يكشنبه ۲۷ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۴ - Jan 16, 2005
امام حسين (ع): هر كس بخواهد كه با نافرماني و معصيت خداوند به آرزو و هدفي برسد،  راه وصول به آرزويش مسدود گردد و زودتر گرفتار خطر خواهد شد.
تحف العقول، ص ۲۴۸
امروز با حافظ
آيا چه خطا ديد كه از راه خطا رفت
آن ترك پري چهره كه دوش از بر ما رفت
كس واقف ما نيست كه از ديده چه ها رفت
تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بين
طي مراسمي با پيام رييس جمهور
همايش هنر و جهاني شدن امروز در تهران آغاز مي شود
گروه ادب و هنر: همايش بين المللي هنر و جهاني شدن صبح امروز (يكشنبه ۲۷ دي ماه) با پيام سيد محمد خاتمي رياست جمهوري اسلامي ايران و حضور انديشمنداني از سراسر جهان فعاليت خود را آغاز مي كند. به گزارش ستاد خبري همايش، در اين مراسم دكتر محمد حسين ايماني معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمدرضا لاهوتي مدير مركز مطالعات هنري و دبير همايش گزارشي ارايه خواهند داد و آنگاه ۱۷ انديشمند ايراني و خارجي در نخستين روز با طرح مقاله هاي خود در زمينه جهاني شدن سخن خواند گفت.
دكترعلي اكبر ولايتي، دكتر محمود عباديان، دكتر محمد ضيمران، دكتر آذين حسين زا ده، دكتر سيدمصطفي مختاباد، دكتر علي اصغر فهيمي فر، دكتر محمد صنعتي، دكتر محمد مددپور، فرهاد ساساني و سيد محمد ترابي از ايران و ايگنا سيورامونه از فرانسه،  صالح المهدي از تونس، سوتلانا چروونايا از روسيه، زينب ياسايامان از تركيه، ديويد ماتامبوراموتاسا از زيمبابوه، سيمون كيماني انجوگو از كنيا، ماسيميا نوفوكساس از ايتاليا، مارسلو داويكا از آ لمان، لووجون از چين، عمران القيسي از لبنان و ژان لوك ناشي از فرانسه سخنرانان نخستين روز همايش اند كه صبح و بعدازظهر سخنراني هاي خود را ارايه خواهند داد.
دكتر حسن بلخاري، همايون همتي، ايرج افشار سيستاني، محمد دانشگر، كتايون شهپرراد، دكتر غلامحسين ابراهيمي ديناني، اكبر رادي، رضا سيد حسيني، مهدي حسيني، دكتر علي منتظري، راندا وليو، اوليوه توميچ، فهمي هويدي، ايژوان هاردر، محمد اشرف، جنيفر جنكينز، عبدالبسيط عبدالله الخيتم، لووشپينگ، جمعه بكاريف مانفردي نيكولتي و برنارد ايستگلر، انديشمنداني هستند كه در دومين روز همايش ديدگاه هاي خود را درباره روند جهاني شدن هنر ارايه خواهند داد.
مراسم پاياني همايش بين المللي هنر و جهاني شدن ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۸ دي ماه در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار خواهد شد.
در همايش بين المللي هنر و جهاني شدن كه به همت مركز مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود، ۴۸ انديشمند از ۱۸ كشور جهان حضور دارند كه هريك طي مقاله اي درباره جهاني شدن سخن خواهند گفت.

صدا و سيما پركارترين تهيه كننده جشنواره فيلم فجر
خبرگزاري فارس:سيماي جمهوري اسلامي ايران با هفت فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران و ميهمان پركارترين تهيه كننده جشنواره فيلم فجر است.
با معرفي فيلم هاي بخش مسابقه سينماي ايران و ميهمان از سوي هيات انتخاب، صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران در ميان ديگر تهيه كنندگان حاضر در اين دو بخش، بيشترين تعداد فيلم را در جشنواره دارد.
«مركز سيما فيلم» يكي از مراكز وابسته به اين سازمان سه فيلم از ۷ فيلم مذكور را تهيه كرده است.
در بخش مسابقه سينماي ايران، صدا و سيما دو فيلم ديگر به نام هاي «بشارت منجي» و «يك تكه نان» را دارد. علاوه بر اين، شبكه برون مرزي هم تهيه دو فيلم، زخم زيتون و جنگ كودكانه را بر عهده داشته است.

۳۰۰ ميليارد ريال براي پرداخت بدهي سينماها اختصاص يافته است
ايرنا: مدير عامل  موسسه  سينما شهر گفت : اين  موسسه  با مشاركت  بانك  كشاورزي  ۳۰۰ميليارد ريال  براي  پرداخت  ديون  سينماهاي  كشور پيش بيني  كرده  است .
مهندس  نريمان  شاداب  در جلسه  بررسي  وضعيت  سينماهاي  استان كردستان  كه  با حضور استاندار در سنندج  برگزار شد، افزود: تاكنون  ۱۸۰ميليارد ريال  از اين  مبلغ  تحقق  يافته  است . وي  گفت : سينماهاي  كشور، پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي با بدهي  و ديون انباشته  به  بانكها مواجه  هستند كه  عملا يكي  از دلايل  اصلي  ركود صنعت  سينماي كشور محسوب  مي شود. وي  افزود: موسسه  سينما شهر با هدف  كمك  به  صنعت  سينما، منابع  مالي  راتامين  كرده  كه  بر مبناي  آن تا يك  سوم  از بدهي  سينماها را به  صورت  وام بدون  بهره  پرداخت  مي كند. وي  گفت : موسسه  سينما شهر در ۹ ماه  گذشته  ۱۵ ميليارد ريال  از ديون انباشته  سينماهاي  كشور را پرداخت  كرده  است .

عكاسان بزرگ جهان در نمايشگاه عكس هنر و نيايش
عكس هايي از هانري كارتيه بوسون، فلورگاردنو، رابرت ليك و عباس عطار در بخش جنبي نخستين جايزه عكس هنر و نيايش به نمايش درمي آيد.
به گزارش ستاد خبري نخستين جايزه هنر و نيايش، همزمان با برپايي نمايشگاه آثار بخش مسابقه جايزه، عكس هايي از بزرگان عكاسي معاصر جهان در گالري آيينه تهران به نمايش گذاشته مي شود.
همچنين در اين نمايشگاه تعدادي از آثار شركت كنندگان كه در مرحله نخست داوري در ميان آثار امتيازدار بودند ولي به علت نياوردن حداقل چهار راي از راهيابي به بخش مسابقه بازماندن به نمايش گذاشته مي شود.

نمايشگاه عكس بم
نمايشگاهي از عكس هاي خسرو جلالي با موضوع بم ساعت ۴ بعدازظهر امروز در ساختمان كميسيون ملي يونسكو گشايش مي يابد.اين كميسيون در خيابان ميرداماد _ رازان جنوبي (شهيد حصاري) _ كوچه يكم _ شماره ۱۷ واقع است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
مقاله روزنامه نگار نبايد «از پيش معين شده» يا به خواست شخص ثالث باشد
اف .سي. سي (كميسيون ارتباطات فدرال) كه يك مجمع رسيدگي به امور راديو تلويزيون ها، اينترنت و مخابرات در آمريكاست كار رسيدگي به پول گرفتن «آرمسترانگ ويليامز» روزنامه نگار سرشناس آمريكايي از وزارت آموزش و پرورش اين كشور به منظور تبليغ يكي از برنامه هاي اين وزارت را در لابه لاي مقالات و تحليل هاي خود كه منظماً در رسانه هاي اين كشور منتشر مي شدند آغاز كرد. كار رسيدگي، به درخواست گروهي از روزنامه نگاران آغاز شده است تا مردم مطمئن شوند كه عمل «ويليامز» استثنايي بوده و ديگر مقاله نگاران به اصول ژورناليسم وفادار هستند. سخنگوي اين كميسيون كه اعضاي آن انتخابي هستند گفت: كار رسيدگي توسط يك هيات انجام مي شود تا معلوم شود كه آيا «ويليامز» با گرفتن پول، اصول و تعاريف روزنامه نگاري را نقض كرده است يا نه، تا تصميم لازم گرفته و اعلام شود. تا اينجا خطاي محرز ويليامز اين بوده كه جريان معامله (قول و قرار) خود با وزارت آموزش و پرورش را به اطلاع رسانه هايي كه مقالات او را منتشر مي كنند از جمله چند راديو تلويزيون نرسانده است. طبق اصول روزنامه نگاري، مقاله (تفسير و تحليل) بايد صرفاً نظر نويسنده اش باشد نه القاء و خواست طرف ثالث. مقاله بدون ذكر نام نويسنده، نظر روزنامه و راديو تلويزيون است و در بالاي مقالات چاپي ويليامز نام او ذكر مي شد و از راديو تلويزيون هم با صداي خود او پخش مي گرديد. اگر تفسير راديو تلويزيوني توسط گوينده معمولي آن رسانه ها خوانده شود، نظر رسانه و صاحب آن است كه ممكن است ژورناليست هم نباشد، ولي با صداي مفسر، نظر خود اوست و بايد واقعاً نظر و عقيده خودش باشد، نه اين كه پول گرفته باشد تا چنان عقيده اي را مطرح و تبليغ كند مگر اين كه قبلاً گفته باشد كه از او خواسته اند كه چنين بگويد و يا بنويسد تا مخاطبان بدانند. مقاله نويس (كه يك روزنامه نگار معروف و با تجربه بايد باشد) حق ورود به دنياي اعلان و آگهي را ندارد و نبايد تفسير و تحليل هاي او كه مردم براي خريدشان پول مي دهند «از پيش معين شده» باشد. چنين ترتيبي در روزنامه نگاري حرفه اي وجود ندارد. اين سخنگو گفت كه جزئيات رسيدگي اعلام خواهد شد تا اعتماد مردم به مقاله نگاران كه برجستگان روزنامه نگاري هستند از دست نرود. از سوي ديگر، سناتور «دورگان» و سناتور «وايدن» گفته اند كه در بودجه مصوب وزارت آموزش و پرورش آمريكا رديفي براي پرداخت به روزنامه نگاران وجود ندارد و اين موضوع را تا به آخر دنبال خواهند كرد. جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا نيز ضمن اعلام بي اطلاعي از قرارداد وزارت آموزش و پرورش كابينه خود با ويليامز اظهار اميدواري كرده است كه چنين موضوعي در آمريكا تكرار نشود. يك مقام قضايي آمريكا در اين زمينه گفته است كه ما وارد امور روزنامه نگاران نمي شويم خودشان به حد كافي بلاغت دارند و كارآمد هستند كه مسائلشان را حل كنند.
نبايد منتظر برقراري ثبات در عراق بود
شبكه سي بي اس آمريكا جمعه شب گزارش تازه «سيا» را كه عراق دارد به صورت بزرگترين مركز جذب و تجمع تروريست ها و طراحي عمليات تروريستي در جهان درمي آيد و يك خطر بزرگتر مي شود خبر اول بخش مشروح اخبار خود قرار داده بود و ساير اخبار مربوط به اوضاع عراق از جمله ابراز عجز و ترديد مقامات از برقراري نظم و حفظ آن در روز انتخابات اين كشور را پشت بند آن گزارش قرار داده بود ولي سرويس هاي خبري ديگر تا اين حد به آن توجه نكرده و در رديف اخبار «تاپ» نگنجانده بودند. سي بي اس گفت: از اين گزارش چنين بر مي آيد كه نبايد منتظر برقراري ثبات در عراق بود.

برگي از تاريخ
روزي كه رشيدالدين فضل الله از وزارت بركنار شد
۱۶ژانويه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعددي بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۹۱۸ جمال عبدالناصر رهبر فقيد مصر به دنيا آمد و ۵۲ سال عمركرد. ناصر مشكلات جهان عرب را نتيجه مداخله نيروهاي استعمار و در صدر آنها انگلستان و نيز روحيه سازشكارانه مقامات عربي و وجود نفاق ميان آنان و ناآگاهي و عقب ماندگي عمومي مردم منطقه مي دانست. در سال ۱۹۴۴ شوراي مشورتي اروپا پيشنهاد كرد كه پس از شكست هيتلر، آلمان به چند منطقه تقسيم شود تا بار ديگر نتواند بر ضد همسايگانش جنگ به راه اندازد. در سال ۱۹۴۵ ارتش سرخ (شوروي) آلماني ها را از شهر ورشو (پايتخت لهستان) دور ساخت و دو روز بعد در اين شهر مستقر شد. در سال ۱۳۴۱ هجري (۱۹۶۳ ميلادي) به درخواست دبيركل سازمان ملل، ارتش ايران يك اسكادران از شكاري بمب افكن هاي خود مركب از شش جت و تداركات لازم را براي پايان دادن به تجزيه طلبي موسي چومبه و تأمين يكپارچگي كنگو به اين كشور فرستاد. پس از دو قرن، اين نخستين بار بود كه نيروهاي مسلح ايران در خارج از مرزهاي كشور وارد عمليات نظامي مي شدند.در سال ۱۹۶۳ نيكيتاخروشچف رهبر وقت شوروي اعلام كرد كه اين كشور بمب اتمي ۱۰۰ مگاتني ساخته است. در سال ۱۹۶۸ دولت انگلستان اعلام كرد كه تصميم گرفته است به دلايل مالي ظرف ۴ سال نيروهاي خود را از شرق سوئز ازجمله منطقه خليج فارس و سنگاپور خارج سازد. در سال ۱۳۵۷ هجري و در آن سال مصادف با ۲۶ دي ماه، شاه و خانواده اش در اوج انقلاب و ادامه تظاهرات و تشديد روزافزون آن از ايران خارج شدند، رفتي كه بازگشت نداشت. در سال ۱۹۹۱ حمله نظامي آمريكا و يارانش از جمله دولت سعودي، مصر و قطر با ۶۹۰ هزار سرباز (۴۲۵ هزار تن از آنان آمريكايي) ۱۸۰۰ هواپيماي نظامي و ده ها كشتي جنگي و ناوهاي پرتاب موشك كروز به مواضع عراق در داخل اين كشور و كويت آغاز شد.
اينك برگ امروز: ۱۶ ژانويه سال ۱۳۱۷ ميلادي ابوسعيد بهادر ايلخان مغولي ايران رشيدالدين فضل الله همداني مورخ و پزشك معروف را از وزارت بركنار كرد و يك سال بعد مقتول ساخت. مخالفان اين مورخ كه جامع التواريخ از تأليفات اوست از او نزد ايلخان بدگويي، و حتي وي را متهم به مسموم كردن «الجايتو» ايلخان پيشين كرده بودند. قتل رشيدالدين بسيار ظالمانه بود، او را با شمشير به دو نيم كرده بودند. رشيدالدين در طول وزارت خود كوشيده بود كه مقامات كشوري را به اصحاب قلم و طبقه باسواد بدهد از جمله حمدالله مستوفي را متصدي امور منطقه قزوين تا زنجان كرده بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

پاسخ به پرسش پزشكي
خشكي چشم
از دكتر روزنفلد درباره خشكي چشم سئوال شده و او گفته است: بدن برخي از مردم به حد كافي اشك كه مورد نياز چشم است توليد نمي كند تا چشمشان سالم و خودشان راحت باشند. اشك به دو صورت توليد مي شود: يكي دائمي و آهسته به منظور مرطوب نگهداشتن چشم (همانند عمل گريسكاري در ماشين) و ديگري تند و شديد هنگام پديد آمدن عارضه عاطفي و گريستن و يا وارد شدن جسم خارجي به چشم. كاهش توليد اشك براي مرطوب كردن چشم خطرناك است و بايد درمان شود. اين كاهش اشك ممكن است بر اثر مصرف داروهايي از جمله آنتي هيستامين ها، قرص خواب و مسكن ها، بتابلاكرها و... روي دهد. براي درمان خشكي چشم بايد به دكتر متخصص مراجعه كرد و تا رسيدن به دكتر مي توان از قطره «اشك مصنوعي» كه در داروخانه ها موجود و بدون نسخه به فروش مي رسد استفاده كرد.

بهارستان
گفت: «بر هر عضوي توبه اي است؛ توبه گوش نگهداشت از شنودن اباطيل» .
در ذكر ذوالنون مصري _ تذكرة الاولياي عطار

نگارستان
000114.jpg
۱. نام اثر: كودك در لباس ملواني
۲. هنرمند: محمد غفاري معروف به كمال الملك. محمد غفاري در سال ۱۲۲۷ (ه .ش) (۱۸۴۷ميلادي) در تهران متولد شد اما كودكي را در كاشان گذراند. در نوجواني به تهران بازگشت و در مدرسه دارالفنون زير نظر علي اكبر خان مزين الدوله آموزش هنر را آغاز كرد.
در سال ۱۲۶۱ (ه. ش) به دعوت ناصرالدين شاه به درباره رفت و از آن زمان به عنوان نقاش دربار كار خود را دنبال كرد. وي پس از خلق اثر جاويدان «تالار آينه» لقب «كمال الملك» گرفت. پس از مرگ ناصر الدين شاه به اروپا رفت و سه سال در فلورانس، رم و پاريس مشق هنر كرد و در پاريس با «فانتن لاتور» آشنا شد. در سفر به اروپا اگرچه نتوانست با جنبش هاي امپرسيونيستي و پست امپرسيونيستي ارتباط برقرار كند اما شيفته سبك باروك و رنسانس شد. اين تحول باعث شد تا كمال الملك پيرو هنر آكادميك قرن نوزدهم ميلادي شود. وي اساساً چهره نگار و منظره نگار بود و تك چهره ها و مناظر او نظير نداشت. كمال الملك در اثر حادثه اي از يك چشم نابينا شد اما تا پايان عمر نقاشي را رها نكرد. كمال الملك در سال ۱۳۱۹ ه . ش (۱۹۴۱ ميلادي) چشم از جهان فروبست.
۳. مشخصات اثر: كودك در لباس ملواني/ رنگ روغن روي بوم/ ۱۳۳۲ ه . ق
اثر از مشهورترين و عالي ترين آثار كمال الملك است. نور ملايم چهره و لباس سفيد كودك تضادي زيبا با تاريكي اتاق ايجاد كرده است . دقت در پرداخت ظرايف كه از مشخصات آثار كمال الملك است در اين نقاشي به خوبي مشهود است. اثر كپي از يك نقاشي آبرنگ كار هنرمندي فرنگي است.
۴. سبك اثر: رئاليسم يا مكتب واقع گرايي.مكتب رئاليسم يا مكتب بازنمايي واقعيت بصري كه به زمان يا مكاني معين اختصاص دارد. سبك رئاليسم سبك قابل تعميم به بسياري از آثار هنري صرفنظر از سبك يا مكتب خاص آن است. مانند اين اثر كه سبك ويژه آن سبك كمال الملك است. مكتب كمال الملك آميخته اي از كلاسيك سطحي، ناتوراليسم آشكار به همراه نوعي احساسات رمانتيك است. به طور كلي مكتب كمال الملك مكتب پيروي از هنر آكادميك قرن نوزدهم اروپا است.
۵. محل نگهداري اثر: اداره كل موزه هاي بنياد _ خزانه.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
[Table 9]نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
اوج پرواز
وقتي به دنيا اومدم، فقط يه آرزو داشتم، آرزوي پرواز.
يادم نمي ياد چطور شد كه خودمو وسط آسمون ديدم. بعدها تصميم گرفتم، بلندپروازترين پرنده آسمون بشم، اما نقطه اوجم شده بود بلندي ساختمون هايي كه آدما مي ساختند. اونا هرچه بلندتر مي ساختند، منم بلندتر پرواز مي كردم، وقتي بالاي بلندترين ساختمون شهر ايستادم؛ از اونجا به بالا نگاه كردم، انگار از ابرها خيلي فاصله داشتم.رو به آسمون كردم و گفتم: خداي بزرگ! يعني مي شه اوج پروازم به ابرها برسه و از اون بالا به همه زمين نگاه كنم؟ و با اشتياق به سمت ابرها پركشيدم ولي فايده نداشت، نتونستم بهشون برسم.يه روز صبح با صداي پرنده اي از خواب پا شدم.
- آهاي! پاشو! پاشو! اونقدر سراغ ابرها را گرفتي، كه خودشون اومدن سراغت با چشمهاي خواب آلود به اطراف نگاه كردم. راست مي گفت؛ همه فضا را ابرها پركرده بودند و من هيچ جا را نمي تونستم ببينم. سرم را خم كردم و با زحمت به پاهام نگاه كردم و با احساس غريبي از خودم پرسيدم:پس، جايي كه آرزوي رسيدن به آن را داشتم، اوج پرواز، جايي كه فقط مي توني جلوي پاتو ببيني؟! آرين دخت فرنادپور

گشتي در دنياي خبرها
نوشيدن دهان شويه
ميشيگان:  ديروز پليس آمريكا يك راننده زن را به جرم رانندگي تحت تاثير مشروبات الكلي دستگير كرد. در اين حال، راننده متخلف تاكيد داشت كه از الكل استفاده نكرده است. در ابتدا پليس آزمايش تنفسي از او به عمل آورد، معلوم شد كه در خونش چهار برابر بيش از حد مجاز، الكل وجود دارد. اما پس از تحقيقات مفصل مشخص گرديد كه وي يك شيشه دهان شويه مصرف كرده كه غلظت الكل موجود در آن ۹/۲۶درصد بوده است. هنوز معلوم نيست كه وي چگونه پس از مصرف اين ميزان الكل زنده مانده است.
دستگيري مربي يوگا
كلمبيا: يك مربي يوگا كه اين رشته ورزشي را به افراد ثروتمند آموزش مي داد به جرم كتك زدن نامزدش دستگير شد. نامزد اين مرد مدعي شد در پي درگيري لفظي، وي او را از گردن گرفته و به زمين كوبيده است. البته مربي يوگا كليه اتهامات وارد شده را رد كرده است؛ ولي به هر حال اين مرد ۳۹ساله هم اكنون در بازداشت به سر مي برد.
استعفاي وزير به خاطر پيتزا
اوتاوا: وزير مهاجرت كشور كانادا از سمت خود استعفا داد.صاحب يك پيتزافروشي چند روز پيش مدعي شد، وزير به او پيشنهاد داده است در ازاي دريافت پيتزاهاي رايگان و همچنين تبليغات انتخاباتي برايش اقامت دائم مهيا نمايد.به نوشته روزنامه تورنتواستار، وزير با كناره گيري از سمت خود قصد دارد خود را از اين اتهام تبرئه كند.
ساندويچ ۲۷۰۰ گرمي
فيلادلفيا: يك دانشجوي دختر ۱۹ ساله موفق شد طي دو ساعت و ۴۵ دقيقه يك ساندويچ همبرگر ۲۷۰۰ گرمي را بخورد. صاحب يك ساندويچ فروشي از چند سال پيش اعلام كرد به هر كس كه بتواند يك همبرگر ۲۷۰۰ گرمي را در زماني كمتر از سه ساعت ميل كند، جايزه ويژه اي اهدا خواهد كرد. پس از آن، چندين نفر اقدام به خوردن اين ساندويچ بزرگ كردند؛ اما هيچيك نتوانستند در كمتر از ۳ ساعت آنرا ميل كند. اما دو روز پيش، دانشجوي ۱۹ساله كه براي ركوردشكني دو روز غذا نخورده بود در كمتر از ۳ ساعت ساندويچ همبرگر را كه ۴۵ دقيقه براي پخته  شدن گوشت آن زمان صرف شده بود، نوش جان كرد.
حبس براي روح
رم: يك زن لهستاني كه خود را به شكل ارواح درآورده بود به تحمل ۴ ماه حبس محكوم شد. اين زن در يك قصر قديمي كه متعلق به قرن پانزده بود با ايجاد صداهاي رعب آور باعث فراري شدن جهانگردان مي شد. در پي اين واقعه، مسئولان اين قصر اقدام به مرور تصاوير دوربين هاي مداربسته كردند و در نهايت متوجه شدند كه اين زن، منبع توليد صداها بوده است.
مغز گوسفند داخل سالاد
نيويورك: دو روز پيش اتفاقي جالب در يكي از مدارس نيويورك رخ داد. به اين ترتيب كه در جريان كلاس درس آناتومي، استاد به تشريح مغز گوسفند پرداخت اما پس از پايان كلاس، مغز گوسفند از داخل كاسه سالاد رستوران مدرسه سردرآورد. داستان از اين قرار بود كه يكي از دانش آموزان در پايان كلاس درس، مغز گوسفند را به سرقت برد و آنرا داخل كاسه سالاد رستوران انداخت.در حال حاضر جستجو براي شناسايي دانش آموز متخلف ادامه دارد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۲ و ۱۵ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۷ و ۳۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۴۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۷ و ۱۳ دقيقه

گل و گياه
كروساندرا
000111.jpg
نام علمي:Crossandra infundibuli formis
خانواده:ACANTHACEAE
اين گونه گياه آپارتماني به بلندي
۶۰- ۳۰ سانتي متر است داراي برگهاي بيضي تا سرنيزه اي شكل بوده و گلهاي نارنجي آن در شرايط مناسب از اواسط بهار تا پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان پرنور ولي دور از آفتاب مستقيم تابستان و خاك لومي حاوي كمپوست گلداني نياز دارد. جهت تأمين رطوبت زياد برگها بايد مرتباً با آب اسپري شوند. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر و تهيه قلمه ساقه در بهار امكان پذير مي باشد.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |