چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۵ - Nov 3, 2004
ورزش
Front Page

در تعطيلي ليگ برتر فوتبال چه تيمي سود كرد؟
استقلال امشب در مصاف با نماينده سنگال
005658.jpg
همشهري: ليگ برتر فوتبال ايران تعطيل شد، هرچند كه هنوز كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني مي كوشد تا با فراهم آوردن تمهيدات لازم شرايط ادامه ليگ را فراهم سازد. اين تعطيلي كه به دليل فراهم نبودن شرايط لازم در ورزشگاه ها و كمبود نور اعمال شد به نوعي مي تواند تيم ها را پس از گذشت هفته ها از بازي ها دچار مشكلاتي سازد و آنها را از آمادگي لازم به دور كند. استقلال يكي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر قبل از تعطيلي ليگ برتر با چراغ سبز فدراسيون فوتبال به امارات رفت تا در جام راشد شركت كند. حالا با تعطيلي ليگ تا پايان ماه رمضان استقلال نسبت به ساير همتاهايش از اين امتياز بيشترين سود را خواهد برد و مي تواند با رفع معايب در مصاف با سبك هاي مختلف فوتبال با شرايط ايده آل بازگشت موفقي به ليگ داشته باشد.
استقلال كه در اين فصل با تورم بازيكن در پست هاي مختلف روبه روست، در اين بازي ها به دنبال شناسايي تركيب واقعي خود است و قلعه نويي همانطور كه خود قبل از رفتن به دوبي گفت: قصد دارد از اين ميدان به بهترين شكل از نفرات بيرون مانده در اين فصل و رساندن آنها به شرايط مسابقه استفاده كند. استقلال حتي در روزي كه با ابومسلم در تهران بازي داشت، نيمي از همين دسته بازيكنان را در معيت منصوريان باتجربه ولي محروم از بازي با ابومسلم به امارات فرستاد و اتفاقا اين بازيكنان در نخستين گام در غياب نفرات اصلي توانستند با حريف اماراتي خود تيم آب و برق ابوظبي مساوي كنند.
هنگامي كه قلعه نويي و نفرات اصلي استقلال هم پايشان به دوبي رسيد، سرمربي استقلال تركيبي متفاوت با هميشه در اين فصل را آزمايش كرد و فرصت بازي كردن را از ياران جوان و مصدومين سالم شده ولي ناآماده نگرفت. حريف استقلال، تيم المپيك لبنان بود.
تيمي جوان و جنگنده كه استقلال تنها با نمايش چند دقيقه بازي خوب توانست اين تيم را دو بر يك مغلوب كند. استقلال امشب در بازي سوم خود و قبل از رويارويي با تيم شيخ راشد كه علي كريمي، فرهاد مجيدي و مصطفي حاجي معروف را در اختيار دارد به ديدار تيم گراف سنگال مي رود، گراف تيمي است با خصوصيات فوتبال آفريقا و با ويژگي هايي كه از تيم هاي امروز اين قاره سراغ داريم. تيمي دونده و فيزيكي كه با تلفيق جنگندگي و تكنيك در بازي با تيم شيخ راشد توانست اين تيم را شكست دهد. شايد در اين بازي قلعه نويي دست به ريسك نزند، چراكه پيروزي در اين ميدان صعود استقلال و ماندگاري بيشتر اين تيم را در جام راشد در پي خواهد داشت.
استقلال هميشه در بازي هاي بين المللي شرايطي متفاوت با بازي هاي داخلي داشته و به اعتقاد كارشناسان ،فوتبال خوبي ارايه داده است. در بازي با نماينده سنگال استقلال با يكي دو تفاوت نسبت به بازي هاي ليگ برتر ظاهر مي شود، ضمن آنكه در اين بازي سعي خواهد شد بازيكناني كه با بازي فيزيكي كاملا آشنا هستند راهي ميدان شوند. گيلائوري به احتمال فراوان به اين بازي نخواهد رسيد. بازيكن گرجي و پرتوان استقلال قبل از سفر اين تيم راهي كشورش شد و قرار است در امارات به جمع هم تيمي هايش بپيوندد. منصوريان بنا به گفته اي دچار مصدوميت است و به احتمال فراوان به اين بازي نخواهد رسيد. به همين خاطر نوشتيم كه استقلال با تركيبي متفاوت با ليگ برتر در مقابل گراف سنگال به ميدان مي رود.
با توجه به نمايش ضعيف طالب لو دروازه بان موفق فصل پيش استقلال در بازي با لبنان، امشب «تاپالوويچ» در درون دروازه مي ايستد. داود حقدوست، پيروز قرباني، سعيد لطفي، اميرحسين صادقي، نيكبخت واحدي، مهدي شيري، سياوش اكبرپور، رضا عنايتي، علي سامره، حسين كاظمي، عليرضا اكبرپور، فرزاد مجيدي و مهدي اميرآبادي از شانس بيشتري براي قرارگرفتن در تركيب اصلي برخوردارند. حضور بازيكنان جوانتر بستگي به قطعي شدن صعود استقلال خواهد داشت.
در مسابقات جام شيخ راشد ده تيم شيخ راشد، گراف سنگال، استقلال ايران، آب و برق ابوظبي، اميد لبنان، المريخ سودان، الشرطه عراق، منتخب زامبيا، الوحدات اردن و منتخب يمن شركت دارند.
جام راشد فرصت ايده آل براي بازيكنان جوان است
امير قلعه نويي سرمربي استقلال در جام راشد امارات در گفت وگويي با اشاره به سطح بالاي اين تورنمنت اعلام كرد: حضور در اين جام به روند روبه رشد استقلال كمك خواهد كرد. وي خستگي بازي با ابومسلم را دليل اصلي پيروزي نزديك بر لبنان دانست و گفت: اگر بازيكنان ما در شرايط طبيعي خود بودند بدون شك با گلهاي بيشتري حريف را شكست مي داديم. قلعه نويي با ابراز رضايت از بازي سامره و اكبرپور در بازي با لبنان تلاش عنايتي را ستود.
برنامه بازي هاي امشب
ساعت ۲۱: استقلال ايران _ گراف سنگال
ساعت ۲۳: منتخب زامبيا _ الشرطه عراق

ليگ قهرمانان اروپا
روزنه هاي اميد براي صعود بايرن مونيخ
005661.jpg
همشهري _ رقابت هاي ليگ قهرماني اروپا در چهار گروه نخست امشب دنبال مي شود. موناكو نايب قهرمان دوره قبل امشب در يونان بازي سختي را برابر المپياكوس در پيش دارد. خاوير ساويولا مهاجم آرژانتيني موناكو ضمن ابراز اميدواري از پيروزي موناكو در اين ديدار گفت: المپياكوس توانايي مقابله با ما را ندارد و به طور حتم از گروه خود صعود مي كنيم.
هشدار دشان
دشان برخلاف ساويولا به بازيكنانش هشدار داد كه المپياكوس تيم خطرناكي است كه شانس صعود از گروه را دارد و ممكن است براي موناكو مشكل ساز شود.
درحال حاضر موناكو با ۶ امتياز پيشتاز اين گروه مي باشد.
در منطقه گاليسيا تيم دپورتيو لاكرونيا ميزبان ليورپول است. ليورپول علي رغم تمام فرصت هايي كه داشت نتوانست لاكرونيا را مغلوب كند.
اگر تيم اسپانيايي نتواند در اين ديدار پيروز شود از دور رقابت ها حذف خواهد شد.
رئال در كيف
در گروه B رئال به كيف رفت تا به مصاف ديناموكيف برود. رئال بازي به بازي به روزهاي اوج در اين فصل نزديكتر مي شود، علاوه بر آنكه مايكل اوون نيز جايگاه خود را در خط حمله تثبيت كرده است. او در ۴ بازي قبلي رئال ۴ گل به ثمر رسانده است و «خوان رمون» اعتقاد دارد درحال حاضر او بهترين مهاجم رئال مي باشد.
در اين گروه حذف آث رم قطعي است و جدال صعود بين سه تيم ديناموكيف، لوركوزن و رئال مارديد خواهد بود.
درحال حاضر هر سه تيم ۶ امتيازي هستند. در بازي ديگر گروه B رم ميزبان لوركوزن است.
بايرن مونيخ در انديشه انتقام
تيم هاي فوتبال بايرن مونيخ آلمان و يوونتوس ايتاليا، امشب درحالي به مصاف هم مي روند كه علاوه بر انگيزه صعود به مرحله حذفي رقابت هاي جام قهرماني باشگاه هاي اروپا مايلند صدرنشيني گروه سوم را نيز از آن خود كنند.
يوونتوس هم اكنون با ۹ امتياز از سه مسابقه در صدر گروه قرار دارد و بايرن با شش امتياز دوم است اما ياران «فليكس ماگات» به خوبي مي دانند كه تنها كسب يك پيروزي مي تواند شانس آنها را براي صعود به صدر گروه زنده نگه دارد تا با قرعه راحت تري در جمع ۱۶ تيم برتر مرحله حذفي مواجه شوند.
ماگات تصديق مي كند كه ديدار سرنوشت سازي در انتظار تيمش است.
وي اظهارداشت: مي توانيم با كسب سه امتياز اين مسابقه، در رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي آلمان نيز با تمركز و قدرت بيشتري حضور يابيم. بعد از قبول شكست ۲ بر صفر مقابل بروسيا مونشن گلادباخ در روز شنبه هفته جاري، بايرن مي بايست بتواند با ارايه نمايشي قابل قبول راه نفوذ به ديواره مستحكم دفاعي يوونتوس را بيابد.
به اعتقاد ماگات ،يوونتوس درحال حاضر بهترين خط دفاعي در فوتبال اروپا را دراختيار دارد.
تيم يوونتوس نايب قهرمان رقابت هاي سال ۲۰۰۳ جام قهرماني باشگاه هاي اروپا، در پيكارهاي فصل جاري فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايتاليا طي ۹ مسابقه تنها دو گل دريافت كرده و تنها تيمي است كه در مسابقات جاري جام قهرماني باشگاه هاي اروپا هنوز دروازه اش گشوده نشده است.
اما بايرن درحال حاضر تمام اميد خود را به« روي ماكاي»هلندي در خط حمله بسته است كه با چهار گل يكي از بهترين گلزنان مسابقات جاري جام قهرماني باشگاه هاي اروپاست گرچه او در ماه اكتبر موفق به گلزني نشده است.
به گفته ماگات ماكاي وظيفه دشواري بر دوش دارد اما ماشين گلزني نيست كه بتواند در تمام مسابقات گلزني كند.
تيمي بايرن در مسابقات فصل جاري ليگ دسته اول باشگاه هاي آلمان در ۱۱ مسابقه ۱۶ گل به ثمر رسانده و به نظر مي رسد مهار روي ماكاي، كليد متوقف كردن بايرن توسط يوونتوس باشد.
ماكاي و پيزارو در ديدار روز چهارشنبه حملات بايرن به سمت دروازه يوونتوس را رهبري خواهند كرد اما مصدوميت هاي متعدد در اين تيم آلماني، نگراني و دغدغه خاطر ماگات را افزايش داده است.
زي روبرتو هافبك برزيلي بايرن، حسن صالح حميدزيچ و اندرياس گورليتز ازجمله بازيكنان مصدوم تيم بايرن هستند درحالي كه روكه سانتاكروزف در نقطه مقابل بايرن، تيم يوونتوس از وضعيت مطلوبي در سري A باشگاه هاي ايتاليا برخوردار است و با انجام ۹ بازي بدون شكست در صدر جدول اين مسابقات قرار دارد.
ديدار رفت دو تيم با نتيجه ۱ بر صفر به سود يوونتوس تمام شده بود.
در بازي ديگر گروه C مكابي به مصاف آژاكس مي رود.
در گروه D نيز منچستريونايتد پيشتاز اين گروه به مصاف اسپارتاپراگ مي رود. در فرانسه نيز ليون ميزبان فنرباغچه است.

راه آهن مشهد شگفتي ساز هفته پنجم ليگ برتر واليبال
صنام و پگاه همچنان پيشتازي مي كنند
005655.jpg
همشهري: هفته پنجم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران برخلاف هفته چهارم بدون برجاگذاشتن تلفاتي با انجام هفت بازي به پايان رسيد. با انجام اين بازي ها كه بيش از نيمي از آنها يكطرفه از آب درآمد، هيچ تغييري در صدر و ميانه جدول پديد نيامد و صنام و پگاه اروميه با حفظ صدرنشيني به انتظار بازي هاي هفته بعد نشستند. هرچه صنام در بازي با پتروشيمي بندر امام به سختي تهديد به شكست شد، پگاه در يك بازي تمريني در سه «ست» پياپي نماينده مازندران را مغلوب كرد.
نئوپان ۲۲ بهمن ساري كمتر نشاني از واليبال دياري دارد كه هنوز هم بسياري از مردانش نقطه اتكاء تيم ملي و تيم هاي مدعي قهرماني محسوب مي شوند. در حساس ترين بازي هفته پتروشيمي با شهنازي در مقابل صنام قهرمان باشگاه هاي آسيا با توپرساني خوب آغاز اميدواركننده اي به نمايش گذاشت، اما كارخانه به لطف تجربه بيشتر و خويشتن داري با تغييرات تاكتيكي مناسب راه برتري حريف را مسدود ساخت و با ايجاد فضاي لازم براي تركاشوند، شياري و نادي در حمله روي تور و بستن روزنه هاي اطراف تور «پر» حريف جوانش را در سه گيم بعدي چيد!
در اين بازي برد با مربي اي بود كه در سايه آرامش، از بردن تيمش به حاشيه پرهيز كرد.
نادي، تركاشوند، خان احمدي و پرستاري برترين هاي مهم ترين بازي هفته بودند.
بازي برق و اتكاء قم در سالن شهرداري هفتم تير باوجودشكست سه بر صفر قمي ها ديداري گرم و تماشايي بود.
هر دو تيم با جمعي جوان ساعي و آ ماده، نمايش زيبايي از واليبال دادند كه برتري با تيمي بود كه جوانان سرشناس و ميدان ديده تري را در خدمت داشت. «ست كوويچ» سرمربي كرووات برق پيش چشمان بوسنياك سرمربي تيم ملي بسكتبال و هموطن خود آبروداري كرد. پاديسان گنبد پس از هفته ها يك پيروزي با ارزش ۳ بر يك مقابل ذوب آهن اصفهان به دست آورد.
پاس كه حالا كاملا از بحران خارج شده است در كرمانشاه به يك برد سه بر صفر ديگر رسيد تا نشان دهد يكي از مدعيان جدي صعود از گروه يك به شمار مي رود. دخانيات نيز همانند پاس از شهركرد با دست پر به تهران بازگشت. تيم باسابقه تهراني سه بر صفر تيم علمي كاربردي را مغلوب ساخت.
مهم ترين شگفتي هفته را نيز راه آهن مشهد خلق كرد كه در تهران سايپا را سه بر صفر شكست داد. اين باخت براي كادر فني سايپا گران تمام شد. راه آهن پس از سالها مشهد را صاحب يك تيم خوب نموده است كه با اين نفرات مي تواند حتي به صعود به مرحله دوم اميدوار باشد. حميد چوگان چهره برتر بازي سايپا _ راه آهن بود.
در اين هفته چند تيم ازجمله پيكان استراحت داشتند.

پروين با رفتن گل محمدي به الهلال مخالفت كرد
005667.jpg
همشهري: مدتهاست كه صحبت بر سر پيوستن يحيي گل محمدي ملي پوش پرسپوليس به الهلال است.
ديروز جعفر كاشاني سخنگوي باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كه اعضاي هيأت مديره با بررسي پيشنهاد الهلال با اعلام رضايت از اين انتقال اختيار در اين باره را به علي پروين تفويض كردند.
كاشاني افزود: در نشستي كه با علي پروين داشت وي با اين انتقال مخالفت كرد و گفت: ما در اين برهه از مسابقات به گل محمدي نياز داريم. وي اضافه كرد: هيأت مديره پرسپوليس به نظر مدير فني احترام مي گذارد و اين بازيكن قطعاً تا پايان فصل جاري در پرسپوليس توپ خواهد زد.

تهران ميزبان كشتي جام جهان پهلوان تختي
۳۴ كشور دعوت شدند
005664.jpg
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  كشتي  در مورد برگزاري  مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد وفرنگي  جام  جهان  پهلوان  تختي  در سال  جاري  اظهارداشت : امسال  بنا داريم  رقابتهاي  بين المللي  جام  تختي  را با شكوه تر از سالهاي  پيش  در تهران  برگزاركنيم  و به  همين  منظور از تيم هاي  ۳۴ كشور جهان  دعوت  به  عمل  آمده  است .
محمدرضا طالقاني  اضافه  كرد: به  نفرات  اول  تا سوم  اين  رقابتها به  ترتيب  ۳ هزار، ۲ هزار و يك هزار دلار جايزه  نقدي  تعلق  خواهد گرفت  و بليت  رفت  و برگشت  براي  تعدادي  ازقهرمانان  جهان  و المپيك  نيز فرستاده  خواهد شد.
وي  افزود: مسابقه هاي  بين المللي  جام  تختي  در روزهاي  ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال  جاري  در تهران  برگزار خواهد شد از همين رو مسابقه هاي  كشتي  آزاد وفرنگي  ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  بايد تا آن موقع  به  پايان  برسد.
طالقاني  درباره  ميزباني  ايران  براي  پيكارهاي  جام  جهاني  كشتي  فرنگي در سال  ۲۰۰۵ گفت : مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي  فرنگي  در سال  ۲۰۰۵ به ميزباني  ايران  سه  ماه  پس  از جام  جهاني  كشتي  فرنگي  سال  ۲۰۰۴ در گرجستان  درتهران  برگزار مي شود.
از فيلا خواسته ايم  كه  اين  رقابتها در روزهاي  ۱۷ و ۱۸بهمن  ماه  در تهران  برگزار شود كه  هنوز جوابي  در اين  زمينه  داده  نشده  است .
طالقاني  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  چرا تيم  برتر مسابقه هاي  ليگ  برترباشگاههاي  ايران  به  جاي  تيم  ملي  به  پيكارهاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد در سال ۲۰۰۵ در ازبكستان  اعزام  خواهد شد، گفت : ما براي  كاستن  هزينه هاي فدراسيون  كشتي  و ايجاد انگيزه  در بين  تيم هاي  شركت كننده  در مسابقه هاي  ليگ  برتر اقدام  به  اين  كار مي كنيم ، ضمن  آن كه  تيمي كه  در اين  مسابقه هاشركت  خواهد كرد در چند وزن  با در اختيار گرفتن  كشتي گيران  ملي  پوش  تقويت خواهد شد. رقابتهاي  جام  جهاني  اواخر اسفندماه  امسال  در شهر تاشكند ازبكستان  برگزار مي شود.
وي  افزود: تيم  نايب  قهرمان  ليگ  برتر باشگاه هاي  ايران  در رقابتهاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام  لايپزيك  در آلمان  در خردادماه  سال  آينده  شركت  خواهد كرد.
تركيه هم به ايران پيوست
فدراسيون  كشتي  روز سه شنبه  اعلام  كرد: اخبار رسيده  از فدراسيون  كشتي  تركيه حاكي  از آن است  كه  اين  فدراسيون  قصد دارد از اوايل  ماه  نوامبر مقررات جديد اعمال  شده  از سوي  فدراسيون  بين المللي  كشتي(فيلا) را به  مرحله  اجرا بگذارد.
در اين  خصوص ، بيوك  ارسن  اندر رئيس  كميته  داوران  فدراسيون  كشتي تركيه  و يكي  از مدرسان  فيلا با ارسال  نامه  الكترونيكي  به  فدراسيون  كشتي ايران  اعلام  كرده  است  كه  تركيه  تلاش  خواهد كرد همانند ايران  و آمريكا مسابقه هاي  خود را با مقررات  جديد برگزار كند و كشتي گيران  ترك ، خود را از هم اكنون  براي  سال  ۲۰۰۵ آماده  كنند.

علي كفاشيان:
موانع برگزاري ليگ فوتبال را برطرف كرديم
گروه ورزشي: كليه شرايط مورد نظر برگزاري مسابقات ليگ فراهم  شده است در نتيجه نبايد ليگ تعطيل شود.
كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني در گفت وگو با خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) پيرامون عدم تعطيلي ليگ برتر گفت: نامه اي خطاب به رئيس فدراسيون فوتبال تنظيم شده است و در آن خواستار برگزاري مسابقات ليگ برتر شده ايم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: تمام شرايط براي موكول شدن مسابقات به بعد از افطار فراهم شده است در اين بين مشكل ورزشگاه اهواز حل شده و فقط ورزشگاه نوشهر است كه مشكل دارد و مسابقات اين تيم فقط قبل از افطار خواهد بود.
كفاشيان در پاسخ به اين سئوال كه چه زماني وضعيت ليگ مبني بر تعطيلي يا برگزاري مسابقات مشخص مي شود اظهار داشت: منتظر پاسخ فدراسيون فوتبال هستيم در واقع شرايط كاملاً مهيا ست و با اين اوصاف نبايد ليگ تعطيل شود و اين موضوع تا ساعاتي ديگر مشخص خواهد شد.

۲۲ بازيكن در اردوي تيم بسكتبال نوجوانان ايران
گروه ورزشي : مرحله  دوم  اردوي  آمادگي  تيم  بسكتبال  نوجوانان  از امروز  در سالن  بسكتبال  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  آغاز مي شود.
در اين  مرحله  از اردوي  آمادگي ، ۲۲ بسكتباليست  به  شرح  زير به مدت  ۵ روز زير نظر مربيان  به  تمرين  خواهند پرداخت: مسعود سيفي ، سينا ظريف ، سعيد خانچي ، كامران  حسين  زاده ، ارسلان  كاظمي ، شهرام  شيخ ، محمد امجد، سهيل  جوزاني ، پوريا محمودي ، مهرداد ولي زاده ، عليرضاعلوب ، محمدرضا قرباني ، نيما بخشي ، ميلاد خاطري ، ميلاد مزرعه ، ايمان  پارياب ، روزبه  شاملو، كيانوش  مراني ، محمد كرمي ، فريد اصلاني ، رامبد اونگ ، سورن  دربوغوسيان .
سرمربيگري  اين  تيم  را ايگور كاچورا و مربيگري  آن را رضا محمدي منش ، هاشم  گل  محمدي  و مجيد ولي  پور برعهده  دارند.

قدر داني از قهرمانان بسكتبال و هندبال فراموش نشود
همشهري: سازمان تربيت بدني در اقدامي شايسته به تازگي از مدال آوران پار المپيك آتن و مربيان حاضر در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ يونان در محل آكادمي المپيك با پاداش نقدي تقدير كرد. پيش از اين هم بعد از خاتمه بازي هاي المپيك تابستاني مدال آوران المپيكي ورزش ايران هم مورد تقدير و تشويق واقع شده بودند. در اين بين بعد از المپيك در چندين رويداد مهم قهرمانان كشورمان به خصوص در ورزش هاي گروهي چون بسكتبال و هندبال هم براي نخستين بار توانستند به موفقيت هاي چشمگيري دست پيدا كنند. از جمله اين پيروزي هاي بزرگ بايد از قهرماني تيم بسكتبال جوانان و اميد ايران در مسابقات قاره اي ياد كرد. ضمن آنكه هندباليست هاي جوان كشورمان هم در هند براي نخستين بار در سكوي سوم آسيا ايستادند و چند هفته پيش نيز تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان براي اولين بار به مقام نايب قهرماني باشگاه هاي آسيا رسيد. جا دارد كه مسئولان سازمان تربيت بدني براي تشويق قهرمانان و مربيان هندبال و بسكتبال و مديران اين دو فدراسيون  هم طي مراسمي تقدير و قدرداني كنند تا شائبه تبعيض در ذهن ورزشكاران اين دو رشته گروهي خطور نكند.
مطمئن هستيم كه مهندس مهرعليزاده و همكارانش همانند روزها و ماههاي گذشته در فرصتي مناسب مايه دلگرمي ورزشكاران اين دو رشته را نيز فراهم ساخته و خستگي را از تن زحمتكشان اين دو رشته خواهند زدود.
علي شاكري

داداشي و عليجاني به چين دعوت شدند
ايسنا: شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني با دو سفر فدراسيون دووميداني موافقت كرد. دكتر صادق داداشي، دبير فدراسيون دووميداني به همراه دكتر عيدي عليجاني عضو هيات رئيسه فدراسيون دووميداني آسيا، به اجلاس مربيان آسيا در كشور چين دعوت شدند. در اين نشست كه از ۲۲ آبان ماه به مدت ۵ روز برگزار مي شود، با حضور نمايندگان قاره آسيا، رئيس كميته مربيان اين كنفدراسيون انتخاب مي شود. در اين راستا احتمال كانديداتوري نمايندگان ايران وجود دارد. همچنين از سوي كنفدراسيون دووميداني آسيا قاسم فيروزي براي شركت در دوره برگزاري مسابقات به كشور اندونزي دعوت شده كه اين كلاس ها از نهم آذر ماه در اين كشور برگزار خواهد شد. اين كلاس ها توسط مركز توسعه و گسترش دووميداني آسيا و در سطح ها و دوره هاي مختلف برگزار مي شود.

آغاز اردوي تيم ملي كبدي در گرگان
گروه ورزشي: سومين  اردوي  تيم  ملي  كبدي  كشور از نهم  آبان  ماه  در گرگان  آغاز شد.مقصودلو رئيس  انجمن  كبدي  و سرپرست  تيم  ملي  كبدي  كشور اعزامي  به  مسابقات  جهاني  هندوستان  ديروز گفت:  در اين  اردو ۱۳ نفر از بازيكنان  تيم  ملي  كبدي  شركت  دارند و در مدت  ۸ روز برپايي  آن علاوه  بر بدنسازي  و فراگيري  آموزشهاي  تكنيكي  و تاكتيكي ، فنون  ورزش  كبدي  را از مربيان  آموزش  مي بينند.وي  گفت  تيم  ملي  كبدي  از سال  ۱۳۷۵ شكل  گرفته  و تاكنون  در دو دوره  مسابقات  قهرماني  آسيا و سه  تورنمنت  بين  المللي  دبي ، قطر و رقابت هاي  ويژه  دهه  فجر شركت  كرده  است  .ورزش  كبدي  حدود۵۰۰ سال  قدمت  دارد و تا به  حال  به  نام  هاي  مختلف  در سراسر كشور رواج  داشته  است .

تيم ملي پرورش اندام ايران به روسيه رفت
گروه ورزشي: تيم  ملي  پرورش  اندام  كشورمان  به  منظور شركت  در مسابقات  بين  المللي  روسيه  ساعت  ۳ بامداد امروز تهران  را به  مقصد مسكو ترك  كرد. يوسف  كريمي ، محرم  پناهي  و سيامك  شيراوند در وزنهاي  ۶۵ ، ۷۵و ۸۵ كيلوگرم  اعضاي  تيم ملي  پرورش  اندام  هستند و محسن  يزداني  به  عنوان  مربي  اين  تيم  را همراهي  مي كند. اين  مسابقات  از روز جمعه  ۱۵ آبان  به  مدت  ۳ روز در پايتخت  روسيه  برگزار مي شود.

توافق ميان مقامات فيفا و آفريقاي جنوبي درمورد ميزباني جام جهاني
گروه ورزشي: آخرين اسناد و مدارك مربوط به ميزباني جام جهاني ۲۰۱۰ توسط آفريقاي جنوبي به امضاي مسئولان اين كشور و فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) رسيد تا اين ميزباني جنبه رسمي پيدا كند.اين توافقنامه كه سندي بر رسميت آفريقاي جنوبي در پيشنهاد ميزباني جام جهاني در ماه مه مي باشد، طي جلسه اي در شهر زوريخ به امضاي «سپ بلاتر» رييس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) و «مولفي اوليفانت» رييس فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي رسيد.امضاي اين توافقنامه پس از دو روز گفت وگوي دوجانبه ميان مقامات فيفا و آفريقاي جنوبي حاصل شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |