شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۷ - Oct 16, 2004
آغاز بررسي لايحه بازار اوراق بهادار
ساماندهي بازار سرمايه
در اولويت كار نمايندگان قرار گرفت
003873.jpg
گروه بورس: عضو هيات رئيسه مجلس گفت: بررسي لايحه بازار اوراق بهادار نخستين دستور كار نمايندگان مردم در هفته جاري است.
حميدرضا حا جي بابايي با اعلام اين مطلب افزود: براساس ماده ۱۰۲ آيين نامه داخلي مجلس، اين لايحه در اولويت قرار گرفته و كليات اين طرح مورد بحث قرار خواهد گرفت.
اين لايحه در ۷ فصل و ۶۳ ماده در رابطه با تعريف، انواع، تشكيل و اركان سازمان نظارت، وظايف و اختيارات هيات نظارت، بازار اوليه، بازار ثانويه و همچنين در رابطه با جرائم، مجازاتهاي و مقررات متفرقه بازار بحث خواهد كرد.
براساس اين لايحه انجام هرگونه فعاليت كارگزاري و معامله گري و بازارسازي به هر شكل و تحت هر عنوان، منوط به اخذ مجوز از كانون مربوطه و رعايت مقررات اين قانون و آئين نامه هاي اجرايي آن است. صدور پروانه فعاليت كارگزاري، معامله گري و بازارسازي علاوه بر شرايط مصوب هيأت نظارت، منوط به موفقيت در آزمونهاي خاصي است كه توسط كانون مربوطه برگزار مي شود.
بنابراين گزارش، ثبت اشخاص حقوقي يا موضوع فعاليت كارگزاري، معامله گري و يا بازارسازي نزد مرجع ثبت شركتها منوط به ارائه پروانه فعاليت صادر شده از كانون مربوطه است.
پيش از اين تعدادي از نمايندگان در نامه اي به هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خواستار بررسي سريع تر لايحه بازار اوراق بهادار در صحن علني پارلمان شده بودند. اين لايحه قبلا در كميسيون اقتصادي مجلس به تصويب رسيده است.

درخواست براي تأسيس بورس ارز
گروه بورس: شركت كنندگان در همايش توسعه صادرات غيرنفتي در قطعنامه اي خواستار تشكيل بورس ارز شدند.
به گزارش خبرنگار ما در قطعنامه پاياني اين همايش كه كارشناسان، صاحبان صنايع و صادركنندگان آن را تدوين كرده اند از دولت خواسته شد، با منع تصدي گري در حوزه اقتصاد از حضور بخش خصوصي در فعاليت هاي اقتصادي حمايت كند.
آنان تاسيس بورس ارز و همچنين تقويت ساختار صنعتي كشور را از موارد ضروري در نيل به راهبرد جهش صادراتي دانستند.

لايحه خصوصي سازي تا آخر امسال به مجلس ارائه مي شود
مهر: حيدر مستخدمين حسيني با بيان اين كه پنج ماه از ارايه لايحه خصوصي سازي به دولت گذشته است، گفت: تاكنون لايحه فوق در كميسيون اقتصادي دولت بررسي نشده و در اولويت قرار نگرفته است.
معاون پارلماني وزير اقتصاد تصريح كرد: وزارت امور اقتصادي و دارايي فعلا با كارشناسي مجدد بر روي لايحه فوق به دنبال اين است تا لايحه جامعي كه در برگيرنده فرايند خصوصي سازي است، در دولت مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.وي، توجه به فرايند خصوصي سازي و حضور مردم در بخش هاي مختلف فعاليت هاي اقتصادي از جمله فعاليت هاي صنعتي، كشاورزي، خدماتي، بازرگاني و آموزشي را از اهداف تدوين لايحه خصوصي سازي دانست و خاطرنشان كرد: اين لايحه به هيچ وجه به منظور واگذاري مجموعه فعاليت هاي دولتي براي كسب درآمد تدوين نشده است.
مستخدمين حسيني گفت: لايحه خصوصي سازي تا پايان امسال با تصويب در دولت براي اجرايي شدن به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.

حجم معاملات سهام ۵۸درصد رشد كرد
گروه بورس: در هفته گذشته تعداد ۳۸۱ ميليون و ۴۴۶ هزار و ۳۲۹ سهم به ارزش يك هزار و ۳/۸۶۲ ميليارد ريال توسط ۲۶ هزار و ۴۶۰ نفر در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد شد.
به گزارش خبرنگار ما با اين كه در اين هفته تعداد خريداران نسبت به هفته قبل ۳۱درصد كاهش پيدا كردند اما حجم و ارزش كل معاملات سهام به ترتيب با ۶۲/۵۸ و ۹۴/۳ درصد رشد مواجه شدند.
براساس اين گزارش تعداد ۱۶۴ ميليون و ۴۷۴ هزارو ۶۵۶ سهم به ارزش بالغ بر يك هزار و ۴۰۳ ميليارد ريال توسط ۱۹ هزار و ۹۷۰ نفر در تالار اصلي بورس تهران مبادله شد كه نسبت به هفته گذشته به ترتيب رشد ۷/۸درصد و۶۳/۲۸ درصد حجم و ارزش معاملات و افزايش ۸۶صدم درصدي تعداد خريداران را به دنبال داشت.
همچنين در تالار فرعي بورس اوراق بهادار تعداد ۲۱۶ ميليون و ۹۷۱ هزار و ۶۷۳ سهم در مجموع به ارزش ۲۱/۴۵۹ ميليارد ريال توسط ۶ هزار و ۴۹۰ نفر رد و بدل شد كه بيانگر رشد ۳۱/۱۴۳ درصدي حجم معاملات و كاهش ۵/۳۴درصدي ارزش معاملات و ۸/۶۴ درصدي تعداد خريداران است.

آغاز خريد و فروش شكر و غلات در بورس كشاورزي
گروه بورس: خبرگزاري «رويترز» در گزارشي از بورس كشاورزي ايران نوشت: بورس كشاورزي ايران در هفته قبل براي نخستين بار شاهد خريد و فروش شكر، غلات و دانه هاي روغني بود.
خبرگزاري «رويترز» در ادامه به نقل از انوار محمدي، روابط عمومي بورس محصولات كشاورزي آورده است: ايران ۳ هفته قبل اين بورس را با هدف احيا و رونق روش هاي سنتي تجارت در كشور راه اندازي كرد و اكنون پس از۲۰ روز از گشايش آن، شكر، دانه هاي روغني و غلات نيز در اين بورس معامله مي شود.
در روزهاي نخست فعاليت اين بورس، تنها برنج، عدس، زعفران، پسته و نخود در آن خريد و فروش مي شد.
محمدي در ادامه افزود: افزايش ميزان تقاضا براي سه محصول جديد، دامنه برنامه هاي ما را گسترش داده است.
بر اساس گزارش رويترز، صنعت كشاورزي ايران در سال منتهي به مارس  ۲۰۰۴ حدود  ۹ درصد رشد داشته است.  ۲۰ درصد از توليد ناخالص داخلي ايران وابسته به محصولات كشاورزي است كه  ۲۵ درصد از بازار كار را نيز تحت پوشش قرار مي دهد.
در اين گزارش آمده است: در حاليكه مازاد حساب جاري ايران به سرعت كاهش مي يابد، ايران قصد دارد تا با افزايش حجم توليد محصولات كشاورزي، از واردات آن بي نياز شود.

بورس تهران در آسيا دوم شد
گروه بورس: بورس اوراق بهادار تهران در ميان بازارهاي سهام آسيايي رتبه دوم سودآوري را به خود اختصاص داده است.
صفدر حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در جمع اتحاديه كارفرمايان فرانسه با اعلام اين مطلب گفت: ارائه لوايح متعدد براي اصلاح و تقويت بازار سرمايه از مهم ترين دلايل رشد بي سابقه بورس تهران در بين بازارهاي مشابه در منطقه آسيا بوده است. وي افزود: تاكنون قريب به اتفاق انحصارات قانوني و دولتي در حوزه هاي مهمي چون ارتباطات، توليد، نيرو، حمل و نقل، صنايع سنگين، بانكها و موسسات اعتباري و صنعت بيمه لغو شده است.
وي ادامه داد: ضمن اين كه گام هاي جدي در اجراي برنامه خصوصي سازي با انجام بررسي هاي گسترده در خصوص شركتهاي دولتي و انتخاب شركتهاي قابل واگذاري برداشته شده است.

«روي» در بورس فلزات روي رينگ نرفت
003876.jpg
گروه بورس: در پنجاه و پنجمين هفته فعاليت بورس فلزات تهران در گروه محصولات روي، با وجود عرضه ۴۰ تن و تقاضاي ۳۲۰ تن شمش روي، فروشندگان و خريداران اين محصول در مورد قيمت به توافق نرسيدند و داد و ستدي در اين گروه انجام نشد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، در اين هفته ۱۰۹ هزار و ۶۴۰ تن فولاد، مس و آلومينيوم به ارزش ۶۰۱ ميليارد و ۵۰۱ ميليون و ۱۰۰ هزار ريال داد و ستد شد.
آمار كل داد و ستد بورس در اين هفته نسبت به هفته گذشته از نظر وزني ۴۵ درصد و از نظر ارزش ۵۵ درصد افزايش نشان مي دهد.
در هفته مورد بررسي ۹۹ هزار و ۸۲۰ تن فولاد به ارزش ۴۰۲ ميليارد و ۹۸۷ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال داد و ستد شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹۱ و ۶۷ درصد از كل بازار را تشكيل مي دهد.
در گروه آلومينيوم ۷ هزار و ۲۲۰ تن به ارزش ۱۱۹ ميليارد و ۲۳۳ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۶/۶ و ۲۰ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه دوم قرار گرفته است.
در گروه مس ۲ هزار و ۶۰۰ تن به ارزش ۷۹ ميليارد و ۲۷۹ ميليون و ۹۰۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۴/۲ و ۱۳ درصد از كل بازار را تشكيل داده و در جايگاه سوم قرار گرفته است.
بر اساس اين گزارش، از كل داد و ستد صورت گرفته در هفته گذشته، ۹۳ هزار و ۷۴۰ تن به ارزش ۳۷۶ ميليارد و ۳۴۹ ميليون ۶۰۰ هزار ريال به صورت سلف(پيش فروش) و ۱۵ هزار و ۹۰۰ تن به ارزش ۲۲۵ ميليارد و ۱۵۱ ميليون و ۵۰۰ هزار ريال به صورت نقدي انجام شد.
تالار اين بورس در هفته گذشته شاهد ۱۱۹ هزار و ۷۲۰ تن عرضه در مقابل ۱۹۲ هزار و ۹۶۰ تن تقاضا براي محصولات قابل داد و ستد بود.

تالارهاي منطقه اي در انتظار عرضه سهام
گروه بورس: به باور بسياري از كارشناسان تالارهاي منطقه اي در دو سال گذشته نقشي عمده را در افزايش تقاضا براي سهام در بورس اوراق بهادار ايفا كرده اند.
گزارش هاي دريافتي نشان مي دهد: سرمايه گذاران و سهامداران مقيم شهرستان ها تاكنون توجه خود را بيشتر به عرضه هاي اوليه و خريد سهام شركت هاي تازه پذيرفته شده در بازار معطوف ساخته اند.
بر اين اساس بسياري بر اين باورند كه تالارهاي منطقه اي مي توانند ضامن موفقيت برنامه هاي خصوصي سازي باشند. به ويژه آن كه قرار است از دوشنبه همين هفته حراج بزرگ سهام دولتي آغاز شود.
اين گزارش حاكي است: روند حركت مبادلات سهام در تالارهاي منطقه اي هفته گذشته رو به رشد بود و به جز تالار كرمان كه تاكنون كمتر خبري در مورد فعاليت آن منتشر شده ساير تالارهاي منطقه اي شامل تالارهاي تبريز، مشهد، اصفهان و شيراز از رونق خاصي برخوردار بودند.
در ادامه گزارش عملكرد تالارهاي منطقه اي در هفته گذشته به تفكيك ارائه مي شود:
تبريزي ها ۸۵ ميليارد ريال سهام خريدند
مدير تالار منطقه اي تبريز گفت: ۸۵ ميليارد ريال از سهام شركت ها در معاملات هفته گذشته بازار تبريز داد و ستد شد.
بلال خيرآور، ميزان سهام مبادله شده در تالار تبريز را در اين مدت ۱۲ ميليون و ۸۶۶ هزار و ۴۰۰ سهم و متعلق به ۱۶۷ شركت اعلام كرد.
۷۹ درصد اين سهام مربوط به خريد و ۲۱ درصد مربوط به فروش بوده است .به گفته وي معاملات انجام شده طي آخرين روز هفته در تالار منطقه اي تبريز توسط ۱۶ كارگزار صورت گرفت. شمار خريداران سهام هفته قبل در تالار تبريز يك هزار و ۹۶۸ نفر بود.
وي گفت: در مبادلات صورت گرفته سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، بانك ملي ايران و هپكو داراي بيشترين خريدار و شركت هاي كربن ايران، غدير و هپكو بيشترين ارزش معاملاتي را به خود اختصاص داده بودند.
داد و ستد ۲/۲ ميليون سهم در تالار اصفهان
دو ميليون  و ۲۶۱ هزار و ۴۴۰ سهم به ارزش ۱۴ ميليارد و ۵۸۱ ميليون و ۹۸۸ هزار ريال روز چهارشنبه در تالار اصفهان مبادله شد.
براساس گزارش تالار منطقه اي اصفهان، در اين روز در مجموع سهام ۱۰۴ شركت فعال در تالار اصفهان مورد داد و ستد قرار گرفت كه سهام ۴۱ شركت با افزايش قيمت،  سهام ۵۸ شركت با كاهش قيمت مواجه شد و سهام پنج شركت بدون تغيير قيمت باقي ماند.
در اين روز همچنين در مجموع ۴۵۱ خريدار در تالار اصفهان،  اقدام به خريد سهام مورد نظر خود كردند.
۱۶۶ مشهدي سهامدار شدند
۱۳ ميليون سهم به ارزش ۱۲۱ ميليارد ريال طي هفته گذشته در تالار مشهد داد و ستد شد.
طي هفته قبل ۳ هزار و ۶۵۰ نفر از اشخاص حقيقي و حقوقي در تالار مشهد سهام خريدند و ۱۶۶ سرمايه گذار جديد هم به بورس پيوستند. متوسط ارزش معاملات روزانه در اين مدت ۲۴ ميليارد ريال بود.
۵۶ درصد شيرازي ها فروشنده بودند
مدير تالار منطقه اي شيراز گفت: ۶۹۴ هزار سهم به ارزش ۵/۵ ميليارد ريال در مبادلات آخرين روز هفته در بورس منطقه اي شيراز داد و ستد شد.
محمد نبي وفا افزود: اين تعداد سهام متعلق به ۶۹ شركت بود كه ارزش سهام ۲۷ شركت افزايش و ارزش سهام ۴۰ شركت كاهش يافت و سهام دو شركت بدون تغيير ماند.وي اظهار داشت: ۴۴ درصد از مبادلات روز چهارشنبه مربوط به خريد سهام و ۵۶ درصد مربوط به فروش سهام است.
مدير تالار شيراز افزود: در اين روز ۲۰۵ نفر در بورس شيراز اقدام به خريد سهام كردند كه سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، كربن ايران و سپه به ترتيب با ۴۳ ، ۲۴ و ۱۸ نفر خريدار بيشترين تعداد خريدار را داشت.
وفا گفت: بيشترين ارزش ريالي معاملات روي سهام شركتهاي غدير، توس گستر و توسعه معادن انجام شد.

سهام مخابراتي، نبض خصوصي سازي را بدست گرفت
گروه بورس: در هفته گذشته ۷ ميليون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۳ سهم از سهام ۶ شركت دولتي توسط سازمان خصوصي سازي و از طريق سازمان بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام عرضه شده از سوي اين سازمان بالغ بر ۹۵/۹۷ ميليارد ريال و متعلق به شركت هاي كابل هاي مخابراتي شهيد قندي، سيمان هرمزگان، هپكو، آذرآب و نيز شركت هاي ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي و پارس خودرو بود.
براساس اين گزارش سازمان خصوصي سازي در اين هفته تعداد ۴ميليون ۷۰۰ هزار سهم كابل هاي مخابراتي شهيد قندي به ارزش ۸۶/۴۲ ميليارد ريال به نمايندگي از شركت مخابرات و دو ميليون سهم سيمان هرمزگان به ارزش ۱۶/۵۰ ميليارد ريال به نمايندگي از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني عرضه كرد.
همچنين طي همين هفته ۸۰۰ هزار سهم هپكو به ارزش ۵۷/۳ ميليارد ريال، ۱۰۰ هزار سهم ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي در مجموع به ارزش ۴/۳۰۲ ميليارد ريال، ۲۰۰ هزار و ۷۷۱ سهم آذر آب به ارزش ۲۱/۳۶۴ ميليارد ريال و ۱۵۱ هزار و ۹۲۲ سهم پارس خودرو در كل به ارزش ۷۴/۲۸۲ ميليارد ريال توسط سازمان خصوصي سازي و به نمايندگي از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به بخش خصوصي واگذار شد.

رونق در سهام سرمايه گذاري ها
گروه بورس: در پايان مبادلات هفته گذشته بورس اوراق بهادار شاخص كل قيمت سهام به سطح ۱۳ هزارو ۴۰۰ واحد بازگشت.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته شاخص كل نسبت به هفته گذشته ۵۰ واحد كاهش يافت. همچنين شاخص كل تالار اصلي و فرعي نيز طي داد و ستدهاي هفته گذشته روند نزولي پيش گرفتند و در اين ميان شاخص كل تالار فرعي بيشتر از شاخص كل تالار اصلي افت كرد.
در اين هفته شاخص كل تالار اصلي بورس اوراق بهادار با ۲/۱۰۱ واحد كاهش نسبت به هفته قبل به رقم ۱۰ هزار و ۸۳۲ واحد رسيد و شاخص كل تالار اصلي نيز ۲/۳۸ واحد پايين تر آمد و روي رقم ۱۳ هزار و ۶۶۸ واحد ايستاد.عملكرد نامطلوب شركتهاي صنعتي حاضر در بورس نيز طي هفته گذشته شاخص صنعت را با ۳/۶۳ واحد افت مواجه كرد و اين شاخص را به رقم ۹ هزار و ۸۱۸ واحد رساند.
براساس اين گزارش شاخص كل بازده نقدي در اين هفته تغيير محسوسي نكرد ولي شاخص كل قيمت و بازده نقدي با كاهش ۹/۱۲۵واحد مواجه شد و به رقم ۳۳ هزار و ۷۴۷ واحد نزديك شد. در اين گزارش آمده است: عملكرد ۵۰ شركت فعالتر بورس در اين هفته كاهش ۳۸/۳ واحدي ميانگين موزون و نيز كاهش ۱۴۴ واحدي ميانگين ساده اين شركتها را به دنبال داشت.
در اين گزارش آمده است: در هفته گذشته عملكرد شركتهاي سرمايه گذاري حاضر در بورس به نحوي بود كه شاخص مالي را با ۴/۵۵ واحد رشد مواجه كرد و اين شاخص در پايان هفته گذشته رقم ۴۳ هزار ۷۳۴ واحد را براي خود به ثبت رساند.

تغييرات قيمت سهام
آمار معاملات سهام بازار فرعي
۱۸ تا ۲۲ مهرماه
تغيير قيمت
قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۱۳۴-
۱۱۳۳۶
۱۶۰۵۷
زغال سنگ نگين طبس
۴۹۹-
۱۱۹۳۴
۴۲۳۷۵۶
سنگ آهن گل گهر
۱۶۸-
۲۹۱۸
۱۵۷۱۵۳
معادن بافق
۲۹۸
۳۲۲۵
۹۵۳۱
معدني دماوند
۳۷۳-
۷۰۷۵
۲۳۴۴۰
باما
۱۷-
۶۰۷۹
۱۵۵۱۶
تأمين ماسه ريخته گري
۳-
۳۱۰۸
۳۶۸۸۷
دشت مرغاب
۰
۱۶۰۰۷
۱۵۵۴۶
شير پاستوريزه پگاه آذربايجان
۰
۲۲۵۰
۵۳۰۷
خوراك دام پارس
۱-
۲۵۰۰
۷۹۶۲
شركت سالمين
۹۸-
۵۶۷۴
۵۴۶۹
قند نقش جهان
۱۵
۱۰۰۱۵
۳۰۰
قند لرستان
۵۵-
۱۴۰۲
۱۲۴۸۶۰
شركت شكر شاهرود
۱۶
۴۲۹۵
۳۰۷۰۱
پارس مينو
۰
۱۰۰۰
۱۲۲۱۱
نساجي بروجرد
۰
۳۸۰
۴۵۹۱۵۶۸۰
نساجي غرب
۸۳
۴۸۸۱
۱۳۰۶
كارتن البرز
۳۷۱-
۳۷۴۵
۶۰۵۵۲۵
تجهيز نيروي زنگان
۱-
۳۵۱۶
۹۷۵
توليد مواد اوليه و الياف مصنوعي
۷۵
۱۷۳۶
۲۷۵۲۲
نيرو كلر
۵۱
۸۱۸۶
۸۱۷
البرز دارو
۲۰۶
۳۰۸۷
۲۶۰۰۸
فرآورده هاي تزريقي ايران
۲۵-
۵۱۶۸
۱۰۳۰
شركت ايران دارو
۰
۱۹۱۱۵
۸۰
توليد مواد اوليه داروپخش
۶۳
۲۷۹۱
۷۶۴۵۰
شيمي دارويي داروپخش
۶۵۸
۱۶۱۴۱
۱۲۲۱۸۰
داروسازي سبحان
۲۳۸
۴۱۲۹
۴۰۶۱۷۰
پاكسان
۱۲۱
۸۳۰۵
۸۰۱۰۳
تولي پرس
۵۱-
۱۹۷۱
۴۸۸۹۶
گلتاش
۷-
۲۷۲۳۳
۴۰۶۹۳
دوده صنعتي پارس
۶۹
۱۸۳۳
۴۵۴۱۶۶
پلي اكريل
۱-
۱۴۸۹
۵۶۶۵
لاستيك البرز
۳۷۲
۳۳۶۴
۵۵۲۳۷۵
لاستيك كرمان
۱
۱۸۰۸
۵۰۸۷۷
پلاستيران
۲۹۲
۵۴۴۶
۱۴۲۶۷۶
آبگينه
۱۶-
۲۱۲۱
۱۲۶۱۱۲
سايپا شيشه
۱۶
۳۸۱۸
۵۱۰
پارس سرام
۴۸
۶۵۲۷
۳۰۲۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۰
۱۳۵۳۸
۱۰۰۰
كاشي الوند
۲۲-
۱۳۸۸
۴۱۲۷۷
توليدي گرانيت بهسرام
۱۵۳۴-
۵۲۶۳۹
۸۴۲۴۷
سيمان اروميه
۴-
۲۳۴۸۸
۲۶۰۳
سيمان اصفهان
۰
۲۴۲۰۹
۸۹۴
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
۲۰۶-
۱۹۱۷۴
۱۹۶۲۳
سيمان بجنورد
۳۴
۲۵۲۸۴
۲۰۰۶۹۳۳
سيمان هرمزگان
۵۷-
۲۱۳۶۴
۱۴۹۱۴
سيمان فارس
۱۵۰۸-
۱۵۳۷
۱۳۱۱۸۱۸
نورد و لوله اهواز
۳۳۱-
۷۴۴۳
۸۸۹۵۲
فولاد كاويان
۱۳۶-
۱۷۳۰۲
۱۲۶۱۴
لوله و تجهيزات سديد
۸۲
۵۰۳۷
۱۰۸۳۹
آلومينيوم پارس
۲۴-
۸۹۷۳
۱۴۰۸۸۳
كالسيمين
۳۹
۱۱۱۱۲
۸۹۷۱۵
فرآوري مواد معدني ايران
۱۶
۱۰۱۸
۱۲۵۸۵
صنعتي ملاير
۰
۱۱۱۲
۲۰۰۰
صنايع بسته بندي مشهد
۷۰-
۴۷۱۳
۲۲۳۳۱۵
تكنوتار
۳۱۶-
۲۶۹۲
۲۰۰۱۰۶
حق تقدم تكنوتار
۵۸
۱۶۲۴
۱۱۰۹۹۲
بولبرينگ ايران
۳۴-
۳۲۱۱
۱۲۹۲۵
ليفت تراك سازي سهند
۱۰۳
۴۶۰۰
۳۹۳۶۴۷
كمباين سازي ايران
۱۳۷
۳۰۲۴
۲۲۶۱۹۱
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي
۲۰-
۶۶۵۰
۲۰۲۸۱
گسترش صنايع و خدمات كشاورزي
۱۵۳-
۴۲۳۴
۹۲۴۲۷۶۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱۷
۱۳۳۱
۱۵۳۹۰
ارج
۱۰
۱۰۹۳
۶۹۳۲
توليدي بهمن
۷۶-
۱۰۸۶
۱۳۰۷۱۸۳۰۲
آزمايش
۳۴۱
۵۱۳۹
۶۲۵۷۵۶
داده پردازي ايران
۹۹-
۸۲۷۵
۳۰۹۷۱۷۳
ايران ترانسفو
۵۹
۵۷۰۹
۱۵۴۱۱۳
نيرو ترانس
۱۲۵
۲۲۵۹
۸۵۰۹
كابل سازي تك
۲۹۰-
۵۷۵۹
۱۷۳۸۶
صنايع جوشكابيزد
۵۴
۹۱۷۱
۹۷۲۲۱۰۵
كابل هاي مخابراتي شهيد قندي
۱۵-
۱۹۷۱
۵۹۳۵
لامپ پارس شهاب
۱-
۳۰۵۹
۳۱۹۷۷۳۱
شهاب
۲۳۲
۱۸۰۸
۹۸۰۱۰
آبفر
۲۰۳-
۳۷۷۰
۲۱۰۹۴۸۶
ايران خودرو ديزل
۲۸
۱۸۴۳
۵۶۵۷۴۱
پارس خودرو
۳۲-
۵۹۳
۲۵۸۶۸۳
حق تقدم پارس خودرو
۱۸۶-
۳۴۹۴
۱۱۱۶۹۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۳۸۷
۸۴۰۳
۳۲۶۲۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل
۱۸۷
۱۱۸۴۳
۱۶۰۹۸
چرخشگر
۱۶۰-
۱۸۳۸
۶۱۳۶۵
فنرسازي خاور
۲۸۶
۵۲۵۰
۱۴۰۴۴۷
الكتريك خودرو شرق
۵۷
۱۵۶۱
۲۰۶۰۴۱
رينگ سازي مشهد
۱۵۳
۳۸۴۶
۱۴۳۳۷۱
مهركام پارس
۲۷-
۵۰۷۸
۴۴۲۲۱
عمران و توسعه فارس
۰
۳۲۰۰
۶۰۰۰
حق تقدم عمران و توسعه فارس
۳۹-
۳۹۴۷۲
۵۴۳
بازرسي فني و كنترل خوردگي تكين
۱۲-
۷۳۲۶
۳۱۰
حمل و نقل جاده اي داخلي بازرگاني
۵۶
۸۰۱۹
۵۸۴۷۵
حمل و نقل توكا
۱۶۰
۵۱۴۸
۳۴۵۳۹۷
ليزينگ ايران
۱۱
۱۲۲۲
۲۵۰۹
سرمايه گذاري كارآفرين
۱۱۰-
۲۶۷۱
۵۱۸۲۹۸
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۷۱
۵۸۱۰
۸۳۸۳۸۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر
آمار معاملات سهام بازار اصلي
۱۸ تا ۲۲ مهرماه
تغيير قيمت
قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۹۸-
۹۰۵۳
۱۰۱۰۷۰۹
معدني و صنعتي چادرملو
۱۳-
۶۳۹۴
۲۷۹۳۷۱۳
توسعه معادن روي ايران
۲۲۳
۵۰۲۲
۱۳۲۶۰۹
حق تقدم توسعه معادن روي ايران
۴۱۵
۷۳۰۹
۷۷۱۴۶
معادن منگنز ايران
۲۳۳-
۳۷۱۱
۱۰۰۳۶۸
شهد ايران
۲۴-
۳۰۵۶
۵۰۵۰
نوش مازندران
۷۱-
۲۵۳۴
۳۴۸۹۱
روغن نباتي پارس
۷-
۶۰۰۰
۸۳۲۸۴
صنعتي بهشهر
۲۱۱-
۳۴۲۷
۹۳۷۸۸
بهپاك
۳-
۴۴۴۱
۵۱۰
روغن نباتي جهان
۰
۵۵۵۸
۸۸۱۸
لبنيات پاك
۰
۶۱۵۲
۲۰۴۳
گلوكوزان
۴۳
۱۹۴۲
۴۳۵۸
بيسكويت گرجي
۴۶-
۲۱۹۲
۷۴۷۰۳
قند ثابت خراسان
۹۴
۲۰۱۰
۲۰۴۹۷
قند مرودشت
۱۰۵-
۱۹۹۶
۳۰۰۴۸
فرآورده  هاي غذايي و قند تربت جام
۲۰۵-
۲۷۴۱
۳۹۷۳۱
توليدي مهرام
۶-
۲۹۷۳
۲۰۸۰۰
ايران مرينوس
۰
۱۲۰۰
۴۳۲۹۶۷
پشم بافي توس
۳۶
۱۷۳۸
۴۵۱۰
فيبر ايران
۱۱
۳۹۵۸
۱۹۶۸
كارتن ايران
۶۹-
۱۰۳۵۴
۴۸۳۰۴
بسته بندي پارس
۴۳۳-
۲۰۹۴۴
۶۸۹۴
افست
۵۹۹-
۲۱۱۱۲
۵۳۸۰۶
نفت پارس
۳۱۲۸
۳۱۴۹۶
۱۰۶۳۵۱۱۶
نفت بهران
۴۳۵-
۲۰۵۷۱
۱۱۵۳۸۰
پتروشيمي فارابي
۴۳۰-
۱۳۲۳۳
۴۶۲۰۲۵
صنايع شيميايي ايران
۱۵۶
۲۴۰۴
۳۲۹۴۷
صنايع شيميايي سينا
۳۴-
۱۵۴۳۹
۴۷۳۷۴۰۳
پتروشيمي خارك
۱۰۲۲
۲۱۴۷۸
۹۷۵۶۰
پتروشيمي اصفهان
۴۱۷
۱۴۷۵۲
۲۶۹۸۸۲۰
پتروشيمي اراك
۶۳۳-
۱۶۵۹۲
۱۳۴۳۶۰
پتروشيمي آبادان
۴۲۳-
۱۴۵۶۹
۱۳۷۸۴۲
حق تقدم پتروشيمي آبادان
۳۱۹-
۹۱۸۵
۵۲۰۴۸۳
داروسازي جابرابن حيان
۹-
۱۷۹۶۲
۷۳۶۴۰۶
داروسازي ابوريحان
۹۹-
۶۲۳۰
۳۲۵۴۱
كيميدارو
۱۳۱-
۱۸۰۳۸
۶۰۲۳
دارويي رازك
۲۸-
۵۰۲۱
۳۹۱۸۵
دارويي لقمان
۳۳۹
۵۸۲۸
۳۷۵۸۷
داروسازي اسوه
۱۴۶
۴۰۸۵
۲۸۴۸۸
داروسازي كوثر
۳۹
۸۱۵۳
۱۳۹۷۶۰
پارس دارو
۱۰
۹۲۸۹
۱۳۹۲۸
داروسازي فارابي
۱۲-
۴۹۷۴
۲۸۶۶۸
داروسازي امين
۲۲
۱۰۶۶۵
۲۸۴۱
داروسازي اكسير
۱۸۸
۶۸۷۶
۹۴۵۲
داروسازي زهراوي
۷-
۵۶۶۷
۴۹۰۴۴۹۰
كارخانجات داروپخش
۲۰۰-
۳۰۸۱
۱۷۰۳۲۳
كف
۹۹-
۹۰۶۲
۷۵۵۹۸۰
كربن ايران
۳۵۱-
۶۷۰۰
۹۴۰۷۸۸۴
حق تقدم كربن ايران
۵۰-
۱۱۵۰
۷۹۳۵۰
درخشان تهران
۳۰۳۹-
۳۳۵۰۹
۲۶۴۱۰۳
گاز لوله
۵۶-
۳۸۵۰
۱۹۸۰۹
شيشه قزوين
۴۱
۲۵۹۹
۲۴۱۵۸۰
شيشه و گاز
۴۴۴-
۵۹۵۲
۹۴۳۶۰
شيشه همدان
۱۴۵-
۳۶۸۳
۴۴۱۲۱۶
فرآورده هاي نسوز آذر
۱۱۰-
۸۲۶۳
۱۰۴۱۲
كاشي اصفهان
۱۷۷-
۲۹۸۰
۱۱۶۲۴۴
چيني ايران
۶
۱۷۹۶
۹۷۷۹
كاشي سعدي
۱۴۶-
۴۴۹۰
۳۰۲۵۹
كاشي و سراميك حافظ
۶۴-
۲۱۸۱
۴۲۰۵۶
توليدي كاشي تك سرام
۷۰
۱۵۵۴۰
۲۰۶۴۰۴
سيمان تهران
۱۳۰۳
۱۴۳۰۰
۱۴۵۲۱
حق تقدم سيمان تهران
۱۴۰۶-
۲۷۱۳۸
۵۵۲۶۷
سيمان شمال
۳۲۱۳
۶۰۹۶۴
۱۹۴۴۰۱
سيمان كرمان
۸۶-
۱۵۰۰۴
۱۱۵۸۴۹۹
سيمان فارس و خوزستان
۱۲۷-
۳۱۳۵۳
۱۱۱۳۹۱
سيمان شرق
۸۳۳-
۳۴۴۴۷
۱۸۶۲۰
سيمان خزر
۴۰
۲۹۰۵۶
۵۸۵۵۵
سيمان غرب
۵۳۷-
۱۸۳۵۹
۹۶۷۶۲
سيمان سپاهان
۳۵۵
۱۶۰۰۷
۷۴۰۳۹
حق تقدم سيمان سپاهان
۱۸۶-
۳۱۱۵۹
۱۲۶۷۲۷
سيمان شاهرود
۲۵۳-
۹۱۵۱
۱۶۰۰۱۹
سيمان هگمتان
۳۴-
۷۸۳۲
۱۳۹۴۲
سيمان كارون
۰
۳۸۲۲
۱۴۴۶۴۸
ايرانيت
۳۳
۲۱۷۶
۷۶۳۴
نورد و قطعات فولادي
۱۰۳-
۳۹۵۷
۷۸۲۱۲
لوله و ماشين سازي ايران
۱۹۲
۱۴۹۱
۱۱۷۱۶۷
پارس متال
۲۲۴
۵۰۸۰
۴۰۹۰۲
فروسيليس ايران
۱
۶۰۰۱
۴۵۰۱۰
گروه صنعتي سپاهان
۴۰
۴۵۹۹
۱۳۴۰۶۸
نورد آلومينيوم
۹۱
۴۲۹۳
۱۲۹۸۷۰
مس شهيد باهنر
۱۰۱
۲۸۵۱
۱۹۳۱۶
حق تقدم مس شهيد باهنر
۱۳۴-
۲۰۷۶
۸۳۳۰۰۱
ماشين سازي اراك
۱۹۴
۱۸۵۳
۱۳۹۰۱۰۹
صنايع آذرآب
۲۷-
۱۹۳۰
۱۵۶۷۶
لاميران
۵-
۱۷۹۵
۱۶۵۵۳۵
بسته بندي ايران
۱۳۵
۲۴۱۱
۷۶۱۲۴
صنعتي آما
۴۹۰
۲۵۹۳
۱۴۵۱۹۲
جام دارو
۸۸
۲۱۹۸
۴۸۷۱۴
پمپ سازي ايران
۷۵
۲۴۷۶
۷۴۰۲۷
ماشين سازي نيرو محركه
۱۰۶
۲۱۴۵
۱۷۴۴۷۹
آبسال
۲۵-
۱۵۸۶
۱۴۶۶۳۸
سرماآفرين
۲۴۰-
۴۰۸۵
۶۳۰۶۲۱
تراكتورسازي ايران
۲۲۴-
۲۷۴۳
۲۰۸۷۶۱
حق تقدم تراكتورسازي ايران
۳-
۳۹۸۹
۱۰۲۴
پارس خزر
۱۲۷
۳۵۶۷
۲۲۷۲۹۳
موتوژن
۵۹-
۱۰۰۲
۱۱۴۲۳۸۷
پارس الكتريك
۸۷۸
۴۰۷۰
۹۲۶۹۸۶
كارخانجات صنعتي پيام
۱۱۶۵
۸۴۱۳
۲۱۰۸۰۵
كنتورسازي ايران
۴۱
۴۹۸۷
۲۳۱۷۹۹۱۰
ايران خودرو
۵۷-
۸۷۷۰
۱۷۹۸۵۵
گروه بهمن
۲۵-
۱۱۵۸۹
۱۰۲۸۴
سايپا ديزل
۱۰۹-
۶۰۰۸
۱۷۵۱۵۹۳۹
سايپا
۲۴۶
۴۳۱۶
۱۵۲۸۹۵
حق تقدم سايپا
۸۰-
۷۹۳۳
۱۳۱۰۴۴
زامياد
۳-
۶۲۲۳
۳۲۱۰
لنت ترمز ايران
۲۶۱
۱۹۶۳
۴۳۷۳۸۳
نيرو محركه
۳۲۹
۳۰۶۱
۵۹۴۲۶۵۵
محورسازان ايران خودرو
۹۷-
۵۲۸۳
۲۶۴۴۷
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲۷۰-
۸۰۲۰
۹۹۷۷۳
سايپا آذين
۲۵۳-
۱۵۴۴۴
۲۲۳۰۱۰۷
صنعتي دريايي ايران
۲۳۰-
۳۱۵۴
۹۵۴۹۹
شركت ساختمان اصفهان
۲۸
۷۷۶۰
۱۴۵۰۶۸۶
سرمايه گذاري مسكن
۲۶۹۶-
۳۲۲۶۷
۲۴۵۸۰۵
خدمات انفورماتيك
۲۶۲-
۱۱۰۳۸
۱۴۸۴۴۱۹
بانك كارآفرين
۷۷۸
۱۰۰۶۹
۱۹۹۲۶۱۷
بانك اقتصاد نوين
۱۳۵-
۸۰۰۰
۷۷۸۲۹۴
حق تقدم بانك اقتصاد نوين
۲۰۹
۶۴۹۱
۹۲۲۹۰۳۳
سرمايه گذاري البرز
۲۱
۷۸۸۴
۲۸۰۸۸۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۱۷۷-
۳۰۴۶
۲۱۶۶۰۹۴
سرمايه گذاري سپه
۸۸-
۱۸۱۱
۱۲۹۱۵۷۸
حق تقدم سرمايه گذاري سپه
۷۰-
۳۱۸۷
۱۹۲۵۸۲۴
سرمايه گذاري ملت
۱۶۴-
۸۳۵۰
۱۱۹۴۲۸۳۴
سرمايه گذاري بانك ملي
۵۱۴-
۶۷۳۹
۲۳۷۹۰۰۲
حق تقدم سرمايه گذاري بانك ملي
۲۰۸-
۳۹۰۵
۹۶۵۶۵۱
سرمايه گذاري رنا
۶۷-
۲۶۸۱
۴۳۵۶۹
حق تقدم سرمايه گذاري رنا
۲۲۲۵-
۵۹۱۹
۱۰۱۸۸۵۵۳
سرمايه گذاري غدير
۲۳-
۳۴۹۴
۳۷۴۳۲
سرمايه گذاري پارس توشه
۱
۱۵۵۸۷
۷۷۹۸۸
گروه صنعتي سديد
۱۰۴
۱۲۳۰۰
۲۵۵۸۶۸۳
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۱۲۵-
۴۹۰۸
۶۰۰۹۵۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۹-
۷۷۴۰
۱۰۳۴۶۷۱
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۱۶۷-
۲۵۹۶
۱۷۴۵۰۸۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱۶۶
۳۶۴۹
۲۶۹۲۰۳۸
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳۹-
۵۴۳۸
۱۱۸۹۶۹۶
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱۸-
۸۳۲۳
۴۷۰۹۸۰۳
داروپخش
۵۳۹
۶۲۴۱
۳۱۱۶۸۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱۷۸
۸۷۷۳
۱۲۲۷۲۱۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |