شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۷ - Oct 16, 2004
ليگ برتر فوتبال
سايپا بدون رقيب در صدر جدول
003870.jpg
خبرنگار همشهري: پيروزي سرنوشت ساز ايران مقابل قطر باعث شد تا فوتبال ايران در مدار تازه اي قرار گيرد.
اين موفقيت و در نهايت صعود تيم ملي به جام جهاني ۲۰۰۶ مي تواند تبعات مثبتي را براي فوتبال ما داشته باشد. اكثر بازيكناني كه در قطر درخشيدند از دل ليگ برتر بيرون آمده بودند و همين امر اهميت ليگ را چند برابر مي كند . برانكو با اعتماد به اين بازيكنان توانست تيمي را مهيا كند تا به جام جهاني اميدوار باشد. يكي ديگر از اثرات مثبت شكست قطر توجه بيشتر علاقمندان به سكوهاي ورزشگاهها خواهد بود و همين امر رونق بيشتري به اين بازي ها مي دهد.
فوتبال بار ديگر جان تازه اي گرفته و بايد از اين فرصت بهترين بهره را برد.
روز گذشته ليگ برتر بعد از يك تعطيلي اجباري مجددا آغاز شد و نتايج مختلفي نيز بدست آمد. با انجام بازي هاي ديروز تغيير چنداني در صدر جدول بوجود نيامد و سايپا همچنان در صدر جدول باقي ماند.
تيم سايپا بعد از شكست در هفته چهارم برابر فولاد به ديدار صبا باتري رفت تا بتواند موقعيت خود را در صدر جدول حفظ كند. سايپا با تقوي به خودباوري رسيد و اميدوار است بتواند اين روند را در ادامه بازي ها حفظ كند.
در اين ديدار ابتدا روبرت ماركوسي موفق شد دروازه سايپا را باز كند اما تلاش گسترده تيم ميزبان باعث شد تا مهدي هاشمي نسب در دقيقه ۴۵ و علي كريمي در دقيقه ۵۰ دوبار دروازه طباطبايي را باز كنند. سايپا موفق شد اين نتيجه را تا پايان حفظ كند تا به چهارمين پيروزي اش در اين فصل دست يابد.
شكست صبا باتري در حالي بوقوع پيوست كه اين تيم هنوز به پيروزي در اين فصل نرسيده است، شايد داستان صبا باتري با مظلومي به نقطه پاياني رسيده باشد. سايپا با اين پيروزي با ۱۲ امتياز همچنان در صدر جدول باقي ماند.
روزهاي سخت شاهرخي و پيكان در ليگ همچنان تداوم دارد .پيكان اين هفته باز هم در خانه شكست خورد آن هم به تيم ۱۰ نفره ذوب آهن. سپهر حيدري در دقيقه ۸۷ تنها گل اين ديدار را به ثمر رساند. ذوب آهن در نيمه دوم با اخراج يكي از بازيكنانش ۱۰ نفر به بازي ادامه داد.
ذوب آهن با اين پيروزي با ۹ امتياز به مكان چهارم صعود كرد.
اين هفته ليگ آبستن حوادث است شايد بعد از مظلومي، شاهرخي نيز اخراج شود تا اوضاع بحراني در دو تيم صبا و پيكان بطور موقت آرام شود.
در ساير بازي هاي اين هفته در انزلي و در يك شرايط بد از نظر زمين تيم ملوان با ابومسلم به تساوي يك بر يك رسيد.
در اصفهان نيز سپاهان با تيم پگاه به همين نتيجه دست يافت. در اهواز نيز استقلال با سه گل از سد فجر سياسي گذشت.

تابلو نتايج ليگ برتر
* ملوان بندرانزلي ۱ - ابومسلم خراسان ۱
گل ملوان: هادي نظرپاك دقيقه ۷۴
گل ابومسلم: عبدالله شاه حسيني دقيقه ۸۹
ديدار دو تيم ملوان و ابومسلم در زير بارش شديد باران و زميني گل آلود انجام شد.
فولاد مباركه سپاهان ۱ - پگاه گيلان ۱
گل سپاهان: رسول خطيبي در دقيقه ۴۷
گل پگاه گيلان: حميد محمد خاني در دقيقه ۱۶
استقلال اهواز ۳ - فجر شهيد سپاسي شيراز صفر
گلهاي استقلال اهواز: حجت الله زاد محمود در دقايق ۱۴ و ۱۵و اميرخليفه اصل در دقيقه ۶۹
سايپا ۲ - صبا باتري ۱
گلهاي سايپا: علي كريمي دقيقه ۵۰ و مهدي هاشمي نسب در دقيقه ۴۵
گل صبا باتري: روبرت ماركوسي در دقيقه ۲۹
پيكان صفر - ذوب آهن اصفهان ۱
گل ذوب آهن: سپهر حيدري در دقيقه ۸۷

ليگ برتر كشتي ايران‎/ كورتانيدزه در ساري به ميدان آمد
تازه واردها در هفته دوم شگفتي آفريدند
003864.jpg
خبرنگار همشهري: هفته دوم پيكارهاي ليگ برتر كشتي  آزاد اگر چه به دليل حضور بزرگان كشتي ايران و جهان رنگ و بوي خاصي به خود گرفت، اما درخشش دو تيم تازه وارد به اين مسابقه ها يعني پرسپوليس و جوانان سلام و پيروزي آن ها برابر تيم هاي پالايش و پخش كرمانشاه و  آهن بافق حكايت ديگري داشت.
در اين ميان پيروزي (۱۳-۱۹) جوانان سلام كه نيروي جواني و تركيب مديريتي دلسوز و كاربلد حرف اول را در اين تيم مي زند برابر آهن بافق رخداد قابل توجهي بود كه بسياري از دوستداران كشتي را غافلگير كرد.پيروزي (۲-۵) مجيد يوسفي برابر بابك نورزاد نايب قهرمان جهان و برتري مهدي منصوري مقابل مهدي صادق نژاد قهرمان آسيا دو پيروزي خوب براي تيم نوپاي جوانان سلام بود كه مي تواند در ليگ امسال يك مدعي جدي براي هر تيمي باشد.براي پرسپوليسي ها هم پيروزي (۱۳-۱۸) اين تيم مقابل پالايش و پخش كرمانشاه يك شروع خوب در ليگ امسال است. پرسپوليس با ۵ چهره پيروز خود عليرضا درويشي، عليرضا نوايي، سعيد واگذاري، مجيد خدايي و حميد سيفي مجال برتري را از كرمانشاهي ها گرفت.هفته دوم پيكارهاي ليگ شاهد حضور سه كشتي گير شاخص گرجستان در ميدان بود. رواز ميندورا شويلي و الداركورتانيدزه دو پيروزي خوب براي تيم پيام ارتباطات ساري در اين شهر به دست آوردند. ميندورا شويلي حميد ياري را برد و كورتانيدزه هم سعيد طهماسبي را ضربه فني كرد.ديدار جنجالي پيام ارتباطات ساري و نفت تهران در نهايت به تساوي (۱۷-۱۷) رسيد، اما اين نتيجه به دليل تنش در كشتي مهدي برائتي و محسن بابايي در وزن ۷۴ كيلوگرم كه نتيجه آن به سود برائتي اعلام شد مورد قبول مازندراني ها نيست و آن ها كتبا خواستار رسيدگي به آن شده اند.در اين هفته تيم كشتي سلام جويبار برابر راه آهن خراسان در مشهد به برتري (۱۱-۲۰) رسيد. گئورگي گوتشليدزه قهرمان سال ۲۰۰۱ جهان در اين مسابقه در وزن ۹۶ كيلوگرم به ميدان آمد كه شاهرخ صداقتي را شكست داد.آخرين ديدار هفته دوم ليگ شامگاه ديروز بين تيم هاي پاس تهران و آدنيس خراسان در مشهد برگزار شد كه در پايان تيم پاس قهرمان دوره گذشته اين پيكارها با نتيجه (۱۱-۲۲) حريف خود را شكست داد.شكست محمدعيسي حاجي اوف نايب قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان از تيم پاس مقابل مصطفي عليزاده در وزن ۷۴ كيلوگرم از نتايج جالب مسابقه اين دو تيم بود.

شروع خوب جوانان در تركيه
پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد جوانان جام جمهوريت تركيه از صبح ديروز در سالن اسپور برهان فلك شهر استانبول با شركت كشتي گيران ۷ كشور جهان آغاز شد. در شروع اين رقابت ها و در وزن ۵۵ كيلوگرم مصطفي آقاجاني و مرتضي پاشا اميري با قرعه استراحت روبرو شدند. در وزن ۶۰ كيلوگرم محمدرضا دادگر كشتي گير بلغارستان را (۲-۵) برد و محسن جهان بخشيان حريف ترك خود را (۶-۱۳) از پيش روي برداشت. در وزن ۶۶ كيلوگرم ميثم جوكار كشتي گير بلغارستان را (۳-۱۲) مغلوب كرد ودر وزن ۷۴ كيلوگرم رسول توكلي نماينده بيلوروسي را ضربه فني كرد.

ايران قهرمان مسابقات وزنه برداري نوجوانان آسيا
گروه ورزشي: در پايان هفتمين دوره مسابقات وزنه برداري نوجوانان آسيا، تيم ملي وزنه برداري ايران به عنوان قهرماني دست يافت. در آخرين روز مسابقات وزنه برداري نوجوانان آسيا در تايلند در وزن ۹۴+ كيلوگرم سعيد علي حسيني با به روي سر بردن وزنه هاي ۱۵۰ و ۱۸۵ كيلوگرمي در حركات يك ضرب و دو ضرب، در مجموع با ركورد ۳۳۵ كيلوگرم به ۳ مدال طلا دست يافت. محمد كرم زاده، ديگر وزنه بردار ايران با به روي سر بردن وزنه ۱۴۵ كيلوگرم در حركت يك ضرب و مهار وزنه ۱۷۰ كيلوگرمي در حركت دو ضرب، در مجموع با ركورد ۳۱۵ كيلوگرم به ۳ مدال نقره دست يافت. وزنه بردار قزاقستان نشان برنز گرفت. در اين وزن سعيد علي حسيني هر ۳ ركورد (يك ضرب، دو ضرب، مجموع) نوجوانان آسيا را بهبود بخشيد.در وزن ۹۴ كيلوگرم وزنه بردار قزاقستان با مجموع ركورد ۵/۳۳۲ كيلوگرم ضمن بهبود ۳ ركورد نوجوانان آسيا، به مدال طلا دست يافت. محمود نيك جو از ايران با مهار وزنه ۵/۱۳۲ كيلوگرم در حركت يك ضرب و به روي سر بردن وزنه ۱۶۵ كيلوگرم در حركت دو ضرب، در مجموع با ركورد ۵/۲۹۷ كيلوگرم به مدال نقره رسيد، و وزنه بردار قرقيزستان با مجموع ركورد ۵/۲۷۲ كيلوگرم سوم شد. در پايان اين رقابت ها و در مجموع امتيازي تيم نوجوانان ايران به عنوان قهرماني دست يافت، تيم تايلند دوم شد و چين تايپه در مكان سوم قرار گرفت. تيم ملي جوانان نيز هفته گذشته به عنوان قهرماني آسيا دست يافته بود.

رئيس فدراسيون گلف برگزيده شد
گروه ورزشي: اعضاي مجمع عمومي  فدراسيون گلف، «عيسي اسحاقي» را به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون برگزيدند.
مجمع عمومي فدراسيون گلف روز پنج شنبه گذشته به رياست «علي كفاشيان» معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني، «بهرام افشارزاده» دبير كل كميته ملي المپيك و ۱۵ نفر از ۲۰ عضو اين مجمع در آكادمي ملي المپيك تشكيل شد و پس از رأي گيري «اسحاقي» با كسب تمامي آرا براي چهار سال به عنوان رئيس اين فدراسيون برگزيده شد.

نتايج شش بازي ليگ برتر واليبال
گروه ورزشي: هفته دوم رقابت هاي واليبال سوپر ليگ كشور با برگزاري شش ديدار پيگيري شد.در ديدارهاي انجام شده تيم علمي كاربردي شهركرد با نتيجه ۳ بر يك، تيم پالايش نفت كرمانشاه را مغلوب كرد. صنام تهران با نتيجه ۳ بر صفر تيم دانشگاه آزاد تبريز را شكست داد.پگاه اروميه ۱-۳ از سد نئوپان گنبد عبور كرد. تيم آذربايجان اروميه در ديدار برابر پتروشيمي بندر امام با نتيجه ۳ بر يك به برتري دست يافت.پيكان تهران با نتيجه ۳ بر يك از سد راه آهن مشهد گذشت واتكاي قم نيز طي يك ديدار نزديك، با نتيجه ۳ بر ۲ خوشه سبز فارس را مغلوب كرد.

سايپا قهرمان تورنمنت امارات
تيم سايپا در رقابت هاي جام اتحاد و دوستي امارات توانست با برتري ۳ بر صفر مقابل النصر دبي با امتيازهاي ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۵ به عنوان قهرماني اين مسابقات دست پيدا كند.
قزاقستان با ۱۳ مدال طلا قهرمان قايقراني آسيا شد
گروه ورزشي: نخستين دوره مسابقات قايقراني قهرماني آسياي ميانه و غرب آسيا كه در دو بخش مردان و زنان و در درياچه مجموعه ورزشي آزادي تهران جريان داشت به پايان رسيد و تيم ملي قزاقستان با كسب ۱۳ مدال طلا، ۷ نقره و دو برنز به مقام نخست دست يافت.تيم ملي قايقراني ازبكستان با كسب ۱۱ مدال طلا و ۱۰ نقره در مكان دوم ايستاد و تيم ملي قايقراني ايران با به دست آوردن ۷ مدال نقره و ۱۷ برنز مقام سومي را به خود اختصاص داد.تيم قايقراني اميد ايران نيز با كسب ۴ مدال برنز چهارم شد و تيم جوانان ايران با كسب يك مدال برنز در مكان پنجم جاي گرفت و تيم لبنان بدون كسب مدال جايگاه ششم را از آن خود ساخت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |