چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۴ - Jan 26, 2005
شهردار تهران به هنگام بازديد از فرودگاه بين المللي امام خميني تأكيد كرد:
آمادگي شهرداري براي كمك به راه اندازي
فرودگاه بين المللي امام خميني
شهردار تهران به هنگام بازديد از قسمت هاي مختلف فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) گفت: شهرداري تهران آماده همكاري بيشتر با مسئولان سازمان هواپيمايي براي راه اندازي هرچه سريع تر فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) جهت ارايه خدمات به شهروندان است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز به همراه ولي آذروش عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و سرپرست سازمان هواپيمايي كشور از قسمت هاي مختلف فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) بازديد كردند.
وي در خصوص اهداف اين بازديد گفت: فرودگاه امام خميني يكي از بزرگترين فرودگاههايي است كه تاكنون احداث شده كه براي راه اندازي هرچه سريع تر و بهره برداري مطلوب از آن نيازمند همكاري بيشتر مسئولان با يكديگر است.
شهردار تهران بخش عمده مباحثي را كه با مسئولان سازمان هواپيمايي داشته در ارتباط با حمل و نقل و جابجايي مسافر و شبكه هاي ارتباطي به فرودگاه امام خميني (ره) عنوان كرد و افزود: ادامه بزرگراه نواب، يادگار امام (ره)، تكميل بزرگراه نور، تعريض و اصلاح بزرگراه آيت الله سعيدي، تجهيز پاركينگ بيهقي براي نقل و انتقال مسافر و در نهايت پيش بيني ادامه خط مترو تا فرودگاه از جمله موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.
احمدي نژاد با اشاره به راه اندازي ضلع غربي بزرگراه نواب در سال گذشته و همچنين آماده بودن ضلع شرقي اين بزرگراه براي بهره برداري گفت: يك مسير نسبتا راحت و مستقيم را از فرودگاه به شمال و شمال غرب تهران خواهيم داشت.
شهردار تهران با تاكيد بر ضرورت يك شبكه حمل و نقل و جابجايي در مسير فرودگاه به شهر تهران افزود: فعلا پاركينگ بيهقي در اين خصوص خدمات خواهد داد كه با گسترش فعاليت فرودگاه و توسعه آن مي توان مراكز ديگري را به اين مجموعه اضافه نمود.احمدي نژاد با اعلام آمادگي شهرداري تهران براي همكاري با سازمان هواپيمايي تصريح كرد: شهرداري آماده كمك به دولت است تا هرچه زودتر اين فرودگاه راه اندازي شود.

افزايش صد در صدي عمر مفيد آسفالت معابر تهران
آسفالت معابر تهران اصلاح و پايدار مي شود
001005.jpg
گروه شهري: براي حل معضل آسفالت در معابر تهران شهرداري تهران به طور جدي در نظر دارد ظرف دو سال آينده در وضعيت آسفالت گذرگاه هاي شهري تحول اساسي به وجود آورد. به همين منظور با همكاري شهرداري زمينه مشاركت بخش خصوصي در عمليات آسفالت معابر شهري فراهم و دستگاه هاي بازيافت آسفالت سرد از خارج كشور وارد شده است.
مهندس حسين هادياني مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: دستگاه هاي بازيافت سرد به طور يكجا آسفالت خيابانها را كنده و در تركيب با مصالحي نظير قير پليمري، سيمان و آب يك لايه آسفالت بتني را به ارتفاع ۲۰ سانتي متر به طور دايم در سطح خيابانها پخش مي نمايند.
هادياني بر لزوم دانه بندي منسجم و جنس يكسان و يكدست مصالح آسفالت تاكيد كرد و گفت: در اين راستا در نظر داريم به جاي استفاده از مصالح رودخانه اي به سوي استفاده از معادن كوهي در شرق تهران برويم و اميدواريم با استقرار دستگاه هاي سنگ شكن در معادن كوهي شناسايي شده در اين منطقه از تهران بتوانيم عمر آسفالت را به واسطه مصالح اوليه مناسب از ۷ به ۱۵ سال افزايش دهيم.
وي گفت: از اين به بعد اكيپ هاي تحت نظر شهرداري تهران هرگز از كمپرسورها براي لگه گيري خيابانها استفاده نخواهند كرد چرا كه كمپرسورها موجب ترك برداشتن آسفالت خواهند شد گرچه با چشم قابل مشاهده نيست اما در مدت زمان كوتاهي تحت تاثير سرما و گرما اين تركها باز شده و آسفالت را از بين مي برد لذا به دستور شهرداري تهران با استفاده از كاتر و بريدن آسفالت به صورت مهندسي از عواقب گفته شده پيشگيري مي شود.
به گفته هادياني شهر تهران سالانه نيازمند سه ميليون تن آسفالت براي روكش معابر است.
هادياني از رواج استفاده از قيرهاي امرلوسيون پليمري در تهران خبر داد كه متعاقب آن عمر آسفالت خيابانها ۱۰۰درصد افزايش مي يابد.

خط متروي كرج - مهرشهر
000999.jpg
ايسنا: مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه از افتتاح خط متروي «كرج -مهرشهر» به طول ۱۰ كيلومتر در هفته آخر اسفند ماه خبر داد. مهندس هاشمي با اشاره به اين كه با راه اندازي اين خط خدمات بهتري به شهروندان كرج ارائه مي شود، افزود: حدود ۸ لوكوموتيو و تعدادي واگن براي اين خط تهيه شده است. وي گفت: همچنين حدود ۱۰۵ واگن براي خطوط يك و دو شهر تهران ساخته شده كه هم اكنون در مرحله حمل به تهران است و بتدريج وارد خطوط خواهد شد. به گفته هاشمي كليه اين واگنها تا اواخر شهريور ماه سال ۸۴ وارد خطوط يك و دو شهر تهران مي شود كه به اين ترتيب علاوه بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهراني، فاصله حركت قطارها به ۴ دقيقه كاهش مي يابد.

جمع آوري و ساماندهي بي خانمان ها
000996.jpg
مدير امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران اعلام كرد كه از ابتداي آذرماه تا پايان دي ماه سال جاري ۵۴۹ بي خانمان كه اكثر آنها در گروه سني ۳۴ تا ۴۳ سال بوده اند، در مركز نگهداري موقت اسلامشهر اسكان داده شده اند. به گفته وي، از اين تعداد ۲۹۵ نفر ترخيص و براي ساماندهي و ارائه خدمات درماني به بهزيستي تحويل داده شدند، همچنين تعدادي از آنها نيز از اتباع بيگانه بودند كه براي اعزام به كشورشان به مراجع ذيربط تحويل داده شده اند.در حال حاضر دو اكيپ گشت زني از سوي شهرداري تهران با پشتيباني نيروي انتظامي هر شب به مناطق و مكانهايي كه مي تواند محل كارتن خوابها باشد رفته و در صورت مشاهده، نسبت به جمع آوري آنها اقدام مي كنند.

تركيب شوراي عالي ترافيك كارشناسي نيست
001002.jpg
گروه شهري: هيچ يك از اعضاي شوراي عالي ترافيك داراي تخصص لازم براي تصميم گيري در مسايل اجرايي و حتي ترافيكي نيستند، وظيفه اصلي اين شورا در قانون، سياستگذاري كلان است كه به صورت توصيه هايي مي تواند مدنظر مديريت شهرها قرار گيرد. زري بافان عضو شوراي شهر تهران گفت: متأسفانه معدودي از افراد در جايگاه هاي مختلف مسئوليتي و با اشغال سمتهاي متعدد كليدي و با نگاههاي كاملاً محدود و كوچك مي خواهند تصميم هاي كلان اتخاذ كنند. اين معضل هنگامي حاد مي شود كه تصميمات اين افراد مانع حركتهاي مثبت در رفع معضلات مي شود.

نگاه
000993.jpg
داوود كاظمي
سخنگوي دولت: گراني كالاها نشانه پويايي اقتصاد است

تقدير سازمان نظام پرستاري از حضور
شهردار تهران در گردهمايي پرستاران
ايرنا: سازمان  نظام  پرستاري  كشور ازحضور دكتر محمود احمدي  نژاد شهردار تهران  در نخستين  گردهمايي  پرستاران   تقدير كرد.   شهردار تهران  با حضور در نخستين  گردهمايي ، ضمن  ايراد سخنراني ، به  پرستاران  وعده  داد تا با هماهنگي هاي  موجود، بتوانند از تسهيلات  شهرداري  براي  ساخت  مسكن  استفاده  كنند.

جزئيات پيوستن ايران به پيمان كيوتو اعلام شد
گروه شهري: با تأييد مصوبه الحاق ايران به پروتكل كيوتو از سوي شوراي نگهبان، امكان جذب سرمايه گذاري هاي خارجي در پروژه هاي منتهي به كاهش گازهاي گلخانه اي حفظ منابع ملي و استفاده از تكنولوژيهاي نو براي كاهش آلودگي هاي زيست محيطي فراهم مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر سلطانيه، مديركل دفتر تغييرات آب و هوا در زمينه الحاق جمهوري اسلامي ايران به پروتكل كيوتو، افزود: پيوستن به اين پروتكل تا سال ۲۰۱۲ ميلادي هيچ گونه تعهدي براي ايران ايجاد نخواهد كرد. افزون بر اين، همواره امكان كناره گيري از پروتكل براي هر كشور عضو وجود دارد.
به گفته وي براساس يكي از مكانيزم هاي اين پروتكل كه «تجارت نشر آلايندگي» عنوان گرفته، كشورهايي كه ناگزير به كاهش گازهاي گلخانه اي هستند و به دليل بهره وري بالاي انرژي در كشور خود، امكان كاهش اين گازها را ندارند مي توانند از كشوري كه اين امكان را دارد سهم كاهش گاز خود را خريداري كنند و از اين منظر ايران ظرفيت قابل توجهي براي كاهش گاز گلخانه اي و فروش آن به كشورهاي نيازمند دارد.
سلطانيه افزود: به رغم آن كه الحاق ايران به پروتكل كيوتو قطعي نشده، قريب به يكسال است كه كشورهايي نظير فرانسه، نروژ و ژاپن براي مشاركت در چند پروژه بزرگ ملي نظير صنايع فولاد، سيمان، نيروگاه هاي برق و صنايع نفت وگاز اعلام همكاري كرده اند كه به دليل بلاتكليفي اين مذاكرات به صورت جدي انجام نگرفته و انتظار مي رود با تاييد مصوبه الحاق در شوراي نگهبان اين مذاكرات در آينده نزديك به سرانجام برسد.

توافق تهران و بخارست براي تبادل تجربه ها
در زمينه حمل و نقل شهري
گروه شهري: مديريت شهري تهران آمادگي دارد از تجربيات شهرهاي ساير كشورهاي جهان كه مشكلاتي مشابه تهران دارند و براي رفع آنها اقداماتي كرده اند، استفاده كند.
مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در ديدار با نيكولاي ستان سفير روماني در تهران، با اشاره به سابقه تاريخي روابط تهران - بخارست افزود: از روابط خوبي كه بين ايران و روماني وجود دارد استقبال مي كنيم و براي گسترش هرچه بيشتر اين رابطه تلاش خواهيم كرد.
وي ترافيك تهران، آلودگي هوا و جمع آوري زباله هاي شهر را از جمله مشكلات اين شهر برشمرد و افزود: تهران با مشكل بزرگي مثل ترافيك دست به گريبان است و سعي داريم با گسترش شبكه هاي حمل و نقل عمومي (ريلي و اتوبوسراني) اين معضل را رفع كنيم. چمران گفت: براي حل ترافيك تهران بايد تصميمات بزرگ و جدي گرفته شود كه از جمله اين تصميمات احداث خطوط مترو است.
رئيس شوراي شهر خاطرنشان كرد: بيش از ۶۰ پل غيرهمسطح كه اتوبان هاي شهري را به هم متصل خواهند كرد طي هفته هاي آينده و مصادف با برپايي جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي در تهران افتتاح مي شود كه راه اندازي آنها به روان تر شدن ترافيك شهري كمك خواهد كرد.نيكولاي ستان سفير روماني نيز با اشاره به سابقه همكاري هاي روماني و ايران در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي افزود: در ملاقات هاي قبلي كه با شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر تهران داشتيم بر همكاري هاي اقتصادي بين دو پايتخت تأكيد شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |