سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۰ - Oct 19, 2004
ليگ قهرمانان اروپا
تورين ميزبان ژرمن هاست
شب بزرگان فوتبال قاره سبز
004188.jpg
خبرنگار همشهري: امشب اروپا دوباره با فوتبال است. نمايندگان نام آشناي فوتبال باشگاه هاي جهان و اروپا در بازيهاي ديدني به مصاف يكديگر مي روند. همه تيمها با بهترين نفرات براي فتح جام باشگاه هاي اروپا و سرمايه گذاري كلان در اين راه به ميدان مي آيند. اروپا با اين جام از سال ۱۹۵۶ به وجد آمده است. تركيب ستاره هاي پنج قاره در قالب تيمهاي متحول بزرگ و كوچك، نمايشي دلپذير از سيستم هاي مختلف فوتبال امروز را نشان مي دهند.
حالا پرچمهاي باشگاهي بر فراز ورزشگاه ها به اهتزاز درمي آيد. از فرانسه گرفته تا روسيه، آلمان، هلند، انگليس و اسپانيا.
تقابل امشب يوونتوس با بايرن مونيخ تماشايي است. دو تيم با قدمت بسيار و افتخارات فراوان و هر كدام در نموداري افتخارآميز، بايرني كه در حال رشد دوباره است و يوونتوس صنعتي كه براي توريني ها تماميت فوتبال ايتالياست.
در سوي ديگر هم يك آلماني ميزبان يك ايتاليايي مي شود. رم به لوركوزن مي رود با تمام سرداران مسلح به ابزار فوتبال و منچستر كه به چك مي رود و ليورپول و رئال مادريد كه بايد در مقابل ديپورتيو و ديناموكيف بازي كنند. آيا اين بازي براي رئال مارديد يك تسكين اساسي خواهد بود.
در گروه A سه تيم المپياكوس، ليورپول و موناكو از بخت هاي صعود به شمار مي روند و تيم لاكرونيا نيز در آستانه سقوط قرار دارد.
موناكو نايب قهرمان دوره پيش امشب در يك بازي حساس با المپياكوس يونان روبرو مي شود تيمي كه كمتر كسي فكر مي كرد در حال حاضر در صدر جدول قرار گيرد و هيچ شانسي را براي اين تيم قائل نبودند.
موناكو در اين بازي شعباني نوندا و ژيل گيوت را بدليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت. البته در تيم المپياكوس نيز پانتوس به دليل محروميت از حضور در اين بازي محروم است. ديديه دشان به جاي نوندا از خاوير ساويولا آرژانتيني سود خواهد برد.
پرنس نشين هاي موناكو در صورت فتح اين ديدار در صدر گروه A قرار مي گيرند.تيم فوتبال ليورپول براي اينكه شانس صعود خود را در اين گروه حفظ كند بايد در ديدار امشب آنفيلد ديپورتيو لاكرونيا را از پيش رو بردارد. ليورپول براي اين موفقيت رافائل بنيتز اسپانيايي را به عنوان يك اهرم قوي در اختيار دارد تا با توجه از شناخت اين مربي به رازهاي تيم ديپورتيو دست يابد. ليورپول در اين بازي ژرارد و اسميسر را در اختيار ندارد البته وضعيت فينان و كيول نيز براي حضور در اين بازي در پرده ابهام قرار دارد. بنيتز با اين غايبين كار دشواري را در پيش خواهد داشت.
داوري اين بازي بر عهده اندرياس فريكس از سوئد است. تيم ديناموكيف كه در يكي از سخت ترين گروه با قرعه بدل مواجه شد اما اكنون آنها سر به آسمان مي سايند ، دو پيروزي پي در پي و كسب ۶ امتياز اين تيم را در صدر گروه B قرار داد. اين تيم در بهترين زمان ممكن امشب به مصاف رئال مادريد مي رود.
والترساموئل و ديويد بكهام دو مهره كليدي رئال در اين ديدار غايب هستند. البته در تيم دينامو نيز ورياورفسكي بازيكن خط مياني اين تيم غايب است.
در بازي ديگر اين گروه در ورزشگاه باي آرنا لوركوزن ميزبان آ.ث.رم است. رم هنوز امتيازي در اين بازيها بدست نياورده ودر صورت شكست از دور رقابتها حذف مي شود.
در گروه C در آستانه بازي با يوونتوس تورين، مشكلات خط حمله بايرن در حال رفع شدن است. وحيد هاشميان و زي روبرتو در اين ديدار كه در مقابل قهرمان ايتاليا برگزار مي شود، دوباره در تركيب تيم ركورد دار قهرماني آلمان قرار مي گيرند. برعكس آنها، كلوديو پيزارو بايد باز هم به استراحت بپردازد. هاشميان، پس از آسيب ديدگي در ناحيه پاي چپ، روز يكشنبه دوباره به تمرينات بايرن بازگشت.فليكس ماگات در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: «او همراه ما به تورين آمده است.» مهاجم ايراني بايرن مي تواند با بهبودي كامل در كنار روي ماكاي در خط حمله تيمش بازي كند.
ماگات درمورد پيزارو گفت: به نظر من، او نمي تواند به اين سفر بيايد، چون اگر بيايد هم نمي تواند وارد زمين شود. مهاجم پرويي تيم از دو هفته پيش از ناحيه پشت دچار ناراحتي مي باشد. البته حال او روبه بهبودي است اما به ديدار امشب نخواهد رسيد.
004125.jpg
هم پيزارو و هم هاشميان ديدار شنبه شب پيش برابر شالكه ۰۴ را از دست دادند. اگر هاشميان به ديدار امشب نمي رسيد، ماگات مجبور مي شد از ماكاي به عنوان تك مهاجم استفاده كند؛چرا كه روكه سانتاكروز و الكساندر سيكلو نيز آماده بازي نيستند.
در مقابل يوونتوس تورين، تحت هر شرايطي، زي روبرتو در تركيب خواهد بود. وي پس از سفر به برزيل براي شركت در يك ديدار ملي، روز شنبه را به توصيه ماگات به استراحت پرداخت، اما از صبح روز يكشنبه تمريناتش را با تيم بايرن آغاز كرد و روز سه شنبه مي تواند دوباره انتخاب اول ماگات باشد.
در گروه D نيز تيمهاي منچستر و ليون روي دو خط موازي گام برمي دارند و هر كدام ۴ امتيازي هستند. هر دو تيم مدعي در خارج از خانه به ميدان مي روند. ليون در تركيه به مصاف فنرباغچه مي رود و منچستر نيز با اسپارتاپراگ چك ديدار مي كند.
برنامه بازي هاي امشب:
گروه A
موناكو _ المپياكوس
ليورپول _ لاكرونيا
گروه B
لوركوزن _ آ.ث.رم
رئال مادريد _ ديناموكيف
گروه C
يوونتوس _ بايرن مونيخ
آژاكس _ مكابي
گروه D
فنرباغچه _ ليون
اسپا رتاپراگ - منچستر يونايتد

معاون سازمان تربيت بدني:
انتخابات كميته ملي المپيك در تاريخ مقرر
برگزار مي شود
004128.jpg
گروه ورزشي: بر اساس اساسنامه كميته ملي المپيك و اختيارات رئيس اين كميته، مهندس مصطفي هاشمي طبا نمي تواند انتخابات روز دوم آبان ماه را منحل كند.مهدي قدمي  در رابطه با اظهارات اخير رئيس كميته ملي المپيك مبني بر منحل كردن انتخابات كميته ملي المپيك كه در روز دوم آبان ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت : در هيچ كجاي اساسنامه كميته ملي المپيك اشاره اي نشده است كه يك نفر مي تواند انتخابات را منحل كند و مهندس  هاشمي طبا اگر تصور مي كند چنين كاري را بايد انجام دهد وي نيز از اختياري همانند اختيارات ديگر اعضاي مجمع برخوردار است و اگر وي به مورد خاصي اعتراض دارد بايد در روز انتخابات آن را مطرح كرده و در صورتي كه كل اعضا با نظر ايشان موافق بودند تصميم خاصي اتخاذ شود در غير اين صورت يك فرد نمي تواند حتي در جايگاه رياست نيز انتخابات را منحل اعلام كند؛در حالي كه شصت و نه نفر ديگر حاضر در مجمع بايد در اين رابطه نظر مثبت داشته باشند.
در طراحي ساختار مسايل مديريتي و تشكيلاتي مفهوم نقطه چين عدم وابستگي را نشان مي دهد و طبق نسخه هاي ديگر اين چارت طي سال هاي گذشته و در زمان رياست مهندس غفوري فرد (سال ۷۲) كميته ملي المپيك به صورت نقطه چين نشان داده شده است و حتي چارت سازمان تربيت بدني در سال ۷۷ كه به امضاي شخص مهندس  هاشمي طبا رسيده به همين شكل است.
اين در حالي است كه سازمان تربيت بدني همواره تأكيد داشته است و به صراحت اعلام كرده كه كميته ملي المپيك نهادي مستقل است. گفتني است كه مهندس مهدي قدمي معاون پشتيباني سازمان تربيت بدني قهرمان سابق تكواندو و عضو تيم ملي در رقابت هاي جهاني مونيخ مدال طلا را كسب كرده بود.

خبرهايي از كشتي
جو ويليامز در ليگ ايران كشتي مي گيرد
گروه ورزشي: رئيس هيأت كشتي استان كرمانشاه اعلام كرد: «جو ويليامز» آمريكايي قهرمان جهان و نفر چهارم مسابقات المپيك آتن از هفته چهارم ليگ برتر كشتي در تركيب تيم پالايش و پخش كرمانشاه قرار مي گيرد.
«محمد حسين محبي» ديروز گفت: كارهاي مقدماتي در خصوص عقد قرارداد با اين كشتي گير مطرح انجام گرفته و با وي به توافق رسيده ايم.وي گفت: براساس اين توافق مقرر شده كه بابت هر كشتي كه برنده شود مبلغ يكهزار و ۵۰۰ دلار به وي پرداخت شود.جو ويليامز در المپيك آتن ۲۰۰۴ «مهدي حاجي زاده» را سه بر صفر مغلوب كرد.محبي اضافه كرد: با پيگيري هاي به عمل آمده محمدعلي گنجايي و وحيد بابايي نيز ۹۰ درصد بخشيده شده اند و به احتمال زياد در هفته سوم در مقابل تيم پاس كشتي خواهند گرفت.
باوفا: در جام جهاني با تمام توان كشتي مي گيرم
حميدرضا باوفا علت عدم حضورش در اردوي تيم ملي جوانان اميد اعزامي به جام جهاني گرجستان را بيماري سرماخوردگي عنوان كرد و افزود: به دليل مشكل سرماخوردگي شديد،  مجبور شدم با يك روز تاخير به اردوي تيم ملي جوانان بروم. البته اين مساله را با محمد بنا،  سرمربي تيم در ميان گذاشتم و مشكل خاصي براي حضور در اردو بوجود نيامد.
وي اظهار داشت: از آنجا كه در مسابقات جام جهاني گرجستان بايد در ۶۰ كيلوگرم كشتي بگيرم، از روز گذشته تمرينات خود را در اين وزن شروع كردم تا شرايط بدني خود را با اين وزن هماهنگ كنم.وي گفت: چون براي نخستين بار در جام جهاني كشتي فرنگي در ۶۰ كيلوگرم كشتي مي گيرم، اين مساله تا حدودي به ضرر من است و بايد با افزايش بدنم (حداقل تا ۶۵ كيلوگرم) قدرت بدني خود را بالا ببرم تا در مسابقات دچار ضعف بدني نشوم.
قهرمان جوانان جهان در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه نتيجه كار در وزن ۶۰ كيلوگرم براي من حائز اهميت است، با تمام توان و با هدف پيروزي كشتي خواهم گرفت.

بازي هاي بسكتبال جوانان قرعه كشي شد
گروه ورزشي:آيين قرعه كشي مسابقات بسكتبال قهرماني جوانان باشگاه هاي ايران با شركت نمايندگان ۱۶ تيم شركت كننده و فدراسيون بسكتبال در محل اين فدراسيون برگزار شد.
۱۶ تيم شركت كننده در اين مسابقات، در ۴ گروه به شرح زير قرار گرفتند:
گروه آ: ذوب  آهن اصفهان، فرش مشهد، پيام مخابرات اصفهان، شهرداري گرگان
گروه ب: صباباتري، پيكان، گلين ماكارون بابل، دخانيات
گروه س: راه  آهن _ پگاه فارس _ پتروشيمي بندر امام، شهيد قندي گنبد
گروه د: صنام _ پگاه همدان، مهرام تهران، نگارسنگ شهركرد

المپياد جهاني شطرنج - اسپانيا
تساوي بانوان ايران با يونان
گروه ورزشي: در دور سوم سي و ششمين دوره المپياد جهاني شطرنج كه در شهر كالوياي اسپانيا برگزار مي شود، تيم ملي شطرنج بانوان ايران مقابل تيم يونان به نتيجه مساوي ۵/۱ بر ۵/۱ دست يافت. در اين ديدار شادي پريدر حريف خود را شكست داد، شيرين نوابي مساوي كرد و آتوسا پوركاشيان به حريف خود باخت. تيم مردان شطرنج ايران نيز با نتيجه ۵/۳ بر ۵/۰ مغلوب تيم قدرتمند آمريكا شد.
آمريكا كه شطرنجباز روسي الاصل و شناخته شده در عرصه شطرنج دنيا را در اختيار دارد (۶ عضو تيم آمريكا بالاي ۲۶۰۰ رنكينگ دارند) از جمله تيم هاي مدعي قهرماني المپياد جهاني شطرنج به حساب مي آيد. در اين ديدار احسان قائم مقامي با اونيچوك مساوي كرد و مرتضي محجوب به شابالف، الشن مرداي به گلدين و امير ملاحي به بوريس گلكو نتيجه را واگذار كردند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |