پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۵۸
ازوام هاي مسكن، خريد اتومبيل و تعميرات تا وام هاي كشاورزي و صنعتي
چگونه وام بگيريم
اگر نمي دانيد بانك هاي دولتي و خصوصي كشور چه نوع وام هايي را با چه شرايطي مي دهند و از چه تسهيلا ت مالي اين بانك ها مي توانيد استفاده كنيد اين گزارش را بخوانيد. شايد با گرفتن وام زندگي تان از اين رو به آن رو شود
اگر كمي از مسايل كشاورزي سررشته داشته يا به اين موضوع علاقه مند هستيد، مي  توانيد به راحتي از وام هاي اين بانك استفاده كرده و به سرعت پولدار شويد
023481.jpg
مهدي خاكي فيروز
حتما شما هم هنگام مراجعه به بانك ها براي دريافت وام با مشكل مواجه مي  شويد از اين نظر كه نمي  دانيد كدام بانك، چه ميزان تسهيلات و با چه شرايطي اعطا مي  كند. در اين گزارش سعي داريم اطلاعاتي در مورد نحوه اعطاي تسهيلات بانكي به متقاضيان عادي ارايه دهيم.
يادآوري مي  شود برخي تسهيلات با معرفي نهادهاي غيربانكي ولي توسط بانك ها ارايه مي  شود.
در اين موارد بانك ها شرايط لازم را براي دريافت وام به شما مي  گويند. به عنوان مثال اغلب وام هاي بانك كشاورزي به معرفي سازمان هاي كشاورزي احتياج دارد و معرفي نمايندگان مجلس، مي  تواند نقش تسريع و تسهيل كننده در اعطاي وام داشته باشد.
بانك مسكن 
وام هاي بانك مسكن بر اساس دوره سپرده گذاري و با محدوديت هايي در زمينه خانه خريداري، احداث يا تعمير شده پرداخت مي  شود. حداقل وام اين بانك 5/2 ميليون تومان و حداكثر آن در حال حاضر 12 ميليون تومان است كه ممكن است در ماه هاي آينده افزايش يابد. كاركنان دولت از امتياز ويژه اي در دريافت وام مسكن برخوردارند. اين وام ها به افرادي كه صاحب حساب در بانك مسكن هستند پرداخت مي  شود ولي قابل انتقال به بستگان درجه يك است.
زمان بازپرداخت وام مسكن 6تا 18 سال است كه به دوره سرمايه گذاري فرد در بانك ارتباط دارد.
البته بانك مسكن آنقدر شرايط و آئين نامه هاي پيچيده  و محدودكننده اي دارد كه پيشنهاد مي  شود قبل از اقدام به افتتاح حساب در اين بانك براي دريافت وام با يك كارشناس حقوقي خبره مشورت كنيد.
بانك مسكن يك نوع وام مخصوص با عنوان حساب پس انداز مسكن جوانان هم دارد. شما مي  توانيد از هم اكنون براي كودكان خود در اين بانك حساب باز كنيد تا در آينده به آنها وام پرداخت شود.
بانك كشاورزي 
اولويت در واگذاري تسهيلات اعتباري بانك كشاورزي با فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي است كه فاقد شغل دولتي يا غيردولتي باشند. اين بانك تا 80 درصد سرمايه گذاري ثابت پروژه هاي كشاورزي را با نرخ سود پايين تامين مي  كند.
اين بانك وام هاي مختلفي پرداخت مي  كند كه تبصره 29، تبصره 3، اعتبارات غيرتبصره اي و طرح طوبي از جمله آنهاست. اگر كمي از مسايل كشاورزي سررشته داشته يا به اين موضوع علاقه مند هستيد، مي  توانيد به راحتي از وام هاي اين بانك استفاده كرده و به سرعت پولدار شويد.
بانك صنعت و معدن 
اين بانك به طرح هاي معدني و صنعتي وام  مي  دهد و گاه تا 85 درصد هزينه ها را به صورت تسهيلات تامين مي  كند. وام هاي ارزي اين بانك هم كه از صندوق ذخيره ارزي پرداخت مي  شود، نرخ سود مناسبي دارد. نكته جالب توجه آن است كه گاهي اين بانك، وام ها را به صورت اقساط پرداخت مي  كند ولي به صورت يكجا نسبت به دريافت آن اقدام مي  كند.
بانك سامان 
بانك سامان يك بانك خصوصي است به اين معنا كه با تشريفات اداري كمتري وام مي  دهد ولي نرخ سود آن بالاتر از بانك هاي دولتي است. براي خريد اتومبيل، لوازم خانگي و مسكن مي  توانيد به اين بانك مراجعه كرده و وام هاي چند 10 ميليون توماني دريافت كنيد.البته اگر كار و كاسبي خوبي داريد به سراغ اين بانك برويد چون اقساط آن بسيار بالا خواهد بود.
بانك سپه 
سپه قديمي ترين بانك ايران است كه 7 نوع وام پرداخت مي كند. مضاربه بازرگاني داخلي، صادرات، واردات، مشاركت مدني بازرگاني، توليدي، صادراتي، مسكن و ساختمان، فروش اقساطي مواد اوليه، ماشين آلات، مسكن، سلف، اجاره به شرط تمليك، قرض الحسنه ازدواج، تعمير و تامين مسكن، كمك هزينه درمان، كمك هزينه تحصيلي و جعاله، عنوان اين وام هاست. و ام هاي قرض الحسنه اين بانك كه براي اكثر نيازهاي خانواده ها پرداخت مي شود، از طريق نزديك ترين شعبه به محل سكونت شما پرداخت خواهد شد.
بانك اقتصاد نوين 
اين بانك به شما وام مي دهد تا سهام بخريد. حداقل تسهيلات در اين بخش 4 ميليون تومان است. اقتصاد نوين تا 15 ميليون تومان براي خريد خودرو وام مي دهد. همچنين به سه گروه كاركنان دولت، شاغلان در شركت هاي خصوصي معتبر و كسبه هم وام مسكن مي دهد.
بانك صادرات 
اين بانك براي تكميل مسكن نيمه ساز، وام مشاركت مي دهد كه براي دريافت آن، گواهي اشتغال به كار  ضروري است. پروانه ساختمان و گواهي عدم خلاف، مدارك احراز هويت و فتوكپي سند مالكيت، جزو مدارك موردنياز براي دريافت اين نوع وام است. اين بانك همچنين تسهيلاتي در خصوص صادرات و بازرگاني اعطا مي كند.
موسسه مالي اعتباري بنياد
اين بانك تسهيلاتي در زمينه خريد مسكن و محل كار با سپرده گذاري و بدون سپرده گذاري دارد كه اقساط آن به ازاي هر يك ميليون تومان بين 22 تا 24 هزار تومان در ماه است. براي دريافت وام مسكن اين موسسه، برخلاف بانك مسكن، نيازي به خريد خانه نو نيست.
موسسه مالي اعتباري بنياد، وام خريد خودرو هم مي دهد. پرداخت اين وام مشروط به بيمه خودرو است.
بانك ملي ايران 
مهمترين وام بانك ملي مختص احداث مجتمع هاي ساختماني يا انبوه سازان است. اين بانك همچنين وام هايي براي تعمير واحدهاي مسكوني نيز پرداخت مي كند. براي خريد مسكن مي توانيد از وام هاي اجاره به شرط تمليك بانك ملي نيز استفاده كنيد. اين بانك همچنين با برخي توليدكنندگان قرارداد مي بندد تا امكان خريد اقساطي محصولات آنها را فراهم كند.
بانك ملي وام هاي قرض الحسنه متنوعي هم دارد كه ايجاد كار يا شركت هاي تعاوني از جمله موارد آن هستند. همچنين دارندگان حساب هاي سپرده قرض الحسنه در استفاده از قرض الحسنه اعطايي از اولويت برخوردار هستند.
تسهيلات اعطايي مسكن انفرادي يكي ديگر از تسهيلات بانك ملي است كه فقط به خانواده هاي فاقد مسكن تعلق مي گيرد.
بانك رفاه كارگران 
بانك رفاه كارگران كه اخيرا به بانك رفاه تغيير نام داده است، وام هاي مختلفي پرداخت مي كند كه قرض الحسنه اعطايي يكي از آنهاست.
در آئين نامه اين بانك ذكر شده است كه قرض الحسنه اعطايي فاقد سود بوده و صرفا كارمزد خدمات براي آن در نظر گرفته شده است. با اين حال سود دو رقمي از اين تسهيلات دريافت مي شود.
بانك تجارت 
مشاركت مدني ساختماني عنوان وامي است كه بانك تجارت براي تكميل ساختمان هاي نيمه كاره پرداخت مي كند. دريافت اين وام مستلزم نقشه تاييد شده ساختمان، پروانه معتبر ساختمان صادره توسط شهرداري ها، گواهي عدم خلاف و سند مالكيت است.

فروشگاه
قيمت انواع خودرو در بازار تهران از سوي اتحاديه فروشندگان اتومبيل
023430.jpg
023376.jpg
023412.jpg
023403.jpg

خرج 1
قيمت مرغ و تخم مرغ در تهران كاهش مي يابد
ايرنا: رئيس اتحاديه مرغداران استان تهران از كاهش نرخ مرغ و تخم مرغ طي روزهاي آينده در تهران خبر داد.محمد يوسفي افزود: با پايان ماه مبارك رمضان و كاهش تقاضا در بازار، نرخ هر كيلوگرم مرغ در بازار آزاد تهران با كاهش نسبي به مرز 15 هزار ريال خواهد رسيد.وي همچنين از كاهش احتمالي نرخ تخم مرغ خبر داد و گفت: نرخ هر كيلوگرم تخم مرغ در روزهاي آينده 7 هزار و 300 ريال پيش بيني مي شود. مرغداران تهراني از هم اكنون نگران كاهش نرخ در بازار مرغ هستند، نوسانات بازار مرغ، وضعيت نامعلومي را براي مرغداران ايجاد كرده، به گونه اي كه توليدات آنها با مشكلات بسياري مواجه شده است.يوسفي با بيان اينكه هر ساله در ماه هاي آبان و آذر نرخ مرغ در تهران با كاهش مواجه مي شود، نبود مناسبت ها و كاهش قدرت خريد مردم براي تهيه مرغ را از عوامل كاهش نرخ مرغ در روزهاي آينده عنوان كرد.رئيس اين اتحاديه افزود: در ماه مبارك رمضان نرخ هر كيلوگرم مرغ در تهران از 16 هزار ريال تجاوز نكرد و اين امر موجب شد تا شهروندان مشكل كمتري در تهيه مرغ داشته باشند.

خرج 2
كاهش زمان رسيدن به بازارهاي روز ميوه و تره بار
023484.jpg
فارس: مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته تا پايان سال 84 با احداث 500 بازار ثابت و سيار ميوه و تره بار، شهروندان تهران با 10 دقيقه پياده روي و 5 دقيقه سواره، مي توانند خود را به مراكز مذكور برسانند.ابوالقاسم  صلاحي افزود: سازمان ميادين ميوه و تره بار و فرآورده هاي كشاورزي شهر تهران در حال حاضر با داشتن 67 ميدان و بازار ثابت و 30 بازار سيار در 97 نقطه از شهر، روزانه به بيش از 400 هزار شهروند تهراني سرويس مي دهد.تعداد بازارهاي ثابت تا پايان سال 83 به 80 بازار مي رسد؛ يعني حداقل 13 بازار جديد تا آن زمان تاسيس مي شود و تعداد بازارهاي سيار نيز به 100 بازار خواهد رسيد و در مجموع مراكز عرضه محصولات كشاورزي از 97 نقطه فعلي به 180 نقطه در سطح تهران مي رسد.تا پايان سال 84 نيز تعداد بازارهاي ثابت به 100 بازار و سيار به 400 نقطه مي رسد.صلاحي همچنين اظهار داشت: به رغم استقبال مردم از كانكس هاي موجود، سازمان طي قراردادي با يك مركز جديد سازنده كانكس هاي سيار درصدد است تا كانكس هاي بزرگتر و مجهز به سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي، يخچال و فاضلاب را در سطح محلات شهر تهران نصب كند.وي در خصوص نحوه نظارت سازمان بر قيمت اقلام در سطح اين بازارها گفت: قيمت ها به صورت هفتگي توسط واحد معاونت بهره برداري و بازرگاني سازمان تعيين و به تمام بازارها اعلام شده و همه آنها بايد از اين قيمت واحد پيروي كنند كه در اين راستا شماره اي روي تابلوها در محل تمام بازارها نصب شده است تا شهروندان در صورت بروز تخلف مراتب را به سازمان اعلام كنند.

خرج 3
فروش متمركز بهاره امسال برگزار مي شود
فارس: رئيس مجمع امور صنفي توليدي و خدمات فني تهران از برگزاري فروش متمركز بهاره در سال جاري خبر داد. علي فاضلي اظهار داشت: در حال حاضر بررسي محل مناسب برگزاري فروش متمركز بهاره در حال انجام است و محل هاي مورد نظر براي اين كار بررسي مي شود. مصلاي تهران و ورزشگاه تختي از جمله مكان هاي در نظر گرفته شده براي اين كار هستند كه هنوز براي اين امر تصميم قطعي گرفته نشده است. با توجه به رضايت واحدهاي صنفي از برگزاري فروش بهاره در سال گذشته در مصلاي تهران، پيش بيني مي شود امسال نيز اين فروش بهاره در محل مصلاي تهران برپا شود.

خرج 4
تفاوت قيمت سكه و طلا قابل توجه نيست
023487.jpg
ايسنا: مدير كل نشر و چاپ اسكناس و خزانه بانك مركزي درباره وضعيت طلا در بازارهاي جهاني گفت: افزايش قيمت جهاني طلا منجر به افزايش قيمت طلا و سكه در بازارهاي داخلي شده است. جلال جليليان افزود: با توجه به روند صعودي قيمت كالا در بازارهاي جهاني ارزش طلا و سكه نيز متناسب با آن افزايش يافته است. به گفته او، تفاوت ميان قيمت سكه و ارزش طلا در حال حاضر اصلا قابل توجه نيست. وي گفت: روز شنبه قيمت سكه 96 هزار تومان خريد بازار و 97 هزار تومان فروش بوده در حالي كه قيمت تمام شده بانك مركزي 94 هزار و 800 تومان بود و حتي يك ريال براي بانك مركزي سود در بر نداشته است. جليليان درباره بازگشتن قيمت طلا در بازارهاي جهاني به وضعيت عادي خود توضيح داد: بازار جهاني متاثر از عرضه و تقاضا است. اگر بانك هاي مركزي يا مراكز توليد، عرضه خود را بيشتر كنند اثر كاهنده خواهد داشت. به شكلي كه اگر بانك هاي مركزي سكه و طلا عرضه كنند، عرضه در بازار افزايش مي يابد و در عين حال قيمت كاهش مي يابد، اما اگر بخواهند توليد و فروش را كاهش دهند قيمت طلا در بازارهاي جهاني افزايش مي يابد. وي با متاثر دانستن افزايش قيمت طلاي جهاني از انتخابات رياست جمهوري آمريكا خاطرنشان كرد: با توجه به كاهش ارزش دلار در مقابل پول كشورهاي اروپايي به خصوص يورو، قيمت طلا متاثر از آن شد. مدير كل نشر و چاپ اسكناس و خزانه بانك مركزي درباره ورود سكه هاي جديد در بازار داخلي گفت: غير از چهار سكه اي كه عرضه شده فعلا سكه جديدي به بازار نمي آيد. از تاريخ اعلام شده سكه هاي 500 ريالي، 250 ريالي، 100 ريالي و 50 ريالي مستمرا عرضه شدند. وي تاكيد كرد: غير از سكه هاي 500 ، 250 ، 100 و 50 ريالي، سكه جديدي به بازار عرضه نمي شود.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
كارت اعتباري و تلفن همراه
اين كارت هاي اعتباري بانك ها را كنار گوشي تلفن همراه مي گذاريم، خراب مي شود و غير از هزينه گرفتن كارت مجدد، كلي هم دردسر دارد، مسوولان لطفا رسيدگي كنند.
به بازنشستگان وام بدهيد
بازنشسته تامين اجتماعي هستم. از طرف جامعه بازنشستگان از دولت و سازمان تامين اجتماعي تقاضا دارم به ما وام بدهيد تا بتوانيم زندگي مان را تامين كنيم. حقوق كفافمان را نمي دهد. هر دفعه مي رويم مي گويند وام تمام شده.
خانم سليمي
پاداش بازنشستگي 78 را نداده اند
بازنشسته آموزش و پرورش هستم. طبق مصوبه مجلس پاداش بازنشستگان سال هاي 76 ۷۷، و... را داده اند، ولي انگار 78 را فراموش كرده اند.
آقاي رسولي
شماره 137 شهرداري
گفتند اگر به اين شماره زنگ بزنيد در اسرع وقت به مشكل  شما رسيدگي مي شود. دو ماه پيش زنگ زدم درباره جدول كوچه شفيعي در خيابان ايران، كد 11534 را به من دادند. دوباره تماس گرفتم كد 28994 را به من دادند و امروز تماس  گرفتم كد 31909 را به من دادند. فقط كد مي دهند، مگر قرار نبود در اسرع وقت رسيدگي شود؟
آقاي كاشاني 
سه ماه است حقوق نداده اند
حقوق پرسنل تربيت بدني بانوان را سه ماه است نداده اند و وارد ماه چهارم شده. مسوولان لطفا رسيدگي كنند.

بازتاب
فاضلاب در خيابان شهيد شهروي
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3503 مورخ 1/7/83، ستون صداي مصرف كننده تحت عنوان فاضلاب به اطلاع مي رساند:
با توجه به بازديد به عمل آمده از خيابان شهيد شهروي، هيچ يك از منازل مسكوني، لوله فاضلاب خويش را به نهر اصلي متصل ننموده اند و بوي تعفن، ناشي از راكد ماندن آب در نهر به دليل نداشتن شيب كافي و طبيعتا جريان نيافتن مناسب آب است كه ضمن تاكيد بر پاكسازي و شست وشوي روزانه نهر توسط ناحيه مربوطه، از طريق حوزه فني و عمراني نيز بررسي كارشناسي جهت كف سازي اساسي نهر گرديده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 14
پل عابر در پاسگاه نعمت آباد
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 20/7/83 در خصوص نصب پل هوايي عابر پياده در جاده ساوه - بعد از پل زيرگذر نعمت آباد به آگاهي مي رسانيم، عمليات نصب پايه اين پل از سوي شهرداري منطقه 18 در محل مذكور صورت پذيرفته شده و به زودي عرشه و پلكان آن نيز نصب خواهد شد.
شايان ذكر است علت تاخير در اجراي پل مذكور جابه جايي تاسيسات برقي در اين محل بوده كه بحمدالله هم اكنون انجام شده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 18
درخت هاي خشك بلوار ابوذر
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3510 مورخ 8/7/83 ، ستون صداي مصرف كننده تحت عنوان درخت هاي خشك به اطلاع مي رساند: عمليات عمراني ترميم ديواره هاي تخريب شده جانبي مسيل بلوار ابوذر در تقاطع با خيابان پيروزي به دليل نشست آسفالت خيابان در محل حوضچه مخابرات، امكان آبياري درختان را به صورت مقطعي با مشكل مواجه ساخته است كه در اين راستا و براساس برنامه زمانبندي ، عمليات آبياري درختان حاشيه بلوار ابوذر توسط تانكر مورد اقدام از سوي اداره فضاي سبز منطقه مي باشد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 14
عقب نشيني، اول از پادگان  ها
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج درشماره 3494 مورخ 22/6/83، تحت عنوان عقب نشيني،  اول از پادگان به اطلاع مي رساند:
مذاكرات و توافقات اوليه جهت عقب نشيني پادگان نيروي هوايي در خيابان پيروزي و در محدوده شهرداري منطقه 14 به عمل آمده است كه ان شاءالله با پيگير ي هاي مشترك اين منطقه و دبيرخانه امور نهادها و مراكز نظامي، شهروندان گرامي در آينده اي نزديك شاهد اجراي طرح عقب نشيني خواهند بود.
سرعت گير در ميدان هفت حوض 
طبق گزارش واصله از معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، ميدان نبوت هفت حوض در دو ضلع شرق و غرب، در برنامه نصب سرعت گير آسفالتي قرار دارد و به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 8

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |