يكشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۶ - May 1, 2005
گزارش ۵۲ فقره كيف قاپي در تهران
001050.jpg
گروه حوادث: دو باند بزرگ كيف قاپي طي هفته گذشته توسط مأموران دايره ۱۸ آگاهي مركز دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما يكي از اين دو باند را دو پسر جوان به نام هاي محمد وغلامحسين تشكيل داده بودند. اين دو سوار بر موتورسيكلت در شهر بزرگ تهران به دنبال طعمه خود مي گشتند. اين دو كيف قاپ سوژه مورد نظر خود را كه هميشه راننده يك خودرو در حال حركت بود شناسايي كرده و وقتي سوژه به مقابل در منزلش مي رسيد به قصد باز كردن در پاركينگ چند دقيقه اي كوتاه خودرو را ترك مي كرد دو كيف قاپ مذكور به سرعت به در باز خودرو نزديك شده و در فرصتي مناسب كيف دستي راننده را كه در بيشتر موارد زن بودند سرقت كرده و فراري مي شدند.
محمد و غلام حسين چند ماهي بود كه مرتكب كيف قاپي مي شدند و چندين فقره كيف قاپي از مسئولين دولتي نيز داشتند كه چند مورد آن كيف قاپي از معاونان ناجا بود.
اين دوكيف قاپ تحت تعقيب مأموران دايره ۱۸ آگاهي مركز قرارداشتند كه چند روز قبل مأموران كلانتري ۱۰۴ در دومين گشتزني در حوزه استحفاظي خود متوجه دو مرد جوان موتور سوار شدند كه كنار يك خودروپاترول ايستاده بودند و به طرز مشكوكي سعي در گشودن در خودرو پاترول را داشتند. مأموران به دو مرد جوان نزديك شدند. موتورسواران به محض احساس حضور مأموران فراري  شدند. عمليات تعقيب و گريز آغاز شد.چند دقيقه اي عمليات پليسي براي دستگيري دو متهم فراري ادامه داشت تا اينكه مأموران موفق شدند راننده موتورسيكلت _ محمد- را دستگير كنند. غلامحسين متواري شد. محمد به دايره ۱۸ آگاهي انتقال يافت و از متهم مذكور يك درفش، يك كپسول گاز اشك آور، يك قبضه قمه، سه عدد شاه كليد به همراه تعدادي اوراق و اسناد كه معلوم بود از كيف هاي سرقتي به دست آمده است، كشف شد. محمد تحت بازجويي پليس قرار گرفت تا مخفيگاه دوست فراري خود را به مأموران بگويد ولي متهم به سؤالات مطرح شده پاسخ نداد. پس از عمليات چهره نگاري كه در دايره ۱۸ از چند ماه قبل از كيف قاپان صورت گرفته بود مأموران متوجه شدند كه شباهت زيادي بين چهره نگاري هاي صورت گرفته توسط شكات و متهم دستگيرشده وجود دارد. شكات به دايره ۱۸ فراخوانده شدند و ۲۷ نفر از آنان محمد را شناسايي كردند. تحقيقات ادامه داشت تا اين كه مخفيگاه غلامحسين در منطقه خزانه شناسايي شد. غلامحسين بازداشت شد و در بازجويي هاي پليس معلوم شد وي خانه اي مجردي در خيابان امام حسين دارد، منزل مجردي وي تحت بررسي قرار گرفت و مقدار زيادي اسناد و مدارك جعلي كه به وسيله آنها چك هاي مسروقه را در بانكها نقد مي كردند كشف شد.اين دو متهم كه ظاهراً  موارد اتهامي بيشتري دارند در دايره ۱۸ آگاهي به سر مي برند تا بازجويي هاي پليسي از آنان تكميل شود.
گروه دوم
بر پايه اين گزارش، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقيقه روز بيست و دوم فروردين ماه سال ۸۴ دو مرد جوان كه بر يك موتورسيكلت سوار بودند در خيابان آذربايجان به زني كه در حال تردد در آن خيابان بود نزديك شده ودر يك فرصت مناسب كيف دستي وي را كه تلفن همراهش نيز داخل آن جاي داشت ربودند. در همان لحظه مأموران گشت كلانتري ۱۰۸ كه در حال عبور از آن خيابان بودند شاهد وقوع اين سرقت شدند و بدين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد. چند دقيقه اي طول كشيد تا مأموران موفق به متوقف كردن  يكي از كيف قاپان شدند. اين متهم در حالي كه اموال مسروقه در دستش بود دستگير و به دايره ۱۸ آگاهي انتقال يافت. تاكنون ۲۵ شاكي متهم دستگير شده را كه ناصر ۲۴ ساله نام دارد شناسايي كرده اند. جست وجو براي دستگيري همدست وي كه فرشيد نام دارد ادامه خواهد يافت. سرهنگ سيد جواد كشفي معاون دوم اداره آگاهي مركز درخصوص اين گونه جرايم گفت: در بررسي پديده جرائم، ضمن اين كه تمامي آنها به نوعي امنيت جامعه را مخدوش و احساس ناامني را در بين آحاد جامعه تشديد مي كنند برخي از آنها داراي فاكتورهايي هستند كه نقش اساسي تري را در ايجاد اين شرايط ايفا نموده و به ازاي هر وقوع ، شعاعي از افراد اجتماع را در برمي گيرد. يكي از مصاديق بارز اين گونه جرائم، كيف قاپي است. كيف قاپي از نظر لغوي و اصطلاح انتظامي يعني ربودن همراه با چابكي و به معناي ديگر ربودن مال غير در حضور صاحب مال و به صورت سريع به نوعي كه مالباخته غافلگير شده و قدرت عكس العمل در مقابل سارق يا سارقين را از دست بدهد.
كيف قاپي يكي از شاخه هاي جرائم به عنف است كه عاملين آن در گروه هاي ۲ ، ۴ يا ۶ نفري و با يك۲، يا ۳ دستگاه موتورسيكلت در اطراف مراكز تجاري، بانكها، طلافروشي ها و ... كمين كرده ودر اقدامي برق آسا كه بعضاً  موجب ايراد صدمات جسمي و روحي جبران ناپذيري به مالباخته مي شود، در يك آن تمام دارايي يك نفر را غارت و وي را از هستي ساقط مي كند. در اين جرم به لحاظ سرعت عمل سارقين صاحب مال قادر به رؤيت سارقين نبوده و اين خود حاشيه امنيتي براي مرتكبين اين جرم به وجود مي آورد.
از طرفي در بسياري از موارد وقتي سارقين با مقاومت سوژه خود روبه رو مي شوند وي را به صورت كاملاً  وحشيانه اي مورد ضرب و جرح قرار مي دهند به نحوي كه اگر طعمه آنها مرد باشد وي را با ابزار و آلات قتاله مانند قمه و چاقو مورد حمله قرار داده و اگر سوژه زن باشد بعضاً  به خشن ترين حالت ممكن مورد هجوم قرار مي دهند؛به طوري كه بسياري از بانوان مالباخته در اظهارات خود چنين عنوان مي كنند كه با شنيدن صداي موتورسيكلت دلهره و اضطراب تمام وجودشان را فرا مي گيرد. از طرف ديگر مي توان اينگونه عنوان نمود كه كيف قاپي اولين جنايت سازمان يافته در ايران مي باشد زيرا در تحقيق به عمل آمده در يك دوره آماري خاص مشخص گرديد كه حدود ۷۰ درصد كيف قاپان حرفه اي داراي شرايط مذكور كه نمونه هايي از آن عبارت است از داشتن سركرده، گروهي عمل كردن، خشونت، نامحدود بودن و استمرار در جنايت با هدف منافع مالي هستند.
نجفي توانا- جرم شناس- در اين خصوص عقيده دارد:
مجازات كيف قاپي و جرائمي از اين دست با توجه به اهميت نوع سرقت و جرم ارتكابي متفاوت است. اما آنچه افزايش اين گونه جرائم را موجب مي شود، كمبود مجازات نيست، بلكه ما بايد با ابزار و مكانيزم هاي ديگري از وقوع چنين حوادثي جلوگيري كنيم. وي در ادامه افزود: يكي از اين پيشگيري ها مستقر كردن عوامل انتظامي در محل هاي پرتردد است. ديگري شناخت اماكني است كه اين نوع جرائم در آنجا بيشتر اتفاق مي كند از جمله ترمينال ها. با ارائه آموزش هاي لازم به افراد جامعه براي حفاظت از اموال خويش نيز مي توان جلوي اين گونه حوادث را گرفت.اما ما بايد اقدامات ديگري را در خصوص شناسايي و بررسي قربانيان اين حادثه و بزه ديده ها انجام دهيم؛ چرا كه فشار روحي و رواني كه به افراد بزه ديده وارد مي شود بسي سنگين و غيرقابل جبران خواهد بود. ما با انجام كار علمي با جرم برخورد مي كنيم؛  چرا كه بخشي از اين حوادث مربوط به فرد حادثه ديده است. بنابراين بررسي بر روي فرد حادثه ديده باعث مي شود تا با مصالحه علت ها رامشخص كنيم .

متهم به قتل در دادگاه:
فرار كردم چون از كارم پشيمان بودم
001044.jpg
گروه حوادث: پسر ۲۱ ساله اي كه در پي درگيري با دوست برادرش، وي را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در مقام آخرين دفاع قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز اين جلسه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد. قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش، رياست دادگاه را بر عهده داشتند. متهم به قتل به همراه وكيلش و اولياي دم با اجازه قاضي پرونده در جلسه حضور يافتند و هريك در جايگاه خود قرار گرفتند.
قاضي عزيز محمدي پس از اعلام رسميت دادگاه، از دلداري- نماينده دادستان- خواست تا در جايگاه قرار گيرد و به قرائت كيفر خواست بپردازد. دلداري پس از اخذ اجازه از محضر دادگاه گفت: در اين پرونده سياوش (۲۱ ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي ابراهيم ۱۹ ساله با ضرب چاقو است.
وي در ادامه افزود: ظاهراً به خاطر اختلافات قبلي كه برادر متهم با ابراهيم (مقتول) داشته، سياوش به انگيزه دو بهم زني در رفاقت برادرش در تاريخ ۱۲ دي ماه سال ۸۲ با مقتول در كرج درگير شده و با ايراد ضربات چاقو او را به شدت مجروح كرده و از محل متواري شده است.
مصدوم به بيمارستان مدني انتقال و از آن جا به بيمارستان سينا منتقل مي شود اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه مانده و ابراهيم به خاطر شدت خونريزي جان باخت.
دلداري در ادامه گفت: متهم حاضر بعد از گذشت يك سال و ۷ روز از تاريخ قتل در حالي كه خود را سياوش.ن معرفي كرده و قصد ازدواج با دختري را در خميني شهر اصفهان داشته دستگير و در مراحل مقدماتي به قتل اعتراف كرد. بنابر اين با توجه به اقرار صريح متهم و درخواست اولياي  دم از دادگاه تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه، پدر ابراهيم ضمن اعلام شكايت خطاب به قاضي پرونده گفت: همان طوري كه به نامردي پسرم را از پشت زده و او را به قتل رساند عامل قتل پسرم بايد قصاص شود.
سپس سياوش كه متهم به مباشرت در قتل عمدي بود، در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام وارده گفت: من او را كشته ام اما قصدي در كار نبود. من و مقتول با هم درگير بوديم او به من دو ضربه چاقو زد و من در دفاع از خودم او را با چاقو زدم. در ابتداي درگيري من هيچ چيزي در دستم نبود. وقتي زخمي شدم چاقويي را كه در جيبم بود، در آوردم و از خودم دفاع كردم.
001047.jpg
متهم در ادامه ضمن اين كه به انگيزه قتل اشاره نكرد در پاسخ به سؤال قاضي پرونده مبني بر فرار از محل حادثه گفت: اول قصد فرار نداشتم اما فقط به خاطر اين كه نمي توانستم به چشمان پدر و مادر مقتول نگاه كنم فرار كردم.
در ادامه برگزاري جلسه محاكمه وكيل متهم به دفاع از موكلش پرداخت و با اشاره به برخي از جزئيات حادثه اتهام موكلش را دفاع مشروع خواند. برپايه اين گزارش، متهم به قتل در آخرين دفاع خود از دادگاه خواهان بخشش از سوي اولياي دم شد و قرار است حكم در خصوص پرونده به زودي صادر شود.

مواد روانگردان دانشجوي۲۲ ساله
را به خودسوزي واداشت
001056.jpg
ايسنا: دانشجوي ۲۲ ساله اي كه در رشته اقتصاد تحصيل مي كرد، در پي مصرف مواد روانگردان خودسوزي كرد.
شنبه سوم ارديبهشت ماه مردي به مأموران كلانتري يوسف آباد خبر داد كه پسرش در حالتي بحراني، برادرانش را گرفته و اجازه ورود من به منزل را نمي دهد.
با حضور مأموران نيروي انتظامي، در منزل باز و در لحظه ورود مشاهده شد دو برادر در دستان پسر اين مرد گرفتار شده و فرياد مي زنند كه «او مي خواهد خودش را آتش بزند» اما قبل از رسيدن ماموران به پسر جوان، او با پرت كردن برادرانش، كبريت روشن را به خود نزديك كرد و در يك لحظه آتش گرفت.
پدر جوان ۲۲ ساله درباره وقوع اين حادثه اظهار داشت: چند ماهي بود كه رفتارهاي پسرم كه دومين فرزند خانواده است، بسيار تند شده بود. او با صداي بسيار بلند آهنگ هاي تند خارجي گوش مي داد و زماني كه اعتراض ما را مي شنيد، با داد و فرياد اجازه هر گونه عملي را از ما مي گرفت؛ اين در حالي بود كه رفت وآمدهاي پسرم با بعضي از دختران نيز همه اعضاي خانواده را نگران كرده بود.
به گفته پدر اين جوان روز قبل حادثه او آن قدر با مادرش به تندي صحبت كرد كه مجبور شديم همسرم را به خاطر ناراحتي قلبي به خانه اقوام ببريم.
وي افزود: آن شب پسر كوچكترم به همراه برادر بزرگترش به منزل ما آمد و در آن زمان متوجه دعواي آن دو با پسر بدحالم شديم؛ بطوري كه وي با چاقو دست برادر ۱۹ ساله اش را مجروح كرد.
هر دو برادر از ترس وقوع حادثه تا صبح نخوابيدند و در اين مدت جوان ۲۲ ساله با كشيدن چاقو به پرده ها، پاره كردن مبل ها، شكستن شيشه هاي دكور، شب را سپري كرده است.
پدر اين جوان افزود: صبح زود از منزل بيرون رفتم و وقتي بازگشتم، متوجه شدم كسي در را باز نمي كند، با حس اين كه اتفاق بدي افتاده است با ۱۱۰ تماس گرفتم.
در لحظه  ورود به اتاق پسرم را مشاهده كردم كه بر روي خود الكل پاشيده و برادرانش مانع وي مي شدند اما او با انرژي فوق العاده اي كه داشت آن دو را به گوشه اي پرتاپ كرد و خود را به آتش كشيد و دچار ۴۰ درصد سوختگي شد.
پس از اين اتفاق و انتقال دانشجوي جوان ۲۲ ساله به بيمارستان و نجات وي، پدرش به ماجراي تلخ مصرف قرص هاي انرژي زا و مخدرهاي روانگردان توسط فرزندش پي برد.
به گفته برادر كوچكتر اين دانشجوي جوان، اين مواد از سوي دختراني كه با او ارتباط داشتند، به دستش مي رسيد.
روانگردان ها آدم كشي غيرارادي را تقويت مي كنند
دكتر محمدرضا شمس انصاري در تحليل خودسوزي دانشجوي جوان در پي مصرف مواد مخدر روانگردان افزود: مصرف اين مواد همچنين خطرات جسمي همچون  ايست قلبي و تشنج غيرقابل كنترل و منجر به مرگ را در پي دارد و علاوه بر آن، علائم خطرناكي را در روح و روان مصرف كننده ايجاد مي كند؛ به طوري كه فرد پس از مصرف به حالت جنون دچار شده و از او كارهاي عجيب و غريب سر مي زند.
به گفته اين روانپزشك، خشونت هايي همانند رنگ پاشيدن به در و ديوار خانه، عصبانيت شديد همراه با تهاجم، شكستن شيشه و پنجره و ظروف و احساس لذت بردن،  بخشي از تأثيرات روحي مصرف اين مواد است.
وي با تاكيد بر اين كه والدين بايد علائم مصرف مواد روانگردان را بشناسند و شناسايي به موقع علائم مصرف و مراجعه به روانپزشك مي تواند جلوي بروز فاجعه را بگيرد، به ايسنا گفت: متاسفانه اغلب خانواده هاي گرفتار، علائم اين مواد را نمي شناسند؛ اين در حاليست كه هر تغيير الگوي رفتاري جوانان همچون تغيير الگوي خواب و يا بي خوابي، پرخاشگري ،  عصبانيت، بي قراري و شيدايي و از اين دسته از رفتارها هشدار دهنده است.
وي در ادامه افزود: حتي آرامش بيش از حد، پر تحركي، پر انرژي بودن، كاهش يا افزايش تمايل جنسي هم مي تواند از علائم مصرف مواد روانگردان باشد.
اين روانپزشك از خانواده ها درخواست كرد در صورت بروز هر رفتار مشكوكي در فرزندان مسأله را با يك روانپزشك در ميان گذاشته و خطر را جدي بگيريد.
وي افزود: در موارد بسياري شناسايي به موقع منجر به ارائه راههاي مقابله با مصرف و تحت كنترل در آوردن آن و در نهايت موجب نجات جان نوجوانان و جوانان شده است.

حادثه در جهان
قهرمان ديروز، قاتل امروز
سايت جنايي:  مردي كه متهم بود در سال ۱۹۹۸ با شليك يك گلوله، افسر پليسي را به قتل رسانده بود، روز گذشته طبق حكم دادگاه اعدام شد.
ماريو سنتوبي ۳۹ ساله، پيش از اعدام هيچ حرفي نزده و تنها به سقف خيره شده بود. مادر، برادر و برخي از اعضاي خانواده مقتول، از شاهدان اعدام ماريو بودند. وي حتي از نگاه كردن به صورت گريان مادرش نيز سرباز زد.
مأمور اجراي حكم پيش از اجراي حكم، خطاب به متهم گفت: تو اين را خود، انتخاب كرده اي. اعدام، مجازات عادلانه تر است.
مادر ماريو بلافاصله پس از اعلام مرگ وي، صحن زندان را ترك كرده و از هر گونه اظهار نظر در اين زمينه خودداري كرد.
ماريو با تقاضاي تجديد نظر در حكم صادره توسط دادگاه بدوي مخالفت كرده بود.
وي متهم است كه در سال ،۱۹۹۸ كيت ترنر- افسر پليس- را به قتل رسانده است. پليس پس از جست وجوي فراوان، توانست ماريو را در حال فرار در ساحل مي.سي.سي.پي پيدا كند. البته اين پايان ماجرا نبود، چرا كه وي مجدداً پيش از صدور رأي از زندان فرار كرد.
ماريو كه مأمور نمونه آتش نشاني نيز بود در سال ۱۹۹۳ به دليل شركت در يك عمليات امداد و نجات جان ۴۷ نفر از ميان شعله هاي آتش، نشان شجاعت دريافت كرده بود.
يك سال پس از اين حادثه در سال ،۱۹۹۴ وي همسر سابق و پسر ۶ ساله اش را ربود. وي پس از دستگيري در سال ۱۹۹۶ به چهل سال حبس محكوم شد. البته اين محكوميت نيز در سال ۱۹۹۸ با فرار وي از زندان، به پايان رسيد.
وي حتي پس از دستگيري مجدد به اتهام قتل عمد نيز، با برقراري رابطه با يكي از نگهبان هاي زن زندان، موفق به فرار شد.
وكيل مدافع ماريو، در دادگاه، تلاش كرد كه با طرح مسئله جنون متهم، مانع از صدور حكم اعدام براي وي شود، البته قاضي دادگاه اين ادعا را به هيچ وجه نپذيرفت.
يك سالگي «پري دريايي» پرويي
001053.jpg
خبرگزاري آسوشيتدپرس: والدين دختر پرويي مبتلا به سندرم «پري دريايي» كه در انتظار جراحي پرخطر براي درمان وي هستند، يك سالگي دخترشان را در بيمارستان جشن گرفتند.
ميلاگروز كرون، در روز تولدش يك پيراهن آبي با ستاره هاي سفيد به تن كرده و يك تاج به سر داشت.
پزشكان وي تخمين زده اند كه كودك ظرف ۲ ماه براي اولين مرحله از جراحي پيچيده ۳ مرحله اي اش آماده خواهد شد.
از هر ۷۰ هزار تولد يك نوزاد به اين سندرم مبتلا مي شود. در حال حاضر ۳ كودك مبتلا به اين بيماري در جهان وجود دارند.
ميلاگروز كه نامش به زبان اسپانيايي به معناي «معجزه» است، يك كليه با شكل غيرطبيعي در سمت چپ و يك كليه بسيار كوچك در سمت راست بدنش دارد.
به علاوه مسيرهاي گوارشي، ادرار و تناسلي وي همه مشترك در يك مسير هستند. اما اين دختر هم اكنون زنده است و در شرايط خوبي قرار دارد. توانايي هاي رواني- حركتي كودك و ارتباطش با محيط اطراف بسيار خوب است، او همچنين با ديگران به خوبي ارتباط برقرار مي كنند.
۲۰۰ ضربه چاقو، هديه مادر به كودكانش
سي.ان.ان: دادگاه عالي ايالت ايلينويس روز گذشته مادري را كه با وارد آوردن دويست ضربه چاقو به هر كدام از فرزندان ۹ و ۳ ساله خود، آنها را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، با دو مورد اتهام قتل عمد روبه رو كرد.
تونيا وسيلو ۳۴ ساله در حالي كه دست راستش كاملاً باندپيچي شده بود با صدايي لرزان به سؤالات قاضي پرونده پاسخ داد.
به گفته مأمور تحقيق پرونده،تونيا مسبب قتل عمد كريستين و گراسي واسيلو در منزل سيارش واقع در حومه شيكاگو است. پدر و يكي از دوستان تونيا، بعداز ظهر روز حادثه زماني كه به منزل بازگشتند با جنازه هاي كريستين و گراسي در حالي كه غرق در خون بودند روبه رو شدند.
مأموران پس از يافتن بدن نيمه جان كريستين در روبه روي درب ورودي منزل، با دنبال كردن رد پاهاي خون آلود به طبقه دوم رسيد و با مادر كريستين و گراسي روبه رو شدند. چندين چاقوي متعدد اطراف تونيا بود و وي در كنار جنازه قطعه قطعه شده دخترش نشسته بود.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، تونيا دست و پاي فرزندانش را بسته بود تا مانع از مقاومت آنها شود.
پنج سال پيش نيز در يك آتش سوزي، دختر سه ماهه تونيا جان سپرد. پليس در آن سال نتوانست علت دقيق اين آتش سوزي را مشخص كند.
قرار است مأمور تحقيق پرونده، مجدداً درخصوص علت وقوع آن آتش سوزي، تحقيقات گسترده اي را آغاز كند.
دادگاه رسيدگي نهايي به اين پرونده، ظرف چند روز آينده تشكيل خواهد شد.
برادران آدمخوار دستگير شدند
ايسنا: دو برادر آدمخوار چيني به اتهام قتل ۱۳ زن و خوردن دل و جگر آنها دستگير شدند.
اين دو برادر از ماه ژوئن سال ۲۰۰۳ تا اوت سال ۲۰۰۴ شروع به آدم خواري كرده و طعمه هاي خود را از پنج استان و نواحي مختلف چين انتخاب كرده بودند.
شواهد نشان مي دهد: آنها پس از كشتن اين افراد با ريختن اسيد روي اجساد اقدام به نابودي آنها مي كردند و سپس دل و جگرشان را كباب كرده و مي خوردند.
تهديد چهار زن ديگر براي پيدا كردن قربانيان و طعمه از ديگر اتهامات اين دو برادر چيني است.
آنها با تهديد اين چهار زن از آنها خواسته بودند در يافتن قربانيان كمكشان كنند.
گفتني است، اين چهار زن هم به عنوان شريك جرم با برادران آدم خوار دستگير شده و در حال حاضر تحت بازجويي هستند.
دو برادر، ۲۱ و ۲۹ ساله هستند كه قربانيان خود را در منزل خود يا در خانه آنها واقع در منطقه «هنان» شكار كرده اند.
پليس چين علت اصلي وقوع اين نوع جرايم را افزايش هرزگي، نبود امكانات رفاهي، بيكاري و افزايش فقر در منطقه اعلام كرد.

سارق جنايتكار به اعدام محكوم شد
گروه حوادث:حكم عاملان جنايت جاده تهران- قم روز گذشته توسط قاضي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.به گزارش خبرنگار ما، سال ۸۰ چند فقره شكايت در خصوص ضرب و شتم رانندگان خودروهاي مسافركش بين شهري و سرقت خودروهاي آنان به اداره آگاهي مركز ارسال شد. تحقيقات در خصوص شناسايي عاملان اين سرقت ها ادامه داشت تا اين كه وقوع يك جنايت نيز به اطلاع مأموران دايره ۱۰ آگاهي رسيد كه در آن راننده يك خودرو مسافركش به نام محمدرضا در جاده تهران- قم با ضربات چاقو به قتل رسيده و جسدش در شوره زار رها شده بود. جستجو براي دستگيري عاملان اين جنايت ادامه داشت تا اين كه مأموران موفق به دستگيري سروش، وحيد، رضا و علي رضا شدند.
اين متهمان در جريان بازجويي هاي پليسي به سرقت خودرو محمدرضا و چند خودرو مسافركش ديگر اعتراف كردند.وحيد در ادامه بازجويي ها به ارتكاب قتل عمدي محمدرضا اعتراف كرد.جلسات محاكمه اين متهمان در شعبه قاضي جواد اسماعيلي برگزار شد. روز گذشته قاضي مذكور وحيد را به قصاص نفس، ۱۰ سال حبس براي دو فقره سرقت مقرون به آزار و به ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد.
سروش به ۱۵ سال حبس براي معاونت در قتل، ۱۰ سال حبس براي دو فقره سرقت محكوم شد. رضا به ۱۵ سال حبس براي معاونت در قتل و ۵ سال حبس براي يك فقره سرقت محكوم  شد و علي رضا براي ارتكاب يك فقره سرقت به ۵ سال حبس محكوم شد.
حكم مذكور تا ۲۰ روز آينده قابل تجديدنظرخواهي است.

پرونده قتل شهرك دانشگاه با صدور حكم بسته شد
گروه حوادث: پرونده قتل يك زن بدون شناسايي متهم به قتل، با صدور حكم قانوني از سوي قاضي شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران خاتمه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي تهران قرار گرفت كه در تاريخ ۱۱ دي ماه سال ۷۹ جسد يك زن جوان به نام فاطمه.ب توسط يكي از بستگانش در خانه مسكوني اش واقع در شهرك دانشگاه پيدا شد. پس از حضور قاضي ويژه قتل _ جواد اسماعيلي- در صحنه كشف جسد و بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه زن جوان در سال ۷۷ به خاطر اختلافات خانوادگي با داشتن يك فرزند از همسرش جدا شده و به تنهايي زندگي مي كرده است.بنابراين تحقيقات براي شناسايي همسر وي در حالي آغاز شد كه كارآگاهان در رديابي هاي خود دريافتند يك ماه قبل از حادثه همسر سابق وي كه شهرام نام داشته به طور ناگهاني ناپديد شده و هم اكنون نيز به اتهام استعمال مواد مخدر در زندان به سر مي برد. بنابراين فرضيه قتل فاطمه توسط همسرش قوت گرفت و كارآگاهان جنايي تحقيقات گسترده تري را آغاز كردند. آنان در بررسي هاي خود از همسايگان متوجه شدند كه از مدت ها قبل يك مرد بلند قد با چهره اي سبزه رو به خانه فاطمه رفت و آمد داشته و روز قبل از كشف جسد يكي از همسايه ها ديده كه اين مرد در حالي كه ساكي در دست داشته، از خانه فاطمه بيرون آمده است.
به اين ترتيب شناسايي مرد جوان در دستور كار قرار گرفت تا اينكه مشخص شد اين مرد برادرناتني قرباني است كه به طرز ناگهاني پس از وقوع حادثه ناپديد شده است و هيچ كس از وي خبري ندارد و تا كنون فراري است.
برپايه اين گزارش، با توجه به اينكه پس از چهار سال پرونده قتل زن جوان به هيچ نتيجه خاصي نرسيده بود، خانواده فاطمه خواهان رسيدگي به پرونده شان شدند و صبح ديروز قاضي اسماعيلي با صدور حكم پرداخت نصف ديه براي اولياي دم اين پرونده را بست.

ناكامي آدم ربايان در تهران
گروه حوادث:چهار آدم ربا كه به خاطر اختلاف مالي دو نفر را در سعادت آباد ربوده بودند، توسط ماموران كلانتري ۱۳۷ شهر آرا دستگير شدند.
وقتي عصر روز جمعه تلفن پليس ۱۱۰ به صدا درآمد و اپراتور گوشي را برداشت، از آن سوي خط، فردي خبر ربوده شدن دو نفر را از «سعادت آباد» ، گزارش داد.
با توجه به موقعيت و وضعيت اتفاق افتاده، بلافاصله گروهي از ماموران كلانتري ۱۳۷ «شهرآرا» ، براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
در تحقيقات اوليه مشخص شد كه بعد ازظهر جمعه چهار نفر با دو خودروي سواري «اپل» و «بي ام و» ، در سعادت آباد، دو نفر را ربوده و به يك تعميرگاه مجاز خودرو در خيابان بلوچستان منتقل كرده اند.
بر همين اساس، ماموران به محل اعزام شده و پس از بررسي محل، وارد تعميرگاه شده و موفق شدند كه افراد ربوده شده را نجات داده و ربايندگان را دستگير سازند، اين در حالي بود كه يكي از افراد ربوده شده به شدت مجروح شده كه به بيمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.
گفتني است، در بازرسي از محل استقرار و خودروهاي آدم ربايان، تعدادي قمه، چاقو و ادوات استعمال مواد مخدر كشف و توقيف شد.
متهمان انگيزه اصلي آدم ربايي را اختلاف مالي با افراد ربوده شده اعلام كردند.

سارق طلاهاي كودكان دستگير شد
گروه حوادث : زني كه با فريب دختربچه ها، طلاهاي آنها را به سرقت مي برد، ديروز در تهران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، دست اين زن زماني رو شد كه والدين دختر بچه اي اواخر هفته پيش در تهران ، پليس ۱۱۰ را از سرقت طلاهاي فرزندشان مطلع كردند.
در پي دريافت اين خبر، مأموران كلانتري ۱۴۴ جواديه رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفتند و با مراجعه به محل ، اطلاعات لازم را از والدين كودك و خود دختربچه كسب و اقدامات لازم را براي دستگيري متهم آغاز كردند.
مأموران پس از انجام فعاليت هاي پليسي ، ديروز موفق شدند متهم را در خيابان ۱۸۴ شرقي تهرانپارس دستگير كنند. متهم به نام «طاووس» در طول بازجويي ها به جرم خود اعتراف كرد و در خصوص شگرد خود گفت: دختر بچه ها را به بهانه خريد بستني و خوراكي اغفال كرده و به چند خيابان پايين تر از محل سكونت شان مي بردم و سپس طلاهايشان را سرقت كرده و آنها را رها مي كردم.

جسد زن ناشناس در رودخانه
گروه حوادث: تحقيقات پليس جنايي تهران براي شناسايي و علت اصلي مرگ زن ناشناسي كه جسدش در رودخانه پارك ارم پيدا شد، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه جمعه از طريق مأموران حراست پارك ارم به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه جسد زن جواني در رودخانه پارك ارم توسط مردم پيدا شده است. بلافاصله مأموران كلانتري مربوط به همراه بازپرس ويژه قتل- شاه محمدي- در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي مقدماتي از محل كشف جسد مشخص شد كه پيكر بي جان متعلق به زن جواني است كه آثار هيچ گونه ضرب و شتم يا خفگي بر روي بدنش مشهود نبود.
بنابراين پيكر زن ناشناس كه در رودخانه پيدا شده بود به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت اصلي مرگ مشخص شود. همچنين پرونده اي در اين زمينه تشكيل شده و هم اكنون تيمي از كارآگاهان جنايي اداره آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند.

سقوط مرگبار دختربچه اي از بالكن
گروه حوادث: يك دختر بچه ۶ ساله كه در حال بازي در بالكن خانه شان بود به پايين پرتاب شد و جان سپرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران (فاتب) بعد از ظهر روز جمعه كودك خردسالي به نام مريم. ر كه در بالكن خانه شان مشغول بازي كردن بود، ناگهان از طبقه پنجم ساختمان به پايين سقوط كرد. در پي اين حادثه بلافاصله والدين مريم وي را به بيمارستان آزادي تهران انتقال دادند اما وي در دقايق اوليه پس از حادثه جان سپرده بود.
والدين مريم ۶ ساله در نخستين اظهاراتشان به مأموران، بازي كردن دخترشان را در بالكن خانه امري عادي تلقي مي كردند. اين در حالي است كه بالكن خانه از حفاظ مناسبي برخوردار نبوده و در زمان حادثه والدين دختر ۶ ساله از فرزند خود غافل شده بودند.
تحقيقات در اين زمينه از سوي بازپرس ويژه قتل تهران ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |