پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۲۵
افطاري بدهيد
اين قضيه تجربه اي است كه قديمي ها پشت سر گذاشته اند و نتيجه آن را ديده اند؛ هر چقدر بخشنده تر باشي در زندگي ات فرصت هاي بهتري برايت پيش مي  آيد، بركت زندگي ات بيشتر مي  شود و آرامشت هم بيشتر
019608.jpg
عكس : ساتيار
مادر خانواده به سختي مشغول كار است و در فضاي گرم آشپزخانه  نگران غذاهاي روي اجاق است؛ غذاهايي كه حتي نمي  تواند آنها را بچشد. پسر خانواده توي صف نان سنگكي ايستاده و نگران به موقع رسيدن نان ها به سفره افطار است.
پدر در ترافيك خيابان ها گير كرده و دستش را از ميان جمعيت دوروبرش در اتوبوس بالا مي  آورد تا ببيند چقدر وقت دارد براي رسيدن به خانه. دختر كوچك خانواده از آن طرف دارد سفره را مي  چيند. سبزي ها را در سبد مي  گذارد و پنير و كره را در بشقاب هاي كوچك و استكان و نعلبكي ها را هم در سيني مرتب مي  كند. در همين لحظه زنگ در به صدا درمي آيد. مادر نگران است. هنوز نه نان آمده نه شوهر. دختر كوچك در را باز مي  كند و از نگراني مادر مي  كاهد. ميهمان ها نيامده اند، بلكه مادر بزرگ قابلمه به دست وارد مي  شود. درون قابلمه چيست؟ يك آش رشته درست و حسابي كه مي   چسبد براي افطار.
يكي دو روز ديگر ماه رمضان از راه مي  رسد و بساط افطارها هم داغ و پر مشتري. خيلي از خانواده ها عادت دارند فاميل ها را براي افطار دعوت كنند و ديد و بازديدها در ماه رمضان به يك سنت قديمي تبديل شده؛ ديد و بازديدهايي كه با تاريك شدن هوا آغاز مي  شود و با افطاري خوردن دور يك سفره ادامه پيدا مي  كند و بعد هم تاچند ساعت ديگر و سفره شامي و...
شايد تا الان برايتان سوال پيش آمده باشد كه اين حرف ها چه ربطي به صفحه دخل و خرج دارد. شايد هم از الان غصه خرج و مخارج اين افطاري دادن ها را داريد و غمتان گرفته. حرف ما هم به اين دومي برمي گردد، يعني افطاري دادن.
به افطاري دادن و ميهمان كردن و سور دادن و اين جور چيزها چه در فرهنگ مذهبي ما و چه در فرهنگ ملي، سفارش زيادي شده است. پيامبر صگفته كه حتي با يك خرما روزه برادرتان را باز كنيد و ميهماني دادن بعد از حج و به دنيا  آمدن فرزند و عروسي و... را هم به اين ليست مي  توانيد اضافه كنيد.
سفارش اسلام به پذيرايي از ميهمان و ميهمان نوازي هم كه ديگر گفتن ندارد و در فرهنگ ايراني ما هم جاي خودش را دارد. حالا برسيم به همان قسمت مادي ماجرا. شايد در نگاه اول اين كارها، تنها پول خرج كردن به نظر برسد. به هر حال هر ميهماني حتي ساده ترينش هزينه اي را به ميزبان تحميل مي  كند، هزينه اي كه در اين روزها چندان كم هم نيست. ولي وراي اين لايه ظاهري ماجرا، چيزهاي ديگري در جريان است و آن هم موجودي به نام بركت است؛ چيزي كه البته اين روزها زياد سروكله اش در زندگي ما پيدا نمي  شود ولي همه ما از قديمي ها و گذشتگان خود حرف هاي زيادي درباره بركت داشتن پول و بركت داشتن فلان غذا و اين جور چيزها شنيده ايم. اين موجود از آن چيزهايي نيست كه با حساب كتاب هاي مادي جور در بيايد و به همين خاطر هم اين روزها كمتر از او مي  شنويم. چون همه ما اينقدر در زندگي مادي خود غرق شده ايم كه توجهي به عوامل معنوي مثل بركت و توكل نداريم.
همه اينها را گفتيم تا به اينجا برسيم كه راز ميهمان داري قديمي ها و ميهمان نوازي گذشتگان در چه بوده.
حتما اين ضرب المثل را شنيده ايد: ميهمان روزي اش را با خودش مي  آورد. همه قضيه به اين مطلب برمي گردد. ميهمان نوازي و پذيرايي از ميهمان از جمله چيزهايي است كه روي بركت زندگي ما تاثير مي  گذارد. ميهمان حبيب خداست. دوست نداريد از دوست خدا پذيرايي كنيد؟ وقتي شما هواي حبيب خدا را داشته باشيد، او هم حواسش به شما هست. او هم مي    داند چطوري در زندگي شما بركت و عوامل ديگر را ايجاد كند كه آب از آب تكان نخورد.
بخشندگي و دست گشاده بودن از جمله صفت هاي آدم هاي معروف دوران قديم است. چراكه آنها اعتقاد داشتند اين مال دنيا، مال آنها نيست كه خست و بخل بورزند و دستشان رااز كمك به ديگران تنگ كنند. آنها اعتقاد داشتند همه اين پول ها و دارايي ها مال خداست و هيچ ترسي از بخشيدن و خرج كردن آن نداشتند چون مي  دانستند روزي و همه چيزدست خداست و او اگر بخواهد چند برابر همه اين خرج ها و بخشش ها را به آنها مي  دهد واگر نخواهد هم، خرج نكردن دردي را درمان نمي  كند. چون همانطور كه خودش داده، خودش هم مي  گيرد. حالا هي شما بنشينيد حساب كتاب كنيد و مو را از ماست بكشيد. چون توجهتان را از دارنده همه اين دارايي ها برداشته ايد، اين حساب  كتاب ها هيچ فايده اي ندارد.
اين قضيه تجربه اي است كه حتي امروزي ها هم مثل قديمي ها پشت سر گذاشته اند و نتيجه آن را ديده اند. هر چقدر بخشنده تر باشي در زندگي ات فرصت هاي بهتري برايت پيش مي  آيد، بركت زندگي ات بيشتر مي  شود و آرامشت هم بيشتر.
البته همه اين حرف ها را زديم ولي منظورمان اسراف و ولخرجي و تجملگرايي نيست، يعني همان چيزي كه اين روزها مد شده است. اگر مي  گوييم همديگر را به افطار ميهمان كنيد، منظورمان اين نيست كه سفره هاي رنگين بيندازيد و 800 نوع غذا و بعد هم همه آنها سرازيردر سطل آشغال. چنين كاري نه تنها بركت را به زندگي تان نمي  آورد، بلكه بساط آن را هم جمع مي  كند و مي  برد.
دست و دلباز بودن خوب است ولي نبايد از حد گذراند. بايد در جايش خرج كرد. وقتي مي  توان با نصف هزينه همان سفره مجلل، آن را برگزار كرد چرا اين همه اسراف؟ وقتي بتوان بقيه آن هزينه را در راه هاي بهتري خرج كرد و كمك به نيازمندان كرد چه نياز به اين همه غذاهاي جورواجور؟ فكرش را كرده ايد با نصف همان هزينه به چند نيازمند مي     توان افطاري داد؟
تا اين بحث ها پيش مي  آيد خانم ها صدايشان درمي آيد كه آبرويمان جلوي فاميل مي رود. ولي تنها يك سوال: بركت از زندگي تان برود مهم نيست؟
جدا از بحث بركت، اين افطاري ها و ميهماني ها رابطه عاطفي بين شما و فاميل را هم زياد مي كند؛ رابطه اي كه اسلام به آن سفارش زيادي كرده و تاكيد كرده صله رحم را ترك نكنيد و البته اين روزها همه ما بهانه هاي زيادي داريم و از جمله بهانه  گراني براي نرفتن به ميهماني و نيامدن ميهمان. همه ما يادمان رفته روزي را چه كسي مي دهد و با تجمل و اسراف، خودمان را در چاهي انداخته ايم و نمي خواهيم هم بيرون بياييم. در حالي كه با كمي سادگي، همه اين مشكلات از بين مي      رود و سروكله بركت در خانه شما هم پيدا مي    شود.
پسر با عجله نان داغ را به سفره رساند تا خواهر كوچكش آنها را در سفره بچيند. وسط سفره يك ظرف آش داغ خودنمايي مي  كرد و استكان ها هم منتظر حس كردن چاي داغ بر بدن شان بودند. ربنا شروع مي  شود و صداي شجريان همه خانه را پر مي  كند. ناگهان پدر هم وارد مي  شود با يك جعبه زولبيا و باميه در دست. ظرف هاي زولبيا و باميه كنار ظرف آش جاي مي  گيرند و همه ديگر در انتظار ميهمان. مادر صورتش آرام است و زيرلب زمزمه مي  كند. آخر ديگر وقت اذان است. ميهمان ها هم از راه مي  رسند و همه دور سفره افطاري مي  نشينند و منتظر اذان و باز كردن افطار. چاي و زولبيا و آش و نان داغ و پنير و كره بدجور دل همه را برده است.

انرژي
۱۰ درصد كاهش در هزينه هاي قبض شما
019611.jpg
و چند نكته ديگر درباره سيستم گرمايش شما و تجربه يك زمستان ارزانتر: فيلتر ديگ منزلتان را ماهي يك بار تعويض كنيد. گرد و غبار و آلودگي به سرعت قسمت هاي اصلي ديگ را مسدود مي  كند و در نتيجه ديگ به سختي كار كرده و نهايتا خراب مي  شود- سيستم گرمايش منزلتان را به طور منظم كنترل كنيد، خصوصا اگر با گاز طبيعي كار مي  كنند. هزينه كردن مبالغ كمي در سال جهت تنظيم موتور، هزينه هاي سيستم گرمايش را بيش از 5 درصد كاهش مي  دهد- اگر شما يك سيستم گرمايش هواساز داريد، دريچه هاي هواي گرم را در اتاق هايي كه مصرف نمي  شوند نبنديد، زيرا دستگاه شما براي مساحت خاصي از فضا طراحي شده و از آن جايي كه نمي  تواند بسته شدن يكي از دريچه ها را تشخيص دهد، با همان سرعت به كار خود ادامه خواهد داد. علاوه بر آن، هواي سرد از اتاق هايي كه گرم نشده اند به سوي ساير اتاق ها حركت كرده، در نتيجه روي پنجره ها و ديوارها، پديده ميعان اتفاق مي  افتد-از ترموستات هاي قابل تنظيم استفاده كنيد. اگر با استفاده از آنها بتوانيد در طول 8 ساعت شب درجه حرارت را روي 10 درجه سانتيگراد نگه داريد، هزينه هاي قبض شما 10 درصد كاهش مي  يابد. يك ترموستات ديجيتال مي  تواند ظرف مدت يك سال برگشت سرمايه داشته باشد يعني هزينه خريد آن ظرف اين مدت با كاهش مصرف انرژي جبران مي  شود.

خرج 1
افزايش قيمت مرغ و تخم مرغ در تهران 
019596.jpg
قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران از افزايش قيمت مرغ و تخم مرغ توسط كميته قيمت گذاري توليدات دامي در اين ميادين خبرداد.
صدرالله دولت در گفت و گو با ايرنا اظهارداشت: بر اساس آخرين تصميم كميته قيمت گذاري، هر كيلو تخم مرغ در ميادين ميوه وتره بار شهرداري 7 هزار و 600 و هر شانه تخم مرغ 30 عددي دو كيلو گرم، 16 هزار و 200 ريال عرضه مي شود.
صدرالله دولت، افزايش تقاضاي مصرف به دليل قرار گرفتن در آستانه فصل سرما وماه مبارك رمضان و نيز افزايش نرخ خوراك دام رااز عمده دلايل افزايش نرخ تخم مرغ ذكر كرد.
وي تصريح كرد: هم اكنون هر شانه تخم مرغ در بازار آزاد 18 هزار و 500 تا 20 هزار ريال عرضه مي شود.
وي همچنين با اعلام افزايش نرخ مرغ در ميادين شهرداري در ماه مبارك رمضان يادآور شد: قيمت هر كيلو مرغ از 13 هزار و 500 ريال در هفته هاي گذشته، به 14 هزار و 200 ريال در روزهاي اخير افزايش يافته است.
قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار ابراز اميدواري كرد نرخ تخم مرغ و مرغ در ماه رمضان افزايش پيدا نكرده و تخم مرغ به ازاي هر كيلو 7 هزار 600 ريال و مرغ با قيمت هر كيلو 14 هزار و 200 ريال عرضه شود.
وي تاكيد كرد: همه ساله در پنج روز پيش از ماه رمضان و 10 روز پس از ماه رمضان تقاضاي مصرف محصولات دامي در تهران افزايش پيدا كرده و اين امر افزايش نرخ ها را به دنبال دارد.
به گفته وي، شهرداري تهران براي كنترل نرخ مرغ در بازار آزاد، توزيع روزانه خود در ميادين را به 150 تن افزايش خواهد داد تا نرخ ها از ثبات نسبي برخوردار شوند.
دولت گفت : هم اكنون روزانه 100 تن مرغ در ميادين ميوه و تره بار تحت نظارت ماموران شهرداري توزيع مي شود.

خرج۲
اشباع تعداد سوپرماركت ها موجب ثابت ماندن قيمت هاست 
019599.jpg
درخشاني - رئيس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني تهران - در گفت وگو با ايسنا، حداكثر سود كالاي خانوار را هفت درصد اعلام كرد و افزود: به جز كالاهاي اساسي ديگر اقلام با سود 10 تا 15 درصد بايد فروخته شوند و نه بيشتر.
او فروشندگان را موظف به فروش اجناس به قيمت مصرف كننده حك شده روي قوطي ها، پاكت ها و تمام اجناس توليدي كارخانه هاي دانست و تاكيد كرد: چاپ قيمت مصرف كننده روي اجناس مختلف مانع اساسي بر سر راه افزايش قيمت و سوء استفاده هاي احتمالي است.
درخشاني خطاب به مردم توصيه كرد:  در صورت بروز هرگونه تخلف از سوي سوپرماركت داران با ارايه شكايت به اتحاديه و اثبات جرم خود متخلف و پرونده، براي رسيدگي بيشتر به دادگاه صنفي ارجاع داده مي شود.
رئيس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني تهران، ساعت كاري صنف را هفت صبح تا 11 شب عنوان و تصريح كرد: اگرچه در ماه مبارك رمضان مردم خريدشان را در طول روز انجام مي دهند ولي اكثريت سوپري ها افطار هم در مغازه بوده و خدمات ارايه مي كنند.
او كاهش سود خرده فروشي را موجب اجحاف در حق اصناف قلمداد كرد و افزود: در صورت تصويب كاهش سود اصناف به علت هزينه هاي بالاي آب، گاز، برق، تلفن و كارگر، مشكلات اجتماعي ما افزايش مي يابد.

خرج 3
۵ درصد ارزاني در ميدان ميوه و تره بار
019602.jpg
مديرعامل سازمان ميادين ميوه وتره بار شهرداري تهران در گفت وگو با ايرنا گفت: كالاهاي بازرگاني 5 درصد كمتر از نرخ هاي مصوب و درج شده روي كالا، در ميادين ميوه وتره بار عرضه مي شود.
تمام غرفه هاي عرضه كننده كالاهاي بازرگاني موظف به عرضه كالا با 5 درصد كمتر از نرخ درج شده هستند و شهروندان در صورت مشاهده تخلف به مديران ميادين شكايت كنند.
وي از مواد شوينده، بهداشتي، روغن نباتي، حبوبات و... به عنوان كالاهاي بازرگاني عرضه شده با 5 درصد كمتر از نرخ مندرج در ميادين ميوه و تره بار ياد كرد.
وي همچنين درخصوص برنامه هاي شهرداري در حذف دلالان در ميادين گفت : تلاش بسياري داريم تا غرفه هاي ميادين به توليدكنندگان واگذار شده و واسطه ها نقشي در ميادين نداشته باشند.
متاسفانه تمام غرفه هاي ميادين دراختيار توليدكنندگان نيست و اين امر نوسانات قيمت در ميادين را به همراه داشته است.

خرج 4
افزايش قيمت برخي مواد خوراكي 
019617.jpg
متوسط قيمت خرده فروشي برخي مواد خوراكي در تهران در هفته منتهي به 17 مهر ماه امسال نسبت به هفته قبل از آن، افزايش يافت.
به گزارش اداره كل آمار اقتصادي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، قيمت تخم مرغ، ميوه هاي تازه، سبزيهاي تازه، گوشت مرغ، چاي و روغن نباتي در بازار خرده فروشي تهران در اين هفته در مقايسه با هفته قبل از آن به ترتيب 6/5، 1/8 ، 5 ، 1/1، 4/0 و 2/0 درصد افزايش يافت.
در هفته مورد گزارش قيمت حبوب و قند و شكر نسبت به هفته قبل از آن به ترتيب 1/0 و 3/0 درصد در بازار خرده فروشي تهران كاهش يافت.
همچنين در هفته مورد بررسي، بهاي برنج وگوشت قرمز در بازار مواد خوراكي تهران نسبت به هفته قبل از آن تغييري نكرد و ثابت ماند.
در هفته يادشده قيمت خرده فروشي مواد لبني، تخم مرغ، برنج، حبوب، ميوه هاي تازه و سبزيهاي تازه در بازار تهران نسبت به هفته مشابه ماه قبل به ترتيب 4/0 ، 6، 3/0، 4/0، 2/11 و 4/4 درصد افزايش داشت.
همچنين بهاي خرده فروشي گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شكر و چاي نيز در بازار تهران در هفته مورد بررسي نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن به ترتيب 8/0 ، 4، 2/0 و 7/0 درصد با افزايش قيمت مواجه شد.
در اين هفته متوسط قيمت خرده فروشي روغن نباتي نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن نيز 3/2 درصد كاهش يافت.

خرج 5
تنها 20 درصد ماشين ها كيفيت دارند
019605.jpg
به دليل ضعف در دانش فني و استفاده نكردن از تكنولوژي به روز، تنها 20 درصد از محصولات كشور داراي كيفيت لازم هستند.
به گزارش ايسنا، منوچهر منطقي مديرعامل شركت ايران خودرو - در همايش سرمايه گذاري خارجي، توسعه تكنولوژي و صنعت خودرو افزود: براي وارد شدن به بازار جهاني چندين چالش اصلي در صنعت خودرو ايران وجود دارد، ما هنوز كيفيت مناسبي در توليدات خود نداريم، هنوز احتياج به تكنولوژي به روز در توليد خودرو داريم. بايد تنوع محصولات را افزايش دهيم و زمان تكميل محصول تا ارايه به بازار نيز بايد كاهش يابد. همچنين بايد بر اساس درخواست بازار توليد كنيم. وي يكي از دلايل كيفيت پايين قطعات را توليد نامناسب قطعه سازان البته به صورت عام دانست و گفت: براي افزايش كيفيت بايد قطعه سازان داخلي با دانش فني و با تكنولوژي روز و با دارا بودن از افراد متخصص توليد كنند. همچنين خطوط توليد خودرو نيز بايد به دستگاه هاي پيشرفته مجهز شود.

كار 2
دو هزار دانش آموخته دانشگاهي در واحدهاي صنعتي 
019614.jpg
مشاور وزير صنايع و معادن در امور استان ها گفت: دو هزار دانش آموخته جوان دانشگاهي در واحدهاي صنعتي كشور جذب مي شوند.
اين دانش آموختگان از طريق سازمان صنايع و معادن استان ها و در واحدهاي صنعتي كمتر از 50 نفر كاركن، به كار گرفته خواهند شد.
۵۰ درصد حقوق و مزاياي دانش آموختگان مذكور از طريق سازمان صنايع و معادن استان ها تامين و 50 درصد بقيه نيز از سوي شركت هاي مربوطه پرداخت ميشود.
به گفته يزداني، براي استفاده از دانش آموختگان جوان دانشگاهي مبلغ 10 ميليارد ريال در وزارت صنايع و معادن مصوب شده است.

نظارت
مرحله دوم طرح نظارتي در ماه مبارك رمضان 
در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان و افزايش تقاضا براي خريد برخي از اقلام كالايي مرحله دوم طرح نظارتي ناظر 3، از تاريخ 23/7/83 در طول ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
در ايام مبارك ماه رمضان طرح نظارتي ناظر 3 به منظور تنظيم بازار كالاهاي خاص اين ايام، هماهنگي در تا مين و توزيع به موقع مايحتاج عمومي مردم و نظارت بر قيمت كالاهايي نظير خرما، زولبيا و باميه و ساير كالاهاي پرمصرف در اين ماه، به منظور كاهش تخلفاتي نظير گرانفروشي، كم فروشي و تقلب در سراسر كشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.
لازم به ذكر است كه مرحله اول طرح نظارتي ناظر 3، همزمان با بازگشايي مدارس، براي نظارت بر شبكه توليد تا مصرف لوازم التحرير اجرا شد.
اميدواريم با اين طرح نظارتي دست سودجويان براي استفاده از اين ماه مبارك بسته شود و نتوانند به بهانه هاي واهي روي قيمت اجناس مورد نياز مردم روزه دار بكشند.

مسكن
ضوابط احداث مسكن براي زوج هاي جوان كم  درآمد
ضوابط احداث مسكن براي زوجهاي جوان كم درآمد، دانشجويان متاهل، خانواده هاي بي سرپرست و زنان خودسرپرست اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، گروه هاي خاص از جمله اشخاص نابينا، معلولان جسمي - حركتي، از كارافتادگان و كهنسالان از جمله افراد تحت پوشش اين طرح هستند. اين طرح تحت عنوان دستورالعمل عرضه زمين به منظور ساخت و عرضه مسكن توسط نهادهاي عمومي عام المنفعه براي تامين مسكن اقشار پايين درآمد جامعه به تصويب رسيده است. هدف از اجراي اين طرح، جذب مشاركت خيرين و نهادهاي عام المنفعه براي تامين مسكن اقشار پايين درآمد جامعه است. بهاي قيمت تمام شده زمين هاي مورد نظر معادل 50 درصد در زمان واگذاري زمين و 50 درصد در زمان تنظيم سند انتقال مالكيت رسمي بعد از پايان كار ساختمان دريافت مي شود.
پس از احداث، اين واحدها به دو صورت مورد بهر ه برداري قرار مي گيرد كه يكي واگذاري اجاري به گروه هاي هدف مشمول و ديگري هبه يا واگذاري قطعي يا فروش واحدها با قيمت تمام شده با سود اندك است. مسووليت ساخت اين واحدها با سازمانهاي مسكن و شهرسازي استانهاي سراسر كشور است.

كار۱
كالاهاي قاچاق و از بين رفتن فرصت هاي شغلي 
رئيس انجمن صنفي دفاتر مشاوره شغلي و كاريابي بين المللي گفت: ورود كالاهاي  قاچاق طي سالهاي اخير۵۰ درصد از فرصت هاي شغلي كشور را از بين برده است.
بابك هاشمي پور درگفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: متناسب نبودن قوانين وزارت بازرگاني براي كاهش كالاهاي قاچاق سبب افزايش بيكاري در كشور شده است.
شركت هاي كفاشي، نساجي و چيني آلات در حال حاضر رو به ورشكستگي هستند و كارگران زيادي از اين شركت ها بيكار شده اند. وي نقش نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات و قوه قضائيه را جهت جلوگيري از ورود كالاهاي قاچاق مثبت ارزيابي كرد و گفت: نظارت اين سازمان و نهادها بسياري از معضلات را در اين خصوص بر طرف مي كند. اختصاص بودجه از سوي دولت به وزارت تعاون جهت حل بحران بيكاري تاثير بسزايي دارد. در حال حاضر جلوگيري از ورود كالاهاي قاچاق كارشناسي نبوده است و به همين دليل با افزايش روز افزون كالاي قاچاق در كشور مواجه هستيم. هاشمي پور در ادامه به مذاكرات ايران با كشور آلمان جهت اعزام نيروي كار اشاره كرد و گفت: دولت در اين خصوص اعتباري را به انجمن صنفي اختصاص داده تا بتواند برنامه ريزي مناسبي را در جهت ايجاد اشتغال انجام دهد.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 10الي 12
داد و بيداد كردند!
از اروميه تماس مي گيرم. معلم هستم و براي ديدن رئيس آموزش و پرورش ناحيه 2 رفتم ولي سر من داد و بيداد كردند!
ارتقاي شغلي معلمان 
از شهرستان كرمانشاه تماس مي گيرم. براي ارتقاي شغلي معلمان بخشنامه كرده اند بايد امتياز 650 به بالا كسب كنيد، ولي اينجا مي گويند بايد از 710 به بالا باشيد و اين بخشنامه را در مورد من با امتياز 700 اجرا نمي كنند، چرا تبعيض قايل مي شوند ميان اينجا و جاهاي ديگر؟
خانم پارسا از سنقل 
بازار سياه بليت 
پنج شنبه رفتيم بليت اتوبوس برگشت مشهد به تهران بگيريم، ولي اكثر شركت ها بليت را در بازار سياه مي فروختند. از يك نفر 5 هزار و 500 تومان گرفته بودند و از يك نفر ديگر 9 هزار تومان.
اتوبوس خط ميدان امام - ميدان قدس 
اتوبوس هاي خط ميدان امام خميني - قدس خيلي شلوغ است و جمعيت خيلي زياد است و مردم از سروكله هم بالا مي روند، چون از اينجا براي تجريش ماشين ندارد، همه مجبورند اتوبوس  هاي اين خط را سوار شوند. يا اتوبوس هاي اين خط را زياد كنيد يا خط ميدان امام - تجريش را ايجاد كنيد.
مسافركش هاي اراذل و اوباش 
در ابتداي خيابان شهيد عجب پور جهان پناه سابق در ميدان خراسان يك سري از راننده هاي سواري شخصي، اراذل و اوباش هستند و شوخي هاي ركيك مي كنند و از طرف ديگر راه را هم مي بندند. مسوولان رسيدگي كنند.
جريمه براي خوش حسابي!
قسط وام مسكن داريم و در اين 14 ماه هميشه 10، 20 روز زودتر مي دهيم، ولي وقتي پرداخت قسط ها خودپرداز شد و كارت صادر كردند، با استفاده از اين دستگاه هاي ATM، براي ما جريمه صادر كرده اند. بانك مسكن لطفا پاسخگو باشد.
آقاي جهانگيري 
نياز به كمك 
خانمي با ما تماس گرفتند و در ميان گريه و اشك و ضعف صداي گوشي از جزئيات مشكل ايشان خبردار نشديم. فقط در همين حد كه نياز مالي فوري دارند و زندگي شان با مشكل زيادي رودررو است. تلفن اين خانم در دفتر روزنامه موجود است.
گمشده خود را پيدا كنيد
بسياري از مردم براي يافتن گمشده  هاي خود نقاط مختلف كشور را زيرپا مي  گذارند و به هر جا سر مي  زنند و متوسل به چاپ آگهي مي  شوند ولي از يك محل غافل هستند و آن هم سراي احسان كه در چند كيلومتري مركز سالمندان كهريزك قرار دارد. اطلاع دارم كه درصد بالايي از گمشده ها را مي  توان در اين مركز پيدا كرد. چرا كه من پس از مدت ها جست وجو گمشده  خود را در اين مركز پيدا كردم.
پيام نور را قبول ندارند
بانك ملي ايران در آگهي استخدام خود، مدارك فارغ التحصيلان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور را قبول ندارد. سوال مي  كنم آيا مدركي كه مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري است بايستي مورد تاييد شخصي كه در حوزه بانكي فعاليت داردنباشد!؟
يكي از فارغ التحصيلان 
ماشين فرسوده؟
تصميم دارند ماشين هاي فرسوده را جمع كنند و از اول آذرماه اجازه تردد ندهند. سوال اينجاست تكليف مردمي كه بابت اتومبيل هايشان پول داده و جزو اموال شخصي شان محسوب مي    شود چيست؟ براي جلوگيري از ضرر و زيان اين گروه عظيم چه فكري كرده اند؟
صاحب ماشين فرسوده 
شهرك را تحويل بگيريد
در شهرك كيانمهر، منتهي اليه شهر كرج زندگي مي  كنم. اين شهرك توسط بنياد مستضعفان اداره مي  شود و قرار است شهرداري منطقه 4 مهرشهر آن را تحويل بگيرد. لطفا بنويسيد در اين مورد تسريع شود چرا كه اين اقدام خواست تمامي اهالي منطقه است.
ساكن منطقه 
با ما به از اين باش 
از راديو شنيديم كه آقاي خرم وزير اسبق راه يك كارگر ساده تركيه اي را براي كار در فرودگاه با ماهي يك ميليون و دويست هزار تومان استخدام كرده. آيا به كارگران ايراني هم چنين پولي مي  دهند و از طرفي آقاي خاتمي چنين شخصي را مشاورخود مي  كند؟ بالاخره نفهميدم ايشان شايستگي دارند يا خير! مجلس او را طرد مي   كند و رئيس جمهور جذب!
يك خواننده 

بازتاب
بازتاب 
شوراي محترم سردبيري روزنامه همشهري 
با سلام 
احتراما، عطف به شكوائيه مندرج در شماره 3501 ، مورخ 30/6/83 آن نشريه تحت عنوان كيوسك تلفن  خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به درج جوابيه ذيل در ستون مربوطه اقدام نمايند.
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3501 مورخ 30/6/83 آن نشريه به اطلاع مي رساند: بر اساس گزارش منطقه 7 تلفن شهري، با استفاده از حداكثر امكانات شبكه كابل يك دستگاه تلفن همگاني در محل مورد درخواست در حال نصب و دايري مي باشد.

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
عكاس خانه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  عكاس خانه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |