يكشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۶ - May 1, 2005
فوتبال دسته اول باشگاههاي كشور
تقابل چهار سويه براي صعود به ليگ
تيم راه آهن سي سال پيش در جام تخت جمشيد يكي از قدرتهاي پايتخت بود. در عكس حسين راغفر غايب است.
ايستاده از راست: علي معيني زند، جهانگير كوثري، منصور كاويانپور ، قاسم طبيبي، ناصر ثابت پور، حاج محمد آزادان
نشسته از راست: محمود ساتري، حافظ طاحوني ، حميد نيتي، مسعود آذري ، جلال چراغپور
001011.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ حرفه اي كه جا افتاد، فوتبال برنامه هاي ديگري را طلب خواهد كرد. هيچ زمان بازيهاي دسته اول باشگاههاي ايران اين اندازه حساس و بحث انگيز نشده بود. از ليگ برتر دو تيم سقوط خواهند كرد. اگر پيكان يكي از آن دو تيم باشد،  صد افسوس براي كارخانه بزرگي چون ايران خودرو، كه زمين اختصاصي و امكانات ورزشي فراوان دارد، اما بايد از ليگ حرفه اي يك درجه سقوط كند. اين مشكلات عمده برنامه ريزي در جامعه ورزش ماست يا عدم آگاهي مديران صنعتي به ورزش كه اين مقوله را هنوز جدي نمي گيرند و به آساني از كنار آن مي گذرند. پگاه نيز براي مردم منطقه شمال و رشت تنها تيم محبوبي است كه مي تواند تماشاگران زيادي را به ورزشگاه بكشاند. پگاه نيز دچار سوء مديريت هاي خود شد، تعويض هاي پي در پي و باز هم عدم آگاهي به مسائل جاري در فوتبال، پگاه را بدين سمت سوق داد. چهار تيم در مرحله (پلي اف)، البته به صورت دوره اي و در بازيهاي رفت و برگشت با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت تا دو تيم كه امتياز بيشتري كسب مي كنند جانشين تيمهاي سقوط كننده در ليگ برتر شوند.
قالب مناسب ليگ برتر حكم مي كرد كه يك تيم از آذربايجان (تراكتورسازي _ ماشين سازي) حضور داشته باشد، اما اينچنين نشد و هر دو تيم تبريزي توان صعود را نداشتند.
يزد مي خواهد يك نماينده در ليگ برتر داشته باشد،  از نظر جغرافيايي موقعيت خوبي است كه يزدي ها نيز در ورزش و فوتبال آن منطقه را براي جلب و جذب جوانان خود ورزشي كنند. حضور تيم شهيد قندي يزد در ليگ امتيازات ديگري هم خواهد داشت. شهيد قندي را يك آذربايجاني پا به توپ (احد شيخ لاري) به اين مرحله رسانده است. يزدي ها در اولين بازي خود امروز به مصاف صنعت نفت مي روند.
يزدي ها تمرينات خود را رها نكرده اند و با انگيزه بيشتر و ذوق فراوان قصد دارند تا در اولين بازي خود در ورزشگاه آبادان قدرت خود را به ثبت برسانند. بازي در آبادان براي يزدي ها آسان نخواهد بود، گرما نيز عامل دوم است كه قادر است هر تيمي را از پاي در آورد. همانگونه كه بازي در آبادان براي سه تيم ديگر سخت است، بازي در يزد نيز با آن هيجان تماشاگرانش آسان نخواهد بود.يزدي ها در آخرين بازي بايد در تهران با راه آهن روبرو شوند، پس قبل از رسيدن به بازي ششم بايد بار خود را ببندند، آيا يزد براي اولين بار در تاريخ فوتبال ليگ ايران حضور خواهد داشت؟
پيام ارتباطات خراسان كه هميشه در استان در سايه ابومسلم قرار داشت، حالا استقلال تيمي خود را بدست آورده و تا مرحله پلي اف خود را بالا كشيده است. نادر دست نشان از قائم شهر مازندران به كمك پيام خراسان آمده است، آنها تا اين مرحله با اقتدار پيش آمدند و با تيمي جوان و يكدست و با كمي حمايت از سوي تماشاگران مشهدي مي توانند سهميه خراسان را در ليگ برتر به دو تيم برسانند. بازيكنان پيام با سرعت زياد و تكنيك فردي نسبت به سه تيم ديگر از نيروي جوانتري برخوردارند و در يك تورنمنت كه شش بازي طي يك ماه كمتر انجام مي شود، نيروهاي جوان بهتر جواب مي دهند. امروز پيام خراسان بايد به ورزشگاه اختصاصي راه آهن برود. دست نشان روي نيروي جوان خود و ضعف جسمي بازيكنان راه آهن حساب مي كند، غافل از آنكه تيم فعلي راه آهن در بهترين شرايط جسمي و روحي است.
راه آهن قديمي ترين تيم نسبت به چهار تيم ديگر است، شايد صنعت نفت تنها بتواند در آرشيو خود سابقه طولاني اش را بيرون بكشد. راه آهن و صنعت نفت را دو تيم مدعي صعود مي دانند. راه آهن ريشه در تاريخ فوتبال ايران دارد نقش سازندگي اين باشگاه در طول نيم قرن مشهود و مشخص است. هر دوره و هر دهه تاريخ فوتبال را كه ورق بزنيد به نامهايي از راه آهن بر مي خوريد. از مرحوم كرم نيرلو بهترين پنالتي زن دوران تا علي جباري و كارگر جم و پيوس و محمدخاني. تيمهاي جوانان ايران را گاه با قالب راه آهن به ميدان مي فرستادند و هميشه نام مرحوم مددنوعي و اميرابوطالب در پس ذهن تمام فوتبال دوستان نقش مي بست. حالا راه آهن پس از سالها تلاش كه در جريانات تخريبي داخل باشگاه گم مي شد با فيروز كريمي به نقطه اي رسيده است كه بايد در همان سالهاي شصت مي رسيد. فيروز كريمي خوب مي داند، تيمداري ، تيم سازي و بازي در منطقه خطر چيست ؟ راه آهن با او به خواسته هايش خواهد رسيد.
صنعت نفت نيز يكي از باسابقه ترين تيمهاي كشور است آنها كه در اين قضيه افراطي ترند مي گويند از زمانيكه چاههاي نفت زده شد و پالايشگاه آبادان راه افتاد، صنعت نفت نيز فوتبال را آغاز كرد. نظريه ديگري مي گويد،  فوتبال توسط انگليسي ها از طريق آبادان به ايران آورده شد و در جام تخت جمشيد يك خوزستان بود و يك صنعت نفت. امروز صنعت نفت نيز با آرزوهايي شبيه راه آهن آغاز مي كند تا خود را به ليگ برتر بچسباند. بقيه راه ديگر دشوار نخواهد بود. بايد ديد امروز دو ديدار حساس در خانه راه آهن و آبادان چه نتايجي به بار مي آورد.
برنامه امروز:
* راه آهن _ پيام مشهد ساعت ۱۷ ورزشگاه راه آهن
* صنعت نفت _ شهيد قندي يزد ساعت ۱۷ ورزشگاه تختي آبادان

«په له» رهبري تيم ستارگان فوتبال جهان را برعهده مي گيرد
001017.jpg
سايت  رسمي كنفدراسيون  فوتبال  آسيا روز شنبه  از بانكوك  اعلام  كردپه له  بازيكن  افسانه اي  تاريخ  فوتبال  جهان  از برزيل  به  منظور جمع  آوري كمك  براي  بازماندگان  قرباني  سونامي در آسيا، هدايت  تيمي از ستارگان  جهان را برابر تيم  منتخب  فوتبال  تايلند برعهده  خواهد گرفت .به گزارش  سايت  اي .اف .سي ، رودي  فولر، كاره كا، دونگا، هريستو استوئيچكف ، كانيگيا و آرون  وينتر از جمله  ستارگان  مشهور جهان  فوتبال  هستند كه  براي حضور در اين  ديدار خيريه  اعلام  آمادگي  كرده اند.

دبير فدراسيون واليبال:
ما براي پارك كي ون تعيين تكليف مي كنيم
001020.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: ما براي «پارك» تعيين تكليف مي كنيم كه چه وظايفي دارد و نه او براي ما. اين جواب سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال درمورد عدم تمايل سرمربي كره اي تيم ملي براي همكاري با تيم ايران در مسابقات جهاني دانشجويان بود. وي با اعلام اين كه «پارك كي ون» طبق قراردادش موظف به همكاري با ما در تمامي زمينه هاست گفت: البته با وجود درخواست فدراسيون ورزش هاي ملي دانشجويي در آماده سازي تيم دانشجويان كه اكثريت بازيكنان آن را ملي پوشان ايران تشكيل مي دهند هنوز تصميم قطعي نگرفته ايم وليكن قرار است با انتخاب رابط فدراسيون ورزش هاي ملي دانشجويي به زودي در اين زمينه برنامه ريزي كنيم. وي با اشاره به خاتمه مسابقات زيرگروه جهاني در تهران بازي هاي دانشجويان جهان در ازمير را يك دوره مسابقات تداركاتي مفيد براي تيم ملي در آستانه مسابقات جام ملت هاي آسيا در تايلند خواند.
نوجوانان آماده فتح سكو
محمود دلاورخان از آمادگي خوب تيم نوجوانان براي دفاع از عناوين دوره هاي پيش سخن گفت. سرپرست تيم واليبال نوجوانان ايران در قياس اين تيم با تيم دوره قبل كه نايب قهرمان آسيا و تيم سوم جهان شد، اعلام داشت: اعضاي تيم فعلي به لحاظ فيزيكي شرايطي بهتر از تيم دوره پيش دارند و آماده فتح يكي از سكوهاي برترند.
سامارانش در جلسه كميته اجرايي واليبال
حضور غيرمنتظره سامارانش رئيس افتخاري كميته بين المللي المپيك در جلسه كميته اجرايي فدراسيون بين المللي واليبال مايه تعجب حاضران شد. وي كه يكي از دوستان نزديك رئيس فدراسيون جهاني واليبال است تلاش آكوستا را در موفقيت هاي واليبال ستود. در جلسه كميته اجرايي، ميگوئل آنخل از اسپانيا معاون رئيس كميته اجرايي فدراسيون بين المللي واليبال شد.
تجليل از برترين هاي واليبال تهران
در مراسمي كه فردا به همت هيأت واليبال استان تهران و مسئولان شهرداري در تالار اجتماعات پارك چيتگر برپا مي شود از برترين هاي واليبال تهران در سال هاي ۸۱ و ۸۲ تجليل خواهد شد. در اين مراسم كه با حضور مقامات شهرداري و فدراسيون واليبال برگزار مي شود از نزديك از دويست تن از اعضاي خانواده واليبال تجليل خواهد شد.

ملاقات قريب و قديمي
001014.jpg
گروه ورزشي: دكتر قريب مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال طي ديداري در محل اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني اين دانشگاه به گفتگو نشست. به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين ديدار سه ساعته كه در محل دفتر اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفت مسائلي پيرامون واگذاري باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال به دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين نحوه همكاريهاي في مابين بحث و گفتگو گرديد.

نوزدهمين قهرماني بايرن مونيخ در بوندس ليگا
001023.jpg
تيم فوتبال بايرن مونيخ در فاصله سه هفته به پايان رقابتهاي بوندس ليگا به مقام قهرماني اين دوره دست يافت.
بايرن مونيخ اين هفته در زمين كايزرسلاترن به پيروزي درخشان چهار بر صفر رسيد تا با توجه به تساوي سه بر سه شالكه مقابل لوركوزن با ۶۸ امتياز اين عنوان را از آن خود كند. در اين ديدار كه باز هم فرصت بازي به وحيد هاشميان نرسيد بالاك در دقيقه (۱۹) و روي ماكاي ستاره اين ديدار در دقايق (۳۵ ، ۴۸ و۶۸) گلهاي اين بازي را به ثمر رساندند.بايرن مونيخ با اين موفقيت براي نوزدهمين بار عنوان قهرماني را در بوندس ليگا بدست آورد.شايد با مشخص شدن قهرماني بايرن در بوندس ليگا و آسودگي خاطر ماگات از هفته آينده شاهد حضور هاشميان در تركيب اصلي بايرن مونيخ باشيم.حادثه مهم اين هفته در كرزن كرشن به وقوع پيوست جايي كه شالكه عليرغم آنكه سه بر يك از حريف پيش بود در پايان به تساوي سه بر سه رضايت داد و تنها شانس نزديك شدن به بايرن را از دست داد.
در اين بازي براي شالكه لينكولن (۳۰ و ۳۸) و ابه ساند (۴۱) گلزني كردند و سه گل لوركوزن نيز توسط فرير (۲۳) برباتوف (۵۶) و ورنين (۶۴) به ثمر رسيد.
لوركوزن از دقيقه ۶۶ اين ديدار با اخراج روكو جونيور ۱۰ نفره شد.
در ساير بازي هاي اين هفته ماينز در زمين بوخوم شش بر دو به پيروزي رسيد. وردربرمن با سه گل از سد آرمينيا بيلفلد گذشت. فرايبورگ با دورتموند به تساوي دو بر دو رسيد. روستوك دو بر يك هرتابرلين را شكست داد و اشتوتگارت نيز با دو گل مونشن گلادباخ را از پيش رو برداشت.
در پايان هفته سي و يكم بايرن مونيخ با ۶۸ امتياز و شالكه با ۵۷ امتياز در مكانهاي اول و دوم قرار گرفتند.

۲۱ بازيكن در اردوي تيم ملي بسكتبال اميد
گروه ورزشي:۲۱ بازيكن به مرحله دوم اردوي آمادگي تيم ملي بسكتبال اميد كشورمان براي شركت در مسابقات جهاني آرژانتين دعوت شدند.اسامي دعوت شدگان به اين اردو به اين شرح است:
سعيد داورپناه، سياوش منوري، امير اميني، حامد حدادي، سعيد رسولي، حميد رضا معيني، اصغر كاردوست، رضا لطفي، علي شمس الدين سعيد، محمدرضا عامل خبازان، محمد سيستاني، اوشين ساهاكيان، آرن داوودي، ارشك فروغي، علي باهران، جابر روزبهاني، محمدرضا اكبري، مهراد آتشي، مجتبي بردبار، علي دورقي و علي زرتاج.
مسابقات بسكتبال اميدهاي جهان مرداد امسال در آرژانتين برگزار مي شود و تيم ايران به عنوان قهرمان آسيا در آن شركت خواهد كرد.
مسئوليتي ديگر براي نوربخش
مسئوليت انجمن بسكتبال فدراسيون ملي دانشجويي به حسن نوربخش سپرده شد. داور باسابقه بسكتبال كه هم اكنون به عنوان رييس هيات بسكتبال استان تهران و رييس كميته داوران فدراسيون بسكتبال يكي از چند مدير فعال اين ورزش به شمار مي رود، ديروز طي حكمي از سوي مهرزاد حميدي رييس فدراسيون دانشجويي اين مسئوليت جديد را نيز پذيرفت. نوربخش يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف است و در بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي سرپرست تيم ملي بسكتبال ايران بود.
حفظ منافع باشگاه ها
مدير تيم هاي بسكتبال صنام بر حفظ منافع باشگاه ها در برابر نيازهاي تيم ملي بسكتبال تاكيد كرد.رامين طهماسبي در گفت وگو با ايسنا گفت : اگرچه نگراني فدراسيون براي حضور تيم ملي در مسابقات بين المللي طبيعي است، اما بايد به سمتي حركت كرد كه مسايل ليگ برتر از تيم ملي بسكتبال جدا شود.
وي افزود: نبايد به خاطر تيم هاي ملي بازي هاي ليگ برتر را كه مظهر سازندگي و نهاد پويايي يك رشته ورزشي محسوب مي شود دچار مشكل ساخت. به عنوان مثال سال گذشته دير آغازشدن مسابقات ليگ برتر منجر به ادغام آن با رقابت هاي تهران شد كه در مجموع فشار بازي ها تيم ها صدمه ديدند.

فدراسيون فوتبال ژاپن با برگزاري مسابقه در چين مخالف است
حسن حيدري: رئيس  فدراسيون  فوتبال  ژاپن  اعلام  كرد با برگزاري  ديدار آتي  تيم  ملي فوتبال  اين  كشور مقابل  كره  شمالي  در چارچوب  مسابقات  مقدماتي  جام  جهاني ۲۰۰۶ در گروه  بي آسيا در چين  مخالفت  خواهد كرد و پيشنهادش مالزي است.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از توكيو، تصميم  اخير فيفا مبني  بر برگزاري ديدار فوق  در كشور بي طرف  مقامات  فوتبال  ژاپن  را درمورد احتمال  انتخاب چين  نگران  كرده است  به ويژه  اينكه  تيم  ژاپن  خاطرات  ناخوشايندي  از برخوردتماشاگران  چيني  در جام  ملتهاي  آسيا دارد.سابورو كاوابوچي  اظهارداشت : نمي توان  مدعي  شد كه  تحت  شرايط فعلي ، برگزاري  مسابقه  ما در چين  بدون  مشكل  خواهد بود.
وي  تصريح  كرد فدراسيون  كشورش  براي  برگزاري  ديدار ژاپن  - كره شمالي  درروز ۱۸ خردادماه  در يك  ورزشگاه  بي طرف ، فدراسيون  كره  شمالي  را از نظر مالي حمايت  خواهد كرد.
از سوي  ديگر كاوابوچي  معتقد است  برگزاري  اين  مسابقه  بدون  حضورتماشاگران ، بدون  شك  انگيزه  زيادي  براي  بازيكنان  ايجاد نخواهد كرد.
تيم  ژاپن  علاقه  خاصي  به  ورزشگاه  جوهوربار شهر كوالالامپور دارد و آن رابه  خاطر پيروزي  مقابل  ايران  در سال  ۱۹۹۷ و كسب  اولين  جواز حضور درمسابقات  جام  جهاني ، براي  خود خوش  يمن  مي داند.

جام ناطق نوري را از جوانان نگيريد
محمدرضا منصوريان: اين كه پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جوانان جام شهيد ناطق نوري را سال آينده بخواهند از جوانان بگيرند و با تعيين جوائز دلاري آن را در رده بزرگسالان برگزار كنند، عمل بيهوده اي است و به جز تأمين منافع شخصي گروهي محدود، هيچ حاصلي براي كشتي نخواهد داشت.
در اين كه براي برگزاري هر مسابقه اي قطعا بايستي استراتژي و هدفي از پيش تعيين شده داشت هيچ شكي وجود ندارد، اما تعريفش اين نيست كه براي ارتقاء سطح مسابقه اي عده اي قرباني عده ديگري شوند. مگر ساليانه در ايران چند مسابقه بين المللي كشتي در رده جوانان برگزار مي شود كه به اين راحتي بر سر جام ناطق نوري چوب حراج زده و محروميت اين قشر پويا را گسترده تر مي سازيد!؟
سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم ملي كشتي آزاد جوانان كه ناظر بر رقابت هاي جام ناطق نوري در شهرستان نور بوده است، در اين زمينه مي گويد: برگزاري جام ناطق نوري در رده بزرگسالان به سود جوانان نيست. ما بايد به جاي تغيير رده سني، اين مسابقات را در شرايط بهتري برگزار كنيم و جام ناطق را قانونمند كنيم.
ما قبلا هم به اين موضوع اشاره كرده بوديم كه مشكل نزول سطح پيكارهاي بين المللي كشتي در ايران وجود ايرادها و اشكالاتي در خود ما است كه كمتر به سراغ آنها رفته و توجه كرده ايم. مگر مي شود در مسابقه اي كه ميزبان بدون توجه به قوانين موجود در هر وزن ۱۰ كشتي گير را روانه ميدان مي كند، انتظار حضور تيم ها و كشتي گيران قدر خارجي را داشت!؟ باور بفرماييد ايجاد شرايط مناسب تر چاره اش اين نيست كه ما كشتي گيران جوان را از حداقل داشته هايشان محروم سازيم. به دنبال چاره كار از راه ديگري باشيد.

پيروزي تيم ملي فوتسال ايران برابر قهرمان باشگاه هاي جهان
گروه ورزشي: كميته  فوتسال  فدراسيون  فوتبال  روز شنبه  اعلام  كرد تيم  ملي  فوتسال  ايران در دومين  ديدار دوستانه  خود در برزيل  مقابل  قهرمان  باشگاه هاي  جهان  به برتري  دست  يافت .
دراين  ديدار كه  جمعه شب  برگزار شد تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  با نتيجه  ۳بر يك  از سد تيم اي  سي  دي  اف  برزيل  گذشت .گل هاي  تيم  ايران  را وحيد شمسايي ، جواد ماهري  و حسين  سطاني  به ثمر رساندند.تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  پيش  از اين  با نتيجه  پرگل  ۶ بر يك  تيم  يو سي اف  متال  كورته  را شكست  داده  بود.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  كه  خود را براي  شركت  در رقابتهاي  قهرماني  آسياآماده  مي كند براي  برگزاري  چند ديدار دوستانه  در برزيل  به سر مي برد.هفتمين  دوره  مسابقات  آسيايي  از اول  خردادماه  امسال  با شركت  ۲۴ تيم در ويتنام  برگزار خواهد شد.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  مدافع  ۶ عنوان  قهرماني  اين  رقابتها در گروه  سوم مرحله  مقدماتي  با تيم هاي  كويت ، لبنان  و بوتان  همگروه  است .

پرسپوليس  به يك  بازي  تعليقي بدون  تماشاگر محكوم  شد
گروه ورزشي: كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال ، تيم  پرسپوليس  تهران  را به  برگزاري  يك بازي  بدون  تماشاگر محكوم  كرد.
كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  روز شنبه  اعلام  كرد: اين  محروميت  به علت  حركات  ناپسند و خلاف  اخلاق  عده اي  از تماشاگران  منتسب  به  تيم  پرسپوليس تهران  مبني  بر سردادن  شعارهاي  زشت  و حركات  ناجوانمردانه  و بدور از منش پهلواني  و روحيات  ورزشي  عليه  تيم  صبا باتري  اتخاذ شده  است .
تصميم  كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  از مصاديق  ماده  ۴۶ آيين  نامه انضباطي  تشخيص  و به  استناد بندهاي  (ح ، ت  و ج ) ماده  ۱۱ صورت  گرفته  است .
باشگاه  پرسپوليس  تهران  همچنين  به  پرداخت  بيست  ميليون  ريال  جريمه  نقدي محكوم  شده است .
اين  كميته  افزود: براساس  تبصره  ۱۱ ماده  ۱۲ آيين  نامه  اجرايي  كميته انضباطي  فدراسيون  فوتبال ، محروميت  برگزاري  ديدار بدون  تماشاگر تا شش  ماه معلق  خواهد بود.

تيم فوتبال دانش آموزان ايران در مسابقات آسيايي
ايرنا:رئيس  فدراسيون  ورزش  مدارس  كشور اعلام  كرد: در پي  قهرماني  تيم  فوتبال  دانش  آموزان  ايران  در مسابقات  جهاني  دانمارك ، فدراسيون  آسيايي  ورزش  دانش آموزان  از اين  تيم  براي  شركت  در مسابقات  قهرماني  آسيا دعوت  كرده  است .
رضا عموزاده  خليلي  گفت : فوتبال  دانش آموزان  ايران  در جهان  شگفتي  آفريده  بطوريكه  فدراسيون  آسيايي  ورزش  دانش آموزان  با دعوت  از تيم  كشورمان ، قصد دارد سطح  مسابقاتش  را بالا ببرد.به  گفته  وي ، اين  مسابقات  شهريور ماه  سال  جاري  در كشور مالزي  برگزار مي شود.

اردوي ملي پوشان كاراته
فدراسيون  كاراته  روز شنبه  به  نقل  از «غلامرضا دباغيان » سرمربي  تيم ملي  كاراته  ايران  از تشكيل  مرحله  دوم  اردوي  آمادگي  اين  تيم  در تهران  خبرداد.
دباغيان  گفت : مرحله  دوم  اردوي  آمادگي  اين  تيم  براي  شركت  در رقابت هاي  آسيايي  ماكائو با دعوت  از ۱۲ كاراته كا از امروز در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  داير مي شود.مسابقات  كاراته  قهرماني  آسيا، اواخر ارديبهشت  ماه  جاري  در ماكائو برگزار خواهدشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |