چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۸ - Oct 27, 2004
چگونگي صعود تيم هاي آسيايي به جام جهاني
مسير تيم ملي تا جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان
004950.jpg
عبور از سد لائوس را تمام شده فرض مي كنيم، تفاضل گل هم مهم نيست، اردن در بازي رفت و برگشت مقابل ما بازنده به حساب مي آيد، تنها با يك گل از سد لائوس مي گذريم و به مرحله دوم مي رويم. اگر چين صعود نكند، ما در رديف تيم هاي دوم قرار مي گيريم يعني كره جنوبي، ژاپن سرگروه مي شوند، عربستان و ايران تيم هاي دوم يكي از اين دو گروه مي شوند، اما اگر چين صعود كند ما در رديف تيم هاي سوم قرار مي گيريم. اگر به جاي چين، كويت صعود كند ما راحت تر به جام جهاني مي رويم.
خبرنگار همشهري: مرحله اول مسابقه هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني روز بيست و هفتم آبان ماه پايان مي گيرد. تاكنون صعود تيم هاي عربستان، ژاپن، بحرين، كره شمالي و ازبكستان قطعي شده و همچنين حضور تيم هاي ايران و كره جنوبي نيز در مرحله اصلي محتمل است. تنها ابهام براي كامل شدن ۸ قدرت برتر آسيا در راه جام جهاني گروهي است كه چين و كويت مدعي صعود هستند. در اين گروه كويت و چين هم امتياز هستند، اما كويت با تفاضل گل ۲+ وضعيت بهتري دارد و در روز آخر نيز كويت به مصاف مالزي مي رود و چين با هنگ كنگ ديدار دارد. با توجه به بازي رفت و برگشت دو تيم كويت و چين- كه از سوي فيفا ملاك اصلي براي صعود محسوب مي شود و هردو تيم شرايطي برابر دارند- هر تيمي كه شرايط بهتري در تفاضل گل داشته باشد صعود خواهد كرد.
اما بحث اصلي و مورد نظر براي فوتبال ايران نحوه قرعه كشي مرحله اصلي اين مسابقات است. فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا در دستور العملي كه به تيم ها صادر كرده اعلام نموده كه قرعه كشي مرحله دوم- اصلي- براساس رتبه بندي انجام مي گيرد. سنجش اين (رتبه) سهميه بندي عملكرد تيم ها در ۲۴ سال گذشته در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني و جام جهاني بوده است كه با توجه به اينكه هم اكنون ۹ تيم شرايط حضور در جمع ۸ تيم برتر را دارند. اين سهميه بندي به شرح زير اعلام شده است. ۱- كره جنوبي ۲- ژاپن ۳- چين ۴- عربستان ۵- ايران ۶- بحرين ۷- كويت، ۸- ازبكستان ۹- كره شمالي.
با توجه به اين رتبه بندي، مطمئناً در دو گروه چهار تيمي مرحله اصلي دو تيم كره جنوبي و ژاپن به عنوان سرگروه انتخاب شده اند و سپس دو تيم چين و عربستان براساس قرعه در دو گروه جاي مي گيرند، اما اگر چين صعود نكند- كه بسيار به نفع ما خواهد بود- تيم ايران يك رده صعود مي كند و به عنوان يكي از تيم هاي دوم، از مسير عربستان جدا خواهد شد و به يكي از دو تيم
004935.jpg
كره جنوبي و ژاپن خواهد خورد، اما اگر چين صعود كند، تيم ايران به عنوان تيم سوم يكي از گروه ها قرعه كشي خواهد شد و يا عربستان و يكي از دو سرگروه را در كنار خود خواهد داشت و چين و همچنين كره جنوبي و يا ژاپن را. قرعه كشي مسابقه هاي مرحله اصلي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، در منطقه آسيا روز ۹ آذر در كوالالامپور برگزار مي شود و نحوه برگزاري بازيها به صورت رفت و برگشت است. سهميه آسيا در جام جهاني آتي، (۵/۴) است كه از دو گروه چهارتيمي، دو تيم اول و دوم هر گروه به طور مستقيم به جام جهاني راه  مي يابند و دو تيم سوم هر گروه پس از ۱۱ بازي رفت و برگشت بازي خواهند كرد و تيم برنده به مصاف تيم چهارم منطقه حوزه كارائيب و آمريكاي مركزي- كونكاكاف- خواهد رفت تا در نهايت يك تيم ديگر به جام جهاني راه يابد.
اما در آخرين اطلاعيه فيفا نحوه صعود تيم ها در تمام رقابتهاي رسمي هماهنگ شده است. منبعد اولويت نوع صعود تيم ها از گروه ها كه در همين مسابقات مقدماتي جام جهاني هم اعمال مي شود به شرح زير است:
۱- نتيجه و يا نتايج مستقيم بازي دو تيمي كه در وضعيت صعود قراردارند
۲- گل شماري
۳- گل زده
۴- آخرين رتبه در رده بندي فيفا

ديدار مهندس مهر عليزاده با مقام معظم رهبري
مهندس مهر عليزاده، معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني ديروز با مقام معظم رهبري ديدار كرد.
به گزارش خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا):  در اين ديدار رييس سازمان تربيت بدني گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در سازمان را به محضر رهبر معظم انقلاب ارايه داد.
طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته شده در اين ديدار معاونين سازمان ،مهندس مهرعليزاده را همراهي كردند.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان - پگاه؛ اوج پيكارهاي هفته چهارم
خبرنگار همشهري: ليگ برتر واليبال ايران امشب وارد هفته چهارم از دور رفت خواهد شد. هرچند كه با افزايش تيم ها از يازده به ۱۸ تيم در راستاي گسترش و درگير كردن استان هاي بيشتر با واليبال موجب شده تا در اين فصل از شمار بازيهاي حساس هفتگي كاسته شود ولي هفته چهارم به دليل در پيش بودن چند بازي حساس متفاوت با هفته هاي قبل خواهد بود. اوج بازيهاي اين هفته فردا شب در اروميه و در تالار جديدالاحداث اين شهر خواهد بود كه پيكان مطرح ترين تيم ده سال اخير كشور به مصاف پگاه مي رود. رقابت نزديك پيكان و پگاه بر سر نايب قهرماني و جاماندن پگاه از جام باشگاه هاي آسيا و بازگشت محمودي از پگاه به تيم سابق خود پيكان و حضور چند بازيكن خوب در دو تيم و حضور «پارك كي ون» در روي نيمكت تيم ميهمان، هركدام به سهم خود جذابيت و حرارت اين بازي را به بالاترين حدش مي رساند. سابقه بازيهاي دو تيم در دو بازي فصل پيش خلاصه مي شود كه هركدام در خانه ديگري موفق به كسب پيروزي شدند.

صنام در اصفهان
صنام ديگر تيم هميشه مطرح چند سال اخير در زاينده رود ميهمان تيم جوان ذوب آهن است. اگرچه با توجه به نفرات دو تيم برتري روي كاغذ با صنام است ولي همه چيز در ميدان مشخص خواهد شد. ذوب آهن با پيوستن عندليب چند هفته اي است كه نمايش دور از انتظاري از خود ارائه مي دهد. اين دومين بازي مهم هفته چهارم است.
سومين بازي حساس هفته امشب خواهد بود. جايي كه تيم آذر پيام اروميه در سالن هفتم تير با پاس رو به رو مي شود.

هيأت مديره پرسپوليس: راينر زوبل سرمربي پرسپوليس است
سخنگوي پرسپوليس: پروين تركيب پرسپوليس را مي چيند
گروه ورزشي: هيات مديره باشگاه پرسپوليس با حضور كليه اعضا به جز دكتر محمد دادكان در محل اين باشگاه تشكيل جلسه داد و آخرين روند سهامي عام شدن باشگاه و راهكارهاي اقتصادي را براي پيشبرد امور مورد بحث و بررسي قرار داد.سخنگوي باشگاه پرسپوليس با بيان اين كه تعداد زيادي از شركت هاي مهم تجاري _ اقتصادي خواستار خريد سهام اين باشگاه شده اند از آ ماده شدن طرح ساخت و ساز اين باشگاه سخن گفت.كاشاني با اشاره به جذب دروازه بان مقدونيه اي توسط تيم گفت: دروازه بان مقدونيه اي موردتوجه كادر فني قرار گرفته است و براين اساس طي روزهاي آينده قرارداد وي به ثبت خواهد رسيد. ولي علي پروين تعيين خواهد كرد كه وي به جاي چه كسي در تركيب تيم قرار خواهد گرفت.گفتني است جعفر كاشاني درحالي صحبت از چيدن تركيب تيم از سوي پروين مي كند كه اعضاي هيات مديره رسما اعلام كردند راينر زوبل سرمربي پرسپوليس است.

عباس صميمي اولين لژيونر دووميداني
گروه ورزشي: عباس صميمي، ركورددار پرتاب ديسك ايران در حين برگزاري بازي هاي المپيك آتن، بحث و گفت وگوهايي را با قهرمان پرتاب ديسك مجارستان، «رابرت فازكاس» انجام داد و گزارشي از وضعيت پرتاب هاي خود به وي ارايه كرد. اين درحالي است كه قهرمان مجارستان وضعيت صميمي را بسيار عالي توصيف كرده و خواستار حضور وي در مجارستان شده است.قرار است صميمي به مدت يك هفته براي ارزيابي اوضاع و مذاكره با مربي قهرمان جهان به مجارستان برود و پس از آن بايد براي يك دوره دوماهه از اول اسفند ماه با ورزشكاران و قهرمانان اين كشور در مجارستان تمرين كند.

باز خواني يك شكست
چه كساني بازيكنان استقلال اهواز را تهديد كردند
خبرگزاري مهر: روزسيزدهم ارديبهشت ماه سالجاري پاس با شكست ۵ بر۲ استقلال اهوازعنوان قهرماني سومين دوره مسابقات ليگ برتررا ازآن خود كرد و تنها همان يك روز را هم جشن باشكوه گرفت. استقلال اهوازدرحالي دراين ديدارشكست سنگيني را متحمل شد كه درديدارقبل استقلال تهران را شكست داده بود وعملا اين تيم را ازرسيدن به قهرماني محروم كرده بود. پس ازقهرماني پاس حرف وحديث بسياري درمورد شكست استقلال اهوازمطرح شد و اكنون يكي ازبازيكنان سابق اين تيم پرده ازرازي برمي دارد كه مي تواند سلامت اين ديداررا به خطر بيندازد. هرچند اوحاضر نيست اين موضوع را به صراحت اعلام كند، اما خبرازتهديد برخي يارانش قبل ازاين ديدارمي دهد كه اين بازيكنان درتيم استقلال اهوازنقش كليدي داشته اند ويكي ازآنها درخط دفاعي بازي مي كرده است. اوبازبيني فيلم مسابقه را براي مشخص شدن برخي واقعيات پيشنهاد مي كند. هرچند به ارائه فوتبال جوانمردانه ازسوي دوتيم پاس و استقلال اهواز در آن ديداراعتقاد كامل داريم، اما هنوزبراي اين سؤالمان پاسخي پيدا نكرده ايم كه چه كسي يا كساني بازيكنان استقلال اهوازرا تهديد كرده بودند كه دراين ديدارمتحمل شكست شوند وگرنه پرونده آنها روخواهد شد؟!

فوگتس ابقا شد
004941.jpg
خبرنگار همشهري: فدراسيون فوتبال اسكاتلند (SFA) روز گذشته اعلام كرد: برتي فوگتس همچنان به عنوان سرمربي اسكاتلند در اين پست باقي خواهد ماند.بدنبال نتايج ضعيف اين كشور در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان باعث شد تا انتقادات زيادي نسبت به رهبري فوگتس صورت گيرد. تيم فوتبال اسكاتلند در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در گروه پنج با تيمهاي ايتاليا، نروژ، اسلووني، بلاروس و مولداوي همگروه است كه در مجموع در سه بازي گذشته دو مساوي و يك باخت در پرونده خود دارد.اين تيم در آخرين بازي برابر مولداوي تيم ته جدولي به تساوي يك بر يك رسيد.سخنگوي فدراسيون فوتبال اسكاتلند با اعلام اين خبر گفت: در شرايط كنوني بهترين گزينه براي رهبري تيم ،فوگتس است و اگر قرار باشد تغييراتي در تيم بوجود آيد، به كليت تيم لطمه مي خورد.تيم فوتبال اسكاتلند در بازي بعدي اش در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان بايد به مصاف ايتاليا صدرنشين اين گروه برود.
شماره بايگاني: ۹۱۳۲۷

برنامه بازيهاي هفته چهارم
004938.jpg
چهارشنبه ۶ آبانماه: (سالن هفتم تير)
ساعت ۳۰/۱۹: دخانيات تهران _ پالايش نفت كرمانشاه
ساعت ۲۱: پاس تهران _ آذر پيام اروميه
پنج شنبه ۷ آبانماه
پتروشيمي بندر امام _ علمي كاربردي پيام شهركرد
دانشگاه آزاد _ پاديسان گنبد
ذوب آهن اصفهان _ صنام تهران
نئوپان گنبد _ اتكا قم
پگاه اروميه _ پيكان تهران
نئوپان ۲۲ بهمن ساري _ سايپا تهران

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |