يكشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۹ - Mar 13, 2005
توسط پليس ايران:
چهار آفريقايي به اتهام جعل دستگير شدند
دستگاه چاپ و كاغذ هاي مربوط به جعل دلار
002424.jpg
گروه حوادث: چهار تبعه يكي از كشورهاي آفريقايي كه در شهر اصفهان به جعل دلار پرداخته بودند، با هماهنگي پليس ايران به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، غلامرضا انصاري _ دادستان عمومي و انقلاب اصفهان _ با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات دستگيري اين چهار آفريقايي گفت: در دو تاريخ جداگانه ۱۰ و ۲۱ دي ماه امسال، چهار مرد آفريقايي به نام هاي توني، لاكي، دانيلسون و اهيس با پاسپورت و گذرنامه قانوني وارد شهر اصفهان شدند. پس از مدتي در تاريخ ۳۰ دي ماه امسال به يك مغازه فروش موتورهاي صنعتي در خيابان مسجد حسيني مراجعه كرده و تقاضاي تعدادي موتور صنعتي مي كنند و صاحب مغازه كه از خريد موتورهاي صنعتي توسط اتباع خارجي تعجب كرده بود، دليل خريد اين موتورها را از يكي از آنها مي پرسد و وي در پاسخ به صاحب مغازه مي گويد: آنها دلارهايي دارند كه رمزدار است و مي بايستي طبق فرآيندي خاص دلارها را تبديل كنند.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان در ادامه افزود: در همان لحظه نيز اين مرد آفريقايي با مقداري مواد شيميايي كه داشته يك ورق را تبديل به دلار مي كند. همين موضوع شك مغازه دار را برانگيخته و وي تصميم مي گيرد تا با خريداران خارجي قراردادي منعقد كند. به اين ترتيب آنان را در تاريخ يكم بهمن ماه به خانه اش دعوت مي كند. از طرفي چون احتمال مي داد كه وضعيت مشكوك به نظر مي رسد، با تماس تلفني به پليس و اداره آگاهي، موضوع خريد موتورهاي صنعتي را به مأموران اطلاع مي دهد و مأموران در بررسي هاي مقدماتي به خاطر حساسيت موضوع، در اقدامي امنيتي با دستور قضايي اقدام به شناسايي محل اقامت اين چهار آفريقايي در يكي از هتل هاي اصفهان كردند. سپس در يك عمليات ضربتي اتاق ۱۰۶ هتل را مورد بازرسي قرار داده و در بررسي هاي مقدماتي يك سري اسناد و مدارك مربوط به جعل دلار و كاغذهاي پلمب شده را كه با شگردي خاص در مخزن دستشويي اين اتاق جاسازي شده بود، كشف كردند. همچنين مواد شيميايي كه براي جعل دلار نيز استفاده مي شد نيز به دست آمد و اين چهارنفردستگير شدند.
در اولين بازپرسي كه توسط شعرباف رئيس شعبه اول دادسراي عمومي اصفهان صورت گرفت، هر چهار نفر اظهار داشتند كه جهت انجام كار در يك شركت نفتي عراقي وارد ايران شده و قرار بوده يك نفر رابط آنها را در ايران به اين شركت معرفي كند.
غلامرضا انصاري در ادامه تصريح كرد: پس از بررسي قضايي و كشف دلارهاي مجعول مجرميت اين افراد محرز و با قرار قانوني به زندان معرفي شدند و كيفرخواست در خصوص آنها صادر شد و پرونده به شعبه ۱۰۹ دادگاه عمومي و جزايي به رياست قاضي «كيلي شادي» ارسال شد. قاضي مربوطه پس از بررسي لازم و برگزاري جلسه محاكمه قرار است اقدام به صدور حكم قانوني كند.

سردار طلايي:
جزاير مدرن جرم خيز در تهران تشكيل مي شود
002427.jpg
گروه حوادث:سردار طلايي فرمانده ناحيه انتظامي تهران، روز گذشته در جلسه شوراي اداري شهرستان تهران كه با حضور وزير كشور تشكيل شد از به وجودآمدنجزاير مدرن جرم خيزي در تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، وي در اين جلسه از وضعيت امنيت شهر تهران و عملكرد نيروي انتظامي در اين رابطه گزارش داد. وي ميدان محسني را به عنوان يكي از مكان هاي وقوع جرائم مدرن نام برد و گفت: با اين پديده جديد نمي شود سخت افزاري برخورد كرد و لذا بايد راه هاي جديدتري در دستور قرار گيرد.
سردار طلايي از ميادين امام حسين(ع)، امام خميني، صادقيه و مناطق ديگري مانند پشت شهرداري و عودلاجان به عنوان جزاير سنتي جرم خيزي نام برد و گفت: اين مناطق پاكسازي شده و تا كنون ۶۰ هزار معتاد و توزيع كننده مواد مخدر از اين محل ها جمع آوري شده اند.
سردار طلايي در ادامه در مورد تعداد قتل هاي به وقوع پيوسته در تهران نيز گفت: فضاي رسانه ها اين گونه القاء مي كند كه روزي ده ها قتل در تهران رخ مي دهد در حالي كه سال گذشته تهران شاهد ۱۸۷ مورد قتل بود كه ۱۴۵ مورد آن كشف شد و در سال جاري اين تعداد به ۱۷۳ مورد كاهش يافته كه در ۱۴۰ مورد قاتل مشخص شده است.وي ميزان آدم ربايي ها را در سال ۸۲ ، ۱۱۰ مورد ذكر كرد كه همه آنها كشف شده و در سال ۸۳ اين تعداد به ۸۹ مورد كاهش يافته كه باز هم بدون دادن كوچكترين امتياز به آدم رباها موضوع خاتمه يافته است.
سردار طلايي ريشه عمده قتل ها را مالي و اخلاقي دانست و در مورد آدم ربايي ها گفت: بخش اعظم اين موارد مربوط به جرائم مواد مخدر، اخلاقي و ناموسي است.
فرمانده ناحيه انتظامي تهران تعداد سرقت هاي مسلحانه سال ۸۲ را ۱۶۴ مورد ذكر كرد و گفت: از ۳۵۰۰ بانك موجود در تهران به ۱۳ مورد دستبرد مسلحانه زده شده است.وي با اشاره به اينكه برخورد با مجرمين از سوي نيروي انتظامي در سال جديد به دلايل قضايي سخت تر شده است، گفت: ما ستاد كنترل مجرمين را تشكيل داده و كنترل آنها را به اجرا درآورديم.
سردار طلايي ميزان سرقت از منازل را در شهر تهران در سال جاري، ۵۹۲۸ مورد ذكر كرد كه ۴۱۹۵ مورد آن يعني ۷۱ درصد كشف شده است، همچنين ميزان سرقت خودرو و يا لوازم آن را در سال ۸۲ ، ۲۳۴۹۶ مورد و در سال ۸۳ ، ۲۵۲۵۶ مورد ذكر كرد.
وي با اشاره به فعاليت هاي پليس ۱۱۰ گفت: از اول سال جاري تا كنون ۵/۷ ميليون تماس با پليس ۱۱۰ برقرار شده كه يك ميليون و ۷۰۰ هزار مورد آن به مرحله عملياتي رسيده است.
وي موضوعات ارجاع شده به پليس ۱۱۰ را ۳۴ درصد مسائل راهنمايي و رانندگي، ۲۴ درصد اجتماعي، ۱۳ درصد جرائم عمومي و ۸ درصد جرائم اخلاقي ذكر كرد و گفت: روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تماس با پليس ۱۱۰ صورت مي گيرد كه ۵ هزار مورد آن عملياتي مي شود.فرمانده ناحيه انتظامي تهران در ادامه به ميزان تصادفات در تهران اشاره كرد و گفت: علت تصادفات تهران ناشي از يازده نوع تخلف است كه عبور از خطوط ويژه، نبستن كمربند ايمني، و عدم رعايت مقررات توسط موتورسوارها از آن جمله هستند.
سردار طلايي بحث ضرورت اولويت دادن به خروج اتباع بيگانه از شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: حاشيه نشيني پيامدهاي زيادي دارد.
همچنين فرمانده انتظامي تهران بزرگ ضمن موثر خواندن همكاري گسترده جوانان با نيروهاي انتظامي گفت: به علت مشاركت گسترده جوانان با پليس ، پيش بيني مي شود آمار حوادث چهارشنبه سوري به حداقل برسد.
سردار مرتضي طلايي ضمن بيان اين نكته كه جوانان ما ضمن برقراري تعامل با پليس ، چهارشنبه آخر امسال را نسبت به سال هاي پيش با مشاركت گسترده اي برگزارمي كنند، تاكيد كرد: پيش بيني مي كنيم درصد حوادث اين روز نسبت به سال هاي گذشته به حداقل برسد.
وي با اشاره به اينكه طبق بررسي هاي انجام گرفته بيشترين قربانيان اين حوادث را نوجوانان و كودكان پسر تشكيل مي دهند ، تاكيد كرد: برخورد آگاهانه پليس در كنار والدين و آموزش به نوجوانان از جمله راهكارهاي پيشگيري از اين قبيل حوادث است، بنابراين تاكيد بر امر توسعه فرهنگي در امور جوانان و ارايه آموزش هاي موثر به آنها از اقدامات نيروي انتظامي در كاهش جرايم و همچنين كاهش اين گونه خطرات محسوب مي شود.
وي همچنين در ادامه تصريح كرد : نيروي انتظامي تلاش كرده اين روز را از سطح امنيتي به انتظامي ، از سطح انتظامي به اجتماعي و امسال نيز به سطح فرهنگي سوق دهد كه در اين زمينه موفق به اين ارتقا شده ايم و تلاش مي كنيم سطح اين آگاهي را هر چه بيشتر افزايش دهيم ، همانطور كه بايد توجه داشته باشيم هرچه افراد نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه و بازي با مواد آتش زا از آگاهي كمتري برخوردار باشند، گرايش آنها نسبت به اين مواد افزايش مي يابد و اين گرايش، زمينه فعاليت فرصت طلبان و افراد خلافكار را فراهم مي كند و نتيجه آن نيز افزايش روز افزون حوادث ناگوار در جامعه است.
سردار طلايي همچنين از اجراي طرح استقبال از بهار در چهارشنبه سوري امسال خبر داد و گفت : به شهرداري تهران نيز به عنوان مديرشهري پيشنهاد داده ايم موضوع چهارشنبه سوري را به عنوان يك موضوع مهم مدنظر قراردهند.
وي ضمن اشاره به جايگاه موثرهمه نهادها اعم از رسانه هاي گروهي و خانواده ها در آگاهي بخشيدن به نوجوانان و جوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه و بازي با اين گونه مواد تاكيد كرد : رسانه هاي گروهي نه تنها در اين خصوص بلكه در امر شناساندن ساير انحرافات اجتماعي موظف به خارج كردن خانواده ها از نگراني هستند.

باران سيل آسا در كشور حادثه آفريد
002430.jpg
گروه حوادث: شدت بارندگي در چند استان كشور ظرف ۴۸ ساعت گذشته، به حدي زياد بوده كه تاكنون يك زن جان باخته و خسارات زيادي به اماكن عمومي و تجاري و خانه هاي مسكوني وارد شده است. همچنين در اثر سيل راه ارتباطي چندين روستا قطع شده است.
وضعيت بحراني در چند استان كشور باعث شد تا ستاد حوادث غيرمترقبه چندين روستا را خالي از سكنه كند. اين در حالي است كه شدت باران در شهر تهران نيز باعث آب گرفتگي شديد در خيابان هاي اصلي شهر و ترافيك شديد و تصادفات شده است.
يك زن در استان چهار محال و بختياري طعمه سيلاب شد
بارش  باران  در ۴۸ ساعت  گذشته  و احتمال  بروز خطر شكستگي  سد خاكي  «نعل  اشكنان »، موجب  خالي  شدن  سكنه  روستاي  «نعل  اشكنان » در شهرستان  كوهرنگ  از توابع  استان  چهارمحال  و بختياري  شد.
دبير ستاد حوادث  غيرمترقبه  استان  چهار محال  و بختياري  گفت : بارندگي  شديد در دو روز گذشته  باعث  طغيان  رودخانه  و بالاآمدن  آب  سد خاكي  «نعل  اشكنان » شد.
«ستار فرهادي» ديروز افزود: با بالاآمدن  آب  در اين  سد، به  منظور پيشگيري  از وقوع  هرگونه  حادثه اي  روستاي  نعل  اشكنان  از سكنه  خالي  شد.
به  گفته  وي ، با اعزام  ۱۰ اكيپ  ثابت  و سيار به  منطقه ، از وقوع  حوادث  ناشي  از بروز سيلاب  در اين  بخش  جلوگيري  به عمل  آمد.
وي  گفت : تمامي  اعضا و ارگانهاي  عضو ستاد حوادث  غير مترقبه  استان  از زمان  بارندگي تاكنون  به  صورت  شبانه  روزي  در آماده باش  شبانه  روزي  به  سر مي برند.فرماندار شهرستان  فارسان  نيز گفت : هم اكنون  روستاهاي  «ده  چشمه » ، «گوشه » و «چغاهست » در محاصره  سيلاب  قرار دارند.«محمد نصيري » افزود: در حال  حاضر، چند اكيپ ، عمليات  امدادرساني  به  مردم  روستاهاي  محاصره  شده  در سيلاب  را بر عهده  گرفته اند. وي افزود: جاري  شدن  سيل  در يكي  از روستاهاي  شهرستان  اردل  در استان  چهارمحال  و بختياري  در روز جمعه  موجب  جان  باختن  يك  زن  شد.
دبير ستاد حوادث  غيرمترقبه  استان  چهارمحال  و بختياري  گفت : بارندگي  دو روز گذشته  باعث  كشته  شدن  يك  زن  در روستاي  «سرچاه » در شهرستان  اردل  شد.
تخريب هفت واحد مسكوني
فرماندار مسجد سليمان  گفت : بر اثر بارندگي هاي  شديد سه  روز گذشته  و طغيان  رودخانه ها در مسجد سليمان  در شرق  خوزستان ، هفت  خانه  مسكوني  تخريب  شد.
«ستار اكبرزاده » ديروز اظهار داشت : اين  واحدهاي  مسكوني  كه  در حاشيه  رودخانه هاي  «تمبي » و «آب  شور» و نيز رودخانه هاي  فصلي  قرار دارند، صددرصد تخريب  شدند.
وي  گفت : خوشبختانه  در جريان  تخريب  اين  واحدها به  كسي  آسيبي  نرسيد و ساكنان  آن  به  مناطق  امن  منتقل  شدند.وي  افزود: طبق  گزارش  هواشناسي  مسجدسليمان  در سه  روز گذشته  ۹۰ ميليمتر باران  باريده  است .
وي  گفت : هم  اكنون  ستاد حوادث  غيرمترقبه ، جمعيت  هلال  احمر و شبكه  بهداشت  و درمان  اين  شهرستان  با تشكيل  يك  تيم  كمك  رساني  در آمادگي  كامل  به سر مي برند.
راه ارتباطي ۲۰ روستاي اسفراين
قطع شد
جريان  سيل ، راه  ارتباطي  ۲۰ روستاي  دهستان  «بام » در بخش  «بام  و صفي آباد» اسفراين  با مركز اين  شهرستان  را قطع  كرد.
افراد محلي  ديروز گفتند: بارندگي  شديد در اين  منطقه  كه  از روز گذشته  آغاز شده  موجب  جريان  يافتن  سيل  در رودخانه  و بسته  شدن  راه  اصلي  اين  روستاها با اسفراين  شده  است .
آنان  افزودند: به  علت  جاري  شدن  سيل  در عمده  ايام  فصول  زمستان  و بهار، اهالي  اين  منطقه ، براي  تردد به  مركز شهرستان  با مشكل  مواجه  مي شوند.
به  گفته  آنان  اكنون  شماري  از مدارس  روستاهاي  اين  دهستان ، به  علت  ماندن  معلمان  در آن سوي  رودخانه  و عدم  امكان  عبور، عملا تعطيل  شده  است .اكنون  اهالي  اين  روستا در مواقع  ضروري ، ناگزيرند براي  رساندن  خود به  مركز شهرستان ، مسير ۱۲۰ كيلومتري صفي آباد به  اسفراين  را بپيمايند.
معاون  اداره  راه  و ترابري  اسفراين  با تاييد بسته  شدن  راه  اين  محور، گفت : ماشين هاي  راهداري  اين  اداره  براي  ساماندهي  مسير به  محل  اعزام  شده اند، ليكن  تا آب  رودخانه  فروكش  نكند قادر به  كاري  نخواهند بود.وي  مشكل  راه  اين  منطقه  را چندين ساله  دانست  و گفت : رودخانه  واقع  در مسير جاده  اين  دهستان  به  يك  پل  هفت  دهانه  نياز دارد كه  ساخت  آن  بيش  از سه  ميليارد ريال  اعتبار مي خواهد.
طغيان پنج رودخانه در استان لرستان
رئيس  ستاد حوادث  غيرمترقبه  استان  لرستان  اعلام  كرد بارش  شديد باران  موجب  طغيان  پنج  رودخانه  سيلاخور ، كشكان  ، سيمره  ، الشتر و نور آباد در اين  استان  شده  است  .
«علي  باراني » افزود: باران  كه  از پنج شنبه  آغاز شده  و پيوسته  همچنان  ادامه  دارد علاوه  بر طغيان  رودخانه  ها باعث  جاري  شدن  روان  آبها در سطح  خيابان هاي  شهرهاي  استان  شده  و ساكنان  حاشيه  رودخانه ها را با خطر روبه رو ساخته  است.
وي  گفت : ۲۰۰ گروه  از نيروهاي  امداد و نجات  لرستان  هم  اكنون  به  صورت  فعال  مشغول  كار و امدادرساني  هستند .
رئيس  ستاد حوادث  غيرمترقبه  استان  لرستان  گفت : در برخي  مناطق  استان  ۱۰۰ ميلي  متر بارندگي  گزارش  شده  است  كه  با احتساب  آب  شدن  برف  در ارتفاعات  وضعيت  استان  بحراني  تلقي  مي شود. وي  نسبت  به  طغيان  آب  رودخانه  پل دختر و ريزش  كوه  در اين  منطقه  به  رانندگان  عبوري  مسير انديمشك  - خرم  آباد هشدار داد.
تخريب راه  ارتباطي ۲۱ روستاي كردستان
مسئول  اطلاع  رساني  اداره  و ترابري  كردستان  گفت : به  علت  سيلاب  ناشي  از بارش  شديد باران  راه  ارتباطي  ۲۱ روستاي  استان  تخريب  شده  است .«بهروز محمدي » افزود: هم  اكنون  راه  ارتباطي  ۱۵ روستا در شهرستان  مريوان  تخريب  شده  و اين  روستاها هيچ  گونه  ارتباطي  با مراكز شهري  ندارند. وي  ادامه  داد: همچنين  به  علت  بارش  باران  و راه  افتادن  سيلاب  در مسير «هزار كانيان » به  «گيرمل » در شهرستان  ديواندره  راه  ارتباطي  شش  روستاي  اين  منطقه  نيز مسدود است.
وي  گفت : خسارات  ناشي  از تخريب  اين  ميزان  راه  روستايي  هنوز مشخص  نيست  و كارشناسان  در حال  تحقيق  و بررسي  به  منظور بر آورد خسارات  هستند. وي  همچنين  از تخريب  يكي  از پايه هاي  پل  «آدينان » در مسير سقز به  سنندج  خبر داد و گفت : راه  ارتباطي  اين  مسير نيز مسدود است.
يكصد روستاي استان كرمانشاه
در محاصره آب
مسئول  گروه  مطالعات  و هماهنگي  امور ايمني  و بازسازي  استانداري  كرمانشاه  گفت : براثر بارش  ۹۶ ساعت  اخير يكصد روستاي  استان  كرمانشاه  در محاصره  آب  قرار گرفت .
«سلطانمراد سليمي» افزود: روستاهاي  محاصره  شده  در آب  در مناطق  ميان دربند و كوزران  شهرستان  كرمانشاه  و گهواره  و گواور شهرستان  اسلام  آباد غرب  هستند.
وي  گفت : عليرغم  بارش  باران  در مناطق  ياد شده ، كار امداد رساني  به  روستاهاي  محاصره  شده  در آب  ادامه  داشت .

آخرين اخبار از پرونده جنايت خاني آباد
002418.jpg
گروه حوادث: پس از وقوع دو قتل در يك آپارتمان مسكوني واقع در خاني آباد كه در پي آن مادري جوان به همراه پسر چهارساله اش كشته شده بود مأموران اداره دهم آگاهي دو نفر مظنون را شب حادثه بازداشت كردند كه ديروز يكي از آنان كه از نزديكان مقتولان بود آزاد و تحقيقات از مظنون دوم همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، جنايت در طبقه چهارم آپارتمان شماره ۷۳ خيابان خاني آباد رخ داد. عصمت ۲۶ ساله و علي رضا ۴ ساله در اثر خفگي و وارد آمدن ضربات چاقو به بدنشان جان سپرده بودند.
همسايه ها صبح روز حادثه ورود مرد ناشناسي را به خانه آنان ديده و احتمال ارتكاب جنايت از سوي آن مرد وجود دارد.
002421.jpg
اين مرد بعد از ارتكاب جنايت به گفته عده اي از اهالي محل كه شاهد خروج وي از خانه مقتولان بودند با يك كيف دستي زرد رنگ متواري شده است.
همسر عصمت در ساعت وقوع جنايت در محل كارش حضور داشت و همكاران وي اين موضوع را تأييد كردند. بدين ترتيب بازجويي از يوسف همسر عصمت و پدر علي رضا در همان شب وقوع حادثه پايان يافته و وي اداره آگاهي را ترك كرد.
كارآگاهان آگاهي همچنين يك مرد ديگر را به عنوان مظنون دستگير كرده اند كه تحقيقات از وي نيز در دايره ۱۰ آگاهي ادامه خواهد يافت.

دستگيري عاملان نزاع در كيش
پليس: مأموران نيروي انتظامي جزيره كيش، هفته پيش عوامل نزاع با شركت كننده مسابقه «قويترين مردان ايران» را دستگير كردند.
ماموران معاونت اطلاعات فرماندهي انتظامي جزيره كيش، هفته پيش با خبر شدند كه يكي از شركت كنندگان مسابقه قويترين مردان ايران از سوي چند نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.
ماموران پس از دريافت اين خبر و تشكيل پرونده، ورودي ها و خروجي هاي شهر را تحت مراقبت قرار دادند تا اين كه توانستند مخفيگاه ضاربان را شناسايي و شش نفر از آنان را دستگير كنند.
گفتني است، متهمان پس از تشكيل پرونده براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

حادثه در جهان
خودكشي قاتل احتمالي
سي. ان. ان: در حالي كه پليس شيكاگو تلاش گسترده اي را براي يافتن قاتل همسر و مادر قاضي عالي رتبه دادگستري اين كشور آغاز كرده است نيمه شب گذشته مردي كه با گذاشتن يك يادداشت به قتل هر دو مقتول اعتراف كرده بود با شليك يك گلوله به مغز خود خودكشي كرد.
به گفته مامور تحقيق پرونده قاتل احتمالي كه براثر شدت جراحت وارده بلافاصله فوت كرده بود تا كنون چندين بار يك دادخواست را به قاضي فوق ارائه كرده و با مخالفت وي روبه رو شده بود.
در حالي كه پليس همچنان از تاييد اين مطلب كه فرد خودكشي كرده همان قاتل بستگان خانم قاضي مي باشد خودداري كرده است اما شواهد ديگري نيز پيدا شده كه فرضيه قاتل بودن فرد فوق را تقويت مي كند. از جمله اينكه نمونه دي ان اي فرد خودكشي كرده در صحنه قتل مقتولان يافت شده است و علاوه بر اين مقداري از تكه هاي لباس مقتول نيز در محل قتل پيدا شده است.
به گفته مامور تحقيق پرونده بارت راس پس آنكه ماموران پليس در ايست بازرسي به وي فرمان ايست دادند خودرو خود را متوقف كرده و بلافاصله با شليك يك گلوله خودكشي كرد.
با وجود مدارك مستدل مامور تحقيق پرونده اعلام كرد كه پليس همچنان به تحقيقات خود براي يافتن قاتل ادامه مي دهد. وي در اين خصوص گفت: ما در حال حاضر در شرايطي نيستيم كه بتوانيم ادعا كنيم كه هر فردي كه خودكشي مي كند قاتل مقتولان ماست. تاكنون ما نتوانسته ايم هيچ مدرك مستدلي در اين زمينه پيدا كنيم.
قاضي لي فوك روز بيست وهشتم فوريه پس از بازگشت به خانه با اجساد مادر و شوهر خود كه هر كدام با شليك يك گلوله به قتل رسيده بودند روبه رو شد.
در نامه اي كه توسط پليس پيدا شده و از طريق رسانه هاي محلي براي مردم خوانده شد قاتل احتمالي كه خود را راس معرفي كرده است اين چنين گفته بود: براي مرگ همسر و مادر قاضي بسيار متاسفم. اما من نيز چاره اي جز مردن نخواهم داشت. در اين نامه راس ادعا كرده بود كه شب حادثه به منزل قاضي وارد شده و پس از آن   كه همسر وي را به قتل رسانده و قصد خروج از منزل را دارد صداي پيرزني را مي شنود زماني كه به دنبال صدا مي گردد با مادر قاضي روبه رو شده و وي را نيز با شليك گلوله اي به قتل مي رساند.
مرگ ۳۰ كودك فيليپيني
در اثر خوردن شكلات مسموم

چاينانيوز: مرگ كودكان فيليپيني در چهارشنبه گذشته به علت وجود نوعي داروي حشره كش اعلام شد كه در داخل شكلات آنان بوده است.
علت مرگ كودكان فيليپيني كه در روز چهارشنبه هفته گذشته روي داد، احتمالاً وجود داروي حشره كش در شكلات مصرفي آنان بوده است.
براساس اين گزارش، پليس فيليپين پرونده اي در اين زمينه تشكيل داده و تحقيقات خود را آغاز كرده است.
خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد: پزشكان شهر «باخه» كه اين حادثه در آنجا روي داده است به همراه مقامات قضايي و پليس جلسه اي تشكيل داده و در حال تحقيق در اين زمينه هستند.
وزير بهداشت فيليپين نيز گفت: دو نوع احتمال در مورد علت مرگ اين كودكان وجود دارد: يكي آنكه چون شكلات از نوعي گياه به نام «مانيوك» درست مي شود و احتمالاً داراي «سيانوژن» كه نوعي گاز بي رنگ و اشتعال زاست، بوده، باعث مسموميت و سرانجام مرگ كودكان شده است و يا اينكه اين گياه آغشته به سموم كشاورزي است.
گفتني است، ۳۰ كودك فيليپيني بر اثر مسموميت به خاطر مصرف نوعي شكلات روز چهارشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند.
متهم  يك  قاضي  را به  ضرب  گلوله كشت
سي. ان. ان:متهمي كه  روز  (جمعه ) به جرم  هتك  ناموس  در دادگاهي  در «آتلانتا» ي آمريكا تحت  محاكمه  بود، پس  از ربودن  اسلحه  يك  مقام  پليس  دادگاه ، قاضي و دونفر ديگر از كاركنان  دادگاه  را به  ضرب  گلوله  ازپاي  درآورد.
شبكه  تلويزيوني  سي .ان .ان  درخبر خود افزود: فرد مظنون  كه «برايان  نيكولاس » ناميده  مي شود و ۳۳ سال  دارد پس  از تيراندازي ، با ربودن يك  خودرو در خارج  از ساختمان  دادگاه ، از محل  متواري  شد. پليس  جورجيا اعلام  كرد كه  تلاش  گسترده اي  براي دستگيري  فرد متهم  آغاز شده  است .
بنابراين  گزارش ، اين  حادثه  دو هفته  پس  از تيراندازي  و كشته شدن  همسر ومادر يكي  از قضات  دادگاه  «شيكاگو» صورت  گرفت  كه  سئوالاتي  را درخصوص  افزايش ضريب  ايمني  مقامات  دادگستري  آمريكا به  همراه  داشت .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |