چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۴ - Feb 23, 2005
۱۹۰ شركت جديد تقاضاي خود را
براي پذيرش به بورس ارائه كردند
000969.jpg
گروه بورس: طبق آخرين فهرست منتشر شده، تعداد متقاضيان پذيرش در بورس اوراق بهادار به ۱۹۰ شركت رسيد.
به گزارش خبرنگار ما اين در حالي است كه تا كنون پرونده ۵۱ شركت ديگر نيز از سوي هيأت پذيرش اوراق بهادار بررسي شده و سهام آنها به طور مشروط در تالار مبادلات بورس مورد پذيرش قرار گرفته است.
اين گزارش حاكي است: در حال حاضر نام ۴۲۱ شركت روي تابلوي بورس اوراق بهادار تهران درج شده است. به اين ترتيب پيش بيني مي شود با درج نام ۲۴۰ شركت متقاضي و همچنين پذيرفته مشروط تعداد شركت هاي حاضردر تالار مبادلات سهام تا پايان سال آينده به مرز ۶۰۰ شركت برسد.
در فهرست شركت هاي متقاضي نام چهار بانك بزرگ يعني بانك رفاه،  بانك سامان، بانك سپه و بانك صنعت و معدن ديده مي شود، به جز بانك سامان ۳ بانك دولتي ديگر در انتظار ابلاغ مصوبه مجمع تشخيص مصلحت در مورد اصل ۴۴ قانون اساسي هستند.
ضمن اين كه ۳ شركت بزرگ بيمه دولتي به نام هاي آسيا،  البرز و دانا هم از چنين وضعيتي برخوردار هستند. در كنار اينها شركت بيمه صادرات و سرمايه گذاري نخستين بيمه خصوصي است كه در خواست خود را براي پذيرش به بورس اوراق بهادار ارسال كرده است.
در بين متقاضيان پذيرش در بورس بيش از هر چيز نام شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري خودنمايي مي كند. شركت هاي سرمايه گذاري اميد قدس، تدبير، توسعه و عمران كرمان، توسعه و عمران زاگرس، سرمايه گذاري دارويي تأمين،  سرمايه گذاري سيمان تأمين، سرمايه گذاري كشاورزي كوثر، اميد و تعدادي ديگر از اين گونه شركت ها به چشم مي خورد.
در اين بين حضور مؤسسه فرهنگي ورزشي پرسپوليس، انتشارات علمي و فرهنگي و همچنين هواپيمايي ماهان جالب توجه است.
از سوي ديگر يكسري از فروشگاه هاي زنجيره اي نظير رفاه و شاهد نيز درخواست خود را به بورس تهران ارائه كرده و در انتظار بررسي مدارك در هيأت پذيرش اوراق بهادار نشسته اند.

نماد هيچ شركتي بسته نمي ماند
ايسنا: بر اساس مصوبه دولت اگر نماد شركتي بسته بود، ما آن نماد را باز مي كنيم تا سازمان خصوصي سازي معامله خود را انجام دهد.
دكتر حسين عبده تبريزي ، دبيركل بورس اوراق بهادار درباره بسته بودن نماد شركت ها توضيح داد: به لحاظ اينكه برخي شركت ها افزايش سرمايه دارند،يكسري اطلاعات اضافه لازم است و يا گزارشي بايد ارائه دهند، به اين دلايل نمادها بسته مي شود.»
به گفته وي، بر اساس آيين نامه اي كه تدوين شده از اين پس نماد شركت ها با سرعت گشوده مي شود؛ به بياني ديگر تا پايان سال تمام نماد شركت ها باز مي شود.
عبده تبريزي گفت: با توجه به اينكه در بهمن ماه اوراق مشاركت زيادي منتشر شده، دولت نيز مسائل بودجه اش را حل مي كند، بورس دچار مشكل كمبود نقدينگي است.
دبير كل بورس اوراق بهادار از حضور مديران شركت «يورونكست» در ايران خبر داد و افزود: «اميدواريم كه با اين وجود بحث قرارداد جديد نرم افزار بورس را نهايي كنيم.
وي گفت: «ظرف يك يا دو هفته آينده بورس مثبت مي شود، در حال حاضر نشانه هايي از مثبت شدن شاخص ها را در اين بازار مي بينم،روند روزهاي گذشته وضعيت بعضي از سهام را تصحيح كرد و شاخص ها را حركت داد؛ لذا از اين نظر خوشبين هستم كه ما ظرف روزهاي آينده يك بورس عادي داشته باشيم.

جايگاه تالارهاي منطقه اي در حال تقويت است
ايسنا:  با افزايش فعاليت تالارهاي منطقه اي اهميت و جايگاه اين نوع بورس ها به مراتب در بازارهاي سرمايه در حال تقويت است و هم زمان كه از لحاظ كمي افزايش داريم، كيفيت اين فعاليت ها نيز مي بايست ارتقاء يابد.
عباس علي حقاني نسب مدير بورس هاي منطقه اي در همايش آشنايي با بازار سرمايه كه در استان زنجان برگزار شده بود، با بيان اين مطلب گفت: به غير از استان تهران، در حال حاضر در ۱۲ استان تالارهاي بورس راه اندازي شده كه همزمان با اين بازگشايي ها، استقبال مردم نيز رو به افزايش است و در برخي از استان ها حجم معاملات به قدري است كه معادل معاملات كل بورس طي سال هاي ۷۹ - ۸۰ اعلام شده و نشانگر اين است كه وقتي مردم و پس انداز كننده با گزينه سرمايه گذاري جديدي مواجه مي شوند، سعي مي كنند در آن حضور يابند و منابع خود را در اين گونه فعاليت هاي اقتصادي سرمايه گذاري كنند.
حقاني نسب ادامه داد: حضور در اين بازار و سرمايه گذاري در آن به شكل پس اندازكننده خرد و كلان مي بايست متكي بر آموزش و با محوريت آن باشد. حضور مستقيم در اين بازار نياز دارد كه پس اندازكننده ما با قواعد سرمايه گذاري در اين بازار آشنا گردد و به طور مستقيم وارد اين محيط نشود و سريعاً تصميم گيري ننمايد؛ زيرا همان طور كه كسب بازده در اين بازار وجود دارد، به همان ميزان يا كمتر، متضمن ريسك است و مسئوليت تصميم گيري در آن و كسب زيان يا سود به خود پس اندازكننده باز مي گردد.
حقاني نسب اظهار داشت:امروزه در استان هايي كه بورس راه اندازي شده مي بينيم پس از سپري شدن چند سال نهادهاي مالي و سرمايه گذاري بسيار قوي شكل گرفته اند كه تجهيز منابع از طريق اين نهادها به توسعه فعاليت هاي اقتصادي استان و حضور گسترده اي كه در بازار سرمايه دارد كمك كرده است.

نخستين اوراق مشاركت شركت ها در تابلوي بورس پذيرفته شد
گروه بورس:هيأت پذيرش اوراق بهادار درخواست پذيرش شركت رايان سايپا و اوراق مشاركت طرح افزايش ظرفيت ۳ هزار و ۳۰۰ تني سيمان سپاهان را بررسي كرد.
به گزارش خبرنگار ما طرح اوراق مشاركت در شرف انتشار از سوي سيمان سپاهان ،مربوط به افزايش ظرفيت ۳ هزار و ۳۰۰ تني توليد كلينكر در اين واحد توليدي است. برآورد مالي كل طرح ۷۰۰ ميليارد ريال است كه ۳۰۰ ميليارد ريال آن از طريق انتشار اوراق مشاركت تامين مالي خواهد شد.
بنابر اين گزارش عامل و ناشر اين اوراق سيمان سپاهان- امين و ضامن آن شركت سرمايه گذاري غدير و حسابرس آن موسسه حسابرسي و خدمات مالي دايا رايان است. اين اوراق مشاركت پنج ساله است و نرخ سود علي الحساب آن ۱۸ درصد اعلام شده است. هيأت پذيرش با درخواست پذيرش اوراق مشاركت سيمان سپاهان در تابلوي فرعي بورس موافقت كرد. همچنين در اين جلسه هيأت پذيرش، درخواست پذيرش شركت رايان سايپا مورد بررسي قرار گرفت. اين شركت در زمينه ارائه تسهيلات خريد خودرو ، خدمات بيمه اي ، پولي و مالي فعاليت دارد و سهام آن عمدتاً متعلق به شركت سايپا است.
هيات پذيرش اوراق بهادار با درخواست پذيرش اين شركت نيز موافقت كرد و رايان سايپا به صورت مشروط در تابلوي فرعي بورس پذيرفته شد.

سهام سرمايه گذاري پرطرفدار شد
گروه بورس: روز گذشته صف تقاضا براي خريد سهام كيوان جمع شد و آونگان در صدر جدول تقاضا جاي گرفت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۱۹ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۱۷۶ هزار و ۹۶۰ سهم آونگان در مجموع به ارزش ۷۱۵ ميليون ريال دستور خريد صادر كردند.
بنابر اين گزارش ديروز سرمايه گذاري صنعت و معدن در رديف دوم جدول تقاضا قرار گرفت. در اين روز ۱۸ فعال بازار براي خريد ۲۳۸ هزار و ۷۹۸ سهم اين شركت به ارزش كل ۶۵۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
اين گزارش حاكي است: روز گذشته حجم تقاضاي براي خريد سهام سرمايه گذاري  ها به شدت افزايش يافت به طوري كه در مجموع ۱۱۸ نفر تقاضاي خريد ۱۲۴ هزار و ۷۹۷ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن، سرمايه گذاري كارآفرين، سرمايه گذاري بهمن و سرمايه گذاري ملت را داشتند.
براساس اين گزارش ارزش تقاضاهاي موجود بر روي سهام كارآفرين، بهمن و ملت طي روز گذشته به ترتيب ۶۰۶ ميليون ريال ۴۱۷ ميليون ريال و ۴۰۷ ميليون ريال برآورد شد.
روز گذشته علاوه بر شركت هاي ياد شده نام ايران خودرو، صنايع ريخته گري و ماشين سازي نيرو محركه نيز در جدول تقاضا به چشم مي خورد براساس اين گزارش ديروز در كفه تقاضا يك هزار و ۹۲ سهامدار بانك پارسيان تعداد ۱۳ ميليون و ۷۲۲ هزار ۶۱۷ سهم در اختيار خود را به ارزش ۴/۸۰ ميليارد ريال براي فروش در بازار عرضه كردند.

عرضه ۵۱ درصد سهام كمباين سازي
گروه بورس: امروز ۵۱ درصد از سهام كمباين سازي ايران، توسط كارگزاري خبرگان سهام در بورس عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس عرضه تعداد ۱۸ ميليون و ۳۶۰ هزار سهم از كل ۳۶ ميليون سهم منتشر شده كمباين سازي در تالار فرعي بورس صورت مي گيرد.
بنا بر اين گزارش، اين تعداد سهم به صورت يكجا و نقد يا نقد و اقساط به قيمت هر سهم ۵ هزار و ۱۵۰ ريال و با نماد ژعمده عرضه مي شود.
بر اساس اين گزارش سهام سازمان خصوصي سازي به وكالت از شركت مادر تخصصي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران فروشنده سهام ياد شده است.

شماره جديد ماهنامه بورس منتشر شد
گروه بورس: جديدترين شماره ماهنامه بورس منتشر شد.
اين شماره ماهنامه بورس حاوي مقالات متعددي ناظر بر مسايل اقتصاد ايران، اقتصاد بين الملل و مسايل جاري بازار سرمايه است. سرمقاله اين شماره كه از سوي دكتر حسين عبده تبريزي نگاشته شده با ديدگاهي آكادميك رابطه بين توسعه بازار سرمايه و توسعه اقتصادي را بررسي مي كند.
در ادامه، مقاله «يورو: ساختن يك پول» از سوي دكتر ناصر فكوهي ارائه شده كه به بررسي جايگاه كنوني يورو در نظام مالي بين المللي و چالش هاي پيش روي اين پول نوبنياد مي پردازد. آسيب شناسي سياست هاي اقتصادي در ايران طي دو دهه اخير عنوان مقاله اي است كه از سوي كورس صديقي نگاشته شده و طي آن به بررسي نقاط ضعف پارادايم موجود در سياست گذاري اقتصادي در ايران مي پردازد. مقاله آموزشي نهادهاي مالي و ساختار بازار (غلامحسين دواني) و مقالات پژوهشي بازده، ريسك و تنوع بخشي (نظام الدين رحيميان)، ارتباط بازده سرمايه گذاري ها و حقوق صاحبان سهام با بازده سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس (محمد حسين رخشاني)، صندوق هاي قابل معامله در بورس (علي سنگينيان و محمد حسين طاهري)، بررسي مقايسه اي تامين مالي از طريق وام بر سود شركت ها (صمد مشمول بناب)، از زمره ديگر مقالات جديدترين شماره ماهنامه بورس است. همچنين در اين شماره در ادامه مباحثي كه در زمينه تاريخچه بورس اوراق بهادار نگاشته شده مقاله اي از سوي احسان عبده تهيه شده كه طي آن فراز و فرودهاي تصويب قانون بورس در سال ۱۳۴۶ و ديدگاه هاي دولت منصور و مجلس آن زمان در خصوص قانون مزبور به تفصيل اعلام شده است.

نايب رييس هيات مديره بورس فلزات:
بورس فلزات انحصاري نيست
گروه بورس: بورس مكاني است كه توليد كنندگان و خريداران آزادانه در آن تقاضاي خود را مطرح مي كنند و عرضه و تقاضا تعيين كننده قيمتها است و اصلا بحث انحصار مطرح نيست.
نصرالله برزني، نايب رييس هيات مديره سازمان كارگزاران بورس فلزات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بيان اين مطلب افزود: بورس چه بورس اوراق بهادار و چه بورس كالا، بر اساس عرضه و تقاضا و بازار عمل مي كند.
وي گفت: بورس فلزات محدوديتي براي توليد كنندگان و خريداران قايل نيست و تمامي توليد كنندگان و خريداران داخلي و خارجي در صورت مطابقت محصولشان با استانداردهاي بورس، مي توانند جنس خود را در بورس عرضه كنند و متقاضيان نيز هر ميزان كه بخواهند، مي توانند نيازهاي خود را در بورس فلزات ثابت كنند.
نايب رييس هيات مديره سازمان كارگزاران بورس فلزات تصريح كرد: هنگامي كه هركس بتواند محصول خود را به بورس عرضه كند و براي حضور متقاضي نيز محدوديتي وجود ندارد، پس بنابراين انحصاري خواندن بورس فلزات كذب است.

ماليات نقل و انتقال سهام سال آينده تغيير نمي كند
گروه بورس: كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي بند «ز» تبصره يك لايحه بودجه سال ۱۳۸۴ را حذف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در جلسه بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه، كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با افزايش رقم ماليات نقل و انتقال سهام از نيم درصد به يك درصد كه در لايحه بودجه سال آينده پيش بيني شده بود مخالفت كرد. بر اساس ديدگاه كارشناسان بازار سرمايه، افزايش ميزان ماليات نقل و انتقال سهام امكان بازارگرداني از سرمايه گذاران نهادي و يا كارگزاران بازارگردان را تا حدود زيادي سلب مي كرد. عدم افزايش ماليات نقل و انتقال سهام مورد درخواست كليه دست اندركاران بازار سرمايه بود كه مجلس شوراي اسلامي به اين درخواست پاسخ مثبت داد و با حذف اين تبصره از نگراني بازار سرمايه كاست.
نايب رئيس كميته اقتصادي كميسيون برنامه و بودجه در اين باره گفت: بر اساس مصوبات كميسيون تلفيق، در سال ۱۳۸۴ نرخ ماليات بر نقل و انتقال قطعي املاك، حق واگذاري محل و نرخ ماليات بر معاملات به خصوص معاملات سهام در بورس در حد سال ۸۳ باقي خواهد ماند.
عادل آذر در گفت و گو با فارس افزود: در سال آينده، نرخ ماليات بر نقل و انتقال قطعي املاك، نرخ ماليات بر حق واگذاري محل و نرخ ماليات بر معاملات كه شامل معاملات سهام نيز مي شود، به ترتيب ۴درصد، ۲ درصد و نيم درصد ثابت خواهد ماند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه در ادامه گفت: دولت در لايحه بودجه سال ۸۴ پيش بيني كرده بود كه نرخ اين سه مورد افزايش يابد كه كميسيون تلفيق به دليل مغايرت لايحه دولت با قانون مالياتهاي مستقيم مصوب سال ۱۳۶۶ با آن مخالفت كرد. ثابت ماندن نرخ ماليات سه مورد ذكر شده را باعث ثبات در بازار مسكن و رونق بورس اعلام كرد .
در همين حال يك كارگزار بورس تهران نيز گفت: افزايش ماليات نقل و انتقال سهام از نيم درصد به يك درصد، افزايش بازار سهام را با بحران و ركود مواجه خواهد كرد.
تيمور ابوحمزه، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در صورت افزايش ماليات نقل و انتقال سهام، هزينه مبادلات سهام اضافه مي شود و سرمايه گذار هنگام مبادله يك سهم بايد ۷۵صدم درصدبراي خريد سهم و ۷۵/۱ براي فروش سهم (معادل ۵/۲ درصد) ماليات بپردازد و در نهايت از قيمت سهام سرمايه گذار كاسته مي شود.
وي افزود: در بازار زماني كه با روند كاهش شاخص ها مواجه شود، خيلي از سرمايه گذاران براي ايجاد ريسك كمتر از خريد سهام خودداري مي كنند و برخي ديگر تصور مي كنند در روز مناسبتري سهام خود را بفروشند كه در اين حالت ميزان فروش و عرضه سهام افزايش يافته و ميزان تقاضا كاهش مي يابد و اين امر به طور خودكار قيمت ها را پايين مي آورد.

شاخص ها باز هم پائين آمدند
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام طي مبادلات روز گذشته بورس تهران با ۲۳ واحد كاهش به رقم ۱۲هزار و ۴۸۲ واحد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل تالار فرعي و اصلي به ترتيب ۲۴ واحد و ۲۳ واحد كاهش يافتند و به ارقام۱۱ هزارو۴۸واحد و ۱۲هزار و۵۱۱ واحد رسيدند.
بنابراين گزارش روز گذشته به دليل كاهش قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس، شاخص واسطه گري هاي مالي با افت ۸۶ واحدي مواجه شد و در نتيجه روي رقم ۳۵ هزار و ۸۴۹ واحد ايستاد.
طي روز گذشته شاخص صنعت نيز افت ۱۷ واحدي را تجربه كرد و به دليل عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس روي رقم ۹ هزار و ۴۷۶ واحد ثابت شد.
در اين روز كاري شاخص سهام وسايل نقليه و ساختمان نيز روند نزولي در پيش گرفتند و هر كدام به ترتيب با ۱۶ واحد و ۱۴ واحد كاهش روبه رو شدند.
براساس اين گزارش ديروز شاخص گروه نفت و پتروشيمي نيز از قافله عقب نماند و با ۱۶۲ واحد افت تا رقم ۲۴ هزار و ۴۵۷ واحد پايين آمد.

«تكنوتار» پيش بيني سود سال ۸۴ را اعلام كرد
گروه بورس: شركت تكنوتار درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ ، مبلغ ۱۷۳ ريال پيش بيني كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اساس پيش بيني ها اين شركت در سال ۸۴ ، ۲/۴۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲/۲۹ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۷/۷ ميليارد ريال سود عملياتي و ۷/۵ ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت.
بنابر اين گزارش تكنوتار سال گذشته ۵/۳۴ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۴/۲۰ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۷ ميليارد ريال سود عملياتي و ۳/۴ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم نيز ۱۲۹ ريال سود خالص كنار گذاشته است.
پيش بيني عملكرد تكنوتار براي سال مالي ۸۴ در مقايسه با پيش بيني عملكرد آن در سال مالي گذشته به ترتيب به لحاظ فروش ۳۴ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۹ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۵۴ درصد افزايش نشان مي دهد و شركت دلايل اين تغييرات را اعلام نكرده است.

حسابرسي نياز جامعه است
ايلنا: صفدر حسيني   وزير امور اقتصادي و دارايي، صفايي فراهاني معاون كل وزارت امور اقتصادي و دارايي و ساير معاونان اين وزارتخانه با اعضاي شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي ايران به گفت و گو پرداختند.
بنابراين گزارش اين جلسه كه براساس دعوت قبلي وزير امور اقتصادي و دارايي صورت گرفته بود، پيرامون راهكارهاي همكاري جامعه حسابداران و وزارت امور اقتصادي برگزارشد.
در آغاز جلسه بهرام كلانترپور نايب رييس شوراي  عالي جامعه حسابداران ضمن تشكر از حضور وزير و معاون كل دارايي در جلسه اظهار اميدواري كرد كه نهادهاي مدني با ياري دولت بتوانند در راستاي اهداف اساسنامه  اي خود موفق شوند.
محمد جواد صفار دبيركل جامعه حسابداران نيز با ارايه گزارش مفصلي پيرامون چگونگي شكل  گيري حرفه حسابرسي در ايران با فرآيند تحولات دو دهه اخير در حرفه حسابرسي عملكرد جامعه در دو سال و اندي عمر آن را برشمرد و در پايان اظهار داشت: احترام به حسابرسان و حسابداران احترام به فرهنگ حسابدهي است.
غلامحسين دواني از اعضاي شوراي عالي جامعه نيز اظهار داشت: ما در جامعه  اي زندگي مي  كنيم كه شعار مسئولين و پاسخگويي داده مي  شود، اگر به اين شعار اعتقاد داريم راهكاري جز دفاع از مطبوعات آزاد و حسابداران رسمي نداريم، زيرا لازمه پاسخگويي حسابرسي است.
صفدر حسيني، ادامه داد: ما جامعه حسابداران رسمي را يار دولت مي  دانيم و بايد از طريق گفت و گو و تعامل نقطه نظرات جامعه حسابداران رسمي و دستگاه مالياتي را به همديگر نزديك كنيم.
وي ادامه داد: بي  شك عبور از اقتصاد دولتي به سوي اقتصاد مشاركتي و غير دولتي نيازمند اعمال حاكميت نظارت و سياست  گذاري دولت است و ما بر اين عقيده  ايم كه علاوه بر بخش تصدي  گري حتي بخش  هايي از حوزه نظارت را هم مي  توان در چارچوب تعريف شده به نهادهاي نظير جامعه حسابداران واگذار كنيم، به طوري كه دولت صرفاً در جايگاه حاكميت باشد و عرصه اجتماعي- اقتصادي به نهادهاي مدني غير دولتي واگذار شود، زيرا تحقيقات علمي نشان مي  دهد كه به علت بوروكراسي و ديوان سالاري هزينه مبادلات چه در سطح اجزا و چه در سطح كلان اقتصاد در ايران بسيار بالاست و حضور فعال نهادهاي مدني نظير جامعه حسابداران در كاهش هزينه مبادله بسيار موثر است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۷-
۶۱-
۱,۱۶۷
آزمايش
۲.۰۹-
۱۷۲-
۸,۰۵۰
آلومتك
۴.۴۲
۲۳۱
۵,۴۶۰
الكتريك خودرو شرق
۵-
۱۸۹-
۳,۵۹۱
ايتالران
۴.۹۷-
۷۵-
۱,۴۳۴
ايران تاير
۴.۹۹-
۴۰۲-
۷,۶۵۶
ايران ترانسفو
۳.۱۸
۱۲۳
۳,۹۸۹
ايران خودرو
۱.۱۹
۴۰
۳,۴۰۰
ايران خودروديزل
۰.۳۹-
۱۲-
۳,۰۵۰
ايران مرينوس
۵-
۴۳۴-
۸,۲۴۶
بانك اقتصادنوين
۵-
۳۰۸-
۵,۸۵۶
بانك پارسيان
۰
۰
۲,۱۲۹
بيسكويت گرجي
۵-
۳۶۷-
۶,۹۷۸
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۵-
۱۱۰-
۲,۰۹۰
پارس خودرو
۰.۶۸
۵۵
۸,۱۹۰
پارس دارو
۳.۶۳
۱۴۷
۴,۲۰۰
پارس سرام
۰.۰۶
۲
۳,۵۲۰
پارس سويچ
۴.۹۹-
۷۰۲-
۱۳,۳۵۴
پتروشيمي آبادان
۵-
۶۹۰-
۱۳,۱۲۱
پتروشيمي اراك
۵-
۹۰۷-
۱۷,۲۴۰
پتروشيمي اصفهان
۵-
۶۸۵-
۱۳,۰۲۰
پتروشيمي خارك
۴.۹۸-
۹۶-
۱,۸۳۳
پلي اكريل
۳.۸
۹۱
۲,۴۸۸
تجهيزنيروي زنگان
۵-
۲۱۹-
۴,۱۶۱
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹-
۲۳۳-
۴,۴۳۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳.۰۲-
۱۳۹-
۴,۴۵۹
توسعه معادن روي ايران
۴.۰۱-
۱۸۰-
۴,۳۰۷
توليد سموم علف كش
۴.۹۹-
۱۶۰-
۳,۰۴۴
توليدالياف پلي پروپيلن
۰.۹۴
۲۲
۲,۳۵۴
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۲.۷۳-
۳۹-
۱,۳۹۲
جنرال
۳.۰۶
۸۰
۲,۶۹۱
چيني ايران
۴.۹۹-
۴۸۴-
۹,۲۱۳
حمل ونقل پتروشيمي
۵-
۱۰۲۸-
۱۹,۵۳۸
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۰
۰
۴,۱۲۵
خوراك دام پارس
۰
۰
۱۰,۶۳۱
داروسازي ابوريحان
۵-
۳۴۴-
۶,۵۳۸
داروسازي اسوه
۳.۸۴-
۵۱۹-
۱۳,۰۰۰
داروسازي اكسير
۰.۶۹-
۶۸-
۹,۸۴۶
داروسازي جابرابن حيان
۴.۹۹-
۵۰۷-
۹,۶۵۱
داروسازي زهراوي
۴.۹۹-
۲۴۳-
۴,۶۲۳
داروسازي كوثر
۴.۹۹-
۲۰۵-
۳,۹۰۷
دارويي امين
۴.۹۹-
۲۳۶-
۴,۴۹۰
دارويي لقمان
۱.۲۴
۲۵
۲,۰۴۰
رينگ سازي مشهد
۱.۵۱-
۱۱۷-
۷,۶۵۲
زامياد
۰
۰
۹,۶۰۹
سازه پويش
۵-
۲۶۲-
۴,۹۸۳
سايپا
۴.۹۹-
۴۱۷-
۷,۹۳۳
سايپاديزل
۴.۸۵
۱۰۹
۲,۳۵۵
سايپاشيشه
۴.۹۹-
۱۶۴-
۳,۱۲۱
سپنتا
۲.۹۹
۵۴
۱,۸۶۱
سرما آفرين
۱.۱۶
۱۶
۱,۳۹۰
سرمايه گذاري بهمن
۴.۹۹-
۱۸۲-
۳,۴۶۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۴۷-
۶۷-
۴,۴۹۸
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳.۷۸-
۶۳-
۱,۶۰۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۹۹-
۱۴۸-
۲,۸۱۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۴.۹۹-
۵۷۹-
۱۱,۰۱۶
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۶۶-
۳,۱۶۱
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۲.۹۶-
۵۸-
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۹-
۱۸۹-
۳,۶۰۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴.۹۸
۱۳۰
۲,۷۳۸
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۴.۹۵
۶۷
۱,۴۲۰
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۴.۹۹-
۲۲۷-
۴,۳۱۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۴.۹۹-
۱۸۸-
۳,۵۸۳
سرمايه گذاري مسكن
۴.۹۶
۶۸
۱,۴۳۹
سرمايه گذاري ملت
۴.۹۸-
۱۴۴-
۲,۷۵۰
سرمايه گذاري نيرو
۵-
۴۸۰-
۹,۱۲۱
سنگ آهن گل گهر
۴.۹۶-
۲۴۹۴-
۴۷,۷۷۳
سيمان اروميه
۵-
۸۹۴-
۱۶,۹۹۰
سيمان تهران
۰.۰۳
۱۰
۲۸,۷۲۰
سيمان خزر
۳.۳۵-
۹۸۳-
۲۸,۳۶۵
سيمان شاهرود
۵-
۱۹۶۷-
۳۷,۳۸۵
سيمان شمال
۰
۰
۲۵,۱۵۶
سيمان غرب
۰.۰۴
۵
۱۳,۰۵۲
سيمان فارس و خوزستان
۲.۵۸
۵۴۹
۲۱,۷۹۹
سيمان كرمان
۰-
۱-
۲۵,۱۷۵
سيمان هرمزگان
۰.۱۳-
۱۱-
۸,۳۷۰
سينا دارو
۲.۸۴-
۱۹۹-
۶,۸۰۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۱
۱
۷,۰۹۹
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۴.۴۴-
۷۰-
۱,۵۰۶
صنايع آذرآب
۰.۹۹-
۸۰-
۸,۰۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۴.۹۹
۸۰
۱,۶۸۴
صنايع فلزي ايران
۴.۹۶-
۷۲-
۱,۳۸۰
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹-
۴۱۴-
۷,۸۷۷
صنايع لاستيكي سهند
۱.۵۴-
۶۰-
۳,۸۳۰
صنايع مس شهيد باهنر
۳.۷۴
۲۰۲
۵,۶۰۰
صنعتي بهشهر
۴.۹۹-
۴۳۳-
۸,۲۴۶
صنعتي دريايي ايران
۴.۹۷-
۱۳۶-
۲,۶۰۰
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۹۷-
۸۷-
۱,۶۶۳
فنرسازي خاور
۲.۶۵
۱۴۶
۵,۶۵۰
فيروزا
۴.۹۸-
۱۴۵-
۲,۷۶۶
كابل باختر
۰.۰۹
۶
۶,۹۹۸
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۵-
۲-
۴,۴۲۰
كابلسازي تك
۴.۹۹-
۳۴۸-
۶,۶۲۶
كارتن ايران
۱.۹
۳۴
۱,۸۱۹
كارخانجات صنعتي پيام
۴.۰۳-
۹۲-
۲,۱۹۰
كارخانه فارسيت درود
۰.۵۶
۱۹
۳,۴۰۰
كاشي الوند
۰.۲
۱۵
۷,۴۵۹
كالسيمين
۴.۳۸
۱۷۴
۴,۱۵۰
كربن ايران
۴.۰۳-
۱۰۷-
۲,۵۴۶
كف
۴.۷۷
۱۶۶
۳,۶۴۹
كمباين سازي ايران
۴.۱۳-
۱۳۴-
۳,۱۱۴
كنتورسازي ايران
۰.۲۳-
۱۶-
۷,۰۱۹
كيميدارو
۵-
۸۰۸-
۱۵,۳۵۵
گازلوله
۰.۸۹-
۳۸-
۴,۲۲۰
گروه بهمن
۵-
۵۱۷-
۹,۸۳۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۸۸-
۳۳-
۶۴۳
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۴.۹۶-
۱۰۵-
۲,۰۱۴
گلتاش
۴.۹۸-
۲۰۸-
۳,۹۶۵
لاستيك دنا
۱.۶-
۸۵-
۵,۲۱۷
لبنيات كالبر
۲.۸۲-
۹۵-
۳,۲۷۰
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۸-
۱۶۹-
۳,۲۲۵
ليزينگ ايران
۴.۹۲-
۱۷۰-
۳,۲۸۷
مارگارين
۴.۹۵-
۶۷-
۱,۲۸۷
ماشين سازي اراك
۱.۸۱-
۵۸-
۳,۱۵۰
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۷۲
۴۴
۶,۱۴۰
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۴.۹۸-
۱۲۲-
۲,۳۲۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۲.۴۱
۷۸
۳,۳۱۰
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹-
۲۸۰-
۵,۳۳۱
معادن منگنزايران
۴.۹۹-
۳۱۲-
۵,۹۴۶
معدني وصنعتي چادرملو
۴.۹۹-
۲۴۱-
۴,۵۹۰
ملي سرب وروي ايران
۰.۶
۱۶۶
۲۷,۹۸۵
نفت بهران
۲.۵۳
۸۴
۳,۴۰۰
نورد قطعات فولادي
۲
۸۹
۴,۵۵۰
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۹-
۳-
۳,۳۹۸
نوش مازندران
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |