پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۹ - Oct 28, 2004
محققان توصيه كردند:
بازي هاي كامپيوتري در كلاس هاي درس
004995.jpg
گروه دانش: محققان انگليسي دريافته اند كه بازي هاي كامپيوتري نه تنها تأثير منفي بر كودكان ندارند، بلكه مي توانند در آموزش آنان نيز مؤثر باشند و در نظر گرفتن جايگاهي براي اين بازي ها در كلاس هاي درسي را توصيه كرده اند.
به گزارش بي بي سي پژوهشگران مؤسسه آموزش در دانشگاه لندن معتقدند كه احاطه بر بازي هاي كامپيوتري يكي از مهارت هاي مهم براي كودكان و نوجوانان به حساب مي آيد.
محققان گفتند كه بازي هاي رايانه اي علاوه بر اين كه مي توانند در بخش هاي مختلف برنامه هاي درسي جا داشته باشند، بلكه به خودي خود نيز ارزش مطالعه دارند.
به گفته آنها دانش آموزان همچنين بايد بتوانند به آفرينش بازي هاي تازه بپردازند.
كارولين پلتيه، مدير اين پروژه مطالعاتي در دانشگاه لندن گفت: «بازي هاي رايانه اي و ويدئويي مثل همه بازي ها، هم سرگرم كننده هستند و هم مهارت هاي اجتماعي را تقويت مي كنند. به علاوه بازي و صحبت كردن درباره بازي ها بخش مهمي از زندگي كودكان و نوجوانان است.»
محققان دو مطالعه در زمينه تأثير بازي ها بر آموزش انجام دادند. نخستين مطالعه در زمينه چگونگي گنجاندن بازي هاي رايانه اي در برنامه هاي درسي براي تقويت آموزش انجام شد.
پژوهشگران در جريان اين مطالعه از جمله دريافتند كه دختران اغلب از اين بازي ها كه تحت تسلط پسرهاست،عقب مي مانند.
پروژه دوم اين مسأله را كه چگونه مي توان بازي ها را در آموزش رسانه اي ادغام كرد بررسي و نتيجه گيري كرد خلق بازي هاي تازه بايد بخشي اساسي از مطالعه آنها باشد.
حتي فكر آوردن بازي هاي كامپيوتري به محيط آموزشي و كلاس درس، مي تواند در ميان والدين موضوعي جنجال آفرين باشد.
اما اندرو برن، دستيار مدير «مركز آموزش براي مطالعه كودكان، نوجوانان و رسانه ها» سعي كرد به والدين مضطرب اطمينان خاطر دهد. وي گفت: «بازي ها يك رسانه مشروع فرهنگي هستند كه درست مانند فيلم، تلويزيون و ادبيات مستحق نقد و تحليل در مدارس هستند.
ما همچنين مي خواهيم استدلال كنيم كه درك كامل (درباره آنها) زماني حاصل مي شود كه كودكان ابزار لازم را براي خلق بازي ها داشته باشند.» بخشي از منابع مالي اين پروژه تحقيقاتي سه ساله كه روز سه شنبه در لندن عرضه شد را وزارت تجارت و صنايع انگلستان تأمين كرده است.

همكاري غول هاي كامپيوتري براي افزايش امنيت شبكه
004998.jpg
گروه انفورماتيك: سه غول كامپيوتري دنيا، يعني شركت هاي سيسكو، آي بي ام و مايكروسافت براي افزايش امنيت شبكه با يكديگر همكاري خواهند كرد.
به گزارش سي نت  اين شركت ها همكاري با يكديگر را موجب ارائه فناوري ايمن تر دانسته اند كه به كاربران كمك مي كند تا كنترل شبكه را بر اساس سياست هاي امنيتي خود و به صورت خودكار در دست بگيرند.
در همين زمينه شركت سيسكو ارتباط امنيتي خود را با شركت آي بي ام افزايش داده و اعلام كرده است كه محصولات توليدي خود را با امنيت شبكه ها مطابق مي سازد.
بنابر گزارش همكاران سيستم، مايكروسافت در جولاي سال جاري ميلادي اعلام كرده است كه ۲۵ شركت IT را به فهرست حفاظت دسترسي به شبكه (NAP) افزوده است تا از امنيت IT در ويندوز ۲۰۰۳ R2، نسخه بعدي سيستم عامل سرور شركت، پشتيباني كند، در نتيجه مايكروسافت ارائه NAP را تا بيش از يك سال به تعويق خواهد انداخت.
هفته گذشته، سيسكو و مايكروسافت اعلام كردند كه آنها براي ايجاد همكاري و سازگاري ميان سيستم ها، با يكديگر همكاري خواهند كرد.
بر اساس اين گزارش، آي بي ام و سيسكو، اتحاد و پيمان امنيت جهاني خود را با هدف تطابق اتوماتيك، قرنطينه كردن و برطرف كردن ابزارهاي رايانه اي تحت خطر مانند لپ تاپ ها، دسكتاپ ها و ابزارهاي بي سيم توسعه داده اند.

پس از يك وقفه يك ساله صورت گرفت
راه اندازي بانك اطلاعات وزارت مسكن
گروه انفورماتيك: راه اندازي بانك اطلاعات وزارت مسكن پس از يك وقفه يك ساله مجدداً در دستور كاري وزارت مسكن و شهرسازي قرار گرفت.
به گزارش ictnews، اين طرح به دليل كمبود منابع مالي در شش ماهه اول سال ۸۲ مسكوت ماند ولي طي سال جاري مجدداً در دستور كاري وزارت مسكن و شهرسازي قرار گرفته است.
براساس اين طرح مراجعه كنندگان به سايت وزارت مسكن از طريق يك دروازه ورودي(پورتال) مي توانند به تمامي بخش هاي وزارت مسكن دسترسي پيدا كنند.
پيش بيني شده است كه براي مراجعه به اين سايت سطح دسترسي تعريف شود تا بر مبناي آن هر كدام از مراجعه كنندگان با مشخصات خود فقط به بخشي از اطلاعات دسترسي داشته باشند.
وزارت مسكن و شهرسازي طي بخشنامه اي از تمامي سازمان هاي مسكن و شهرسازي در سراسر كشور درخواست كرد تا اقدام به راه اندازي چنين دروازه ورودي يا پورتال براي مراجعه كنندگان به سايت هاي خود نمايند.
در اين صورت پيش بيني مي شود دسترسي به تمامي سايت هاي وزارت مسكن و شركت هاي تابعه اين وزارتخانه به سادگي امكان پذير باشد.

به كمك شبكه بي سيم اينتل
اينترنت نسل پانداها را نجات مي دهد
005001.jpg
گروه دانش: فناوري اينترنت پرسرعت بي سيم از نسل در حال انقراض خرس هاي پاندا محافظت مي كند.
به گزارش آي تي ورلد شبكه هاي اينترنت پرسرعت بي سيم نصب شده در زيستگاه ولانگ واقع در جنوب غربي چين باعث شده است تا كارمندان اين مركز بتوانند فعاليت هاي روزانه پانداها را زير نظر بگيرند و به اين وسيله از آنان مراقبت كنند.
همچنين اين فناوري منطقه حفاظت شده ولانگ را به مركز مطالعات و تحقيقات روي خرس هاي پاندا تبديل كرده است به طوري كه محققان و دانشمندان براي بررسي زندگي اين حيوان منحصر به فرد از سراسر جهان روانه اين مركز شده اند.
ژانگ هومين مدير ولانگ در اين خصوص گفت: فناوري ديجيتال اين امكان را در اختيار ما گذاشته است كه با پانداها ارتباط نزديكي برقرار كنيم و بدين وسيله به حفاظت از جمعيت باقيمانده آنان در سراسر دنيا كمك كنيم.
وي افزود: اين فناوري به پژوهشگران فرصت داده است تا روي نوزاد پاندا، نحوه غذا خوردن، يادگيري و رشد آنان مطالعه كنند و همچنين تك تك حالات و رفتارهاي آنان را زير نظر بگيرند.
منطقه حفاظت شده طبيعي ولانگ در ايالت سي چوان چين ۲۰ درصد از هزار و پانصد پانداي باقيمانده در جهان را در خود جاي داده است.
شبكه بي سيم نصب شده در ولانگ از ۸۰۲ هزار و ۱۱ميليارد شبكه و يك صفحه نمايشگر بزرگ مجهز به ۵ دوربين ديجيتال تشكيل شده است كه به افراد اجازه مي دهد كوچكترين حركات پانداها را زير نظر بگيرند.
اين شبكه توسط متخصصان شركت اينتل طراحي، ساخته و اجرا شده است. پيش از نصب اين شبكه ها، محققان براي مطالعه روي پانداها مجبور بودند در محل حضور پيدا كنند و با يادداشت برداري و تهيه فيلم و عكس هاي لازم ابزار تحقيقاتي خود را فراهم كنند.

ايران به شبكه بانكي كشورهاي عرب وصل مي شود
005004.jpg
گروه انفورماتيك: اتصال سوئيچ بانكي بين ايران و بحرين در دستور كار بانك مركزي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اتصال سوئيچ بانكي بين ايران و بحرين به منظور گسترش خدمات بانكي بين بانك هاي ايراني و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس صورت گرفته است. در صورت ارتباط بين بانك هاي ايران و كشورهاي حاشيه خليج فارس، حجاج براي رفت و آمد به عربستان، ديگر نيازي به حمل و نقل پول نخواهند داشت.
رئيس اداره كل خدمات رايانه اي بانك ملت با تأييد اين خبر گفت: براي برقراري سوئيچ بانكي بين ايران و بحرين و ساير كشورهاي عربي نيازمند استفاده از كارت هاي هوشمند (Smart Card) هستيم كه هم اكنون برنامه ريزي استفاده از اين نوع كارت ها و جايگزين كردن كارت هاي هوشمند با كارت هاي مغناطيسي فعلي نيز در دستور كار بانك مركزي قرار گرفته است.
به گفته اسعد، سيستم بانكي ايران در صورت استفاده از كارت هاي هوشمند، توانايي اتصال به سيستم بانكي جهان را خواهد داشت. او پيش بيني كرد تا سال آينده، تمامي بانك ها مجبور به استفاده از كارت هاي هوشمند شوند.

دستور وزير مسكن براي برگزاري مناقصه هاي الكترونيكي
وزير مسكن و شهرسازي از برگزار كنندگان مناقصه در اين وزارتخانه خواست كه تمامي مناقصه ها را به صورت الكترونيكي برگزار كنند.
به گزارش ictnews مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت مسكن و شهرسازي در اين باره گفت: تصميم وزير مسكن پس از برگزاري دو مناقصه به صورت الكترونيكي از سوي اين وزارتخانه اتخاذ شده است.
مصطفي كاشي ساز افزود: البته اين دو مناقصه براي بخش فناوري اطلاعات بود ولي هم اكنون فرهنگ سازي براي برگزاري كامل مناقصه ها به صورت الكترونيكي در دستور كار قرار گرفت.وي افزود: هم اكنون در حال بررسي چگونگي برگزاري تمامي مناقصه ها در محيط مجازي هستيم چرا كه بايد ديد به طور مثال بخش خدمات توانايي برگزاري مناقصه ها در محيط مجازي را دارد يا خير؟
كاشي ساز گفت: هم اكنون براي برگزاري مناقصه به صورت الكترونيكي فرم هاي ثابت طراحي شده است ولي در نظر داريم فرم هاي متغيري را براي برگزاري تمامي مناقصه ها به صورت الكترونيكي طراحي كنيم.
به گفته كاشي ساز در صورت طراحي اين فرم ها تاريخ و نوع مناقصه و يا برخي از مشخصه ها، متغير خواهد بود و بقيه فرم ثابت مي ماند. در اين صورت يك قالب مشخص براي برگزاري مناقصه هاي الكترونيكي تعيين مي شود.

بوش و كري در بازي هاي كامپيوتري
گروه انفورماتيك: توليد ۲۰ نوع بازي كامپيوتري با مضمون انتخابات رياست جمهوري آمريكا، پاي بوش و كري را نيز به اين عرصه باز كرد.
پس از استفاده يكي از احزاب سياسي اروگوئه از يك بازي اينترنتي براي جلب نظر راي دهندگان اين بار نوبت به فعالان سياسي آمريكا رسيده است تا در صفحه كامپيوتر با يكديگر به مداجله بپردازند.
به گزارش بي بي سي همزمان با فراگير شدن بحث انتخابات رياست جمهوري در آمريكا، طراحان و سازندگان بازي هاي ويديويي و آن لاين با عرضه بازي هاي جديد تحت عنوان «رئيس جمهور شدن» سعي دارند جوانان را به شركت در انتخابات ترغيب كنند.
آمار دريافتي حاكي از اين است كه در حال حاضر چيزي حدود ۲۰ نوع بازي كامپيوتري با مضمون انتخابات رياست جمهوري در آمريكا توليد شده است كه هر كدام به گونه اي نبرد بين بوش و كري را به نمايش مي گذارند.
كارشناسان براين عقيده اند كه ورود عالم جدي سياست و يكي از شاخه هاي مهم آن تحت عنوان انتخابات به عرصه بازي هاي رايانه اي حاكي از ارتباط تنگاتنگ بين بازي هاي كامپيوتري و امور جاري در زندگي روزمره انسان ها دارد و اين در واقع شايد طبيعي ترين نكته عالم فناوري ارتباطات و اطلاعات باشد.
«گانز الافراسكا» عضو هيأت علمي دانشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كپنهاگ در اين باره گفت: به دو دليل احزاب سياسي درگير انتخابات، از بازي هاي كامپيوتري در آمريكا استقبال مي كنند اول به اين دليل كه بازي هاي كامپيوتري با در بر گرفتن مقوله هاي جدي و كم طرفدار در بين قشر خاصي از افراد جامعه نظير جوانان، در جذب اين اقشار به اين مسايل بسيار مؤثر واقع مي شود.
فراسكا معتقد است براي جوانان بسيار خوب است تا به زباني كه بازيگران سياسي براي ارتباط برقرار كردن با آنان به كار مي گيرند آشنا شوند و در قالب بازي هاي آنلاين با حال و هواي سياسي آشنا شوند. وي افزود: دليل ديگر اهميت ورود انتخابات در بازي هاي آنلاين اين است كه جوانان با روند برگزاري انتخابات و سيستم انتخابات در كشور آشنا مي شوند.

آن لاين
آغاز عمليات تجهيز ۶ هزار روستا به اينترنت
گروه انفورماتيك: عمليات تجهيز بيش از ۶ هزار روستا به دفاتر ICT و اتصال به اينترنت آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما مدير پروژه تجهيز روستاها به دفاتر ICT با اعلام اين مطلب گفت: تجهيز ۶ هزار و ۲۲۴ روستا به اينترنت در راستاي طرح تجهيز ۱۰ هزار روستا به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه عمليات تجهيز در بقيه روستاها نيز به زودي آغاز خواهد شد.
علي اكبر جلالي افزود: در تلاش هستيم تا بخشي از اين دفاتر در سال جاري به بهره برداري برسد و در اوايل سال آينده طرح تكميل شود.
به گفته جلالي، برنامه ريزي ها بيانگر آن است كه تا پايان برنامه چهارم توسعه، ۲۰ هزار روستاي كشور بتوانند از خدمات فناوري اطلاعات
بهره مند شوند.
سيستم انتخاب خودكار ارزياب در نوشهر و بوشهر
گروه انفورماتيك: گمرك بنادر نوشهر در شمال ايران و بوشهر در جنوب كشور براي ترخيص كالا به سيستم انتخاب خودكار ارزياب مجهز شدند.
سيد ابوطالب نجفي، مدير ملي پروژه آسيكودا در گمرك در اين باره گفت: با راه اندازي اين سيستم، كارشناس و ارزياب براي اظهارنامه ها توسط كامپيوتر انتخاب مي شود كه علاوه بر ترخيص مناسب كالا، ارتباط كاركنان و ارباب رجوع را نيز به حداقل مي رساند.
وي افزود: سيستم انتخاب كامپيوتري مسير اظهارنامه هاي صادراتي كالا در مسيرهاي سبز، زرد و قرمز قرار گرفته كه با توجه به مقررات تعريف شده، در هر مورد بررسي و ترخيص مي شود.
به گفته نجفي اين كنترل ها شامل بررسي اجمالي، بررسي اسناد و مدارك، طبقه بندي رديف تعرفه ها، تاييد مجوزهاي لازم، كنترل دقيق كالاهاي صادراتي و نمونه برداري است.
نجفي با اشاره به راه اندازي سيستم خودكار ارزياب گمرك بوشهر گفت: با راه اندازي اين سيستم، با توجه به حجم اظهارنامه ها و تعداد اقلام، زمان ترخيص كالا به حداقل رسيده است.
انجمن ايراني مطالعات جامعه اطلاعاتي تأسيس مي شود
گروه انفورماتيك: تأسيس انجمن ايراني مطالعات جامعه اطلاعاتي در جلسه كميسيون انجمن هاي علمي ايران، در معاونت پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مورد موافقت قرار گرفت.
رئيس شوراي پژوهشي و سياستگذاري مركز پژوهش هاي ارتباطات در اين خصوص به ايسنا گفت: به زودي مجمع عمومي اين انجمن تشكيل خواهد شد تا اعضاي هيأت مديره انتخاب شده و فعاليت خود را آغاز كنند.
كاظم معتمدنژاد افزود: پيشرفت پرشتاب و گسترده فناوري هاي نوين، فرارسيدن نوعي انقلاب جديد ارتباطي و پديد آمدن عصر تازه اطلاعاتي كه جوامع صنعتي كنوني را به سوي جوامع اطلاعاتي و معرفتي گرايش مي دهد، ضرورت و اهميت مطالعات و تحقيقات علمي در زمينه چگونگي گذار به اين دگرگوني ها را بيش از پيش افزايش داده است.
همه اطلاعات را بر روي سايت بانك اطلاعاتي قرار نمي دهيم
گروه انفورماتيك: تعداد اعضاي بانك اطلاعات صادركنندگان به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسيد.
معاون وزير بازرگاني با بيان اين مطلب به ictnewsگفت: خريداران كالا از كشورهاي ديگر مي توانند با مراجعه به اين بانك اطلاعاتي اينترنتي صادركنندگان كالا را شناسايي و اقلام مورد نياز خود را از طريق آنان خريداري كنند.
مجتبي خسروتاج با اشاره به پيشينه راه اندازي اين بانك اطلاعاتي گفت: فقط دو هزار صادركننده در ابتداي راه اندازي اين بانك اطلاعاتي شناسايي شده بودند ولي طي چند سال گذشته تعداد صادركنندگان فعال در اين بانك به ۵ هزار و ۵۰۰ صادر كننده رسيده است.
وي در خصوص چگونگي عضويت صادر كنندگان در اين بانك اطلاعاتي گفت: صادركنندگان، مدارك خود را از قبيل اسناد صادراتي و... به وزارت بازرگاني ارائه مي دهند و وزارت بازرگاني نام آنان را بر روي بانك اطلاعاتي قرار مي دهد.
به گفته خسروتاج صادركنندگاني مي توانند عضو اين بانك اطلاعاتي شوند كه حداقل در چند بازار صادراتي حضور داشته باشند.

آف لاين
راهي جديد براي مبارزه با ويروس هاي آن لاين
005007.jpg
گروه دانش: محققان پيش بيني كرده اند اگر زمان تأخير پخش ويروس هاي كامپيوتري به كمتر از سه ساعت كاهش پيدا كند، ميزان تأثير ويروس هاي آن لاين به حداقل مي رسد. به گزارش پي سي ورلد، تحقيقات اخير دانشمندان بيانگر آن است كه يك ويروس كامپيوتري براي تأثيرگذاري كافي به بيش از سه ساعت زمان نياز دارد و اگر طراحان برنامه هاي ضد ويروس بتوانند زمان تأخير پخش را به كمتر از سه ساعت برسانند، ميزان تأثير ويروس هاي ايميلي و آن لاين به كمترين مقدار خود خواهد رسيد و چه بسا از بين مي رود.
تاخير زمان پخش ويروس  ها هم اكنون ۱۰ ساعت است.
الكس شيب، متخصص فناوري نرم افزارهاي ضد ويروس مي گويد: برنامه هاي خراب كارانه شديداً دچار تحول شده، اما نرم افزارهاي ضدويروس همچنان برپايه الگوهايي استوار است كه ۲۰ سال پيش طراحي شده است.
تحليلگران مركز تحقيقاتي IDC سه ماه قبل طي گزارشي اعلام كردند با توجه به گسترش سريع ويروس هاي پيچيده و مخرب انتظار مي رود سازمان ها به طور فزاينده اي به تكنيك ها و برنامه هاي شناسايي و انهدام ويروس روي بياورند.
مبارزه با تروريسم با كارت هاي بيومتريك
گروه دانش: كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بر استفاده از كارت هاي بيومتريك براي افزايش امنيت داخلي و خارجي خود به توافق رسيدند.
به گزارش بي بي سي نخست وزير انگلستان صدور اين كارت ها را راهكاري مهم و اساسي براي مبارزه با تروريسم دانست و از اجراي طرح كارت هاي بيومتريك با فناوري پيشرفته خبر داد.
بلر افزود: كارت هاي بيومتريك چون حاوي اثر انگشت و تصوير عنبيه چشم افراد است، نقش مهمي در مبارزه با جرايم مختلف، فعاليت هاي تروريستي و مهاجرت غيرقانوني ايفا مي كند.
از سوي ديگر منتقدان بلر معتقدند كه اجراي اين طرح به جز تحميل كردن هزينه هاي هنگفت به دولت بريتانيا، سود ديگري نخواهد داشت.

پورتال مردم هنوز اجرايي نشده است
گروه انفورماتيك: معاون اول رئيس جمهور حدود يك ماه قبل، طبق بخشنامه اي كليه دستگاه هاي اجرايي را به راه اندازي جايگاه اينترنتي «مردم» موظف كرد و اين در حالي است كه هنوز مدارك هيچ يك از دستگاه ها به سازمان مديريت و برنامه ريزي كل كشور نرسيده است.
به گزارش خبرنگار ما براساس مصوبه سال ۸۱ شوراي عالي اداري، سازمان مديريت موظف شده بود به منظور تحقق دولت الكترونيكي و براي دستيابي آسان و سريع عموم مردم به اطلاعات و خدمات دستگاه هاي اجرايي، نسبت به راه اندازي پورتال «مردم» اقدام كند و در مرحله نخست اجراي طرح، اطلاعات مورد نياز مردم در مورد ۲۰۰ خدمت اولويت دار دستگاه هاي اجرايي را در اين پورتال قرار دهد.
وقتي تا پايان سال ،۸۲ نتيجه خاصي حاصل نشد، محمدرضا عارف، معاون اول رئيس جمهور، در بخشنامه اي كليه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شركت هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري هاي سراسر كشور را به راه اندازي پورتال مردم موظف كرد.
از سوي ديگر به گفته منابع آگاه در سازمان مديريت با گذشت بيش از يك ماه از ابلاغ اين بخشنامه، هيچ يك از دستگاه ها مدارك خود را به سازمان مديريت تحويل نداده اند.
دستگاه هاي اجرايي كشور موظف شده بودند تا خدمات اولويت  دار خود را به همراه يك فرد به عنوان مسئول طرح به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور معرفي كنند. پورتال وب سايتي است كه در آن كليه خدمات به صورت يكپارچه و مستقل از اينكه با كدام سازمان و اداره دولتي در ارتباط است، ارائه مي شود، به نحوي كه شهروندان و صاحبان مشاغل فقط با مراجعه به آن مي توانند كليه اموري را كه به دولت ارتباط پيدا مي كند، انجام دهند؛ درواقع پورتال به عنوان واسطه اي بين كاربران و سازمان ها و ادارات دولتي عمل مي كند.
يك فرآيند اداري ممكن است به سازمان هاي مختلفي ارتباط پيدا كند، در اين صورت پورتال به صورت اتوماتيك و با استفاده از بانك هاي اطلاعاتي ادارات، عمليات را انجام داده و نتيجه نهايي را در اختيار كاربر قرار مي دهد، بدون آنكه نيازي به مداخله كاربر در اين فرآيند باشد. بنابراين گزارش كليه دستگاه هاي اجرايي موظفند تا اقدامات لازم را تا تكميل اطلاعات پورتال «مردم» انجام دهند كه از جمله اين اقدامات مي توان به تكميل مدارك با اطلاعاتي نظير نام دستگاه ارائه دهنده خدمت، شرح و تعريف مختصر در جهت معرفي خدمت، ارتباط دستگاه ارائه دهنده خدمت با ساير دستگاه ها در جهت انجام خدمت، قوانين و مقررات مربوط به ارائه خدمت، مدت زمان لازم براي انجام خدمت، هزينه هاي مربوط به انجام خدمت و چگونگي پرداخت آن توسط كاربر، فرم هاي مورد نياز براي انجام خدمت و نحوه دسترسي مردم براي دريافت خدمت اشاره كرد.
بنابراين گزارش، مسئوليت اعمال تغييرات و اصلاحات و به روز رساني اطلاعات و فرم هاي مربوط به هر دستگاه، پس از راه اندازي پورتال اطلاع رساني مردم در شبكه اينترنت، به عهده همان دستگاه محول شده است.

خدمات رسانه اي با موبايل
شركت نوكيا قصد دارد با همكاري استوديو NBC ، خدمات رسانه اي از طريق تلفن هاي همراه ارائه دهد.
نوكيا در نظر دارد تلفن هاي همراه خود را به بازي، قطعات گرافيكي، ملودي هاي مختلف زنگ و تصاوير ويديويي شركت موسيقي وارنر و استوديو NBC مجهز كند.
نوكيا قصد دارد از اين طريق امكان داونلود خدمات رسانه اي را از طريق گوشي تلفن همراه فراهم سازد.

سيستم جديد اينترنت پرسرعت اروپا
سيستم جديد اينترنت پرسرعت اروپا اين امكان را در اختيار كاربران قرار داده است تا با سرعتي دو برابر گذشته به خدمات تلفني و اينترنتي را دريافت كنند.
شركت هاي كامپيوتري اروپا در واكنش به اين اقدام اعلام كرده اند كه ممكن است اين جهش به توليدات آنها زيان وارد كند.
اين پروژه توسط مخابرات فرانسه و شركت ايلياد انجام خواهد پذيرفت. اين دو شركت در اين پروژه از فناوري ADSL +2 استفاده خواهند كرد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |