پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۸ - Oct 7, 2004
پيشنهاد مديريت شهري به دولت جهت حل معضل ترافيك تهران:
سهمي از صندوق ذخيره ارزي
بايد براي تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي اختصاص يابد
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران به دولت پيشنهاد كرده با اختصاص سهمي از صندوق ذخيره ارزي مديريت شهري را در رفع معضل كمبود ناوگان حمل و نقل كلان شهر تهران در كوتاه ترين زمان ممكن ياري رساند.
وي در مصاحبه با خبرنگار ما به عنوان پيشنهاد دوم دولت را در صورت ناتواني در كمك بلاعوض از محل صندوق ذخيره ارزي به دادن وام دعوت كرد.
احمدي نژاد پيشنهاد سوم خود را چنين مطرح كرد: مسئولين اجرايي مي توانند ميزان سود حاصل از محل صرفه جويي از مصرف سوخت را كه در نتيجه توسعه شبكه ناوگان حمل و نقل انبوه توسط مديريت شهري حاصل مي شود، محاسبه و به حساب شهرداري تهران جهت توسعه فعاليتهاي ترافيكي خود واريز كنند.
وي گفت: مديريت شهري، تا قانع كردن مسئولين اجرايي جهت پشتيباني از توسعه و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي انبوه از محل خزانه عمومي پافشاري خواهد كرد.
احمدي  نژاد استفاده مردم از وسايل نقليه انبوه را به نفع اقتصاد كشور به لحاظ برخورداري از سود مادي حاصل از صرفه جويي در سوخت، آلودگي كمتر و كاهش تنشهاي رواني دانست و گفت: مهمترين، بهترين و موثرترين راه مبارزه با معضل آلودگي هوا برخورد با منشأ آن است.
وي اعلام بالابودن سهم اتوبوسهاي شركت واحد در آلودگي هوا را از جانب برخي منابع اطلاعات نادرست دانست و افزود: آلودگي اتوبوسهاي شركت واحد نسبت به سهم آنها در جابجايي شهروندان بسيار كم است ضمن اينكه آلايندگي حاصل از اگزوز اتوبوسهاي شركت واحد در مقايسه با خودروهاي بنزين سوز كه هر روز به تعدادشان در شهر افزوده مي شود از زيان كمتري هم برخوردار است. به اعتقاد احمدي  نژاد راه حل علمي و كارشناسي حل معضل ترافيك و آلودگي هواي تهران بالابردن ظرفيت حمل و نقل عمومي انبوه تا ۷۰درصد ظرفيت حمل و نقل شهري است و چاره اي هم جز اين نيست.
وي ادامه داد: مديريت شهري مخالف برخورداري مردم از خودروي شخصي نيست وآن را حتي لازمه و از ضروريات زندگي شهرنشيني مي داند اما بحث ما بر سر نحوه استفاده از خودروي شخصي است، لذا چنانچه شهروندان براي هر نوع سفري اعم از رفتن بر سر كار، مدرسه، دانشگاه و يا خريد، متقاضي استفاده از اين وسيله باشند و هر چقدر هم بزرگراه ساخته شود پاسخگوي خيل عظيم استفاده كنندگان از وسايل نقليه شخصي نخواهد بود.
به گفته شهردار تهران وقتي روابط اجتماعي، تركيب جمعيتي و تمام متغيرهاي موثر در جامعه در حال تحول و تغيير است مديريت شهري بايد قدرت انعطاف داشته باشد و پابه پاي تحولات، پاسخگوي خواست و توقعات مردم باشد لذا معطل ماندن شهرداري براي دريافت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در چرخه بوروكراتيك و سيستم ناكارآمد اداري يك سازمان و يا ممانعتهاي غيركارشناسانه عده اي بادلايل و اهداف روشهاي غير سازنده و در برخي موارد مغرضانه براي جلوگيري از احداث قطار هوايي كه در واقع مي بايست آذرماه سال گذشته به مرحله عملياتي و انتخاب پيمانكار و تامين منابع مي رسيد از موانع ما بر سر راه اداره بهينه كلان شهر تهران به شمار مي رود.
احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد علي رغم اينگونه موانع تا دو سال آينده سهم جابجايي مسافران توسط شبكه حمل و نقل ريلي از ۵درصد فعلي به بالاي ۵/۷درصد افزايش يابد.
وي گفت: اين رقم در صورت تحويل به موقع واگنها، دستگاهها و تجهيزات مورد نياز از سوي كارخانجات طرف قرارداد به بالاي ۱۰درصد سهم پياده و سوارشدن و بالاي ۱۴درصد براساس احتساب سهم نفر كيلومتر خواهد رسيد.

نقشه گسل هاي تهران دقيق نيست
003003.jpg
رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران اعلام كرد نقشه هايي كه از گسل هاي تهران هم اكنون در بازار موجود است و به مردم فروخته مي شود، دقيق نيست.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر مازيار حسيني گفت: در شرايط حاضر مشكلي كه در خصوص نقشه هايي كه از گسل هاي تهران به مردم فروخته مي شود وجود دارد، اين است كه اين نقشه ها دقيق نمي باشد.به گفته وي ضمن اينكه شهر تهران به لحاظ ساختار توپوگرافي كه داشته، بسياري از گسل هايي كه مي تواند در اين شهر وجود داشته باشد، گم شده اند. مركز مديريت بحران شهر تهران پروژه جامعي را دنبال مي كند كه از طريق آن نسبت به شناسايي گسل هاي مخفي اقدام كند.

براي افزايش مهارت و توان فني نيروهاي كار در صنعت ساختمان
رتبه بندي كارگران ساختماني آغاز شد
003006.jpg
گروه شهري: با هماهنگي ميان وزارت مسكن و شهر سازي و وزارت كار و امور اجتماعي و تخصيص پنج ميليارد ريال اعتبار از سوي وزارت كشور، كار رتبه بندي كارگران ساختماني در رشته هاي مختلف آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، وزير مسكن و شهرسازي كه در همايش راهكارهاي توليد و مصرف بتن شركت كرده بود ضمن بيان اين مطلب افزود: به رغم بهبود وضعيت كارگاههاي ساختماني نسبت به گذشته اما هنوز به نقطه مطلوب دست نيافته ايم و براي تحقق اين مهم ضروري است با كمك وزارت كار و امور اجتماعي و مراكز آموزش فني و حرفه اي، كارگران دوره هاي آموزش لازم را طي كنند تا در بخش اجرا نيز به استانداردهاي جهاني نزديك شويم.
مهندس عبدالعلي زاده با اشاره به مصرف سالانه ۸۰ ميليون متر مكعب بتن در صنعت ساختمان كشور تصريح كرد: اجراي آئين نامه ۲۸۰۰ ساختمان و استفاده از بتن مرغوب باعث افزايش دوام و ايمني ساختمان ها مي شود و بر همين اساس، استانداردهاي مربوط به بتن آماده و مصالح متشكل آن اجباري شده و تلاش مي شود با راهكارهايي تمام كارگاه هاي توليد بتن آماده ملزم به رعايت اين استانداردها شوند تا بتن استاندارد در سطح كشور در دسترس سازندگان ساختمان قرار گيرد.
وي با اشاره به آلايندگي كارخانه هاي سيمان تصريح كرد:  وزارت صنايع و معادن با تمهيداتي زمينه رفع اين آلودگي ها را فراهم ساخته و بزودي آلايندگي كارخانه هاي سيمان با تعويض يا نصب فيلترهاي جديد برطرف خواهد شد.

بهره برداري از ۴ بزرگراه تا پايان سال
003000.jpg
گروه شهري: مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران از بهره برداري از ۴ بزرگراه در شهر تهران تا پايان سال ۸۳ خبر داد و گفت: بازگشايي اين بزرگراه ها تا حد زيادي در كاهش طول سفرها و ترافيك تهران موثر خواهد بود.به گفته مهندس حسين هادياني بزرگراه نور حدفاصل جوانه تا ميدان جهاد تا پايان سال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.وي گفت: ۴ كيلومتر از بزرگراه سرخه حصار تا ميدان شهيد كلاهدوز هم تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.به گفته مهندس هادياني، تا پايان امسال با احداث بزرگراه صياد شيرازي كه در حد فاصل خيابان صياد شيرازي تا امام علي (ع) واقع شده، بزرگراه شهيد همت تا بزرگراه امام علي (ع) امتداد مي يابد.

بليت اتوبوس گران نمي شود
شركت واحد اتوبوسراني فعلا برنامه اي براي افزايش قيمت بليت اتوبوس ندارد .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مصطفي نوريان با بيان اين مطلب گفت: اتوبوسراني بر اساس ميزان فروش ماهانه، سفارش چاپ بليت هاي جديد براي دوره بعدي را مي دهد كه در حال حاضر به دليل مرغوبيت نوع كاغذ و غير ممكن بودن چاپ بليت هاي تقلبي به دليل كيفيت چاپ و تنوع در رنگ، هزينه زيادي را به اتوبوسراني تحميل مي كند.
وي درباره جايگزيني سيستم هاي جديد به جاي بليت هاي كاغذي گفت: در حال حاضر چندين روش جايگزين به جاي بليت هاي كاغذي توسط كارشناسان درحال بررسي است كه سيستم كارت بليت به عنوان يكي ازاين جايگزين ها با تاكيد بيشتري پيگيري مي شود.

ظرف دو ماه آينده آغاز مي شود
عمليات اجرايي نصب پايه هاي مونوريل در تهران
003015.jpg
گروه شهري: در پي اعلام خبر مربوط به نصب پايه هاي مونوريل تهران، روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ضمن اصلاح اين خبر اعلام داشته است؛ كار بررسي و مطالعات مربوط به پروژه مونوريل به پايان رسيده و عمليات اجرايي نصب پايه هاي مونوريل در مسير صادقيه تا فرودگاه مهرآباد تا دو ماه آينده شروع خواهد شد.اين منبع آگاه در شهرداري تهران خاطرنشان كرده است، با توجه به اهميت و وسعت پروژه مونوريل اتمام عمليات و آغاز بهره برداري از آن به زمان زيادي نياز دارد.

شهردار منطقه ۶ تهران:
ايمني پارك ها نتيجه تعامل مديريت شهري و نيروي انتظامي است
003009.jpg
پاسگاه پليس پارك بوستان شفق در منطقه ۶ توسط مهندس فرجي شهردار منطقه و با حضور مدير كل انتظامي و اجرائيات شهرداري تهران گشايش يافت.
مهندس فرجي شهردار منطقه ۶ در مراسم افتتاح اين پاسگاه اظهار داشت: استقرار نيروهاي اجرائيات و انتظامي شهرداري در بوستانها با هدف تامين و افزايش امنيت و آرامش خاطر خانواده ها و شهروندان در بوستانهاي شهري و ترغيب آنان به استفاده از فضاهاي عمومي و همچنين حفظ سلامت و نشاط اين اماكن صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد : در پي تعامل مديريت شهري و نيروي انتظامي ، بوستانها از لوث افراد مزاحم پاكسازي شد و امروزه شاهد هستيم كه شهروندان زمان بيشتري از اوقات فراغت خود را در بوستانها سپري مي كنند.

رئيس شوراي شهر تهران:
سازمانها بايد با تكنولوژي روز هماهنگ شوند
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: سازمانها بايد سيستم هاي قديمي و فرسوده كه متعلق به دنياي امروز نيست را رها كنند و خود را با تكنولوژي روز هماهنگ سازند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مهدي چمران در همايش نقش فناوري اطلاعات جغرافيايي در پيشگيري از جرم و توسعه امنيت شهري، با بيان اين مطلب افزود: به منظور برنامه ريزي در امور شهري بايد قبل از هر اقدامي شهر را بشناسيم و اطلاعات كافي نسبت به عوامل تشكيل دهنده شهر را در اختيار داشته باشيم.
وي گفت: استفاده از تكنولوژي روز در هر كاري ضروري است و در صورتي كه بخواهيم نسبت به اين فناوري بي توجه باشيم، در واقع اين امر پشت كردن به دنيا تلقي مي شود.چمران گفت: در اختيار داشتن امكانات مناسب و متخصصين مجرب به همراه اطلاعات دقيق، اين امكان را به ما خواهد داد تا بتوانيم در امور مختلف برنامه ريزي دقيقي داشته باشيم.

نگاه
طرح اعزام به سربازي تا پايان امسال اينترنتي مي شود
فريد مرتضوي
003012.jpg

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |