يكشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۴ - May 22, 2005
ورزش
Front Page

رسول خطيبي و مجتبي جباري تازه واردهاي تيم ملي
۲۵ بازيكن و آغاز تمرينات تيم ملي
002835.jpg
گروه ورزشي: آخرين كنفرانس مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ پيش از ديدار برابر كره ي شمالي و بحرين بعدازظهر ديروز در آكادمي ملي فوتبال برگزار شد.
برانكو، با اشاره به حساسيت دو ديدار تيم ملي برابر بحرين و كره  شمالي اين دو بازي را مهم ترين ديدارهاي چهار سال اخير تيم ملي در عرصه  بين المللي خواند و افزود: براي آمادگي در اين دو ديدار تمرينات خود را از امروز در محل كمپ تيم هاي ملي برگزار مي كنيم كه براي اين امر از ۲۵ بازيكن براي شركت در اردوي تيم ملي دعوت كرديم و اين بازيكنان به جز دو بازيكن سپاهان و بازيكنان لژيونر (به غير از كريمي) بايد امروز خود را به كادر فني تيم ملي در هتل المپيك معرفي كنند.
وي درباره  زمان كامل شدن تركيب ۲۵ نفره  تيم ملي گفت: رحمتي و خطيبي به دليل همراهي تيمشان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا كمي ديرتر به ما ملحق خواهند شد. اما ملي پوشان پاس طبق قولي كه مسئولان اين باشگاه داده اند در تمرينات حضور خواهند داشت. ضمن آن كه حسين كعبي دوشنبه به ما ملحق خواهد شد و كريمي با مساعدت باشگاه الاهلي و شخص وينفرد شفر امروز به عنوان اولين لژيونر در تمرينات حاضر خواهد شد.
ايوانكوويچ در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيده بود چقدر از نحوه  عملكرد تيم ملي رضايت داريد گفت: به عنوان مربي از عملكرد تيم ملي رضايت دارم.گواه صحبت من نتايج تيم ملي است و معتقدم كه كادر فني و بازيكنان بر طبق بررسي هاي انجام شده عملكرد بسيار مثبتي داشتند.ضمن آن كه كادر فني سعي كرده تا حد ممكن جو خوبي را در تيم ملي بوجود بياورد.
وي با تشكر از تلاش ملي پوشان براي ماندن در فرم مطلوب تصريح كرد: ملي پوشان سزاوار اين نتايج هستند.ما دور رفت را با بهترين نتايج پشت سر گذاشتيم و جاه طلبي بازيكنان من براي شروع دور برگشت بهترين دليل براي موفقيت تيم ملي در سه ديدار آينده خواهد بود.
خبرنگاري از برانكو پرسيد آيا حضور سي هزار تماشاگر مي تواند باعث كاهش كارايي ملي پوشان در ديدار برابر كره  شمالي شود كه برانكو گفت: حادثه  ناگواري پس ازبازي با ژاپن اتفاق افتاد ،همه  ما اميدواريم كه ديگر چنين حوادثي تكرار نشود.
بي ترديد مطمئن هستم سي هزار تماشاگر حاضر در ديدار برابر كره  شمالي به اندازه  يكصد و بيست هزار تماشاگر تيم ملي كشورشان را تشويق خواهند كرد و جور بقيه را خواهند كشيد.
برانكو درباره  دليل انتخاب تيم ملي آذربايجان براي انجام ديدار دوستانه گفت: براي انتخاب تيمي براي انجام ديدار دوستانه هميشه مشكل داشته ايم.به ويژه آن كه زماني كه ما انتخاب كرده ايم با تاريخ فيفا همخواني نداشته باشد.پيش از انتخاب آذربايجان با سنگاپور و تايلند نيز مذاكره داشتيم.همچنين گرجستان نيز براي انجام ديدار دوستانه برابر ما ابراز تمايل كرده بود.
اما به دليل بسته بازي كردن تيم آذربايجان اين تيم را انتخاب كرديم و اين همان روشي است كه بحرين و كره  شمالي با آن بازي خواهند كرد.
اسامي نفرات تيم ملي فوتبال ايران
اعلام شد
سرمربي تيم ملي ايران فهرست بازيكنان تيم ملي براي دو ديدار انتخابي جام جهاني برابر كره شمالي و بحرين در تهران را اعلام كرد.
ابراهيم ميرزاپور، سيدمهدي رحمتي، محمد محمدي، حسين كعبي، ستار زارع، علي بداوي، محمد نصرتي، رحمان رضايي ، يحيي گل محمدي ، جلال كاملي مفرد ، جواد نكونام ، سيد محمد علوي ، مجتبي جباري ، فريدون زندي، محرم نويدكيا، ايمان مبعلي، جواد كاظميان، مهدي مهدوي  كيا، عليرضا واحدي نيكبخت، علي كريمي، علي دايي، وحيد هاشميان، آرش برهاني، غلامرضا عنايتي و رسول خطيبي بازيكنان دعوت شده به تيم ملي هستند.

آرسنال در ضربات پنالتي جام حذفي را از منچستر ربود
002841.jpg
سرنوشت قهرماني جام حذفي انگليس در جدال سنتي آرسنال و منچستر يونايتد در ورزشگاه «ملينيوم كارديف ولز» پس از ۱۲۰ دقيقه پيكار پرهيجان ولي بي حاصل به ضيافت پنالتي ها سپرده شد.آرسنال درست در ثانيه هاي پاياني وقت اضافه ده نفره شد و از اين بابت بسيار خوش شانس بود كه در گرماگرم بازي اين اتفاق نيفتاد.
در مجموع ۱۲۰ دقيقه، منچستر يونايتد فرصت هاي بيشتري براي رسيدن به گل داشت كه «نيستلروي» ناآماده بارها اين موقعيت ها را به راحتي از دست داد. آرسنال در غياب «تيري آنري» مهاجم گلزن خود در اين بازي خط حمله اش هرگز آن زهر هميشگي را نداشت و حتي «ونگر» به ناچار پناه به تعويض «برگ كمپ» برد.در ضربات پنالتي، «ينس لمن» دروازه بان آلماني آرسنال كه در طول بازي بارها ناكامي مهاجمان منچستر را رقم زد با مهار ضربه «پل اسكولز» جام قهرماني را به «هايبوري» برد. براي آرسنال در ضربات پنالتي، لورن، ليونبرگ، وان پرسي، اشلي كول و ويرا هر ۵ ضربه را تبديل به گل كردند. چهار ضربه پنالتي به ثمر رسيده منچستر را نيستلروي، رونالدو، روني و روي كين وارد دروازه آرسنال كردند.

سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز:
بعضي از بازيكنان تيم ما با فولادي ها در ارتباط بودند
002832.jpg
خبرنگار همشهري: مصاحبه لوكابوناچيچ سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز با روزنامه هاي ورزشي كه در اكثرنشريات ( ازجمله خبر ورزشي، نود، پاس جوان و...) به چاپ رسيد، نكات تازه اي از ديدار استقلال اهواز و فولاد را مطرح كرد.
بوناچيچ اين چنين شروع مي كند: بازيكنان ما قابل اعتماد نيستند و اينچنين ادامه مي دهد: اگرچه ما مي توانستيم با اختلاف ۲ گل بر حريف غلبه كنيم. اما افت تيم باعث شد تا بازيكنان انگيزه خود را از دست داده و نتوانند مثل هميشه ظاهر شوند. فولادي ها تيم مرا مي شناختند وگرنه به راحتي آنها را شكست مي داديم. به جرأت مي گويم كه آنها در تيم من جاسوس داشتند. برخي از بازيكنان قابل اطمينان نيستند و مسائل تيم را به رقيب انتقال مي دهند. متأسفانه يك سري از بازيكنان ما با فولادي ها ارتباط داشتند.

رئيس فدراسيون دو و ميداني:
فتح سكوهاي آسيايي و جهاني دور از دسترس نيست
002829.jpg
گروه ورزشي: اگر ساز و كارهاي موجود براي دو و ميداني كشور فراهم شود، فتح سكوهاي آسيايي، جهاني و حتي المپيك دور از دسترس قهرمانان دو و ميداني كشور نيست.
حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر هنوز با سطح اول آسيا فاصله داريم و اين فاصله هم زياد است اما در بعضي از ماده ها اين فاصله در حال كم شدن است. مثل پرتابها و پرش ها، اگر به همين سرعت پيشرفت كنيم در دو سال آينده در آسيا قدرت اول خواهيم شد. وي در مورد بودجه اختصاصي به فدراسيون دو و ميداني گفت: در سال جديد ۲۰ ميليون به بودجه فدراسيون اضافه شده يعني از ۳۶۰ ميليون به ۳۸۰ ميليون تغيير كرده اما هزينه هاي فدراسيون دو و ميداني به قدري سرسام آور است كه نمي توان با اين مبالغ بودجه آن را تأمين كرد. بطور مثال كشور قطر براي بودجه فدراسيون دو و ميداني ۵۰ ميليون دلار هزينه مي كند و نبايد از فدراسيون دو و ميداني انتظار زيادي داشت.
جلالي در ادامه گفت: با توجه به هزينه هاي بالاي مربيان خارجي با امكاناتي كه فدراسيون دارد ما نمي توانيم مربيان طراز اول دنيا را به خدمت بگيريم. آنها شاگردان المپيكي و جهاني دارند و كمتر حاضر مي شوند به ايران بيايند.
جلالي در پايان گفت: در بعضي از مواد ما مربيان داخلي خوبي داريم اما سالهاست كه از علم روز دور بوده اند و بايد با برگزاري كلاسهاي آموزشي در ارتقاي سطح علمي آنها بكوشيم تا از اين نظر نيز به خودكفايي برسيم.

چين، روسيه و صربستان
حريفان تداركاتي ملي پوشان نوجوان واليبال
002838.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: تيم واليبال نوجوانان ايران نماينده اول آسيا در مسابقات جهاني الجزاير از هفته آينده راهي اردو خواهد شد. براي نخستين اردو قرار است شش بازيكن جديد هم به اردو دعوت شوند.
درمورد بازي هاي تداركاتي اين تيم هم تصميم گرفته شد تا تيم هاي روسيه، چين و صربستان كه براي بازي با تيم جوانان به تهران سفر مي كنند با اين تيم نيز ديدار كنند.
نكته جالب درمورد بازيكنان تيم نوجوانان اينكه ۳ بازيكن اين تيم موردتوجه «پارك كي ون» واقع شدند.
مشكل تيم واليبال بانوان
وضعيت تيم واليبال بانوان ايران براي حضور در بازي هاي كشورهاي اسلامي مشخص نيست. ديروز يزداني خرم رييس فدراسيون واليبال در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: درمورد حضور تيم بانوان ما با مسئولان برگزاري اين بازي ها اختلاف سليقه داريم.
وي افزود: باتوجه به ادغام انجمن واليبال بانوان در فدراسيون واليبال، مسئوليت برد و باخت اين تيم به فدراسيون مربوط مي شود و از همين رو تا زماني كه از نحوه و شرايط بازيكنان، كادر فني، بودجه و برنامه هاي آمادگي اين تيم آگاهي پيدا نكنيم نمي توانيم درباره چگونگي حضور اين تيم در بازي هاي فوق اظهارنظر كنيم.
ديدار آ كوستا با نخست وزير ژاپن
در يك سال مانده به آغاز شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال مردان جهان آكوستا رييس فدراسيون بين المللي واليبال FIVB با كويزومي نخست وزير ژاپن ديدار و لوح يادبود اين فدراسيون را به وي اهدا كرد. آكوستا حضور ۱۷۴ كشور را در مسابقات مقدماتي واليبال قهرماني مردان و زنان جهان يك ركورد دانست و ابراز اميدواري كرد كه ژاپن بتواند همانند گذشته در ده شهر اين كشور اين رويداد بزرگ را به خوبي برگزار كند. كويزومي هم اظهارداشت: اميدوارم كه ورزشكاران با خاطرات خوبي كشورمان را ترك كنند.
ازبكستان در گروه ايران و استراليا
در پايان رقابتهاي انتخابي واليبال قهرماني جهان در بانكوك، ازبكستان با كسب مقام دوم با صعود در گروه ايران و استراليا قرار گرفت. با حضور احتمالي قطر اين بازيها اوايل تيرماه در تهران آغاز مي شود.
تايلند تيم اول بازيهاي انتخابي بانكوك در گروه E با تيمهاي چين و هند همگروه شد.

پيكارهاي كشتي جوانان _ تركيه
۴ مدال طلا، يك نقره و يك برنز براي ايران
محمدرضا منصوريان: خبرهاي رسيده از شهر بورسا در كشور تركيه محل برگزاري پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جوانان حاكي است كه نمايندگان اعزامي كشورمان در شروع اين مسابقه ها صاحب نتايج قابل قبولي شده اند. در كشتي آزاد و در مبارزه هاي وزن ۵۰ كيلوگرم «وحيد جلالي بهار» در پي پيروزي برابر كشتي گيران تركيه و قزاقستان صاحب گردن آويز طلا شده است. در همين وزن «بيژن آكبرزاده» از كشورمان صاحب مدال نقره شد. در وزن ۶۶ كيلوگرم «نصرالله فدايي» دومين مدال طلاي تيم ما را به دست آورد. فدايي در فينال حريفي از تركيه را از پيش رو برداشت و به مقام قهرماني رسيد. «اميرمرادي گنجي» سومين چهره طلايي تيم ايران بود. اين جوان مازندراني زماني كه كشتي گيري از كشور ميزبان را ضربه فني كرد به مقام قهرماني دست يافت. «سعيد اميري» و كشتي گيري از قزاقستان در اين وزن سوم شدند.
در كشتي فرنگي نيز مردان جوان كشورمان در اولين روز اين مسابقه ها يك مدال طلا و يك برنز به دست آوردند. در وزن ۹۶ كيلوگرم «محمد قرباني» با پيروزي مقابل كشتي گيراني از تركيه و آلمان به مقام قهرماني دست يافت و در وزن ۶۶ كيلوگرم «حسن زيدوند» با پيروزي مقابل حريف ترك خود در ديدار رده بندي به مدال برنز قناعت كرد. در پيكارهاي بين المللي كشتي جوانان در تركيه علاوه بر كشتي گيران كشورمان تيم هايي از كشورهاي ازبكستان، گرجستان، آلمان، قزاقستان، آذربايجان، آفريقاي جنوبي، مجارستان و ۶ تيم از كشور ميزبان حضور دارند.

مربيان و داوران ايران در سمپوزيوم جهاني هندبال
گروه ورزشي: سمپوزيوم مربيگري و داوري هندبال زير نظر فدراسيون جهاني قرار است از ۳۰ خردادماه در شهر بانكوك تايلند تشكيل شود. در همين ارتباط و در پي دعوت كنفدراسيون هندبال آسيا، فدراسيون هندبال ايران ۶ تن را نامزد حضور در اين كنفرانس كرده است. در بانكوك آخرين دستاوردهاي داوري و مربيگري براي شركت كنندگان تدريس خواهد شد. عليرضا سليماني، سيد ابوالحسن مهدوي، كيوان صادقي، محسن اخگر، عليرضا حبيبي و مهدي اخوان نمايندگان ايران روز ۲۸ خردادماه عازم بانكوك مي شوند. اين كنفرانس ۶ روز به طول مي انجامد.

فوتبال دسته اول جام آزادگان
راه آهن در ريل صعود حركت مي كند
گروه ورزشي: رقابتهاي مرحله اصلي فوتبال دسته اول جام آزادگان امروز با دو بازي حساس پيگيري مي شود. در يزد تيم قندي ميزبان صنعت نفت آبادان است. قندي ۱۰ امتيازي است و براي صعود تنها به يك امتياز نياز دارد اما نفتي ها براي جبران يك شكست و يك مساوي مقابل راه آهن و باقي ماندن در كورس مدعيان بايد در يزد پيروز شود كه در مقابل ۳۰ هزار تماشاگر يزدي كار بسيار سختي است.
در مشهد، نيز تيم پيام ارتباطات به ديدار راه آهن تهران مي رود. پيام ارتباطات هيچ اميدي به صعود ندارد و اين تيم تنها تيمي است كه از قافله مدعيان خارج شده اما راه آهن با گذر از سد پيام ارتباطات صعودش را محتمل خواهد كرد.راه آهن در بازي قبلي، كار بزرگي كرد و با چهار گل نفت آبادان را مغلوب كرد و امروز نيز مي تواند به اين مهم دست يابد. راه آهن با مديريت مسعود معمايي در ريل افتخار قرار گرفته است.

آخرين هفته بوندس ليگا
بوخوم، روستوك و فرايبورگ سقوط كردند
گروه ورزشي _ حسن حيدري: آخرين هفته از رقابتهاي بوندس ليگا برگزارشد و طي آن تيم هاي بوخوم، روستوك و فرايبورگ به دسته دوم سقوط كردند و هرتابرلين، اشتوتگارت و لوركوزن به رقابتهاي جام يوفا راه يافتند. بايرن مونيخ، شالكه و وردربرمن نيز در ليگ قهرمانان به ميدان مي روند.در هفته پاياني بايرن مونيخ با پيروزي سه بر يك از سد اشتوتگارت گذشت. در اين بازي بالاك (۲۷) صالح حميدزيچ (۳۰) و مكاي (۷۱) براي بايرن گلزني كردند. تنها گل اشتوتگارت توسط سابياز (۸۸) به ثمر رسيد.بايرن با اين پيروزي با ۷۷ امتياز در صدر جدول به كار خود پايان داد.تيم شالكه نيز اين هفته در مصاف با فرايبورگ سه بر دو به پيروزي رسيد. شالكه با كسب عنوان نايب قهرماني بدون حضور در بازي هاي مقدماتي به ليگ قهرمانان راه يافت.سه گل شالكه در اين ديدار توسط ساند (۶) و بوردون (۸۹ و ۵۵) به ثمر رسيد.تيم هامبورگ نيز كه در خانه به مصاف بوخوم رفته بود يك بر صفر شكست خورد «ديابانك» در دقيقه (۳) تك گل بوخوم را به ثمر رساند.
در اين ديدار توماس دال از نيمه دوم مهدوي كيا را به جاي تاكاهارا وارد بازي كرد.
در ساير بازي هاي اين هفته ماينتز دو بر يك نورنبرگ را شكست داد. هرتا با هانوفر به تساوي بدون گل رسيد. در پرگل ترين بازي هفته لوركوزن پنج بر يك از سد گلادباخ گذشت. ولفسبورگ دو بر يك بيلفلد را از پيش روبرداشت و دورتموند دو بر يك روستوك را در هم كوبيد.كايزرسلاترن نيزدر خانه دو بر يك از وردربرمن شكست خورد.بروفسكي (۱۳) و والدز (۴۲) دو گل كايزرسلاترن را درون دروازه حريف جاي دادند.
در اين ديدار زندي از دقيقه ۴۶ تعويض شد.

امتياز تيم فوتبال كاوه به خارج از تهران انتقال داده نمي شود
گروه ورزشي: سازمان تربيت بدني و اداره كل تربيت بدني استان تهران با انتقال امتياز تيم كاوه تهران به هر تيمي خارج از استان تهران مخالفت خواهد كرد.
چندي پيش اعلام شده بود كه مدير كنوني تيم استقلال اهواز امتياز تيم كاوه تهران كه در ليگ دسته اول جام آزادگان حضور دارد را خريداري كرده و اين تيم با نام استقلال آبادان در ميادين حضور پيدا مي كند و اين امر باعث خوشحالي مردم محروم و فوتبال دوست آبادان شده بود اما بعد از مدتي اعلام گرديد اين تيم با نام استقلال كيش به ميدان خواهد رفت و اين در حاليست كه اداره كل تربيت بدني استان هرمزگان و مسئولين هيات فوتبال اين استان كه جزيره كيش زيرمجموعه از اين استان محسوب مي شد سالهاست به دنبال ارتقاء سطح فوتبال بندرعباس و ديگر مناطق محروم اين استان هستند. آيا فوتبال كيش آنقدر پتانسيل دارد كه در ليگ شركت كند. شركت در ليگ حق بچه هاي محروم بندرعباس و يا آباداني است.

محروميت و جريمه نقدي براي تيم فوتبال شهيد قندي يزد
كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  روز شنبه  راي  خود درباره  تيم  شهيد قندي  يزد، يكي  از تيم هاي  دسته  اول  باشگاههاي  كشور را كه  صعود آن به  ليگ برتر قطعي  شده  است ، اعلام  كرد.
اين  راي  در خصوص  ديدار تيم  شهيد قندي  يزد و صنعت  نفت  آبادان  كه  ۱۱ارديبهشت  ماه  جاري  در ورزشگاه  تختي  آبادان برگزار شد، مي باشد.
كميته  انضباطي  در راي  خود، محمود احمدي  بازيكن  شماره  ۴ اين  تيم  را به  مدت  ۳ جلسه  از همراهي  تيمش در مسابقات  رسمي محروم  و مبلغ  ۳ ميليون  ريال  جريمه  نقدي  محكوم  كرد.
اين  كميته  همچنين  اقدام  احد شيخ  لاري  سرمربي  اين  تيم  در اعتراض  به داور و تحريك  تماشاگران  را محكوم  كرده  و نامبرده  را علاوه  بر توبيخ  كتبي و درج  در پرونده ، مبلغ  ۳ ميليون  ريال  جريمه  كرد.

ميناوند غايب سرشناس در بازي با العين
تيم فوتبال سپاهان روز دوشنبه عازم امارات مي شود
تيم فوتبال فولاد مباركه سپاهان به منظور برگزاري آخرين ديدار خود در مسابقات مقدماتي جام باشگاههاي آسيا روز دوشنبه عازم امارات مي شود.
به گزارش روز شنبه روابط عمومي باشگاه سپاهان، تيم فوتبال اين باشگاه سه شنبه شب در ورزشگاه شهر العين به تمرين خواهد پرداخت . براساس اين گزارش تمرينات آماده سازي تيم فوتبال سپاهان عصر ديروز و امروز در مجموعه ورزشي پلي اكريل اصفهان برگزار مي شود.
بجز پيمان نادري ساير بازيكنان تيم فوتبال سپاهان در آمادگي قرار دارند و تمرينات خود را با جديت برگزار مي كنند.
مهرداد ميناوند ديگر بازيكن تيم سپاهان نيز بدليل دو اخطاره بودن مقابل تيم العين امارات غايب است.
تيم فوتبال سپاهان روز چهارشنبه در آخرين ديدار مرحله مقدماتي جام باشگاههاي آسيا ميهمان تيم العين امارات است.
تيم فوتبال سپاهان به همراه تيم هاي الشباب عربستان ، العين امارات و الوحده سوريه در گروه اول مسابقات جام باشگاههاي آسيا حضور دارد و حتي با كسب نتيجه مساوي و يك امتياز، مي تواند به دور بعدي اين مسابقات راه يابد.

با قطعي شدن ميزباني ايران در جام جهاني ژيمناستيك
۲۱ كشور براي حضور در تهران اعلام آمادگي كردند
گروه ورزشي: با اعلام قطعي فدراسيون بين المللي ژيمناستيك مبني بر ميزباني ايران براي برگزاري جام جهاني اين رشته تاكنون ۲۱ كشور براي حضور در تهران اعلام آمادگي كرده اند.
زمان پيش بيني شده و مورد توافق فدراسيون بين المللي و فدراسيون ايران روزهاي ۱۱ تا ۱۴ آذرماه ۸۴ است.
بر اين اساس كشورهاي چين، ژاپن، روسيه، آمريكا، اوكراين، بلاروس، استراليا، برزيل، بلغارستان، كانادا، كوبا، كرواسي، اسپانيا، فرانسه، مجارستان، ايتاليا، قزاقستان، لتوني، هلند، روماني و اسلووني آمادگي خود را براي شركت در اين دوره از مسابقات اعلام كرده اند.
مدت زمان اعلام آمادگي تيم ها براي حضور در رقابت هاي جام جهاني تهران تا نهم مهرماه امسال تعيين شده است.
براي نخستين بار در تاريخ ژيمناستيك ايران، ميزباني يكي از بزرگترين رويدادهاي اين رشته ورزشي به كشورمان واگذار شده است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |