چهارشنبه ۲۳ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۱۰
كلاهبرداري حرفه اي؛ شغلي قابل پيشگيري
مراقب كلاهتان باشيد
معاملات خانوادگي و سپردن وكالت به نزديكان بدون در نظر گرفتن شرايط منطقي زمينه ساز كلاهبرداري به حساب مي آيد
027861.jpg
ايمان مهدي زاده 
تا به حال سرتان كلاه رفته است؟ حتي اگر خيلي هم سختگير و منطقي باشيد، باز در معرض خطر كلاهبرداري قرار مي   گيريد. خدا نكند، دلتان بخواهد زودتر از موعد مقرر دوتايتان را چهارتا كنيد و چهارتا را هشت تا، چون در اين صورت احتمال اينكه سرتان كلاه برود خيلي بيشتر خواهد شد.
بسياري از كلاهبرداري ها الگوهايي در دوران كودكي دارند. وقتي باد دست يكي از دوستان را براي ربودن كلاه مان آورد. پس از روي دادن فاجعه تلخ شكست واژه چرا در آن سكوت سهمگين طنين انداخت و بعد چرخاندن چرخ دنده هاي حافظه به هم ريخته و جست وجو در لايه هاي فراوان خاطرات. نكته اي پررنگ، تصوير مي ايستد. با سرعت آرام جلو مي  آيد.بزرگ و بازتر در چشم مي نشيندشباهت هاي فرمي بين كلاه در دوران كودكي و كلاهي كه همين امروز، هنگام مراجعه به بانكتان، متوجهش شديد.كلاهبرداري از تنوع بالايي برخوردار است.
معمولا كلاهبردار هاي حرفه اي افرادي باهوش و با ذكاوت هستند. بنابراين تنها سختگيري، منطق و قانونمندي براي مقابله با آنان ابزارهاي لازم نيست.هوش و نكته سنجي و صبر نيز بايد در اين پازل جا بگيرد تا كشتي آرزوهايتان زير آب قرار نگيرد. از قديم گفته اند: كلاهت را سفت نگه دار تا باد نبرد يا كلاه خودمان را دو دستي بچسبيم. واژه كلاهبرداري از همان موقع كه اولين نفر كارش را به شكل حرفه اي آغاز كرد در جامعه جان گرفت.
صداقت يا سادگي 
وقتي صحبت از صداقت مي شود، خيلي از مردم سادگي را در عمل جايگزين آن مي كنند. اگر قرار گذاشته ايم رو راست باشيم و صادق، دليل نمي شود، موجودي بانكي يا املاك و دارايي مان را براي ديگران توضيح دهيم. پول جنس كثيفي دارد. در مقابل، كليد بسياري از درهاي بسته بناهاي زيبا نيز هست. براي به دست آوردنش زحمت كشيده ايد. پس اگر به راحتي براي هركس واگويه نكنيد صداقت را زيرپا نگذاشته ايد. برخي از كساني كه از مقدار موجوديتان مي پرسند، آنهايي هستند كه به زندگي و دخل و خرج شما نظر دارند.
اغلب كلاهبرداري ها به خاطر سادگي هاي شخص مغبون شكل گرفته. ابتدا عرض كرديم آنها باهوش هستند، اگر كلا هبردار از شما باهوش تر باشد، كار تمام است. او راه هاي به تسلط بر سرمايه تان را بهتر از شما مي داند.
اغلب مجرمان در صحبت هاي لحظه اعتراف براي ارضاي حس انسان دوستانه شان اقرار مي كنند كه ابتدا قصد كلاهبرداري نداشته اند،
بر اثر يك اتفاق، فرصت مناسبي پيش مي آيد. شيطان به جلدشان مي رود و با به كارگيري هوش و ذكاوت، كلاه نخستين قرباني را برمي دارند. اين قرباني مي تواند يك دوست يا از اقوام نزديك باشد. بعد كه درآوردن پول با استفاده از قدرت فكر به دست آمد و زير دندان مزه كرد، دوباره و بلكه بارها تكرار مي شود. اشخاص متفاوت هدف قرار مي گيرند و پس از برقراري ارتباطي صميمانه در مدت كوتاهي كلاهشان را به دست تقدير مي سپارند و پس از آن مي گويند سرنوشت اينگونه بود.هركدام از اين افراد پس از تحقيق، مطالعه و تجربه راجع به آن، صاحب سبك و تخصص مي شوند. برخي از اين افراد با دانستن زبان هاي خارجه در ديار ديگر نيز حرفه شان را ادامه مي دهند.
لاهبرداري از تنوع بالايي برخوردار است. نكته اول اينكه معمولا كلاهبردار هاي حرفه اي افرادي باهوش و با ذكاوت هستند. تنها سختگيري، منطق و قانونمندي براي مقابله با آنان ابزارهاي لازم نيست 
آشنايي با قوانين 
يكي از راه هاي اساسي پس از كنار گذاشتن سادگي و چرخه رودربايستي دانستن قوانين است. دامنه حقوقي شما در كارتان چقدر است؟ حتي اگر مغازه اي كنار خانه داشته باشيد و از باغ خانه تان جنسش را جور كنيد، به دليل زيستن در شهر يا روستا بايد قوانين و عرف شهروندي را بدانيد. پس حضور كتاب قانون در هر خانه اي واجب است.سعيد يزدي، حقوقدان در اين باره مي گويد: بسياري از كلاهبرداري ها حين كار و در خصوص مسايل شغلي به وجود مي آيد. به اين صورت كه روابط طرفين در قالب داد و ستد و همكاري، درست تعريف نشده بود در چنين حالتي سوءاستفاده از هوش و راه باريكه هاي گريز قانوني سبب تولد يك كلاهبردار مي شود. آگاهي از قوانين و كاربرد اين قوانين در معاملات، راه نجاتي براي بالا بردن ضريب آرامش شماست. آگاهي از قوانين چك، سفته، مستاجر و موجر، خريدار و فروشنده و ديگر مسايل به شدت از تعداد تخلفات مي كاهد. اين كتاب ها در جلدهاي كوچك، به شكل تخصصي و البته ارزان در كتابفروشي هاي معتبر فروخته مي شود. البته كلاهبرداران حرفه اي هم قانون را مي شناسند و هميشه در پي راه گريز از كنار مفاد قانوني هستند. اينجا ديگر تقابل هوش طرفين است و نه كاري از دست ما بر مي آيد، نه پليس ، تا جرم اتفاق بيفتد و مجرم شناخته شود.
سرهنگ شكرالله عامري از آموزش همگاني حرف مي زند و پس از كشيدن نفس عميقي پشت ميز كارش مي  گويد:اگر در سريال هاي تلويزيوني و مجلات به جاي داستان هاي عشقي مايوس كننده، سريال هاي جذاب پليسي جهت آموزش پخش شود، مردم آگاهي بيشتري پيدا مي كنند و به سادگي گام به دام كلاهبرداران نمي نهند.
قراردادهاي كاري نيز به نوبه خود سوژه خوبي براي كلاهبرداري است. كلاهبرداري را نمي شود در چارچوب تعاريف كليشه اي محدود كرد. بسياري از كارفرمايان با آگاهي از شرايط كارمند و كارگر از پرداخت حق و حقوق و قرارداد تعريف شده وزارت كار طفره مي روند. بهره كشي هاي محترمانه نيز گونه اي از همين تخلف است، آگاهي از قانون كار شما را از اين دام نجات مي دهد.
قراردادهاي خريد و فروش و نوع پرداخت پول نيز سوژه ديگري است. تا مالك چيزي نشده ايد براي آن پولي نپردازيد. در عصري كه سرمايه گذاري از لازمه هاي توسعه پايدار است، شما نبايد به هيچ كس، بي دليل اطمينان كنيد. در اين صورت ضريب آرامش و امنيت بازار پايين مي آيد و بحران هاي گوناگون اقتصادي گريبان جامعه را مي گيرد. پس اطلاع از چم و خم كار، واجب است. پولتان را در جايي سرمايه گذاري كنيد كه داراي پشتوانه هاي محسوس و غير محسوس باشد. خريد و فروش هاي اقساطي نيز به شغل كلاهبرداري دامن مي زند. بسياري از آنان با خريدن اقساط كالاهايي يا پرداخت چك مدت دار، به كالا دست پيدا مي كنند و آن را با نرخ پايين تر از مبلغ چك ولي نقد مي فروشند. در نهايت مبلغ چك به حساب ريخته نخواهد شد و دردسرهاي زيادي دارد. مورد ديگر اينكه لحظه تحويل گرفتن چك با بانك تماس گرفته و راجع به گردش حساب دارنده حساب بپرسيد. احتمالا  كارمندان بانك با خوشرويي به شما پاسخ خواهند گفت.
در مورد چك پول هاي مسافرتي نيز خوانندگاني تماس گرفته و اظهار داشتند هنگام مراجعه به بانك به تقلبي بودن آن پي برده اند. از اينرو ابزارهايي به بازار آمده در قالب اشياي تبليغاتي نظير خودكار، جاسوئيچي و وسايل ديگر كه داراي اشعه خاصي است. اين اشعه مانند يك چراغ قوه رنگي ولي براي شناختن چك پول هاي اصل از بدلي ساخته شده است.
از رايج  ترين گونه هاي ديگر كلاهبرداري، به وكالت هاي مختلف مي توان اشاره كرد. خيلي از مردم بخشي از دارايي را به يكي از نزديكان مورد اطمينان وا مي نهند تا آن پول را در بازار به چرخه اندازد و هر دو ذي نفع شوند. در واقع با اين قبيل وكالت ها انگيزه كلاهبرداري را ايجاد كرده ايد. گونه هاي وكالت مختلف است. خوب است موكل پيش از امضاي وكالتنامه از يك وكيل دادگستري درباره كم و كيف آن پرس و جو كند و مطمئن شود. تعجيل و نپرسيدن دو زمينه مناسب هستند براي كلاهبرداري از شما. پس، از آن دو پرهيز كنيد. معاملات خانوادگي و سپردن وكالت به نزديكان بدون در نظر گرفتن شرايط منطقي زمينه ساز كلاهبرداري به حساب مي آيند. به كاربردن جمله حضرت علي راه اصلي را برايمان روشن تر جلوه مي دهد: در روابط عاطفي چون برادر و همخون و در معاملات چون بيگانگان باشيد.كيهان پازوكي، وكيل دادگستري مي گويد:اين جمله را هر شهروند در روز بارها با خود تكرار كند تا ملكه ذهنش شود. در آن صورت راه هاي كلاهبرداري كمتر مي شود و آمارش كاهش پيدا مي كند. به واقع چاره و گريزي جز آموزش كه بر عهده رسانه هاست، وجود ندارد. 
كلاهبرداري از كلاهبردار
اخيرا گونه اي ديگر از كلاهبرداري وارد عرصه بازار شده است. كلاهبرداري نوين جداي از روش هاي اينترنتي و ... نزول خورها را تحت پوشش قرار مي دهد. آنان با ستاندن سند ملك يا مغازه يا هر وسيله اي كه جنبه وثيقه پيدا كرده، مبلغي در اختيار طرف مقابل قرار مي  دهند و فروش يا هر بلاي ديگري كه بخواهند مي توانند سر وثيقه در بياورند.
ولي خيال او باطل خواهد شد اگر سندالمثني آن چند روز پيش يا پس فروخته شده باشد يا شود.
سرقت يا كلا هبرداري 
بسياري از سرقت ها زير مجموعه كلاهبرداري قرار مي گيرند. برنامه ريزي و رسيدن به هدف براي كلاهبردار مي تواند تا سالها نيز به طول بينجامد. بستگي به بزرگي طعمه و شكار دارد. آنان مانند شكارچيان با هوش اند و در كمين و حرفه اي ترها صبورتر. شما بايد در اين موارد از آنان قوي تر باشيد تا در تيررس كلاهبرداران قرار نگيريد. چند خواهر و برادر خانه اي بزرگ و موروثي از پدر داشتند. سندها پس از دوندگي هاي زياد تفكيك شده بود، يكي از برادران اعتماد ديگران را جلب كرد و وكالتنامه اي از آنها تهيه كرد. او سندها را يكي كرد تا براي بازسازي منزل وام دريافت كند پس از بازسازي  وسوسه  شد و سند تفكيك و بازگردانده نشد. شكايت خواهر و برادرها نيز افاده اي نكرد. مشكل نگرفتن مدرك از وكيلشان بود. آنها سندي براي ارايه به دادگاه در خصوص اثبات حق و حقوقشان در دست نداشتند.
مورد ديگر كلاهبرداري كه از سادگي و اعتماد اشخاص ساطع مي شود، چك هاي ضمانتي است. دوستي از دوست ديگر چند فقره چك با نوشتن كلمه امانت دريافت كرد. رسيد بابت دريافت چك ها نيز تحويل داد. ولي وقتي تاريخ چك ها سرآمد و موقع واريز پول به حساب شد دوست امانت گيرنده چك، متواري و ناپديد شد. صاحب شماره حساب و دسته چك موظف به پرداخت وجه شد وي پس از پيگيري و شكايت نيز اثري از دوست سابقش پيدا نكرد.
يادتان باشد امضاي شما برايتان مهم است. پيش از امضا كردن هر چيزي تمام جوانبش را بسنجيد.

تعميرگاه
فنون طول عمر موتور خودرو
027864.jpg
نادر سياهپوش 
موتور يا انجين يا مولد قدرت در خودرو وظيفه تامين قدرت و دور موردنياز براي گردش چرخ هاي خودرو را تامين مي كند. عمر متوسط موتور خودرو بسته به شرايط كاري خودرو، اصولا بين 5 تا 8 سال است. فرسودگي بيش از حد موتور باعث ايجاد افت در نيروي خروجي خودرو و همچنين افزايش مقدار آلاينده هاي خروجي از اگزوز خواهد شد.اما مي توان با رعايت بعضي اصول و موارد، عمر موتور خودرو را طولاني تر كرد.
روغن موتور مناسب 
روغن موتور به عنوان يك روان كننده در موتور خودرو با تشكيل يك لايه نازك فيلم روغن روي قطعاتي كه روي هم لغزش داشته يا با هم در تماسند، از اصطكاك مستقيم فلز با فلز جلوگيري كرده، قطعات موتور را در برابر خوردگي ناشي از سايش، حفاظت مي كند. استفاده از روغن موتور با گرانروي مناسب توصيه شده كارخانه سازنده و تعويض به موقع روغن و فيلتر و كنترل سطح روغن در كارتل، يكي از راه هاي افزايش عمر موتور خودروست.
شيوه صحيح براي گرم كردن خودرو
بيشترين مقدار خوردگي به وجود آمده در موتور در لحظه استارت زدن و سرد بودن موتور ايجاد مي شود. بهترين شيوه گرم كردن خودرو اول يك دقيقه در حالت درجا و بقيه توسط حركت با سرعت كم و بالا نبردن دور موتور امكانپذير است.
استفاده كمتر از سيستم ساسات 
سيستم ساسات باعث افزايش ميزان بنزين ارسال شده توسط كاربراتور به موتور مي شود كه اين بنزين اضافي گهگاه در لوله هاي بين موتور و كاربراتور منيفوله يا چند راهه هوا تقطير شده و گاهي نيز از كناره هاي پيستون به محفظه كارتل راه مي يابد و باعث رقيق شدن روغن مي شود.
فيلتر هواي مناسب 
اگر تا به امروز كمتر به اين مساله توجه داشته ايد، از اين به بعد توجه داشته باشيد كه بيشترين ماده ورودي به موتور در حال كار، هوا است. هر 15 واحد هوا با يك واحد بنزين مخلوط شده و وارد موتور مي شود. هواي موردنياز براي كار موتور و احتراق سوخت كه از هواي محيط گرفته مي شود، شامل مقداري گرد و غبار و ذرات زايد است كه بايد توسط فيلتر هوا تصفيه شود. اگر از فيلتر هواي غير استاندارد استفاده شده يا اصلا فيلتر برداشته شود، ذرات گرد و غبار وارد موتور و محفظه احتراق شده، به قطعات سوخت رساني، جداره سيلندرها و محفظه احتراق آسيب مي رساند و چنانچه فيلتر بيش از حد جلوي هواي ورودي را بگيرد، باعث افزايش مصرف سوخت و به وجود آوردن افت قدرت موتور خواهد شد.
تنظيم به موقع موتور
تنظيم به موقع موتور شامل تنظيم كاربراتور، انژكتور و سيستم برق رساني جرقه در زمان هاي توصيه شده توسط كارخانه و همچنين تنظيم دقيقي كه توسط يك شخص متخصص صورت پذيرد، مي تواند از تجمع كربن در محفظه احتراق روي شمع ها و همچنين چند راهه اگزوز و ايجاد لرزش هاي اضافه در موتور جلوگيري كرده و عمر قطعات را طولاني تر مي  كند.
كنترل سيستم خنك كننده 
مازاد حرارت توليد شده در موتور توسط سيستم خنك كننده موتور شامل رادياتور، پروانه برقي يا مكانيكي، تسمه ها، واتر پمپ و در خودروهاي فاقد رادياتور، هواي خنك توسط پره هايي كه هوا را در اطراف موتور به جريان در مي  آورند گرفته شده، از بالا رفتن بيش از حد حرارت موتور جلوگيري مي  كند. سيستم خنك كننده با نگه داشتن دماي موتور در يك حد ثابت عمر موتور را طولاني مي  كند. بازديد سطح آب رادياتور يا مخزن اضافي آن و همچنين استفاده از آب بدون املاح و ضد يخ استاندارد به داشتن موتوري با عمر طولاني تر كمك مي  كند.
حركت با دور مناسب 
اكثر خودروها در كنار پنل كيلومترشمار داراي يك نشانگر ديگر به نام دورشمار موتور هستند. اعداد حك شده روي دورشمار گاه به صورت يك رقمي براي خودروهاي بنزيني بين صفر تا 8 يا 9 و در بعضي خودروها به صورت 2 رقمي بين صفر تا 80 يا 90 نشان داده شده است. اگر اعداد نشان داده شده توسط شمارنده فوق را يك رقمي در 1000 و 2 رقمي در 100 ضرب كنيد، حاصل برابر است با تعداد دوران موتور در يك دقيقه. بالا بردن دورموتور تا حد رسيدن به خط قرمز حك شده روي دورشمار ضررهاي جبران ناپذيري به موتور وارد مي    كند كه البته خودروهاي انژكتوري امروزي با محدودسازي دور مجاز اجازه بالاتر رفتن دور را به موتور نمي   دهد. بهترين دورهاي كاري موتور بسته به نوع موتور بين 2000 تا 4500 الي 5000 است.

فروشگاه 
قيمت مرغ در سراسر كشور
انجمن صنفي پرورش دهندگان مرغ گوشتي ايران، قيمت زنده و كشته مرغ در تهران و شهرستان ها را به اين شرح اعلام كرد:
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در تهران از 870 تا 900 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1400 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در خراسان 880 تا 900 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1310 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در استان اصفهان از 870 تا 890 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1430 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در شيراز از 920 تا 950 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1415 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در تبريز 970 تا 1020 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1500 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در رشت از 860 تا 890 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1530 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در كرمانشاه 900 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1400 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در ساري 830 تا 850 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1400 تا 1450 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در زنجان 900 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1420 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در همدان 870 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1325 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در قم 870 تا 900 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1350 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در قزوين۸۸۰ تا۹۰۰تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ۱۳۸۰تومان 
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اراك 850 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اروميه 930 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1300 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در گرگان 840 تا 850 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1250 تومان.
قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در اردبيل 940 تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ 1400 تومان.
قيمت هر قطعه نيمچه گوشتي جوجه يكروزه به شرح زير است:
هر قطعه جوجه يك روزه نژاد راس 360 تا 370 تومان.
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد ارين 220 تومان.
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد لوهمن 295 تا 310 تومان.
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد كاپ 330 تا 350 تومان.
هر قطعه جوجه يك روزه نژاد اربراكرز 300 تا 310 تومان.
هر قطعه جوجه يكروزه نژاد هوبارد 280 تا 300 تومان.

درددل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
پاركينگ خودروها
در خبرهاي روزنامه همشهري از قول شهرداري نوشته شده بود، به جز شهرداري هيچ ارگاني مجوز دريافت وجهي در خصوص پارك مجاز و غيرمجاز را ندارد. در اين خصوص بايد ذكر كنم كه حدود 3 سال ماشينم را در بلوار فردوس، انتهاي وليعصر، پشت متروي صادقيه پارك مي كردم. از چندي قبل آن قسمت را بسته و پاركينگ كردند و 300 تومان بابت پارك مي گيرند. گفتند از ناحيه 5 شهرداري منطقه 5 هستيم، با شهرداري منطقه 5 تماس گرفتم، گفتند در جريان نيستيم. با تلفن 137 پيغام گير تماس گرفتم و پيام گذاشتم، بعد از 20 روز جواب دادند كه به ما ارتباط ندارد! در آخر نفهميديم آنها از چه ارگاني هستند.
جوادي 
مشابهت نام محلات 
روي اتوبوس هاي رسالت - ميني سيتي نوشته شده، شهيد محلاتي و مردم آن را با شهيد محلاتي آهنگ اشتباه مي گيرند. چرا نوشته روي اتوبوس با مقصد آن مطابقت ندارد، بيشتر مردم به خصوص كساني كه از شهرستان مي آيند به اشتباه مي افتند. گويا به خاطر دو نام مشابه شهرك محلاتي و اتوبان شهيد محلاتي اين اشتباه براي شهروندان پيش مي آيد كه جا دارد شهرداري در اين مورد و ساير موارد مشابه چاره اي بينديشد

بازتاب
مشكل ملكي 
در پاسخ به مطلب مورخ 7/10/83، به استحضار مي  رساند:
براي املاك واقع در طرح پيشنهادي طرح مذكور، در صورت درخواست، پروانه ساختماني و پايانكار با اعلام اينكه در طرح پيشنهادي مي  باشد صادر مي  گردد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 15
مسافركش هاي اراذل و اوباش 
در پاسخ به مطلب درج شده مورخ 23/7/83، به اطلاع مي رساند:
عوامل منطقه  13 و 14 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با استقرار در ابتداي خيابان عجب گل نسبت به اعمال قانون رانندگان مسافركش  مختلف اقدام و پوشش انتظامي محل ياد شده تا رفع مشكل تداوم خواهد داشت.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مركز اطلاع رساني تهران بزرگ 

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |