سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۰ - Oct 19, 2004
با حضور شهردار تهران
نخستين آزمايشگاه آسفالت كشور
به بهره برداري رسيد
شهردار تهران: با راه اندازي اين آزمايشگاه شاهد كنترل و نظارت بر نحوه توليد آسفالت
و افزايش عمر مفيد آن در معابر شهر تهران خواهيم بود
ديروز با حضور دكتر احمدي نژاد شهردار تهران نخستين آ زمايشگاه آسفالت و قير كشور با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد تومان در تهران به بهره برداري رسيد. شهردار تهران در اين مراسم گفت: با افتتاح اين آزمايشگاه بخش عمده اي از مشكل بازيافت آسفالت تهران برطرف و عمر آسفالت معابر از ۵ سال به ۱۰ سال افزايش خواهد يافت.
وي افزود: با راه اندازي اين آزمايشگاه شاهد كنترل و نظارت بر نحوه توليد آسفالت و افزايش عمر مفيد آن در معابر شهر تهران خواهيم بود.
وي ادامه داد: سالانه ۱۰ ميليون تن آسفالت در كشور و ۵/۱ ميليون تن در شهر تهران مصرف مي شود، اين درحالي است كه اين ميزان مصرف آسفالت در تهران موجب بالا آمدن جداول و سطح خيابان ها مي شود كه به دنبال عمليات ناشي از ترميم حفاري ها به منظور جابه جايي تاسيسات زيربنايي شهر است كه هزينه هاي سنگيني را نيز بر معادن و منابع عمومي كشور موجب مي شود.
به گزارش خبرنگار ما بيش از ۹۰ درصد از امكانات و تجهيزات آزمايشگاه آسفالت و قير كشور كه با همكاري شهرداري تهران و سرمايه گذاري بخش خصوصي راه اندازي شد، متناسب با پيشرفته ترين تجهيزات آزمايشگاهي جهان است و قادر است در زمينه هاي كنترل كيفيت آ سفالت، طراحي مهندسي، قير، قير پليمري و امولسيوني، سنگدانه و مصالح سنگي و بازيافت سرد و گرم همه آزمايش هاي لازم را به انجام برساند.
بنابراين گزارش استانداردنبودن ۹۰ درصد از كارخانجات آسفالت سازي در كشور و نبود آزمايشگاه هاي پيشرفته آسفالت سبب شده كه هرساله ميلياردها ريال از بيت المال صرف ترميم آسفالت هاي كشور شود به طوري كه عمر آسفالت هاي معابر داخل و بيرون شهر كشور نصف كشورهاي اروپايي ارزيابي شده است.مهندس حميد عامري استاد دانشگاه علم و صنعت در اين باره گفت: اگر بتوانيم عمر آسفالت در شهرها را ۱۵ درصد افزايش دهيم، سالانه ميلياردها ريال از هزينه هاي دولت صرفه جويي و اختصاص به طرح هاي عمراني خواهد يافت.
وي اظهار اميدواري كرد: باتوجه به فعاليت تحقيقاتي در دانشگاه هاي كشور درخصوص افزايش كيفيت آسفالت ها و راه اندازي آزمايشگاه هاي پيشرفته، آزمايش هاي مربوط به قير و آسفالت براساس استانداردهاي بين المللي انجام گيرد و به اين ترتيب عمر آسفالت در سطح شهر تهران و كشور افزايش يابد.

رييس شوراي اسلامي شهر تهران:
تفكيك كنندگان زباله هاي شهري تشويق مي شوند
004179.jpg
شهرداري پيشنهادي را مبني بر دريافت هزينه به صورت ماهيانه از مردم بابت جمع آوري و بازيافت زباله به شوراي شهر ارايه نداده است.
مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران، در گفت وگو با ايلنا، ضمن اظهار مطالب فوق درخصوص دريافت بهايي از هر شهروند تهراني بابت حمل و تفكيك و بازيافت زباله گفت: روي اين موضوع فكر نكرده و در نتيجه مصوبه اي هم به اين منظور نداشته ايم.
گفتني است، در برخي از شهرهاي كشور، شوراي شهرها با تصويب دريافت نرخي معادل ۵۰۰ تا يك هزار تومان در ماه از شهروندان، با مشاركت مردم، درحال استفاده از ابزار مكانيزه براي جمع آوري و بازيافت زباله هستند.
چمران خاطرنشان كرد: شوراي شهر قصد دارد كه در موضوع تفكيك زباله بيشتر فعاليت فرهنگي انجام دهد.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: درنظر داريم براي شهرونداني كه زباله هاي خود را به صورت تفكيك شده، تحويل ماموران شهرداري مي دهند، حالت تشويقي درنظر بگيريم.

صندلي جلو فقط يك نفر
004173.jpg
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: با رانندگان تاكسي ها و مسافركش هاي خطي كه در صندلي جلو دو نفر مسافر سوار كنند برخورد قانوني مي شود. سردار بيژني افزود: برخي از رانندگان تاكسي ها و مسافركش هاي خطي با سوار كردن دو نفر مسافر در صندلي جلو مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد مي كنند. وي با بيان اينكه ۹۳ درصد رانندگان شهر تهران در بزرگراه ها و مسيرهاي اعلام شده از كمربند ايمني استفاده مي كنند خاطرنشان كرد :سوار شدن دو نفر در صندلي جلو استفاده از كمربند ايمني را غيرممكن مي كند. سردار بيژني همكاري سازمان تاكسيراني را براي برخورد با رانندگان متخلف ضروري دانست.

مصرف بالاي خودروهاي صفر
004176.jpg
متوسط ميزان مصرف سوخت در خودروهاي ايراني حدود ۵ ليتر بيشتر از استانداردهاي روز دنياست.
به گزارش قلم سبز ايران، در حالي كه متوسط مصرف بنزين در خودروهاي توليدي كشورهاي توسعه يافته به حدود ۶ ليتر مي رسد متوسط مصرف سوخت خودروهاي ايراني ۹ تا ۱۱ ليتر است.مصرف بنزين در ايران به دليل توليد خودروي پر مصرف و ارزاني قيمت اين فرآورده به ۶۶ ميليون ليتر در روز رسيده است كه رقم بسيار قابل توجهي است.به كارگيري تكنولوژي توليد خودرو و همچنين گسترش توليد خودروي گازسوز امكان كاهش مصرف بنزين را كه يكي از گران قيمت ترين فرآورده هاي نفتي است ايجاد مي كند.

حفظ جنگل هاي شمال و سواحل خزر
004185.jpg
توسعه ناپايدار منطقه ساحلي درياي مازندران آتش زير خاكستر است و بايد هر چه سريعتر در جهت ايجاد مديريت جامع اين منطقه، به شيوه صحيح و براساس رويكردهاي بين  المللي، اين منطقه را به سوي توسعه پايدار سوق داد.مدير عامل جمعيت زنان مبارزه با آلودگي  هاي زيست محيطي، تصريح كرد: جنگل  هاي هيركاني باقي مانده از دوران سوم زمين شناسي ميراث ملي و بين المللي است؛ پس بايد بهره  برداري بي  رويه از آن را متوقف كرد و نيز آزاد راه تهران- شمال در تعارض شديد با ارزش  هاي محيط زيست منطقه است. اخراج جنگل نشينان از جنگل راه كار مناسبي براي حفاظت از جنگل  ها نيست، توريسم پايدار و كنترل شده، بر حفاظت از تنوع زيستي كمك مي  كند.

پيش فروش قبردر بهشت زهرا منتفي است
مدير عامل سازمان بهشت زهرا از واگذاري قبور رايگان به متوفياني كه بازماندگان آنها استطاعت مالي ندارند، خبر داد و گفت: پيش فروش قبور بهشت زهرا به دليل برخي مشكلات ناشي از كمبود زمين فعلا منتفي است.
به گزاش روابط عمومي شهرداري تهران، محمود رضاييان با تأكيد بر اين كه قيمت قبور و خدمات ارائه شده در سال جاري هيچ افزايشي نسبت به سال گذشته نداشته است، افزود: در حال حاضر يكسري قبور رايگان براي متوفياني كه بستگان آنها استطاعت مالي لازم را ندارند، در بهشت زهرا در نظر گرفته شده كه مردم مي توانند در صورت نياز و ناتواني در خريد قبور خصوصي از اين قبور براي دفن متوفي خود استفاده كنند كه علاوه بر رايگان بودن اين قبور تا ۵۰ درصد از سايرهزينه ها نيز تخفيف داده مي شود. وي گفت: در حال حاضر قبور بهشت زهرا به دو بخش قبور عمومي و خصوصي تقسيم مي شوند كه قبور خصوصي شامل دو طبقه است كه يك طبقه براي دفن متوفي و طبقه ديگر براي نزديكان وي رزرو مي شود.
رضاييان با تأكيد بر اين كه قطعه قبور رايگان و قبور خصوصي در مجاورت يكديگر قرار داشته و هيچ مزيت خاصي نسبت به يكديگر ندارند، افزود: قيمت قبور خصوصي ۲۰۰ هزار تومان شامل ۱۲۰ هزار تومان بابت واگذاري دو طبقه قبر خصوصي و ۸۰ هزار تومان نيز بابت ساير خدمات است كه از صاحبان متوفي گرفته مي شود كه فعلا تا زماني كه زمين هاي لازم براي افزايش ظرفيت بهشت زهرا در اختيار اين سازمان قرار نگيرد امكان پيش فروش قبور وجود ندارد. وي به آرامگاههاي خانوادگي اشاره كرد و افزود: بخشي از مردم نيز با توجه به استطاعت مالي كه دارند از اين آرامگاهها براي دفن اعضاي خانواده و بستگان خود در كنار يكديگر استفاده مي كنند كه اين آرامگاهها شامل ۲۵ قبر دو طبقه به قيمت ۵۰ ميليون تومان است كه در آرامگاهها هميشه بسته بوده وكليد نيز در اختيار صاحبانشان است.

نگاه
داوود كاظمي
جرايد: تشويق مردم تنها راه حل
نوسازي بافتهاي فرسوده است!
004182.jpg

مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه تهران خبر داد:
عرضه مواد پروتئيني در ورودي هاي تهران
مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران گفت: به منظور كنترل مواد خام پروتئيني و دام هايي كه از سطح استان يا كشور وارد تهران مي شود، تعدادي مراكز عرضه عمده مواد پروتئيني در ورودي هاي شهر تهران ايجاد مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، حسن طاهري با اعلام اين مطلب از تشكيل ستادي تحت عنوان ساماندهي بازار مواد پروتئيني شهر تهران با مديريت شهرداري و متشكل از سازمان ها و ارگان هاي ذيربط از قبيل وزارت جهاد كشاورزي، معاونت امور دام وزارت جهاد كشاورزي، سازمان دامپزشكي، سازمان جهاد كشاورزي استان و... خبر داد و افزود: اين ستاد در راستاي ساماندهي نظام تأمين و توزيع دام و مواد پروتئيني خام دامي در سطح شهر تهران طرح هايي را تصويب كرده و سازمان سردخانه ها و كشتارگاه نيز موظف به اجراي آن است. به گفته وي بر اساس بررسي ها و مصوبات اين ستاد، محموله ها و محصولات مواد پروتئيني خام دامي وارداتي از سطح كشور يا استان قبل از ورود به شهر تهران، ابتدا وارد تعدادي مراكز مشخص شده و در صورت تاييد در سطح شهر تهران توزيع مي شوند.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان مناطق ۲ و ۵
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا (چهارشنبه) با شهروندان مناطق ۲ و ۵ از ساعت ۳۰/۸ تا ۳۰/۱۲ ديدار خواهند داشت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي شهر تهران، دكتر خسرو دانشجو و منظر خير حبيب اللهي براي ديدار با شهروندان منطقه ۲ و حبيب كاشاني براي ديدار با شهروندان منطقه ۵ در شهرداري هاي اين مناطق حضور خواهند يافت.
شهروندان مناطق ۲ و ۵ مي توانند براي ثبت نام به منظور ديدار با اعضاي شوراي شهر به روابط عمومي شهرداري هاي اين مناطق مراجعه كنند.

لايحه «حمايت از سامانه هاي حمل ونقل ريلي درونشهري» در مجلس
مديرعامل اتحاديه شركت هاي قطار شهري كشور از ارائه لايحه حمايت از سامانه هاي حمل و نقل ريلي درون شهري به مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي در هيأت دولت خبر داد.
وي هدف از ارائه لايحه فوق را علاوه بر اختصاص اعتبارات عمراني پيش بيني شده، حمايت اقتصادي غيرمستقيم و ارائه تسهيلات اجرايي به اين مراكز دانست و گفت: لايحه در حال بررسي در كميسيون اصلي زيربنايي و صنعت و محيط زيست دولت است و پس از تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد.وي لايحه حمايت از سامانه هاي حمل و نقل ريلي درون شهري را داراي ۱۶ ماده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |