سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۶ - Nov 16, 2004
پنجمين دوره مسابقات فوتسال جهان
ايران، برزيل و اسپانيا مدعيان قهرماني
006702.jpg
گروه ورزشي-هانگير كوثري - سال ۲۰۰۴ برگ ديگري در ورزش فوتبال آسيا رقم خواهد خورد و تايوان ميزبان رقابت هاي فوتسال قهرماني جهان خواهد بود.
اگرچه فوتبال در جزيره تايوان به محبوبيت بيس بال نيست، عموم مردم مشتاقانه منتظر برگزاري اين تورنمنت هستند كه اين خود نشانگر تمامي تلاش هايي است كه براي برگزاري اين مسابقات انجام شده است.
فدراسيون فوتبال تايوان در سال ۱۹۳۶ تاسيس شده و در سال ۱۹۵۴ عضو فيفا شده است. از آن زمان تاكنون تايواني ها در سه دوره رسمي مسابقات فيفا شركت داشته اند كه عبارتند از: رقابت هاي فوتبال المپيك ،۱۹۶۰ جام جهاني فوتبال زنان در چين ۱۹۹۱ و جام جهاني جوانان زنان در كانادا ۲۰۰۲.
فوتسال كمتر از يك دهه است كه در تايوان رونق دارد و اين نخستين حضور تايوان در دور نهايي يك تورنمنت بين المللي مي باشد.
به گفته دبيركل فدراسيون فوتبال، ميل به رشد و ترقي در ورزش، رقابت هاي قهرماني را تبديل به «رويدادي بي نظير» خواهد كرد.
تيم فوتسال ايران عنوان دار بزرگ قاره آسيا كه شش بار به مقام قهرماني رسيده در اين دوره نيز يكي از اميدهاي قهرماني است، هرچند دچار بدترين قرعه ممكن شده است. پرتغال، آرژانتين و كوبا رقيبان ايران در دور اول مسابقات هستند.
پنجمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني جهان با حضور ۱۶ تيم برگزيده در چهار گروه، چهار تيمي از روز يكشنبه اول آذر ماه در دو شهر تايپه و تائويوان آغاز مي شود. ايران در گروه چهارم بايد از سد دو حريف قدر و سرشناس (پرتغال و آرژانتين) بگذرد. كاري بس دشوار و سخت. پرتغال كه چند سالي است در زمينه فوتسال سرمايه گذاري كرده است با قهرماني در جام شش جانبه و شكست مجارستان، انگليس و بلژيك تبديل به يكي از مدعيان اين دوره شده است. ضمن اينكه «اورلاندو» كهنه كار جانشين كارلوس سيلوا در روي نيمكت شده است. ايران در اولين بازي خود در روز دوشنبه دوم آذر با اين تيم روبه رو مي شود. در افتتاح مسابقات تايوان با مصر بازي ها را آغاز مي كنند. برزيل مدعي اول اين دوره و قهرمان سه دوره از چهار دوره اين مسابقات در گروه دوم با تيم هاي استراليا، جمهوري چك و تايلند روبه رو مي شود كه نسبتا گروه آساني است. اسپانيا قهرمان دوره گذشته در گروه اول با تايوان، مصر و اوكراين روبه رو مي شود. ديدار اوكراين و اسپانيا در اين گروه ديدني است.
ايتاليا، آمريكا، ژاپن و پاراگوئه نيز در گروه سوم ديدار مي كنند. يكي از چهار آسيايي ژاپن است كه آنهم به تازگي در فوتسال سرمايه گذاري عجيبي كرده است. ايران براي عقب نماندن از رشد اين رشته و حفظ جايگاه خود در آسيا (شش مقام قهرماني) و جايگاه چهارم جهان بايد در اين دوره حقانيت خود را به اثبات رساند.
گروه بندي تيم ها
گروه اول: تايوان، مصر، اسپانيا و اوكراين
گروه دوم: استراليا، برزيل، جمهوري چك و تايلند
گروه سوم: ايتاليا، آمريكا، ژاپن و پاراگوئه
گروه چهارم: ايران، پرتغال، كوبا و آرژانتين
برنامه بازي هاي ايران
دوشنبه ۲/۹/۸۳: ايران _ پرتغال
چهارشنبه ۴/۹/۸۳: ايران _ كوبا
جمعه ۶/۹/۸۳: ايران _ آرژانتين
براي مرحله دوم از هر گروه دو تيم صعود مي كنند كه در دو گروه چهار تيمي تقسيم مي شوند:
گروهA : تيم اول گروه يك، تيم دوم گروه دو، تيم اول گروه سه و تيم دوم گروه چهار
گروهB : تيم اول گروه دو، تيم دوم گروه يك _ تيم اول گروه چهار و تيم سوم گروه سه
در مرحله نيمه نهايي تيم هاي اول و دوم هر گروه صعود مي كنند و به طور ضربدري با يكديگر بازي كرده تا تيم هاي فيناليست شناخته شوند. فينال بازي ها در روز شنبه ۱۴ آذرماه در شهر تايپه انجام خواهد شد.
ملي پوشان تيم فوتسال ايران
سرمربي  تيم  ملي  فوتسال  ايران   اسامي ۱۴ ملي  پوش  اعزامي  اين  تيم  را براي  حضور در پنجمين  دوره  رقابتهاي  جام  جهاني  فوتسال  اعلام  كرد.
محمد طاهري  و حسين  سلطاني  در پايان  اردوي  آمادگي  كيش  از تركيب  ملي پوشان  كنار رفتند تا ۱۴ بازيكن  اعزامي به  تايوان  مشخص  شوند.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  روز گذشته   براي  زيارت  مرقد مطهر امام  رضا (ع )عازم  مشهد مقدس  شد .
تيم  ملي  فوتسال  ايران  ساعت  ۱۹و ۴۵دقيقه  امشب با ۱۴بازيكن  و ۷همراه  تهران  را به  مقصد تايپه  ترك  مي كند.
اسامي ملي  پوشان  اعزامي به  شرح  زير است :
رضا ناصري ، حميد رضا ابراري  نيا، كاظم  صادقي ، وحيد شمسايي ، سيامك  داداشي ، كاظم  محمدي ، بابك  معصومي ، مجيد رئيسي ، فرهاد فخيم ، محمد كشاورز، امير حنيفي ، محمود لطفي ، محمد هاشم زاده  و محمد رضا حيدريان .

مونتلا به تيم ملي ايتاليا دعوت شد
006705.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم ملي ايتاليا چهارشنبه هفته جاري ديدار دوستانه اي را برابر فنلاند برگزار مي كند.
مارچلو ليپي سر مربي تيم ملي ايتاليا براي تقويت تيم ملي اين كشور وينچنزو مونتلا مهاجم تيم آ ث رم را به اردوي تيم ملي اين كشور دعوت كرد.
مونتلا در دو سال گذشته به تيم ملي دعوت نشده ولي در هفته هاي اخير در اكثر مسابقات باشگاهي حضور موفقي داشته است.
مونتلا هفته گذشته در ديدار با آث ميلان موفق به گلزني شد تا تيمش در سن سيرو به تساوي يك بر يك برسد.
ايوان هلگوئه را مصدوم شد
ايوان هلگوئه را هافبك تيم رئال مادريد بدليل مصدوميت ديدار حساس روز شنبه آينده اين تيم مقابل بارسلونا را از دست داد.
هلگوئه را در ديدار اين هفته تيمش برابر آلبسته كه با پيروزي شش بر يك خاتمه يافت از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد.
هلگوئه را علاوه بر اين ديدار بازي چهارشنبه هفته جاري اسپانيا برابر انگليس را نيز از دست داد.
لوئيس آرگوسن سر مربي تيم ملي اسپانيا براي جايگزين كردن بازيكني به جاي وي اوربايز ۲۵ ساله از آتلتيكوبيلبائو و خوانيتو ۲۸ ساله از سويل را براي ديدار با انگليس به اردوي تيم ملي فرا خوانده است.
ابه ساند تمديد كرد
ابه ساند مهاجم سابق تيم ملي دانمارك قرارداد خود را با باشگاه شالكه تا يك سال ديگر تمديد كرد.
ساند ۳۲ ساله در اين باره گفت: دوست دارم فوتبالم را در باشگاه شالكه كه خاطرات زيادي در آن دارم به پايان برسانم. ساند در سال ۱۹۹۹ از بروندي به تيم شالكه ملحق شد و تاكنون در ۱۶۵ بازي ۶۴ گل به ثمر رسانده است.
بهترين فصل براي ساند در شالكه در سال ۲۰۰۱-۲۰۰۰ بود كه او با ۲۲ گل كفش طلايي بوندس ليگا را از آن خود كرد.

تيم بابك و پازاج راهگشاي كشتي فرنگي
006699.jpg
006696.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: براي كشتي فرنگي ايران كه لياقت و توانايي كامل خود را در روزها و ماههاي اخير با جوانان و چهره هاي شايسته اش كاملا نشان داده است،  در حال حاضر يك مشكل بسيار جدي و اساسي وجود دارد و آن اينكه به دلايلي هيچ و پوچ در ميان مربيان و مسئولان اين رشته تفاهم و همزيستي مسالمت آميزي وجود ندارد. متاسفانه كمتر ديده شده است كه مديران طراز اول كشتي هم به فكر چاره اي براي رفع اين مشكل باشند و اين خود فاصله هاي موجود را بطور روزافزون عميق تر و دشوارتر ساخته است. در دوره تازه اي كه كشتي فرنگي گام هاي مستحكمي را براي هر چه قدرتمندتر شدن برداشته است و مي خواهد مشكلات و موانع خود را قانونمندانه از سر راه بردارد، فرصت بسيار مناسبي است كه منيت ها و كم فكري هاي موجود كنار گذاشته شده و مديران و مربيان اين رشته دست در دست هم به رفع مشكلات موجود بپردازند. حكم حسن بابك به عنوان مدير فني تيم ملي كشتي فرنگي صادر شده و وي نيز درصدد انتخاب همكارانش براي اداره تيم ملي است. امروز بابك بايد شجاعانه واژه پهلواني را در كشتي معني كند و پيشنهاد همكاري با احد پازاج (سر مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي) را رسما مطرح سازد. اين حداقل انتظاري است كه در حال حاضر از بابك وجود دارد. اتحاد (بابك _ پازاج ) توانايي كشتي فرنگي ايران را افزون مي كند و اگر هم از گذشته مشكلاتي وجود داشته است، بايستي كه تمام و كمال فراموش شده و اين دو ،دست در دست هم به ياري اين ورزش بشتابند. خوشبختانه اختلافات سطحي موجود بين اين دو چهره زحمتكش كشتي فرنگي ريشه اي و عميق نيست و با كمي دقت نظر و سعه صدر طرفين مي توان خيلي راحت آن ها را حل و فصل كرد.
به انتظار دوستي هاي صميمانه در كشتي فرنگي به انتظار مي نشينيم.

ثبت نام رياست فدراسيون هندبال متوقف شد
گروه ورزشي _ علي شاكري: طبق روال هر روزه براي اطلاع از آخرين اخبار هندبال تماسي با روابط عمومي اين فدراسيون داشتيم كه با كمال تعجب با اين خبر مواجه شديم:
«ثبت نام از نامزدهاي شركت در انتخابات رياست فدراسيون هندبال متوقف شد؟!»
هرچه منتظر توضيحي بيشتر در اين زمينه شديم، اين جمله را شنيديم: بنا بر دستور معاون فني امور فدراسيون هاي ورزشي ثبت نام فعلا متوقف و به آينده اي نامعلوم موكول شد. اين اتفاق درحالي افتاد كه قبلا تاريخ ثبت نام نامزدها روز بيست و سوم آبان ماه اعلام شد و قرار بود تا روز پنجم آذرماه هم پايان بپذيرد. اينكه اگر قرار بود زمان انتخابات به تعويق افتد چرا پس از گذشت سه روز از شروع ثبت نام اين كار صورت گرفت و چرا اطلاعاتي بيشتر در اين زمينه داده نشد؟ با علي كفاشيان دبيركل جديد كميته ملي المپيك و معاون فني امور فدراسيون هاي ورزشي تماس گرفتيم تا در جريان چگونگي اين تصميم گيري قرار گيريم. كفاشيان در اين باره به همشهري گفت: اين موضوع فقط مربوط به هندبال نيست بلكه به دليل حجم انتخابات ، تاريخ برگزاري انتخابات چند فدراسيون از جمله وزنه برداري ، شنا وكوهنوردي را به سال آينده موكول كرديم . وي تاريخ جديد برگزاري انتخابات فدراسيونهاي يادشده را يك ماه ديگر اعلام كرد.كفاشيان در مورد تغييرات در چند فدراسيون پيش از انجام انتخابات گفت: اگر به اين نتيجه برسيم كه براي تحول نياز به نيروهاي تازه هست از نامزدشدن رؤساي قبلي جلوگيري خواهيم كرد.

ايران ميزبان جام جهاني ژيمناستيك شد
گروه ورزشي :نايب رئيس فدراسيون ژيمناستيك ايران اعلام كرد: فدراسيون بين المللي ژيمناستيك (فيز) با برگزاري مسابقات جام جهاني اين رشته در گروه ب مردان در ايران موافقت كرد.مسعود سليماني ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: فيز در نمابر ارسالي خود تعيين زمان دقيق اين مسابقات را كه در سال ۲۰۰۵ برگزار خواهد شد، به عهده كشورمان گذاشته است.وي با بيان اينكه مسابقات جام جهاني ژيمناستيك در دو گروه برگزار مي شود، ادامه داد: در گروه آ مسابقات زنان و مردان به صورت همزمان و در يك كشور در گروه ب مسابقات زنان و مردان به صورت جدا برگزار مي شود.وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا از نظر فني بين اين گروه و گروه آ تفاوت سطح وجود دارد، گفت: هيچ تفاوتي وجود ندارد و شايد سطح گروه ب بالاتر از گروه آ نيز باشد و اين به آن معنا نيست كه نفرات درجه دو در اين گروه حضور دارند.وي افزود: قبول برگزاري اين مسابقات مستلزم وجود حاميان مالي قوي است در غير اين صورت برگزاري آن از سوي فدراسيون امكان پذير نيست.

ستاد تدوين  برنامه هاي  ويژه  ورزشي  بانوان  تشكيل  شد
گروه ورزشي: ستاد تدوين  برنامه هاي  ويژه  ورزشي  بانوان  براي  سال  جهاني  ورزش  وتربيت  بدني  در معاونت  ورزش  بانوان  كشور تشكيل  شد. اين  ستاد متشكل  از ۵ نفر از صاحب  نظران  اين  امر از امروز دوشنبه كار خود را در محل  اين  معاونت  آغاز كرده  است . زهرا احمدي  پور، رباب  شهريان ، سيده فاطمه  ستوده ، فاطمه  ابوالقاسمي  و شهلا صالحي  اعضاي  اين  ستاد هستند كه  درباره  تعيين  سال  ۲۰۰۵ از سوي  كوفي عنان  دبيركل  سازمان  ملل  متحد، به  عنوان  سال  جهاني  ورزش  و تربيت  بدني قرار است  برنامه هاي  خاصي  را ويژه  زنان  ورزشكار كشورمان  طراحي  كنند. ابوالقاسمي  مشاور معاونت  ورزش  بانوان  كشور در اين باره  گفت : گسترش ورزش  در ميان  زنان  كشورمان  همواره  سرلوحه  برنامه هاي  معاونت  بوده  است  ونامگذاري  سال  آينده  به  عنوان  ورزش  وتربيت  بدني  بهانه اي  است  كه  نقش  ورزش  واهميت  آن به  ويژه  براي  زنان  به  عنوان  هسته هاي  اصلي  خانواده  بيش  از پيش برشمرده  شود.

رقابت هاي تنيس روي ميز جام رسانه ها
گروه ورزشي: رقابت هاي تنيس روي ميز جام رسانه ها از روز ۲۸ آبان ماه در سالن پينگ پنگ شهيد هنري برگزار مي شود. كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران از علاقه مندان براي شركت در اين رقابتها دعوت كرد. اين رقابت ها به صورت يك روزه برگزار مي شود. رقابت هاي «دارت» و «فوتسال» جام رسانه ها نيز به ترتيب و بلافاصله بعد از مسابقات تنيس روي ميز برگزار مي شود.

كاظميان به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شد
«برانكو ايوانكوويچ» سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران ، «جواد كاظميان» را به  اردوي  آمادگي  اين  تيم  دعوت  كرد.
به  گزارش   فدراسيون  فوتبال ، بازيكن  جوان  تيم  پرسپوليس  تهران  بايد خود را تا عصر ديروز به  مربيان  تيم  ملي  معرفي مي كرد.
جواد كاظميان  كه  به  دليل  مصدوميت ، هفته ها از تركيب  تيم  پرسپوليس  تهران  به  دور مانده  بود، جمعه  گذشته  در ديدار اين  تيم  مقابل  استقلال  اهواز در هفته  هشتم  ليگ  برتر فوتبال  كشور، درخشش  خوبي  از خود به  نمايش  گذاشت  .هم اكنون  از فهرست  ۲۸ نفره  تيم  ملي  فوتبال  ايران  وحيد هاشميان ، مهدي  مهدوي  كيا و رحمان  رضايي  به  دليل  حضور در تيم هاي  خود در ليگ هاي  اروپايي  و عليرضا واحدي  نيكبخت ، مهرزاد معدنچي  و فرزاد مجيدي ، به  دليل  مصدوميت  از اردوي  تيم  ملي  خارج  هستند.
فدراسيون  فوتبال  همچنين  در اطلاعيه اي  اعلام  كرد: طبقه  دوم  ورزشگاه  آزادي  تهران  به  هنگام  ديدار تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  ولائوس  براي  حضور تماشاگران ، رايگان  خواهد بود.
ديدار تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و لائوس  در مرحله  مقدماتي  رقابت هاي  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  ساعت  ۳۰/ ۱۹ دقيقه  چهارشنبه شب  هفته  جاري  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار خواهد شد.

خبرهايي از واليبال
واليبال ، طرح ادغام با انجمن هاي ورزشي بانوان را پذيرفت
گروه ورزشي: واليبال طرح ادغام با انجمن هاي ورزشي بانوان را پذيرفت. يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال كه به دليل نبود اعتبارات لازم در بخش بانوان از اجراي اين طرح كه در اكثر فدراسيونها اجرا شد، خودداري مي ورزيد، سرانجام با مجاب شدن در مذاكرات با مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس تربيت بدني به صورت موقت با اين طرح موافقت كرد.
رئيس فدراسيون واليبال در گفت و گو با ايسنا گفت: من خود از جمله افرادي بودم كه مقدمات طرح ادغام فدراسيونها و انجمن هاي ورزشي بانوان را به مسئولان سازمان تربيت بدني پيشنهاد دادم و هنوز هم بر اين باورم كه انجمن بايد زير نظر مستقيم فدراسيون هاي ورزشي عمل كند و در چارچوب ضوابط و مقررات مشخص.
وي افزود: تمام فدراسيون هاي بين المللي تنها فدراسيون ها را به عنوان نمايندگان خود قبول دارند و در خصوص مسائل و مسابقات نيز فقط با نمايندگان قانوني خود مكاتبه مي كنند، اما متاسفانه در كشور ما ورزش زنان و مردان و مسائل مربوط به آنها توسط دو نهاد موازي به نام فدراسيون هاي ورزشي و انجمن  بانوان صورت مي گرفت كه اين امر به هيچ وجه براي مسئولين فدراسيون هاي بين المللي قابل هضم نبود.
يزداني خرم با اعلام اينكه قرار شد امكانات بيشتري در اختيار اين فدراسيون قرار گيرد گفت:  فدراسيون واليبال به دنبال شرايط تقريبا برابري براي مردان و زنان خواهد بود.
پرسپوليس با پيروزي آغاز كرد
تيم واليبال پرسپوليس كه پس از سالها دوري دوباره پا به عرصه مسابقات گذاشته است، در نخستين بازي خود در چارچوب مسابقات دسته اول تهران تيم دژبان را شكست داد. اين بازي با نتيجه سه بر صفر به سود تيم پرسپوليس خاتمه يافت.

رقابتهاي ووشو ستارگان جهان
دانشگاه آزاد قهرمان شد
گروه ورزشي: محمدرضا جعفري خراساني ووشوكار دانشگاه آزاد اسلامي ايران با ارائه يك چهره برتر مدال طلاي دومين دوره رقابتهاي كاپ ۲۰۰۴ قهرمان قهرمانان جهان را از آن خود كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، محمدرضا جعفري ووشوكار دانشگاه آزاد در پيكارهاي خود در رقابت هاي ستارگان ووشو جهان در سالن ۱۵ هزار نفري شهر گوائن ژوچين، ابتدا آلفونسو وار كارسل از اسپانيا را در دو راند متوالي مغلوب كرد و راهي ديدار پاياني شد.
در ديگر ديدار مرحله نخست نيز حريف آذربايجاني برابر نماينده روماني به ميدان رفت تا ووشوكار آذربايجان با كسب پيروزي راهي ديدار فينال شود.
در ديدار پاياني محمدرضا جعفري نماينده دانشگاه آزاد اسلامي ايران موفق شد در دو راند پي در پي ووشوكار قدرتمند جمهوري آذربايجان راسف مهدي اف را شكست داده و به مدال رنگين طلاي وزن (۸۵-) كيلوگرم رقابت هاي چين كه يكي از فني ترين و حرفه اي ترين مسابقات ووشو جهان در سال جاري ميلادي مي باشد، دست يابد ضمن اينكه بيژن ثابتي مطلق به عنوان مربي اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي او را همراهي مي كرد.

ليگ وزنه برداري امروز دنبال مي شود
چهارمين هفته از هشتمين دوره مسابقات ليگ سراسري باشگاه هاي كشور (جام شهدا) امروز در شهرهاي تهران، اصفهان و اميديه برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، در تهران تيم سايپا به مصاف راه آهن خواهد رفت. در اصفهان ذوب آهن با دانشگاه آزاد به رقابت مي پردازد و در اميديه نيز تيم شركت نفت اين شهر پذيراي پيام ارتباطات خواهد بود.
تا پايان هفته سوم اين رقابت ها ارتباطات با ۳ برد در صدر قرار دارد و تيمهاي سايپا، ذوب آهن و دانشگاه آزاد در مكان هاي بعدي قرار دارند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |