شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۷ - Oct 16, 2004
پرونده بيجه به ديوان عالي كشور فرستاده مي شود
003879.jpg
گروه حوادث: چند ساعت پس از اعلام ختم دادرسي پرونده پاكدشت، هيات پنج نفره قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران راي خود را درباره دو متهم اين پرونده صادر كرد.
بنابر حكم صادره دادگاه، محمد بسيجه معروف به بيجه در رابطه با آدم ربايي به ۱۵ سال حبس، در خصوص ۲۰ فقره قتل به ۱۶ بار قصاص و پرداخت ۴ ديه در حق اولياي دم، در رابطه با ۷ فقره شروع به قتل عمد به ۳ سال حبس، براي ايراد ضرب و جرح عمدي به پرداخت ديه، در رابطه با دو فقره لواط به يك بار اعدام، براي ۱۴ فقره تفخيذ به ۱۰۰ ضربه تازيانه به عنوان حد، در رابطه با سرقت، تبرئه و به خاطر جنايت بر ميت به پرداخت ۵ فقره ارش محكوم شد.
علي غلام پور، متهم رديف دوم معروف به علي باغي نيز از اتهام قتل ها تبرئه شد و در مورد آدم ربايي به ۵ سال حبس و به جرم دو فقره تفخيذ به ۱۰۰ ضربه تازيانه به عنوان حد محكوم شد.
ناصر سراج رئيس دادگاه هاي كيفري استان تهران، در پاسخ به اين سئوال كه متهم رديف دوم قبلا اقرار به قتل و مشاركت در آن داشته، پس چگونه در حكم صادره از اين اتهام تبرئه شده است گفت: علي غلام پور در جلسه دادگاه اين مساله را انكار كرد، به علاوه محمد بيجه نيز تمام قتل ها را به عهده گرفت و لذا متهم رديف دوم از اتهام قتل تبرئه شد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا بحث مفسد في الارض بودن متهمان در اين پرونده مطرح نبوده است گفت: در كيفرخواست مسئله افساد في الارض مطرح نبود و نماينده دادستان نيز با توجه به اين كه اين امر در كيفرخواست مدعي العموم مطرح نشده بود، حق قانوني وارد شدن به اين موضوع را نداشت.
رئيس دادگاه هاي كيفري استان تهران در پاسخ به اين سئوال كه آيا اتهام فروش اعضاي بدن در اين پرونده منتفي شده است، اين موضوع را تاييد كرد.
سراج درباره اقرار «بيجه» در دادگاه به سرقت از يكي از قربانيان گفت: سرقت يعني ربودن مال غير در خفا در صورتي كه آن بچه خودش ۲۰۰ هزار تومان به بيجه داده است كه جنبه سرقت ندارد.
رئيس دادگاه هاي كيفري استان تهران هم چنين يادآور شد: متهمان و وكيل مدافع آنان ۲۰ روز وقت دارند كه به رأي صادره اعتراض كنند؛ چه آنها اعتراض كنند يا نكنند ما پرونده را براي تاييد يا اظهارنظر در مورد حكم، به ديوان عالي كشور خواهيم فرستاد.
سراج درباره زمان اجراي حكم اعدام گفت: حكم خدا هر موقع اجرا شود اشكال ندارد ولي بعيد مي دانم كه در ماه رمضان اجرا شود، چون طي مراحل و روال قانوني آن به طول مي انجامد.
وي تصريح كرد كه اجراي اعدام در ملاء عام خواهد بود و تشخيص محل اعدام با دايره اجراي احكام است.
وكيل بيجه: هنوز حكم ابلاغ نشده
دبير دريا بيگي وكيل متهم رديف اول نيز به خبرنگار ما گفت: هنوز حكم به من ابلاغ نشده است. پس از مطالعه حكم و موارد استنادي آن، در مورد اين كه به آن اعتراض كنم يا خير، تصميم گيري خواهم كرد. قطعا حكم تا روز يكشنبه به من ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: در هر حال حكم بايد براي تاييد نهايي به ديوان عالي كشور ارسال شود.
صدور سريع حكم براي تسكين خانواده ها
شاپور اسماعيليان، وكيل پايه يك دادگستري و قاضي بازنشسته به سئوالات خبرنگار ما در خصوص حكم صادره پاسخ داد.
* حكم پرونده پاكدشت با بازتاب گسترده خود در مدت چند ساعته بعد از پايان آخرين جلسه صادر شد به نظر شما سرعت عمل اينچنيني باعث اشتباه در صدور حكم نمي شود؟
به نظر مي رسد اولويت صدور سريع اين حكم براي تسكين آلام عمومي كه در جامعه ايجاد شده است،بود.
ما مشاهده كرديم كه در جلسه دادگاه چه پيش آمد. صدور سريع حكم نمي تواند بازگو كننده روند غيرمتعارف باشد. ولي سريع مجازات كردن اين متهمان تاثيري نيز در روند شخصيت افراد ضداجتماعي نخواهد داشت. بنا براين بايد مساله را از ريشه حل كرد. در هر حال صدور حكم سريع براي متهمان پاكدشت تنها براي تسكين خانواده هاي مقتولان و جو رواني ايجاد شده در جامعه بوده است.
* مجازات عمل لواط متهمان در حكم صادره اعدام عنوان شده است. اعدام در خصوص اين جرم همان اعدام با طناب دار است؟
اين جرم،در حقيقت حق اللهي است و اگر تمام خانواده هاي اولياي دم نيز از شكايت خود در مورد قتل فرزندانشان گذشت مي كردند، حكم اعدام مجازات لواط براي متهم صادر مي شد. اعدام در اين خصوص حكم  يك مجازات حق اللهي است.در برخي از منابع فقهي آمده است حكم چنين جرمي مي تواند پرتاب از كوه و يا سوزاندن در آتش يا كشتن با شمشير باشد.
* در حكم متهم رديف اول اين پرونده  ۱۴ فقره تفخيذ بيان شده است كه براي ۱۴ فقره آن ۱۰۰ تا زيانه تعيين شده است، در قانون براي هر بار تفخيذ چند ضربه تازيانه مشخص شده است؟
در تبصره ماده۴۷قانون مجازات اسلامي آمده است: حكم تعدد جرم در حدود، قصاص و ديات همان است كه در ابواب مزبور ذكر شده است بنابر اين در برخي جرايم حتي مانند سرقت حدي تعدد جرم تا هنگامي كه حد جاري نشود حكم يك بار سرقت را دارد.در تفخيذ اگر جرم به موجب احكام قطعي سه بار تكرار شود در هر بار يك صد تازيانه اجرا مي شود و در مرتبه چهارم حد آن قتل است.
و در اين حكم نيز چون نوع جرم يكي بوده است براي ۱۴ فقره تفخيذ در مرتبه اول ۱۰۰ تازيانه تعيين شده است.

حمله شير به كودك ۶ ساله در فرهنگسراي خاوران
گروه حوادث:با حمله يك شير به كودك ۶ ساله سيرك فرهنگسراي خاوران تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه كه عصر روز چهارشنبه در فرهنگسراي خاوران به وقوع پيوست كودك ۶ ساله اي به نام اميرحسين شيرآوند مورد حمله يك بچه شير قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
يك منبع آگاه در مورد وقوع اين حادثه به خبرنگار ما گفت: ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه بود كه نگهبان شيرها كه مسئوليت غذادادن به آنها را داشت وارد قفس شيرها شد.
اين در حالي است كه در آن لحظه كودكان بسياري براي ديدن شيرها پشت حفاظ محل نگهداري شيرها جمع مي شوند.وي در ادامه گفت: زماني كه نگهبان در قفس شيرها را باز كرد، ناگهان يكي از بچه ها كه اميرحسين نام داشت به طرف قفس شيرها دويد و يكي از بچه شيرها به طرفش حمله ور شد و او را از سر گرفت. كه بلافاصله با همكاري مربي شيرها، بچه ۶ ساله كه به شدت زخمي شده بود از مرگ نجات يافت و به بيمارستان انتقال يافت.
مهرداد بذرپاش رئيس فرهنگسراي خاوران پس از اين حادثه از مسئولين سيرك خواسته است كه اين فرهنگسرا را ترك كنند ولي مدير سيرك اعلام كرده است پيش از دريافت كامل مبلغ ۱۰۰ ميليون تومان قراردادي كه با فرهنگسرا بسته است حاضر به ترك آن جا نيست. براساس آخرين اخبار رسيده، حال اميرحسين وخيم اعلام شده است.

ممنوعيت اعطاي عفو و مرخصي به قاچاقچيان مواد مخدر
فارس: سيد محمود  هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي از سازمان زندانها و اداره كل سجل كيفري و عفو و بخشودگي اين قوه خواست تا در موارد پيشنهادي، از اعطاي مرخصي و عفو نسبت به قاچاقچيان و عوامل اصلي مواد مخدر خودداري كنند.
 هاشمي شاهرودي در اين بخشنامه خطاب به تمامي واحدهاي قضائي خصوصاً دادگاه هاي انقلاب اسلامي و دادسراها آورده است: از آنجا كه مبارزه با پديده قاچاق مواد مخدر و عوامل اصلي آن، مستلزم صرف وقت و هزينه زيادي مي باشد و در برخي مواقع نيز با ضايعات سنگين و بعضاً جبران ناپذيري براي عوامل مقابله با قاچاقچيان (كه اغلب از مجرمان خطرناك، مسلح و سابقه دار مي باشند) همراه مي باشد انتظار جامعه، به ويژه نيروهاي موثر در عمليات شناسائي و دستگيري عناصر تبهكار مزبور، از مراجع قضائي به ويژه دادگاه هاي انقلاب اسلامي، علاوه بر تسريع در رسيدگي، تعيين مجازات قانوني متناسب با اعمال ارتكابي و خطرات ناشي از آنها، فارغ از رافت معمول درباره بزهكاران عادي و فاقد سوء پيشينه مي باشد.
هاشمي  شاهرودي در ادامه اين بخشنامه تصريح مي كند: مقاماتي هم كه قطعيت و لازم الاجرا شدن حكم، به تائيد آنان موكول است، در بررسي و تجديد نظر آراء لزوم برخورد قانوني با صاحبان محموله ها و عوامل تهيه و توزيع اين مواد مهلك و انگيزه هاي مادي مرتكبان و تأثير كيفر در پيشگيري از تكرار جرم را مورد التفات و امعان نظر قرار دهند.
رئيس قوه قضائيه در پايان اين بخشنامه از سازمان زندانها و اداره كل سجل كيفري و عفو و بخشودگي خواسته است تا با اعمال دقت در موارد پيشنهادي، از اعطاي مرخصي و عفو نسبت به اين قبيل متهمان و محكومان زنداني كه با توجه به طبع جرم ارتكابي، سوابق احتمالي و ميزان مجازات قانوني يا مورد حكم، بيم تباني و فرار آنان در خلال آزادي موقت يا سوء استفاده از بخشودگي و ارتكاب جرم مجدد، متصور است، خودداري ورزند تا از تأثير كيفر قانوني و شدت آن كاسته نشده و محكومان مذكور، متنبه گردند.

شعبه ويژه براي رسيدگي به حرمت شكني در ماه رمضان
ايرنا: رييس  كل  دادگستري  استان  فارس  گفت :شعبه  ويژه اي  درشعب  داسراها و دادگاههاي  فارس  براي  رسيدگي  به  موارد روزه  خواري  و حرمت  شكني  در ماه  مبارك  رمضان  در نظر گرفته  شده  است .
احمد سياوش  پور ديروز با بيان  اينكه اين  تصميم  در نشست  رسيدگي  به  جرايم  خاص  استان  فارس  اتخاذ شد افزود: با هر نوع  مظاهر روزه خواري  و حرمت  شكني  در ماه  مبارك  رمضان  در اين  شعب  به  صورت  ويژه  رسيدگي  مي شود.
وي  اظهار داشت : نيروي  انتظامي  مكلف  شده است  كه  هرگونه  روزه خواري  و مظاهر حرمت  شكني  را پيگيري  كند و به  شعب  ويژه  ارجاع  دهد.
رييس  كل  دادگستري  استان  فارس  افزود: در كنار اين  موضوع ، ستادهاي  امر به  معروف  و نهي  از منكر نيز در ماه مبارك  رمضان  فعال  تر خواهند شد و به  ترويج  شعائر ديني  و ارشاد خواهند پرداخت .

مهدي زاپاتا دستگير شد
دو هفته پيش مهدي معروف به مهدي زاپاتا يك خودرو پيكان را در منطقه تهرانسر به مقصدكن به طور دربست كرايه كرد. بعد از طي مسافتي مهدي در يك منطقه خلوت ناگهان اسلحه اي را كه هميشه همراه خود داشت از كيف دستي اش بيرون كشيد و بر گردن راننده گذاشت.
چند دقيقه بعد راننده وحشتزده كنار جاده افتاده بود و مهدي سوار بر خودرو او خنده كنان محل را ترك كرد.
بعد از گذشت دو هفته مهدي و يكي از دوستانش به نام علي در بزرگراه رسالت در حاليكه سوار بر خودرو مسروقه بودند با يك خودرو زانتيا تصادف كردند. راننده زانتيا قصد تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ را داشت كه مهدي از او خواست تا خودش به دنبال مامور پليس برود. با توافق طرفين مهدي از آن محل فاصله گرفت ولي بازگشت او بسيار طولاني شد و وقتي علي و راننده زانتيا متوجه شدند او قصد بازگشت ندارد با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفتند. چند دقيقه بعد ماموران كلانتري محل در آن منطقه حاضر شدند. در تحقيقات بعدي كه توسط ماموران پليس صورت گرفت معلوم شد خودرو پيكان مسروقه بوده و بدين ترتيب علي همراه خودرو مسروقه به دايره ۱ اداره آگاهي مركز انتقال يافت.
علي در مراحل بازجويي پليسي عنوان كرد:  صاحب خودرو دوستم به نام مهدي است كه بعد از تصادف متواري شد.
مهدي ۲۱ ساله داراي پنج بار سابقه شرارت بوده و محل زندگي او نيز در بلوار فردوس بود. ماموران محل زندگي وي را تحت مراقبت قرار دادند و در نهايت عصر روز چهارشنبه گذشته مهدي را زماني كه قصد خروج از استخر و سونا در نزديكي خانه شان داشت، بازداشت كردند.
مهدي به موارد اتهامي خود در جريان بازجويي هاي پليسي در دايره ۱ آگاهي مركز اعتراف كرد و در ادامه افزود: تاكنون دوبار سرقت مسلحانه مرتكب شده و سه مورد سرقت غيرمسلح نيز انجام داده است.وي در خصوص چگونگي تهيه اسلحه گفت: اسلحه متعلق به پدربزرگم است كه زماني خان بود.

حضانت مريم به مادرش سپرده شد
گروه حوادث :مريم دزديده نشده است. پدرش حضانت او را در سلامت عقل و جسم به مادرش داده است. اين جملاتي است كه وكيل مادر مريم، دختر ۷ ساله چند روز پس از درج خبري در مورد اينكه مادر مريم او را دزديد و پدرش سه سال است كه انتظار ديدار دخترش را دارد، اظهار داشت. حميدرضا صفايي تبار در مورد پرونده حضانت مريم گفت: مريم پس از طلاق با پدرش زندگي مي كرد. مژگان مادر مريم به دليل اينكه شرايط خانه پدر را مناسب نمي ديد دادخواست حضانت صادر كرد.
علي رغم اينكه مددكارها تاييد كردند كه پدر مريم داراي يك لاستيك فروشي است و در آنجا سگ نگهداري مي شده است، در عين حال پدر مريم خود از وي مراقبت مي كند، دادخواست حضانت به جايي نرسيد. تا اينكه مادر مريم چك مهريه اش به مبلغ ۵۰ ميليون ريال را به اجرا گذاشت.
حسين پدر مريم به زندان افتاد. از زندان دو نامه نوشت در يكي از آن نامه ها كه در ديماه سال ۸۱ از بند مالي زندان قصر به شعبه ۱۷۰۵ دادگاه خانواده نوشته شده است آمده: تفويض اختيار مي نمايم كه حضانت دخترم به نام مريم را تا سن ۱۸ سالگي و نيز پس از آن مادامي كه دخترم ازدواج نكرده است به مادرش داده ام و حق حضانت دخترم را از خود سلب مي كنم و وكالت مي دهم هر زمان خواست مي تواند دخترم را به مسافرت داخل و خارج از كشور ببرد و نيازي به اجازه من حتي براي چند بار مسافرت داخلي و خارجي نيست. چند روز بعد در تاريخ هشتم دي ماه نامه اي ديگر خطاب به دادگاه تجديد نظر استان فرستاد و ضمن آن اعلام كرده بود كه: تعهد مي دهم كه پس از خلاصي از زندان در محكمه دادگاه خانواده حضور يابم و نسبت به اين تفويض اختيار از نظر قانوني اقدام كنم.
حميدرضا صفايي تبار با اشاره به اينكه در آن زمان پدر مريم الي يوم الادا مي بايست در زندان به سرمي برد گفت: شكايت كنوني پدر مريم نسبت به دزديده شدن مريم توسط مادرش به اثبات نرسيد و براي مادر مريم حكم برائت صادر شد.
با رسيدن اين دو نامه به دادگاه و اينكه صحت اين دو نامه از سوي مسئولان زندان تاييد شده دادخواست جديد حضانت به دادگاه داده شد و شعبه ۲۳۵ دادگاه خانواده طي حكمي حضانت مريم را به مادرش سپرد.
استنادات دادگاه براي صدور اين حكم مواد ۱۲۷۵ و ۱۱۷۳ قانون مدني بود. براساس ماده ،۱۲۷۵ هر كس اقرار به حقي براي غير كند ملزم به اقرار خود خواهد بود و براساس ماده ،۱۱۷۳ هرگاه در اثر عدم مواظبت يا انحطاط اخلاقي پدر يا مادري كه طفل تحت حضانت اوست، صحت جسماني و يا تربيت اخلاقي طفل در معرض خطر باشد، محكمه مي تواند به تقاضاي اقرباي طفل يا به تقاضاي قيم او را با تقاضاي رئيس حوزه قضايي هر تصميمي را كه براي حضانت طفل مقتضي بداند، اتخاذ كند.
وكيل مادر مريم در ادامه گفت: حضانت هم جنبه حق دارد و هم جنبه تكليف. هيچ پدر و مادري نمي تواند خودش را از اين حق ساقط كند. طبق ماده ۱۱۶۸ قانون مدني اين حق در برخي موارد به ابوين بچه قابل تفويض است. براساس قانون سن نگهداري فرزند توسط مادر تا اواخر سال ۸۱ براي پسربچه ۲ سالگي و براي دختر ۷ سالگي بود ولي اين قانون تغيير كرد و براي هر دوي آنها سن ۷ سالگي در نظر گرفته شد.حضانت براي پدر و مادر است ولي در صورت عدم صلاحيت آنها دادگاه وارد بحث قيموميت مي شود كه به تشخيص مرجع ذي صلاح بچه به يكي از آنها و يا با اولويت به اقوامشان سپرده مي شود و معمولا به پدربزرگ كه ولايت قهري دارد مي سپارند .در مورد پرونده مريم ،پدر علاوه بر اينكه امكان نگهداري نداشت چون در زندان بود طي دو نامه تفويض اختيار هم كرده بود. اگر پدر تفويض اختيار نمي كرد مي توانست پس از خروج از زندان سرپرستي مريم را برعهده بگيرد.

مرگ مرد ۶۵ ساله در بازي واليبال
مرد ۶۵ ساله اي زماني كه در بازي واليبال با چند جوان قصد پرتاب توپ را داشت در اثر سكته قلبي جان باخت.
به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه ۲۱ مهرماه امسال از طريق ماموران كلانتري ونك به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد كه مردي در خيابان ملاصدرا به دلايل نامعلوم جان باخته است.
پس از حضور بازپرس حسيني در صحنه حادثه مشخص شد كه پيكر بي جان متعلق به مرد ۶۵ ساله اي است. وي زماني كه در حال بازي واليبال با چند جوان بود ناگهان روي زمين افتاد و در دم جان باخته است. در ادامه بررسي ها با دستور بازپرس حسيني جنازه به پزشكي قانوني انتقال يافت و مشخص شد كه وي در اثر سانحه قلبي و هيجان وارده جان سپرده است.

انتقام جويي در جيرفت با قتل خاتمه يافت
پليس- انتقام جويي دو مرد در روستاي خسرآباد بخش مركزي جيرفت از توابع استان كرمان منجر به قتل شد.
ماموران انتظامي شهرستان جيرفت صبح ديروز از وقوع يك درگيري در روستاهاي خسرآباد با خبر شدند.
برپايه اين گزارش، پليس پس از حضور در اين روستا و پرس و جو از شاهدان اطلاع يافت (عزيز و اكبر- ش) با ضربات چاقو و قمه  فردي به نام (ناصر _ م) را مجروح كرده و ناصر سريعا توسط خانواده اش به بيمارستان منتقل شده است.اين گزارش مي افزايد، عاملان قتل پس از دستگيري انگيزه خود را از اين اقدام، اختلافات قبلي با مقتول و انتقامجويي از او اعلام كردند.آخرين خبر حاكي است، تلاش پزشكان براي بهبود مجروح اين حادثه ثمري نداشت و ناصر به علت شدت جراحات وارده و خونريزي شديد در بيمارستان جان باخت.

رئيس كانون وكلا:
اعلام نتايج آزمون كانون وكلا دو ماه آينده
آزمون سراسري كانون وكلاي دادگستري امروز با شركت بيش از ۱۹ هزار داوطلب در سطح كشور برگزار شد.
جندقي، رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز با ابراز رضايت از برگزاري آزمون وكالت در سطح تهران و ديگر استان ها، گفت: آزمون روز جمعه به مدت ۲ ساعت، از ساعت ۹ آغاز و تا ساعت ۱۱ ادامه داشت.
وي افزود: اين امتحان در سطح تهران در دو حوزه  دانشكده پلي تكنيك دانشگاه اميركبير و دانشگاه تربيت معلم با حضور حدود ۸ هزار و ۶۰۰ داوطلب برگزار شد كه از اين تعداد يك هزار و ۵۹۷ نفر جذب خواهند شد و نتيجه  نهايي ظرف يك يا دو ماه آينده اعلام مي شود.
جندقي هم  چنين اظهار داشت كه داوطلبان شركت كننده نيز از نحوه  برگزاري آزمون و نوع سئوالات راضي بودند.

دستگيري راننده اتوبوس سارق
گروه حوادث :راننده اتوبوسي كه با شگرد خاص از مسافران سرقت مي كرد، با تلاش ماموران انتظامي ترمينال غرب دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، اول مهرماه امسال مرد جواني در مسير تهران _ خرم آباد سوار اتوبوسي مسافربري شد كه راننده و شاگردش تنها سرنشينان آن بودند. پس از گذشت مدت زماني راننده اتوبوس، به شاگردش دستور داد تا براي مسافر جوانشان چاي بياورد. شاگرد نيز به انتهاي اتوبوس رفت و پس از مدتي يك ليوان چاي براي مسافر آورد اما وي با خوردن چاي ديگر چيزي متوجه نشد تا اين كه در حالي كه بدون كيفش بود در بيابان هاي اطراف شهرستان خرم آباد به هوش آمد.
به اين ترتيب، پس از مدتي مرد جوان به تهران بازگشت و در تاريخ ۲۱ مهرماه توانست راننده جنايتكار را در ترمينال غرب شناسايي كند. بنابراين بلافاصله موضوع را به ماموران انتظامي مستقر در ترمينال غرب اطلاع داد و آنان بلافاصله پس از شناسايي و تعقيب و مراقبت شديد وي را در ترمينال دستگير كردند.
راننده سارق كه رحمان نام دارد ۳۴ ساله است و پس از دستگيري بلافاصله به سرقت اعتراف كرد. وي صبح پنجشنبه زماني كه مقابل پيرگزي داديار شعبه اول دادسراي جنايي تهران قرار گرفت بيان كرد تاكنون اموال ۴ مسافر را به اين صورت مورد سرقت قرار داده است.
وي با دستور داديار مربوطه با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

مادر كلاهبردار دخترش را طعمه قرار مي داد
دانا: زني كه با طعمه قراردادن دختر جوان اقدام به اخاذي از پسران جوان مي كرد، دستگير شد.
چندي پيش پسر جواني با مراجعه به شعبه ۷ دادسراي صادقيه عليه دختري كه با ريختن طرح دوستي با وي اقدام به اخاذي كرده بود، شكايت كرد.
اين جوان به بازپرس الماسي گفت: چند وقت پيش من با دختري به نام مريم آشنا شدم و پس از گذشت مدتي قرار شد ما با يكديگر ازدواج كنيم و فقط مادر مريم از اين ماجرا باخبر بود اما سرانجام مريم از ازدواج با من منصرف شد. و وقتي علت را از وي پرسيدم به من گفت ما با هم تفاهم نداريم و از سويي نمي تواند پدرش را براي اين ازدواج راضي كند. مريم سپس از من خواست تا ديگر همديگر را نبينيم اما او تا آن زمان به بهانه هاي مختلف از من ۳ ميليون تومان گرفته بود و وقتي از او خواستم تا هدايا و پولهايم را پس بدهد مرا تهديد كرد كه جريان رابطه من با او را به همه خواهد گفت.
بازپرس الماسي پس از شنيدن اظهارات اين جوان دستور دستگيري مريم و مادرش را صادر كرد. به اين ترتيب ۲ متهم به دادگاه منتقل شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند و مشخص شد مادر مريم، دخترش را به عنوان طعمه سر راه پسران جوان قرار مي داده و به اين ترتيب از آنها اخاذي مي كرده است.
بنابراين گزارش پرونده اين مادر و دختر هم اكنون در حال رسيدگي است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |