پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۵۸
مسابقه جهاني هنر و نيايش
جايزه بزرگ؛ مادي و معنوي
عكاسان مي توانستند عكس هايي با موضوع هاي: مراسم مذهبي، مراسم خرافي اوليه، طبيعت به عنوان نماد الهي، لباس هاي نيايش در اديان و مذاهب، لباس نيايش زنان و قبايل و نژادهاي گوناگون در عصر حاضر، كودكان و نيايش، اجراي مراسم نيايش در دنياي مدرن، بيان احساس معنوي به هنگام نيايش به دبيرخانه ارايه كنند
023499.jpg
عكس : گلناز بهشتي
سپيده قاضي زاده 
برنده جايزه جهاني 15 هزار دلاري هنر و نيايش اول دي ماه مشخص مي شود. شايد نگاه مادي به يك مسابقه معنوي كمي بي انصافي باشد، اما اين جايزه تاكنون بيش از 4هزار عكاس در سراسر دنيا را درگير خود كرده است.
همه چيز بر مي گردد به حدود سه سال پيش كه گروهي از هنرمندان ايراني پيشنهاد برگزاري يك مسابقه بزرگ بين المللي هنري را ارايه كردند. آيت  قاسم پور دبير اجرايي جايزه جهاني  هنر و نيايش درباره چگونگي شكل گيري اين رويداد هنري مي گويد:پس از آنكه هنر ايران در عرصه هاي گوناگون مورد توجه جهانيان قرار گرفت، به اين نتيجه رسيديم كه هنر ايران مي تواند در عرصه هاي مختلف، جهاني شود و در رويدادهاي هنري دنيا جايگاهي پيدا كند.
و كشور ما به عنوان جمهوري اسلامي كه داعيه فرهنگ ديني دارد، در دنياي پست مدرن امروز مي تواند پايگاهي به عنوانهنر معنوي ايجاد كند.
دبير اجرايي جايزه جهاني هنر و نيايش درباره اهداف اين همايش مي گويد:ما دو هدف عمده را مورد توجه قرار داديم، يكي حفظ و تقويت جايگاهي كه هنرمندان ايراني سال هاي اخير در جهان كسب كرده اند و ديگر آشنايي ايرانيان با هنرمندان جهان.
اينگونه بود كه قاسم پور و همكارانش فعاليت خود را در سال 80 آغاز و با شكل گيري كميته هاي علمي و كارشناسان هنري به تحليل داده ها پرداخت و پس از جلساتي با حضور نخبگان هنري، فلسفي و علمي كميته اجرايي جايزه شكل گرفته است. اين جلسات شكل گرفت تا آنچه كه قرار بود به صورت يك رويداد مهم هنري جلوه كند، موضوع و تعريف ابتدايي واژه ها به لحاظ محتوا و ضريب نفوذ پذيري جايزه در بين هنرمندان بررسي شود.
او درباره انتخاب عنوانهنر و نيايش براي جايزه توضيح مي دهد: انتخاب اين عنوان برگرفته از ديدگا ه هاي كارشناسي حوزه هاي مختلف فكري، هنري و علمي بود. تبيين سياست ها، اهداف كلان و نگاه معنوي باعث شد تا جايزه جهاني را اينگونه تعريف كنيم.
بين كارشناسان و هنرمندان ايراني بحث هاي مختلفي صورت مي گيرد تا پس از طي اين مدت به نتيجه مي رسند كه نوع و رقم جايزه ها، غناي هنري ايران و گردآوري و دعوت از نخبگاني كه در عرصه جهاني شهرت و در داخل كشور اعتبار دارند مي تواند هنرمندان پنج قاره را به موضوع جلب كند.
آنطور كه قاسم پور مي گويد قرار است تا 5 سال آينده جايزه هنر و نيايش رشته هاي مختلف هنري را در برگيرد. اما اكنون به دليل امكان سنجي و پشتوانه حال حاضر جايزه، مسوولان تصميم گرفته اند عكس و ادبيات داستاني را به عنوان اولين موضوع براي اين رقابت جهاني انتخاب كنند.
اما با توجه به مشكلات در زمينه ادبيات داستاني كه از جمله آنها حجم زياد مطالب است امكان وجود عرصه رقابت در زمينه ادبيات داستاني وجود نداشته است. ادبيات داستاني را به سال بعد موكول كرديم تا در سال آينده به همراه شعر و گرافيك به بخش مسابقه افزوده شوند.
اما به غير از اين رشته ها فاكتورهاي ديگري هم است كه سال آينده به جايزه مانده هنر و نيايش افزوده مي شود، يكي از آنها افزايشي با بودجه 150 ميليون توماني مركز تا سقف 400 ميليون تومان است.
تاكنون هنرمندان 27 كشور از 5 قاره دنيا و بيش از 800 هنرمند ايراني در بخش مسابقه شركت كرده اند كه به گفته قاسم پور: ما از پيش بيني جلوتر هستيم، استقبال ما در سال اول كمتر از اين ارقام بود، اما تاكنون كه مهلت ارسال آثار چه از طريق email و چه پست به اتمام رسيده، تعداد آنها به حدود 4 هزار اثر رسيده است.
دبير اجرايي جايزه جهاني هنر و نيايش درباره موضوع آثار مي گويد: ما هنر را خارج از بحث نيايش نمي دانيم، هنرمند زماني مي تواند خالق آثار هنري باشد كه با يك فضاي خاص در ارتباط باشد و اثر هنرمند زماني جاودانه مي شود كه درون مايه معنوي داشته باشد. او ادامه مي دهد:  نيايش يعني چيزهاي زميني را رها كنيد و به سمت آفريننده تمام كائنات برويد. هنرمند مي خواهد خود را از چيزهاي زميني بكند. اصلا هنر و نيايش يك مرز مشترك دارند در نهايت عكس هاي معنوي مي توانند موضوع هاي مختلفي چون اماكن مذهبي، البسه نيايشگران و مراسم ويژه آنها را در برگيرند.
از نظر قاسم پور جالب است كه در بين هنرمندان كشورهاي مختلف نگاهي مشترك در خصوص نيايش وجود دارد و آن نگاهي شرقي و شايد ايراني است. از نظر او آثار هماهنگ هستند. يعني آنطور كه در فراخوان آمده عكاسان مي توانستند عكس هايي با موضوع هاي: مراسم مذهبي، مراسم خرافي اوليه، طبيعت به عنوان نماد الهي، لباس هاي نيايش در اديان و مذاهب، لباس نيايش زنان و قبايل و نژادهاي گوناگون در عصر حاضر، كودكان و نيايش، اجراي مراسم نيايش در دنياي مدرن، بيان احساس معنوي به هنگام نيايش به دبيرخانه ارايه كنند و نفر اول آنها 15هزار دلار، نفر دوم 10 هزار دلار، نفر سوم 5 هزار دلار و 10 اثر برگزيده هر كدام 2 هزار دلار دريافت كرده و 200 اثر برگزيده در نمايشگاه به نمايش درمي آيد. 15 هزار دلار بهانه اي شد تا هنرمندان 5 قاره گرد هم آيند و هنر معنوي ايران جهاني شود.

حساب حسابتان را داشته باشيد
023496.jpg
رضامحدث-حتما يا كارت خودپرداز داريد يا لااقل روزي يك بار از كنار اين دستگاه هاي زيبا كه در كنار بانك ها نصب شده اند رد مي شويد.
خوشبختانه هنوز در ايران طريقه تقلب و سوءاستفاده از اين دستگاه ها را دوستان كلاهبردار ياد نگرفته اند و اميدواريم كه هيچ وقت هم ياد نگيرند. اما در انگلستان اوضاع مانند كشور ما نيست. اكثر آنها يكي، دو تا يا بعضا چند تا از اين كارت هاي خوشگل در جيب دارند و به جاي اينكه از پول نقد استفاده كنند از اين كارت ها بهره مي گيرند، اما كار به اينجا هم ختم نمي شود. بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته كلاهبرداري از اين طريق در اين كشور 85درصد افزايش يافته و طي اين مدت 61 ميليون پوند از حساب مردم به سرقت رفته است.
به دنبال افزايش اين كلاهبرداري ها مقامات به استفاده كنندگان از دستگاه هاي پرداخت پول هشدار دادند كه بيش از گذشته مراقب باشند و حساب خود را به صورت منظم كنترل كنند.
تبهكاران با نصب دستگاه هايي روي دستگاه هاي پرداخت كننده پول، شماره كارت و ديگر اطلاعات مورد نياز را به دست مي آورند و با دوربين هاي كوچك كه توسط كلاهبرداران نصب شده اند شماره هاي رمز را ضبط كرده و در فرصت مناسب حساب هاي بانكي مردم را خالي مي كنند.
هيلاري مردوك، يكي از اين قربانيان است. او مي  گويد كه از اين كلاهبرداري آگاهي نداشته تا اينكه بانك با او تماس مي گيرد و مي گويد 900 پوند از حساب او كم شده، آيا اطلاع دارد؟ او متوجه مي شود و كارت را مسدود مي كند تا مانع از خالي شدن باقي حسابش شود.
در حال حاضر تكنولوژي در حال اجراست كه در آن كارت هايي با چيپ هاي هوشمند، اطلاعات بيشتري را نسبت به كارت هاي مغناطيسي جديد در بر دارند. فرانسوي ها اين تكنولوژي را از 10 سال قبل به خدمت گرفته اند و انگليسي ها تازه به فكر آن افتاده اند. در حال حاضر در انگليس 50 ميليون كارت جديد توليد شده و 25 ميليون از 42 ميليون دارنده كارت هاي قديمي، كارت هاي خود را تعويض كرده اند.
به هر حال بد نيست ما هم در ايران قبل از بروز اين مشكلات به فكر جلوگيري از آن باشيم.
بي.بي.سي 

ستون شما
گلايه 
اين يك گلايه تكراري است، اما ما مي نويسيم. خواننده اي تماس گرفتند و گفتند چرا به جاي درج مطلب در ايرانشهر ، آگهي چاپ مي كنيم. ايشان از زياد شدن ميزان آگهي ها گلايه داشتند.
- دوست عزيز حق با شماست، اما حيات خرج دارد. آگهي كه چاپ نشود، بايد در تيراژ تجديدنظر كرد. اين شايد بدتر از چاپ آگهي به جاي مطلب باشد.
طهرانشهر محبوب
چند تماس داشتيم در تمجيد از صفحه طهرانشهر. اين صفحه كه خاطرات تهران قديم را زنده مي كند، ظاهرا خيلي مورد توجه جوانان قديم قرار گرفته. چند خواننده مسن گفتند از قولشان بنويسم كه طهرانشهر را دوست دارند و ما هم نوشتيم.
هواداران ذهن زيبا
چراذهن زيبا را هميشه و به طور مداوم چاپ نمي كنيد؟ سوالي تكراري از خواننده هاي هميشگي ايرانشهر.
- چه بگوييم، مشكل همان است كه اول ستون شما در همين شماره امروزه خوانديد. اگر نخوانديد، دوباره بخوانيد.
۵۰تومان كنيد
پيشنهاد مي كنم قيمت روزنامه را 50 تومان كنيد، چرا كه روزنامه فروش ها هيچ وقت بقيه پول را به ما پس نمي دهند و روزنامه را همان۵۰ تومان حساب مي كنند.
- تذكر شما بررسي مي شود، اما راستش ما هم گاهي ناچار مي شويم روزنامه خودمان را بخريم. فكر نمي كنيم تمام روزنامه فروش ها به اين صورت رفتار كنند كه شما مي گوييد،به هر حال ممنون كه به اين نكته اشاره كرديد. تذكر شما بررسي مي شود.
جارو كردن مدرسه
ولي دانش آموزي در دبيرستان دخترانه باهنر در خيابان جامي منطقه۱۱ هستم ، مديريت دبيرستان دانش آموزان را وادار به جارو كردن و نظافت كلاس ها و مدرسه مي كند. آيا ايشان چنين اجازه اي دارند؟
- زماني كه ما بچه بوديم ظاهرا چنين اجازه اي داشتند. حالا خيلي وقت است كه از وقت مدرسه رفتن ما گذشته، شنيده ايم كه مدرسه جاي اين كارها نيست، اما ما فقط شنيده ايم. ضمن اينكه اگر حرف هاي شما صحت داشته باشد، مدير اين مدرسه سوژه مناسبي به نظر مي رسد براي صفحه يك شهروند ما!
بوي نفت
بارها گفته ايم فكري به حال روزنامه تان بكنيد. هر وقت آن را ورق مي زنيم، دستمان سياه مي شود و بوي نفت مي گيرد. منظور راهنماي همشهري است.
- دعا مي كنيم كه مشكل شما حل شود. به هر حال شما يا دنبال كار هستيد، يا خريد خودرو، يا اجاره مسكن يا به هر حال تهيه چيزي. دعا مي كنيم كه مشكلاتان حل شود و ديگر مجبور به ورق زدن راهنماي همشهري نباشيد. در زمان ورق زدن ساير صفحات همشهري مشكلي برايتان پيش نمي آيد، مشكل شما با رسيدن به هدفتتان حل مي شود.

امروز
چتر را فراموش كنيد
023493.jpg
گفته اند امروز قرار است قطرات باران رنگ و بوي شهر را طراوتي ببخشند. ابرهاي تيره آسمان امروز قرار است منجر به بارش باران شود. فكر كرديم چه پيشنهادي بكنيم كه به هواي احتمالا باراني امروز بخورد و بي ارتباط با آن نباشد؛ ياد چتر افتاديم. چه چيزي بهتر از چتر.
امروز حتما هنگام خارج شدن از خانه و ديدن ابرهاي سياه به فكر آن مي افتيد كه چتري برداريد و اين دقيقا مخالف پيشنهاد امروز ماست.
براي امروز مي خواهيم پيشنهادي متفاوت بدهيم. با خودتان چتر نبريد.
اين پيشنهاد امروز ماست. راه رفتن در خيابان در حالي كه باران مي بارد و شما چتري نداريد كه بالاي سرتان بگيريد. مطمئن باشيد قدم زدن زير باران لذتبخش خواهد بود. فقط پيشنهاد امروز ما يك توصيه اضافه نيز دارد و آن اينكه مواظب باشيد زياد هيجان زده نشويد، چون ممكن است سرما بخوريد.
اگر حوصله اي داشتيد پيشنهاد امروز ما را انجام دهيد و توصيه ايمني ما را جدي بگيريد.

جعبه
فارنهايت 11/9
يك هفته ديگر هم به پايان رسيد. باز هم به پنج شنبه و جمعه رسيديم و اين آخرين پنج شنبه و جمعه ماه آبان است.
برنامه هاي اين دو روز هم مثل هميشه زياد است و حالا با بزرگتر شدن جعبه مي توانيم همه آنها را بنويسيم. امروز ساعت 10:15 مي توانيد سريال آتش سرد را از شبكه اول تماشا كنيد. جمعه گذشته شبكه چهار سيما علاقه مندان به سينما 4 را غافلگير كرد و فارنهايت 11/9 را به نمايش گذاشت. امروز مي توانيد اين فيلم را با زبان اصلي و زير نويس فارسي و البته راس ساعت 15 از اين شبكه تماشا كنيد.
امشب سينما يك هم برنامه جالبي دارد. حصار مانع خرگوش نام اين فيلم سينمايي است. فيلم محصول سال 2002 ميلادي است و دوراني را روايت مي كند كه مهاجران سفيد پوست كنترل سياسي استراليا را به عهده گرفتند. اين فيلم در بخش بين الملل بيست و يكمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمده بود. برنامه ساعت 30:22 آغاز مي شود.
البته امشب، هم شبكه سوم ساعت 15:20 فيلم سينمايي دارد، هم شبكه تهران ساعت 30:22 اما براي فردا، ساعت 9 بامداد مي توانيد شاهد برنامه ورزشي ديدار در وقت اضافه باشيد كه از شبكه اول پخش مي شود. كمين ساعت 14 از شبكه سوم پخش مي شود. فيلم سينمايي بعد از ظهرهاي جمعه را هم فراموش نكنيد. ساعت 16 زمان پخش آن است. ساعت 19 فردا مي توانيد طلسم شدگان را از شبكه تهران نگاه كنيد. آقاي اماني رابطه خودش را با آقاي دلدار و نيما تعريف مي كند. نيما از سپيده مي خواهد كه به او كمك كند تا بتواند با مهشيد صحبت كند. نيما به مجتمع قضائي مي رود و ... اين بخشي از قسمت فردا شب اين سريال است.
ساعت 21 مي توانيد معماي بروتاين را از شبكه دوم نگاه كنيد. 45:21 صندلي داغ پخش مي شود از شبكه دوم و بالاخره بچه هاي غبار را مي توانيد ساعت 10:22 از شبكه اول ببينيد. آخر هفته خوبي داشته باشيد. راستي فردا ساعت 30:16مي توانيد ديدار پرسپوليس و صبا باتري را تماشا كنيد.

نت
ايرج عندليبي بعد از 30 سال
خبر اول اينكه قرار است يك كنسرت موسيقي كردي با عنوان مروري بر 30 سال فعاليت هنري ايرج عندليبي در فرهنگسراي نياوران اجرا شود. ايرج عندليبي از خوانندگان قديمي و بنام كردستان است كه از سال 53 و به دليل بيماري نتوانست كار موسيقي را ادامه بدهد، ولي در طول 30 سال فعاليتش آثاري معروف و شناخته شده را براي تمام كردهاي جهان به جا گذاشته است. او موسيقي را از استاداني مانند حسن زيرك، مظهر خاتمي و حسن كامكار ياد گرفته و حالا به اصرار فرزندش شاهو عندليبي تصميم به اجراي آثار قديمي خود گرفته است. در اين برنامه كه در تاريخ 28 و 29 آبان ماه در ساعت 19 اجرا مي شود، تنظيم تمام قطعات بر عهده شاهو عندليبي است و بهار مديري به عنوان همخوان، كاوه سپندار و كسري سپندار ديوان، شاهو عندليبيني، مسلم عليپور كمانچه، ميلاد عليپور دهل و دايره، بهزاد ضيا قزويني عود، سپيده مختاريان سه تار و همخوان، پويا سراني سنتور، حسين رضايي نيا دف و حميد مقدم تنبك ايرج عندليبي را همراهي مي كنند. خبر بعدي درباره كنسرت گروه وزيري است كه در روزهاي 28 و 29 آبان ماه و به سرپرستي كيوان ساكت در فرهنگسراي بهمن اجرا مي شود. حالا بايد انتخاب كنيد.

نمايشگاه
آثاري از نگارگري، خوشنويسي وعكس
فقط همين امروز مي توانيد براي بازديد از نمايشگاه گروهي خوشنويسي و تذهيب كه در نگارخانه شفق برگزار شده است، برويد. در اين نمايشگاه 40 تابلو با موضوع آزاد به نمايش گذاشته شده اند و در حاشيه آن هنرمندان خوشنويس براي بازديد كنندگان، يك اثر خوشنويسي هم تحرير مي كنند. بنابراين امروز مي توانيد به نگارخانه شفق در خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي  ، خيابان،۲۱ پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو برويد و اين آثار را ببينيد. نمايشگاه ديگري هم از نگارگري هاي صادق گنجوي در نگارخانه آثار بر پاست و در آن 30 اثر مينياتور مدرن را با موضوع صفويه مي توانيد ببينيد. براي ديدن اين آثار تا 2آذر ماه هر روز از ساعت۴ تا 7 بعدازظهر بايد به نشاني : خيابان انقلاب، روبه روي در اصلي دانشگاه، خيابان فخر رازي، پلاك 136 مراجعه كنيد. همچنين نمايشگاهي از عكس و ويدئو علي سروري با عنوان جمشيديه برگزار شده است. اين نمايشگاه از 25 آبان ماه برگزار شده و تا چهارم آذر ماه ادامه دارد. براي بازديد از اين نمايشگاه هم هر روز از ساعت 5 تا 9 بعدازظهر به گالري خاك در خيابان شريعتي ، دوراهي قلهك، خيابان بصيري،كوچه ژيلا برويد.

كتابخانه
شخصيت هاي تنها و مشابه
هنوز زمستان نيامده، اما مي  توانيد از حالا داستان فراموشان اين زمستان را بخوانيد. اين مجموعه نوشته مهدي رجبي و برگزيده هشت داستان كوتاه است. داستان هاي اين مجموعه در فضايي بدون اسم اتفاق مي افتد و فضاي آنها به جز يك داستان، در فصل زمستان مي گذرد. نكته جالب اين است كه تمام شخصيت هاي اين مجموعه به شكلي تنها هستند و همين مساله باعث شباهت آنها به هم مي شود. اين مجموعه شامل داستان هاي زندگي در آن سوي رودخانه، تانگوي شبانه، من سياه نمي پوشم، راهروهاي دلتنگي، همه چترها اين شكلي هستند، اين سرما مرا مي كشد، دالان هاي ذرت، پاييز و نظامي ها و جن در رختخواب هستند. اين كتاب 159 صفحه اي را نشر قصه و با قيمت يكهزار تومان منتشر كرده است. همچنين مصطفي مستور كه رمانروي ماه خداوند را ببوس و مجموعه داستانمن داناي كل هستم را نوشته بود، اين بار حكايتعشق بي قاف، بي شين و بي نقطه را مي نويسد. اين مجموعه شامل 6 داستان كوتاه است كه اين داستان ها در ادامه دو مجموعه داستان قبل هستند. وجه اشتراك تمام داستان ها درماندگي مفرط است كه نوع آن در مورد افراد مختلف فرق دارد. اين مجموعه قرار است به زودي منتشر شود.

پرده
فيلم هايي كه اكران شدند
اگر اهل سينما باشيد،حتما مي دانيد كه الان چه فيلم هايي بر پرده سينماهاي تهران قرار دارند. فيلم هاي دوئل به كارگرداني احمدرضا درويش، بله برون ساخته داوود موثقي، جايي ديگر به كارگرداني مهدي كرم پور و خوابگاه دختران، همزمان با عيد فطر به نمايش درآمدند. دوئل كه يكي از پر جايزه ترين فيلم هاي جشنواره بود با داشتن 20 سينما و در سه روز اول اكران، 10 ميليون تومان فروخت. بله برون هم كه در 20 سينما به روي پرده رفته۱۳ ميليون فروش داشته است. اما از بين فيلم هايي كه همزمان با ماه رمضان به نمايش درآمدند؛ فيلم شاه خاموش به كارگرداني همايون شهنواز بعد از 27 روز نمايش در چهار سينما و با 40 ميليون تومان فروش عنوان پرفروش ترين فيلم را دارد. ضمنا گويا از بين اين فيلم ها سه فيلم روي پرده سينماي بنياد آفرينش هاي هنري نياوران رفته اند. در واقع مي توانيد هر روز ساعت 18 فيلم دوئل، ساعت 30:20 فيلم خوابگاه دختران و ساعت 22 فيلم جايي ديگر را در اين سالن ببينيد. انتهاي خيابان پاسداران، مقابل پارك نياوران ، فرهنگسراي نياوران.

هوا
باران 
نمي دانيم پرفشار است يا كم فشار. آنچه ما مي دانيم اين است كه يكي از اين دو يا شايد تلفيقي از هر دوي آنها باعث شده تا امروز هواي شهر باراني باشد. بعد از اينكه سه شنبه و چهارشنبه اي آفتابي را پشت سر گذاشتيم، از امروز دوباره هوا رو به سردي مي رود. براي فردا كه روز تعطيل است هم هوايي باراني و البته سرد پيش بيني شده. دماي هواي تهران امروز بين 17 و 10 درجه نوسان خواهد داشت و دماي هواي فردا با چند درجه كاهش نسبت به امروز بين 16 و 9 درجه سانتيگراد در گرم ترين و سردترين ساعات متغير خواهد بود.

ذهن زيبا
كسي كه خودش را تبديل به عسل مي كند، مگس ها رويش مي نشينند.
ضرب المثل اسپانيايي
به طور كلي در جهان شش نوع افراد زندگي مي كنند كه با شكست مواجه مي شوند. اينها عبارتند از: انسان هاي بي حال، ترسو، بي اراده، از خود راضي، فاقد مديريت و با سواد بي تجربه.
هربرت كاسون

ورود
حرمت روز
روزها مقصر نيستند، خوب يا بدشان را ما مي سازيم. تاوقتي كه روزها با مدرسه مي گذشت، شنبه منفور بود و جمعه روز محبوب  ما. بعد بزرگتر شديم، مفهوم روزها هم برايمان تغيير كرد.
حالا سالهاست كه مثل هم فكر مي كنيم. دغدغه هايمان، از شنبه تا شنبه را بين خوب و بد معلق كرده اند.
حرمت روزها به ما است. بايد فكري به حال خودمان بكنيم. پنج شنبه چه طعمي دارد، دوست عزيز؟!

خروج
لحظه آخر
كيوسك، روزنامه، ورق، ورق، ورق تا اينجا كه وقت خداحافظي است. هميشه وقت خداحافظي است كه هزار حرف نگفته به ذهن هجوم مي آورد. اين چه حكايتي است، نمي دانيم، اما نتيجه همان مي شود كه همه مي دانند، افسوس كه وقت تمام است. وقت اندك، لحظه خروج، حرف هاي نگفته. يادمان باشد، هفته بعد هم به سرعت مي گذرد. دوباره ماييم و اين لحظه آخر.

شاتر
023490.jpg
عكس :گلناز بهشتي
چرتي كوتاه داخل مترو، حيف كه زود پاره مي شود!

تهرانشهر
آرمانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
طهرانشهر
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |