يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۲ - May 8, 2005
هشدار وزير اطلاعات :
اين جنايت است كه عده اي درصدد پيروزي
كانديدايشان با حضور حداقلي مردم باشند
فارس: وزير اطلاعات گفت: اگر عده اي بخواهند با حضور حداقلي مردم كانديداي خودشان پيروز شود اين خيانت و جنايت به ملت، امنيت و منافع ملي است.
علي يونسي ديروز در نشست شوراي اداري تهران در محل فرمانداري تهران با اشاره به اهميت انتخابات نهم اظهار داشت: بسياري از مذاكرات و قراردادهاي مهم بين المللي نيز تحت تاثير انتخابات قرار دارد و ما خواسته يا ناخواسته انتخابات را حيثيتي كرده و آن را تبديل به يك رفراندوم نموده ايم، در حالي كه هيچ جاي دنيا اينطور نيست.
وي افزود: در كشور ما هر بار كه انتخابات برگزار مي شود يك رفراندوم تلقي مي شود، ما به مردم مي گوييم و دنيا هم آن را قبول كرده و ما بايد سعي  كنيم كه انتخابات را عادي برگزار كنيم.
وي افزود: اينكه چه كسي از صندوق بيرون مي آيد نگاهي حزبي  و جناحي و شخصي است من نمي گويم خوب است يا بد اما براي كارگزاران انتخابات حتما بد است زيرا شما امناي صادق مردم هستيد.
وي تأكيد كرد: كارگزاران انتخابات، صندوق داران و امانت داران ملت در مركز جمهوري اسلامي هستند كه انتخابات بايد به بهترين وجه صداقت، امنيت و سلامت برگزار شود.
وي اضافه كرد: كارگزاران انتخابات بايد با هر شايعه اي مبارزه كنند زيرا هنگام انتخابات شايعه هاي زيادي برزبان ها مي افتد، دشمنان هم اين كار را مي كنند و گاهي يك حزب براي متهم كردن رقيب، شايعه اي را منتشر مي كند كه ما نبايد در انتشار آن نقش داشته باشيم.
يونسي گفت: وقتي جمعي مي نشينند و مي گويند شناسنامه و راي جعل شده، اين چه طور امكان پذير است؟ عده اي در انتخابات اين شايعات را پخش مي كنند و عده اي ساده لوح هم از آن پيروي مي كنند و در اولين قدم دادگستري، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات آن را كشف مي كند.
وي خطاب به مسئولان اداري و دست اندركار انتخابات گفت: اجازه ندهيد كه اين شايعات سر زبانها بيافتد حتي اگر آن شايعات به نفع حزب شما باشد. اين عجيب است كه افرادي مسئوليت در انتخابات داشته باشند، اما حساسيت نداشته باشند، همه ما بايد حساسيت داشته باشيم.وي گفت: اگر آمريكا طمع كند، شيعه، سني، مسلمان و غيرمسلمان، چپ و راست فرق نمي كند. او به هيچ كس رحم نمي كند. آمريكا خير ملت ما را نمي خواهد. آمريكا هر جا رفته جز بدبختي، شرارت و ناامني نداشته و اين چيزي است كه ما در عراق مي بينيم.
وي گفت: اين خيانت و جنايت است كه عده اي بخواهند با حضور حداقلي مردم كانديداي خودشان پيروز شود.
ما بايد منافع ملي را بر هر چيز ديگري ترجيح دهيم و به حضور حداكثري تن دهيم، حتي اگر شكست بخوريم و اين گونه ما مسلمان هستيم.
وي افزود: اگر كسي اين احساس را نداشته باشد بايد در مسلماني او شك كرد، كسي كه شكست جمهوري اسلامي را به قيمت پيروزي حزب خود بخواهد مسلمان نيست.

زائران عمره بايد شخصا گذرنامه بين المللي دريافت كنند
گروه اجتماعي: سازمان  حج  و زيارت  با انتشار اطلاعيه اي  از متقاضيان  سفر زيارتي  عمره خواست  كه  شخصا اقدام  به  دريافت  گذرنامه  بين المللي  كنند.به گزارش  روابط عمومي اين  سازمان ، در اين  اطلاعيه  آمده  است : بسياري  از زائران  تصور مي كنند كه  تهيه  گذرنامه  از وظايف  مديران  دفاترزيارتي  است ، درصورتي  كه  اين  دفاتر و نيز مديران  راهنما تنها در ثبت  نام ، اعزام  و همراهي  زائران  در طول  سفر مسئوليت  دارند.
اين  اطلاعيه  با توجه  به  مشكلات  ايجاد شده  در اعزام  زائران  عمره  ازمتقاضياني  كه  تاكنون  اقدام  به  تهيه  گذرنامه  نكرده اند، خواست  تا هر چه زودتر در اين  زمينه  اقدام  كنند.
عمره  امسال ، كه  از ۱۲ فروردين آغاز شد تا سوم  آبان  (بيستم  رمضان )ادامه  مي يابد و ۴۵۰هزار زائر ايراني  در قالب  چهارهزار كاروان  به  اين سفر اعزام  خواهند شد.
از سوي ديگر انجمن  صنفي  دفاتر خدمات  زيارتي  ايران  در نامه اي  خطاب  به  مسئولان ، نمايندگان  مجلس  و مردم ، از آنچه  كه  تضييع  حقوق  زائران  بيت الحرام خوانده ، انتقاد كرد.

مشمولان متولد سالهاي ۵۵ تا ۶۵ به خدمت فراخوانده شدند
ايسنا:معاونت وظيفه عمومي ناجا كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سالهاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ را به خدمت سربازي فرا خواند.
بر اين اساس در تهران كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب، كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سالهاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ كه از اداره كل وظيفه عمومي تهران بزرگ دفترچه سه برگي آمده به خدمت دريافت كرده اند بايد ساعت ۷ صبح روز يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ماه و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب مذكور نيز بايد ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه به معاونت وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند. در شهرستان ها نيز كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ كه از مراكز وظيفه عمومي شهرستان ها دفترچه سه برگي آماده به خدمت دريافت كرده اند موظفند ساعت ۷ صبح روز يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ماه و روز دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه به مراكز وظيفه عمومي صادركننده دفترچه آماده به خدمت مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد:
مشكل توسعه مطبوعات، فقدان نشريات مستقل و تنگناهاي قضايي است
گروه اجتماعي: معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد موانع سخت افزاري توسعه مطبوعات را كمبود نشريات مستقل و وابستگي اغلب روزنامه ها به دولت و نهادها مي داند و مي گويد: براي غلبه بر مشكلات سخت افزاري به سرمايه هاي كلان نياز است و به همين علت تاكنون كمتر اين مشكل از سر راه مطبوعات برداشته شده است.
محمد صحفي مشكلات نرم افزاري توسعه مطبوعات را تنگناهاي عمومي و قضايي اعلام كرد و گفت: براي مثال در قانون مطبوعات براي رسيدگي به اعطاي مجوز انتشار روزنامه حداكثر ۳ ماه زمان تعيين شده است در حالي كه ما هم اكنون در هيات نظارت پرونده هايي را كه مربوط به چهار يا پنج سال پيش است بررسي مي كنيم.مدير عامل شركت تعاوني مطبوعاتي كشور نيز معتقد است: ديد دولت و مجلس نسبت به مطبوعات و رسانه ها بسيار ضعيف است و اين نگاه بايد عوض شود. علي يوسف پور افزود: سال گذشته دولت و مجلس ۲۰ ميليون دلار بودجه اختصاصي جهت مطبوعات و رسانه ها اختصاص دادند و اين در حالي بود كه يارانه بودجه بنزين بيش از ۲ ميليارد دلار بوده است.

برنامه نشست هاي امروز نمايشگاه
گروه اجتماعي:برنامه  نشست هاي روز يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ماه دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات اعلام شد. روز يكشنبه در سالن چادري گفتگوها، سراي (۱) ساعت ۱۰ صبح نشست مطبوعات، وفاق ملي توسط خبرگزاري آنا، با حضور دكتر محمد مهدي مظاهري، ساعت ۳۰/۱۱ نشست كاركرد مطبوعات در انتخابات رياست جمهوري توسط نشريه فرهيختگان با حضور دكتر خليل علي محمدزاده و ساعت ۱۴ نشستي توسط نشريه علم موفقيت و با حضور فرنگيس كاظم زاده و ركسانا خوشابي برگزار مي شود.
همچنين در ساعت ۳۰/۱۵ به همت روزنامه اقبال نشستي پيرامون انتخابات رياست جمهوري و با حضور مصطفي تاج زاده برگزار شده و در ساعت ۱۷ نيز ستاد برگزاري نمايشگاه با حضور دكتر علي لاريجاني در همين سالن نشستي را برگزار خواهد كرد. در سالن چادري، سراي(۲) نيز نشست رسانه ها و مشاركت حداكثري در انتخابات با حضور فاطمه رهبر، دكتر سيد محمد صحفي و حسين شريعتمداري برگزار مي شود.
در ساعت ۳۰/۱۱ به همت فصلنامه موسسه باقرالعلوم(ع)، نشست وضعيت علم سياست در ايران با حضور دكتر محمدباقر حشمت زاده و در ساعت ۳۰/۱۵ نيز نشست مطبوعات و انتخابات نهم از سوي مركز مطالعات رسانه  با حضور شمس الواعظين، مزروعي، فرقاني، تاج زاده، انبارلويي، شريعتمداري، شيخ عطار و يوسف پور برگزار مي شود.

اجلاس جنبش غيرمتعهدها براي توسعه مشاركت زنان در جامعه
گشايش نخستين اجلاس جنبش غيرمتعهدها براي پيشبرد منافع زنان
گروه اجتماعي:نخستين اجلاس وزيران ۱۱۶ كشور جنبش غيرمتعهدها با موضوع تامين منافع زنان در مالزي آغاز به كار كرد.
اين گردهمايي درباره طيفي از مسائل مختلف شامل بهداشت، آموزش، توسعه اقتصادي و خشونت، كه زنان را به خصوص در جهان در حال توسعه تحت تاثير قرار مي دهد، بحث خواهد كرد.
وزرا و ساير مقام هاي كشورهاي سراسر آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين درباره چگونگي پيشبرد آموزش، توسعه اقتصادي و بهداشت براي زنان و مشاركت دادن آنها در تصميم گيري ها بحث خواهند كرد.
زهرا شجاعي  مشاور رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  و رئيس  مركز مشاركت  امور زنان  نيز براي  شركت  در اين  نشست  در مالزي  بسر مي برد.
بنابراين   گزارش  در اين  نشست ، تفويض اختيارات  به  زنان  و توانمندساختن  آنان  در رويارويي  با چالشهاي  جهاني سازي  مورد بحث قرار مي گيرد.هدف  اجلاس  نيز گردهمايي  وزرايي  است  كه  حوزه  مسئوليت  آنان  مسائل  مربوط به  امور زنان  است  تا در چارچوب  نشست  كشورهاي  عضو عدم تعهد بستر جديدي  در ارتقاي  روند كلي  و مشاركت  موثر و پايدار زنان  در بخش هاي  مختلف  را تدوين كنند.
شجاعي ، در همين باره  با اشاره  به  روابط فرهنگي  و اقتصادي  خوب  دو كشور ايران  و مالزي  و امضاي  موافقت  نامه  مشترك  در امور زنان ، گفت : شركت  در اجلاس ، فرصت  مغتنمي براي  مصوب  كردن  برنامه  اجرائي  تفاهم  نامه  مشترك  همكاري دو كشور در زمينه  زنان  و خانواده  و تشكيل  كميته  كاري  طبق  مفاد تفاهم  نامه  است .
رئيس  مركز امور مشاركت  زنان  ابراز اميدواري  كرد: اين  اجلاس  و ديدارهاي حاشيه  آن ، دستاوردهاي  خوبي  براي  توسعه  مشاركت  زنان  دو كشور به  همراه  آورد.

انتخاب نهم
لاريجاني: صداقت سرلوحه كارهايم است
فارس: نشست مشترك مسئولان شوراهاي هماهنگي و ستادهاي انتخاباتي علي لاريجاني در سراسر كشور صبح ديروز در محل ستاد مركزي انتخاباتي وي در تهران برگزار شد.
در اين جلسه سياست  هاي مربوط به امور تبليغاتي و رسانه  اي انتخابات مورد بحث قرار گرفت و درباره مراحل و زمان بندي كارهاي انتخابات به ويژه ميتينگ  هاي عمومي و اقشاري در سطوح ملي و استاني بحث و گفتگو به عمل آمد.لاريجاني در اين نشست با تأكيد بر سرعت و دقت در برنامه  هاي انتخاباتي ستادها در سراسر كشور، اظهار داشت: برنامه  هاي انتخاباتي نبايد منحصر به قشرهاي خاص شود و بايد براي همه اقشار برنامه  ريزي شود.وي افزود: با توجه به اين كه در برنامه  هايم صداقت را سرلوحه كارها قرار داده  ام، ستاد  هاي انتخاباتي نيز با عملكرد درست خود بايد به مردم اطمينان بدهند كه به شعارهايي كه مي  دهيم، پايبند هستيم.وي گفت: بايد به مردم ثابت شود كه صادقانه حرف مي  زنيم و صادقانه عمل مي  كنيم.
دكتر لاريجاني همچنين در شهرستان نقده و در جمع مردم اين شهر به صدمات وارده به كشور از سوي برخي از مديران اشاره كرد و افزود : ما بايد اصلاحات اسلامي را ابتدا از مديرانمان آغاز كنيم تا بتوانيم در كشور اصلاحات را به خوبي انجام دهيم.
دكترلاريجاني گفت : به رنسانسي جديد احتياج داريم تا بتوانيم تفكر اسلامي را در كشور به منصه حضور برسانيم .
معين: ملي مذهبي ها را وارد كابينه خواهم كرد
آفتاب :جلسه روز چهارشنبه معين در جمع دانشجويان دانشگاه لرستان به تشنج كشيده شد.مصطفي معين در سخنراني خود از به كارگيري نيروهاي ملي مذهبي در كابينه احتمالي خود خبر داد و گفت: من طرفدار هيچ حزب و جناحي نيستم و كابينه مستقل خواهم داشت.
وي شعار اصلي حكومت خود را سخنان حضرت علي (ع) دانست. وي در پاسخ به برخي از سئوالات ازجمله احتمال كناركشيدن به نفع كروبي حتي درصورتي كه نظرسنجي ها به نفع كروبي باشد، سكوت كرد.
دعوت به اصول گرايي
ايسنا: توكلي در خصوص ادامه سفرها و سخنراني هاي خود پس از انصراف از كانديداتوري گفت: در اين سخنراني ها به خودم دعوت نمي كنم به اصولگرايي دعوت مي كنم.
وي با بيان اينكه در اين راستا براي انتخابات كار مي كنم، افزود: براي پيروزي اصولگرايان در صحنه فعال هستم.
تعيين نامزد شوراي هماهنگي ناممكن نيست
ايسنا: دبيركل حزب موتلفه  اسلامي گفت: اصولگرايان ثابت كرده اند و خواهند كرد كه قدرت طلب نيستند و به دنبال تكليف شرعي مي باشند، اميدواريم اين تكاليف منتهي به نامزد شدن يك فرد در انتخابات رياست جمهوري شود.
محمدنبي حبيبي طي سخناني در پنجمين اجلاس منطقه اي خواهران حزب موتلفه  اسلامي در استان همدان، افزود: نامزد ما نامزد شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب است و در حال حاضر شوراي هماهنگي نامزد خود را دكتر لاريجاني معرفي نموده است. اما اگر تا نزديك انتخابات شرايط تغيير عمده اي كند و نياز به تغيير نامزد باشد، اين تغيير ناممكن نيست.
نامزد نهايي اصولگرايان
ايرنا: سخنگوي  محسن  رضايي  نامزد احتمالي  انتخابات  نهمين  دوره  رياست جمهوري  گفت : محسن  رضايي  نامزد نهايي  اصولگرايان  خواهد بود.علي  احمدي  روز شنبه  در نشستي  با خبرنگاران  پيش  بيني  كرد كه  نتيجه وحدت  اصولگرايان ، محسن  رضايي  خواهد بود.وي  با بيان  اينكه  وحدت  اصولگرايان  به  معناي  كنار رفتن  به  نفع  ديگري نيست ، گفت : اين  وحدت  براساس  نتايج  نظرسنجي  خواهد بود، ديگر كانديداهاي اصولگرايان  براساس  نتايج  نظرسنجي  از صحنه  رقابت  كنار خواهند رفت .احمدي  به  كناره گيري  احمد توكلي  از عرصه  انتخابات  رياست  جمهوري  نهم اشاره  كرد و گفت : توكلي  در جلسه  شوراي  ميثاق  چهارنفري  براي  وحدت اصولگرايان ، كناره گيري  خود را مطرح  كرد و اعضا نيز اين  موضوع  را به  خود وي  واگذار كردند.سخنگوي  محسن  رضايي  گفت : توكلي  به  نفع  فردي  از صحنه  انتخابات  كناره گيري  نكرد، بلكه  عرصه  را براي  ايجاد وحدت  بيشتر اصولگرايان  فراهم  كرد.
كروبي: وعده پرداخت ۵۰۰ هزار ريال را عملي مي كنم
ايرنا: داوطلب  نامزدي  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : در صورت  انتخاب ، وعده  پرداخت  ماهيانه  ۵۰۰ هزار ريال  به  جوانان  را عملي  مي كنم .
حجت الاسلام  مهدي  كروبي  روز شنبه  در جمع  شماري  از علما و روحانيان  استان زنجان  افزود: منبع  مالي  پرداخت  اين  مبلغ  قبلا پيش بيني  شده  است .وي  بااشاره  به  وجود مشكلات  اقتصادي  درجامعه  اظهارداشت : باسنگيني  هزينه هاو الگوي  مصرف  حاكم  بر كشور نيازها با درآمدها برابري  نمي كند.
داوطلب  نامزدي  انتخابات  نهم  رياست  جمهوري  باتأكيد بر اينكه  بايد قدم هاي اساسي  در اين  رابطه  برداشته  شود يادآورشد: اساس  حكومت  ايران  روحاني  است  ومردم  باديد ديگري  به  اين  نظام  نگاه  مي كنند.وي  اظهار داشت : همه  مشكلات  و نابساماني هاي  موجود كشور از سوي  هر مسئول و مديري  كه  باشد به  پاي  روحانيت  نوشته  مي شود.
محتشمي پور: حاكميت نظاميان نقش مردم را كمرنگ مي كند
ايرنا: رئيس  ستاد انتخاباتي  مهدي  كروبي ، يكي  از نامزدهاي  احتمالي  انتخابات رياست  جمهوري ، گفت : حاكميت  نظاميان  در هر كشوري  باعث  كمرنگ  شدن  نقش  عامه مردم  در سرنوشت  كشور مي شود و جريانات  نظامي تعيين كننده  سرنوشت  مردم  مي شوند.علي اكبر محتشمي  كه  در جمع  تعدادي  ازدانشجويان  دانشگاههاي  اصفهان  در تهران سخن  مي گفت ، افزود: درصورت  بر سركار آمدن  چهره اي  نظامي به عنوان  رئيس جمهوري ، چنين  فردي  نماينده  مردم  به  حساب  نخواهد آمد، بلكه  نماينده  قدرت نظامي و سلاح  خواهد بود.
محتشمي تأكيد كرد: وقتي  ملتي  احساس  كند كه  نقشي  در تعيين  سرنوشت  خودندارد، از نظام  حاكم ، پشتيباني  نخواهد كرد و در اين  صورت  گرايش  و وابستگي به  خارج  ايجاد خواهد شد.
وامدار حزب و گروهي نيستم
ايرنا: محسن  مهرعليزاده  كانديداي  احتمالي  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري گفت : گرچه  يك  اصلاح  طلب  هستم ، اما وامدار حزب  و گروهي  نيستم  و هميشه فراجناحي  فكر و عمل  كرده ام .مهرعليزاده  گفت : اگر رئيس  جمهوري  شوم ، سعي  مي كنم  عوامل  دلسردي مردم  را شناسايي كنم  و با اقداماتي  سعي  مي كنم  مردم  با رغبت  بسيار درانتخابهاي  بعدي  حضور پيدا كنند.وي  درخصوص  نحوه  برخورد با جوانان  گفت : جمعيت  جوان  كشور، تفكر نو،انديشه  نو و برخوردهاي  منطقي  را مي پذيرد و نبايد با برخوردهاي  خشن ، جوانان  را نااميد كرد.
باور به دمكراسي
ايرنا: دبيركل  جبهه  مشاركت  با اشاره  به  انتخابات  نهمين  دوره  رياست  جمهوري  گفت : نيازمند حكومتي  هستيم  كه  دمكراسي  را باور داشته  باشد.محمدرضا خاتمي اظهار داشت : جبهه  اصلاحات  تقويت  حركت  نهادسازي  و اصلاح  ساختار سياسي  كشور را به  عنوان دو هدف  اصلي  دنبال  مي كند.او، دوم  خرداد را رويدادي  دانست  كه  پرده  را از روي  واقعيت هاي  جامعه كنار زده است  و ادامه  داد: تداوم  راه  اصلاحات  تنها راه  ممكن  براي  كشور است .محمدرضا خاتمي تصريح  كرد: معناي  اين  حرف  آن نيست  كه  لزوما اصلاح طلبان بهترين  حاملان  اين  رويكرد هستند بلكه  تأكيدي  است  بر اين  موضوع  كه  هر دولتي در آينده  بايد اصلاحات  را ادامه  دهد.
رقيب اصلي معين، انفعال مردم است
ايرنا: عضو شوراي  مركزي  جبهه  مشاركت  گفت : رقيب  اصلي  مصطفي  معين  در انتخابات ، ياس  و انفعال  مردم  است ، آفتي  كه  در تاريخ  نهضت  دموكراسي  ايران  هم  وجودداشت .هادي  قابل  روز شنبه  در نشستي  با عنوان  حاميان  معين  در خمين  افزود: اگر رئيس  جمهوري  آينده  با حداقل  راي  انتخاب  شود، در عرصه  داخلي  و خارجي براي  ما يك  فاجعه  است .وي  گفت : وجود هر گونه  شكاف  بين  مردم  و حاكميت ، دشمن  خارجي  را به  طمع مي اندازد و نسخه  اين  درد همان  مشاركت  عمومي و همبستگي  ملي  است  كه  رهبري پيچيده اند.
هاشمي كانديدا نمي شود
فارس: معاون پارلماني سابق رئيس جمهور در خصوص اجماع اصولگرايان و حضور يا عدم حضور هاشمي گفت: پيش بيني مي كنم در صورت اجماع يا عدم اجماع، هاشمي رفسنجاني به هيچ عنوان كانديدا نمي شود. محمد علي ابطحي معاون پارلماني سابق رياست جمهوري با حضور در غرفه خبرگزاري فارس در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات در خصوص اجماع بين اصولگرايان تصريح كرد:در اردوگاه اصولگرايان هنوز درهم ريختگي فراواني وجود دارد. وي همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه اگر اصولگرايان به اجماع برسند آيا هاشمي رفسنجاني كانديداي رياست جمهوري خواهد شد، اظهار داشت: فكر نمي كنم اجماعي صورت گيرد و كساني كه عقب نشيني مي كنند، بيشتر واقع بين هستند نه اين كه به خاطر اجماع كنار مي روند چرا كه شرايط جامعه را مي شناسند.
شوراي هماهنگي از توكلي تشكر كرد
مهر: مسئولين شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي مناطق ۳۰گانه تهران بزرگ، با انتشار نامه اي مراتب سپاس خود را نسبت به انصراف احمد توكلي از رقابتهاي انتخابي اعلام كردند.در اين نامه خطاب به دكتر توكلي آمده است: اقدام هوشمندانه حضرتعالي كه نشان از موقعيت شناسي بارز و روح والاي انقلابي و تقواي شما مي باشد را گامي بزرگ در جهت وفاق جبهه اصولگرايان مي دانيم و اميدواريم منشأ آثار و بركات فراواني براي نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد.
ابراهيم اصغرزاده: تكثر كانديداها مغاير با اهداف اصلاح طلبان نيست
ايسنا: يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: با توجه به برخي از نگراني هاي موجود در جامعه و به خصوص شرايط بين المللي، انتخابات نهمين دوره  رياست جمهوري بايد موفقيت آميز برگزار شود و اين موفقيت منوط به آن است كه چقدر اين پروژه منطقي، آزاد، متعادل و دموكراتيك برگزار شود.
ابراهيم اصغرزاده در خصوص برنامه هاي انتخاباتي اش، گفت: نقدي نسبت به جنبش اصلاحات دارم و اينكه اين جنبش علي رغم اصالتي كه دارد به اين دلايل دچار مشكلاتي شد كه از ابتدا شاخص ها و بخش هايي را در نظر نگرفت، نگرش بسيار مشخص يك گرايش ليبرال دموكراتيك در جنبش اصلاحات و بي توجهي به فرصت هاي برابري كه بايد در جامعه بيدار شود و شرايطي كه مردم نسبت به اصلاح طلبان و اهدافشان اعتماد داشته باشند، باعث نوعي بيگانه شدن مردم نسبت به اصلاحات شد. آن ها يا به خوبي متوجه شعارهاي اصلاح طلبان نشدند يا نسبت به سياست مداران و اصلاح طلبان احساس بي اعتمادي كردند.
باهنر: كانديداها غني سازي اورانيوم را دستاويز قرار ندهند
فارس: دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با تاكيد بر اينكه ملت ايران اجازه ناديده گرفتن حقوق مشروع و قانوني خود را به هيچكس نخواهد داد گفت:كانديداها مسائلي نظير غني سازي اورانيوم را براي خوشايند ديگران دستاويز قرار ندهند.
محمدرضا باهنر اظهار داشت: حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري تامين كننده امنيت ملي است و انتخاب رئيس جمهور با راي بالا قدرت رئيس قوه مجريه را در صحنه بين المللي مضاعف خواهد كرد. باهنر افزود: از مردم مي خواهيم با حضور گسترده خود در پاي صندوقهاي راي در انتخابات رياست جمهوري به بيگانگان نشان دهند كه ايران مانند اكراين و گرجستان نيست تا آمريكا بتواند اهداف خود را از طريق انتخابات پياده كند. وي با اظهار اميدواري نسبت به اجماع اصولگرايان روي يك نامزد واحد در انتخابات رياست جمهوري گفت: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در صحنه رقابت انتخاباتي از طرح مسايل تفرقه  افكن خودداري و مصالح ملي را مورد توجه قرار دهند و مسائلي مانند غني سازي اورانيوم را براي خوشايند ديگران مطرح نكنند و بدانند ملت ايران به هيچكس اجازه نمي دهد حقوق مشروع و قانوني آنان ناديده گرفته شود.
عسگراولادي: تلاش شوراي هماهنگي بر مشاركت حداكثري است
فارس: نماينده ولي فقيه در كميته امداد در جمع مردم بندرعباس گفت:رقابت برنامه اي كانديداها مشاركت حداكثري مردم را ميسر مي كند.به گزارش روابط عمومي كميته امداد، حبيب الله عسگراولادي خاطرنشان كرد: اصل انتخابات با راي بالا و شركت حداكثري مردم حاوي پيام مهمي براي مستكبران است كه بدانند اين ملت نظامش را مي خواهد و براي انتخاب رئيس جمهوري سعي دارد بالاترين سرمايه گذاري را انجام دهد .
عسگر اولادي گفت: در شوراي هماهنگي اصولگرايان و در جبهه پيروان خط امام و رهبري تلاش بر اين است كه نامزدها با معرفي برنامه هايشان شركت حداكثري مردم را ميسر كنند و رقابتشان رقابت برنامه اي باشد. وي تصريح كرد: هر دو جناح سعي خواهند كرد تا با هماهنگي  لازم به اجماع برسند و ان شاءا... چنين نيز خواهند بود.
توكلي: با نسخه هاي غيربومي مردمسالاري مخالفم
فارس: رئيس مركز پژوهشهاي مجلس با تاكيد بر اين كه طرفدار مردم سالاري ديني است، گفت:با نسخه هاي غيربومي مردمسالاري مخالف هستم.
توكلي گفت:اگر مسئولين، دين اسلام و قانون اساسي را سرلوحه كار خود قرار دهند،به دنبال الگوهاي غيربومي از جمله نسخه هاي صندوق بين المللي پول نخواهند رفت.
وي با تاكيد بر ساده زيست بودن مسئولين و حاكمان در جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد:اگر مسئولين به دنبال اشرافي گري و تجمل گرايي بروند،فراموش مي كنند كه بايد نوكر مردم باشند و آن وقت خود را آقا و سرور مردم مي دانند.
محبيان: هاشمي يا لاريجاني رئيس جمهور آينده است
فارس:امير محبيان روزنامه نگار و تحليلگر سياسي گفت: اگر هاشمي رفسنجاني در صحنه رقابت حضور نيابد، معادلات به سمت رئيس جمهور شدن لاريجاني پيش خواهد رفت.امير محبيان با اشاره به رايزني برخي افراد و گروه ها براي حضور ميرحسين موسوي در صحنه رقابت انتخابات اظهار داشت: حضور همزمان هاشمي رفسنجاني و ميرحسين موسوي در صحنه رقابت امكان پذير نيست و در صورتي كه موسوي كانديدا شود، هاشمي در صحنه حاضر نخواهد شد.
شرط هاي موسوي و موقعيت جبهه دوم خرداد
گروه سياسي:سيد محمد خاتمي رئيس جمهور چهارشنبه با مهندس ميرحسين موسوي ديدار كرده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران كه اين خبر را منتشر كرده، تاكنون از محتوا و كم و كيف اين ملاقات و مباحث مطروحه در آن، اطلاعي در دست نيست.
اما مهندس باقريان كه به عنوان «دوست نزديك» موسوي معرفي شده و شركت او در انتخابات را پيگيري مي كند، روز پنجشنبه گفت: مهندس موسوي براي موفق بودن رئيس جمهور در انجام وظايف خود تحقق پيش نيازهايي را ضروري مي داند.
وي همكاري ساير قوا، تفويض اختيار نيروي انتظامي براي تأمين امنيت و كانالي ويژه دولت در رسانه ملي براي تعامل، گفت وگوي مستقيم و ارتباطي فراجناحي با مردم در جهت ايجاد عزم و انگيزه مطابق با ويژگي هاي برنامه دولت را از لوازم توسعه و پيشرفت كشور مي داند.مهندس باقريان به ايسنا، گفت: تمهيد اين مقدمات براي اين دوره از انتخابات از مصاديق ارتقاي امنيت ملي و يكپارچگي در مديريت است و انتظار مي رود مسئولين و نهادهاي ذيربط، اقدام جدي در اين زمينه به عمل آورند.باقريان كه پس از ملاقات سه شنبه گذشته با مهندس موسوي اميدوار به حضور اوست، گفت: آنچه از موسوي مي فهمم اين است كه به هيچ وجه «نه» نمي گويد اما صادقانه افزايش كارآمدي را يك ضرورت مي داند، صرف رئيس جمهورشدن را كافي ندانسته، بلكه براي دستيابي به اقتدار و پاسخگويي مناسب دولت، فراهم شدن اين مقدمات را الزامي مي داند.
اين در حالي است كه يكي از دو كانديداي اصلاح طلبان، مهدي كروبي، شركت موسوي در انتخابات را منتفي دانسته و تاكيد كرده است به نفع هيچ كانديدايي كنار نخواهد رفت.
كروبي جمعه گذشته در واكنش به اخباري كه پيرامون دعوت از موسوي براي شركت در انتخابات صورت مي گيرد، گفت: ما همه تلاش خود را براي حضور ايشان به كار برديم همان گونه كه هشت سال پيش نيز اين كار را كرده بوديم اما ايشان نپذيرفتند؛ بنابراين حضور مهندس موسوي ديگر منتفي است.اما جبهه مشاركت اسلامي، كه معين را كانديداي خود معرفي كرده است، از تلاش هايي كه براي حضور موسوي در انتخابات صورت مي گيرد، استقبال كرده است.محمدرضا خاتمي دبيركل اين حزب در حاشيه كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي اعلام كرد در صورت حضور موسوي در انتخابات، جبهه مشاركت و كانديداي فعلي آن مصطفي معين، از او حمايت خواهند كرد.
اين تلاش ها نشانگر آن است در حالي كه مهدي كروبي، فعاليت هاي خود را با اطمينان خاطر دنبال مي كند، در جبهه اصلاح طلبان پيشرو، هنوز موقعيت معين دلنگراني هاي زيادي را موجب شده و آن ها درمورد موفقيت كانديداي خود دچار ترديد هستند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |