شهردار تهران:
تثبيت نرخ عوارض شهري باعث كاهش خدمات نخواهد شد
گروه شهري: لايحه تثبيت نرخ خدمات شهري در سال ۸۴ كه از سوي شهرداري تهران به شوراي اسلامي شهر تقديم شد نه تنها از حجم خدمات ارائه شده از سوي مديريت شهري به شهروندان نخواهد كاست بلكه طبق برنامه ريزيهاي صورت گرفته در برخي بخشها شاهد افزايش خدمات رساني هم خواهيم بود.
دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران، كشور را نيازمند ويژگيها و روشهاي بومي خاص خود دانست و گفت: عليرغم وجود ابهام در چرخه مديريت اقتصادي شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران مصمم اند كه با اتكا به مدلهاي خودي مشكلات اقتصادي شهر را حل و فصل نمايند.
وي افزود: مديريت شهري معتقد است كه با تثبيت نرخ خدمات شهري، اعمال مديريت كارآمدتر و صرفه جويي بيشتر و حتي در صورت تعيين بودجه سال ۸۴ متناسب با سال ۸۳ نه تنها در روند اصلاح روش هاي اجرايي تاخيري پيش نمي آيد، بلكه هيچگونه كاهشي در حجم خدمات ارائه شده از سوي شهرداري تهران مشاهده نخواهد شد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود خبر داد: مديريت شهري احداث تمام پلهاي سواره روي مورد نياز تهران را در دستور كار خود قرار داد به طوري كه ۵۶ پل از شروع مديريت جديد شهري در دستور كار قرار گرفته و بيش از اين تعداد هم سال آينده در برنامه ساخت قرار خواهد گرفت.
وي از جمله اين پلها به دو پل شهيد رجايي ( آزادگان _ شهيد دستواره) اشاره كرد كه تا ظرف حداكثر ۱۰ روز آينده گشايش خواهد يافت. پايان كار ساخت پلهاي ملاصدرا، كن، گلستان پنجم و فاز اول زيرگذر شهيد ستاري در ميدان نور تا آخر امسال، اتمام فاز اول پل مغان، فاز اول ميدان وفادار و پل بني هاشم و استاد حسن بنا كه موجب بازشدن راه اتصال بزرگراه شهيد زين الدين به شرق، بزرگراه امام علي و ميدان استقلال تا آخر امسال خواهد شد.
خبرنگار ما گزارش مي دهد پنجشنبه گذشته با حضور شهردار تهران كلنگ احداث نخستين بوستان گياه شناسي غدير در زميني به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و بازار عرضه ميوه و تره بار دائم واقع در ميدان شادآباد در زميني به وسعت ۷ هزار مترمربع در منطقه ۱۸ به زمين زده شد.
|
|
منشي كميسيون عمران مجلس:
ساخت و سازهاي غيرمجاز با اهرم قانوني صورت مي گيرد
|
|
خبرگزاري مهر: منشي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: ساخت و سازهاي بي رويه و غيرمجاز باعث شده اصول شهرسازي در كشور رعايت نشود.
جعفر آيين پرست با اعلام اين مطلب افزود: متاسفانه دولت هنوز نتوانسته در راستاي تامين مسكن مردم و رعايت اصول ساخت و ساز بستر مناسبي را تهيه كند.
وي با اشاره به اينكه هر شهري براي خود طرح جامع و تفصيلي دارد و نمي بايست خارج از اين قاعده به گسترش شهر اقدام نمود، اظهار داشت: متاسفانه امروز ساخت و سازهايي در نقاط خارج از شهر توسط گروههايي صورت مي گيرد كه از حمايت برخي از نهادها برخوردارند.
منشي كميسيون عمران مجلس ادامه داد: ما هيچ گاه نمي بينيم كه ماده ۱۰۰ در خصوص ساخت وسازهاي غيرمجاز اجرا شود كه اين مسئله نشات گرفته از ادغام مسائل امنيتي و قانوني است.
وي با اذعان به اين مطلب كه ساخت و سازهاي غيرقانوني با اهرم قانوني صورت مي گيرد، افزود: دولت نمي بايست اجازه دهد در خارج از كمربند سبز شهرها ساخت و ساز صورت بگيرد، در حالي كه اين مسئله امروز به وضوح مشهود است.
وي افزايش سرانه فضاي سبز شهروندان را خواستار شد و افزود: بايد براي خروج از بحران مسكن و پاسخگويي به متقاضيان و نيازمندان، عمودي سازي را با رعايت اصول شهرسازي در دستور كار قرار دهيم.
|
|
نگاه
آموزش و پرورش تبليغات را بر روي ديوار مدارس آزاد اعلام كرد
فريد مرتضوي
|
|
حصاركشي در اطراف مجتمع هاي مسكوني ممنوع است
معاونت شهرسازي و معماري شهرداري منطقه ۲۲ با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: بر اساس طرح تفصيلي، هرگونه حصاركشي با ديوار جداكننده در مجتمع هاي مسكوني توسط تعاوني هاي مسكن، مجاز نمي باشد. در اين اطلاعيه تاكيد شده است: برابر بند ۷-۲۱ - ت مصوبه شماره ۳۲۰ كميسيون ماده ۵ با توجه به شرايط ويژه طرح تفصيلي مصوب منطقه و سياستگذاري كلان با تاكيد بر انبوه سازي و مجموعه سازي، بلوكهاي شهري بايد به صورت يك مجموعه واحد در كل سايت منطقه ديده شود، لذا جداسازي صرفا به وسيله فضاي سبز و به صورت درختان شمشاد قابل اجرا بوده و هرگونه حصار كشي با ديوار جداكننده مجاز نمي باشد.
|
|
۱۱۴ دوربرگردان براي روان سازي ترافيك تهران
واحد مركزي خبر : معاون حمل و نقل و ترافيك تهران گفت : بر اساس يك تحقيق دانشگاهي حدود۳۰۰ ميليارد ريال براي افزايش هر يك كيلومتر سرعت خودروها در تهران هزينه مي شود.
حميد بهبهاني فقدان يك مديريت واحد شهري در تهران را سبب اختلال در تردد خودروها ذكر كرد و افزود: روزانه حدود۱۴۰۰ خودرو جديد به شهر تهران افزوده مي شود. وي با بيان اين كه بزرگراه نبايد داراي تقاطع و چراغ قرمز باشد تصريح كرد: ايجاد دور برگردان به منظور حذف چراغ راهنمايي در بزرگراههاي تهران براي نخستين بار در جهان انجام مي شود.
وي به روان سازي تردد در بزرگراه چمران اشاره كرد و گفت : در مناطق ديگري از اين بزرگراه از جمله ميدان توحيد و زير پل نصر به سبب كندي حركت خودروها در روزهاي آينده روان سازي صورت مي گيرد.
وي خاطر نشان كرد: تا شهريور سال آينده ۵۰ تقاطع غير هم سطح در تهران به بهره برداري مي رسد.
بهبهاني با بيان اين كه توقف خودروها پشت چراغ قرمز سبب آلايندگي بيشتر هوا، مصرف سوخت و معضلات رواني براي رانندگان مي شود افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته ميزان بنزين مصرفي در پشت چراغ قرمزها دوبرابر سوختي است كه در دور برگردانها مصرف مي شود.
وي تصريح كرد: به منظور زيباسازي خيابان وليعصر، حد فاصل پل شهيد چمران تا ميدان ونك با غرس درختان بيشتر و ايجاد مسير عبور دوچرخه اين منطقه به چهار باغ تبديل مي شود.
وي با بيان اين كه تعداد ۱۱۴ دور برگردان در تهران به بهره برداري مي رسد گفت : تاكنون عمليات اجرايي ۱۶ دور برگردان به پايان رسيده است .
بهبهاني در پايان افزود: به منظور روان سازي تردد در ميدان هفت تير سه چراغ راهنمايي از اين ميدان حذف شد.
|
|
توضيح و تصحيح
در پي درج خبري با عنوان «اجراي سيستم گرمايش در كف ساختمانها» در صفحه ۳ مورخ ۱۱/۹/،۸۳ انجمن صنعت تأسيسات اعلام كرد: موضوع «براساس مقررات ملي ساختمان، شركت هاي ساختماني موظف به اجراي سيستم گرمايش از كف شده و با متخلفان برخورد خواهدشد» عاري از صحت است.
|
|
۲۵ اداره و نهاد در امور شهري تصميم گيري مي كنند
خبرگزاري فارس: معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: به دليل نبود مديريت واحد شهري ۲۵ اداره و نهاد هر يك به نوعي در امور شهر تصميم گيري مي كنند.
محمد جواد محمدي زاده در سي و چهارمين نشست شهرداريهاي كلانشهرها و مراكز استانها در مشهد افزود: آثار و تبعات تاخير در تحقق مديريت شهري نه تنها به مردم بلكه به خود دولت هم برمي گردد. وي گفت: اتلاف منابع مردم و دولت، دوباره كاري ها و عدم در نظر گرفتن اولويت ها از آثار سوء عدم تحقق مديريت واحد شهري در شهرها است.
معاون خدماتي شهري شهرداري تهران معتقد است: در دو دهه اخير روند تصميم گيري در حوزه اجرا محدود كردن شهرداريها در انجام وظايف محوله بوده است.
|
|
پيش نويس آيين نامه اجرايي جمع آوري زباله هاي عفوني
خبرگزاري فارس: رئيس محيط زيست استان تهران از تدوين پيش نويس آيين نامه اجرايي جمع آوري و حمل و نقل بهداشتي زباله هاي عفوني بيمارستانها خبرداد.
زهرا صدر اعظم نوري افزود: پيش نويس آيين نامه اجرايي قانون جمع آوري و حمل و نقل بهداشتي زباله هاي عفوني بيمارستانها كه قبلا تصويب شده و به تمام مبادي مربوطه ابلاغ شده بود بايد به تصويب دولت رسيده و پس از آن اجرايي شود.
وي در ادامه در خصوص نمونه برداري از پساب مراكز درماني كه به صورت دوره اي انجام مي شود گفت: در مراكز درماني كه سيستم تصفيه فاضلاب ندارند به اين علت كه كل فاضلابشان داخل نهر و يا چاه جاذب مي رود نيازي به نمونه برداري نيست، اما درمورد مراكز درماني كه سيستم تصفيه دارند، پس از نمونه گيري در مورد عملكرد خوب يا بد سيستم فاضلابشان تصميم گيري مي شود.
|
|
وارونگي دما و آلودگي هوا
واحد مركزي خبر: مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت : آلودگي هواي تهران در روزهاي اخير به علت پديده جوي موسوم به وارونگي دما بوده است كه در فصول سرد سال سبب تراكم و انباشت آلاينده هاي هوا مي شود.
شافعي پور در مصاحبه با راديو تهران با اشاره به تصويب طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران و شهرهاي بزرگ كشور در دولت و ابلاغ آن به دستگاهها در سال ۷۹ افزود: براساس اين طرح تمام خودروها و موتورسيكلتهاي جديد بايد از استانداردهاي زيست محيطي روز كشور كه متعلق به سال ۲۰۰۳اروپاست برخوردار شوند. وي تصريح كرد: در سالهاي اخير سرب موجود در بنزين حذف و از گازوئيل نيز به مقدار زيادي گوگرد زدايي شده است .
مدير طرح كاهش آلودگي هواي تهران گفت : تاكنون تعداد ۱۵۰۰ اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه ميني بوس از ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران گازسوز شده است .
|
|
چراغ هوشمند ترافيك
ايسنا: مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران با اشاره به اين كه تعدادي از چراغ هاي هوشمند كنترل مركزي بنا بر تشخيص پليس راهنمايي و رانندگي به صورت دستي عمل مي كنند، گفت: اين امر برنامه ريزي كنترل مركزي يكپارچه را دچار اختلال كرده است. وي افزود: نيروهاي راهنمايي و رانندگي مستقر در تقاطع هاي شهر، به جز آموزش در دانشكده هاي مربوطه، از ديگر آموزشها به ويژه نحوه استفاده از سيستمهاي نوين بي بهره اند و اين كمبود منجر به بروز مشكلاتي در كنترل ترافيك مي شود. وي گفت: براي رفع اين مشكل پيشنهاد ارائه واحد درسي، كارآموزي و يا كار عملي آزمايشگاهي را براي نيروهاي راهنمايي و رانندگي ارائه كرده است.
|
|
هر ۴ دقيقه يك قطار مترو
ايلنا: مدير عامل شركت مترو گفت: با توجه به حجم مسافران در ايستگاه هاي مترو، از اواسط سال آينده، سيستم اعزام هر۴ دقيقه، يك قطار اعمال خواهد شد.
مهندس محسن هاشمي با اشاره به اين كه هم اكنون در دنيا، سيستم اعزام هر ۵/۱ دقيقه يك قطار وجود دارد، گفت: در ايران ما به اين سيستم احتياج نداريم؛ چرا كه حجم مسافر در تهران به اين حد نيست و ما اين تعداد مسافر نداريم. وي تصريح كرد: ايران تكنولوژي سيستم اعزام هر ۲ دقيقه يكبار را خريداري كرده است و مي توانيم در صورت نياز، سيستم كامپيوتري و علامت دهي هر دو دقيقه يك قطار را، راه اندازي كنيم.
|