يكشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۴ - May 22, 2005
در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان
عامل قتل خانه ويلايي كرج محاكمه شد
002823.jpg
گروه حوادث: سرايداري كه به انگيزه سرقت، صاحبخانه اش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه منكر هرگونه قتل عمدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه كه با حضور قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشار برگزار شد به گفته رضوانفر _ نماينده دادستان _ ابوالقاسم (۲۳ ساله) متهم به سرقت، آزار و اذيت، ايراد ضرب و جرح عمدي و قتل عمدي فروغ زن ۷۵ ساله اي است كه در خانه ويلايي اش در ملارد كرج به طرز فجيعي به قتل رسيده است.
براساس محتويات پرونده، ظاهراً فروغ از وضع مالي بسيار خوبي برخوردار بوده است. اين زن كه صاحب يك خانه ويلايي در منطقه ملارد كرج بود. به ابوالقاسم و همسرش اجازه مي دهد تا به عنوان كارگر و مستخدم به خانه اش رفت و آمد داشته باشند. وي كه به همراه پسرش فريد در آن خانه زندگي مي كرد ، پس از مدتي تصميم گرفتند تا از اين زوج جوان بخواهند تا ديگر در خانه شان مشغول به كار نشوند. بنابراين، يك روز قبل از حادثه يعني ۶ اسفند ماه سال ۸۲ فريد به بهانه اينكه خودرو سمندش با مشكل روبه رو شده است ابوالقاسم را به تهران آورد و در طول مسير به او گفت كه مادرم تصميم گرفته تا كارگر ديگري را به آن جا بياورد.
رضوانفر در ادامه گفت: ابوالقاسم زماني كه اين صحبت ها را از طرف فريد شنيد شروع به گريه كرده و با التماس به او مي گويد مادرش را از اين تصميم منصرف كند. او زماني كه متوجه مي شود فروغ (صاحبخانه) تصميم قطعي خود را گرفته است. از آ ن جايي كه از قبل نقشه سرقت را طراحي كرده بود، تصميم مي گيرد آن را عملي كند بنابراين صبح روز حادثه ۷ اسفند ماه سال ۸۲ ، فريد را به بهانه اينكه آبگرمكن خانه خراب است به زير زمين برده و با كلنگي كه از قبل آماده كرده بود، سه ضربه به سر او وارد مي كند. سپس زماني كه مطمئن مي شود فريد بيهوش بر روي زمين افتاده است داخل خانه رفته و پس از اينكه فروغ ۷۵ ساله را به شدت با لگد كتك زده بود، با كلنگ چند ضربه به سرش وارد كرده و از محل متواري مي شود.
نماينده دادستان بيان داشت: براساس نظريه پزشكي قانوني، علت اصلي مرگ شكستگي جمجمه اعلام شده است. بنابراين براساس محتويات پرونده و اعتراف صريح متهم به قتل، نظريه پزشكي قانوني، درخواست اولياي دم مجرميت ابوالقاسم محرز شناخته شده و تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه اولياي دم پس از حضور در جايگاه از درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم را كردند سپس ابوالقاسم در دفاع از خود پس از تفهيم اتهام وارده گفت: من قتل عمدي را قبول ندارم.
وي در تشريح روز حادثه گفت: نقشه سرقت را از قبل طراحي كرده بودم. چون فروغ وضع مالي خيلي خوبي داشت. در آن شرايط كه همسرم باردار بود و من اگر از آن خانه بيرون مي رفتم هيچ جاي ديگري براي كاركردن نداشتم. روز حادثه من او را با كلنگ زدم اما وقتي از خانه خارج مي شدم فروغ هنوز زنده بود. بعد از فرار هم به اسلامشهر رفتم كه چند روز بعد دستگير شدم. به همين خاطر تنها اتهام قتل عمدي را قبول ندارم.
در همان لحظه قاضي عزيزمحمدي با نشان دادن تصاويري از صحنه كشف جسد و بازسازي صحنه قتل، از متهم خواست تا حقيقت را بازگو كند اما ابوالقاسم به بي گناهي خود در وقوع قتل عمدي پافشاري كرد.
سپس وكيل متهم با ارائه لايحه اي از وي به دفاع پرداخت و قرار است حكم در خصوص پرونده ظرف چند روز آينده صادر شود.

پسر ۱۵ ساله به اتهام قتل شبه عمد
به پرداخت ديه محكوم شد
002820.jpg
گروه حوادث: پسر ۱۵ ساله اي كه در يك حادثه دوستش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، به پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پسر نوجوان كه حسين نام دارد متهم بود كه در تاريخ ۹ آبان ماه سال ۸۳ يكي از رفقايش به نام اميرعباس (۱۹ ساله) را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است.
حسين كه نزد قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، در آخرين دفاع گفت: من او را كشته ام اما اصلاً قصد كشتن او را نداشتم. عصر روز حادثه در حياط خانه مان با چاقو در حال صاف كردن طلق موتورسيكلتم بودم كه ناگهان زنگ خانه به صدا درآمد. در را كه باز كردم ديدم چند تن از دوستان و رفقاي قديمي هستند كه براي تفريح كردن دنبال من آمده بودند. مقابل در خانه مان كه در خيابان نبرد بود در حال شوخي كردن بوديم كه ناگهان اميرعباس از دور به سرعت شروع به دويدن كرد و فكر كرد ما در حال نزاع با هم هستيم. همين كه خواستم چاقو را از مهلكه دور كنم ناگهان تيزي آن به قلب اميرعباس وارد شد و او زخمي گرديد.
حسين ۱۵ ساله ادامه داد: آقاي قاضي من اصلاً قصد كشتن دوستم را نداشتم چون با او مشكلي نداشتم. او تنها زماني كه چاقو را در دست من ديد، احساس كرد ما با هم درگير شده ايم.
برپايه اين گزارش، قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشار، با توجه به دفاعيات حسين، اتهام قتل را شبه عمد قلمداد كرده و با صدور راي پسر ۱۵ ساله را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم كردند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

دستگيري دو دوست كلاهبردار در كرج
002826.jpg
گروه حوادث:دو دوست كه با جعل اسناد بانك رفاه مبلغ ۴۰ ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند در كرج به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما،كارمند يكي از شعب بانك رفاه در شهرستان كرج كه چندي پيش متوجه ارائه چك جعلي توسط يكي از مشتريان بانك به نام «محمد - م» شده بود رئيس شعبه را در جريان گذاشت.
او نيز با معطل كردن مشتري، با مأموران اداره آگاهي تماس گرفته و از آنها خواست براي بررسي اين موضوع در بانك حاضر شوند.
پليس با حضور در محل، متهم را دستگير كرد و او را براي بازجويي هاي بيشتر به اداره آگاهي انتقال داد.متهم به نام «محمد - م» روز بعد ، در اعترافاتش گفت، با همدستي يكي از دوستانم اقدام به جعل اسناد بانك رفاه كرده و سپس به نوبت از اين بانك مبالغي پول دريافت كرده و در بانك صادرات به حسابي كه براي خودمان باز كرده بوديم واريز كرديم.
اين متهم افزود، اين فكر حسن بود كه با عملي كردن آن ما توانستيم ۴۰ ميليون تومان پول از اين طريق به جيب بزنيم.
محمد در ادامه ، مخفيگاه حسن را لو داد كه پس از آن، مأموران با اطلاعاتي كه از طريق محمد به دست آورده بودند توانستند حسن را در تهران شناسايي و دستگير كنند.
رسيدگي به پرونده اين متهمان ادامه دارد.

حادثه در جهان
تلاش براي يافتن كودكان گم شده
سايت جنايي: اف.بي.آي تلاش گسترده اي را براي يافتن خواهر و برادر ۸ و ۹ ساله اي كه از منزل محل سكونتشان ربوده شده و اجساد مادر، برادر و يك مرد در منزل آنها پيدا شده آغاز كرده است.
اف.بي.آي اعلام كرده است كه درخصوص اين پرونده به دنبال مردي ۳۳ ساله به نام روبرت لانترمي گردد. روبرت از دوستان نزديك اين خانواده بوده است. علاوه بر اين، همسايگان اين خانواده شهادت داده اند كه در روز حادثه وي را ديده اند كه از منزل مقتولان بيرون مي آمده است.مأمور تحقيق پرونده ضمن اعلام اين مطلب كه فعلاً دغدغه  اصلي پليس يافتن كودكان ربوده شده است گفت: ما مطمئن نيستيم كه اين كودكان ربوده شده باشند. تنها نكته اي كه ما از آن اطلاع داريم اين است كه كودكاني كه در اين منزل زندگي مي كرده اند در حال حاضر مفقود شده اند.
قربانيان اين حادثه مادر چهل ساله مفقود شدگان و برادر ۱۳ ساله آنها هستند. طبق تحقيقات پليس جنازه سوم متعلق به يكي از همسايگان اين خانم است. و كتي اين اواخر متوجه اين امر شده بود و به همين دليل وي او را به قتل رسانده است.
پس از اين اعترافات، مأموران پاكت سيگاري را در نزديكي نهري كه جنازه كتي در آن پيدا شده بود، يافته و پس از انجام آزمايشات دقيق مشخص شد كه نمونه DNA شخص سومي با نمونه DNA يافت شده بر روي لباس هاي كتي تطابق دارد.متهم ۳۸ ساله دوم در حال حاضر با يك مورد اتهام تعرض به كتي روبه رو است. پليس تاكنون وي را با اتهام قتل عمد روبه رو نكرده است.زماني كه متهم فوق براي پاسخگويي به پاره اي از سؤالات در دادگاه حضور يافت، پدر كتي نيز حضور داشت. وي در اين خصوص گفت: من در تعجب هستم. نفر بعدي چه كسي خواهد بود. نمي دانم در آن روز وحشتناك چه بلايي بر سر دخترم آمده است.
قتل كتي در طول سه دهه گذشته در شهر محل سكونت وي اولين قتل بوده است.
مأمور تحقيق پرونده ضمن ابراز اين مطالب اعلام كرد به نظر نمي رسد كه حادثه فوق خودكشي بوده باشد. پليس پس از مصاحبه با پدر اين كودكان اعلام كرد كه حادثه فوق وي را به شدت شوكه كرده است.والدين اين كودكان در سال ۲۰۰۱ رسماً از هم جدا شده بودند. دادگاه سرپرستي سه تن از كودكان را به مادر و سرپرستي دو كودك ديگر را به پدرشان سپرده بود. روز حادثه يكي از همسايگان اين خانواده براي احوال پرسي به منزلشان مراجعه كرده و اجساد را پيدا كرده بود.

حيرت روستاييان در روسيه
از ناپديد شدن شبانه آب يك درياچه
بي.بي.سي: ساكنان يك روستا در مركز روسيه، واقع در ۵۰۰ كيلومتري مسكو، مي كوشند معماي ناپديد شدن آب درياچه اي در اطراف روستاي خود را كه گفته مي شود يك شبه اتفاق افتاده حل كنند. برخي مي گويند اين درياچه در روستاي بالوتنيكووا از گذشته هاي دور، از روزگار ايوان مخوف، اينجا بوده است اما آب آن به حجم تقريبا ۷۷۵ ميليون ليتر يك شبه ناپديد شده، گويي بخار شده و به هوا رفته است. ماهيگيران محلي كه پيش از سايرين به اين موضوع پي بردند با مشاهده حفره عظيمي كه از درياچه به جا مانده است انگشت حيرت به دهان بردند.
روستاييان حتي آتش نشان محل را خبر كردند اما پيدا بود كه آنها او براي رسيدگي به وضعيتي از اين نوع از تجهيزات يا آموزش لازم برخوردار نبودند.
مقام هاي منطقه بر اين باورند كه آب درياچه در غاري زيرزميني تخليه شده است.

درخواست ستاره تيم فوتبال چلسي
از سارقان منزلش
هرالدسان: ستاره تيم فوتبال چلسي انگليس از سارقان منزلش خواست تا فقط كفش هاي مخصوص فوتبال او را باز گردانند.
هفته گذشته سارقان به منزل «فرانك لامپارد» يكي از ستاره هاي تيم فوتبال چلسي دستبرد زده و علاوه بر اتومبيل ، اقلام ديگري نظير تلويزيون و رايانه او را به سرقت بردند.براساس اين گزارش ، اقلام سرقتي پس از مدت كوتاهي پيدا و به لامپارد بازگردانده شد، اما در بيان اجناس سرقتي، كفش هاي مخصوص فوتبال لامپارد نيز وجود داشت كه هنوز به دستش نرسيده است.او از سارقان درخواست كرده كه كفش هايش را بازگردانند.اين گزارش مي افزايد: هنگام وقوع سرقت ، لامپارد به همراه همسرش در منزل مشغول استراحت بودند و هيچ آسيبي نديدند.
گفتني است ، در رابطه با اين سرقت يك مرد ۲۰ ساله دستگير شد كه تا اطلاع ثانوي و ادامه توضيحات لازم به قيد ضمانت آزاد شد.

شكايت از پليس ژاپن به دليل سهل انگاري
ديلي يوميوري:كوتاهي پليس ژاپن در دستگيري «تاكايوكي تني» ۲۹ ساله ، مردي كه چندي پيش دختر دانش آموز ۱۷ ساله اي را در استان «هايوگو» به گروگان گرفته بود، منجر به گروگان گيري دختر نوجوان ديگري در استان «اوزاكا» شد.براساس اين گزارش، «تني» كه دو ماه پيش ، دختر دانش آموزي را ربوده بود، چندي بعد با ترفندي از جانب دختربچه فريب خورد و در چندي قدمي مأموران قرار گرفت . اين در حالي است كه دختر با طراحي نقشه اي ، «تني» را خام كرد و همره او به يك فروشگاه رفت.
در همين حال او به سوي مأموران شتافت و موضوع ربوده شدنش را براي آنان بازگو كرد.اين گزارش مي افزايد، مأموران با متوجه شدن موضوع، قصد دستگيري آدم ربا را داشتند ولي با عدم واكنش سريع خود ، موجب فرار او شدند. متهم كه از دست پليس گريخته بود، چند روز بعد دوباره، دختر ديگري را به گروگان گرفت ولي اين بار توسط پليس رديابي و دستگير شد.گفتني است، دختر ۱۷ ساله كه از روز حادثه تاكنون همچنان شوكه است، با شكايت از مأموران سهل انگاري آنها را عامل اين حادثه و حادثه گروگان گيري اخير مي داند.

حبس ابد، نتيجه تهديد به آدمخواري
هرالدسان: يك زنداني استراليايي به اتهام نوشتن نامه تهديد آميز براي يك روانپزشك مبني بر اينكه او را خواهد خورد، به حبس ابد محكوم شد.
يك زنداني استراليايي به اتهام نوشتن نامه تهديد آميزي مبني بر قتل يك روانپزشك و خوردن گوشت او به حبس ابد محكوم شد.براساس اين گزارش، «نورمن جيمز پاين» ، ۲۷ ساله كه از چندي پيش در زندان بود به اتهام نوشتن نامه تهديد آميز براي يك روانپزشك مبني بر قتل او و خوردن گوشتش در دادگاه «بريسبان» استراليا محاكمه شد.دادگاه بريسبان استراليا در اين باره گفت: پاين يك بار هم پيش از اين نامه تهديد آميزي مبني بر انجام اعمال منافي عفت براي يك دادستان فرستاده بود.شاكيان اين پرونده از جمله روانپزشك و دادستاني كه نامه هاي تهديدآميز دريافت كرده بودند از دادگاه خواستند او را به حداكثر مجازات رسانده، به طوري كه هرگز آزاد نشود.اين گزارش حاكي است، در مدتي كه او در بازداشت بود، مزاحمت هاي بسياري براي زندانيان فراهم كرده و در اين مدت، خوي وحشيانه او براي مسئولان ثابت شده است.گفتني است، «پاين» طي سال هايي كه در زندان بودند به قتل يكي از زندانيان نيز متهم شده بودند.

۵۶ سال زندان اعضاي شبكه قاچاق در اسكاتلند
بي.بي سي: چهار نفر از اعضاي يك باند قاچاق مواد مخدر در «گلاسكو» به اتهام قتل و قاچاق به ۵۶ سال زندان محكوم شدند. اين باند در يك درگيري در حين قاچاق ، شخصي را به قتل رساندند ولي با سرنخ هايي كه پليس بدست آورد توانست اعضاي اين باند را شناسايي و به طور غافلگيرانه دستگير كند.بنابراين گزارش پليس در بازرسي از خانه اين مجرمان انواع مهمات و سلاحهاي جنگي و مقدار زيادي هرويين كشف و ضبط كرد.

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز :
قاچاقچيان محموله گلدكوئيست را به دريا ريختند
فارس: سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: قاچاقچياني كه محموله گلدكوئيست را از طريق غيرقانوني وارد كشور مي كردند در رويارويي با مأمورين، تمامي اين محموله را در دريا ريخته اند كه هم اكنون در تلاش هستيم تا اين محموله را از دريا خارج كنيم.
محسن بهرامي افزود: هم اكنون كار خارج كردن اين محموله از دريا در حال انجام است و تا كنون نيز مقداري از آن از زير آب خارج شده است.
وي مكان كشف اين محموله را بندر لنگه ذكر كرد و گفت: مطابق گزارش نيروي انتظامي يك محموله ديگر در يكي از بنادر جنوب كشف شده است كه اين محموله به صورت سالم توقيف شده است.
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت:  محموله هاي فوق كه به صورت غيرقانوني در حال واردشدن به كشور بود به مقصد شيراز در حال حمل بوده است.
وي افزود: قرار بود طي مراسمي از سوي اين شركت محموله ها به افراد سرشاخه خود در شيراز تحويل شود.

مردي به خاطر اختلافات خانوادگي همسر و فرزند ۱۸ ماهه اش را كشت
ايسنا: مردي به علت اختلافات خانوادگي، در اقدامي جنون آميزهمسر و فرزند ۱۸ ماهه اش را كشت و خود را تسليم پليس كرد.
راز اين جنايت زماني فاش شد كه روز جمعه جواني ۲۱ ساله اهل و ساكن روستاي «عينجيك» شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان با مراجعه به پاسگاه پليس ادعا كرد كه زن و فرزندش را كشته است.
با انجام تحقيقات پليسي، جسد غرق به خون زني حدوداً بيست ساله به همراه پسر ۱۸ ماهه اش در منزل وي كشف شد.
در بررسي هاي مقدماتي از اجساد، پليس دريافت كه مقتولان توسط فرود آمدن شيء نوك تيز در ناحيه سينه، به قتل رسيده اند. بر اين اساس اجساد براي روشن شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
تحقيقات ماموران پليس از « ابراهيم- ص» نشان داد كه وي به علت اختلاف با همسرش مرتكب قتل شده است.
وي در خصوص حادثه به پليس گفت:  درگيري هاي مكرر با همسرم مرا به ستوه آورده بود. روز حادثه پس از يك نزاع در حالي كه از شدت عصبانيت از خود بي خود شده بودم، به آشپزخانه رفتم و با چاقو همسر و فرزندم را به قتل رساندم.
گفتني است تحقيقات از اين متهم براي روشن شدن انگيزه اين قتل همچنان ادامه دارد.

دستگيري مادري هنگام دفن نوزاد ۴۰ روزه اش
ايسنا:مادري هنگام دفن نوزاد ۴۰ روزه اش در دارالرحمه شيراز توسط ماموران كلانتري ابوذر شيراز دستگير شد.
اين زن ادعا كرده است كه شب گذشته در پارك خواب بوده و فرزندش خفه شده است .
اين مادر در حالي اين ادعا را مطرح كرد كه هيچ مدركي دال بر شناسايي و احراز هويت به همراه نداشت .
پليس تحقيقات خود را در اين باره آغاز كرده است.

عمليات غافلگيرانه براي دستگيري سارق
گروه حوادث: سارقي هنگام پنهان كردن لوازم سرقتي در يكي از خيابان هاي تهران به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، اين سارق هنگام مخفي كردن لوازم سرقتي غافلگير شد، به اين ترتيب كه ماموران گشت انتظامي ۱۴۰ باغ فيض تهران روز پنج شنبه به دو نفر در حال پنهان كردن شيئي در ميان درختان خيابان اسكندرزاده مشكوك شدند.
آن دو كه متوجه حضور ماموران شده بودند پا به فرار گذاشتند اما طي يك تعقيب و گريز كوتاه يكي از آنها به نام «سعيد - ن» دستگير شد.
در بازرسي بدني از اين متهم سه دستگاه راديو پخش خودرو كشف و ضبط شد.
او كه همه درها را به سوي خود بسته مي ديد با پيشنهاد رشوه به ماموران خواست تا او را رها كنند ولي ماموران او را تحويل مراجع قضايي دادند.
سعيد طي بازجويي ها به هفت فقره سرقت لوازم خودرو با همدستي شخصي به نام «سياه» در محدوده هاي خيابان اسكندرزاده، پونك و سردار جنگل اعتراف كرد.
تلاش براي دستگيري همدست او همچنان ادامه دارد.

واژگوني تريلر حامل بنزين در خيابان دماوند تهران
بر اثر واژگوني تريلر حامل بنزين در خيابان دماوند تهران، سرنشين آن در دم فوت و راننده آن نيز مجروح شد.اين حادثه به دنبال واژگوني يك خودرو تريلر حامل بنزين در ساعت ۱۴ روز جمعه در خيابان دماوند زير پل شهيد بابايي به سمت پارچين رخ داد كه منجر به مسدود شدن اين محور شد.علت اين حادثه در دست بررسي است.

قتل كودك ۹ ساله به خاطر سيخ ترياك
گروه حوادث: مادر معتادي كه به خاطر كشيدن ترياك كودك ۹ ساله خود را به قتل رسانده است به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت كه پرستار بيمارستان فياض بخش در تماس تلفني با پليس ۱۱۰ مدعي شد كه كودك ۹ ساله اي به نام امين در اثر شكنجه و كتك خوردن در اين بيمارستان جان باخته است.
بلافاصله مأموران كلانتري در محل حاضر شدند و در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه پسربچه به نام امين معروف به اميد است و ساعتي قبل توسط مادرش به اين بيمارستان منتقل شده است. پزشك اورژانس در نخستين معاينات به پليس گفت، پسربچه دچار خونريزي مغزي شده است و آثار شكستگي در بدنش مشهود است. به اين ترتيب شهناز (مادر پسر ۹ ساله) با دستور بازپرس ويژه قتل بازداشت شد و تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت. وي در ابتدا مدعي شد كه پسرش در حال بازي كردن، به شدت زمين خورده و در حالي كه بيهوش بوده به بيمارستان آورده شده است. اما با توجه به نوع مرگ امين و تناقض گويي هايي كه شهناز داشت وي به اداره آگاهي رباط كريم انتقال يافت تا تحت بازجويي بيشتري قرار گيرد.
شهناز، زماني كه دريافت هيچ راه نجاتي براي وي وجود ندارد لب به اعتراف گشود و گفت: عصر امروز در حال كشيدن ترياك بودم كه از امين خواستم سيخ ترياك را به من بدهد اما او از اين كار سرپيچي كرد و من كه در حال خودم نبودم عصباني شده و او را به باد كتك گرفتم.
او در بخش ديگري از اظهاراتش به مأموران گفت: روز حادثه، وقتي از دوستم جواد خواستم تا به خانه ام بيايد، پسرم مخالفت كرد اما جواد به خانه ام آمد و هر دو بساط ترياك را رديف كرديم، وقتي پسرم بنا را به ناسازگاري گذاشت، هر دو عصباني شديم و من او را كتك زدم در همان لحظه جواد، از شدت عصبانيت پسرم را بلند كرد و محكم به زمين كوبيد.
كارآگاهان با توجه به اظهارات شهناز، جواد را تحت تعقيب ويژه قرار دادند و توانستند وي را نيز دستگير كنند.
جواد نيز زماني كه متوجه شد شهناز به راحتي اعتراف كرده است به عمل مجرمانه خود اعتراف كرد.به اين ترتيب با دستور بازپرس پرونده، كيفرخواست از سوي داديار رباط كريم صادر شد و صبح ديروز پرونده براي وقت رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

قتل در پي اختلاف خانوادگي
پليس:مردي در شهرستان «جهرم» به علت اختلاف خانوادگي دامادشان را به قتل رساند. رسيدگي به اين پرونده قتل، زماني در دستور كار پليس جنايي شهرستان جهرم قرار گرفت كه پنج شنبه گذشته فردي طي تماس تلفني از مجروح شدن مردي به نام «علي - م» توسط شليك گلوله خبر داد.
در پي كسب اين خبر، مأموران نيز با مراجعه به محل مورد نظر واقع در «روستاي گل برنجي» شهر خفر دريافتند كه مصدوم در بهداري روستا تحت درمان است.
مأموران با مراجعه به درمانگاه مورد نظر با پيكر بي جان «علي» روبه رو شدند.
يكي از شاهدان صحنه در توضيحاتش به پليس گفت: از مدت ها پيش علي(مقتول) و برادر همسرش به نام «علي - ص» بر سر مسائل خانوادگي با يكديگر اختلاف داشتند تا اينكه روز حادثه برادر همسرش از روي پشت بام گلوله اي به سمت علي شليك كرد. او كه به شدت از ناحيه كمر مصدوم شده بود به محض رسيدن به درمانگاه جان باخت.
گفتني است، تلاش پليس براي دستگيري متهم به قتل فراري ادامه دارد.

قتل در خيابان ايران خودرو
گروه حوادث: صبح ديروز در درگيري بين دو جوان يكي از آنها بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيد.به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه كه در خيابان ايران خودرو اتفاق افتاد دو پسر جوان كه ظاهرا با يكديگر آشنايي قبلي داشته اند، با يكديگر درگير شده و يكي از آنها به نام محسن ديگري را كه علي نام داشته با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
محسن كه توسط مردم دستگير شده بود، با دستور بازپرس ويژه قتل _ هنرمند _ كه در صحنه حادثه حضور يافته بود براي بازجويي تكميلي و بررسي علت اصلي قتل به دايره ۱۰ اداره  آگاهي تهران انتقال يافت.
بر پايه اين گزارش، پيكر خونين علي نيز براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.

مشاجره لفظي به زندگي جواني۲۰ ساله پايان داد
گروه حوادث: جواني ۲۰ ساله در يك مشاجره لفظي كه بين چهار نفر در گرفته بود، جان باخت. به گزارش گروه «حوادث» ايسنا اين حادثه پنجشنبه گذشته در شهرستان «نيك شهر» رخ داد.
يكي از شاهدان به پليس گفت: مقتول با سه دوست خود اختلاف و مشاجره لفظي شديدي پيدا كرد و در نتيجه با يكديگر گلاويز شدند كه پس از آن «عبدالعزيز» يكي از دوستان مقتول با چاقو به سوي او حمله كرد و بعد از آن از صحنه متواري شد. پليس با به دست آوردن اين سرنخ ها با راهنمايي هاي شاهدان توانست صبح ديروز «عبدالعزيز» و دو نفر از همدستانش را دستگير كند. با اعتراف متهم، رسيدگي جهت روشن شدن زواياي اين پرونده قتل ادامه دارد.

كيف ربايان زائران اماكن زيارتي به دام افتادند
پليس: دو زن كه اقدام به سرقت كيف از زائران اماكن زيارتي در قم مي كردند، شناسايي و دستگير شدند.
نگهبان حرم مطهر حضرت معصومه (ع) حين گشت در ميان زائران و كنترل محوطه به دو زن كه با پوشش چادر اقدام به سرقت كيف نمازگزاران و زائران حرم مي كردند، مظنون شدند.
براساس اين گزارش، نگهبانان دقايقي حركات آنان را زير نظر قرار دادند تا زماني كه يكي از زن ها اقدام به ربودن كيفي مي كند و سريعاً پا به فرار مي گذارد. نگهبانان نيز آنها را دستگير كرده و به كلانتري ۲۲ حرم مي برند.
متهمان در مواجه با پليس به جرم خود اعتراف مي كنند و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح شدند.

۱۰ ملوان بنگلادشي در تهران گم شدند
گروه حوادث: جستجوي پليس براي يافتن ده ملوان گمشده بنگلادشي در تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، يك شركت كشتي راني ايراني كه از سال ها قبل در امر انتقال ملوان از كشور بنگلادش به ايران فعاليت مي كرده چندي پيش در ادامه كار خود ده ملوان بنگلادشي را از دوبي به بندرعباس و سپس به تهران انتقال داد. مرد همراه اين ده ملوان پس از انتقال به هتل مرمر واقع در خيابان سپهبد قرني، آنها را ترك كرد تا روز شنبه آنها را به شركت انتقال دهد. اما صبح ديروز وقتي به محل هتل مرمر رسيد، متوجه شد كه از ۴۸ ساعت قبل ده ملوان بنگلادشي ناپديد شده اند.
مدير هتل در توضيح اين حادثه به مسئول ملوانان گمشده گفت: وقتي شما روز پنج شنبه هتل را ترك كرديد، مسافرانتان نيز ساعتي بعد به قصد صرف شام از هتل خارج شدند. از آن زمان ديگر خبري از آنها نداريم.
در ادامه جستجو مسئول ملوانان متوجه شد تمامي مدارك و وسايل مسافران در اتاقشان باقي مانده است. روز گذشته مسئول ملوانان مذكور به دايره ۱۱ اداره  آگاهي مراجعه كرده و ضمن توضيح ماجرا از كارآگاهان پليس خواست براي يافتن ملوان هاي گمشده به او كمك كنند.
بنابراين گزارش اين ملوانان براي استخدام در شركت هاي كشتي راني به ايران منتقل شده بودند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |