پنجشنبه ۱۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۵۹۷
چند خط خبر از چهارمين دوسالانه پويانمايي
شهر در دست بچه ها
026769.jpg
اين احتمال وجود دارد كه انيميشن تماشايي شرك ميهمان دوسالا نه پويا نمايي باشد.
خيلي اتفاقي بود، ناگهان پرتاب شديم به قلب چهارمين دو سالانه. يك نفر بود كه مي گفت: از جشنواره پويا نمايي حرف بزنيم. جملات اوليه، اما كليشه اي بود.
اين جشنواره با اهدافي مثل فراهم كردن زمينه اي مناسب براي تبادل انديشه ها و آموخته ها با گردآوري و عرضه هدفمند آثار، كشف توانمندي ها و تشويق تازه واردهاي عرصه پويانمايي به ابتكار و خلاقيت و گسترش توانايي ها با مطرح كردن تكنيك ها و نگرش هاي تازه براي رسيدن به كيفيتي بهتر، در بخش هاي مختلفي برگزار مي شود. و اما بعد از رد كردن اولين پيچ كه شامل حرف هاي كلي بود، اخبار دا غ تري به ما رسيد.
بخش ها شامل  مسابقه، خارج از مسابقه، نمايش ويژه و چشم انداز هستند. در بخش مسابقه آثار 16 و 35 ميليمتري در قالب آثار تبليغي مانند فيلم هاي آموزشي، صنعتي و تبليغاتي، مجموعه ها و سريال ها شركت مي كنند كه در آن آثار داخلي و بين المللي در دو قسمت مستقل بررسي مي شوند.
در مسابقه آثار داخلي يك هيات متشكل از 5 عضو از هنرمندان و كارشناسان پويانمايي آثار را بررسي و ارزيابي مي كنند و در مسابقه آثار بين المللي 5 نفر از هنرمندان و كارشناسان بين المللي كه به وسيله ستاد جشنواره انتخاب شده اند، در مورد اين آثار قضاوت مي كنند. آثار شركت كننده در بخش خارج از مسابقه كه هم از آثار بخش مسابقه هستند و هم به دلايلي مانند: مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضويت يكي از سازندگان در هيات داوري، تكميل شدن ظرفيت موردنظر بخش مسابقه يا درخواست سازنده، در اين بخش به نمايش درمي آيند. اينجاي گزارش جايي است كه بايد برويم سراغ نمايش  ويژه. بخش نمايش ويژه به شيوه رقابتي و به خاطر فراهم آوردن زمينه اي مناسب براي تبادل تجربه و انديشه هنرمندان و ارزيابي جايگاه آثار ايراني در قياس با آثار كشورهاي ديگر به وجود آمده است كه در آن گزيده اي از آثار برگزيده جشنواره هاي مختلف جهاني و مروري بر آثار يك مكتب يا سبك ويژه به نمايش گذاشته مي شوند و اما بعد نوبت مي رسد به آثار بخش چشم انداز. بخشي كه آثار آن با تاكيد بر جنبه هاي آموزشي و اطلاعاتي، به صورتي غير رقابتي و از بين توليدات داخلي انتخاب مي شوند.
به جز اين بخش ها، بخش هاي جديد ديگري هم در اين دوره اضافه شده اند. كريمي صارمي، دبير جشنواره در مورد اين بخش ها مي گويد: بعد از برگزاري سه دوره، امسال بخش آثار تلويزيوني و تبليغاتي هم به جشنواره اضافه شدند. علت اين موضوع هم اين است كه در دنياي امروز به اين دليل كه ساخت فيلم هاي هنري به زحمت و سرمايه بيشتري احتياج دارد، اغلب شركت ها به ساخت انيميشن هاي تبليغاتي يا تلويزيوني به خصوص براي كودكان و نوجوانان روي آورده اند. در واقع اين كار براي رفع قسمتي از مشكلات مالي و جذب مخاطبان بيشتر انجام مي شود.
همچنين در كنار اين جشنواره يك نمايشگاه تخصصي انيميشن و كارگاه هاي آموزشي براي آشنايي بيشتر مخاطبان و توليد كنندگان با امكانات شركت هاي توليد كننده و دانشگاه هايي كه اين رشته در آنها تدريس مي شود، برگزار مي شود.
در حقيقت تمام اين تلاش ها براي آن است كه بتوانيم استعدادهاي زيادي را كه در اين زمينه در كشور ما وجود دارد حمايت كرده و جهت بدهيم و بتوانيم با جذب مخاطبان، توليدات خوب هنري ايران را به تمام دنيا صادر كنيم و بالاخره اينكه بتوانيم سينماي انيميشن را به آنجايي كه بايد برسانيم و ...
براي آنكه بتوانيد بخشي از نتايج پيشرفت انيميشن را در ايران از نزديك ببينيد، بايد مدت كوتاهي منتظر بمانيد، مدتي به اندازه زماني تا آغاز چهارمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران، يعني 16 اسفند ماه. ديگر، امري نيست؟

نمايشگاه عكس پاريس  ۲۰۰۴
جاده ابريشم روي نقشه مجازي 
026772.jpg
فريدون آو
فرانسه يكي از شركاي اقتصادي عمده جمهوري اسلامي است. هر شراكت اقتصادي مي تواندداد و ستد فرهنگي را نيز در پي داشته باشد. دولت فرانسه سالهاست كه در نظر دارد جمهوري اسلامي را در نمايشگاه هاي فرهنگي خود شريك كند تا شايد توجيهي باشد براي ادامه اين مباشرت پرثمر پژو، توتال، الف، سيتروئن. حضور فعال همسر نماينده يك شركت بزرگ نفتي فرانسه در غرفه ايران خود شاهدي است بر اين مدعا.
جاده مه گرفته، ديد كم: گالري هاي خيالي 
گالري راه ابريشم  اهداف والايي براي خود قرار داده، ارتباطات خوبي به هم زده است و ادعاهاي بلندپروازانه هم دارد. به خاطر اينكه تخصص اش عكاسي يا كارهاي مرتبط با عكاسي است، از نظم بيشتري برخوردار است و در مقايسه با ديگر نگارخانه هاي ايران، راحت تر مي توان با آن كار كرد. از زمان احداثش سه سال پيش، اين گالري آينده اي موفق را براي خود ترسيم كرد. اميال اين گالري نهايتا امسال در نمايشگاه عكس پاريس يا همان پاري فوتو جامه عمل به خود پوشيد گرچه همراه با اعصاب پريشان، زمينه سازي ديرهنگام و موافق هاي پشت پرده بيشتر توسط خود هنرمندان. اگر برنامه در نظر گرفته شده تا اين اندازه بلندپروازانه نبود، شايد برنامه ريزي تا اين حد به مشكلات برنمي خورد.
سرويس عمومي 
معيار سنجش موفقيت راه ابريشم و ديگر گالري ها در ايران روابط شخصي آنها و هنرمندان شان با دوستان و آشنايان است. علاوه بر اين، راه ابريشم ارتباطات محكمي با فرانسوي ها و ايتاليايي ها دارد.
۲۷ هنرمند در نمايشگاه پاريس شركت كردند كه فكر مي كنم 4 نفرشان در خارج آتليه داشتند. اينها نيازمند كمك نبودند كه كارهايشان را از ايران خارج كنند. كارهاي آنها هم نيازي به رسيدگي نداشت چراكه از قبل آماده بودند. اين كارها از نظر فروش امتيازات خود را داشتند. بازديدكنندگان نمايشگاه پاريس از قبل با كارهاي ملكه نائيني، شادي قديريان، خسرو حسن زاده و عباس آشنايي داشتند و نيازي به معرفي نبود.
كارهاي مابقي شركت كنندگان بدون قاب و در لحظه آخر رسيد.
جاده عوارضي 
نمايشگاه پاريس هرساله در اكتبر و در زير مجتمع موزه اي لوور برپا مي شود. امسال از قبل اعلام شد كه كشور سوئيس ميهمان ويژه است و كشورهاي ايتاليا و ايران شركت كنندگان بار اول  تبليغات مجاني قبل از شروع نمايشگاه. اجاره غرفه در اين مكان ارزان نيست، اما سرمايه گذاري سودمندي است. گالري ها هنرمندان خود را معرفي مي كنند و با گالري هاي ديگر و هنرمندان آنها آشنا مي شوند. اين نمايشگاه لزوما محل خريد عمومي نيست، گرچه كسي عموم را از خريد باز نمي دارد يكي از كارهاي ملكه نائيني را طراح خانه ديور تنها با ديدن عكس آن در روزنامه هرالد تريبون تلفني خريداري كرد.
جاده پرپيچ و خم 
وظيفه موزه هنرهاي معاصر تهران نزد بسياري از هنرمندان كه موزه آنها را تاييد مي كند تدارك سفر به نمايشگاه هاي خارجي كه موزه آنها را تاييد مي كند است تامين خرج بليت هواپيما، مكان و نيازهاي ديگر براي لااقل چند روز. ارزش تبليغاتي ارسال هنرمندان ايراني به خارج از كشور براي كسي پوشيده نيست. جمهوري اسلامي بدين وسيله مي تواند شايعات سانسور در رسانه هاي غربي را خنثي كند.
جاده اصلي 
شب افتتاحيه غوغايي بود. صفي در مقابل غرفه راه ابريشم شكل گرفت شايد بدين خاطر كه اغلب غرفه هاي ديگر قابل پيش بيني بودند. امسال ايران براي حضار تازگي داشت و مثل ديگر چيزها، غيرقابل پيش بيني بود. سروصدا و تعداد زياد حاضران كه بيشتر از خود هنرمندان و دوستانشان تشكيل شده بود در آن فضاي 15 متري، بدون آنكه كارها قاب مناسب داشته باشند، غرفه را تماشايي كرده بود. كارها و نوشته ها روي زمين پخش شده بودند، تعدادي از عكس ها با پونز به در و ديوار آويخته بود كه با كارهاي عظيم خسرو حسن زاده كه در اندازه 220*260 سانتيمتر روي هم چيده شده بود و هر روز مثل صفحات تقويم ورق مي خورد هماهنگي نداشت. به همين خاطر، در غرفه ايران هرج و مرج بود و آنارشي حكم مي راند، به خصوص در مقايسه با غرفه سوئيس كه روبه رويش قرار داشت. خوشبختانه مسوولان غرفه راه ابريشم آناهيتا قبائيان اتحاديه و همكارش مينو صابري به زبان فرانسه تسلط داشتند و چپ و راست به سوالات خبرنگاران پاسخ مي دادند. هنرمندان ايراني و دوستانشان هم كه براي خود قدرتي بودند در داخل و خارج غرفه از نحوه چيدمان كارها انتقاد مي كردند. همه جا صحبت از اين بود كه غرفه راه ابريشم چقدر متفاوت و جالب است. تا آنجايي كه من در 4 ساعت اول ديدم، مجموعه دارها + بنيادها كه از قبل با كارهاي بعضي هنرمندان آشنايي داشتند در حال خريد بودند.
منزل آخر
شركت در نمايشگاه عكس پاريس مهم است چراكه واقعه اي جهاني است. يك بار شركت در اين نمايشگاه مي تواند تا سالها تاثير خود را داشته باشد. گالري  كه 2 يا 3 بار در اين نمايشگاه شركت كند، با تداركات بهتر و بهبود نارسايي ها، براي خود شهرتي به هم مي زند.
عكس : يلدا معيري 

فرهنگ
گذران روزهاي زمستاني
اگر محل زندگيتان حوالي خيابان قزوين است احتمالا كمابيش در جريان برنامه هاي فرهنگسراي كار هستيد. اين فرهنگسرا براي ترم زمستانه خود برنامه هاي مختلف آموزشي دارد كه شامل كلاس هاي آموزش قرآن، ورزش، كامپيوتر و مجموعه اي از كلاس هاي هنري مختلف است. اگر هم اين كلاس ها براي پركردن اوقات فراغت زمستانه شما جذابيت لازم را ندارند، مي توانيد به اين موضوعات هم توجه كنيد. فوريت هاي پزشكي، حسابداري و كلاس هاي ويژه كودكان و نوجوانان. با اين همه كلاس متفاوت احتمالا رفتن شما به فرهنگسراي كار قطعي شده پس آدرس فرهنگسرا را يادداشت كنيد. خيابان قزوين، نرسيده به سه راه آذري، خيابان شهيد سبحاني، پلاك 264 تلفن: 5773302
در خانه فرهنگ مهرآباد نيز كلاس هاي كارگاهي سرود و كر، بازيگري و نقاشي براي گروه  كودك و بزرگسال در آستانه برپايي است. آدرس خانه فرهنگ مهرآباد را در دفترتان يادداشت كنيد. مهر آباد جنوبي، خيابان توكلي، كوچه شهيد اصفهاني تلفن : 6620163
اهالي نارمك تهران هم از اين به بعد مي توانند در يك كتابخانه مجهز به مطالعه بپردازند. كتابخانه فرزانگان در ادامه فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي خود عضو جديد مي پذيرد.
اين كتابخانه مجهز به 15411 جلد كتاب در زمينه هاي مختلف علمي، تاريخي، مذهبي، ادبي و تست هاي آموزشي است كه به همراه تعداد زيادي CD و نوار آموزشي، مجموعه جامعي را براي علاقه مندان فراهم آورده است. ثبت نام در اين كتابخانه براي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان بصورت جداگانه صورت مي گيرد. براي عضو شدن در اين مركز هم بايد به ميدان هلال احمر، انتهاي خيابان گلستان، ميدان تسليحات، كوچه شهيد گلستاني، شماره 128 مراجعه كنيد.
آخرين خبر هم براي علاقه مندان به مراسم مذهبي اينكه دعاي زيارت عاشورا هر هفته پنج شنبه ها راس ساعت 30:8 صبح در پارك والفجر برگزار مي شود. سه راه افسريه، شهرك والفجر، پارك والفجر نشاني سر راستي است.

امروز
لحظه ناب تصميم گيري
ميان نفس كشيدن و نفس نكشيدن چقدر زمان مي ميرد؟
ميان هر دم و بازدم چند هزارم ثانيه زمان تلف مي شود؟ تا به حال به اين فكر كرده ايد كه شايد اين زمان ميان نفس كشيدن ها فرصتي است براي تصميم گيري براي بودن. شايد مغز در اين لحظه كوتاه براي بودن يا نبودن نقشه مي  كشد. شايد تمام مرگ ها در همين لحظه ناب تامل رخ مي دهد. حالا حكايت پنجشنبه و جمعه براي پايتخت نشين ها حكم همين زمان بين بودن و نبودن را پيدا كرده است. بعد از 6روز كار و تلاش و مبارزه با تمامي آنچه كه زندگي را با لطمه به نبودن نزديك مي كنند يك روز هم تبديل شده به وقت آزاد براي نفس كشيدن. روزهاي جمعه غم ماندن در ترافيك، پرداخت اجاره بهاي زندگي در تهران و مشغله هاي فكري و كاري، جاي خود را به لحظات آرامش مي سپارند تا شايد اين تن خسته برقرار بماند. در اين روز مي توان تامل كرد براي زنده بودن و زندگي كردن در اين شرايط مشكل يا رفتن و جاي ديگري را تجربه كردن. هر چه هست زمان، اين استراحت را تلويحا به ما داده است تا چگونه از آن استفاده كنيم؟

ستون شما
استعداد زياد
حتما شما هم شنيده ايد كه يكي از مهمترين معضلات كشورهاي جهان سوم يا در حال توسعه فقدان نيروي كارشناسي است، لكن به اعتقاد حقير، ايران را بايد از استثنائات اين قاعده محسوب كرد. چرا كه يكي از معضلات اساسي ما اينك حجم عظيم نيروهاي كارشناسي است كه به بركت تعدد مراكز آموزش فراوان دولتي و غيردولتي، حضوري، نيمه حضوري، مكاتبه اي و... هر كدام نيز يك يا چند تيتر دكترا يا مهندسي و... را نيز يدك مي كشند بگذريم از اين مطلب كه متاسفانه برخلاف عرف رايج در جهان همه ما در همه چيز صاحب نظريم و اين خود معضل شايد بزرگتريست كه براي مداواي آن بايد فكري ريشه اي و اساسي كرد.
اين ابتداي نامه حبيب الله حداد بود كه در بالا آورديم. آقاي حداد در ادامه نامه خود دو راهكار هم ارايه كرده  و در پايان هم توصيه كرده اند كه از حرف زدن به جاي اقدام پرهيز شود.
ما هم هيچ حرفي نمي زنيم و مي گوييم چشم.
چند ساعت براي صرفه جويي
دوست خوبي هم از شيراز مطالبي را در جهت صرفه جويي در مصرف برق برايمان نوشته و ارسال كرده اند. اين آقا يكي از پيشنهادات خود را اينطور مطرح مي كند.
خدمت مسوولان محترم شركت برق،  باتوجه به تاثيرگذاري و صرفه جويي در مصرف برق در ايام كشيده شدن ساعت ها به جلو پيشنهاد مي شود كه ساعت رسمي كشور به صورت ثابت يك الي نيم ساعت جلو كشيده بشود و از تجربه اي كه ديگران آن را با موفقيت پشت سر گذاشته اند، كشور ما نيز بهره مند شود البته اين نيم يا يك ساعت غير از آن يك ساعت است كه در فصل بهار و تابستان جلو كشيده مي شود و اگر احيانا مسوولان در مورد اثرات مثبت اين پيشنهاد ترديد دارند، حداقل مي توانند براي يكسال به صورت آزمايشي اين طرح را اجرا و از اثرات ميليارد توماني صرفه جويي آن استفاده كنند.
پيشنهاد ما هم اين است كه علاوه بر ساعت عادي كه در بهار و پاييز به جلو و عقب كشيده مي شود و اين نيم ساعت تا يك ساعتي كه اين عزيزمان گفته، يكي دو ساعت هم همين جور بي جهت به جلو يا فرق نمي كند به عقب كشيده شود شايد در مصرف برق يا حتي گاز و شايد هم در مصرف بنزين صرفه جويي شود، فكر كنيم امتحانش ضرري نداشته باشد.

پرده
اگر داوران بپسندند
كامبوزيا پرتوي، زندگي هنري جالبي دارد. علاقه مندان به سينما او را در مقام كارگردان فيلم هايي مثل گلناز و گربه آوازه خوان كه ويژه كودكان بودند و البته پر فروش به خاطر سپرده اند. اما پرتوي به عنوان يك هنرمند فعال درعرصه سينما تجربيات ارزشمند ديگري دارد كه شايد براي خيلي ها مهجور مانده باشد. پرتوي به عنوان يك فيلمنامه نويس يكي از اركان اساسي فيلمنامه نويسي در ايران است. به نام اين فيلم ها دقت كنيد؛ دايره جعفر پناهي، قطعه ناتمام مازيار ميري، من ترانه 15سال دارم و ديشب باباتو ديدم آيدا رسول صدرعاملي. اگر بدانيد كه فيلمنامه اين فيلم ها حاصل كار كامبوزيا پرتوي است به بخش ديگري از تلاش هاي خلاقه پرتوي در زمينه سينمايي پي خواهيد برد و اما بعد از چند سال دوري از فيلمسازي، كامبوزيا پرتوي سال گذشته فيلم سينمايي كافه ترانزيت با نام قبلي خانواده يك قهوه چي مرحوم را ساخت.
اين فيلم داستان ريحانه زني بيوه است كه بعد از فوت شوهرش تصميم مي گيرد قهوه خانه او را مجددا بازگشايي كند. سال گذشته به درخواست امير سماواتي و بهروز هاشميان تهيه كنندگان فيلم كافه ترانزيت از حضور درجشنواره محروم شد ولي در جشنواره بيست و سوم به احتمال فراوان شاهد اين اثر خواهيم بود.
مراحل ميكس و صدا گذاري نهايي اين فيلم در فرانسه انجام پذيرفته و مي توان تا چندي ديگر شاهد اين اثر مشترك ايران و فرانسه بود به شرطي كه داوران محترم جشنواره از كارگرداني اين غول خاموش سينما و البته بازي هاي پرويز پرستويي و فرشته صدر عرفاني و چند بازيگر فرانسوي خوششان بيايد.

شاتر
026775.jpg
عكس:محمود عبدالحسيني‎/ نمايشگاه عكس جوانه هاي بم
زلزله كه آمد، ارگ بم هم درهم شكست، اما نه به اندازه شهر. هنوز خرابه هاي باقيمانده ارزش تاريخي خود را حفظ كرده اند. سازمان جهانگردي و ميراث فرهنگي معبري چوبي را براي دسترسي به ارگ بعد از زلزله تعبيه كرده، طوري كه خرابه ها آسيب نبيند. حتي اين در شكسته و قديمي نيز بايد از تخريب ناشي از عبور و مرور محفوظ مي  ماند. براي همين معبر چوبي ميانه  راه پله، پله مي  شود تا عابران از روي در عبور كنند و بدون وارد شدن خدشه اي به در به سوي ارگ بروند.

جعبه
برنامه هاي آخر هفته
بازهم به آخر هفته رسيديم. تا چشم روي هم مي گذاريم، هفته ها از پس هم مي آيند و مي روند. نگاهي مي كنيم به برنامه هاي اين آخر هفته كه از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود.
امروز: ساعت 40:13مي توانيد سريال سايه آفتاب را از شبكه سوم تماشا كنيد.
آتش سرد ساعت 15 از شبكه اول پخش مي شود. تكرار طنز پاورچين را مي توانيد ساعت 16 از شبكه تهران تماشا كنيد. ساعت 45:16 در قالب برنامه به خانه بر مي گرديم، مي توانيد طرز تهيه پودينگ شكلات را فرا بگيريد از شبكه تهران. ساعت 19 فيلم سينمايي از شبكه تهران پخش مي شود.
همين اتفاق ساعت 15:20 در شبكه سوم خواهد افتاد. سينما يك هم امشب ساعت 30:22 پخش مي شود. اگر اشتباه نكرده باشيم، قرار است فيلم سينمايي مرد بدون گذشت در اين برنامه به نمايش در بيايد. با اجراي حسيني و رفيعي ساعت 30:22 جنگ مهتاب از شبكه سوم روي آنتن خواهد رفت. فردا: ساعت 9بامداد ديدار در وقت اضافه از شبكه اول پخش مي شود. ساعت 16 مي  توانيد طنز پاورچين را تماشا كنيد. فيلم سينمايي شبكه اول جمعه ها را هم فراموش نكنيد. طلسم شدگان را علاقه  مندان به اين سريال مي توانند ساعت 19 از شبكه تهران تماشا كنند. پاورچين بعد از طلسم شدگان روي آنتن خواهد آمد. مجموعه عمر خيام را مي توانيد 15:20 از شبكه سوم ببينيد. فيلم سينماييقوش قرار است كه در برنامه سينما 4 به نمايش گذاشته شود. اين فيلم از ساخته هاي كن لوچ و محصول سال 1969 است. پستچي گمشده را مي توانيد ساعت 10:22 از شبكه اول تماشا كنيد. هشدار براي كبري 11 هم آخرين برنامه روزهاي آخر هفته شما خواهد بود در   ساعت 23 ازشبكه تهران. آخر هفته خوبي داشته باشيد.

هوا
سرد خشك
تا يادمان بوده وقتي هوا در شهر تهران سرد مي شد و فصل به زمستان مي رسيد، اگر برف و باران مي باريد كه هيچ و الا آلودگي هوا بيداد مي كرد ، وارونگي هوا را مي گوييم يا همان پديده اينورژن. كاش سوراخي در اين كوه ها بود و مي گذاشت جابه جايي هوا صورت بگيرد تا اين همه شاهد آلودگي نباشيم. به روزهاي آخر هفته رسيديم. براي امروز و فردا جز چند لكه ابر، چيز خاصي را پيش بيني نكرده اند. دماي هواي امروز تهران بين 6 و صفر درجه نوسان خواهد داشت، اما براي فردا كه جمعه است و روز تعطيل، پيش بيني شده دما بين 7 و 2 نوسان داشته باشد. شايد كم شدن رفت و آمد وسايل نقليه در روز تعطيل كمي از آلودگي هوا كم كند.

ذهن زيبا
وقتي با دوستانت دعوا مي كني، تازه مي فهمي آنها چقدر از اسرارت باخبرند.
ضرب المثل آمريكايي
ما ، اغلب بدترين دشمنان خود هستيم.
پرمود بترا
اگر دروغ ها به اندازه سنگ ها سنگين بودند، بسياري از افراد راستي را ترجيح مي دادند.
ضرب المثل سوئدي
پول مثل كود است، تا پخش نشود، نتيجه صحيح نمي دهد.
فرانسيس بيكن

صحنه
به رنگ نمايش
اول اينكه: سه نمايشنامه بانوي عرق نعنا، عاليجناب كنت و امروز دوست ندارم در برنامه عصري با نمايش در كافه ترياي تئاتر شهر بازخواني مي شود. در بخش ويژه چخوف اين سري برنامه، نمايشنامه امروز دوست ندارم كه بازخواني نمايشنامه ايوانف نوشته آنتولي چخوف است به كارگرداني مهدي مير محمدي راس ساعت 15 اجرا خواهد شد. نمايشنامه عاليجناب كنت به كارگرداني حسين محب اهري نيز امروز بازخواني و از روز جمعه اجرا خواهد شد. خبر ديگر اينكه واحد نمايش فرهنگسراي جوان از نيمه دي ماه كارگاه نمايشنامه نويسي داير خواهد كرد. اين كارگاه جهت بالا بردن سطح آگاهي هنرجويان و تقويت اعتماد به نفس جوانان در زمينه نمايشنامه نويسي برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت ثبت نام در اين كارگاه بايد به خيابان خاوران، فرهنگسراي جوان، واحد نمايش مراجعه كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر هم مي توانيد با شماره تلفن هاي 5 3730002 تماس بگيريد. دست آخر اينكه اين روزها اوضاع و احوال ساختمان زيباي تئاتر شهر كمي تغيير كرده است. ديدن جمعيت انبوهي كه به داخل ساختمان رفت و آمد مي كنند، كارگرهايي كه دكورها را جا به جا مي كنند و افرادي  كه كارهاي اداري برپايي جشنواره تئاتر فجر را انجام مي دهند، اين ساختمان را دستخوش تغييرات فراواني كرده  است. كمتر از يك ماه ديگر اين ساختمان معبد عاشقان تئاتر ايران زمين خواهد شد.

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |