سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۴ - May 10, 2005
تيم ملي با برانكو و زندي به جام جهاني مي رود
بهترين تيم تاريخ فوتبال ايران
سيزده روز براي دو ديدار حساس با كره و بحرين
001872.jpg
جهانگير كوثري: مهم ترين و ارزشمندترين حركت در فوتبال ما بدون هيچگونه تأملي رفتن به جام جهاني است. حضور در اين رخداد بزرگ براي سالها و شايد قرنها نام ما را در تاريخ ورزش و فوتبال جهان حفظ خواهد كرد. فعلا هدف رفتن به جام جهاني است. اين هدف را بايد همه جدي بگيرند- از مسئول اول ورزش كه معاون رئيس جمهوري است تا تماشاگر عادي كه در روي سكوهاي سيماني به حمايت از تيم ملي كشور خود فرياد مي كشد. در اين راه مي توان مهم ترين اتفاقات داخلي فوتبال كه همانا ليگ برتر است را هم ناديده گرفت.
ليگ سه روز ديرتر تعطيل مي شود تا تيمها به بازي بيست و هشتم خود برسند. سيزده روز براي آماده شدن دو نبرد حياتي در تهران كه مي تواند قبل از بازي با ژاپن جواز ورود به جام جهاني را صادر كند وقت باقي است تا فوتبال ما كه متعلق به مردم است، قدرت و داشته  هاي خود را نشان دهد. فوتبال ما دو بار ديگر به جام جهاني رفته است كه نه رئيس و نه سخنگويش افراد فعلي بودند، فوتبال ما به جام جهاني مي رود، چه حرف بزنيم و چه مبارزه منفي با رسانه ها راه بيندازيم، فوتبال به جام جهاني مي رود، حتي اگر ناكارآمد هايي غيرورزشي و غيرفوتبالي در كنار اين پديده اجتماعي باشند.
فوتبال را بايد ياري رساند، حمايتش كرد و تا آخر خط با آن بود. سرمايه هاي ملي را نيز بايد اينگونه حفاظت و حمايت كرد.
رؤساي فوتبالي بسياري آمده اند و رفته اند، از تيمسارهاي قديمي تا بزرگترين بازيكنان ملي پوش واقعي، همه در پيروزي  هاي ايران سهم داشته اند. در اين ميان روسايي داشته ايم كه حتي در سطح ملي و باشگاهي بيشترين افتخار را كسب كرده اند. در لابلاي گذر سخت فوتبال اتفاقات ناخوشايندي هم داشته ايم.
اما امروز فوتبال ما به معناي واقعي اقتدار و موقعيت خاصي دارد. ما بهترين هاي آسيا را داريم، در هيچ مقطعي از تاريخ چنين افتخاراتي كه توأم با تداوم و استمرار بوده باشد را نداشته ايم بهترين هاي ما پروين وحجازي بوده اند كه نظير آنها را كمتر داشته ايم اما هيچكدام از مرزهاي ايران فراتر نرفتند. آري شرايط هم اينگونه نبود، موقعيت با امروز بسيار تفاوت داشت، اما فوتبال هم اين اندازه گسترده و بزرگ نشده بود. در دنياي كوچكتر آن روز چند چهره پا را در آنسوي مرزها قرار دادند كه آندرانيك اسكندريان و ايرج دانايي فرد، بهترين موقعيت را بدست آوردند.
حال قرار است با اين تيم كه هژموني لازم را نسبت به حريفان خود در بازي هاي رفت نشان داد، بازيهاي برگشت را آغاز كنيم. مطمئن، مصمم و با انگيزه.
تيم ملي ما مي تواند به راحتي و در فضايي توأم با آرامش، با همان طراوت هميشگي در دوبازي خود در خردادماه در مقابل كره شمالي و بحرين به خواسته هاي خود برسد.
اين مهم اتفاق خواهد افتاد، غروري در كار نيست، چون حرفه اي ترين بازيكنان را برانكو به ميدان مي فرستد. برانكو خوب مي داند، تفاوت هاي فاحش زندي در ميانه ميدان با بقيه كه بادشان مي كنند در چيست و اختلاف ميرزاپور با ديگران چه اندازه است و دايي چه ارزشهايي دارد.ژاپن و بحرين تمام نيروي سياسي، اقتصادي و ورزشي خود را به كار برده اند تا در اين فرصت حساس ما را جا بگذارند.

پس از آخرين ديدار مقدماتي جام جهاني مقابل ژاپن
تيم ملي فوتبال با تيم هاي جمهوري چك و اسكاتلند ديدار خواهد كرد
مهر: تيم ملي فوتبال كشورمان قصد دارد براي آمادگي هر چه بيشتر در راه مسابقات جام جهاني چند ديدار تداركاتي برگزار كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان كه در حال حاضر با ۷ امتياز در صدر جدول دور مقدماتي جام جهاني قرار دارد، پس از آخرين ديدار خود در اين مرحله كه روز ۲۷ مردادماه برگزار مي شود قصد دارد دو ديدار با تيم هاي اروپايي برگزار كند.
براساس رايزني هاي فدراسيون فوتبال كشورمان قرار است اين تيم دو ديدار دوستانه با تيم هاي جمهوري چك و اسكاتلند برگزار كند. اين دو ديدار حتي در صورت عدم راهيابي مستقيم تيم ملي فوتبال كشورمان به جام جهاني براي مرحله پلي آف برگزار خواهد شد.

«زيكو» ، ملي پوشان فوتبال ژاپن را معرفي كرد
ايرنا: سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  اسامي بازيكنان  اين  تيم  در ديدار دوستانه برابر تيم هاي  امارات  عربي  متحده  و پرو پيش  از ديدار مقابل  تيم  بحرين  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  را اعلام  كرد.
زيكو با اعلام  اسامي  بازيكنان  تيم  ژاپن  گفت : برگزاري  ديدارهاي  تداركاتي ، تيم  ژاپن  را به  آمادگي  مطلوب براي  ديدار با تيم  بحرين  خواهد رساند.
زيكو اظهار داشت : بايد با باشگاه هاي  اروپايي  در مورد زمان  پيوستن  هيده تاشي  ناكاتا از فيورنتينا، شونسوكه  ناكامورا از رجينا، كوجي ناكاتا از مارسي  و آتسوشي  ياناگيساوا از مسينا به  تيم  ملي  صحبت  كنم .
بنابر اين  گزارش ، شينجي  اونو، جونيچي  ايناموتو و نائوهيروتاكاهارا بازيكنان  تيمهاي  فاينورد، وست  برومويچ  و  هامبورگ  نيز براي  حضور در مسابقات  دوستانه  تيم  ملي  ژاپن   برابر پرو و امارات  به  اين  كشور بازخواهند گشت .
اسامي بازيكنان  تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  به  شرح  زير است :
دروازه بانان : يويچي  دوي ، سيگو نارازاكي  و يوشيكاتسو كاواگوچي .
مدافعان:  آتسوهيرو ميورا، ماكوتو تاناكا، تسونياسو مياموتو، الساندروسانتوز، يوجي  ناكازاوا، كيسوكه  تسوبوي  و آكيرا كاجا.
هافبكها:تاكاشي  فوكونيشي ، ميتسو اوگاساوارا، ماساشي  موتوياما، يونيچي  ايناموتو، شينجي  اونو و ياسوهيتو اندو.
مهاجمان: تاكايوكي  سوزوكي ، نائوهيرو تاكاهارا، كيجي  تامادا و ماساشي اوگورو.

در انتخاب سنگين وزن تيم ملي كشتي آزاد
عدالت رعايت نشد
001866.jpg
محمدرضا منصوريان: در شرايطي كه محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي مي گويد عليرضا رضايي براي مداواي زانوي آسيب ديده اش عازم شهر كارلسروهه در كشور آلمان مي شود، با تصميم مربيان تيم ملي كشتي آزاد اين كشتي گير براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در كشور چين انتخاب شده و قرار است در رقابت هاي وزن ۱۲۰ كيلوگرم به ميدان بيايد.
به دنبال اين انتخاب فردين معصومي كشتي گير گيلاني اين وزن به دليل اعتراض به اين عمل، اردوي تيم ملي را ترك و اعلام كرد كه حاضر نيست حتي به عنوان كشتي گير ذخيره به چين برود.
در اينكه عليرضا رضايي نايب قهرمان المپيك است و از چنين حقي هم برخوردار است كه در چين كشتي بگيرد، هيچ اعتراضي وجود ندارد، اما اينكه كشتي گيري مثل معصومي كه همواره يكي از منظم ترين قهرمانان حاضر در اردوهاي تيم ملي است و اين بار هم چندين ماه با دور ماندن از خانه و خانواده وظيفه خود را به نحو احسن انجام داده است، چنين سرخورده و دلسرد اردو را ترك كند و مربي محترم تيم ملي هم در اين زمينه بگويد كه چون تيم ملي نيازمند حضور يك سردار در تركيب خود است، به اين دليل رضايي را انتخاب كرده ايم، حركت سنجيده و پخته اي نيست و منطقاً نمي توان از آن دفاعي كرد. اگر فردين معصومي در پيكارهاي جام تختي ضعيف كشتي گرفته و به زعم مربيان حال حاضر تيم ملي نمي تواند استحقاق حضور در پيكارهاي آسيايي چين را داشته باشد، چيزي نيست كه در فاصله ۳ هفته تا شروع اين مسابقه ها به وي ابلاغ شود.
او خودش مي گويد: قبل از برپايي اردو به من گفتند برايت كشتي انتخابي مي گذارند و حالا جور ديگري تصميم گرفته اند. نمي دانم تصميم گيرندگان چه جوابي براي وجدان خود دارند.
۹۵۰۰ فرانك سوئيس جريمه باشگاه هاي ايراني
فدراسيون  بين المللي  كشتي ، (فيلا) مبالغ  جرايم  هفت  باشگاه  حاضر در رقابتهاي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  را اعلام  كرد.
اعلام  اين  جرايم  به علت  غيرقانوني  اعلام  كردن  مبلغ  قرارداد كشتي گيران  خارجي  حاضر در ليگ  كشتي  ايران  توسط فيلا صورت  گرفته  است .
بنابراين  گزارش ، در پي  پيگيريهاي  مستمر فدراسيون  بين المللي  كشتي  درباره  اين  موضوع ، فيلا با ارسال  نامه اي  جداگانه  بار ديگر نسبت  به  بازپرداخت جرايم  توسط باشگاه هاي  فوق  تأكيد كرد.
مبالغ  جرايم  هفت  باشگاه  كشتي  كشورمان  به  شرح  زير اعلام  شده  است .
۱ - باشگاه  پيروزي  ۱۷۰۰ فرانك  سوئيس
۲ - باشگاه  پاس  ۱۲۰۰ فرانك  سوئيس
۳ - باشگاه  سلام  جويبار ۱۵۰۰ فرانك  سوئيس 
۴ - باشگاه  پيام  ارتباطات  ۱۵۰۰ فرانك  سوئيس
۵ - باشگاه  راه  آهن  خراسان  ۱۴۰۰ فرانك  سوئيس
۶ - باشگاه  نفت  تهران  ۱۲۰۰ فرانك  سوئيس
۷ - باشگاه  پتروشيمي ۱۰۰۰ فرانك  سوئيس 
انتخاب مربيان تيم كشتي دانشجويان
عسگري محمديان و غلامرضا محمدي به عنوان مربيان تيم ملي كشتي آزاد دانشجويان در مسابقات يونيورسياد جهاني شركت مي كنند.
مسابقات دانشجويان جهان مرداد ماه سال جاري در ازمير تركيه برگزار مي شود كه عسگري محمديان و غلامرضا محمدي (مربيان تيم ملي بزرگسالان) به عنوان دو مربي تيم كشتي آزاد دانشجويان در اين رقابت ها حضور خواهند داشت.

تعداد تيم هاي خارجي بوكس جام فجر به يازده تيم رسيد
گروه ورزشي: تعداد تيم هاي خارجي شركت كننده در مسابقات بين المللي بوكس جام فجر به يازده تيم رسيد.
مدير روابط عمومي فدراسيون بوكس با اعلام اين خبر به همشهري گفت: پيش از اين تيم هاي ارمنستان، قزاقستان، قرقيزستان، آذربايجان، تايلند، اندونزي و پاكستان براي حضور در اين پيكارها اعلام آمادگي كرده بودند.
محمود فرج زاده تعداد تيم هاي ايراني در اين مسابقات را سه تيم كامل اعلام كرد. وي اضافه كرد: اصفهاني ها با تدارك وسيع، خود را آماده ميزباني اين دوره از پيكارها كرده  اند.

مصطفي كارخانه در صنام ماند
گروه ورزشي: مصطفي كارخانه در اين فصل از ليگ برتر باشگاههاي ايران همچنان در تيم صنام ماندگار شد. ديروز و پس از جلسه اي طولاني با حضور مسؤولان باشگاه صنام رفتن سرمربي اين باشگاه به پيكان منتفي شد.
كارخانه در گفتگويي كوتاه به خبرنگار همشهري گفت: ارتباط عاطفي ام با تيم صنام و علاقمندي مسئولان آن باعث شد تا با وجود ترديد در ادامه همكاري و تجربه همراهي در يك تيم جديد متقاعد به ماندن شوم. وي افزود: بزودي برنامه  هاي تيم واليبال صنام را براي فصل جديد ليگ برتر اعلام خواهم كرد.

دبيركل كميته ملي المپيك:
در بحث بودجه، تكواندو در اولويت اول قرار دارد
گروه ورزشي: دبيركل كميته ملي المپيك با اعلام حمايت مجدد از فدراسيون تكواندو گفت: من در جايي نگفتم كه تيم ملي تكواندو در مسابقات جهاني اسپانيا انتظار ما را برآورده نساخت، بلكه اين حرف مربوط به تيم اعزامي به بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي بود.علي كفاشيان، درمورد حضور تيم ملي در مسابقات مادريد افزود: در اين پيكارها، يك بار ديگر نايب  قهرمان جهان شديم و اگر آن مسئله براي مهدي زاده پيش نمي آمد، مي توانستيم رقابت نزديك تر با كره داشته باشيم. دبيركل كميته ملي المپيك پيرامون بودجه اين رشته اعلام داشت: ما در بحث تقسيم بودجه تكواندو را در اولويت اول قرار داده ايم هم براي بانوان و هم براي آقايان و حمايت همه جانبه اي از اين تيم در مسابقات آسياي دوحه قطر و المپيك ۲۰۰۸ پكن خواهيم داشت.

خبرهاي فوتبال جهان
آرسنال در انتظار بهبودي آنري و ليوندبرگ
001878.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: تيم فوتبال آرسنال اميدوار است دو بازيكن كليدي خود به نام هاي تيري آنري و فردي ليوندبرگ را در ديدار فينال جام حذفي مقابل منچستر يونايتد در اختيار داشته باشد.آنري و ليوندبرگ در بازي روز يكشنبه مقابل ليورپول غايب بودند.تيري آنري از ۹ آوريل و در ديدار با ميدلزبرو از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد.تيم آرسنال روز چهارشنبه هفته جاري در چارچوب B رقابتهاي ليگ برتر با اورتون ديدار مي كند.
ونگر براي اينكه اين دو بازيكن براي فينال هفته آينده در جام حذفي به آمادگي كامل برسند آنها را در ديدار با اورتون به ميدان نخواهد فرستاد.آرسنال در حال حاضر با ۸۰ امتياز در مكان دوم جدول قرار دارد و حضورش در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا در سال آينده قطعي است.
يك برزيلي در چلسي
تيم فوتبال چلسي قهرمان زودهنگام رقابتهاي ليگ برتر قصد دارد تا لئوناردو «دي سانتوز» ملقب به «دده» مدافع چپ تيم بروسيا دورتموند را به خدمت بگيرد.اين مدافع ۲۷ ساله برزيلي با ارائه بازي هاي درخشان در بوندس ليگا نظر مقامات اين باشگاه را به خود جلب كرده است.«دده» از سال ۱۹۹۸ با بروسيا دورتموند قرارداد بسته و تاكنون ۱۶۵ بازي در اين تيم انجام داده و ۱۰ گل نيز به ثمر رسانده است.او پيش از دورتموند در تيم آتلتيكو مينيرو عضويت داشت.برخلاف چلسي كه توسط آبراموويچ سرمايه دار روس اداره مي شود تيم دورتموند در اين فصل با مشكلات عديده اي مواجه شد.
«كارلوس» پيراهن خود را اهدا كرد
001875.jpg
روزنامه  ال پايس  چاپ  اسپانيا روز دوشنبه  تصاويري  از روبرتو كارلوس  مدافع  برزيلي  باشگاه  رئال  مادريد را به  چاپ  رساند كه  وي  را در حال  اهداي پيراهن  خود به  رئيس  سابق  گروه  هواداران  افراطي  باشگاه  موسوم  به  اولتراسور نشان  مي دهد.به  نوشته  اين  روزنامه  كارلوس  بعد از پيروزي  ۵ بر صفر رئال  مقابل  ريسينگ  سانتاندر در روز شنبه  پيراهن خود را به  خوزه  لوييس  اوچايتا اهدا كرد تا براي  تامين  بخشي  از هزينه سفر هواداران  افراطي  و تشويق  تيم  رئال  در مسابقات  خارج  از خانه  هزينه شود.اوچايتا در سال  ۱۹۹۸ به  علت  تلاش  براي  حمله  به  داور مسابقه  تيم هاي  بسكتبال  رئال  - بارسلونا به  مدت  سه  سال  از ورود به  ورزشگاه ها محروم  شد و در همان  سال  همراه  با هفت  عضو ديگر گروه  اولترا سور، به  خاطر حمل  پرچم  و صليب  شكسته  نازي ها پيش  از برگزاري  يك  مسابقه  از جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا در آلمان ، دستگير شد.
اعضاي  اين  گروه  تندرو در چندين  مورد از وقايع  نژادپرستانه  كه  درفصل  جاري  در ورزشگاه  سانتياگو برنابو روي  داده ، شركت  داشتند.باشگاه  رئال  به  خاطر اهانت  اين  افراد به  بازيكنان  سياه  پوست  باشگاه بايرلوركوزن  در ماه  نوامبر، به  پرداخت  ۹ هزار و ۷۸۰ يورو محكوم  شد.
تكذيب شايعه ترك «تروسيه»از المپيك مارسي
فيليپ  تروسيه  سرمربي  باشگاه  المپيك  مارسي  فرانسه  روز دوشنبه  شايعه استعفاي  خود به  علت  قبول  پنجمين  شكست  خانگي  اين  تيم  در فصل  جاري  رقابت هاي دسته  اول  باشگاه هاي  اين  كشور را تكذيب  كرد.
بعد از باخت  اين  تيم  مقابل  كان در روز شنبه  كه  احتمالا به  قيمت  از دست  دادن  سهميه  حضور در پيكارهاي  فصل آينده  جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا تمام  خواهد شد، شايعه  كناره گيري تروسيه  قوت  گرفته بود .

بسكتبال بر سر دوراهي
نزديكي دو رخداد آسيايي مشكل آفرين شد
001869.jpg
گروه ورزشي _ شاكري: نزديكي دو رويداد مهم قاره اي براي بسكتبال ايران مشكل آفرين شده و آن را بر سر دوراهي قرار داده است.
از يك سو صباباتري با برخورداري از چهار ملي پوش و درخواست استفاده از سه بازيكن ملي پوش ديگر در انديشه حضور قابل قبول در مرحله نهايي مسابقات باشگاه هاي آسياست و از طرف ديگر تيم ملي هم با فاصله زماني ناچيز به مسابقات جام ملتهاي آسيا فكر مي كند. با بالارفتن توقع مردم از بسكتبال به دليل كسب دو عنوان قهرماني در رده هاي جوانان و اميد در آسيا مسئولان بسكتبال نمي خواهند در رقابتهاي قاره اي كه جنبه انتخابي جهان را نيز دارد غافلگير شده و فرصت مهمي چون راهيابي به مسابقات قهرماني جهان را از دست بدهند.
در اين ميان، افرادي چون رضا مشحون و عنايت الله آتشي كه به ترتيب مسئوليت مديريت تيمهاي ملي و دبيري فدراسيون را بر عهده دارند، معتقدند كه موقعيت تيم ملي بر صباباتري نماينده باشگاهي ما ارجح تر است و آنها دليل اين امر را نيز در صورت عدم نتيجه گيري تيم ملي زير سئوال رفتن بسكتبال ملي مي خوانند.
آن طرف قضيه مهران شاهين طبع كه به نوعي در زمره كادر رهبري تيمهاي ملي قرار دارد و سرمربي تيم جوانان ايران محسوب مي شود بدون موضع گيري و درك شرايط موجود همانند آتشي و مشحون مي گويد: موفقيت تيم ملي بسكتبال براي ما مهم تر است و من حتي حاضرم بدون ياران كمكي به فيليپين برويم. (فيليپين ميزبان مرحله نهايي مسابقات باشگاه هاي آسياست.)
به ديد ما با وحدت نظري كه در صحبتهاي مشحون، آتشي و شاهين طبع ديده مي شود مي توان به حل اين مشكل در جلسات مشترك خوشبين بود كه هم صبا با تمام قدرت در رقابت هاي باشگاه ها حاضر شود و هم تيم ملي بتواند از اعتبار خود دفاع كند.

آغاز اردوي تيم ملي واليبال ايران در آكادمي ملي المپيك
گروه ورزشي _ علي شاكري: نخستين اردوي تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران براي شركت در مسابقات انتخابي جهان (۲۰۰۶ ژاپن) عصر امروز در محل آكادمي ملي المپيك آغاز مي شود. فدراسيون واليبال براي اين اردو از ۱۸ بازيكن دعوت به عمل آورده است.
«پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي كه براي جذب دكتر «هادي» پزشك متخصص طب سوزني و مذاكره براي چند بازي تداركاتي براي تيم ملي به كره جنوبي سفر كرده بود، بامداد امروز وارد تهران شد. حسن منصوري، عباس برقي و ايرج مظفري دستياران ايراني پارك  محسوب مي شوند.
اثبات قدرت مربيان ايراني
رئيس فدراسيون واليبال در مصاحبه با ايسنا، خبر از قطعي شدن سرمربيگري «پارك كي ون» در تيم دانشجويان ايران در مسابقات جهاني دانشجويان داد.
وي در مورد دليل اين انتصاب گفت: نمي خواهم بازيكنان تيم ملي كه اسكلت اصلي تيم دانشجويان را تشكيل مي دهند در برخورد با دو تفكر و سيستم متفاوت دچار سردرگمي شوند. يزداني خرم در مورد علت بكارگيري پارك كي ون و ست كوويچ در تيم هاي باشگاهي در فصل قبل گفت: مي خواستم آنان بدانند كه كار در تيم هاي باشگاهي چقدر سخت و دشوار است و خوشحالم كه مصطفي كارخانه قدرت مربيان ايراني را به آنان نشان داد.
خراسان تيم دوم پيكان
ايران خودرو خراسان تيم دوم پيكان تهران در رقابت هاي ليگ برتر باشگاههاي ايران خواهد بود. اين خبر را حسين حسيني رئيس هيأت واليبال باشگاه پيكان اعلام كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |