يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۲ - May 8, 2005
مقام معظم رهبري:
مردم كسي را برگزينند كه بانشاط، پرحوصله
با همت مقتدر و هوشمند باشد
* مشاركت عمومي در اين انتخابات مهمتر از هرچيز ديگر است
* مشاركت عمومي در انتخابات نشانه همبستگي ملي است
و همبستگي ملي نيز كشور را در مقابل هر توطئه اي
مصون مي سازد
عكس:مسعود خامسي پور
001599.jpg
فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامي در هفتمين روز از سفر به استان كرمان، صبح ديروز در اجتماع عظيم و پرشور مردم جيرفت رفع مشكلات مادي و معنوي مردم را از اهداف اساسي نظام اسلامي خواندند و افزودند: بايد در زير سايه پرمهر نظام اسلامي، فقر و هرگونه تلخكامي از جامعه رخت بربندد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه تختي جيرفت صورت گرفت، حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر عميق از لطف و محبت هميشگي مردم جيرفت، آگاهي ملت مومن و با اراده ايران را رمز ايستادگي و حضور آنان در صحنه خواندند و  با اشاره به ويژگي هاي نظام اسلامي نظير خدمت و تلاش بي وقفه براي حل مشكلات مردم و رفع محروميتها، مخالفت با هرگونه استبداد و خودرايي، مقابله با هر نوع دخالت خارجي،   عدالتخواهي، ظلم ستيزي و شايسته سالاري، افزودند:   در جمهوري اسلامي ارزشهاي معنوي هر فرد، تعيين كننده رتبه اوست و نه ثروت و قدرت او.
رهبر معظم انقلاب افزودند: ما ادعا نمي كنيم كه به اين اهداف دست يافته ايم اما معتقديم در اين مسير حركت مي كنيم و رهبري براساس وظايف خود و در پرتو هدايت الهي و پشتيباني عواطف پرشور مردم، مراقب است تا جهت گيري نظام از اين اهداف اسلامي و مردمي ، به اهداف ديگري  تغيير نكنند.
ايشان، اهداف مادي و معنوي نظام را ملاكهاي خوبي براي تعيين مسئولان نظام دانستند و با اشاره به انتخابات بسيار مهم رياست جمهوري در بيست و هفتم خرداد افزودند: مشاركت عمومي در اين انتخابات مهمتر از هر چيز ديگر است چرا كه نشان دهنده همبستگي ملي است و همبستگي ملي نيز كشور را در مقابل هر توطئه اي مصون مي سازد، اما انتخاب نامزد اصلح نيز در ميان نامزدهاي صالحي كه صلاحيت آنها تأييد مي شود، داراي اهميت فراواني است.
ايشان در تبيين ويژگي هاي نامزد اصلح به معيارهايي نظير عزم جدي براي ريشه كن كردن فقر و فساد، درك مشكلات معيشتي مردم به ويژه قشرهاي محروم و پيگيري پيشرفت كشور و توسعه صحيح اقتصادي اشاره كردند و افزودند: هنر مردم اين است كه در انتخابات كسي را برگزينند كه به فكر دين و دنيا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظيم پيگيري اهداف مادي و معنوي نظام را بر دوش گيرد كه اين امر خطير، از عهده كسي برمي آيد كه با نشاط، پرحوصله، با همت، مقتدر و هوشمند باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي ابراز اميدواري كردند با تشكيل دولتي قوي، كار آمد و با كفايت، تلاشهاي دلسوزانه دولتهاي قبلي، گسترش يابد و مشكلات ايران عزيز و به خصوص مناطق محروم برطرف شود تا اميدي را كه مردم به اسلام بسته اند، به خوبي و به طور كامل نتيجه دهد.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان از ديدار دوباره با مردم خونگرم و مهربان جيرفت ابراز مسرت كردند و با اشاره به ميهمان نوازيهاي مردم جيرفت در سالهاي تبعيد ايشان به اين شهر افزودند:   مردان و جوانان مومن و وفادار جيرفت و بانوان انقلابي و متدين اين شهر پس از پيروزي انقلاب نيز از امتحانات مختلف، سربلند بيرون آمده اند.
ايشان كارهاي انجام شده در منطقه جيرفت را در مقايسه با قبل از انقلاب، بي نظير برشمردند و با اشاره به استعداد طبيعي فوق العاده اين منطقه و فقر و محروميت غيرطبيعي آن خاطرنشان كردند: در هر گونه برنامه ريزي براي اين منطقه بايد سه مسئله اشتغال جوانان، امنيت و كار فرهنگي را در اولويت قرار داد و به طور كلي در قوه مجريه و همه دستگاهها، بايد هر مسئله اي كه با متن زندگي مردم ارتباط دارد، در درجه اول اهميت قرار داشته باشد.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام تويسركاني امام جمعه جيرفت به نمايندگي از مردم به رهبر معظم انقلاب خوش آمد گفت و گزارشي از وضع منطقه و مشكلات مردم بيان كرد.
001611.jpg
براساس اين گزارش حضرت آيت الله خامنه اي، بامداد جمعه گذشته در يكي از كوه هاي اطراف كرمان، ساعاتي را به پياده روي و كوهنوردي پرداختند.
اين گزارش حاكي است در طول مسير، برخي از جوانان كرماني كه به كوهنوردي آمده بودند، با ايشان گفتگوي كوتاه و صميمانه اي داشتند.در جريان اين سفر آيت الله غيوري نماينده مقام معظم رهبري هم از مناطق زلزله زده زرند بازديد و با تعدادي از اهالي نقاط آسيب  ديده به گفتگو پرداخت.
وي در جمع بازماندگان و مصدومان زلزله زده ريحان شهر ضمن تسليت به بازماندگان حادثه زلزله چهارم اسفند ۸۳ گفت: زلزله امتحان الهي است و همه ما بايد تسليم مشيت الهي باشيم.

نگاه ولايتي به مسايل مهم كشور ؛
خصوصي سازي و كوچك سازي دولت با عدالت اجتماعي تعارض ندارد
دكتر علي اكبر ولايتي گفت: در حال حاضر، سران جريان اصول گرا اعتقاد دارند كه اصول گرايان بايد در انتخابات يك كانديدا داشته باشند و اين حرف منطقي است.
كانديداي مستقل نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار همشهري افزود: من از اول هم در شوراي هماهنگي تأكيد داشتم كه ما بايد با آقاي هاشمي رفسنجاني صحبت كنيم و از اول هم گفته بودم كه اگر آقاي هاشمي بيايد من در صحنه حاضر نخواهم شد.
وي تأكيد كرد: البته آقاي هاشمي هم گفته اند كه اگر ولايتي بيايد من نمي آيم و اين يك احترام متقابل است.
وي افزود: من از سوي ديگر مي خواهم احترام شوراي هماهنگي را نگه دارم. البته نمايندگان ۶ كانديداي اصول گرا براي نحوه معرفي كانديداي نهايي با هم جلسات كارشناسي را داشته اند ولي هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده اند. به هر حال ما به آنچه كه كارشناسان توافق مي كنند پايبند هستيم.وي با اشاره به اين كه كاملا از سياست خصوصي سازي حمايت مي كند، افزود: شرايط كنوني كشور كوچك سازي دولت و اجراي درست سياست خصوصي سازي را اجتناب ناپذير ساخته است و از اين مهم گريزي نيست. وي در عين حال تأكيد كرد: اجراي درست سياست خصوصي سازي دربردارنده عدالت اجتماعي نيز مي باشد و در اين زمينه تعارضي ديده نمي شود. البته در واگذاري كارخانه هاي دولتي به بخش خصوصي، بايد به اين نكته توجه شود كه پس از واگذاري بركار آن نظارت شود، اساساً واگذاري بايد مشروط باشد به اينكه كارخانه ها نوسازي شوند و توليد را بالا ببرند. نه اينكه با تغيير كاربري فقط يك سود كلان نصيب خريداران شود.
ولايتي همچنين در مورد كارآمدسازي اقتصاد كشور ضرورت اصلاحات بنيادين در اين زمينه را مطرح كرد. وزير سابق امور خارجه در مورد اهميت سياست خارجي گفت: در صحنه بين  الملل وزن كشورها در جهان به برخورد وزين و استوار آنها باز مي گردد. هر كجا با عزت ملي برخورد كرده ايم جايگاه بالايي در جهان كسب كرده ايم؛ زيرا در دنيا با كشورها همانگونه برخورد مي كنند كه آنها با دنيا تعامل كنند. در سياست خارجي بايد طرح و برنامه داشته باشيم، دچار روزمرگي نشويم كه آفت بزرگي براي سياست خارجي است.كانديداي رياست جمهوري در مورد ضرورت فعال كردن حيات حزبي در كشور گفت: بايد مردم خود به ضرورت اين كار پي ببرند و اين از طريق توجيه فرهنگي ميسر است. گزارش مفصل اين ديدار به زودي در روزنامه همشهري به چاپ خواهد رسيد.

در پي اظهارات رئيس قوه قضائيه
نيروي انتظامي خواستار اعلام موارد نقض حقوق متهمان شد
به دنبال سخنان رئيس قوه قضاييه در جمع دادستانهاي كشور در مورد تخلفات ضابطان قضايي و عدم رعايت حقوق متهمان از سوي پليس و نيروي انتظامي، سردار عبداللهي سرپرست نيروي انتظامي در نامه اي به آيت الله شاهرودي خواستار ارائه موارد نقض حقوق متهمان شد.
بنابر اين گزارش، در آن سخنان آيت الله شاهرودي حاكميت ضابطان در تحقيقات قضايي و تشكيل پرونده ها را با عنوان «پليس سالاري» شديداً مورد انتقاد قرار داده و از قضات خواسته بود اجازه ندهند پليس و نيروي انتظامي ريش و قيچي را به دست گيرد و هر چه خواست انجام دهد.
آيت الله شاهرودي با اشاره به مواردي از نحوه جلب افراد توسط نيروي انتظامي گفته بود براي جلب فردي كه مشكل چكي دارد آنقدر گناهان كبيره صورت مي گيرد و براي خانواده اش رعب و وحشت ايجاد مي شود.
رئيس قوه قضاييه با استناد به گزارش بازرسان در يكي از زندانها مي گويد: از فردي كه زيرپيراهن به تن داشت سؤال شد كه چرا لباست اين طوري است و او پاسخ داد مرا همين طوري به زندان آوردند.
وي سپس مي افزايد: ما داعيه دار حكومت عدل علي (ع) هستيم، جلب افراد با اين وضعيت حرمت شكني است نه اجراي عدالت بلكه ظلم محض است.
رئيس قوه قضاييه در سخنان خود موارد ديگري از تخلفات ضابطان در نحوه بازداشت ، دستگيري و جلب متهمان در خيابان و يا شيوه بازجويي از آنان را نيز اعلام كرده اند، اما سرپرست نيروي انتظامي در نامه خود به رئيس قوه قضاييه مي گويد موردي در اين زمينه ها (نقض حقوق متهمان) در ناجا وجود نداشته است و اگر رئيس قوه قضاييه مواردي را ملاحظه كرده اعلام كند تا با عوامل آن برخورد قاطع صورت گيرد.
متن كامل نامه سردار عبداللهي به رئيس قوه قضاييه را مي توانيد در صفحه ۶ امروز همشهري بخوانيد.

امارات خواستار ارجاع موضوع جزاير ايراني به شوراي امنيت سازمان ملل شد
ايرنا : شيخ نشين امارات متحده عربي روز جمعه در نامه اي به دبيركل سازمان ملل خواستار آن شده تا موضوع جزاير ايراني تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي درسال جاري، در دستور كار شوراي امنيت قرار گيرد.عبدالعزيز بن ناصر الشمسي سفير و نماينده دائم امارات نزد سازمان ملل درنامه اي خطاب به كوفي عنان دبيركل اين سازمان، از جزاير ايراني خليج فارس به عنوان جزاير اشغالي ياد كرده و درخواست ارجاع مساله آن به شوراي امنيت را كرده است.
در اين نامه كه امروز در سازمان ملل منتشر شد، آمده است:از آنجايي كه راه حلي براي اين منازعه از طريق شيوه هاي مسالمت آميز، مذاكره مستقيم و ارجاع به ديوان بين المللي دادگستري به دست نيامده، خواستار بررسي آن در شوراي امنيت هستيم.سفير اين شيخ نشين حاشيه جنوبي خليج فارس، ضمن ادعاهاي خود، بررسي اين موضوع را در شوراي امنيت سازمان ملل، تضمين يك راه حل جامع و پايدار براي حفظ دستاوردهاي منطقه اي و صلح، امنيت و ثبات بين المللي خوانده است.
موضعگيري آصفي
نسبت به اقدام امارات
حميدرضا آصفي  سخنگوي  وزارت  امور خارجه  در پاسخ به اين موضوع  گفت : سه  جزيره  ابوموسي ، تنب  بزرگ  و تنب  كوچك  جزء لاينفك  سرزمين  ايران  و هرگونه  ادعايي  در اين زمينه  كاملا مردود است .
وي   در واكنش  به  درخواست  امارات  متحده  عربي  براي  بررسي  موضوع  جزاير سه گانه  ايراني  در شوراي  امنيت  سازمان  ملل  افزود: تلاش  كشور امارات  متحده عربي  براي  طرح  اين  موضوع  در محافل  منطقه اي  و بين المللي  اقدامي  نسنجيده  است .
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  تصريح  كرد: بهتر است  دولت  امارات  براي  تقويت  همكاري ها و همگرايي  منطقه اي  براي  خدمت  به  منافع  كشورها و مردم  آن و تحكيم ثبات  و امنيت  اين  منطقه  حياتي  حركت  كند و از دامن  زدن  به  مسايل  تنش  زا در شرايطي  كه  منطقه  خليج  فارس  نياز به  آرامش  و صلح  براي  توسعه  و شكوفايي دارد، اجتناب  ورزد.
آصفي  با اشاره  به  مذاكرات  جمهوري  اسلامي ايران  و امارات  درخصوص  برخي سوءتفاهمات  موجود گفت : تنها راه  رفع  سوء تفاهم  جزيي  پيرامون  جزيره  ايراني ابوموسي  گفتگوهاي  دوجانبه  در فضايي  دوستانه  و به دور از جنجال  و تبليغات است .

شارون: بهتر است با ايران درگير نشويم
آريل شارون، نخست وزير اسرائيل در مصاحبه با روزنامه اسرائيلي معاريو از تغيير حكومت ايران سخن گفته اما تأكيد كرده كه هر اقدامي در جهت چنين تغييري بايد با موضع واحد جامعه جهاني، بويژه دولتهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد صورت بگيرد.
به گزارش سايت آفتاب نيوز به نظرشارون، تغيير حكومت ايران زماني صورت خواهد گرفت كه اين حكومت از همه طرف و تمام زوايا، تحت فشار اقتصادي، ديپلماتيك و سياسي قرار گيرد.
آريل شارون افزود كه براي تغيير حكومت ايران بايد علاوه بر اين فشارها، اين حكومت را در محدوديت زماني نيز قرار داد و خواسته هايي كه از اين حكومت وجود دارد را در برنامه زمانبندي شده مشخصي مطالبه كرد.
وي تاكيد كرد، آمريكايي ها درمورد اينكه آيا اتحاديه اروپا و روسيه در تلاش براي تغيير حكومت ايران به آنها بپيوندند يا نه برآوردهايي دارند، من معتقدم كه روسها و شايد حتي چيني ها براي اين منظور به آمريكايي ها خواهند پيوست.
به نظر من، آنها بايد ائتلافي منسجم از اعضاي ثابت شوراي امنيت ايجاد كنند و تنها آمريكاست كه مي تواند چنين ائتلافي را رهبري كند .
آريل شارون تصريح كرد كه براي تغيير حكومت ايران بايد تدابيري صورت گيرد كه موضوع به شوراي امنيت برده شود. ايران در حال حاضر بر سر فعاليت هسته اي خود درگير مذاكراتي با بريتانيا، فرانسه و آلمان است. وي در پاسخ به اينكه آيا اسرائيل همان گونه كه در سال ۱۹۸۱ به تأسيسات اتمي عراق حمله كرد، تأسيسات اتمي ايران را نيز مورد حمله قرار خواهد داد يا نه گفت كه شرايط كنوني ايران متفاوت از عراق آن روز است.
مخالفت پاكستان با اقدام نظامي عليه ايران
نخست وزير پاكستان ضمن ابراز خرسندي از موفقيت تلاش هاي ديپلماتيك اروپايي براي پايان دادن به بحران پرونده هسته اي ايران با هر گونه اقدام نظامي بر ضد اين كشور مخالفت كرد.به گزارش پايگاه اينترنتي المحيط، شوكت عزيز كه به مالزي سفر كرده است، گفت: هرگونه اقدام نظامي بر ضد ايران تصميم درستي نخواهد بود.
نخست وزير پاكستان همچنين اعلام كرد كشورش به طور مشروط قطعات دستگاه هاي سانتريفوژ خود را بمنظور آزمايش در اختيار آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار خواهد داد.
نخست وزير پاكستان افزود: «ما در حال برگزاري مذاكرات متعددي با آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) هستيم كه به عنوان بخشي از روند (مذاكرات) مربوط به اوضاع ايران و ديگر كشورها است.
ما آماده همكاري با آنها (آژانس) به منظور رسيدن به يك راه حل معتبر براي اين مساله هستيم.»

۶۶ درصد آمريكاييها موافق حمله به ايران نيستند
سايت خبري بازتاب: مؤسسه معتبر نظرسنجي گالوپ اعلام كرد كه براساس يك تحقيق انجام شده، تنها ۲۸ درصد مردم اين كشور موافق اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران هستند.
در عين حال ۶۶ درصد شهروندان آمريكا مخالف قطعي هرگونه حمله بوده و ۶ درصد نيز اظهار نظري نكرده  اند.
مؤسسه گالوپ از اعتبار خاصي در بين مؤسسات همتاي خود در آمريكا برخوردار است.
در اين نظرسنجي كه در ميان احزاب نيز صورت گرفته ۱۷ درصد از اعضاي حزب دمكرات ايالات متحده از موضوع حمله به ايران حمايت كرده  اند در حالي كه اين رقم در ميان اعضاي حزب حاكم، يعني جمهوري خواهان به ۴۳ درصد رسيده است.

رسيدگي مجمع تشخيص مصلحت نظام به يك
مورد اختلاف مجلس و شوراي نگهبان
ايرنا: مصوبه  مجلس  در خصوص  خسارات  ناشي  از خشكسالي  و حوادث  غيرمترقبه  كه  مورد ايراد شوراي  نگهبان  قانون  اساسي  قرار گرفته  بود، با قيد فوريت  در دستور كار جلسه  ديروز مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  قرار گرفت  و مصوبات  مجلس  با اصلاحاتي به  تصويب  رسيد.
در اين  جلسه  كه  وزير امور اقتصادي  و دارايي ، رئيس  كميسيون  اقتصادي  مجلس  شوراي  اسلامي ، فقهاي  شوراي  نگهبان ، معاونين  وزارتخانه هاي  نيرو، كشور و معاون  سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  و رئيس  بنياد مسكن  حضور داشتند، پس  از استماع  استدلالات  شوراي  نگهبان ، مجلس ، رئيس  جمهور و كارشناسان  دولت ، مصوبه  مجلس  شوراي  اسلامي  با اصلاحاتي  به  تصويب  رسيد.
براساس  مصوبه  ديروز مجمع ، به منظور استمرار روند اجرايي  طرحهاي  تملك دارايي هاي  سرمايه اي  مطابق  برنامه  زمانبندي  و جلوگيري  از ايجاد ركود و وقفه  آنها ناشي  از عدم  تحقق  برخي  از اقلام  درآمدي  دولت  از قبيل  درآمد حاصل  از واردات  خودرو، درآمد حاصل  از خدمت  نظام  وظيفه  و خط دوم  تلفن  همراه  و همچنين  پرداخت  هزينه هاي  ناشي  از خسارات  حوادث  غير مترقبه ، به  دولت  اجازه  داده  مي شود اقدامات  لازم  را در قالب  تبصره  مشروحه  ذيل  و مشروط به  عدم افزايش  در سقف  بودجه  عمومي دولت ، در سال  ۸۴ به  عمل  آورد.براساس  اين  گزارش ، در ادامه  جلسه  بحث  بررسي  و تدوين  مقررات  نظارت  بر حسن  اجراي  سياست هاي  كلي  نظام  كه  كليات  آن  در جلسه  قبل  به  تصويب  رسيده  بود، ادامه  يافت  و يك  بند و يك  تبصره  از اين  سياست ها تصويب  شد.

دفتر شبكه تلويزيوني «مهاجر» در تهران پلمب شد
فارس: دفتر شبكه تلويزيوني «مهاجر» در شهر تهران هفته گذشته پلمب شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، دفتر شبكه تلويزيوني «مهاجر» كه فعاليت خود را با مجوز محدود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  از اسفندماه سال گذشته در تهران آغاز كرده بود، هفته گذشته پلمب شد.
اين در حالي است كه مجوز قانوني فعاليت اين شبكه در تهران از اسفند ماه سال گذشته پايان يافته بود و چون هنوز تصميم خاصي در خصوص فعاليت شبكه هاي فارسي زبان در ايران گرفته نشده بود با عدم تمديد فعاليت اين شبكه، «مهاجر» توليد برنامه در تهران را متوقف كرده بود.

آغاز فعاليت هيات هاي اجرايي انتخابات از چهارشنبه در سراسر كشور
فارس: سخنگوي وزارت كشور گفت: همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، هيات هاي اجرايي انتخابات روز چهارشنبه در سراسر كشور تشكيل مي شود.خانجاني مديركل روابط عمومي وزارت كشور با بيان اينكه از روز سه شنبه همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان و با فرمان وزير كشور، عمليات اجرايي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آغاز خواهد شد، بيان داشت: براساس برنامه زمان بندي شده انتخابات، روز سه شنبه فرمانداران و بخشداران سراسر كشور با ارسال دعوت نامه براي ناظرين شوراي نگهبان، دادستان و يا نماينده وي، رئيس ثبت احوال شهرستانها و بخش هاي مستقل، عضو معرفي شده شوراي اسلامي شهرستان و بخش و ۳۰ نفر معتمد محل كه براساس ماده ۳۹ قانون انتخابات تائيد شده اند، زمان جلسه اي در روز چهارشنبه با حضور معتمدين اصلي و علي البدل عضو هيات هاي اجرايي به طور همزمان در سراسر كشور را اعلام مي كنند تا روند انتخابات در مسير اجرايي قرار گيرد.
سخنگوي وزارت كشور با بيان اينكه ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري براساس قانون تنها در مدت ۵ روز انجام خواهد شد، افزود: از ساعت ۸ صبح سه شنبه بيستم ارديبهشت ماه، ثبت نام از داوطلبان آغاز خواهد شد كه تا ساعت ۱۶ هر روز ادامه مي يابد و داوطلبان موظفند ظرف اين ۵ روز با مراجعه حضوري يا معرفي نماينده تام الاختيار به وزارت كشور، نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

پايان بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مياندوره اي
هيات  مركزي  نظارت  بر انتخابات  مياندوره اي  هفتمين  دوره  مجلس  شوراي  اسلامي  از پايان  مرحله  بررسي  صلاحيت  داوطلبان  طي  مدت  هفت  روز در اين  هيات خبر داد.
در اطلاعيه  شماره ( ۲) هيات  مركزي  نظارت  بر انتخابات ، آمده  است : براساس  مستندات  قانوني  و استعلامات  واصله  از مراجع  چهارگانه  و بررسي هاي  لازم  محلي ، تعدادي  از داوطلبان  ثبت نام  شده ، شناسايي  نشده  و يا واجد شرايط قانوني  نبوده اند و در نتيجه  اين  هيات  نتوانسته  است  صلاحيت  آنان  را احراز نمايد.
در اين  اطلاعيه  تأكيد شده ، داوطلباني  كه صلاحيت  آنان  احراز نشده  و يا واجد شرايط قانوني  شناخته  نشده اند، مي توانند به  استناد تبصره هاي  ۲ و ۳ ماده  ۵۲قانون  انتخابات  مجلس ، حداكثر ظرف  مدت  ۲۴ ساعت  از تاريخ  ابلاغ  فرماندار مركز حوزه  انتخابيه ، شكايت  خود را تنظيم  و ارايه  كنند.

خرازي در مصاحبه با «سي.ان.ان» اعلام كرد:
از مذاكرات خسته شده ايم؛خودمان تصميم مي گيريم
ايرنا: «كمال  خرازي»   وزير امور خارجه  جمهوري  اسلامي  ايران  كه  براي  شركت  در نشست  بازنگري  معاهده  «ان پي تي » (پيمان  منع  گسترش  تسليحات  هسته اي ) در آمريكا حضور دارد، ديروز با شركت  در برنامه  سياسي  ديپلماتيك  لايسنس  شبكه  تلويزيوني  سي ان ان  به  پرسشهاي  ريچارد راث  مجري  اين  برنامه  پاسخ  داد.
مجري  اين  برنامه  با اشاره  به  سخنان  مقامهاي  آمريكايي  در زمينه  قطع  و توقف  تمامي  برنامه هاي  هسته اي  ايران  هر چند كه  با نام  فعاليتهاي  صلح آميز صورت  مي گيرد تصريح  كرد كه  دولت  ايران  اعتقاد دارد حق  مسلم  اين  كشور است  كه  فعاليتهاي  مذكور را ادامه  دهد و از اين  فناوري  حساس  بهره مند شود.
خرازي  در زمينه  حقانيت  ايران  براي  استفاده  از فناوري  هسته اي  گفت : هنگامي  كه  دولت  ايران  پروتكل  الحاقي  را امضا كرد، بيش  از هزار بازرس  تسليحاتي  آژانس  بين المللي  هسته اي  در حال  فعاليت  بودند و بازرسان  در جريان  ماموريت  و حتي  پس  از اتمام  آن ، اعلام  كردند به  هيچ  دليل  و مدركي  دال  بر ادامه  برنامه هاي  هسته اي  غيرقانوني  از سوي  ايران  دست  پيدا نكرده اند.
وي گفت: «پيش  از اينكه  دولت  ايران  پروتكل  الحاقي  را امضا كند قرار بود فقط آژانس  را از راه اندازي  هر يك  از تجهيزات  خود آگاه  سازيم  ولي  هيچ  يك  از تجهيزاتي  كه  ايجاد كرده  بوديم  در آن زمان  به  بهره برداري  نرسيده  بود اما پس  از امضا شدن  چند پروتكل ، قرار شد پيش  از استفاده  از تجهيزات ، آژانس  را از اهداف  و برنامه هاي  خود آگاه  نماييم  پس  در مي يابيم  هيچ  خلافي  از سوي  ايران  انجام  نشده  است » .
خرازي افزود: «قبول  دارم  تا حدودي  كوتاهي  و قصور در اين  زمينه  وجود داشته ، اما آنچه  مسلم  است  اين  كوتاهي ها اكنون  اصلاح  شده  و معتقدم  يك  همكاري  صميمانه  ميان  ايران  و آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  وجود دارد. اكنون  اين  پرسش  پيش  مي آيد چرا پيش  از امضاي  پروتكلها، آژانس  را از قصد خود آگاه  نساختيم  كه البته  بايد گفت  براي  اينكه  در آن زمان ، تحت  تحريم  قرار داشتيم .»وي  در مورد اينكه  دولت  ايران  اظهار كرده  از روند مذاكرات  با كشورهاي  اروپايي  خسته  شده ، تصريح  كرد: در واقع  ما از اين  جهت  به  مذاكرات  روي آورديم  كه  بتوانيم  به  نتيجه اي  كاربردي  برسيم  و در حقيقت  مذاكراتي  مفيد و سودمند است  كه  ما را به  يك  نتيجه  مطلوب  برساند و البته  ما هم  در پي  اين  مطلب  هستيم .
خرازي گفت: «ما يك  مهلت  و فرصت  سه  ماهه  براي  ارزيابي  عملكرد اين  مذاكرات  در نظر گرفته ايم  كه  ببينيم  آيا واقعا به  نتيجه  مطلوب  و رضايت  بخشي  خواهد رسيد يا نه . اكنون  هنگامي  كه  مي بينيم  زمان  به  سرعت  در حال  سپري  شدن  است  و ما نيز به  هيچ  نتيجه  قطعي  و موثري  نرسيده ايم  پس  متوجه  مي شويم  زمان  آن رسيده  كه هر چه  زودتر در اين  زمينه  تصميم گيري  كنيم » .وي افزود: «ما از جانب  خود كاملا مطمئن  هستيم  اين  مذاكرات  مي تواند ما را به  يك  نتيجه  مطلوب  و دلخواه  برساند يعني  اينكه  به  ما اجازه  دهد از حق  قانوني  خود در رابطه  با بهره برداري  و استفاده  صلح آميز از فناوري  هسته اي  استفاده  كنيم » .
خرازي  در مورد اينكه  اگر موضوع  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  سازمان  ملل  ارجاع  شود تهران  چه  واكنشي  نشان  خواهد داد، گفت : اولا به  هيچ  روي  نيازي  نيست  اين  موضوع  به  شوراي  امنيت  ارجاع  شود ولي  اگر چنين  نيز شود بايد بگويم  دولت  و مردم  ايران  به  فشار و تحريم  عادت  دارند چرا كه  در جنگ  با عراق  هم  تحريمهاي  شديد بين المللي  را تجربه  كردند و سبب  شد با خودكفايي  بتوانند پاسخگوي  تمامي  نيازهاي  خود باشند بنابر اين  باز هم  مي گويم  دولت  و ملت  ايران  هيچ  هراسي  از تحريم  و فشار نداشته  و آمادگي  كامل  دارند از حقوق  خود دفاع  كنند.

۱۰ وزير براي پاسخ دادن به سئوالات نمايندگان به مجلس مي روند
فارس: ده تن از وزراي كابينه، براي پاسخ دادن به سؤال نمايندگان مجلس اين هفته راهي مجلس شوراي اسلامي مي شوند.عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي براي پاسخگويي به سؤالات نماينده ميناب، نماينده پارس آباد و نماينده سقز به كميسيون عمران خواهد رفت.همچنين محمد رحمتي، وزير راه و ترابري با حضور در اين كميسيون به سؤالات نماينده انديمشك، نماينده دشت آزادگان و نماينده طوالش پاسخ خواهد داد.
مسعود پزشكيان وزير بهداشت و درمان نيز براي پاسخگويي به سؤالات نماينده كرمانشاه، نماينده فردوس طبس و نماينده تالش در كميسيون بهداشت و درمان حاضر خواهد شد.سؤالات نماينده كبودر آهنگ، نماينده ملاير، نماينده رزن و تويسركان از بيژن زنگنه در كميسيون صنايع و معادن بررسي مي شود و صفدر حسيني وزير اقتصاد و دارايي با حضور در كميسيون اقتصادي به سؤالات نماينده اراك و نماينده تهران پاسخ خواهد داد.محمد شريعتمداري وزير بازرگاني نيز براي پاسخگويي به سؤالات نماينده تربت حيدريه و نماينده بافت در اين كميسيون حاضر خواهد شد.
همچنين حبيب الله بيطرف وزير نيرو و بيژن زنگنه براي پاسخ گويي در كميسيون انرژي حاضر خواهند شد.كمال خرازي وزير امور خارجه و مسئولين شوراي عالي امنيت ملي نيز براي بررسي روند پرونده هسته اي ايران در كميسيون امنيت ملي حاضر خواهند شد.
مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش براي پاسخ دادن به سؤال نماينده بوشهر، محمود حجتي براي پاسخ دادن به سؤال نماينده آبادان و كمال خرازي وزير امور خارجه براي پاسخ دادن به سؤالات نماينده زاهدان در صحن علني مجلس حاضر خواهند شد.
همچنين روند پرونده هسته اي ايران با حضور مسئولين شوراي عالي امنيت ملي و وزير امور خارجه روز سه شنبه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

سفر رئيس قوه قضاييه به سيستان و بلوچستان
ايرنا: رئيس  قوه  قضاييه  در راس  يك  هيات  از مقامات  عالي  قضايي  چهارشنبه  هفته  جاري  به  استان  سيستان  و بلوچستان  سفر مي كند.
در جريان اين سفر پنج  هيات  كه  در رأس  آنها يكي  از مقامات  عالي  قضايي  قرار دارند، به  شهرهاي  زابل ، خاش ، سراوان ، ايرانشهر و چابهار سفر خواهند كرد تا ضمن  ديدار با مردم  و مسئولان ، مشكلات  قضايي  اين  مناطق  را مورد رسيدگي  قراردهند.براي  دريافت  نظرات  و پيشنهادهاي  مردم ، يك  پست  صوتي  رايانه اي  بطور شبانه  روز فعال  خواهد بود .

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |