پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۷ - Sep 16, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال، در آزمايش دوم با صباباتري
000972.jpg
خبرنگار همشهري:  ليگ برتر فوتبال ايران به فاصله كمتر از پنج روز فردا جمعه وارد هفته دوم خود خواهد شد.
در هفته اول ملوان و فجر سپاسي تيم هايي بودند كه به دليل بارندگي و به تعويق افتادن ديدارشان در ميدان رويت نشدند.
آنچه از بازيهاي هفته اول و در هفت ميدان ديده شد حاكي از خواب خرگوشي تيم هاي بزرگ و خودباوري تيمهاي متوسط دوره هاي قبل بود.
هر چند ارزيابي  روي موجوديت تيمهاي اين فصل و مدعي زود است، اما هفته اول دوره چهارم ليگ حرفه اي تفاوت هاي فاحشي با هفته اول سه دوره قبل داشت. شكست پاس تيم مدافع عنوان قهرماني در شيراز و باخت سنگين سپاهان قهرمان جام حذفي در سد سايپا قعرنشين فصل پيش، توقف استقلال در تهران از جمله نتايج غيرمنتظره هفته اول بود. فردا در آغاز بازيهاي هفته دوم كه با انجام چهار ديدار در تهران، شيراز و رشت دنبال مي شود، بيشترين نگاه به ديدار استقلال و تيم تازه وارد به ليگ برتر صباباتري است. تيمي كه به نوعي خانه دوم بازيكنان سابق استقلال محسوب مي شود.
برخورد پيكان و پاس هم به نوعي ديدني است. شاهرخي پس از سالها اين بار با تيمي جديد به مصاف تيم سابق خود مي رود.
استقلال _ صبا در جدال خانوادگي
استقلال در گام نخست در مقابل هواداران پرشمارش در مقابل همتاي اهوازي خود در تهران تن به تساوي داد.
استقلال در بازي با استقلال اهواز چوب ناهماهنگي بازيكنان تازه واردش و مصدوميت علي منصوريان بازيكن باتجربه اش را خورد و كمتر مثل هميشه توانست حريفش را تحت فشار قرار دهد.
بازي با صباباتري تيمي كه اكثر بازيكنان سابق استقلال را جذب كرده بطور قطع و يقين تفاوت زيادي با ديدار با تيمهاي ديگر دارد. استقلال در بازي فردا تركيبي متفاوت با بازي دوشنبه پيش خود دارد و قلعه نويي مطمئنا تغييراتي در خطوط مختلف خواهد داد. منصوريان و علي سامره به احتمال قوي در اين بازي به ميدان خواهند رفت و تركيب خط مياني اين تيم هم دستخوش تغييرات خواهد شد.
پاتالوويچ تا حدود زيادي رضايت كادر فني را به خود جلب كرده است. در خط دفاعي لطفي، قرباني و صادقي بازي خواهند كرد. از بين اميرآبادي و خذيراوي براي پيستون راست و اكرامي و گيلاوردي براي پيستون چپ بايد ديد قلعه نويي به كداميك از اين بازيكنان ميدان مي دهد.
در جلوي خط دفاعي جوان استقلال مثل هميشه محمود فكري بازي مي كند و در صورت بازي كردن منصوريان بايد ديد چه نقشي به مهدي شيري خواهد رسيد.
نيكبخت واحدي و علي سامره به احتمال زياد يك گام عقب تر از عنايتي تركيب تهاجمي استقلال را تشكيل خواهند داد.
براي صباباتري كه در نوشهر بازي برده را با تساوي عوض كرد به احتمال زياد همان نفراتي به ميدان خواهند رفت كه در مقابل شموشك بازي كردند. هادي طباطبايي، امير الوندي، سهراب بختياري زاده، كاظم محمودي، محمد نوازي، محسن سلطاني، ستار همداني، علي دايي، حميد ابراهيمي و بابك ذوالرحمي مردان مورد اعتماد پرويز مظلومي در هفته اول بودند.
از اين بازي به نوعي به عنوان بازي خداحافظي جواد زرينچه ملي پوش سابق و عضو پيشين استقلال و فعلي صباباتري هم ياد مي شود. حال بايد ديد آيا زرينچه به دل كندن از بازي و روي آوردن به كار مربيگري تا چه اندازه روي خوش نشان مي دهد.
پيكان مقابل پاس زخم خورده
پاس تيم مدافع عنوان قهرماني در هفته اول با ناكامي مواجه شد و همين مسئله باعث مي شود تا جلالي و شاگردانش فقط در انديشه كسب برتري مقابل پيكان و التيام آن باخت در حافظيه به ميدان بروند. پيكان تيم دست و پا بسته اي نيست و شاهرخي روند حركت تيم سابقش را به خوبي مي شناسد.
پاس تقريبا اسكلت بندي اصلي فصل پيش خود را توانست حفظ نمايد، اما پيكان بيشتر از پاس متحول شده است. محمدعلي پيرواني، امير وزيري و خسرو حيدري از جمله نفرات جديد پيكان هستند كه در خطوط دفاعي، مياني و حمله به كار گرفته مي شوند.
پاس با وجود قهرماني در فوتبال چهارجانبه با پيوستن ملي پوشانش در شيراز فاقد آن كوبندگي و شادابي فصل پيش بود.
شموشك و اولين بازي خارج از خانه
شموشك در هفته نخست صباباتري را متوقف ساخت. اما بازي در حافظيه و آن هم برابر فجر سپاسي داستان ديگري دارد. فجر سپاسي برخلاف تيمهاي ديگر در هفته اول بازي نكرد و به همين دليل قضاوت و ارزيابي در مورد اين تيم را بايد به بعد از بازي با شموشك واگذار كرد. شموشك در نوشهر با وجود دريافت دو گل از صباباتري عقب ننشست و بازي باخته را در نيمه دوم به مساوي بدل كرد. نماينده مازندران نمي خواهد در اين فصل به سرنوشت سال پيش دچار شود. شموشك هم با از دست دادن چند بازيكن كليدي در اين فصل با به خدمت گرفتن بازيكنان جديد چهره اي دگرگون شده پيدا كرده است.
برخورد همسايه ها
بازي پگاه گيلان و ملوان انزلي را بايد برخورد همسايه ها بدانيم.
ديدار نمايندگان دو قطب برتر فوتبال گيلان (رشت و انزلي) هميشه حكايت خاص خود را داشته است و اين ديدار را هم بايد از اين زاويه ديد.
ملوان چندسالي است كه زمين مي خورد و دوباره بر مي خيزد. ملوان حالا به ليگ برتر بازگشته است و نمي خواهد دوباره به زمين بخورد.
پگاه نماينده گيلان در ليگ برتر فصل پيش بد نمايش نداد. اين تيم در اين فصل همانند بسياري از تيم ها با جذب نفرات جديد دگرگوني بسيار داشته است.
اين تيم در هفته اول پيكان را در تهران متوقف ساخت و حال بايد ديد در نخستين بازي خانگي خود چگونه ظاهر خواهد شد؟

رئيس و دبير كل كميته ملي المپيك
دوم آبان ماه انتخاب مي شوند
000981.jpg
000978.jpg
خبرنگار همشهري: شنبه دوم آبان ماه رئيس كميته ملي المپيك، دبير كل، دو نايب رئيس، خزانه دار و عضوهاي ديگر در مجمع عمومي كميته ملي المپيك انتخاب خواهند شد. بازيهاي المپيك پايان يافت و حالا نوبت معرفي رئيس جديد است. مصطفي هاشمي طبا رئيس سابق تربيت بدني و رئيس ماندگار كميته ملي المپيك يكي از نامزدهاي مطرح و پروپا قرص اين دوره است. وي كه در كميته اجرايي بين المللي المپيك هم عضويت دارد، در شرايط حاضر از شيفتگان ورزش و حضور در اجلاسهاي كميته بين المللي المپيك است. بايد ديد برخلاف سنت تمام دوران و حالا كه مهرعليزاده عدم نامزدي خود را در اين پست اعلام كرده است كدام شخصيت رقيب هاشمي طبا خواهد بود. با كنار كشيدن مهر عليزاده، هاشمي طبا نفس راحتي كشيد و اميدوار است دوباره بر اين مسند بنشيند.
روساي فدراسيونها در اين گزينش نقش اصلي را دارند و رأي آنها تعيين كننده خواهد بود. از همين امروز رايزني ها آغاز خواهد شد. نمايندگان كنفدراسيونهاي قاره اي و فدراسيونهاي بين المللي نيز دو نماينده و دو راي خواهند داشت. پنج نفر از سازمان تربيت بدني، پنج عضو هيئت رئيسه كميته ملي المپيك، يك نماينده از نيروي انتظامي، يك نماينده از باشگاههاي ورزشي، نماينده مربيان، نماينده داوران، دو نماينده بانوان، دو نماينده قهرمانان داراي صاحب عنوان المپيك، دو نماينده آموزش و پرورش (يك مرد و يك زن)، دو نماينده ورزش دانشجويان (يك زن، يك مرد) و نماينده وزير كار، از جمله اشخاصي هستند كه در مجمع بايد راي بدهند. آيا هاشمي طبا دوباره در اين پست قرار خواهد گرفت؟ آيا سازمان ورزش علاقمند است تا هاشمي طبا باقي بماند؟ به نظر مي رسد بهرام افشارزاده دبير كل فعلي كميته ملي المپيك به دليل كارداني و احاطه كامل به اين پست دوباره راي لازم را به دست آورد. براي روز شنبه دوم آبان ماه لحظه شماري مي كنيم.

برنامه بازيهاي هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران
جمعه ۲۷ شهريور ماه
* فجر سپاسي شيراز _ شموشك نوشهر ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه حافظيه شيراز
* پاس تهران _ پيكان تهران ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه شهيد دستگردي
* پگاه گيلان _ ملوان انزلي ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه شهيد عضدي رشت
* صباباتري تهران _ استقلال تهران ساعت ۳۰/۱۸ ورزشگاه آزادي

براي شركت در مسابقات جوانان آسيا
تيم جودوي ايران ديروز به قطر رفت
تيم جودو جوانان ايران به منظور شركت در پنجمين دوره پيكارهاي جودو قهرماني جوانان آسيا بعدازظهر ديروز چهارشنبه عازم كشور قطر شد.
اين مسابقه ها در روزهاي ۲۷ و ۲۸ شهريورماه جاري در شهر دوحه پايتخت قطر برگزار خواهد شد.
همزمان با اين مسابقه ها، سمينار مربيگري و آزمون داوري اتحاديه جودو آسيا در شهر دوحه تشكيل مي شود و چند تن از داوران جودو كشورمان در آزمون داوري شركت خواهند كرد.
اسامي نفرات تيم اعزامي ايران به قطر از اين قرار است:
۵۵ كيلوگرم: علي چالاك
۶۰ كيلوگرم: صادق بقايي
۶۶ كيلوگرم: امير شيخ حسيني
۷۳ كيلوگرم: علي فاخته
۸۱ كيلوگرم: ايرج اميرخاني
۹۰ كيلوگرم: معين نكويي
۱۰۰ كيلوگرم: محمدحسن غفاري
به اضافه ۱۰۰ كيلوگرم: احسان رجبي
همراهان: محمدرضا حاج يوسف زاده (سرمربي)، كاظم ساريخاني (مربي)، محمددرخشان رئيس فدراسيون جودو،  محمد كيهان و محمدرضا نصيرنژاد (همراهان) و عطاءالله عباس نژاد (مربي و سرپرست تيم).

مسئولان ورزش در راه آتن
گروه ورزشي: رئيس سازمان تربيت بدني به همراه دبير كل كميته ملي المپيك، معاون فني و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني، معاونت فرهنگي، تفريحي سازمان امور جانبازان و معاون توسعه مديريت سازمان تربيت بدني فردا براي شركت در مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره بازيهاي پارالمپيك به آتن سفر خواهند كرد.
محسن مهر عليزاده، بهرام افشارزاده، علي كفاشيان، كيهان هاشم نيا و مهدي قدمي نفراتي هستند كه روز جمعه وارد آتن مي شوند.

با استعفاي رؤساي فدراسيون هاي شطرنج و كاراته هم مخالفت شد
خبرنگار همشهري: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با استعفاي روساي فدراسيون هاي شطرنج و كاراته مخالفت كرد.
چندي پيش حبيب الله ناظريان رئيس فدراسيون كاراته براي چندمين بار از سمت خود استعفا كرد و دكتر غلامرضايي همتاي او در فدراسيون شطرنج هم بدليل پاره اي مشكلات استعفاي خود را به رئيس سازمان تربيت بدني اعلام داشت.
در همين رابطه ديروز حسين اسدزاده نايب رئيس فدراسيون شطرنج اعلام كرد: تاكنون استعفاي علي اصغر غلامرضايي نه تاييد و نه رد شده است. همچنين به گزارش سايت اطلاع رساني سازمان تربيت بدني در مورد فدراسيون كاراته محسن مهرعليزاده در نامه اي به علي كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيون ها نوشت: حال كه تيم ملي كاراته در اردوي آمادگي براي حضور در مسابقات جهاني بسر مي برد، رئيس فدراسيون، مربيان و ساير دست اندركاران بايد با صرف وقت كافي و به دور از حاشيه و با دقت فراوان برنامه هاي آماده سازي تيم ملي را براي حضور مقتدرانه در مسابقات جهاني دنبال كنند.

فوتبال نوجوانان قهرماني آسيا ‎/ چين و كره شمالي به فينال رسيدند
ايران و قطر براي مقام و سهميه سوم آسيا در جام جهاني
000987.jpg
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال نوجوانان ايران در مرحله نيمه نهايي جام قهرماني آسيا و تعيين سه تيم صعودكننده به جا م جهاني در مقابل تيم پرقدرت چين تن به شكست داد. تيم ما نسبت به تيم چين در يك سطح نبود، چيني ها بسيارتيم پرقدرت،  باهوش و آماده اي دارند. بدون اغراق گاه از تيم بزرگسالان چين نيز بهتر و راحت تر بازي كردند و طفلك بچه هاي نوجوان ما هر چه در توان داشتند موفق نشدند از پس اين تيم آماده برآيند. علي دوستي مربي تيم نوجوانان ايران تركيب خوبي هم به ميدان فرستاده بود. فروزان، عساكر، دميرچي، سلطاني، حسيني، ايپكچي، اميني، نوروزي، فتاحي، مهاجر و يانپي، اما توان اين نفرات همين اندازه بود. هر چند گل اول را روي اشتباه بزرگ كاپيتان خود تقديم چين كرديم اما در مجموع در اين تقابل گوشه اي از برتري فوتبال ايران را نشان نداديم. يانگ ژو گل اول را به راحتي با پاسي كه از كاپيتان ايران در پشت مدافعان گرفت در دقيقه ۱۴ به ثمر رساند و همين تك گل كافي بود تا روحيه و شيرازه اصلي تيم نوجوانان ما از هم پاشيده شود.
گل دوم چيني ها را هوانگ جي در دقيقه ۳۹ به راحتي به ثمر رساند، در اين گل نيز مدافعان ما بي تقصير نبودند. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد، در حالي كه چيني ها كاملا بر زمين و توپ تسلط داشتند.
در نيمه دوم نيز هيچگونه تغيير آهنگي در تيم ايران نديديم. همان فضاهاي خالي بين دو مدافع مياني ما و سلطاني و حسيني در چپ و راست وجود داشت.
در دقيقه ۶۰ هواگ جي گل سوم را به راحتي در بين مدافعان، وارد دروازه ايران كرد و در نهايت چيني ها به فينال قهرماني آسيا راه يافتند و يكي از دو سهميه مستقيم آسيا را نيز در جام جهاني از آن خود نمودند.
نوجوانان ما روز شنبه براي تعيين سهميه سوم آسيا در جام جهاني و كسب مدال برنز به ديدار نوجوانان قطر قهرمان نوجوانان آسيا در سال ۱۹۹۰ مي رود. قطر در بازي روز گذشته روي ضربات پنالتي (۹-۱۰) از نوجوانان كره شمالي شكست خورد.

بدمينتون  بازان  جوان   و اميد ايران  در بلغارستان
گروه ورزشي:  تيم  بدمينتون  جوانان و اميد ايران  كه  به  بلغارستان  سفر كرده است ، ازامروز پنجشنبه  رقابتهاي  خود را در مسابقه هاي  بين المللي  بدمينتون  بلغارستان كه  در شهر صوفيه  پايتخت  اين  كشور برگزار مي شود، آغاز مي كند.
اين  مسابقه ها با حضور تيم هاي  ۱۸ كشور آسيايي  و اروپايي  به  مدت  سه  روز در شهر صوفيه  برگزار مي شود. ۱۱۱ ورزشكار در قسمت  انفرادي  و ۸۰ ورزشكار در قسمت  دو نفره  در اين رقابتها شركت  دارند. اعضاي  تيم  ايران  را رضا غلامي ، سينا بيات ، محمد يازرلو، محمد حاج كاظمي و يارا پهلوان  تشكيل  مي دهند.
مربي  اين  تيم  صادق  كرباسي  است  وسرپرستي  گروه  اعزامي را علي اكبر عسگرپور به  عهده  دارد. تيم  ايران  روز دوشنبه  هفته  آينده  پس  ازپايان  رقابتها به  كشور باز خواهد گشت .

حضور برانكو در ايران قطعي شد
000990.jpg
گروه ورزشي: با توجه به نزديك شدن زمان پايان قرارداد برانكو ايوانكوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان، موضوع تمديد قرارداد وي با ايران يا عدم اين امر، در مطبوعات ورزشي كرواسي نيز انعكاس ويژه اي يافته است.
خبرگزاري رسمي كرواسي (HINA) با انتشار خبري به نقل از مطبوعات ورزشي كشورمان از قطعي شدن حضور برانكو در كشورمان خبر داد.اين خبرگزاري همچنين با اشاره به احتمال حضور برانكو در كشورمان كه اكنون از ۹۰ درصد بيشتر شده  است، مي افزايد: «ايوانكوويچ با وجود پيشنهاداتي كه از جانب چين، قطر، عربستان سعودي و يكي از باشگاه هاي آلمان پيش رو داشت، ايران را براي تداوم حضورش برگزيد.»
روزنامه وچرني ليست نيز در مطلبي تحت عنوان «حضور برانكو در ايران قطعي شد» به نقل از مطبوعات ورزشي كشورمان نوشت: بناست ايوانكوويچ قراردادي جديد را با ايران امضا كند كه بر اساس قرارداد جديد، پرداخت دستمزد ساليانه برانكو از ۳۵۰ هزاردلار به ۵۰۰ هزاردلار افزايش خواهد يافت.
اين روزنامه كروات مي افزايد: مسئولان ورزش ايران بواسطه نتايجي كه برانكو ايوانكوويچ در مسابقات جام ملت هاي آسيا و همچنين ديدار حساس تيم ملي ايران با اردن در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان بدست آورد، او را به عنوان مربي  تيم ملي كشورشان برگزيده و قرارداد جديدي را با وي تمديد خواهند كرد.

مسابقات بسكتبال جوانان آسيا در هند
گروه ورزشي:تيم بسكتبال ايران در هجدهمين دوره از رقابت هاي جوانان آسيا كه در شهر بنگلور هند در حال برگزاري است، در اولين ديدار خود مقابل ژاپن به برتري دست يافت.
ايران در گروه دوم با تيم هاي قرقيزستان، تايوان و ژاپن همگروه است كه روز پنج شنبه به مصاف قرقيزها مي رود.
گزارشي از حواشي اين مسابقات را در زير مي خوانيد:
قرقيزستان در بازي اول خود برابر تايوان با نتيجه ۱۱۶ بر ۷۶ شكست خورده است.
قرقيزها تنها با هشت بازيكن از دوازده نفر ممكن و يك مربي به بنگلور آمده اند كه نشان از مشكلات اين تيم مي دهد.
ميانگين قد بازيكنان اين تيم خوب و نسبتا بلند است و آنها از قدرت بدني بالايي برخوردارند اما قرقيزستان بسكتبالي سنتي و بدون تفكر را به اجرا مي گذارد.درصد مثبت شوت هاي آنها بسيار پايين است و برنامه ريزي چنداني از لحاظ تاكتيكي ندارند.
در مقابل تيم ايران با برد ۳۴ اختلاف امتيازي خود مقابل ژاپن سر حال و آماده است و تنها كمي گرفتگي عضلات كمر اوشين ساهاكيان كادر فني را به فكر فرو برده كه با حضور اسلوبودان زاريچ فيزيوتراپ صربستاني جاي هيچ نگراني نيست.
تيم ايران در بنگلور از حمايت دانشجويان جوان بهره مند است كه به آنها توان  روحي مضاعفي مي دهد. ملي پوشان ايران ساعت ۸ صبح به وقت تهران مقابل قرقيزستان به ميدان مي روند.
آناليز حريفان
شاهين طبع سرمربي تيم بسكتبال جوانان ايران در نخستين پيكارهاي جام هجدهم قهرماني آسيا بازي هشت تيم را از نزديك ديد و آنها را آناليز كرد.
شاهين طبع به همراه مشاور فني اش صفاعلي كماليان بازي تيم هاي چين، عربستان، قزاقستان، سنگاپور، قطر، يمن، تايوان و قرقيزستان را از نزديك در سالن راجيو گاندي بنگلور هند نظاره گر بود.
سرمربي تيم جوانان گفت: شيوه بازي اين تيم ها از قبل براي من شناخته شده بود اما بازيكنان را بايد ارزيابي مي كرديم و كارهاي تاكتيكي آنها را مي شناختيم، چين در اين بين قدرتمندترين تيم است و تايوان هم تيم خوبي به هند آورده است.
تايوانيها از ژاپن هم قوي تر هستند. بعد از اين تيم ها قزاقستان هم خوب نشان داد اما هنوز كره جنوبي را نديده ام.
شاهين طبع افزود: هيچ چيز قابل پيش بيني نيست بايد با اعتقاد براي سرگروه شدن مقابل قرقيزستان و تايوان بازي كنيم و من اين اعتقاد را در بين بچه ها مي بينم.
قضاوت سيفي نژاد
پيام سيفي زاده داور بين المللي بسكتبال كشورمان ديدار تايوان و قزقيزستان را خوب قضاوت كرد.
اين داور ۳۵ ساله ايراني روز دوم هم داور ديدار تيم هاي قطر و هنگ كنگ بود.
سيفي زاده در مورد داوري بازي ايران و ژاپن گفت: دو داور بلاروس و سنگاپوري قضاوت بدي نداشتند البته داور سنگاپوري از سرداور اروپايي خود ضعيف تر بود و دليل آن بي تجربگي است.
وي افزود: بيشتر اشتباهات در نيمه اول بود اما به دليل خوب بودن بازي تيم ايران، داوران بر روي بازي تأثير منفي نگذاشتند.

اهداي جايزه بهترين افتخار جهاني ورزش به هشام الغروج
گروه ورزشي: از سوي  اسپانيا جايزه  بهترين  افتخار جهاني  ورزش  در سال  ،۲۰۰۴ به هشام  الغروج  دونده  مراكشي  صاحب  دو مدال  طلا در بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن اهدا شد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از مادريد، الغروج  در مسابقات  دوي  ۱۵۰۰و ۵۰۰۰ متر المپيك  آتن  به  دو مدال  طلا دست  يافت  تا نام  خود را به  عنوان بهترين  دونده  دوهاي  نيمه  استقامت  جهان  در دوران  معاصر ثبت  كند.
خوان  آنتونيو سامارانش  رئيس  سابق  كميته  بين المللي  المپيك  كه  رئيس كميته  داوران  اهداي  جايزه  بهترين  افتخار جهاني  ورزش  است  در مورد الغروج اظهارداشت : او يك  ورزشكار خارق العاده  است .
موفقيت هاي  وي  نمايانگرورزشكاري  است  كه  به  خوبي  مي داند چگونه  بر ناكامي ها و بدشانسي هايش  غلبه كند درحاليكه  كسي  شانسي  برايش  قايل  نبود.
يكي  از برندگان  سابق  اين  جايزه ، لانس  آرمسترانگ  فاتح  شش  دوره  مسابقات  دوچرخه سواري  توردوفرانس  است .
مارتينا ناوراتيلووا (تنيس )، كارل  لوييس  و سباستين  كو (دووميداني )از ديگر برندگان  جايزه  بهترين  افتخار جهاني  ورزش  هستند.

«يوپ هينكس» از مربيگري تيم شالكه بركنار شد
گروه ورزشي: «يوپ  هينكس» مربي  تيم  فوتبال  شالكه  آلمان  به  خاطر نتايج  نامطلوب اين  تيم  در آغاز فصل  جاري  مسابقات  فوتبال  باشگاه هاي  فوتبال  آلمان  بوندسليگا، از سمتش  بركنار شد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از شالكه ، شالكه  در چهار ديدار نخست  خوددر فصل  جديد بوندسليگا ۳ امتياز سرنوشت  ساز را از دست  داده  و هم  اكنون  سومين  تيم  از قعر جدول  است .
شالكه  با اين  حال  به  مسابقات  جام  يوفا راه  پيدا كرده  و امروز در اين  مسابقات  پذيراي  تيم  ليپاجاس  متالورگ  لتوني  است .
شالكه  از طريق  موفقيت  در مسابقات  جام  اينترتوتو به  مسابقات  جام يوفا راه  پيدا كرده است .
باشگاه  شالكه  مي گويد كه  تصميم  به  بركناري  هينكس  با توافق  طرفين  صورت گرفته  است .

ورزش
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |