چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۵ - Nov 3, 2004
بورس فلزات تهران بين المللي مي شود
005565.jpg
گروه بورس: راه اندازي بورس فلزات تهران يك اقدام قابل تقدير است و اين بورس مي تواند براي ساير كشورهاي دنيا جذاب و مفيد باشد و آنها را به اين بازار جذب كند.
لوئيس اوراتيس موناستريو سفير مكزيك در ايران در ديدار با احمد صادقي دبير كل سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران ضمن بيان اين مطلب افزود: راه اندازي اين بورس مرا بسيار تحت تأثير قرارداد و از طريق سايت اينترنتي بورس مطالب جالبي در مورد فعاليت آن مطالعه كردم و به همين دليل علاقه مند شدم كه از نزديك ديداري با مسئولين بورس فلزات تهران داشته باشم و با نحوه فعاليت آن بيشتر آشنا شوم.
سفير مكزيك تأكيد كرد: من مطمئن هستم كه بورس فلزات تهران كه در خاورميانه منحصر به فرد است مي تواند بازار فلزات از جمله فولاد خاورميانه را به خوبي پوشش دهد و نقش راهنما را در اين بازار داشته باشد. حتي بورس فلزات تهران مي تواند علاوه بر كشورهاي خاورميانه، براي ساير كشورهاي دورتر نظير مكزيك در آمريكاي جنوبي نيز جذاب و مفيد باشد و علاقه مند شوند در اين بازار فعال شوند.
وي گفت: در منطقه آزاد «نفتا» كه شامل مناطقي از سه كشور آمريكا، كانادا و مكزيك است مقادير زيادي فولاد وارد مي شود كه بورس فلزات تهران در صورت برقراري ارتباطات بين المللي قوي مي تواند در اين منطقه نيز فعال شود.
موناستريو گفت: كشور مكزيك به دليل توليد فراوان نقره و بيشترين سهم در تجارت اين محصول در بازارهاي بين المللي، مي تواند در صورت ورود نقره به بورس فلزات تهران در اين زمينه نيز همكاري هاي خوبي را با اين بورس داشته باشد.
سفير مكزيك اظهار داشت: كليه اطلاعات دريافتي در اين ديدار را براي صاحبان صنايع و تجار و وزارتخانه هاي مربوط در مكزيك ارسال مي كنم و از آنها خواهم خواست كه با سفر به ايران از نزديك در جريان نحوه فعاليت بورس فلزات تهران قرار گيرند.
وي در پايان با اشاره به اين كه در آينده اي نزديك هيأتي از اتاق بازرگاني ايران از مكزيك ديدار خواهد كرد، از مسئولين و كارگزاران بورس فلزات تهران نيز براي حضور در اين هيأت و بازديد از صنايع و ملاقات با بازرگانان مكزيك دعوت كرد.
براساس اين گزارش در ابتداي اين ديدار، احمد صادقي دبير كل بورس فلزات تهران در مورد مباني قانوني تأسيس بورس و نحوه فعاليت آن و همچنين نحوه پذيرش كالاهاي خارجي در بورس، توضيحات كاملي ارائه داد و گفت: همه تلاش ما در جهت بين المللي شدن بورس است و به همين دليل از ابتدا كليه سيستم ها به گونه اي طراحي شده است كه اين قابليت را داشته باشد.
وي با اشاره به اين كه پذيرش و عرضه محصولات خارجي در بورس فلزات تهران هيچ گونه محدوديت و منعي ندارد، گفت:  تاكنون محصولات چندين كشور خارجي از جمله روسيه، اوكراين، بحرين، امارات، آفريقاي جنوبي در بورس فلزات تهران پذيرش و عرضه شده است و اين موضوع حاكي از فراهم بودن بستر لازم در بورس براي عرضه كالاهاي خارجي است.
صادقي افزود: البته براي بين المللي شدن بورس تنها حل مشكلات درون سازماني و فراهم شدن شرايط در داخل بورس كافي نيست بلكه بايد ساير شرايط برون سازماني از قبيل مسائل بانكي، گمركي و ورود و خروج ارز نيز متناسب با اين هدف تسهيل شود، لذا براي حل اين مشكلات و ايجاد تسهيلات در اين زمينه ها نيز به طور جدي در حال پيگيري و مذاكره با مسئولين دستگاه هاي ذي ربط هستيم.
صادقي گفت: در اولين سال فعاليت بورس فلزات تهران جمعاً  حدود پنج ميليارد دلار گردش مالي بابت خريد و فروش كالاهاي قابل معامله صورت گرفته كه براي يك بازار نوپا بسيار موفقيت آميز و اميدواركننده است.
اين گزارش مي افزايد: سفير مكزيك در اين ديدار با حضور در تالار بورس از نزديك با نحوه عرضه كالاها و رقابت كارگزارن، خريداران و فروشندگان براي كشف قيمت و انجام دادوستد آشنا شد.

سود خالص ماشين سازي نيرو محركه به ۷/۸ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: شركت ماشين سازي نيرو محركه در نيمه نخست امسال مبلغ ۷۳/۸ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت به هر سهم شركت ۳۴۹ ريال سود تعلق گرفت كه با توجه به پيش بيني سود ۷۶۲ ريالي، اين رقم ۴۶ درصد بودجه را پوشش داده است.
بنابراين گزارش ماشين سازي نيرومحركه طي مدت ياد شده ۵/۲۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۳/۱۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۷۸۸ ميليون ريال هزينه عملياتي و ۵/۸ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش حاكي است: در سال گذشته شركت ياد شده توانست مبلغ ۱۲/۱۳ ميليارد ريال سود خالص، ۸/۱۲ ميليارد ريال سود عملياتي كسب كند.
درآمد شركت در اين مدت مبلغ ۳۱ ميليارد ريال بوده و شركت به ازاي هر سهم نيز ۵۲۵ ريال سود كنار گذاشته است.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۴۵ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴۵ درصد افزايش، سود عملياتي ۵۰ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۴۵ درصد افزايش داشته است.

سهامداران معدني دماوند ۳۰۹ ريال سود دريافت مي كنند
گروه بورس: شركت معدني دماوند امسال قصد دارد بين سهامداران خود به ازاي هر سهم ۳۰۹ ريال سود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت طي نيمه نخست امسال مبلغ ۶/۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۷۳/۲ ميليارد ريال بهاي تمام شده طلاي فروش رفته، يك ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۸۲/۲ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
ميزان سود خالص معدني دماوند در اين مدت به رقم ۴/۲ ميليارد رسيد و به هر سهم شركت نيز ۲۳۹ ريال سود خالص تعلق گرفت كه براين اساس ۶۷ درصد بودجه محقق شد.
بنابر اين گزارش در سال گذشته اين شركت ۳/۱۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵/۳ ميليارد ريال سود عملياتي و ۶۴/۲ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم نيز ۴۳۹ ريال سود كنار گذاشته است.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۱۳ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۶ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۸ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۳۵ درصد افزايش داشته است.

بانك سامان به بورس مي آيد
گروه بورس:بانك سامان با سرمايه اوليه ۱۵۰۰ ميليارد ريال وارد بورس خواهد شد.
«رجايي سلماسي» مديرعامل بانك سامان با اعلام اين خبر گفت: بانك سامان هيچ مشكلي جهت ورود به بازار سرمايه ندارد و تقويت پايه سرمايه تنها دليل تأخير بانك سامان در ورود به اين بازار است.
وي همچنين از افزايش تقاضا براي خريد سهام بانك سامان خبر داد و گفت: پس از اعلام افزايش سرمايه اين بانك كه به صورت فروش حق تقدم است درخواست هاي زيادي مبني بر خريد آن به اداره امور سهام ارسال شده است.
رجايي با تأكيد بر اينكه پيش از ورود به بورس كليه خريد و فروشها از طريق اداره سهام انجام مي شود، گفت: اخيراً مشاهده شده كه برخي افراد سودجو و بنگاه ها از طريق نشر آگهي در جرايد كثير الانتشار اعلام كرده اند كه در زمينه خريد و فروش سهام و حق تقدم خريد سهام اين بانك فعاليت داشته و يا به عنوان واسطه در اين زمينه راهنمايي و كمك مي كنند.
وي در ادامه افزود: اين امر به هيچ وجه صحت نداشته و فروشندگان و متقاضيان سهام و حق تقدم خريد سهام بانك سامان مي توانند با مراجعه به اداره امور سهام اين بانك تقاضاي خود را ارائه كنند.
دبير كل اسبق سازمان بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه ضمن اعلام هشدار لازم به متقاضيان خريد سهام يا حق تقدم اين بانك گفت: نقل وانتقالاتي كه فقط از طريق امور سهام اين بانك انجام مي پذيرد معتبر بوده و ضرر و زيان ناشي از هرگونه نقل و انتقال در خارج از اين بانك متوجه خريدار است.

صنعتي سپاهان ۷۰ درصد بودجه را پوشش داد
گروه بورس: سود خالص شركت گروه صنعتي سپاهان طي نيمه نخست امسال به رقم ۸۳/۴۴ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت در مدت ياد شده به ازاي هر سهم ۷۴۷ ريال سود خالص به دست آورد كه با توجه به پيش بيني سود يك هزار و ۶۵ ريالي، اين رقم ۷۰ درصد بودجه را محقق ساخته است.
البته اين شركت قبلاً در تاريخ هاي ۲۲ فروردين ماه و ۲۳ تيرماه ۸۳ پيش بيني سود خود را ۸۲۹ ريال اعلام كرده بود كه دلايل تعديل را كاهش بهاي تمام شده با توجه به روند كاهش فولاد در مقايسه با اواخر سال مالي قبل و افزايش درآمدهاي سرمايه گذاري به دليل افزايش سود حاصل ازخريد و فروش سهام اعلام كرده است.
بنابراين گزارش صنعتي سپاهان طي۶ ماه نخست امسال، ۲۸۷ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۳/۲۴۵ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۱۲ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۳۰ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است. در سال گذشته درآمد حاصل از فروش اين شركت ۴۸۶ ميليارد ريال و ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت نيز به ترتيب ۵۱ و ۵۴ ميليارد ريال بوده است. در اين سال شركت به ازاي هر سهم ۸۹۸ ريال سود خالص كنار گذاشت. پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۴۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴۷ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۶درصد افزايش و سود خالص نيز ۱۹ درصد افزايش داشته است.
اين گزارش حاكي است صنعتي سپاهان قصد دارد سرمايه خود را از مبلغ ۶۰ميليارد ريال به۱۰۰ميليارد ريال افزايش دهد.
اين افزايش سرمايه ۶۷ درصدي از محل اندوخته طرح و توسعه تأمين مي شود.

سرمايه ساختمان اصفهان ۶۱ درصد افزايش مي يابد
گروه بورس: شركت ساختمان اصفهان قصد دارد سرمايه خود را از مبلغ ۷۷۱/۶۴ ميليارد ريال به ۴۶۹/۱۰۴ ميليارد ريال افزايش دهد. به گزارش خبرنگار ما اين مبلغ كه معادل ۶۱ درصد سرمايه فعلي است از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران تأمين مي شود.
بنابراين گزارش اين شركت همچنين قصد دارد براي سال مالي ۸۴به ازاي هر سهم ۲۵۰ريال سود بين سهامداران خود تقسيم كند.
اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۴ ، ۳۱۴ريال پيش بيني كرد.
ضمناً در سال۸۴ درآمد حاصل از فروش واحدهاي مسكوني در زمين اين شركت ۹۰ميليارد ريال، بهاي تمام شده ساختمان و زمين فروش رفته ۶۶ميليارد ريال و هزينه هاي عملياتي شركت ۴ميليارد ريال خواهد بود.
اين گزارش حاكي است: ساختمان اصفهان در سال مالي،۸۴ ۲۰ميليارد ريال سود عملياتي و ۳۲/۲۰ميليارد ريال سود خالص پيش بيني كرده است. در اين گزارش آمده است: اين شركت سال گذشته با كسب ۲۰ميليارد ريال سود خالص و اختصاص ۳۰۷ريال سود به هر سهم ۱۰۰درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخته است.
در اين سال شركت ۷۱ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش واحدهاي مسكوني و زمين و ۵۰ميليارد ريال بهاي تمام شده ساختمان و زمين فروش رفته داشته است.
پيش بيني عملكرد سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه۸۴ در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از فروش واحدهاي مسكوني و زمين ۲۷درصد افزايش، بهاي تمام شده ساختمان و زمين فروش رفته ۳۲درصد افزايش، سود عملياتي ۱۳درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات دودرصد افزايش داشته است كه شركت دلايل تغييرات را افزايش قيمت ساختمان، افزايش عمليات بازرگاني، افزايش هزينه هاي ساخت و افزايش تسهيلات بانكي اعلام كرده است.

شيرازي ها ۹۰۰ ميليارد ريال سهام خريدند
مدير تالار منطقه اي شيراز با ترغيب صاحبان سرمايه به خريد سهام گفت: سرمايه گذاري بر روي سهام واحدهاي صنعتي و توليدي بهترين گزينه براي سرمايه گذاري در شرايط تورمي است.
محمد نبي وفا افزود: سرمايه گذاري در بازار سرمايه، تفاوت فاحش با سرمايه گذاري در بازار پول دارد. در شرايط تورمي، سرمايه گذاري در بازار پول و سپرده گذاري در بانك ها براي استفاده از سود مشخص، دامنه افزايش سطح عمومي قيمت ها را بيشتر افزايش مي دهد در حالي كه خريد سهام و سرمايه گذاري در بورس هيچ اثر تورمي ندارد بلكه موجب كنترل آن نيز مي شود.
وي ادامه داد: ويژگي سرمايه گذاري در بورس و بازار سرمايه اين است كه همه وجوه و سرمايه ها صرف توسعه امور زيربنايي، ايجاد اشتغال و رشد صنعت و توليد مي شود و از بار اقتصاد تورمي مي كاهد.
مدير تالار شيراز گفت: سياستگذاران اقتصادي كشور بر اين مبنا توسعه معاملات بورس در كشور را مد نظر قرار داده اند و تاكنون علاوه بر تهران تالارهاي معاملات بورس در شيراز، مشهد، كرمان، يزد، تبريز و اصفهان راه اندازي شده است.
وي با بيان اين كه توسعه بورس در آينده چهره اقتصادي كشور را متحول خواهد ساخت افزود: در حالي كه پول به ابزاري براي دامن زدن به وضعيت تورمي در كشور تبديل شده است، سرمايه گذاري در بورس بهترين راهكار براي كنترل آن و توسعه اقتصاد است.
وفا به فرهنگ سازي و استفاده از رويكرد رسانه اي براي تبيين فرهنگ ورود به بازار سرمايه اشاره كرد و گفت: اميد است با همكاري فراگير رسانه اي، بورس بتواند جايگاه واقعي خود را در بين مردم و صاحبان سرمايه پيدا كند.
وي با ارايه آماري از عملكرد تالار شيراز گفت: در پنج ماه گذشته ۹۰۰ ميليارد ريال در بورس شيراز دادوستد شده است.
وي توسعه بورس كالا را ديگر سياست كلان اقتصادي كشور ذكر كرد و گفت: در صورتي كه اين سياست اعمال شود، در آينده استان فارس يكي از گزينه هاي راه اندازي بورس كالاي كشاورزي خواهد بود.
وفا افزود: فارس از جمله قطب هاي سرمايه گذاري در كشور است و به ويژه در بخش كشاورزي استعدادهاي منحصر به فرد دارد و مي توان از اين موقعيت براي توسعه سرمايه گذاري و توسعه بازار سرمايه نيز بهره جست.

برنج  تراريخته از شرايط ورود به بورس كشاورزي برخوردار نيست
فارس: دبير كل بورس كالاي كشاورزي گفت: لازمه ورود برنج تراريخته و ديگر ارقامي كه از طريق روش هاي بيوتكنولوژيك و اصلاح نباتات كشاورزي به توليد مي رسد، به اين بورس بالا بودن سطح زير كشت آنها است.
احمد كبيري افزود: در انتخاب ارقام مختلف برنج براي ورود به بورس كالاي كشاورزي حتماً بايد يكي از دو فاكتور كميت و كيفيت محصولات لحاظ شود كه در خصوص برنج تراريخته نيز به عنوان رقم توليدي جديد، از اين دو حالت خارج نيست.
وي اضافه كرد: در حال حاضر ۶ رقم برنج در اين بورس معامله مي شود كه عمدتاً از بين ارقام خوشنام و پرمحصول انتخاب شده اند كه برنج طارم، هاشمي، علي كاظمي، فجر و ندا از جمله اين ارقام مي باشند.
وي در خصوص دلايل انتخاب ارقام مذكور گفت: ندا و فجر از ارقام پر محصول برنج بوده كه از طريق روش هاي بيوتكنولوژيك توليد شده اند در خصوص ساير ارقام نيز با توجه به كيفيت بالاي آنها عمل شده است.
كبيري با اشاره به اين كه «برنج تراريخته تا يك سال شرايط لازم براي ورود به اين بورس را ندارد» گفت: گرچه مبتني بر اعلام پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي اين سطح در خصوص برنج مذكور امسال ۱۰ هكتار و سال آينده به ۴۰۰ هكتار خواهد رسيد، ولي براي ورود اين رقم به بورس نياز به توليد بيشتر و حضور گسترده  آن در بازار است.

نبض بازار
اكسيرمقام نخست تقاضا را كسب كرد
گروه بورس: قيمت سهام ۱۰ شركت روز گذشته طي معادلات بورس اوراق بهادار با رشد ۵ درصدي مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس شركت هاي سيمان اروميه، پتروشيمي آبادان، قند لرستان، داروسازي اكسير، سيمان تهران، كربن ايران و سرمايه گذاري بوعلي از جمله شركت هايي بودند كه ديروز سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند.
بنابراين گزارش طي روز گذشته سهام شركت هاي سيمان شرق، فرآوري مواد معدني، داروسازي عبيدي، نفت پارس، سيمان فارس و افست افت ۵ درصدي قيمت را تجربه كرد.
اين گزارش حاكي است: ديروز ۱۷ هزار و ۸۳۲ سهم سرمايه گذاري پتروشيمي در مجموع به ارزش ۶۱/۷ ميليارد ريال عرضه شد.
همچنين براي فروش ۴ هزار و ۶۱۷ سهم صنايع شيميايي به ارزش ۹/۱۱ ميليارد ريال روز گذشته دستور فروش صادر شد.
در اين روز كاري تقاضا براي خريد سهام داروسازي اكسير به نحو چشمگيري افزايش پيدا كرد به طوري كه تعدادي از فعالان بازار براي خريد ۱۴ هزار و ۸۴ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۵/۱۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
براساس اين گزارش ديروز جمعي از فعالان بازار با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد دو هزار و ۸۹۱ سهم سيمان هرمزگان برگه دستور خريد پر كردند.
ارزش تقاضاهاي موجود بر روي سهام اين شركت روز گذشته در مجموع ۲۴ ميليارد ريال برآورد شد.
تفاهم نامه صدراو كشتيراني نهايي شد
گروه بورس: شركت صنعتي دريايي ايران(صدرا) درآمد ناخالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري يك هزار و ۷۵۳ ريال پيش بيني كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت اوايل هفته جاري تفاهم نامه  ساخت ۱۰ فروند كشتي ۵۰ هزار تني فله بر، با هزينه ۲۶۸ ميليون دلار را با شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران نهايي كرد.
اين تفاهم نامه در حضور وزراي بازرگاني و صنايع و معادن امضا شد.
بنابراين گزارش صدرا تأثير تفاهم نامه ياد شده در محاسبات سود هر سهم را به زودي اعلام مي كند.
انتخابات ، بورس نيويورك را فلج كرد
گروه بورس:  شاخص  سهام  در بورس نيويورك  طي نخستين  روز معاملات  كاهش  يافت .
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  الجزيره  بيشتر سرمايه گذاران  با توجه  به  برگزاري  انتخابات  رياست  جمهوري  آمريكا از خريد و فروش  سهام  خودداري  كردند.
ارزش  سهام  شركت  داروسازي  مرك  در پي  جمع  آوري  داروي  ضد آرتروز واياكس ، در وال  استريت  كاهش  يافت . داروي  واياكس  به  علت  عوارض  جانبي  جمع  آوري  شده  است . همچنين انتشار گزارشي  درباره  كاهش  رشد توليدات  صنعتي  در سپتامبر بر ارزش  سهام  در وال  استريت  تاثير منفي  گذاشت .
شاخص  داوجونز با ۸۵  واحد كاهش  به  ۱۰  هزار و ۱۸  واحد رسيد. شاخص  نزدك  با ۵/۲    واحد كاهش  به  هزار و ۹۷۲ واحد رسيد.
شاخص  اس  اند پي  هم  با ۳/۵  واحد كاهش  به  يكهزار و ۱۲۹   واحد رسيد.

تغييرات قيمت سهام
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۳
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵.۰۰
۲۶۵۳
۵۵,۷۲۴
سيمان اروميه
۵.۰۰
۷۲۲
۱۵,۱۶۷
پتروشيمي آبادان
۵.۰۰
۵۰۱
۱۰,۵۲۶
قندلرستان
۵.۰۰
۵۴۵
۱۱,۴۵۲
داروسازي اكسير
۵.۰۰
۸۰۵
۱۶,۹۱۶
سيمان تهران
۵.۰۰
۴۰۷
۸,۵۵۴
كربن ايران
۵.۰۰
۲۸۴
۵,۹۶۹
معادن روي
۵.۰۰
۱۶۶
۳,۴۸۹
هپكو
۵.۰۰
۱۵۶
۳,۲۷۹
سرمايه گذاري بوعلي
۴.۹۹
۱۶۴
۳,۴۴۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۹۹
۲۹۶
۶,۲۲۴
توسعه فارس
۴.۹۹
۲۰۶
۴,۳۳۲
تكنو تار
۴.۹۹
۳۸۵
۸,۱۰۰
سرمايه گذاري توس گستر
۴.۹۹
۱۵۲
۳,۱۹۸
كابلسازي تك
۴.۹۹
۲۹۷
۶,۲۴۹
پارس سوئيچ
۴.۹۹
۱۴۴
۳,۰۳۰
سرمايه گذاري سپه
۴.۹۹
۲۸۱
۵,۹۱۳
سرمايه گذاري البرز
۴.۹۹
۱۵۰
۳,۱۵۷
چيني ايران
۴.۹۹
۲۱۳
۴,۴۸۴
داده پردازي ايران
۴.۹۹
۱۶۹
۳,۵۵۸
نيروي زنگان
۴.۹۹
۲۶۱
۵,۴۹۶
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۴.۹۹
۲۷۶
۵,۸۱۲
كارخانجات دارو پخش
۴.۹۹
۲۸۹
۶,۰۸۶
سرمايه گذاري صنعت نفت
۴.۹۸
۲۹۸
۶,۲۷۷
جوشكاب يزد
۴.۹۸
۶۸
۱,۴۳۳
ارج
۴.۹۸
۱۵۷
۳,۳۱۱
شيمي دارويي داروپخش
۴.۹۸
۱۴۲
۲,۹۹۵
سرمايه گذاري ملت
۴.۹۸
۱۲۶
۲,۶۵۸
قطعات فولادي
۴.۹۸
۳۸۲
۸,۰۶۰
مخابراتي شهيد قندي
۴.۹۷
۴۰۳
۸,۵۱۰
زامياد
۴.۹۶
۱۰۴
۲,۲۰۰
فارسيت دورود
۴.۹۴
۷۳
۱,۵۵۰
نورد ولوله اهواز
۴.۹۴
۱۲۱
۲,۵۷۰
مهرام
۴.۷۵
۲۲۲
۴,۸۹۹
سامان گستراصفهان
۴.۵۹
۱۹۳
۴,۴۰۰
صنعتي پارس مينو
۴.۵۵
۶۲۰
۱۴,۲۵۰
پتروشيمي اراك
۴.۵۱
۳۱۱
۷,۲۰۰
قند پيرانشهر
۴.۴۰
۱۷۷
۴,۲۰۰
معدني دماوند
۴.۴۰
۱۰۱
۲,۳۹۸
شيشه وگاز
۴.۲۱
۱۰۵
۲,۶۰۰
توسعه صنعتي
۴.۲۱
۱۲۱
۲,۹۹۷
محور سازان
۴.۱۷
۸۲
۲,۰۴۹
نيرو كلر
۴.۱۷
۴۲
۱,۰۵۰
پلاستيك شاهين
۳.۴۰
۱۳۳
۴,۰۵۰
مهركام
۳.۳۲
۷۲
۲,۲۳۹
گروه صنعتي بوتان
۳.۲۹
۱۴۹
۴,۶۷۵
داروسازي كوثر
۳.۰۸
۵۶
۱,۸۷۵
پارس خودرو
۲.۹۴
۵۶۱
۱۹,۶۷۰
پتروشيمي اصفهان
۲.۷۸
۱۴۵
۵,۳۷۰
نيروترانس
۲.۷۴
۵۴
۲,۰۲۴
گلتاش
۲.۵۷
۱۶۳
۶,۵۰۱
كاغذ سازي كاوه
۲.۰۸
۵۳
۲,۶۰۰
ماشين سازي نيرو محركه
۱.۹۳
۳۵
۱,۸۵۲
ماشين سازي اراك
۱.۸۴
۵۲
۲,۸۷۸
كارتن مشهد
۱.۷۸
۱۲۶
۷,۲۰۱
فولاد كاويان
۱.۷۸
۱۱۰
۶,۳۰۰
تامين ماسه
۱.۷۳
۱۶۵
۹,۷۲۹
سيمان هگمتان
۱.۶۳
۶۴
۴,۰۰۰
پاكسان
۱.۴۲
۱۱۹
۸,۴۹۳
حمل و نقل توكا
۱.۳۲
۱۰۷
۸,۲۰۰
لبنيات كالبر
۱.۳۰
۱۱۲
۸,۷۰۰
چادر ملو
۱.۲۷
۲۰۷
۱۶,۵۰۲
پگاه آذربايجان غربي
۱.۲۴
۱۲۷
۱۰,۳۶۰
سرمايه گذاري ساختمان
۱.۲۲
۴۱
۳,۴۰۰
موتوژن
۱.۱۶
۴۳
۳,۷۶۰
سرمايه گذاري رنا
۰.۹۹
۷۸
۷,۹۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۰.۹۳
۲۰
۲,۱۶۰
نيرومحركه
۰.۹۳
۲۰
۲,۱۶۹
آبسال
۰.۸۳
۱۴
۱,۶۹۸
آذرآب
۰.۶۵
۲۲۷
۳۵,۰۰۰
خدمات انفورماتيك
۰.۵۷
۵۶
۹,۸۵۰
پارس دارو
۰.۵۳
۱۷۴
۳۲,۹۹۹
سيمان غرب
۰.۴۸
۳۰
۶,۲۵۰
لنت ترمز
۰.۴۱
۷۰
۱۷,۳۰۰
رازك
۰.۳۵
۴
۱,۱۵۹
درخشان تهران
۰.۳۱
۱۲
۳,۸۶۰
پارس سرام
۰.۲۷
۲۰
۷,۴۰۰
داروسازي زهراوي
۰.۲۵
۷۲
۲۸,۹۹۲
سيمان شمال
۰.۲۴
۱۶
۶,۷۵۲
معادن منگنزايران
۰.۲۲
۱۱
۵,۰۵۰
ايران خودرو
۰.۲۲
۱۰
۴,۶۴۲
نورد آلومينيم
۰.۲۱
۶
۲,۸۵۲
پمپ سازي ايران
۰.۲۰
۲۱
۱۰,۶۰۰
بانك كارآفرين
۰.۱۶
۵۳
۳۴,۲۰۱
سيمان شاهرود
۰.۱۲
۲۳
۱۹,۳۹۹
سيمان سپاهان
۰.۱۱
۱۶
۱۴,۲۰۰
چرخشگر
۰.۱۰
۵
۴,۹۰۰
صنعت و معدن
۰.۱۰
۱
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۰.۰۵
۱
۲,۰۹۸
تكسرام
۰.۰۵
۱
۲,۱۰۴
فيبرايران
۰.۰۴
۲
۵,۴۵۲
داروسازي اسوه
۰.۰۱
۱
۶,۷۶۰
باما
۰.۰۰
۰
۲,۰۹۷
قند مرودشت
۰.۰۰
۰
۳,۳۸۴
بهپاك
۰.۰۰
۰
۲,۹۶۶
ايران مرينوس
۰.۰۰
۰
۱۰,۲۶۷
بسته بندي پارس
۰.۰۰
۰
۵,۹۲۵
كيميدارو
۰.۰۰
۰
۸,۰۲۷
روزدارو
۰.۰۰
۰
۱,۶۳۸
پارس قوطي
۰.۰۰
۰
۴,۱۳۱
ايرانيت
۰.۰۰
۰
۲,۰۵۸
آبفر
۰.۰۰
۰
۱۰,۵۶۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۰۰
۰
۵,۷۰۰
فروسيليس
۰.۰۰
۰
۱,۵۴۲
سرما آفرين
۰.۰۰
۰
۳,۰۳۰
ساختمان اصفهان
۰.۰۸-
۳-
۳,۹۷۴
شيشه قزوين
۰.۱۰-
۱۰-
۱۰,۲۰۰
كاشي نيلو
۰.۱۲-
۱۰-
۸,۲۷۰
دارو پخش
۰.۱۵-
۶-
۳,۹۴۰
تراكتورسازي
۰.۲۷-
۴۴-
۱۶,۰۰۰
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۴۹-
۲۷-
۵,۵۰۱
سرمايه گذاري غدير
۰.۵۸-
۱۰-
۱,۷۱۴
رينگ مشهد
۰.۵۹-
۴۷-
۷,۹۵۰
سايپا آذين
۰.۶۵-
۴۸-
۷,۳۰۰
معادن و فلزات
۰.۶۶-
۱۱-
۱,۶۶۰
شكر شاهرود
۰.۶۹-
۱۷-
۲,۴۵۲
سرمايه گذاري آذربايجان
۰.۷۰-
۲۹-
۴,۱۰۰
توسعه صنايع بهشهر
۰.۷۵-
۱۷۵-
۲۳,۳۰۰
سيمان اصفهان
۰.۷۶-
۴۲-
۵,۴۹۷
لبنيات پاك
۰.۷۹-
۴۳-
۵,۴۲۸
الكتريك شرق
۰.۸۴-
۱۷-
۲,۰۱۹
پلاستيران
۰.۸۷-
۱۵۸-
۱۷,۹۱۹
لوله سديد
۰.۸۹-
۱۷۰-
۱۸,۹۶۰
سيمان بجنورد
۰.۹۰-
۴۱-
۴,۵۰۰
مس شهيد باهنر
۰.۹۷-
۱۳۱-
۱۳,۴۰۰
كاشي الوند
۱.۰۳-
۲۳-
۲,۲۱۹
سايپا شيشه
۱.۱۹-
۴۶-
۳,۸۳۳
ايران خودرو ديزل
۱.۲۰-
۹۱-
۷,۵۰۰
سرمايه گذاري ملي
۱.۳۴-
۳۵۰-
۲۵,۸۰۳
دوده صنعتي
۱.۴۱-
۲۷۲-
۱۸,۹۸۰
پتروشيمي فارابي
۱.۴۲-
۱۰۵-
۷,۲۹۰
معدني املاح
۱.۵۲-
۸۲-
۵,۳۰۲
سرمايه گذاري بازنشستگي
۱.۵۸-
۱۶۲-
۱۰,۱۲۲
سايپا ديزل
۱.۶۸-
۲۵۱-
۱۴,۷۰۰
پتروشيمي خارك
۱.۸۶-
۱۰۸-
۵,۷۰۰
صنعتي بهشهر
۲.۲۰-
۶۷۵-
۲۹,۹۹۰
گاز لوله
۲.۲۳-
۳۳-
۱,۴۴۷
توليدي گرانيت بهسرام
۲.۳۱-
۳۷-
۱,۵۶۷
پارس متال
۲.۶۶-
۷۷-
۲,۸۲۰
كف
۲.۷۲-
۲۱۴-
۷,۶۵۰
سيمان كارون
۲.۸۲-
۳۵۹-
۱۲,۳۹۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۲.۹۲-
۸۸-
۲,۹۲۶
نوش مازندران
۲.۹۳-
۴۶۸-
۱۵,۵۰۰
سيمان فارس وخوزستان
۲.۹۸-
۲۲۷-
۷,۴۰۰
سرمايه گذاري مسكن
۳.۰۹-
۳۳۳-
۱۰,۴۵۴
گل گهر
۳.۱۶-
۲۵۸۱-
۷۹,۱۰۰
سيمان صوفيان
۳.۳۶-
۷۶-
۲,۱۸۶
كارتن پارس
۳.۵۹-
۳۷۳-
۱۰,۰۰۵
اقتصاد نوين
۳.۶۲-
۲۱۲-
۵,۶۵۰
سايپا
۴.۰۰-
۷۵-
۱,۸۰۰
لاميران
۴.۰۷-
۱۴۰-
۳,۳۰۰
شهد ايران
۴.۱۶-
۱۰۲-
۲,۳۵۱
معادن بافق
۴.۲۷-
۳۷۵-
۸,۴۰۱
جابربن حيان
۴.۳۲-
۱۰۷-
۲,۳۷۰
روغن نباتي پارس
۴.۹۲-
۴۳-
۸۳۱
پارسيلون
۴.۹۷-
۹۷-
۱,۸۵۶
پارس شهاب
۴.۹۷-
۱۰۶-
۲,۰۲۸
ريخته گري تراكتورسازي
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |