سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۷ - Apr 19, 2005
همه دانش آموزان تا پايان برنامه چهارم شير رايگان دريافت مي كنند
سه ميليون دانش آموز شناسنامه سلامت گرفتند
ايسنا: مديركل دفتر بهداشت و تغذيه آموزش و پرورش از توزيع شير رايگان در ميان دانش آموزان مقطع راهنمايي در سال تحصيلي ۸۵ ـ ۸۴ با همكاري وزارت رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد.
غيرتمند در مراسم افتتاح نمايشگاه استاني بهداشت مدارس در مدرسه بنت الهدي اسلامشهر افزود: سال گذشته ۸ ميليون دانش آموز ابتدايي تحت پوشش تغذيه شير رايگان قرار گرفتند و در طول برنامه چهارم توسعه، كليه دانش آموزان در تمام مقاطع تحصيلي تحت پوشش اين طرح قرار خواهند گرفت.
وي با بيان اين كه تا كنون ۳ ميليون دانش آموزان داراي شناسنامه سلامت شده اند، گفت: امسال با برنامه ريزي هاي انجام شده، ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دانش آموز ديگر داراي شناسنامه سلامت مي شوند.
غيرتمند، سرويس هاي بهداشتي، وضعيت نيمكت ها، كلاس درس و وسايل كمك آموزشي را يكي از اساسي ترين نيازهاي مدارس عنوان كرد و افزود: براي احداث هر سرويس بهداشتي به ازاي ۴۰ دانش آموز و يك آبخوري به ازاي ۶۰ دانش آموز، به قانوني براي جذب اعتبارات بهسازي محيط فيزيكي مدارس نيازمنديم.
وي با بيان اين كه آيين نامه بهداشت مدارس با تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي و تصويب هيأت دولت در مدارس اجرايي خواهد شد، گفت: با تصويب هيات دولت پيش از پايان فعاليت دولت فعلي، طبق اين آيين نامه جهت بهبود فضاي فيزيكي مدارس عمليات هاي عمراني آغاز خواهد شد.
به گزارش ايسنا مديركل دفتر بهداشت و تغذيه آموزش و پرورش با بيان اين كه اين آيين نامه جهت تضمين حفظ و ارتقاي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي دانش آموزان با همكاري وزارت بهداشت در يك و نيم سال گذشته مراحل قانوني را طي كرده و هم اكنون در هيأت دولت در حال انجام مراحل كارشناسي است، افزود: طبق اين آيين نامه به ازاي هر ۷۵۰ دانش آموز يك مربي بهداشت در مدارس مشغول به آموزش مي شود.
وي با اشاره به اين كه به منظور توسعه تربيت بدني در مدارس ابتدايي بويژه مدارس دخترانه، دولت ماده قانوني براي اختصاص اعتبارات جهت استخدام معلم متخصص تربيت بدني در نظر گرفته است، گفت: در برنامه آموزش و پرورش كشور براي هر دانش آموز ۴۲ ساعت برنامه آموزش سلامت پيش بيني شده است.
غيرتمند با اشاره به اين كه امسال آموزش هاي پيشگيري از ايدز علاوه بر سال اول متوسطه در سال سوم متوسطه و پيش دانشگاهي نيز ارايه مي شود، افزود: آموزش مهارتهاي زندگي از پيش دبستاني تا پايان پنجم ابتدايي در سراسر كشور اجرا مي شود كه پس از ارزشيابي و بازنگري نكات آموزشي، در سال ۸۶ و اواسط برنامه چهارم توسعه، تمام مقاطع تحصيلي تحت پوشش اين آموزش قرار مي گيرند.
وي با بيان اين كه برنامه اي براي آموزش كودكان خارج از مدارس كه به علت افت تحصيلي، ترك تحصيل كرده اند نيز در سال ۸۴ اجرا مي شود، گفت: محتواي آموزشي بر اساس فرهنگ ايراني اسلامي براي جلوگيري از رفتارهاي پرخطر در مدارس راهنمايي ۵ استان كشور به طور آزمايشي و در صورت موفقيت در سال ۸۶ به صورت سراسري اجرا مي شود.
غيرتمند با اشاره به تأسيس پايگاه ثابت سلامت دانش آموزي با همكاري وزارت بهداشت افزود: با توجه به اختصاص بودجه مناسب از سوي مجلس شوراي اسلامي به وزارت بهداشت در بخش دهان و دندان، اين وزارتخانه طراحي ۶۰۰ پايگاه سلامت دهان و دندان را در دست اجرا دارد.

نمايشگاه مطبوعات متفاوت تر
از دوره هاي قبل برگزار مي شود
فارس: دبير دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات گفت: دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات يكي از متفاوت ترين دوره هاي برگزاري آن خواهد بود.احمد حلت، افزود: در نمايشگاه دوازدهم سعي داريم از هر جهت شرايط بهتري را براي شركت كنندگان مهيا كنيم و با رجوع به نظرسنجي هاي سالهاي گذشته نقاط قوت را بررسي كرده ايم و در همين راستا سعي شده است سرويس ها و خدماتي بهتر به غرفه داران ارائه شود و از اين طريق رضايت اهالي مطبوعات و ديگر شركت كنندگان را جلب كنيم.وي افزود: همچنين در نظر داريم با همكاري مركز مطالعات و تحقيقات رسانه ها براي روزنامه نگاران شهرستاني كلاس هاي آموزشي و تخصصي كوتاه مدت داشته باشيم، ضمن اينكه با همكاري همين مركز طبق روال سالهاي قبل نشست هاي علمي و تخصصي نيز با حضور اساتيد و صاحبنظران عرصه مطبوعات برگزار خواهد شد.وي ادامه داد: البته برنامه هاي جديد ديگري هم براي نمايشگاه امسال داريم كه روزهاي نزديك به افتتاح نمايشگاه اعلام مي شود.
دبير دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات درباره واگذاري مسئوليت اجرايي نمايشگاه به شركت تعاوني مطبوعات كشور گفت: ما همه سعي مان را براي هر چه بهتر برگزار كردن نمايشگاه انجام داده ايم ولي نتيجه عملكرد ما بعد از پايان نمايشگاه مشخص مي شود و در آن زمان بايد مورد ارزيابي قرارگيرد.

شهردار تهران بر طراحي سيستم
توزيع مطبوعات در پايتخت تأكيد كرد
ايسنا:محمود احمدي نژاد شهردار تهران ديروز در ميزگرد مطبوعاتي كه در محل تعاوني مطبوعات با موضوع برگزاري نمايشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: مجموعه مطبوعات امروز سرمايه اي گرانقدر براي ايران است.وي افزود: اين سرمايه گرانقدر كه از آن ملت ايران است بايد شايستگي كشور را در عرصه هاي جهاني به اثبات برساند.وي با بيان اينكه رسانه ها يكي از قوي ترين لشكرها در كشور هستند كه مي توانند محبت را به جامعه تزريق كند تصريح كرد: وقت آن رسيده كه نگاه ها را به گذشته، آينده، توانمنديها و جوانان خود عوض كنيم.اگر چنين شود همه مفاهيم حتي مفاهيم سياسي رنگ و بوي ديگري مي يابد.وي افزود: همچنين براي توزيع مطلوب مطبوعات در شهر تهران معتقديم بايد يك سيستم توزيع طراحي شود.
چرا كه تحولات شهري بيشتر از تحولات سيستم توزيع است.
احمدي نژاد در خصوص دكه هاي مطبوعاتي و ايراداتي كه بر وجود اين دكه ها است، گفت: در حوزه توليد فكر خوب كار مي شود، اما در بخش توزيع كتاب و مطبوعات دچار مشكل هستيم بايد چارچوبي تهيه كرد كه پاسخگوي ۲۰ تا ۳۰ سال آينده نيز باشيم.
وي به نمايشگاه بين المللي ايران اشاره كرد و گفت: نمايشگاه هم از داخل و هم از بيرون با مشكلاتي مواجه است كه تلاشهاي زيادي براي حل اين مشكل شده تا مردم هم از آن استفاده كنند، بدون آنكه براي آنها مزاحمتي ايجاد شود.در اين زمينه حتي مذاكره و محلي براي نمايشگاه مشخص شده كه بايد كارهاي مربوط به آن انجام شود.
شهردار تهران ادامه داد: براي امسال نيز ستادي تشكيل داده ايم كه امور مربوط به نمايشگاه را انجام دهد.
وي افزود: اخيرا نيز براي نمايشگاه دائمي كتاب در عباس آباد ساختماني در نظر گرفته شده كه مي توان نمايشگاهي دائمي براي مطبوعات را نيز در آن مستقر كرد.

كنفرانس مطبوعاتي هيأت پارلماني اروپا در ايران
اخبار ايران را غلط به اروپا مي رسانند
رئيس هيات پارلمان اتحاديه اروپا:
تلاش بسياري خواهيم كرد تا از ادامه  گفت وگوها حمايت كنيم، زيرا با روش هاي خصمانه اي مانند آنچه آمريكا در بحران عراق انجام داد و يا به كارگيري استراتژي ارجاع به شوراي امنيت، مخالفيم
هياتي سه نفره از پارلمان اتحاديه اروپا سفري چهار روزه به تهران داشت و در اين بازديد هدف عمده اش مذاكره حول دو محور اساسي، يكي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و ديگري حقوق بشر بود.
آن گونه كه رئيس اين هيات اعلام كرده، اين سفر دستاوردهاي مثبتي را براي اين هيات و ادامه مذاكرات ميان طرفين داشته است.
هيات بررسي و ادامه مذاكرات با ايران شامل ۱۹ عضو در پارلمان اتحاديه اروپاست و آنجليكا بر، رئيس آلماني هيات به همراه كريستا پرتس و رومانو لاروسا، معاونان اتريشي و ايتاليايي اش جزو هيات رئيسه اين تشكل هستند كه براي گفت وگو با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مقامات ايران و نمايندگان سازمان هاي غيردولتي ايران از روز جمعه گذشته در تهران به سر مي برند.
اين سه نماينده پارلمان اتحاديه اروپا عصر روز يكشنبه كنفرانسي مطبوعاتي در دفتر سازمان ملل در تهران برگزار كردند كه طي آن به تشريح آنچه در گفت وگو با ايراني ها دستگيرشان شده، پرداختند.
آنجليكا بر، به نوعي رياست اين نشست مطبوعاتي را نيز به عهده داشت. وي در اين نشست گفت: خوشحاليم كه طي اين سفر با بسياري از نمايندگان جامعه مدني و سازمان هاي غير دولتي نيز ديدار كرديم.
گرچه در اين سفر كوتاه نمي توان به نتيجه گيري كلي رسيد، اما اين سفر تاثيرات بسيار مثبتي داشته است.وي افزود: بحث هاي مهمي از جمله مذاكرات مهم هسته اي ميان ايران، آلمان، فرانسه و انگليس در مورد استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، بحث هاي توافقات اقتصادي و حقوق  بشر مطرح شد كه اميدواريم نمايندگان دوطرف بتوانند گفت وگوهاي مربوط به آن را مجددا آغاز كنند.وي با تصريح اين كه اروپا گفت وگوهايي درخصوص حقوق بشر را به طور مستمر با ايران و چين دنبال مي كند، افزود: اين به معناي انتقادي ويژه نيست، بلكه به معناي تلاش براي نزديك شدن و حمايت متقابل جهت رسيدن به نتيجه است.
وي افزود: تأكيد مي كنم كه ما براي اين مساله تلاش بسياري خواهيم كرد تا از ادامه  گفت وگوها حمايت كنيم، زيرا با روش هاي خصمانه اي مانند آنچه آمريكا در بحران عراق انجام داد و يا به كارگيري استراتژي ارجاع به شوراي امنيت، مخالفيم.
رئيس هيات پارلمان اتحاديه اروپا در بخش ديگري از اظهاراتش به مورد اخير اعدام در اصفهان اشاره كرد و ادامه داد: ما نمي توانيم بپذيريم، كسي اعدام شود.
رئيس هيات پارلماني اتحاديه اروپا گفت: سئوالاتي درباره وبلاگ نويسان زنداني شده و افرادي كه يكي از آنها در سال ۲۰۰۰ در كنفرانس برلين شركت داشت و اكنون در زندان به سر مي برد، داشتيم؛ اما جوابي در اين باره دريافت نكرديم و قرار است با مكاتبه با مقامات ايراني پاسخ سئوالات مان را در اين موارد دريافت كنيم.وي ادامه داد: درخصوص مطبوعات در ايران نيز بايد بگويم كه ما قطعنامه هاي بسياري عليه آن چه درخصوص مطبوعات به ويژه وبلاگ نويسان در اين كشور رخ مي دهد، داشتيم.اميدواريم تغييراتي در آينده صورت بگيرد، ولي در حال حاضر چندان خوشبين نيستيم.وي ادامه داد: ما مي خواستيم با آنها در زندان ديدار كنيم، اما اين طور نشد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا اروپا درخصوص تروريست ها، معيارهاي دوگانه به كار مي گيرد و يكي از اين موارد به كارگيري معيارهاي دوگانه اين بود كه در دسامبر گذشته از يكي از سركردگان گروهك تروريستي منافقين براي سخنراني در پارلمان اروپا دعوت به عمل آمد، با اظهار اين توجيه كه اين نمونه اي صريح از دموكراسي در اروپاست(!) گفت: سازمان مجاهدين خلق (منافقين) يك گروه تروريستي است و ما با آنها ارتباطي نداريم.
آنها نه در اروپا و نه در اينجا از اهميتي برخوردار نيستند چرا كه كسي از آنها حمايت نمي كند، من از شنيدن اين كه آنها در پارلمان اروپا كنفرانسي داشتند، بسيار متعجب شدم، اما اين اتفاق رخ داد.
رئيس هيات پارلماني اروپا گفت: علاقه منديم كه ايران به سازمان تجارت جهاني بپيوندد و بوش نيز با پيوستن ايران به اين سازمان موافقت كرده است.وي در ادامه منع استفاده از حجاب در برخي كشورهاي اروپايي از جمله فرانسه را غلط خواند و گفت: من كاملا با آن مخالفم، اين حق مسلمانان است كه اين اجازه را داشته باشند، اما تفاوت هايي ميان ما وجود دارد و بايد در اين باره نيز گفت وگوهايي انجام بگيرد.
پس از آنجليكا بر، معاون رئيس هيات بازديدكننده پارلمان اروپا به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: گفت وگوهاي انجام گرفته ميان دو طرف آغازي براي يك روند است كه طي آن مي بايست پيش داوري ها را كنار گذاشت.وي با ابراز شگفتي از وجود حدود ۱۰۰۰ نشريه مختلف در ايران تصريح كرد: اين نشان مي دهد كه حدي از آزادي مطبوعات در ايران وجود دارد و گروه هاي مختلف جامعه مثل گروه سياسي، مذهبي و غيره مي توانند اعتقادات و نظراتشان را بيان كنند.
وي تأكيد كرد: به هر حال متوجه شديم خيلي از چيزهايي كه قبلا فكر مي كرديم، مسايلي هستند كه رسانه  هاو مطبوعات در اروپا مطرح مي كنند، اما برخي اخباربه صورت غلط به اروپا مي رسد.

طرح استفاده از ماهواره در دستور كار مجلس
مهر: موضوع استفاده از ماهواره بعد از تعطيلات مجلس شوراي اسلامي در دستور كار كميسيون اجتماعي قرار مي گيرد.
نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: من در دوره دوم مجلس و زماني كه استفاده از ويدئو در كشور ممنوع بود به عنوان مخالف جمع آوري ماهواره در صحن مجلس صحبت كردم.
شاپور مرحبا با تاكيد بر تهيه يك طرح معقول براي استفاده از اين تكنولوژي افزود: در دوراني كه استفاده از امكانات ديجيتالي و ماهواره اي يك امر طبيعي است، بايد به گونه اي رفتار كنيم كه مورد قبول همگان قرار گيرد.وي ضمن اشاره به وجود ابتذال در برخي از شبكه هاي ماهواره اي، گفت: همان طور كه همه كشورها حريم امن براي مرزهاي هوايي خود دارند، بايد برنامه اي چيده شود تا بتوان مانع از استفاده از برنامه هاي مبتذل ماهواره شد.
زيرا ماهواره از برنامه هاي آموزشي و سرگرمي سالم نيز برخوردار است كه
مي تواند مورد پذيرش جامعه قرار گيرد.

استاندار تهران:
حقوق بهمن و اسفند حق التدريس ها و پاداش
بازنشستگان به دليل مشكلات مالي پرداخت نشده است
استاندار تهران درمورد بيمه تكميلي و ديگر موارد رفاهي كاركنان دولت در استان طي سال جاري با اشاره به اين كه انتظار مي رفت بودجه اختصاصي به استان به اندازه رشد تورم در سال جاري باشد، گفت: اين امر هنوز محقق نشده است كه اميدواريم با تعامل با مجلس و دولت به نتيجه مثبتي برسيم.
دكتر علي اكبر رحماني در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران با اشاره به اين كه عليرغم مساعدت آموزش و پرورش و پرداخت معوقه ها، هنوز هم آموزش و پرورش با مشكلات جدي روبروست، افزود: حقوق بهمن و اسفند حق التدريس ها و پاداش بازنشستگان پرداخت نشده است كه در سال جاري تلاش مي شود از منابع استان اين مشكلات حل شود. وي با اشاره به اين كه ۲۰ درصد كاركنان و كادر آموزشي كشور در استان تهران هستند، تصريح كرد: سن خدمتي اين افراد بالاتر از متوسط كشوري بوده و ۲۰ درصد نيازهاي مطرح شده از سوي آموزش و پرورش كه به دولت اعلام مي كند، متعلق به استان تهران است.
رحماني خاطرنشان كرد: استانداري تهران و شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تلاش مي كند از منابع استاني مشكلات اين بخش از مردم را برطرف كند.
وي گفت: گرچه در سال جاري متوسط درآمدهاي كشور ۲۹ درصد رشد داشته و در استانها به ۱۲۳ درصد رسيده است، در عين حال درآمد استان تهران با ۴۳۱ درصد رشد حدود ۴ درصد از متوسط استانهاي ديگر بيشتر است.
استاندار تهران با اشاره به اين كه تمامي هزينه هاي استان از محل هاي درآمدي آن تأمين مي شود، افزود: در اين راستا يكهزار و ۸۰۰ ميليارد تومان از اين محل به خزانه ملي كمك كرده ايم. وي با بيان اين كه براي هزينه هاي جاري كشور رشدي حدود ۲۴ درصد پيش بيني شده است، اظهار داشت: اين رشد براي استان تهران ۸/۲۵ درصد است.
به گفته رحماني دريافتي هاي استان در سال گذشته نسبت به ابتداي همان سال ۱۹۱ ميليارد تومان مازاد داشته است كه از اين حيث توانسته ايم صد در صد هزينه هاي جاري را تأمين كنيم.

انتخاب نهم
لاريجاني: تاكنون تلاش مهمي براي رفع بيكاري نشده است
گروه سياسي: نامزد انتخابات رياست جمهوري درباره اظهارات اخير سخنگوي دولت گفت: اين نوع رفتارها و اظهارنظرها به معني دخالت دولت در امر انتخابات محسوب مي شود.«علي لاريجاني» اين مطلب را در جمع دانشجويان دانشگاه شهركرد در تالار دانشكده علوم اين دانشگاه، در پاسخ به سئوال يكي از دانشجويان درباره اظهارات اخير عبدالله رمضانزاده، اعلام كرد. وي گفت: دولت بايد در انتخابات رياست جمهوري «خويشتن دار» باشد.
لاريجاني افزود: دولت براي برگزاري يك انتخابات دمكراتيك بايد از صحنه كنار بكشد و فقط مجري و برگزاركننده آن باشد.
لاريجاني همچنين گفت: در صحبت هايي كه با آقاي «هاشمي رفسنجاني» داشته ام، ايشان گفته اند كه فقط در شرايط استثنايي وارد عرصه انتخابات خواهد شد.
براساس اين گزارش، «علي لاريجاني» در جمع گروهي از مردم شهركرد در «حسينيه اعظم» اين شهر نيز تصريح كرد: تاكنون تلاش مهمي براي رفع مشكل بيكاري در كشور نشده است.
وي پرداخت تسهيلات اشتغالزايي را شيوه اي مناسب براي رفع مشكل بيكاري ندانست و گفت: با پرداخت ۳۰ ميليون ريال وام اشتغالزايي نمي توان مشكل بيكاري را برطرف كرد.
لاريجاني، كشاورزي را روش مناسبي براي ايجاد اشتغال در كشور عنوان كرد و گفت: كشاورزي و صنايع جانبي آن بايد در كشور توسعه يابد.به گفته وي، كشاورزي و صنايع جانبي آن علاوه بر ايجاد شغل مي تواند موجب استقلال كشور نيز بشود.
كروبي: كناره گيري نمي كنم
ايرنا: نامزد احتمالي  انتخابات  آينده  رياست  جمهوري  گفت : به  هيچ  وجه  از رقابت در عرصه  انتخابات  كناره گيري  نخواهم  كرد.
«مهدي  كروبي » افزود: شركت  در انتخابات  موضوعي  يك  روزه  نيست  و من  پس از شنيدن  ديدگاه هاي  اطرافيان  و تجزيه  و تحليلهاي  فراوان  به  اين  نتيجه رسيده ام  كه  در انتخابات  شركت  كنم . وي  افزود: رقابت  در صحنه  انتخابات  هميشه  وجود داشته  است  و از رقابت سالم  با حفظ حرمت  نامزدها دراين  عرصه  استقبال  مي كنم .
كروبي  با اشاره  به  تلاشهاي  برخي  اصلاح طلبان  براي  رسيدن  به  اجماع  در معرفي نامزد واحد اظهار داشت : اجماع  تدبير خوبي  است  اما ديگران  بايد براي  رسيدن به  آن تلاش  كنند.
۳۰ درصد از همه جا براي جوانان
ايرنا: محسن  رضايي  كانديداي  احتمالي  نهمين  دوره انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : درصورتي  كه  من  رئيس  جمهوري  شوم  ۳۰ درصد از مديريت  كل  كشور را به  نسل  سوم يعني  كساني  كه  زير سي  سال  سن  دارند مي دهم . رضايي  گفت : فعلا بنا دارم  ۳۰ درصد كابينه ، ۳۰ درصد استانداري  ها، ۳۰درصد فرمانداري ها و ۳۰ درصد مديريتهاي  كشور را به  زير سي  ساله ها بدهم .وي  همچنين در قسمت ديگري از اظهاراتش گفت : دانشگاه  آزاد بايد شهريه  را پايين  بياورد و بالا نبرد و اگر اين كار را نكرد، دانشگاه  آزاد را به  ۱۰ دانشگاه  تبديل  مي كنم  كه  باهم  رقابت كنند و با رقابتي  كردن ، شهريه ها را پايين  بياورند و كيفيت  تحصيلي  را افزايش دهند.
رقيب جدي قاليباف
ايرنا: نامزد احتمالي  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  هدفمند نبودن  سيستم آموزش  عالي  را از مشكلات  دانشگاه هاي  ايران  ذكر كرد و افزود: نبود رابطه بين  حوزه هاي  علميه ، بخش هاي  اجرايي  و نبود تناسب  بين  ورودي  و خروجي دانشگاه  و ايجاد بازار كار براي  دانشجويان ، جوانان  را سرگردان  كرده  است .وي  در پاسخ  به  سئوالي ، عملكرد دولت  آقاي  خاتمي را درمجموع  مثبت  ارزيابي كرد و گفت : آقاي  خاتمي از ظرفيت هاي  موجود براي  برطرف  كردن  دغدغه هاي  مردم در زمينه  رفاه  و آسايش  استفاده  نكرد.وي حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در اين انتخابات را رقيب جدي خود ذكر كرد و افزود: حق انتخاب با مردم است.
ولايتي: روش من متفاوت از كارگزاران است
ايسنا: علي اكبر ولايتي در جمع دانشجويان اصفهان  گفت: روش اقتصادي من قطعا با كارگزاران متفاوت است و به توسعه اقتصادي در كنار عدالت اجتماعي معتقدم، در عين اينكه بايد از تصدي گري دولت كاسته شود و دولت بايد نقش هدايتي، نظارتي و حمايتي داشته باشد. وي افزود: اقتصاد دولتي محكوم به شكست است و فضا براي سرمايه گذاران بايد ايجاد شود، در عين اينكه جلو سودهاي بادآورده براي بعضي افراد گرفته شود.
وي با انتقاد از نحوه خصوصي سازي، گفت: متاسفانه تعداد زيادي از كارخانه ها به دليل خصوصي سازي بد، و يا عدم نظارت صحيح تعطيل شد و بخش زيادي از فاجعه در صنايع نساجي، به خاطر دولتي بودن اين صنايع به وجود آمد.
سئوالات مردم از هاشمي
تحت تاثير جريان سازي جناح چپ است
فارس:محمد مهدي امامي ناصري كه در يازدهمين جلسه ستاد مركزي حمايت مردمي از هاشمي رفسنجاني سخن مي گفت، در ابتداي اين جلسه با تحليلي از وضعيت حاكم بر فضاي سياسي جامعه پيرامون انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: شكي نيست كه هاشمي اصلح مقبول است و هركس به جز ايشان در شرايط فعلي جامعه رئيس جمهور شود، قواي مجريه و مقننه به دو جبهه جنگ بر عليه يكديگر تبديل خواهند شد چون تنها ايشان توان ايجاد تعامل بين قوا، احزاب و گروه ها را دارد.
توكلي: پشت در بسته اتاق وزير نمي مانيد
ايسنا: احمد توكلي در جمع خبرنگاران در همدان، اظهار داشت: حوزه هايي را كه براي تغيير و تحول مهمتر مي دانم، حوزه هاي اقتصاد و سياست است، البته رئيس جمهور بايد نگاهي همه جانبه داشته باشد؛ زيرا همواره از اينجا آسيب ديديم كه افراد، ساير حوزه هاي مسئوليتشان را مورد غفلت قرار داده بودند .وي گفت: وقتي عرض مي كنم كه محور اصلي برنامه دولت آينده بايد مقرون به صرفه كردن توليد و اداره كشور بر اساس ماليات بر سود توليد باشد، معنايش اين است كه وزير و معاون و مدير كل و كارمند دولت، دايما بايد حس كنند كه حقوقشان از محل ماليات و از محل زحمات توليدكننده و كارگر و كشاورز پرداخت مي شود. در اين صورت و با حركت قوه مجريه در اين جهت، شما هيچ وقت پشت در بسته اتاق وزير و وكيل و مدير كل معطل نخواهيد ماند.
معين: مردم نخواهند، كنار مي روم
ايسنا: مصطفي معين گفت: استعفاي من از وزارت علوم به دليل عدم تواناييم نبود؛ اين كار يك اعتراض به فاجعه كوي دانشگاه بود.وي در پاسخ به اينكه آيا حاضريد به نفع كروبي كنار برويد، گفت: آقاي كروبي بزرگ تر از من است، ولي در صورتي كه در نظرسنجي ها مردم به من علاقه نشان ندهند، و يا اينكه انتخابات آزاد نباشد و اكثر مردم شركت نكنند، كنار خواهم رفت.
دكتر معين در ادامه در پاسخ به اينكه در صورت انتخاب، مجلس هفتم به وزراي شما راي اعتماد نخواهند داد، گفت: من فكر نمي كنم كه مجلس شوراي اسلامي به وزراي پيشنهادي من راي اعتماد ندهد.وي در مورد احتمال اينكه ردصلاحيت شود، گفت: مسلما اجازه ردصلاحيت را به هيچ كس نمي دهم.
كروبي: آن انتخابات حادثه اي استثنايي بود
ايسنا: مهدي كروبي در ادامه سفر به ايلام در جمع رؤساي تعدادي از قبايلي كه به ديدارش آمده بودند، نقش ايلات در جنگ و مقاومت آنها را در مقابل حملات صدام بسيار مؤثر خواند و گفت: اينكه مسئولان همواره از نقش ايلات تعريف كرده اند به دليل شهامت، شجاعت و فداكاري هاي شما بوده است.
وي در بخشي از سخنان خود درمورد اظهارات يكي از افراد كه درباره رد صلاحيت پرسيد، گفت: از سال ۱۳۶۸ تا به حال همواره مطالبي راجع به رد صلاحيت ها گفته و نوشته ام و شما آنها را مي دانيد.اگر بخواهند اينها را جمع آوري كنند يك كتاب قطور خواهد شد.رئيس مجلس ششم درمورد رد صلاحيت ها در انتخابات مجلس هفتم، گفت: حادثه اي كه در انتخابات مجلس هفتم رخ داد يك حادثه استثنايي بود كه اميدوارم ديگر تكرار نشود.
باهنر:
صبر كردن جايز نيست، لاريجاني انتخاب شد
مهر:محمدرضا باهنر عضو كميته تصميم گيري در شوراي هماهنگي عصر ديروز در مراسمي  كه از طرف شوراي هماهنگي و با حضور اعضاي فعال اين شورا در مسجد نور تهران برگزار شد، گفت: اختلاف در صلاحيت افراد نيست بلكه دو سليقه بر سر زمان معرفي كانديدا و روش آن وجود دارد و ما معتقديم كه در نهايت اجماع صورت مي گيرد اما زماني اين اتفاق مي افتد كه ما بسياري از ظرفيت هاي خود را از دست داده ايم.
وي با اشاره به نتايج نظرسنجي هاي صورت گرفته گفت: تاكنون اگر به معدل همه نظرسنجي ها نگاه كنيم آقاي هاشمي چه در آراء مثبت و چه در آراء منفي رتبه اول را دارد و در برخي جاها، آقاي كروبي رتبه اول را در كساني كه مردم به آنها راي نمي دهند، داراست و در ميان كساني كه مردم به آنان راي مي دهند آقاي لاريجاني و ولايتي نزديك به هم هستند.
باهنر افزود: مجموعه نظرسنجي ها نشان مي دهد كه وضع دكتر لاريجاني در ميان ساير كانديداها بسيار خوب است و فقط نياز به يك ياحسين دارد و بايد يك حركت همگاني جدي صورت گيرد.
نيمه اول ارديبهشت
منتظر تحولات چشمگير باشيد
فارس: دبير ائتلاف نهم براي فرداي بهتر از فراهم شدن مقدمات تشكيل ستادهاي انتخاباتي اين ائتلاف خبر داد.
محسن سرخو تصريح كرد:   با توجه به اينكه به زمان اعلام حضور رسمي آقاي  هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري خيلي نزديك شده ايم، ستادهاي انتخاباتي به زودي به طور رسمي فعاليتهاي خود را آغاز خواهند كرد.وي افزود: به نظر مي رسد در نيمه اول ارديبهشت شاهد تحولات چشمگيري در روند انتخابات رياست جمهوري باشيم.
تاكيد رضايي بر انسجام جريان اصولگرا
ايسنا: محسن رضايي ويژگي هاي خود در مسائل كارشناسي، برنامه ريزي و مديريتي را قابل توجه دانست.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري طي سخناني در جمع خبرنگاران شيراز گفت: جريان اصولگرا قبل از اينكه يك جناح باشد، يك تفكر سياسي براي بازيابي اصول انقلاب در شرايط امروز كشور و بيشتر يك ائتلاف است.
وي وجه مشترك جريان اصولگرا را بكارگيري اصول انقلاب دانست و خاطرنشان كرد كه به دليل نحوه تحليل فعاليت هاي سياسي ممكن است، اختلافاتي بروز كند، ولي چون اصول كلي را همه قبول دارند، بدنبال دسترسي به مكانيزم واحد هستند.
تكذيب هرگونه ارتباط ستاد كروبي با پرونده شركت دخانيات
مهر: سخنگوي ستاد مهدي كروبي هرگونه ارتباط اين ستاد با پرونده شركت دخانيات را تكذيب كرد.
اسماعيل گرامي مقدم با اشاره به اينكه ارتباط دادن اين پرونده با ستاد كروبي تنها با هدف تخريب وي توسط رقبايش صورت مي گيرد، گفت: از آن جايي كه در نظرسنجي ها جايگاه كروبي نسبت به ديگر كانديداها از وضعيت بهتري برخوردار است، شايعاتي از اين دست مطرح مي شود.
هر كس آن نامه را خدشه دار كند، مغرض است
مهر: رئيس ستاد انتخاباتي كروبي با تاكيد بر اينكه نامه امام راحل به نهضت آزادي با دست خط ايشان نوشته شده است، گفت:  هر كس كه بخواهد به اين نامه خدشه اي وارد كند يا مغرض هست يا در جريان مسايل بصورت آگاه نيست.
علي اكبر محتشمي پور مبني بر اظهارات معين كه نمي توان به نامه حضرت امام راحل در مورد فعاليت نهضت آزادي كه مربوط به بيست سال پيش مي شود،  استناد كرد گفت:  آنچه كه من در جريان هستم اين است كه نامه، دست خط شخص امام راحل است و هيچ خدشه اي به اين نامه وارد نيست.
اصولگرايان به كانديداي واحد نزديكتر شده اند
فارس: عضو فراكسيون اصولگرايان گفت: جريان اصولگرا به اتفاق نظر و وحدت نزديكتر شده است و كانديداي واحد خود را در چند روز آينده معرفي خواهد كرد.
محمدرضا مير تاج الديني نماينده مردم تبريز در اين باره افزود: آنچه مسلم است نيروهاي اصولگرا براي انتخاب كانديداي واحد و نهايي خود براي انتخابات رياست جمهوري به تفاهم و اتفاق نظر رسيده اند و به زودي اين كار صورت خواهد گرفت.
عضو فراكسيون اصولگرايان تصريح كرد: همه گروه هاي جريان اصولگرا اكنون به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه موفقيت در انتخابات رياست جمهوري داشتن كانديداي واحد است.
جناح ها آنقدر بي دين و ناشي نيستند
كه مسبب راي پايين كانديداها شوند
ايسنا: عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان با اشاره به فضاي كنوني كشور و اجماع ميان جناح هاي مختلف كشور در انتخابات رياست جمهوري، گفت: «معتقدم كه جناح ما و يا جناح مقابل آنقدر بي دين و ناشي نيستند كه مسبب راي پايين كانديداها در انتخابات شوند.»
موسي قرباني، عضو هيات رئيسه مجلس، با ابراز نگراني خود از شرايط كنوني به دليل اختلافات موجود در ميان جناح ها براي رسيدن به اجماعي واحد،گفت: «جناحهاي مختلف قطعا به نتيجه واحدي خواهند رسيد.»
دو ميليارد تومان براي تبليغات
انتخابات رقم بزرگي نيست
مهر: مسئول ستاد انتخاباتي مهدي كروبي در شرق كشور تاكيد كرد: نتايج نظرسنجي هاي خود را اعلام نمي كنيم؛ اما برخلاف برخي كانديداها به مردم دروغ نمي گويم.
سيد مهدي منوچهري با بيان اينكه كروبي فردي آزاده و واقع نگر است كه براي بهبود اوضاع كشور به ويژه وضعيت معيشتي مردم به صحنه انتخابات آمده، درباره هزينه هاي تبليغاتي ستاد كروبي گفت: رقم دو ميليارد تومان براي اين انتخابات به هيچ عنوان رقم بزرگي نيست چرا كه هزينه هاي تبليغاتي همه كانديداها بيش از اين است.
نشست غيرعلني آبادگران
ايسنا: نشست شوراي عمومي آبادگران تحت عنوان نشست هشت بهشت در محل دفتر شوراي هماهنگي، عصر روز يكشنبه با حضور حدود ۳۰ نماينده مجلس شوراي اسلامي و همچنين تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران، عضو ائتلاف آبادگران، برگزار شد.
اين جلسه كه متولي آن آبادگران بود، از ساعت ۱۹ آغاز و ساعت ۳۰: ۲۰ به پايان رسيد؛ اين جلسه به صورت غيرعلني برگزار شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |