چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۳
جام جهاني ۲۰۰۶ در آسيا
پشت پرده چين و هنگ كنگ
006294.jpg
محمود مهزادي
از مرحله اول گروهي بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره آسيا براي هر تيم تنها يك بازي باقيمانده است.
برخي از تيم هاي مدعي از هم اكنون بار خود را براي دور دوم بازيها در مرحله گروهي بسته اند و برخي ديگر از جمله تيم ايران براي رسيدن به دور دوم كار آساني را در پيش دارند، اما در محافل ورزشي آ سيايي يك بازي از حساسيت ويژه اي برخوردار است، بازي چين و هنگ كنگ، در اين گروه (گروه ۴) تيم هاي كويت و چين هر دو داراي ۱۲ امتياز هستند اما تيم كويت به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر گروه قرار دارد، چيني ها براي رسيدن به مرحله دوم گروهي بايد با يك بازي پرگل هنگ كنگ را شكست دهند، تا بتوانند كويت را پشت سر گذاشته و به مرحله دوم گروهي برسند.
برخي از محافل ورزشي و همچنين مردم چين بر اين باورند كه هنگ كنگي ها براي اثبات وفاداري خود به كشور چين بايد اجازه دهند كه چيني ها هر چقدر مي خواهند به اين تيم گل بزنند تا راه صعود چين را به مرحله بعد هموار كنند. اين اخبار سبب شد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا AFC طي بيانيه اي رسمي از اين دو تيم در مورد احتمال هر گونه تباني هشدار دهد.
چين كشوري بزرگ و پهناور و پرجمعيت ترين كشور جهان و هنگ كنگ جزيره اي بسيار كوچك نسبت به خاك اصلي چين است. چند قرن پيش كه استعمار انگليس در جنوب آسيا و اقيانوس هند حضور پيدا كرد، اين جزيره را تصرف كرده و با زمامداران وقت چين معاهده اي امضاء كرد كه اين جزيره تا سال ۱۹۹۷ ميلادي تحت حاكميت انگلستان باشد و پس از آن اين جزيره دوباره به چين بازگردانده شود. سرانجام در سال ۱۹۹۷ ميلادي طي جشن هاي باشكوه مراسم به زير كشيدن پرچم انگلستان و به اهتزاز در آوردن پرچم كشور چين در هنگ كنگ انجام شده و اداره اين جزيره به چيني ها واگذار شد. چيني ها كه از شكاف اقتصادي كشور خود با هنگ كنگ كه به دليل سرمايه گذاري هاي كلان انگليسي ها در گذشته انجام شده بود- به خوبي اطلاع داشتند، براي ثبات اقتصادي دو كشور و جلوگيري از مهاجرت هاي بي رويه به اين جزيره سياست يك كشور با دو نظام را پياده كردند. به اين ترتيب هنگ كنگ عملا استقلال خود را در بخشهاي اقتصادي _ اجتماعي و ورزشي حفظ كرد و فقط در امور سياسي و نظامي تحت حاكميت كشور چين قرار گرفت، از آن زمان تاكنون هنگ كنگ در اعزام تيم هاي ورزشي به مسابقات مختلف كاملا مستقل عمل نموده و تابع هيچ كشوري نبوده است، اما در اين مرحله تيم فوتبال آ ن بايد در يك مسابقه حساس مقابل كشوري قرار گيرد كه خود بخشي از خاك آن است.
فرض را بر اين بگذاريم كه فشارهاي زياد افكار عمومي مردم چين سبب تسليم شدن بي چون و چراي هنگ كنگ شود و اين كشور بتواند با زدن گلهاي بي شمار به مرحله دوم بازيهاي مقدماتي جام جهاني صعود كند و بسياري از مردم اين كشور موقتا خوشحال شوند، اما اولاً: چه تضميني وجود دارد كه تيم چين در مرحله دوم موفق عمل كند و براي بار دوم مزه رفتن به جام جهاني را بچشند. ثانياً: جغرافياي ملل و جامعه جهاني پس از اين رسوايي و حق كشي آشكار چه نظري درمورد پرجمعيت ترين كشور جهان در اذهان خواهند داشت آيا زدودن آثار منفي ديدگاه جهانيان نسبت به اينگونه حركت ها كار آساني است، چيني ها بايد بدانند كه هدف وسيله را توجيه نمي كند و براي رسيدن به هدف نبايد به هر وسيله اي متوسل شد. ثالثاً: كشوري كه قرار است در اين تباني حذف شود كشور كوچك كويت واقع در خليج فارس است كه كمتر از ۳ ميليون نفر جمعيت دارد و مردم آن به زبان عربي تكلم مي كنند، زبان عربي زبان رسمي بيش از ۲۰ كشور جهان است كه اكثر آنها آسيايي بوده و در بيشتر مسابقات آسيايي حضور دارند.
ملت هاي عربي به صورت سنتي برادران يكديگر هستند و حس ناسيوناليستي عربي در بين آنها بيداد مي كند، چه تضميني وجود دارد كه اين كشورها در مسابقات آتي موضعگيري نكرده و در صورت هم گروهي با چين با نتايج بودار كه بين خود كسب مي كنند، زمينه حذف چيني ها را از مسابقات مهم فراهم نكنند، آن وقت بايد گفت كه خود كرده را تدبير نيست.
رابعاً: چرا چينيها با استفاده از قدرت فوتبال خود و با استفاده از يك بازي جوانمردانه به دور دوم صعود نكنند آنها فقط دو گل زده عقب تر از كويت هستند و جبران آن كار غيرممكني نيست، بايد چون شير بر خود سپرشكن بود.
006306.jpg
خامساً: مهمترين نكته  اي كه هنوز باقي مانده است اين است كه نظر نخبگان اجتماعي جامعه پرجمعيت چين كه تعداد آنها كم نيست در اين ميان چيست، آيا آنها هم در اين بين همراه مردم عادي پس از صعود احتمالي تيم چين به دور دوم بازيهاي مقدماتي به رقص و پايكوبي خواهند پرداخت؟ نخبگان هر جامعه را ميزان الحراره آن جامعه مي دانند و اگر مردم عادي به صورت احساسي و به صورت غيرمنطقي خواسته اي نابجا داشته باشند، بايد با بيانات روشن و صريح از طريق رسانه هاي گروهي كشور خود نتايج منفي چنين حركت هايي را به مردم گوشزد كنند و از هيجانات و التهابات كاذب بكاهند، تا چنين بلايي در آِينده بر سر خودشان فرود نيايد، جامعه اي كه جو كشته است گندم نخواهد درود. حال كه از نخبگان جامعه سخن رانديم بد نيست به داستاني اشاره كنيم كه شايد چيني ها آنرا بخوانند و با خواندن آن حتي در صورت حذف از گروه خود چندان مايوس نشوند و به آ ينده اميد داشته باشند كه تقدير را تدبير نيست.
در بازي هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ۹۸ فرانسه كشورمان ايران پس از پيروزي هاي پرگل در دور نخست به مرحله گروهي راه يافت، كه در آ ن ۱۰ تيم برتر آسيا به دو گروه ۵ تيمي تقسيم شدند، در اين مرحله ايران با تيم  هاي عربستان ،كويت، قطر و چين هم گروه شد. تيم ايران بازي ها را بسيار خوب و اميدواركننده آغاز كرد و در چهار بازي دور رفت با پيروزي مقابل چين و قطر و تساوي برابر كويت و عربستان با ۸ ا متياز صدرنشين شد، در بازيهاي برگشت تيم ايران ابتدا بر چين پيروز شد، سپس به عربستان باخت و پس از آن در تهران با كويت تن به تساوي داد و شرايط خود را براي رسيدن به جام جهاني سخت كرد. اما با اين حال هنوز صدرنشين بود زيرا تيم هاي ديگر اميدوارتر از تيم متحول شده قطر بودند، اين كشور كه در دور رفت بازيها تنها يك امتياز كسب كرده بود با تعويض مربي چنان جان گرفت كه در زمين تيم هاي چين و كويت پيروز شد و براي رفتن به جام جهاني اميدوار.
به دليل اينكه در هر گروه ۵ تيم حضور داشت در هر هفته يك تيم استراحت داشت و بازي ايران يك هفته زودتر از بقيه تيم ها به اتمام مي رسيد. در روز ماقبل  آخر بازيها تيم ايران در بازي آخر خود به زمين تيم قطر رفت و در يك بازي مأيوس كننده نتيجه را واگذار كرد، اما هنوز هيچ چيز مشخص نبود تا اينجاي كار ايران با ۱۲ عربستان با ۱۱ و قطر با ۱۰امتياز اميدوار براي رفتن به جام جهاني بودند، بازي هاي تيم ايران تمام شده بود و بايد يك هفته صبر مي كرد تا نتيجه بازي عربستان و قطر نتيجه نهايي را تعيين كند. كه در صورت تساوي ايران به لطف تفاضل گل بهتر مستقيما به جام جهاني مي رفت. بازي ديگر اين گروه بين چين و كويت نيز يك بازي تشريفاتي بود.
پس از اتمام بازي ايران و قطر جسته و گريخته خبر رسيد كه تيم ايران بلافاصله پس از بازي با قطر عليه اين تيم شكايتي را به فيفا تقديم كرده است مبني بر اينكه تيم قطر از بازيكن دو اخطاره خود در اين بازي استفاده كرده است و بايد سه امتياز اين بازي به حساب ايران واريز شود، رسانه هاي فارسي زبان خارج از ايران و شبكه هاي ماهواره  اي زودتر از رسانه ملي كشورمان اين خبر را پخش كرده و با آب و تاب دادن به آن و با اعلام اينكه فيفا شكايت ايران را پذيرفته- در حالي كه فيفا فقط دريافت شكايت از سوي ايران را تاييد كرده بود- مردم را وادار به خوشحالي كاذب كردند. ساعاتي بعد فيفا اعلام كرد كه اعتراض ايران وارد نيست و با مرور فيلم بازيهاي قطر اعلام نمود كه بازيكن مورد نظر با يك بازيكن ديگر تيم قطر فقط تشابه اسمي دارد و قيافه كاملا متمايز آنها اين مساله را تاييد مي كند و اگر اشتباهي در درج شماره آنها در صفحه تلويزيون در هنگام گرفتن كارت زرد مشاهده شده است ناشي از سهل ا نگاري تلويزيوني بوده است و ايرانيها به غلط او را دو اخطاره مي پنداشتند.
فرداي آن روز يكي از كارشناسان فوتبال اين اقدام مسئولان تيم ايران را به باد انتقاد گرفت و اعلام كرد رفتن به جام جهاني به اين صورت هيچ لطفي براي فوتبال ما ندارد و حتي در صورت پذيرش اعتراض ايران توسط فيفا ايران بايد در تصميم خود تجديدنظر مي كرد. ديگر كارشناسان و نخبگان جامعه نيز از اين اقدام حمايت كردند و اعلام كردند اگر قرار است ايران به اين صورت به جام جهاني برود همان بهتر كه حذف شود.
اما هنوز داستان به پايان نرسيده است زيرا اصولا ايران هنوز حذف نشده بود و شرايط صعود مستقيم يا رفتن به مرحله پلي اف بستگي به نتيجه بازي عربستان و قطر داشت، تقدير اين بود كه ايران پس از انجام اين بازي در هيچ صورت حذف نمي شد و تيم هاي عربستان و قطر شرايط تباني نداشتند در غير اين صورت كار ايران ساخته بود و با توجه به نفوذ عرب ها در AFC كار ايران يكسره مي شد. قطر در صورت برد از عربستان سرگروه مي شد و به جام جهاني ۹۸ مي رسيد در غير اين صورت حذف مي شد، عربستان با برد سر گروه و با باخت حذف و با مساوي به مرحله پلي اف مي رفت. تيم ايران با تساوي اين دو تيم سرگروه مي شد و هر نتيجه ديگر ايران را به پلي اف مي برد يعني در هيچ صورتي حذف نمي شد، رسانه هاي نوشتاري و تصويري كشورهاي عربي پس از مشاهده چنين وضعي و همچنين ماجراي اعتراض ايران به فيفا تلويحا از دو تيم مي خواستند كه يكي به نفع ديگري كنار بيايد تا ايران در اين بين مستقيما جام نرود، بازي برگزار شد و عربستان يك بر صفر قطر را شكست داد و با ۱۴ امتياز مستقيما به جام جهاني رفت و ايران ۶ روز وقت داشت تا بليط مالزي بگيرد تا در مرحله پلي ا ف به ديدار تيم دوم گروه ديگر يعني ژاپن برود، در آ ن بازي ايران پس از تعويض كادر مربيگري خود بازي را ۲-۳ واگذار كرد، اما هنوز يك نقطه اميد باقي بود، و آ ن هم پيكار تيم چهارم آسيا با نماينده قاره اقيانوسيه يعني استراليا آخرين تيم راه يافته به جام جهاني ۹۸ را مشخص مي كرد و تعداد آنها را به عدد ۳۲ تيم مي رساند، تيم ايران در بازي با ژاپن چهره خوبي از خود به نمايش گذاشته بود كه شايد يكي از دلايل آن تغيير كادر مربيگري پس از بازي با قطر و وارد شدن شوك روحي به پيكره تيم ايران بود، اما استراليا با تيم هاي آسيايي تفاوت چشمگيري داشت، اكثر بازيكنان آن در تيم هاي اروپايي خصوصا انگلستان توپ مي زدند و مربي آنها هم تري و نبلز انگليسي بود، بازي رفت در تهران انجام مي شد و استراليايي ها قبل از آمدن به ايران جنگ رواني را آغاز كردند، آنها اعلام كردند كه در ايران امنيت كافي برقرار نيست و بهتر است در كشور ديگري برگزار شود، علاوه بر آن كمبود مواد غذايي در ايران را بهانه آوردند و اعلام كردند همراه تيم خود يك آشپز و مايحتاج ديگر را به ايران خواهند آورد، همه مي دانستند علت بهانه جويي استراليايي ها ترس از استاديوم لبريز از تماشاگر ورزشگاه صد هزار نفري آزادي بود. بازي آغاز شد و ايران در دقايق اوليه بازي يك گل دريافت كرد اما ملت ايران نااميد نبود، زيرا هنوز زمان زيادي تا پايان بازي وقت بود، در واپسين لحظات نيمه نخست خداداد عزيزي گل تساوي را وارد دروازه استراليا كرد و حساب كار در اين نيمه برابر شد.
در نيمه دوم با اينكه برتري محسوس از آن تيم ايران بود اما نتيجه تغيير نكرد، با اين نتيجه كمتر كسي فكر مي كرد كه ايران بتواند در بازي برگشت از سد استراليا بگذرد بازي برگشت هفته بعد در شهر ملبورن استراليا آغاز شد، تماشاگران استراليا همه جور بي ادبي را در ابتداي بازي نصيب تيم ايران كردند. حملات تيم استراليا بسيار پردامنه بود تا اينكه در دقيقه ۳۳ دروازه تيم ايران باز شد نيمه دوم نيز همانند نيمه اول همه چيز بر وفق مراد استراليايي ها بود و چند دقيقه پس از شروع اين نيمه نيز گل دوم آنها به ثمر رسيد،  چيزي نمانده بود كه آخرين نقطه اميد در دل ملت ايران براي رسيدن به جام جهاني خاموش شود پس از اين گل يكي از تماشاگران استراليايي توانست وارد زمين شده و تور دروازه ايران را پاره كند تا ازاين طريق بيشتر تيم ايران را تحقير نمايد. چيزي به اتمام بازي نمانده بود كه تيم ايران توسط كريم باقري توانست يكي از دو گل خورده را پاسخ دهد، و اندكي اميد به دلهاي ملت ايران دميده شد. ملت ايران دست به دعا بود لحظاتي پس از گل او از ايران همه چيز عوض شد خداداد عزيزي از پاس زيباي علي دايي بهترين استفاده را برد و شيرين ترين تساوي تاريخ فوتبال ايران را كه حكم صعود به جام جهاني را داشت براي ملت به ارمغان آورد، ملت ايران به صورت خودجوش به خيابانها ريخته و صعود ايران به جام جهاني را جشن گرفتند، خوب است چيني ها نيز به همت خود چنين كنند.

خبرها و نگاه ها
بازيكنان  تيم  كنيا در جلسه  تمرين  اين  تيم  حاضر نشدند
گروه ورزشي ـ بازيكنان  تيم  ملي  فوتبال  كنيا از شركت  در جلسه  تمرين  اين  تيم  خودداري  كرده  و خواستار پرداخت  دستمزدهاي  خود پيش  از ديدار هفته  آينده  اين  تيم  در گروه  پنجم  مقدماتي  جام  جهاني  در منطقه  آفريقا برابر گينه  شدند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از نايروبي ، ۱۸ بازيكن  تيم  ملي  كنيا اظهار داشتند كه  فدراسيون  فوتبال  اين  كشور به  هر يك  از بازيكنان  مبلغي  بيش  از۵۰ هزار شيلينگ  بابت  مدت  سه  هفته  حضور اين  افراد در اردو بدهكار است .
 طاهر محي الدين  مربي  جديد تيم  ملي  فوتبال  كنيا كه  به  ناچار همراه  بازيكنان  به  تماشاي  فيلم هاي  ويدئويي  مسابقات  فوتبال  پرداخت ، نيز گفت : دليل  بازيكنان  براي  عدم  حضور در جلسه  تمرينات  درست  است  و من  با آنها همدردي  مي كنم .
بنابراين  گزارش ، محي الدين  به  طور موقت  هدايت  تيم  ملي  كنيا را در ديدار حساس  اين  تيم  برابر گينه  بر عهده  گرفته  است .
غيبت «بكام»
006297.jpg
نام «ديويد بكام» بازيكن  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  از فهرست  بازيكنان  اين  تيم  در ديدار دوستانه  مقابل  تيم  اسپانيا كه امشب در مادريد برگزار مي شود، حذف  شد.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از مادريد، بازيكن  مياني  تيم  رئال  مادريد اسپانيا در گفت وگو با روزنامه  آس  اسپورت  اظهار داشت : من  با مسئولان  تيم  رئال  صحبت  كرده ام  اما فكر نمي كنم  بتوانم  در اين  ديدار دوستانه  شركت  كنم .
بكام  كه  در تركيب  تيم  ملي  انگليس  از زمان  مسابقه  مقدماتي  جام  جهاني  اين  تيم  برابر ولز به  دليل  آسيب  ديدگي  از ناحيه  دنده  حضور نداشته  است ، اميدوار بود براي  شركت  در مسابقه  تيم  رئال  در ليگ  اسپانيا برابر تيم  صدرنشين  اين  رقابتها يعني  بارسلونا به  ميدان  برود.
براي  كمك  به  زلزله  زدگان  ژاپن 
سايت  اينترنتي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا اعلام  كرد به  منظور كمك  به  زلزله  زدگان  زمين  لرزه  اخير ژاپن ، تيم  فوتبال  دسته  اولي آلبيركس  نيگاتا و گروهي  از بازيكنان  ملي پوش  كنوني  و سابق  اين  كشور، در يك  مسابقه  دوستانه  با هم  ديدار خواهند كرد.
بنابر اعلام  اين  سايت  به  نقل  از اتحاديه  فوتبال  ژاپن ، ديدار فوق  ماه  آينده  ميلادي  در شهر نيگاتا برگزار خواهد شد.
قرار است  عوايد حاصل  از برگزاري  اين  ديدار براي  كمك  به  بازماندگان  قربانيان  زلزله  اخير شهر نيگاتا و
زلزله  زدگان  اين  شهر اختصاص  يابد.
اين  ديدار ميان  تيم  منتخب  ژاپن  به  سرمربيگري «زيكو» و تيم  آلبيركس  در تاريخ  ۴ دسامبر و در ورزشگاه 
بيگ  سوآن  شهر نيگاتا برگزار خواهد شد.
زلزله  مهيب  شهر نيگاتا اواخر اكتبر روي  داده  كه   براثر آن  ۳۹ تن  جان  خود را از دست  دادند.
«جان  تري» با چلسي 
006303.jpg
«جان  تري» كاپيتان  تيم  فوتبال  چلسي  انگليس  قرارداد خود را با اين  باشگاه  تا سال  ۲۰۰۹ تمديد كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از لندن ، قرارداد پيشين  مدافع  ملي  پوش  اين  تيم  لندني  در ژوييه  سال  ۲۰۰۳ به  امضاي  طرفين  رسيده  بود.
اما با وجود اين  باشگاه  چلسي  بر روي  سايت  رسمي  خود اعلام  كرد: اين  باشگاه  و تري  ۲۳ ساله  با توافق  يكديگر چند ماهي  را از اعلام  تمديد قرارداد وي  خودداري  كردند.
تري  گفت : من  سال  گذشته  با اين  باشگاه  قرار داد امضا كردم  اما از پايان  فصل  گذشته  تاكنون  گفت وگوهايي  را با «پيتر كنيان» و ديگر كساني  كه  در اين  باشگاه  بودند، به  طور مداوم  داشته ام  و سرانجام  پس  از انجام  تمامي  مقدمات ، قرارداد من  تمديد شد و من  از اين  موضوع  بسيار خوشحالم .

سايه روشن ورزش
به بهانه دوپينگ آبروريزي نكنيد
گروه ورزشي: مي گويند حفظ حرمت، شخصيت و آبروي افراد از واجبات است و اتفاقاً رعايت و وسواس در آن، درمورد كساني كه در ميان مردم شناخته ترند، بسيار واجب تر و با اهميت تر.
در روزهاي اخير شايعه دوپينگي بودن ۴ تن از بازيكنان تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس سر زبان ها است و در هر كوي و برزني سخن از اين است كه نمونه آزمايش اين ۴ تن به هنگام بازي اين دو تيم با هم تهيه شده و به آ زمايشگاه كلن در آلمان فرستاده شده است. در انجام اين كار ذكر چند نكته لازم و ضروري است:
نخست آنكه گروهي كه مبادرت به انجام اين كار كرده اند، بدون رعايت اصول و ضوابط لازم و بدون اطلاع پزشك مسئول فدراسيون فوتبال «دكتر شريف» اين عمل را انجام داده اند و بي درنگ نيز براي گرفتن نتيجه آزمايش، نمونه ها را به آلمان فرستاده اند. (بدون همكاري با پزشك مسئول).
دوم اينكه هنوز هيچ جوابي از آلمان به ايران فرستاده نشده، گروه فوق با انجام مصاحبه هاي مختلفي در رسانه ها به تناوب از دوپينگي بودن يكي از اين ۴ تن سخن گفته و هول و هراس عجيبي در دل اين ۴ نفر به راه انداخته و درحقيقت با آبروي آنان بازي كرده اند.
عرف معقول و معمول در دنيا اين است كه به دليل رعايت و حفظ شخصيت ورزشكاران، تا زمان اثبات دوپينگي بودن فرد يا گروهي، هيچ مقامي اين حق را ندارد كه با آبروي افراد بازي كرده و اتهام دوپينگ را به كسي وارد سازد.
به راحتي مي توان دريافت كه مورد دوپينگي بودن بازيكنان فوتبال در ايران حداقل در مقطع كنوني صرفا مي تواند جريان سازي ناشيانه اي درجهتي خاص باشد كه مطمئنا نه تنها روش مناسبي براي ريشه كني اين پديده شوم بلكه به دلايلي كه به آن اشاره شد بسيار هم مخرب و بي فايده است.
پاناتينايكوس  بهترين  تيم  فوتبال  يونان  در سال  ۲۰۰۴
006300.jpg
اتحاديه  فوتبال  يونان  روز چهارشنبه  تيم  فوتبال  پاناتينايكوس  را به  عنوان  بهترين  تيم  فوتبال  اين  كشور در فصل  گذشته  انتخاب  كرد.
به  گزارش  سايت  گل ، در مراسم  جشني  كه  به  همين  مناسبت  برگزار شد، ديميتريس  پاپادوپولوس  مهاجم  باشگاه  پاناتينايكوس  و عضو تيم  قهرمان  يونان در جام  ملت هاي  اروپا به  عنوان  بهترين  بازيكن  سال  يونان  معرفي  شد.
جيوواني  مهاجم  باشگاه  المپياكوس  و ماركوس  موچ  مدافع  پاناتينايكوس  جايزه  بهترين  بازيكن  خارجي  را مشتركا دريافت  كردند.
آنتونيس  نيكوپوليديس  از تيم  المپياكوس  بهترين  دروازه بان  سال  نام  گرفت  و آلكساندورس  تزيوليس  از تيم  پانيونيوس  بهترين  بازيكن  جوان  انتخاب  شد.

ورزش
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
سياست
سينما
علم
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  سياست  |  سينما  |  علم  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |