چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۴ - Jan 26, 2005
حضور ۱۴ شركت ايراني در سبيت ۲۰۰۵
گروه انفورماتيك: حضور ۱۴ شركت نرم افزاري و آي تي ايراني در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵ آلمان قطعي شد.
به گزارش روابط عمومي مركز صنايع نوين وزارت صنايع، امسال حضور شركت هاي ايراني متقاضي براي شركت در نمايشگاه CEBIT، بيست و پنج درصد رشد داشته است.
معاون مركز صنايع نوين وزارت صنايع با بيان اين مطلب افزود: ايران با هدف ارائه محصولات قابل عرضه در سطح بين المللي ، عرضه توانمندي صنعت آي تي ، معرفي پتانسيل ها و فرصت هاي تجاري بازار داخلي در نمايشگاه CEBIT ۲۰۰۵ شركت مي كند.
محمد ثروتي با اشاره به اينكه از طريق حضور در نمايشگاه CEBIT ، بازار دولتي و خصوصي ايران قادر به معرفي پتانسيل ها و فرصت هاي تجاري خود مي شود ،گفت: مسائلي مانند معرفي كشور ايران به عنوان محلي مناسب براي سرمايه گذاري در حوزه آي تي ، برقراري ارتباط با ايرانيان مقيم آلمان و اروپا، ايجاد جايگاه براي ايرانيان در اروپا به عنوان كشوري صاحب تكنولوژي و همچنين نشان دادن چهره علمي و صنعتي ايران به دنيا و مقابله با تبليغات سوء ديگر كشورها از اهداف ديگر حضور در اين نمايشگاه است.
وي حضور در اين نمايشگاه را راهي براي ايجاد انگيزه در شركت ها براي ارائه محصولات داخلي در بازارهاي بين المللي دانست.
ثروتي با اشاره به اينكه غرفه امسال ايران در اين نمايشگاه تنها به نرم افزار محدود نمي شود و بخش هاي مختلف آي تي را نيز در بر مي گيرد افزود: امسال همچنين به جزء غرفه اصلي يك غرفه ديگر هم در سالن برون سپاري OUT SOURCING براي ارائه توانمنديهاي ايران در اين زمينه تهيه شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.
به گفته وي امسال با همكاري انجمن شركت هاي انفورماتيك بازاريابي مناسبي جهت نمايشگاه يازدهم الكامپ صورت خواهد گرفت و در آن پتانسيل ها و توانمنديهاي بازار آي تي ايران توسط انجمن شركت هاي انفورماتيك براي ترغيب توجه و حضور خارجي ها ارائه خواهد شد.
وي در ادامه يكي از ماموريت هاي مركز صنايع نوين را كمك به صنعت نرم افزار كشور در جهت تلاش براي كسب تدريجي سهم مناسب از بازار جهاني ذكر كرد و گفت: براي اين منظور استراتژي هايي مانند تمركز بر فناوري روز جهت توليد محصولات ، پيشتاز شدن در يك يا چند حوزه تكنولوژيك با توجه به مزيت هاي رقابتي كشور ، استفاده از فرصت هاي ناشي از سياست هاي اقتصادي و بازرگاني بين المللي دولت براي توسعه صادرات نرم افزار، تمركز بر بازارهاي داراي مزيت رقابتي براي ايران و ترويج و تبليغ براي بهبود صنعت نرم افزار ايران مورد توجه قرار دارد.

ارائه اينترنت پرسرعت از طريق موبايل در كره
000984.jpg
000987.jpg
گروه انفورماتيك: كره جنوبي به سه شركت مخابراتي براي راه اندازي سرويس خدمات اينترنت پرسرعت از طريق تلفن همراه مجوز داد. اين سرويس جديد علاوه بر سرعت بالايي كه دارد از نظر قيمت نيز براي كاربران بسيار مقرون به صرفه است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كره اعلام كرد سه شركت SK Telecom، KT و Hanaro Telecom قرار است تبليغات خدمات جديد خود به نام (WiBro) را از سال آينده شروع كنند.
اين سرويس جديد اتصال اينترنت به صورت پرسرعت و بدون نياز به سيم را از طريق موبايل و ديگر وسايل قابل حمل امكان پذير مي كند. به گفته مقامات كره با استفاده از اين خدمات كاربران اين امكان را مي يابند تا در اتومبيل در حال حركت خود به شبكه متصل شوند.
كره جنوبي از جمله كشورهايي است كه كاربران اينترنت پرسرعت زيادي دارد و با وجود حدود ۳۶ ميليون كاربر تلفن همراه كه تقريباً معادل ۷۵ درصد جمعيت كل اين كشور است ورود چنين سرويسي مخاطبان زيادي را به خود جلب خواهد كرد.
وزارت ارتباطات كره انتظار دارد كه WiBro در ۶ سال نخست، نزديك به ۹ ميليون مشترك به خود جلب كند. مقامات كره طي فراخواني از تمامي شركتهاي مخابراتي كره خواسته است كه با سرمايه گذاري رقمي معادل ۹۷۰ ميليون دلار به ارائه خدمات WiBro اقدام كنند.

سخت افزار
آي بي ام سرور لينوكس ۶۴ بيتي ارزان عرضه مي كند
گروه انفورماتيك: آي بي ام قرار است سرور لينوكس ۶۴ بيتي كم هزينه اي را تا اواخر اين ماه ارايه دهد.
به گزارش system group ، ماشين دو پردازنده اي Linux OpenPower ۷۱۰ به ماشين چهار پردازنده اي مدل ۷۲۰ اضافه خواهد شد. همراه با پيكربندي استاندارد ،۷۱۰ آي بي ام يك موتور مجازي سازي نيز عرضه خواهد كرد كه به كاربران امكان مي دهد كه پردازنده را به گونه اي تقسيم بندي كنند كه امكان استفاده از برنامه هاي كاربردي مجزا را براي بهبود عملكرد پردازش داده ها فراهم سازد.پيكربندي استاندارد براي مدل نصب شده ،۷۱۰ يك پردازنده ۱.۶۵GHz Power ۵ به همراه يك رم (RAM) ۴.۰۹۶ مگابايتي و چهار درايو سخت ۷۳.۴ گيگابايتي خواهد بود.آي بي ام از زمان ارايه اين محصول صحبتي نكرده است. در همين حين انتظار مي رود كه Red Hat نسخه بعدي سيستم عامل لينوكس، Red Hat Enterprise Linux (RHEL) ۴.۰ را براي ارايه در LinuxWorld در بوستون و در تاريخ ۱۴ فوريه عرضه كند.

بازي
آموزش زبان
ايلنا: تحقيقات نشان مي  دهد بازي  هاي كامپيوتري كه در آن بازيكن بايد افراد و جوامع مجازي را كنترل كند مي  تواند آموزنده باشد.
يك محقق آمريكايي مي  گويد: بازي  هاي نظير THE SIMS مي  تواند روش خوبي براي آموزش زبان باشد.
راوي پروشوتما معتقد است : دنياي SIMS مي  تواند بهتر از متدهاي قديمي واژگان و دستور زبان را آموزش دهد؛ سرگرمي موجود در بازي  هاي كامپيوتري مي  تواند آموزش زمان را از حالت يك پديده يكنواخت و خسته كننده خارج كند.
او معتقد است بسياري از والدين و معلمان نگران اين هستند كه بازي  هاي كامپيوتري به درس دانش  آموزان ضربه بزند، اما عملاً مي  توان ثابت كرد كه اين ايده قديمي كه بازي و درس دو چيز متضاد هستند كاملاً غلط است.
به عقيده او، بايد معلمان و كارشناسان آموزشي تلاش كنند از بازي  هاي كامپيوتري در جهت آموزش دروس و به ويژه زبان به دانش  آموزان بهره بگيرند.

دستگاه خواندن فكر مشكل ساز شد
000981.jpg
گروه دانش: بالا رفتن قدرت و دقت دستگاههاي اسكن مغز كه از يكسو بر توانايي محققان جهت تشخيص دقيق تر شرايط مغز بيماران افزوده، مشكلات اخلاقي جدي و عميقي را براي جامعه پژوهشگران و پزشكان مطرح ساخته است .
اين مشكلات در صورت پيدا نشدن راه حل هاي مناسب، مي تواند تاثيرات نامطلوبي بر فعاليت ها در قلمرو تحقيقات مربوط به مغز برجاي بگذارد.
به نوشته هفته نامه علمي «نيچر» افزايش توانايي دستگاههاي اسكن مغز موجب شده كه محققان و پزشكاني كه در اين زمينه به انجام پژوهش سرگرم هستند به نحو فزاينده اي با مواردي از نقص يا بيماري در مغز بيماران يا داوطلباني كه در آزمايشها شركت مي كنند، روبرو شوند.
اين نقص ممكن است به طور مستقيم با مساله اي كه مورد توجه محققان يا پزشكان است ، ارتباط نداشته باشد.
حال پرسش آن است كه آيا پزشك يا محقق اخلاقا وظيفه دارد وجود اين نقص يا بيماري را به فردي كه براي منظور ديگري تحت مداواي او قرار دارد يا داوطلبي كه در يك آزمايش شركت جسته اطلاع دهد؟
به گزارش ايرنا، هرچند برخورد با اين قبيل دانسته هاي ناخواسته و تصادفي در ديگر قلمروهاي پزشكي از ديرباز سابقه داشته ، اما به اعتبار حساس بودن مغز به عنوان مهمترين عضو بدن و نيز به علت بالا رفتن بيش از حد توان دستگاههاي اسكن ، ابعاد مساله در قلمرو جديد به كلي با آنچه در گذشته سابقه داشته متفاوت شده است .
از جمله مسايلي كه هم اكنون محققان و پزشكاني كه در حوزه زيست _ عصب شناسي كار مي كنند با آن دست به گريبانند، اين است كه هر نوع اطلاع در مورد يافته تازه به بيمار يا داوطلب مي تواند مشكلات روحي و رواني فراواني براي دريافت كننده خبر به بار آورد.
از سوي ديگر عدم اطلاع ممكن است پزشك يا محقق را با دشواريهاي جدي قانوني و حقوقي روبرو سازد. در همين حال اين قبيل اطلاعات بر روي مسايلي نظير موقعيت بيمه شخص ، وضعيت شغلي او و نيز طرحها و برنامه هايي كه براي آينده در نظر دارد تاثيرات جدي مي گذارد.
در اوايل سال جديد ميلادي۸۰، محقق از رشته هاي مختلف پزشكي، فلسفه ، حقوق و نظاير آن در كارگاهي كه به وسيله وزارت بهداشت آمريكا برپا شده بود شركت جستند تا به بحث درباره ابعاد مختلف مساله بپردازند.
شركت كنندگان در كارگاه از جمله به اين نكته اشاره كردند كه در حال حاضر در۵۰ درصد از موارد اسكن ، محققان با امور تازه اي برخورد مي كنند كه انتظار آن را نداشته اند و اين امور دربردارنده نتايجي براي سلامت بيمار يا داوطلب است .
دري تاي درصد موارد اين يافته ها ماهيتي بسيار جدي دارند نظير آنكه محقق وجود توموري را در مغز شخص كشف ميكند كه خود شخص از آن بياطلاع است و يا به وجود بيماريها يا نقايص جدي ديگر پي ميبرد.
به گفته «جودي اليس» سرپرست بخش اخلاق پزشكي در دانشگاه استنفورد كه كارگاه اخير را سرپرستي مي كرد در حال حاضر هيچ دستورالعمل يكساني براي محققان و پزشكان براي برخورد با اين موارد وجود ندارد و اين امر ميتواند مشكلاتي جدي براي پژوهشگران بوجود آورد.
«به عنوان مثال شماري از شركت كنندگان در كارگاه بر اين نكته تاكيد داشتند كه اگر محققي در جريان يك پژوهش كاملا بنيادين كه ربط مستقيمي با مسائل پزشكي ندارد، به وجود نقص در مغز داوطلباني كه در پژوهش شركت جسته اند پي ببرد، وظيفه ندارد كه آنان را از اين نقص مطلع سازد.
در برابر شماري ديگر معتقد بودند كه پژوهشگر بايد نتايج به دست آورده را در اختيار يك پزشك قرار دهد و او را در جريان بگذارد. اما گروه اول در پاسخ به اين نكته اشاره داشتند كه چنين اقدامي به كلي ماهيت روابط ميان پژوهشگر و داوطلبان را تغيير مي دهد.
گروه سومي نيز توصيه مي كردند كه از اين پس همه محققان ملزم شوند تصاوير اسكن هايي را كه از مغز داوطلبان بدست مي آورند در اختيار متخصصان قرار دهند تا آنان از سلامت داوطلبان اطمينان حاصل كنند.»
هرچند اغلب شركت كنندگان در كارگاه با پيشنهاد اخير موافقت نكردند اما در عوض توصيه كردند به همه محققان پيشنهاد شود به محض مشاهده امر مشكوكي در اين قبيل اسكن ها، آن را در اختيار يك متخصص قرار دهند. اما خود اين امر نيز خالي از دشواريهاي جدي در روابط انساني نيست . به عنوان نمونه در يك مورد يك دانش آموز مستعد كه به صورت داوطلبانه در آزمايشي شركت جسته بود پس از آنكه به او گفته شد نمونه مشكوكي در اسكن مغزش مشاهده شده چنان روحيه خود را از دست داد كه نتوانست در امتحانات ورودي دانشگاه شركت كند و شانس موفقيت خود را به كلي از دست داد.
محققان در عين حال نگران آن هستند كه مواجهه با اين كشفيات اتفاقي و گزارش دادن آنها، مشكلات حقوقي و قضايي برايشان ايجاد كند و داوطلبان يا بيماران آنان را به دادگاه بكشانند.
به اين ترتيب اكنون جامعه علمي با معضل بزرگي روبرو شده كه از رهگذر پيشرفتهاي تكنولوژيك در زمينه ساخت دستگاههاي دقيق تر پديد آمده است .

تلفن
فقط يك تراشه
ايتنا : شركت Texas Instruments اعلام كرد كه بسياري از عمليات هاي محاسباتي يك تلفن همراه را در يك ميكروچيپ قرار داده است.
در هر يك از بخش هاي مختلف تلفن هاي همراه كنوني از تراشه بخصوصي استفاده مي شود؛ بخش هاي كنترل كننده فرستادن و يا دريافت فركانس هاي راديويي، بخش مديريت مصرف انرژي و نيز قسمت مربوط به محاسبات مقدماتي.
اينك شركت Texas Instruments اعلام كرد كه بسياري از عمليات هاي محاسباتي يك تلفن همراه را در يك ميكروچيپ قرار داده است و البته نوكيا هم اولين شركتي خواهد بود كه از اين تراشه در يكي از بخش هاي كم سرعت تلفن هاي بي سيم خود استفاده خواهد كرد.
اين تراشه جديد كه نام آن Digital RF Processor است، به تنهايي وظايف مهم ترين بخش هاي يك موبايل را بر عهده گرفته است.

نرم افزار
پروژه جديد مايكروسافت
گروه انفورماتيك: متقاعد ساختن شركت ها به تعويض مجموعه آفيس خود به نمونه جديد، مهمترين چالش مايكروسافت است، اما اين شركت اميد دارد كه نمونه جديد Elixir بتواند اين كار را سرعت ببخشد.
به گزارش شبكه فناوري اطلاعات ايران، پروژه جديدي با نام كد Elixir در اواخر سال جاري مي تواند عملكرد آوت لوك و برنامه كنتاكت را با چند فيلد اضافي بمانند يك ابزار براي ديدن ديتاي مرتبط با مشتري افزايش دهد. در واقع طرح اين پروژه مي تواند به مايكروسافت كمك كند تا در بازار مديريت مرتبط با مشتري كه در حال حاضر شركت هايي مانند سيبل يا ُSiebel ، اوراكل و يا SAP فعال هستند، راه خود را بيابد. مايكروسافت سال قبل، اين كار را با استفاده از آوت لوك با توان دسترسي به يك مخزن ديتاي متصل به برنامه CRM شركت سيبل در داخل خود آغاز كرد و اينك اصرار دارد تا سعي كند اين تجربه داخل شركت را به شكل نرم افزاري درآورد تا ساير شركت ها نيز بتوانند از آن سود ببرند.

ويروس
سه كرم جديد اينترنتي
گروه انفورماتيك:  متخصصان شركت امنيتي پاندا از حضور سه كرم اينترنتي جديد در محيط وب خبر دادند.به گزارش پايگاه اينترنتي پاندا، اين سه كرم Bropia.A، Zar.Aو Mydoom.ae نام دارند.
Bropia.A
Bropia.A در تاريخ ۲۱ ژانويه شناسايي شد؛ اين كرم از طريق مسنجر MSN منتشر مي شود و با ورود به سيستم به دنبال يك برنامه كاربردي مثل IMWindowClass مي گردد اگر نمونه اي از اين برنامه روي سيستم پيدا كند با يكي از نامهاي مختلفي كه همگي پسوند pif دارند به آن نفوذ مي كند. اين كرم پس از نصب خود روي سيستم ، در فايلهاي سيستم دايركتوري به دنبال فايلهاي adaware.exe, VB6.exe, lexplore.exe و Win32.exe مي گردد.
اگر اين فايلها را پيدا نكرد خودش يك فايل به همراه يك كپي از انواع مختلف Gaobot را ايجاد مي كند . اين كرم تعداد زيادي فايلهاي خالي روي سيستم دايركتوري ايجاد كرده و از فعاليت taskmgr.exe و cmd.exe جلوگيري مي كند. همچنين كليدهاي تركيبي CTRL+ALT+Del و كليد سمت راست ماوس را از كار مي اندازد. اين كرم پس از نفوذش به سيستم پيغام خاصي به كاربر نمي دهد .
Zar.A
كارشناسان تاريخ اولين ظهور Zar.A را ۱۸ ژانويه مي دانند؛ اين كرم از طريق ايميل و با موضوع مصيبت سونامي و درخواست كمك براي آسيب ديدگان اين حادثه، سيستم ها را آلوده مي كند. فايل ضميمه نامه هاي الكترونيكي آلوده به اين ويروس Tsunami.exe است كه به محض اجرا شدن، ويروس Zar.A را نصب و يك كپي از آن را از طريق outlook سيستم به كليه آدرسهاي ذخيره شده در آن مي فرستد.
Zar.A براي اطمينان از اجرا شدن بعد از هر بار روشن كردن كامپيوتر، سه فايل را ايجاد و در رجيستري ويندوز ثبت مي كند. اين كرم تلاش مي كند با استفاده از حفره امنيتي Dos به وب سايت هاي مختلف نفوذ كند.
Mydoom.ae
تاريخ اولين ظهور Mydoom.ae ۱۵ ژانويه اعلام شده؛ اين كرم نيز از طريق ايميل و به شكلهاي مختلف و از طريق فايلهاي به اشتراك گذاشته شده شيوع پيدا مي كند. اين كرم پس از آلوده كردن سيستم عمليات زير را انجام مي دهد:
۱- برنامه Notepad را باز كرده و يك نوشته نامفهوم را روي آن نمايش مي دهد.
۲- با ايجاد تغييراتي در host file به كاربر اجازه دسترسي به سايت هاي شناخته شده آنتي ويروس را نمي دهد و راه سيستم را براي ورود ساير فايلهاي مخرب باز مي كند.
۳- تا زماني كه كار خود را به پايان نرسانده عملكرد نرم افزارهاي ديگر را محدود مي كند.
۴- تلاش مي كند از اينترنت فايلهاي مختلفي را داونلود كند.
به گفته مدير بخش فوريت هاي ويروسي كمپاني پاندا، لوئيس كرونز، از آنجا كه اين كرم به محض ورودش به سيستم يك برنامه notepad را باز مي كند، فوراً مي توان آن را شناسائي كرد و با به روز كردن آنتي ويروس جلوي فعاليتهاي مخرب آن را گرفت.

حافظه هاي DDR2 با سرعت ۸۶۶ مگاهرتز
گروه انفورماتيك:يكي از  شركت هاي توليد كننده حافظه توانست يك نمونه از حافظه DDR2 با سرعت ۸۶۶ مگاهرتز را به نمايش بگذارد و بدين ترتيب ركود جديدي براي سرعت حافظه در جهان ثبت كند.
به گزارشIRITN، كينگ استون گفته است كه اين محصول پرسرعت را به صورت انبوه بزودي به بازار عرضه نخواهد كرد ، زيرا در حال  حاضر تنها تعداد كمي از مين بوردها مي توانند حافظه هايي با سرعت ساعت ۷۵۰ مگاهرتز را اجرا كنند.
حافظه با سرعت ۸۶۶ مگاهرتزي روي مين بورد Asus P5AD2-E با ولتاژ حافظه ۹۵/۱ واتي كه تنها ۱۵/۰ وات بيشتر از سطح معمولي است و با زمان تأخيري CL4 ۴-۴-۱۲ قابل دسترسي است.

داروي جديد براي درمان نارسايي قلبي
گروه دانش: پژوهشگران آمريكايي به اين نتيجه رسيده اند كه داروي مقابله با ناتواني جنسي، وياگرا، مي تواند درمان موثري براي نارسايي قلبي باشد.
تيمي از پژوهشگران دانشگاه جانز هاپكينز با انتشار مقاله اي در نشريه «نيچر»مي گويند دريافته اند كه اين دارو به نحو موثري عارضه موسوم به «بزرگ شدن» قلب در موش را درمان مي كند؛ بزرگ شدن قلب يكي از مشخصه هاي عمومي نارسايي قلبي است.متخصصان قلب و عروق معتقدند چنين تأثيري غيرمنتظره نبوده است چرا كه واياگرا اصلاً به عنوان يك داروي قلبي توسعه داده شده بود تا اينكه دانشمندان متوجه تأثير مثبت جانبي آن بر قواي جنسي مردان شدند.
اين دارو با گشاد كردن رگ ها فرآيند گردش خون را بهبود مي بخشد اما نگراني هايي وجود داشت. اين دارو براي مرداني كه مبتلا به بيماري قلبي هستند و داروهايي با تأثيري مشابه مصرف مي كنند وجود داشت.به پزشكان توصيه شده است وياگرا (sildenafil) را همزمان با داروهاي موسوم به نيترات ها تجويز نكنند.
اما به نظر مي رسد وياگرا در مورد ساير بيماران قلبي ايمن باشد.دانشمندان اكنون در نظر دارند تأثير اين دارو در انسان را بررسي كنند و معتقدند كه اين مطالعه مي تواند به يافتن معالجات تازه براي نارسايي قلبي منجر شود.
اما پروفسور پيتر سور از موسسه ملي قلب و ريه در «امپريال كالج لندن» مي گويد كه فعلاً نمي توان واياگرا را براي اين منظور تجويز كرد زيرا براي درمان ناراحتي هاي قلبي پروانه كسب نكرده است.

ترميم استخوان ها با استفاده از پشم
گروه دانش: محققان نيوزيلندي موفق به تهيه ماده اي از پروتيين استحصالي از پشم شدند كه مي تواند انقلاب شگفتي در جراحي هاي استخوان به وجود آورد.
به گزارش ساينس نيوز، اين پروتيين داراي خواص بيولوژيكي و فيزيكي مفيدي است كه مي تواند جايگزين احتمالي ايده آلي براي بافت هاي استخواني باشد؛ اما در هر حال براي رسيدن به كارآمدترين شرايط براي بهره مندي از اين تكنيك تحقيقات زيادي بايد صورت گيرد.
اين ماده جديد به اندازه كافي محكم است تا بتواند يك بازسازي ساختاري را موجب شود و به علاوه به تدريج نيز جذب بدن شده و استخوان هاي جديد را ترغيب به رشد كردن مي كند.

نانو بوت ها آلودگي زيست محيطي را از بين مي برند
نانوبوت هاي برنامه ريزي شده مي توانند، آلودگي زيست محيطي را از بين ببرند و از طريق نانو تكنولوژي مي توان آب و هوا را فيلتر و پاك كرد؛ به عبارت ديگر به محض اين كه دانشمندان محل و روش تغيير مولكولهاي سمي و مضر را تشخيص دهند مي توانند آن را تغيير شكل داده و به محصولي غير مخرب تبديل كنند.
به گزارش نيچر نانوبوت ها ضايعات ساختماني را سنتز كرده و مجدداً از آن در و پنجره مي سازند، بدين ترتيب از بقاي جرم و انرژي استفاده مي كنند.

كشف آنزيم سوخت و ساز چربي
پژوهشگران  دانشكده پزشكي بيلر در هوستون آمريكا مي گويند، سلول هاي چربي كه در حالت عادي سازنده  و ذخيره كننده چربي است در موش هايي  كه بر اثر جهش ژنتيكي آنزيم اي سي  سي ۲ ندارند ، علاوه بر سوزاندن  چربي آن را هيدروليز مي كند و حتي آن را براي  سوخته  شدن به سلول هاي قلب و ماهيچه  كه چربي  زيادي مي سوزانند مي فرستد.به  گزارش INN و به  گفته پژوهشگران  موش هايي كه اين آنزيم را ندارند مي توانند بدون  چاق شدن يا ابتلا به ديابت مقادير زيادي  غذاهاي پرچرب و سرشار از هيدروكربن مصرف كنند.

آف لاين
درمان جديد نزديك بيني
گروه دانش: به تازگي مي توان به وسيله نوعي عدسي مصنوعي كه داخل چشم كار گذاشته مي شود نزديك بيني شديد در بيماراني را كه نمي توانند تحت عمل جراحي حتي ليزيك قرار گيرند تصحيح كرد.
اين عدسي نوع جديدي از دسته عدسيهاي داخل چشمي Verisyseاست .
عدسي مصنوعي با يك برش كوچك در چشم در مركز عنبيه و روي مردمك قرار مي گيرد.
اين عدسي به طور دائمي در اين محل قرار مي گيرد، اگرچه در صورت لزوم قابليت خارج ساختن آن از چشم وجود دارد و تقريباً بلافاصله پس از عمل ، بينايي شخص تصحيح مي شود.
به گزارش ايرنا از sciencedailyدر اين روش درماني جديد با حفظ عدسي چشم ، عدسي ديگري داخل چشم كاشته مي شود.
مطالعه اي كه در اين زمينه توسط دكتر «استالتينگ» از مركز چشم پزشكي Emoryانجام گرفت ، نشان مي دهد كه تا۳ سال بعد از اين روش درماني نوين ، ميزان بينايي در۹۲ درصد از بيماران ۲۰ / ۴۰ ، و در۴۴ درصد آنها۲۰/ ۲۰ بود. در اين عمل جراحي كوچك كه تنها۱۵ تا۳۰ دقيقه به طول مي انجامد هيچ بافتي از چشم خارج نمي شود و بيمار بلافاصله پس از عمل، بيمارستان را ترك مي كند.
توفان مغناطيسي اخير زمين در۶۷ سال گذشته بي سابقه بود
ايرنا: توفان مغناطيسي حاصل از انفجارات اخير خورشيدي از نظر شدت تشعشعات در زمين در۶۷ سال گذشته بي سابقه بود.
ايگور نيكولين كارشناس موسسه مغناطيس زمين آكادمي علوم روسيه خاطرنشان ساخت انرژي معادل مصرف برق يك سال كره زمين در يك روز آزاد شد.
به گفته وي اين پديده بر اثر تشديد فعاليت بخشي از خورشيد بروز كرده است .
در نتيجه اين انفجارات لكه اي به قطر ده برابر كره زمين در سطح خورشيد ايجاد شده است . دانشمندان از تاثير منفي توفان مغناطيسي بر سلامتي مردم در نقاط مختلف كره زمين و نيز تصاوير دريافتي از ماهوار ه ها هنگام تشعشعات خورشيدي خبر داده اند.
به گفته يك متخصص پزشكي روس از مهمترين تاثيرات توفان مغناطيسي، اخلال در تركيبات هورمونهاي انسان و نوسانات فشار خون مي باشد كه به صورت سردردهاي دايمي و درد ستون فقرات و ناراحتي اعصاب و قلب در مردم ديده مي شود.
نخستين راهپيمايي
گروه دانش: دو فضانوردي كه به تازگي جايگزين فضانوردان ساكن در ايستگاه فضايي بين المللي شده اند، خود را براي نخستين راهپيمايي در فضا آماده مي كنند.
به گزارش بي بي سي، لروي شيائو فضانورد آمريكايي و ساليژان پاريپوف فضانورد روس ، طبق برنامه روز۲۶ ژانويه از ايستگاه فضايي بين المللي كه در مدار كره زمين قرار گرفته است، خارج مي شوند و تجهيزات جديدي را در بخش هاي بيروني ايستگاه نصب مي كنند.
در اين مأموريت ، فضانوردان علاوه بر نصب تجهيزات علمي جديد در بيرون از ايستگاه ، منفذهاي خروج گازهاي زائد از ايستگاه را نيز به منظور شناسايي گرفته گي هاي احتمالي، مورد بازبيني قرار خواهند داد.
مسئولان كنترل مأموريت اين ايستگاه در آژانس فضايي روسيه و همچنين سازمان «ناسا» اعلام كردند كه در حين مأموريت راهپيمايي فضايي، وضعيت تعادل ايستگاه فضايي را به دقت تحت نظر قرار خواهند داد.
ايستگاه فضايي بين المللي در سال۱۹۹۸ و با همكاري۱۶ كشور از جمله آمريكا، روسيه، كشورهاي اتحاديه اروپا، ژاپن و كانادا در مدار كره زمين قرار گرفت و از آن زمان عمليات ساخت و تكميل آن در فضا ادامه دارد و فضانوردان در آن به مطالعه و تحقيق مشغولند.

آن لاين
مجلس شوراي اسلامي مسدود كردن ياهو مسنجر و اوركات را تكذيب كرد
ايرنا: كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خبر منتشر شده مبني بر قصد برخي نمايندگان براي ارايه طرحي با هدف مسدود كردن پايگاه هاي اينترنتي ياهو مسنجر و اوركات را تكذيب كرد.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : هيچ طرحي مبني بر مسدود كردن پايگاه هاي اينترنتي ياهو مسنجر و اوركات به كميسيون فرهنگي مجلس ارايه نشده و اخبار منتشره در اين خصوص كذب محض است.
عماد افروغ همچنين گفت: چنين طرحي وجود خارجي ندارد و حتي پيش نويس آن نيز به كميسيون نيامده است.
نرم افزار جاسوس كشي
گروه انفورماتيك: دو شركت انگليسي سيستم جديدي عرضه كرده اند كه با نظارت و كنترل كامپيوترهاي شخصي، مانع از سوءاستفاده از آنها و انجام فعاليت هاي جنايتكارانه مي شود.
به گزارش تراشه، اين دو شركت كه «i3m» و «Bridgehead» نام دارند، مدعي هستند كه نرم افزار طراحي شده آنها موسوم به «MAS» قادر به ردگيري و ذخيره سازي جزئيات اطلاعات مربوط به فعاليت هاي انجام شده روي يك كامپيوتر در طول روز است .
اين نرم افزار تا آن حد هوشمند است كه حتي مي تواند عبارات و كلمات نامناسب در يك نامه الكترونيك را نيز تشخيص دهد، متوجه كپي برداري از اسناد و فايل هاي محرمانه شود و از خرابكاري و سرقت اطلاعات سازماني مطلع شود.
قيمت اين محصول جديد كه بيشتر در قالب سيستم هاي شبكه اي ادارات به كار گرفته مي شود، به ازاي هر كاربر معادل با۵۰ دلار است.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |