پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۸ - Oct 7, 2004
مقام معظم رهبري:
برخورد همراه با رأفت و ادب با مردم
بايد سر لوحه نيروي انتظامي قرار گيرد
003117.jpg
ايسنا: مراسم فارغ التحصيلي و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي روز گذشته با حضور حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  برگزار شد.
در اين مراسم همزمان با ورود فرمانده كل قوا به محل دانشگاه علوم انتظامي و ميدان سان، سرود جمهوري اسلامي ايران نواخته شد و ايشان ضمن حضور در محل يادمان شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهيدان اداي احترام كردند. ايشان سپس از يگان هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت ا... خامنه اي در اين مراسم ضمن تبريك هفته ي نيروي انتظامي، برقراري نظم و امنيت در جامعه را مهم ترين وظيفه ي اين نيرو برشمردند و تاكيد كردند: اقتدار در مقابل قانون شكنان و جنايتكاران و برخورد همراه با رأفت و ادب با مردم بايد سرلوحه  نيروي انتظامي قرار گيرد.
ايشان با اشاره به پيشرفت هاي اخير نيروي انتظامي به ويژه در زمينه  نظم و سازماندهي، آشنايي با شيوه هاي علمي و تعامل مناسب با مردم خاطرنشان كردند: نگرش صحيح به مقوله  نظم و امنيت، به همراه برنامه ريزي علمي، مديريت قوي و كار بي وقفه، نتايج درخشان بيشتري براي نيروي انتظامي و ملت ايران خواهد داشت.
فرمانده كل قوا با تاكيد بر اين كه نيروي انتظامي بايد به مسير تكاملي خود همچنان ادامه دهد، افزودند: انتظارات جامعه از اين نيرو، قدرت و اقتدار، هوشمندي و پيچيدگي، سالم و امين بودن، سريع و به هنگام بودن، رعايت ادب و داشتن روحيه  بيان و تفاهم با مردم است.
حضرت آيت ا... خامنه اي با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران يكي از امن ترين كشورهاي دنياست، حضور قدرت هاي مداخله گر در نقاط مختلف دنيا را موجب بروز ناامني مدني، فرهنگي و اخلاقي دانستند و افزودند: ملت ايران مصمم است، با قدرت و عزم خود كشور را اداره و از نفوذ قدرت ها جلوگيري كند و نيروي انتظامي نيز در اين خصوص نقش خود را به خوبي ايفا كرده است.
ايشان همچنين با اشاره به اوضاع تاسف بار عراق و فلسطين اشغالي و كشتار كودكان، زنان و انسان هاي بي گناه به بهانه  مبارزه با تروريسم، تاكيد كردند: اين گونه اقدامات ضمن آن كه تروريسم را ريشه كن نمي كند بلكه مقاومت هاي مردم را افزايش مي دهد و زمينه ساز اقدامات خشونت بار در منطقه و جهان مي شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كردند: تا زماني كه دنيا و سازمان هاي بين المللي در مقابل اين جنايات سكوت كرده اند، نمي توانند مدعي حمايت از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم باشند.
003114.jpg
سرتيپ قاليباف فرمانده  نيروي انتظامي نيز  در ابتداي اين مراسم با اشاره به وظيفه  قانوني اين نيرو براي تامين امنيت مردم و برقراري نظم و انضباط اجتماعي گفت: تلاش براي افزايش دانش و تخصص نيروهاي انتظامي در رده هاي مختلف، تغيير ساختار نيروي انساني، بومي ساختن آخرين تجربه هاي پليس كشورهاي ديگر، برخورد قاطع با تبهكاران، افزايش ارتباط با مردم و برخورد مناسب با آنان از جمله اقدامات نيروي انتظامي است.
در اين مراسم همچنين يگان هاي مختلف نيروي انتظامي از مقابل فرمانده  كل قوا رژه رفتند.
حضرت آيت ا... خامنه اي، همچنين در جمع فرماندهان نيروي انتظامي، برنامه ريزي علمي و آموزشي را زيربناي اصلاح و پيشرفت امور دانستند و تاكيد كردند: نيروي انتظامي بايد با استفاده از تجارب ديگران و بهره گيري از ابتكارات داخلي و شناسايي صحيح وضعيت جامعه، برنامه ريزي علمي دقيقي انجام دهد و با جديت و تلاش مستمر در جهت ارتقاء بيش از پيش و حل مشكلات گام بردارد.
ايشان پيگيري از جرم را يكي از ضرورت هاي جامعه و وظيفه  دستگاه هاي مختلف برشمردند و افزودند: وظيفه  نيروي انتظامي براي پيشگيري از جرم، حضور مقتدرانه در همه  نقاط است كه اين مساله بايد تقويت شود.
مقام معظم رهبري از تامين امنيت اخلاقي و فرهنگي جامعه به عنوان يكي از وظايف بسيار مهم نيروي انتظامي نام بردند و خاطرنشان كردند: بايد ضمن فرهنگ سازي در خصوص امنيت، با اشاعه  فساد و فساد علني به صورت مدبرانه و هوشيارانه مقابله و از امنيت فرهنگي و اخلاقي مردم دفاع شود.
ايشان همچنين با تاكيد بر لزوم بازآموزي و بازيابي مستمر نيروها به خصوص نيروهايي كه با مجرمان و مفسدان سر و كار دارند به اهميت ارتقاء منزلت نيروي انتظامي در نظر مردم اشاره كردند و افزودند: نيروي انتظامي بايد همواره در نظر مردم به عنوان نيرويي قوي و مقتدر و حامي مردم جلوه نمايد.
حضرت آيت ا... خامنه اي، با اشاره به بهبود جايگاه نيروي انتظامي در جامعه و ارتقاء منزلت آن خاطرنشان كردند: مناعت طبع يكي از نكاتي است كه مي تواند موجب ارتقاء بيش از پيش منزلت نيروي انتظامي شود.

رئيس جمهوري :
سوخت هسته اي را
بايد خود در ايران توليد كنيم
003120.jpg
ايسنا: حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمي و عمر البشير، همتاي سوداني اش صبح ديروز در يك كنفرانس خبري حضور يافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
خاتمي  در پاسخ به پرسشي درباره  پرونده  هسته اي كشورمان گفت: ما عضو NPT هستيم و به طور داوطلبانه اجراي پروتكل الحاقي را پذيرفته ايم و با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كرده ايم.
خاتمي تاكيد كرد: ولي طبق معاهده  NPT كه عضو آن هستيم، همه  كشورها حق برخورداري از تكنولوژي صلح آميز هسته اي را دارند و ما با توجه به برنامه اي كه براي توليد برق اتمي داريم و نمي توانيم به ديگراني چشم بدوزيم كه هر آن ممكن است ما را از سوخت محروم كنند، بايد سوخت نيروگاه هاي اتمي خود را تهيه كنيم و اين كار را انجام مي دهيم.
وي ادامه داد: اگر اشكالي هست، در آژانس و نيز كشورهاي عضو آژانس است كه طبق NPT موظفند به كشورهاي ديگر براي دستيابي به تكنولوژي صلح آميز هسته اي كمك كنند.
خاتمي با تاكيد بر اين كه ما بر حق خود پافشاري مي كنيم، گفت: معتقديم كساني كه فشار مي آورند ما از اين حق مان دست برداريم، خلاف حق و منطق كار مي كنند و در عين حال هر كاري كه براي تضمين جامعه  بين المللي باشد كه ما به سوي سلاح هسته اي نمي رويم، حاضريم انجام دهيم.
وي افزود: همكاري خود را با آژانس ادامه مي دهيم و از حقوق خود دفاع كرده و سعي مي كنيم كه با برنامه اي كه داريم فشارها و توطئه هايي كه بر ايران وجود دارد را خنثي كنيم.
رئيس جمهور درباره  انتخابات عراق خاطرنشان كرد: انتخابات عراق هرچه زودتر بايد برگزار شود و ادامه  اشغال و تاخير انتخابات، اهانت به ملت بزرگ عراق است. به علاوه اين كه امنيت و ثبات عراق براي همه  كشورهاي همسايه به خصوص ايران بسيار اهميت دارد.
خاتمي تصريح كرد: ايران و ساير همسايگان اين آمادگي را دارند كه بدون دخالت در امور داخلي عراق، حكومت دائمي اين كشور را براي استقرار نظم و امنيت در كشورشان ياري كنند و اين همه مي تواند زير نظر نظارت كامل سازمان ملل انجام بگيرد.
رئيس جمهور سودان نيز در پاسخ به پرسشي درباره  سفر رئيس جمهور كشورمان و كمك به حل بحران دارفور، از سفر آقاي خاتمي به جمهوري سودان ابراز خرسندي كرد و گفت: اميدوارم روابط تهران و خارطوم در عرصه هاي مختلف توسعه و گسترش يابد.
عمر البشير بهترين محور مذاكرات دو كشور را در اين سفر رايزني براي حل بحران دارفور دانست و از اقدام آقاي خاتمي براي اعزام هياتي به سرپرستي كمال خرازي، وزير امور خارجه به جنوب سودان قدرداني كرد.
پس از اين كنفرانس رئيس جمهور كشورمان با بدرقه رسمي عمرالبشير رئيس جمهور سودان فرودگاه خارطوم را به مقصد مسقط پايتخت عمان ترك كرد.
بر پايه ديگر گزارشها بعدازظهر روز گذشته سيد محمد خاتمي و گروه همراه وارد فرودگاه مسقط شد و مورد استقبال رسمي سلطان قابوس و مقامات عاليرتبه عمان قرار گرفت.
در سفر رئيس جمهور به عمان مقامات عاليرتبه دو كشور ديدارهايي خواهند داشت و درباره مسائل دوجانبه منطقه اي، جهان اسلام و مسائل بين المللي به گفت وگو خواهند پرداخت.

براي بيست و نهمين بار
آمريكا قطعنامه شوراي امنيت عليه اسرائيل را وتو كرد
آمريكا قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل كه خواستار پايان فوري عمليات نظامي اسرائيل در نوار غزه و خروج نيروهاي آن كشور از اين ناحيه اشغالي مي شد را وتو كرده است.
اين بيست و نهمين بار است كه آمريكا قطعنامه هاي عليه رژيم صهيونيستي را وتو مي كند.
اين درحالي است كه در حملات موشكي اسرائيل به نوار غزه، دست كم چهار فلسطيني از جمله يك فرمانده ارشد نظامي گروه جهاد اسلامي كشته شده اند.
سايت خبري بي. بي. سي با اعلام اين خبر مي افزايد: در نخستين حمله، دو فلسطيني از جمله بشير الدبش، فرمانده ارشد نظامي گروه پيكارجوي جهاد اسلامي در اثر اصابت موشك هواپيماي اسرائيلي به يك خودرو كشته شدند.
ساعاتي بعد پس از تاريك شدن هوا، موشك ديگري به سوي اردوگاه آوارگان جباليا شليك شد كه به گفته شاهدان فلسطيني منجر به قتل دو پيكارجوي ديگر شد.
گفته مي شود آن دو اعضاي گروه موسوم به تيپ شهداي الاقصي بودند.
يك خبرنگار بي بي سي مي گويد كه جباليا، واقع در شمال نوار غزه، هم اكنون در كانون آخرين عمليات نظامي اسرائيل قرار دارد.
از زمان آغاز اين عمليات در روز چهارشنبه گذشته تاكنون ۷۰ فلسطيني و پنج اسرائيلي كشته شده اند.
در جنوب نوار غزه نيز نيروهاي اسرائيلي يك دختر فلسطيني را هنگامي كه به مدرسه مي رفت به ضرب گلوله كشتند.
يك منبع ارتش اسرائيل گفت كه اين دختر وارد منطقه ممنوعه شده بود و سربازان اسرائيلي مظنون بودند كيف او ممكن است حاوي بمب باشد.
از سوي ديگر، ارتش اسرائيل ۱۳ نفر از كارمندان سازمان ملل متحد را به بهانه فعاليت هاي تروريستي بازداشت كرده است.
يسرائيل زيو، يك ژنرال ارتش اسرائيل در اينباره به بي. بي. سي گفت: ما ۱۳ نفر را در بازداشت داريم كه قرار است متهم شوند. آنها افراد سازمان ملل هستند. آنها به تماس هاي تروريستي مظنون هستند.
در واكنش به وتوي آمريكا ديروز صائب عريقات وزير امور مذاكرات در تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: اقدام آمريكا در وتوي قطعنامه پيشنهادي در شوراي امنيت، اسرائيل را به گسترش تجاوز عليه ملت فلسطين، تشويق مي كند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره قطر، وي افزود: ادامه حمايت آمريكا از اسرائيل به عنوان يك قدرت فراقانون، تمامي منطقه و ملتهاي آن را بيش از پيش به سوي خشونت و هرج و مرج گرايش مي دهد.
وزير دارايي رژيم صهيونيستي نيز گفت: واشنگتن نه تنها عمليات نظامي نيروهاي اسرائيلي در نوار غزه را تاييد مي كند، بلكه هيچ وقت از اين حملات انتقاد نخواهد كرد.
شهادت ۳ فلسطيني
ديروز در تداوم حملات خونبار رژيم صهيونيستي در نوار غزه سه فلسطيني در شمال اين منطقه به شهادت رسيده و ده كودك مجروح شدند.
ارتش رژيم صهيونيستي همچنين سه شنبه شب رئيس نظامي جهاد را در شهر غزه به شهادت رساند.
روزنامه البيان نيز به نقل از منابع آگاه فلسطيني از ترور چهار تن از محافظان ياسر عرفات در منطقه الخليل توسط ارتش صهيونيستي خبر داد.
در همين حال نهادهاي  وابسته  به  سازمان  ملل  ديروز با انتشار اطلاعيه اي  كه  در مقر سازمان  ملل  در نيويورك  منتشر شد اعلام  كردند كه  نيروهاي  رژيم  صهيونيستي  از تاريخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۴ (۷ مهر) تاكنون  ۸۲ فلسطيني  از جمله  ۲۵ كودك  را به  شهادت  رسانده اند.
۱۲ نهاد سازمان  ملل  كه  در غزه  به  خدمت  مشغولند روز سه شنبه  با انتشاراطلاعيه  مشتركي  نسبت  به  وخامت  شديد اوضاع  بشردوستانه  درمنطقه  هشدار دادند.
همچنين  براساس  اين  اطلاعيه ، حدود ۴۵ فلسطيني  در سال  جاري  ميلادي  (۲۰۰۴)در شهر غزه  شهيد شده اند.
اين  نهادها در اطلاعيه  مشترك  خود عميقا ابراز نگراني  كردند كه  خشونتهاي جاري  و وخامت  شديد وضعيت  بشردوستانه  در سال  جاري  مردم  فلسطين  را به  بحران  عميق  تري  سوق  دهد.
هيات برقراري روابط با شوراي قانونگذاري فلسطين پارلمان اروپا نيز روز سه شنبه از رژيم صهيونيستي خواست تا هرچه سريعتر به عمليات نظامي عليه شهروندان و غيرنظاميان فلسطيني در نوار غزه پايان دهد.
از سوي ديگر در پي  اقدام  رژيم  صهيونيستي  براي  اشغال  شمال  نوار غزه  و ايجاد كمربند به اصطلاح  امنيتي  به  طول  ۹ كيلومتر با هدف  جلوگيري  از توقف  شليك  موشك هاي  قسام ، مبارزان  فلسطيني  نيز در پي  دستيابي  به  موشك هايي  با برد بيش  از ۹كيلومتر هستند.

نامه ۱۷۰ نفر از نمايندگان به رئيس جمهور
ايسنا: ۱۷۰ تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي نامه اي از رييس جمهور خواستار توجه به روستاها و وضعيت كشاورزي شدند.
در بخشي از اين نامه كه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، نمايندگان جهت حل مشكلات كشاورزان دو پيشنهاد ارائه نموده اند: اولا - به منظور ايجاد نگرشي استراتژيك و پيگيري جدي در راستاي عمران روستايي ضمن اصلاح ماده ۲۰ برنامه چهارم توسعه با ادغام برخي دستگاههاي پراكنده متولي امور روستايي، زمينه تشكيل سازمان توسعه روستايي زير نظر مستقيم رياست جمهوري فراهم شود. ثانيا - با توجه به اينكه قريب ۳۵ درصد جمعيت كشور در روستاها زندگي مي كنند و به دليل عدم وجود رفاه و امكانات و درآمد كافي سير مهاجرت روستاييان به شهرها رو به فزوني گذاشته است، دستور فرماييد جهت حل مشكلات مربوط به آب رساني،  گازرساني و آسفالت راههاي روستايي، بهداشت، آموزش، ورزش و نيز مسكن روستاييان، اشتغال جوانان روستايي، بيمه روستاييان و بيمه فراگير محصولات كشاورزي و تقويت همه جانبه دامداران و كشاورزان و توجه به توسعه صنايع تبديلي سهم متناسبي از بودجه كشور در اين راستا ملحوظ شود.

شهاب ۳ را دوباره بهينه سازي مي كنيم
ايسنا- معاون رئيس سازمان هوا - فضا، گفت: در موشك هاي زمين به زمين توانسته ايم موشك شهاب ۳ را توليد كنيم و در خانواده موشك شهاب
قابليت هاي بسيار بالايي داريم كه اين قابليت قدرت بازدارندگي ما را افزايش داده است.
ناصر مالكي صبح روز گذشته در جريان نشست خبري و بازديد خبرنگاران از صنايع سازمان هوا - فضا پس از بيان اين مطلب اظهار داشت: موشك شهاب ۳ دو هزار كيلومتر برد دارد و همه توانمندي توليد آن كاملا داخلي است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا بهينه سازي موشك شهاب تا مرحله هشتم صحت دارد يا خير، گفت: در موشك هاي شهاب فقط تا شهاب ۳ جلو آمده ايم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران توان توليد موشك هاي بالستيك را دارد يا خير؟ گفت: موشك هاي خانواده شهاب - فاتح و زلزال همه از نوع بالستيك هستند.
مالكي در خصوص بهينه سازي مجدد موشك شهاب ۳ نيز گفت: ما در همه موشك ها در جهت بهينه سازي قدم برخواهيم داشت زيرا استانداردهاي مديريتي سكون و بي تحركي را نمي پذيرد. قطعا بحث بهينه سازي شهاب ۳ و همه محصولاتمان را در دست اقدام داريم.
وي در خصوص موشك هاي دريايي نيز گفت: در اين زمينه مي توانيم موشك هاي كروز با قابليت برد كوتاه، برد متوسط و برد بلند را توليد كنيم و در اين زمينه موشك كوثر نيز قابليت درگيري نزديك را دارد.
در گروه موشك نور نيز تا برد ۱۲۰ كيلومتر را مي توانيم پوشش دهيم.
خانواده موشك رعد تا برد ۳۵۰ كيلومتر نيز از اين جمله هستند.

حداد عادل:
آماده شركت در جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادي هستيم
فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص عدم برگزاري جلسات سران سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: دفتر رياست جمهوري بايد زمان اين جلسه را تعيين كند و ما آماده هستيم.
غلامعلي حداد عادل در جمع خبرنگاران پارلماني در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه چرا جلسه سران سه قوه در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي حدود يك سال است كه تشكيل نمي شود گفت: ما منتظريم كه دفتر رياست جمهوري كه اين جلسات در آنجا برگزار مي شد، از سران قوا جهت برگزاري جلسه دعوت كنند.وي افزود: ما نمايندگان خود را جهت شركت در اين جلسات تعيين كرديم.
حداد عادل در خصوص قانون برنامه چهارم توسعه با بيان اينكه مجلس شوراي اسلامي وظيفه خود را در اين زمينه انجام داده، تصريح كرد: قانون برنامه چهارم توسعه همين روزها به دولت ابلاغ مي شود. مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشنهادي به مقام معظم رهبري داده كه ايشان دستور مي دهند و ما هم برنامه را به دولت ابلاغ مي كنيم.

ايران و عمان بر اجرايي شدن توافقات دفاعي و نظامي تأكيد كردند
ايسنا- علي شمخاني، وزير دفاع كشورمان در ملاقات با ماجد المعمري، رئيس دفتر فرماندهي كل قواي عمان مذاكراتي را درباره فعال كردن كميسيون مشترك نظامي و لزوم اجرايي شدن توافقات دفاعي و نظامي في مابين انجام داد.
طرفين تداوم همكاري هاي دوجانبه دفاعي و نظامي ميان تهران و مسقط را براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه خليج فارس ضروري ارزيابي و تأكيد كردند، هماهنگي هاي بيشتري ميان نيروهاي مسلح دو طرف از طريق كميسيون مشترك نظامي و دفاعي و ديدارهاي متقابل در سطوح عالي و كارشناسي صورت گيرد.
وي كه در رأس يك هيات بلندپايه دفاعي به عمان رفته است، اين مذاكرات را پيش از ورود رئيس جمهوري اسلامي ايران به مسقط انجام داد.

طي احكامي از سوي فرماندهي كل قوا
فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش و رياست
دفتر عمومي حفاظت اطلاعات منصوب شدند
حضرت آيت الله خامنه اي، در احكام جداگانه اي امير سرتيپ خلبان كريم قوامي  را به فرماندهي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و امير سرتيپ سيدحسام  هاشمي را به رياست دفتر عمومي حفاظت اطلاعات منصوب كردند.
به گزارش ايسنا متن احكام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امير سرتيپ خلبان كريم قوامي  به پيشنهاد فرمانده كل ارتش و گزارش آن فرماندهي از تعهد و شايستگي و تجارب مفيدتان، شما را به فرماندهي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب مي كنم.
ارتقاء توان رزم و افزايش كارآمدي با تقويت روحيه انقلابي و معنوي كاركنان آن نيرو كه همواره به تعهد و توانايي شناخته شده اند، مورد انتظار است.
از تلاش ها و خدمات سرتيپ سيدرضا پرديس در مدت تصدي آن مسئوليت خطير، قدرداني مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
سيد علي خامنه اي
۱۴ / ۷ / ۱۳۸۳
***
بسم الله الرحمن الرحيم
امير سرتيپ سيد حسام هاشمي
 نظر به تعهد و سوابق خدمتي و حضور در صحنه هاي دفاع مقدس شما را به مسئوليت رئيس دفتر عمومي حفاظت اطلاعات و عضويت در شوراي هماهنگي اطلاعات منصوب مي كنم.
اميد است ماموريت هاي واگذارشده به آن دفتر را با همكاري سازمان هاي حفاظت نيروهاي مسلح به سرانجام رسانيد.
از خدمات صادقانه سرتيپ عبدالله نجفي در مدت تصدي آن مسئوليت قدرداني مي كنم.
از خداوند متعال توفيق همگان را مسئلت مي كنم.
سيد علي خامنه اي
۱۴ / ۷ / ۱۳۸۳

الحيات:
سخنان هاشمي رفسنجاني پاسخ محكمي به آمريكا و اسرائيل بود
روزنامه فرامنطقه اي الحيات سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كشورمان را مبني بر اين كه اكنون ايران قدرت شليك موشكي با برد دو هزار كيلومتر را دارد، پيام محكمي به آمريكا و اسرائيل دانست.
روزنامه فرامنطقه اي الحيات در شماره ديروز خود نوشت: سخنان  هاشمي رفسنجاني  پيامي محكم و تند به آمريكا و اسرائيل بود.
الحيات همچنين مدعي شد، اين سخنان همچنين نشانه اي بشمار مي رود كه باب توسعه و پيشرفت موشك هاي دوربرد را از سوي ايران همچنان باز نگه مي دارد به ويژه اين كه اين سخنان همزمان با موفقيت تهران در توسعه توان اتمي صورت گرفته است و تهران را به يك نيروي بازدارنده كه نمي توان آن را در منطقه ناديده گرفت، تبديل مي كند.
الحيات در ادامه به نقل از  هاشمي رفسنجاني نوشت: آگاهان درك مي كنند كسي كه به اين سطح از پيشرفت (در زمينه موشك) رسيده است مي تواند به تمامي مراحل بعدي نيز برسد. به نوشته الحيات سخنان هاشمي رفسنجاني، سخنان دريابان علي شمخاني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران را در ذهن تداعي مي كند.
شمخاني اخيرا اعلام كرده بود، ايران ارتش خود را به موشكي استراتژيك تجهيز كرد.
وي به قدرت و ميزان برد اين موشك هيچ اشاره اي نكرده بود ولي سپاه پاسداران نمونه پيشرفته اي از موشك شهاب -۳ كه برد آن به ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ كيلومتر مي رسد، با موفقيت آزمايش كرد و اين توانايي را دارد نمونه  پيشرفته اي از اين نوع موشك را كه به آساني بتواند اسرائيل و نيروهاي آمريكايي مستقر در منطقه را هدف قرار دهد، مورد آزمايش قرار دهد.
اين روزنامه به نقل از منابع نظامي در تهران كه نامي از آنها نبرد، نوشت: صنعت موشكي ايران بعد از اين كه ايران به تكنولوژي مهار و كنترل با سه ابزار اساسي دست يافت، به مرحله پيشرفته اي رسيده است.
اين سه ابزار عبارتند از نيروي دفاعي، ميزان برد و دقت. بر اساس اين تكنولوژي ايران مي تواند ميزان برد موشك هاي خود را بيشتر از آنچه كه هست افزايش دهد.

ايران غني سازي اورانيوم را از سر مي گيرد
فارس: سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايران گفت، تهران قصد دارد روند غني سازي اورانيوم را در ما ه هاي آينده از سر بگيرد.
كاظم جلالي روز سه شنبه در گفت  وگو با خبرگزاري فرانسه پس از آن كه نمايندگان مجلس تهيه طرحي را براي ازسرگيري غني سازي آغاز كردند، گفت: چرا ما نبايد غني سازي را از سر بگيريم؟
وي افزود: كجاي NPT و پروتكل الحاقي گفته شده كه غني سازي ممنوع است و بنابراين بايد متوقف شود؟ اين حق طبيعي ما است.
وي با اشاره به طرح نمايندگان براي ازسرگيري غني سازي اورانيوم گفت: اين طرح يك طرح عادي است و هنگامي به آن پرداخته مي شود كه نوبت آن فرا رسد و فكر مي كنم در عرض يك ماه يا ۴۰ روز آينده نوبت بررسي اين طرح در مجلس فرا خواهد رسيد.
جلالي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني ممكن است غني سازي اورانيوم از سر گرفته شود، گفت: فكر مي كنم اين طرح پيش از ۲۵ نوامبر تصويب شود. پس از آن كه اين طرح تصويب شد، دولت ملزم به اجراي آن مي شود. فكر مي كنم چند ماهي طول بكشد.
وي با انتقاد از مواضع كشورهاي غربي نسبت به پرونده هسته اي ايران تصريح كرد: با پرونده ايران بيشتر به صورت سياسي برخورد شده تا فني. در همسايگي ما پاكستان و هند هستند كه آزمايشهاي هسته اي انجام مي دهند و همچنين به مسئله كره شمالي توجه كنيد. چرا آمريكا نسبت به اين كشورها حساس نيست؟

اخبار كوتاه
رئيس مجلس در گذشت آيت ا... مرواريد را تسليت گفت
مهر- غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني روز گذشته مجلس درگذشت آيت ا... مرواريد از علماي بزرگ خراسان و از بنيانگذاران حوزه علميه خراسان را تسليت گفت.حداد عادل از وي به عنوان يكي از علماي بزرگ خراسان ياد كرد و گفت: اين عالم بزرگ بيش از ۸۰ سال در حوزه علميه مشهد به تربيت و پرورش شاگردان روحاني و طلبه اشتغال داشت و مورد احترام همه طبقات اجتماعي بود و از حيث اخلاق و عمل و اصول و فقه مورد توجه جوانان و ساير علما بود.مجمع نمايندگان استان خراسان نيز در گذشت آيت ا... مرواريد را به خانواده وي و مردم استان خراسان تسليت گفتند.
دومين همايش «استانداران پس از انقلاب»
مهر - دكتر سيد نصرالله حجازي، دبير دومين همايش استانداران پس از انقلاب كه روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه در وزارت كشور برپا مي شود، اهداف برگزاري همايش را استفاده و انتقال تجارب مديريتي گذشته و نگاه مثبت به دستاوردهاي مديريت هاي قبلي، دستيابي به الگويي نوين براي مديريت سياسي كشور و نهادينه كردن تعامل ميان مديران عالي نظام در مناطق با مجموعه دولت و وزارت كشور برشمرد.
وي، ايجاد تشكل دائمي استانداران كشور و تصويب اساسنامه هاي مربوط به اين تشكل را از ديگر برنامه هاي همايش استانداران پس از انقلاب ذكر كرد.
گردهمايي سراسري حزب مؤتلفه اسلامي در مشهد
گردهمايي مشترك اعضاي شوراي مركزي، هيات اجرايي و دبيران استان هاي حزب موتلفه اسلامي، امروز در مشهد آغاز به كار مي كند.به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، اين گردهمايي با هدف آمادگي براي حضور گسترده، هماهنگي در انتخاب شايسته و معرفي دولت كارآمد و با برنامه برگزار مي شود.
«قائنات» به خراسان جنوبي ملحق شد
ايسنا: وزير كشور در نامه اي به استانداران خراسان رضوي و جنوبي، مصوبه هيات دولت مبني بر انتزاع شهرستان قائنات از استان خراسان رضوي و الحاق آن به خراسان جنوبي را ابلاغ كرد.
هشتمين همايش خانه احزاب امروز برگزار مي شود
وزارت كشور - خبرنگار همشهري: خانه احزاب ايران هشتمين همايش فصلي خود را به بحث آزاد در مورد انتخابات رياست جمهوري آينده و پرونده هسته اي ايران اختصاص داده است.نمايندگان احزاب عضو خانه احزاب مي توانند در جلسه اي كه به همين منظور صبح امروز در سالن اجتماعات وزارت كشور تشكيل مي شود حاضر شده و به طرح ديدگاه هاي خود درخصوص موضوعات فوق بپردازند.
حسن غفوري فرد رييس خانه احزاب ايران پيشنهاد دبيركلي سيد محمد خاتمي بر سازمان ملل، تشكيل كنفرانس هاي احزاب آسيايي و كشورهاي اسلامي در ايران را از موضوعات مطرح در خانه احزاب ايران دانست.غفوري فرد تصويب منشور وفاق را مهمترين حركت خانه احزاب ايران از ابتداي تشكيل تاكنون عنوان كرد.
مجلس از سازمان مديريت و برنامه ريزي تحقيق و تفحص مي كند
ايسنا - با تصويب نمايندگان، مجلس شوراي اسلامي از سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ادارات تابعه تحقيق و تفحص مي كند.طرح تحقيق و تفحص از اين سازمان در كميسيون اجتماعي مجلس تصويب شده بود و ديروز بدون كمترين بحث و بررسي و بدون هيچ مخالفتي در صحن علني به تصويب نهايي رسيد.
فراكسيون وفاق، موافق استيضاح نيست
فارس: سخنگوي فراكسيون وفاق و كارآمدي گفت: فراكسيون وفاق و كارآمدي موافق استيضاح وزير آموزش و پرورش نيست و خواهان استفاده از ابزارهاي نظارتي ديگر است. رضا طلائي نيك، سخنگوي فراكسيون وفاق و كارآمدي گفت: دهمين نشست عمومي فراكسيون وفاق و كارآمدي صبح روز گذشته برگزار شد و در اين جلسه مسئله استيضاح حاجي وزير آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گرفت.
طلائي نيك افزود: اكثريت اعضا بر لزوم اتخاذ راهكارهاي نظارتي ديگر براي آموزش و پرورش تصميم گيري نهايي با ترجيح استفاده از ساير ابزارهاي نظارتي اتخاذ خواهد شد.

ايران به عضويت ۴ سازمان بين المللي جديد درمي آيد
فارس: هيات وزيران بنا به پيشنهاد معاونت حقوقي و امور مجلس رييس جمهوري، با اضافه كردن چهار سازمان به فهرست پيوست لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در برخي از سازمان ها و مجامع بين المللي موافقت كرد.بنابراين گزارش، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (شركت مخابرات ايران) با ۷۱ هزار و هفتصد و نود يورو به عضويت سازمان بين المللي نظام جهاني ارتباطات سيار، فرهنگستان علوم با هزار دلار به عضويت انجمن آكادمي هاي علوم آسيا، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با ۹۸ هزار و نهصد و چهل فرانك سوييس به عضويت فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر و سازمان مديريت و برنامه ريزي با هفت هزار فرانك سوييس به عضويت فدراسيون بين المللي بتن در خواهند آمد.
همچنين مجوز عضويت سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور (سازمان نقشه برداري) با سيصد دلار به عضويت انجمن بين المللي نقشه برداران صادر شد.

ايران و كويت براي گسترش همكاري هاي امنيتي توافق كردند
جمهوري اسلامي ايران و كويت روز گذشته توافق كردند همكاري هاي خود را در زمينه مقابله با پديده تروريسم، جنايات سازمان يافته و قاچاق مواد مخدر گسترش دهند.
اين توافق در جريان ديدار هيات امنيتي جمهوري اسلامي ايران به رياست دريادار دوم علي رضا شولي فرمانده مرزباني دريايي نيروي انتظامي از كويت و گفت وگو با مقامات امنيتي اين كشور صورت گرفت.هيات امنيتي جمهوري اسلامي ايران در روزهاي گذشته ضمن انجام دو دور مذاكره با مقامات امنيتي كويت براي گسترش همكاري هاي امنيتي ميان دو كشور، از آكادمي علوم امنيتي سعدالعبدا... كويت ديدن كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |