پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۸ - May 26, 2005
قاتل در بيمارستان رواني دستگير شد
گروه حوادث: دو كيف قاپ كه مرتكب جنايت شده بودند توسط ماموران دايره ۱۸ آگاهي مركز دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، هجدهم شهريور ماه سال ۸۳ شخصي به نام روح الله سوار بر موتورسيكلت خود در حال تردد بود كه دو سارق كيف قاپ سوار بر موتورسيكلت ديگر به وي نزديك شدند. سارقان در يك حركت سريع كيف دستي روح الله ۲۲ ساله را از وي ربوده و به سرعت قصد دور شدن از مالباخته را داشتند كه روح الله به تعقيب آنان پرداخت. وقتي مالباخته به سارقان رسيد بين دو طرف درگيري ايجاد شد. در نهايت يكي از كيف قاپان با ضربه پايش روح الله را از روي موتور سيكلت به زمين انداخت و درست زماني كه روح الله تعادل خود را از دست داد ه و به زير چرخهاي خودروي پيكاني رفت، كيف قاپها از خيابان اصلي خارج شده از صحنه گريختند.
جسد روح الله به پزشكي قانوني انتقال يافت و جست وجوي هاي پليسي براي دستگيري عاملان اين جنايت توسط ماموران اداره آگاهي مركز آغاز شد.
كارآگاهان دايره ۱۸ طي چند عمليات تمامي كيف قاپهاي حوالي پارك سعدي را دستگير كردند. يكي از دستگير شدگان به محض مشاهده عكس چهره نگاري شده دو كيف قاپ جنايتكار يكي از آنان را كه آيت نام داشت شناسايي كرد.
آيت داراي چندين فقره سابقه كيفري بود. محل زندگي آيت شناسايي نشد ولي ماموران دايره ۱۸ آگاهي متوجه شدند متهم در پارك طوس به خريد و فروش مواد مخدر مشغول است.
روز بيست و نهم ارديبهشت ماه سال ۸۴ آيت در خانه اي واقع در خيابان جنت آباد دستگير شد.
متهم بعد از انتقال به دايره ۱۸ آگاهي مركز اعتراف كرد كه روز حادثه با همدست خود به نام حميد كيف دستي روح الله را كه حاوي ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد بود سرقت كرده و سپس حميد روح الله را از روي موتور سيكلت به پايين انداخت و از صحنه متواري شديم.
عمليات دستگيري حميد آغاز شد. وقتي ماموران براي دستگيري حميد به منزل پدريش مراجعه كردند متوجه شدند متهم مدتي است در بيمارستان روانپزشكي روزبه بستري است. ماموران براي بررسي موضوع به بيمارستان مذكور مراجعه كردند و در آن زمان معلوم شد دستگيري جوان متهم در بيمارستان نقشه اي است كه او و خانواده اش براي فراري دادن حميد طرح ريزي كردند و اين متهم هيچ بيماري رواني ندارد.
حميد در همان بيمارستان مورد بازجويي قرار گرفت. اين متهم نيز ارتكاب قتل را به گردن آيت انداخت.در حال حاضر بررسي بيشتر بر روي اين پرونده جنايي زير نظر بازپرس حسيني در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

محاكمه تنها متهم پرونده حادثه
خوابگاه طرشت برگزار نشد
003177.jpg
گروه حوادث: صبح ديروز اجراي مراسم قسامه در خصوص پرونده حادثه خوابگاه طرشت به خاطر عدم حضور متهم در دادگاه برگزار نشد.
به گزارش خبرنگار ما محمد مهدي كه تنها متهم پرونده حادثه خوابگاه طرشت است، قرار بود، صبح ديروز براي برگزاري جلسه محاكمه و اجراي مراسم قسامه در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان حضور يابد اما از آن جايي كه متهم به زندان رجايي شهر فرستاده شده بود و احضاريه به زندان اوين رفته بود، متهم به دادگاه انتقال نيافت.
ساعات اوليه صبح ديروز چند تن از دانشجويان دانشگاه شريف، وكلاي متهم به قتل و اولياي دم در طبقه دوم دادگاه كيفري حضور داشتند. نكته قابل توجه در اين است كه هيچ يك از طرفين دعوي حاضر به گفتگو با خبرنگاران رسانه ها نشدند. به اين ترتيب پس از اينكه قاضي شايسته مطمئن شد كه متهم از زندان رجايي شهر به دادگاه احضار نشده است، دستور تجديد جلسه محاكمه را در مرداد ماه سال جاري صادر كرد.
كيفرخواست صادر شد
در كيفرخواست صادره عليه متهم پرونده آمده است: «محمدمهدي- س» فرزند اسدالله ۲۰ ساله دانشجوي رشته برق دانشگاه صنعتي شريف تهران كه فعلاً در زندان رجايي شهر از تاريخ ۵/۱۱/۸۳ در بازداشت به سر مي برد، متهم به مباشرت در قتل عمدي مرحوم «مهدي.ح» دانشجوي مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف تهران است.
در تاريخ ۷/۴/۸۳ در خوابگاه شماره ۳ طرشت اتاق ۲۱۹ متعلق به دانشگاه صنعتي شريف، دانشجويان حاضر شاهد صحنه  سقوط مرحوم از طبقه دوم خوابگاه بودند كه نامبرده به شدت از ناحيه  سر مصدوم و توسط افراد حاضر به بيمارستان حضرت رسول اكرم (ص) منتقل و پس از چند روز اغما به لحاظ شدت صدمات وارده فوت كرده است.
كيفرخواست مي افزايد: در جريان تحقيقات اوليه مشخص شد مقتول به تنهايي در اتاق مذكور در حال استراحت بوده و متهم به همراه دوستش «مهدي.غ» در حال عبور از جلوي اتاق مذكور بوده اند و در اتاق نيز به صورت نيمه باز بوده است.
حسب محتويات پرونده و اظهارات موجود متهم به دوست خود اظهار داشته كه مي خواهد اعضاي اتاق را غافلگير كند و سر به سر آنها بگذارد و با گفتن اين جمله، به تنهايي وارد اتاق شده كه لحظه اي پس از ورود وي به اتاق، دانشجويان شاهد فرياد بلند و سقوط مرحوم از بالكن هستند.
عده اي از دانشجويان كه در حال بازي فوتبال در نزديكي محل سقوط بودند، اظهار داشتند كه متهم را در فاصله  نزديكي به مرحوم در بالكن ديده اند و متهم حسب اعترافات خود پس از سقوط مرحوم به سرعت اتاق را ترك و به جاي خلوتي رفته است.
متهم اعلام كرده كه تنها قصد غافلگيري افراد اتاق را داشته و در حال ورود به اتاق بوده كه با صداي بلند سلام داده و همچنين بيان كرده كه نمي داند چه طور شد در يك لحظه مرحوم، خود را از بالكن به پايين پرت كرده است.
وي همچنين هرگونه تماس فيزيكي با مرحوم را انكار مي كند به علاوه اين كه هيچ كس تا كنون اعلام نكرده كه شاهد تماس فيزيكي وي با مرحوم بوده است.
عده  زيادي از دانشجويان از شوخي هاي فيزيكي و خطرناك متهم سخن گفته اند و اظهار داشته اند كه نامبرده آشنا به فنون رزمي بوده و در بسياري از شوخي هاي خود از اين فنون استفاده مي كرده است.
متهم در جريان بازجويي ها دچار تناقض گويي شده و به نظر مي رسد واقعيات را آن طور كه بوده بيان نكرده است و طبق مراتب اشعاري و ملاحظه  شواهد و قرائن حاصل در پرونده از جمله احراز ورود و حضور متهم در اتاق مرحوم به هنگام وقوع حادثه به قصد شوخي با افراد اتاق و شنيده شدن فرياد مرحوم به هنگام ورود متهم توسط دانشجويان كه با سقوط وي همراه بوده است محرز و مشخص است.
به استناد اظهارات شهود مبني بر مشاهده ورود و حضور دو نفر در بالكن همزمان با سقوط مرحوم و نيز اين كه وي دانشجو، عاقل و بالغ بوده و دليلي بر پرتاب خود از بلندي از سوي او ملاحظه نمي شود، همگي موجبات تحقق ظن قوي مبني بر مشكوك به عمدي بودن قتل براي قاضي را فراهم مي كند و موضوع از موارد لوث تشخيص داده شده و تقاضا مي شود با ملاحظه  محتويات پرونده و ارزيابي قرائن حاصله و تطبيق آن با نظريه  پزشكي قانوني و همچنين نحوه وقوع حادثه و اظهارات شهود به شرح محتويات پرونده از طريق اجراي مقررات مربوط به مواد ۲۳۹ تا ۲۵۳ از قانون مجازات اسلامي، حكم قانوني و مقتضي را صادر فرمايند.

بازجويي از نظيرازبك در دادگاه كيفري استان
003180.jpg
گروه حوادث: نظير ازبك مردي كه متهم به قتل پنج زن در تهران است، عصر روز سه شنبه براي پاره اي تحقيقات تكميلي به دادگاه كيفري استان انتقال يافت.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد افغاني، كه به عامل قتل سريالي زنان تهراني معروف است، در پي كشف جسد سه زن در چاه خانه اش توسط پليس جنايي تهران شناسايي و دستگير شد.
نظير ازبك، بلافاصله پس از كشف اجساد در خانه اي كه سرايدار آن بود،  به دو فقره قتل ديگر در دو نقطه تهران (شيخ فضل الله نوري و خيابان شريعتي) اعتراف كرد.
اين مرد افغاني كه نزد بازپرس هنرمند بازجويي شده، مدعي است پنج قرباني وي زنان و دختران فراري بودند. وي زماني كه با طعمه  هايش بر سر پول اختلاف پيدا مي كرد، آنها را خفه كرده و جسدشان را در همان محل رها  كرده است .نظير ازبك، كه قرار است روز ۱۶ خرداد ماه امسال نزد پنج قاضي در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شود، عصر روز
سه شنبه(۳ خرداد) براي پاره اي تحقيقات تكميلي و بازجويي به شعبه ۷۴ انتقال يافت. از طرف دادگاه براي وي وكيل تسخيري تعيين شود.

حادثه در جهان
كمك پرستار قاتل به پليس
سايت جنايي: پرستاري كه متهم به قتل ۲۴ بيمار در ايالت هاي نيوجرسي و پنسيلوانيا است روز گذشته اعلام كرد كه حاضر است در ازاي دريافت حداقل مجازات به پليس كمك كند تا بتواند ساير پرستاراني را كه اقدام به قتل بيماران مي كنند بازداشت كند.
چارلز كولن در دو روز گذشته دو جلسه چهار ساعته با پيتر هاروي دادستان كل داشته است. چارلز پيش از اين اعتراف كرده بود كه در دو ايالت فوق حداقل بيش از ۴۰ بيمار را به قتل رسانده است. وي با استفاده از تزريق ميزان بالايي از داروهاي بيماران آنها را به قتل مي رساند. چارلز در اعترافات خود ادعا كرده است كه در صورتي كه پليس بتواند پرسنلي را كه اقدام به ربودن داروهاي بيماران مي كنند بازداشت كند بي شك تعداد كمتري از بيماران فوت خواهند كرد. وي همچنين در توافقي با دادستان پرونده وعده داد كه به نيروهاي پليس و بيمارستان كمك كند تا با استفاده از راهنمايي هاي وي بتوانند مانع از اقدامات خودسرانه پرستاران خاطي شوند.
چارلز در اين خصوص به دادستان پرونده گفت: تدابير امنيتي بايد در حدي باشد كه پرستاران نتوانند به راحتي به تمامي تجهيزات و داروها دسترسي داشته باشند. بايد در تمامي نقاط دوربين كارگذاري شود و كارت هايي تهيه شوند كه هر پرستاري نسبت به ميزان داروي كه برداشت مي كند مسئوليت داشته باشد. البته من بسياري از بيماران خود را زماني كه براي مراقبت از آنها به منزلشان مي رفتم به قتل مي رساندم بنابر اين بايد همين تدابير امنيتي در مورد منازل بيماران نيز مد نظر گرفته شود.
دادستان به چارلز وعده داده بود كه در صورت همكاري با پليس،براي وي درخواست حكم اعدام نخواهد كرد.
مرد هندي به جرم زنده به گور كردن همسرش
اعدام مي شود

ايتابيكس - يك مرد هندي به جرم زنده به گور كردن همسرش محكوم به مرگ شد.
يك مرد هندي ساكن ايالت «ماديات پرادش» به نام «مورلي منهوآر ميشرا» به جرم زنده به گور كردن همسرش «شاكره» در سال ۱۹۹۱ از سوي دادگاه گناهكار شناخته شده و محكوم به مرگ شد.
بر اساس اين گزارش، اين مرد، ۱۴ سال پيش پس از متوجه شدن از تصميم همسرش كه قصد داشت خانه ويلايي خارج از شهر متعلق به خود را به فروش برساند بسيار عصباني شد و وقتي پافشاري او را ديد، مبادرت به قتل وي كرد.
اين در حالي است كه «ميشرا» پس از ريختن دارو در غذاي «شاكره» و بيهوش شدن او، جسد زن نيمه جان خود را در ايوان خانه دفن و بدين ترتيب او را زنده به گور كرد.
دادگاه با بررسي اسناد و مدارك موجود، متهم را مستحق مرگ دانسته و حكم صادره بزودي به اجرا گذاشته مي شود.
۱۳ هزار دلار غرامت براي زن آفريقايي
بي بي سي - يك زن آفريقايي پس از ۵ سال توانست مبلغ ۱۳ هزار دلار غرامت به علت شكسته شدن سرويس بهداشتي يك بيمارستان دريافت كند.
«سوزانا جاكوبا» ۵ سال پيش براي عيادت شوهرش به بيمارستان نظامي در«پرتوريا» رفت و هنگامي كه قصد داشت از سرويس بهداشتي بيمارستان استفاده كند، قسمتي از سرويس شكسته و اين زن نقش بر زمين شده و آسيب ديد تلاش اين زن براي گرفتن غرامت از بيمارستان نظامي سرانجام نتيجه داد و او مبلغ ۱۳ هزار دلار غرامت دريافت كرد.
گفتني است، «سوزانا» هنوز هم از ناحيه پا احساس ناراحتي مي كند.
مادر آمريكايي دختران خود را آتش زد
آسوشيتدپرس - يك مادر آمريكايي دو دختربچه خود را عمداً طعمه حريق كرد.
«آمي نيور» ، ۲۹ ساله، ساكن شهر وارن واقع در ايالت شيكاگو، عمداً با آتش زدن خانه مسكوني خود دو دختربچه خود را طعمه حريق كرد.
اين مادر آمريكايي در اظهارات خود به ماموران آتش نشاني گفت: تنها هدف او از آتش زدن خانه اين بوده كه اجازه ندهد همسر سابقش حضانت دختر بچه ها را بر عهده بگيرد.
بر اساس شهادت يكي از ماموران آتش نشاني، «نيور» به او گفته بود كه هرگز اجازه نخواهد داد كه همسر سابقش، دختر بچه ها را از او بگيرد.
طبق اظهارات پليس، «نيور» از گازوئيل به منظور آتش زدن خانه استفاده كرده بود.
بر اساس اين گزارش، پس از اطفاي حريق توسط ماموران آتش نشاني، اجساد دو دختربچه ۲ ساله و ۸ ساله در اتاق خواب طبقه دوم خانه كشف شد.

صدور كيفر خواست متهمان پرونده جنايت فشم
كيفرخواست متهمان پرونده جنايت فشم كه در آن دو جوان به نامهاي مجيد و مسعود با شليك گلوله به قتل رسيده بودند، صادر شد.
درساعت ۲۵: ۹ دقيقه صبح دوم مردادماه ۱۳۸۳ گزارش كشف جسد دو جوان در نزديكي ويلايي در منطقه فشم در اختيار كلانتري ۱۶۲ فشم قرار مي گيرد كه پس از مراجعه به محل مشخص مي شود دو جوان در كنار رودخانه بر اثر شليك گلوله به قتل رسيده اند و چند عدد پوكه نيز در كنار آنها پيدا مي شود.
در ابتداي امر هويت اجساد مشخص نبود ولي از كيفي كه در اطراف اين دو جسد و ماشين پرايدي كه در آن حوالي پارك شده بود هويت اين دو جسد (مجيد و مسعود)، اولياي دم و مالك ماشين مشخص مي شود كه با تحقيق از دوستان و محل زندگي مقتولين، دوستان آنها عنوان مي كنند كه روز قبل از قتل، خانم و آقايي با ماشين پيكان به سراغ مجيد و مسعود آمدند كه خانم از ماشين پياده شده و با آنها صحبت كرد و بعد رفت.
پس از دستگيري اين زن و شوهر، اين دو به قتل مجيد و مسعود اعتراف كردند.
رضوانفر داديار دادسراي جنايي تهران درمورد اين پرونده گفت: كيفرخواست متهمين اين پرونده صادر شده و تا چند روز ديگر به دادگاه كيفري استان فرستاده مي شود.

مجلس فعاليت گلدكوئيست را ممنوع مي كند
ايرنا: نماينده مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه به طرح يك فوريتي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي آن، فعاليت شركتها و موسسات با ساختار هرمي با شبكه بي انتها، از قبيل گلدكوئيست، ممنوع مي شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، اين طرح به امضاي ۵۰ نفر از نمايندگان رسيده است.در صورت تصويب نهايي اين طرح، «هرگونه فعاليت موسساتي كه با ايجاد ساختار هرمي، زنجيره اي بي انتها از افراد را براي جذب افراد ديگر و مشاركت آنها در جذب سرمايه، بدون استخدام و بدون پرداخت حق الزحمه و تنها با دريافت حق عضويت يا اجبار به خريد كالا به كار مي گيرند تحت هر عنوان جرم محسوب شده و ممنوع مي باشد.»
همچنين در صورت تصويب نهايي اين طرح، به كارگيري افراد در اين موسسات تحت موضوع عقد جعاله و عناوين مشابه نيز ممنوع است.
يك فوريت اين طرح را حميدرضا كاتوزيان نماينده تهران در جلسه علني روز چهارشنبه مطرح كرد.
طراحان معتقدند: فعاليتهاي شركتها و موسسات غالباً غيرايراني از قبيل گلدكوئيست با انجام فعاليتهاي ناسالم اقتصادي منشأ ضرر و زيان اقشار مختلف مردم مي شوند و با روال غير شرعي مبادرت به ارايه فعاليتهاي غير توليدي كرده، مقادير هنگفتي از ثروت ملي كشور را به صورت ارز از ايران خارج مي كنند و زيانهاي جبران ناپذيري را به بدنه اقتصادي كشور وارد مي سازند.

رسيدگي مجدد به پرونده مردي كه در قرچك ورامين به قتل رسيد
گروه حوادث: پرونده مرگ مردي كه قرباني يك انتقامجويي خونين در قرچك ورامين شده است، براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس جنايي شهرستان قرچك ورامين قرار گرفت كه در تاريخ ۲۱ شهريورماه سال ۸۱ اعضاي خانواده مردي به نام محمد حسين با مراجعه به اداره آگاهي مدعي شدند كه محمد حسين چند روزي است كه به طرز ناگهاني ناپديد شده و هيچ كس از وي اطلاعي ندارد.
بنابراين، شناسايي وي در دستور كار قرار گرفت تا اينكه كارآگاهان، در بررسي هاي مقدماتي از چند شاهد متوجه شدند كه روز فقداني، محمد حسين را ديده  اند كه سوار يك موتورسيكلت شده است. بنابراين شناسايي صاحب موتورسيكلت آغاز شد و كارآگاهان در رديابي هاي خود، دريافتند كه مرد گمشده روز حادثه با فردي به نام حبيب (۲۸ ساله) با يك موتورسيكلت از محل دور شده اند. به اين ترتيب حبيب شناسايي و به اداره آگاهي احضار شد.
وي در نخستين بازجويي ها، منكر هرگونه اطلاعي از محمد حسين شد و مدعي گرديد در روز مورد نظر، محمد حسين را تا سر خيابان اصلي رسانده و از آن به بعد، از يكديگر جدا شده اند.
رديابي ها براي پيدا كردن محمد حسين ادامه داشت تا اينكه دقيقاً يك سال بعد يعني در تاريخ ۲۱ شهريورماه سال ۸۲ مرد كشاورزي زماني كه از بيابان هاي اطراف ورامين عبور مي كرد با جسد متعفن مردي روبه رو شد. موضوع به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد و تيمي از كارآگاهان جنايي به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه حضور يافتند آنها در بررسي هاي مقدماتي پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، دريافتند كه جسد متعلق به محمد حسين (۲۸ ساله) است كه يك سال قبل اعلام فقداني وي شده بود. به اين ترتيب كارآگاهان با توجه به سرنخ هايي كه داشتند مجدداً حبيب را به اداره آگاهي احضار كردند و تحت بازجويي قرار دادند.
وي بلافاصله به قتل محمد حسين اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را انتقامجويي بيان كرد. وي نزد بازپرس پرونده درباره جزئيات حادثه گفته بود: چند ماه قبل از وقوع حادثه، همسرم به من گفت توسط محمد حسين مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. وقتي اين ادعاي همسرم اثبات شد، روز حادثه، محمد حسين را به بهانه ترياك كشيدن به خانه عمويم بردم و سپس براي اينكه زمين هاي كشاورزي ام را به او نشان دهم، او را به اطراف ورامين بردم و در يك فرصت مناسب او را غافلگير كردم و با ضربات متعدد چاقو او را از پاي درآوردم. سپس جسدش را در همان مكان رها كرده و از محل متواري شدم.
قاضي شعبه ۶ دادگاه عمومي ناحيه ۹ قرچك ورامين با توجه به اظهارات صريح متهم به قتل، پس از تكميل تحقيقات و درخواست اولياي دم حكم قصاص نفس (اعدام) را براي متهم پرونده صادر كرد. اين حكم از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت. در همان موقع وكيل متهم درخواست تجديد نظربر روي پرونده كرد اما شعبه تشخيص اين اعتراض را رد كرد و حكم به مرحله اجرا رسيد. اما مجدداً وكيل متهم تقاضاي دادرسي دوباره را درباره يكي از شاهدان حادثه كه رحمان نام دارد، كرد. وي مدعي بود، اين مرد از شاهداني است كه روز حادثه زن جوان را مورد آزار و اذيت قرار داده اند. بنابراين از آن جايي كه از اين مرد در هيچ يك از مراحل پرونده تحقيقي به عمل نيامده، تقاضاي دادرسي دوباره را دارم. به اين ترتيب، حكم از سوي ديوان نقض شد و پرونده هم اكنون براي رسيدگي مجدد در اختيار پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت تا با تعيين وقت، مجدداً رسيدگي شود.

قاتل دختر ۱۲ساله از اعدام نجات يافت
گروه حوادث: مردي كه در حين سرقت از يك منزل مسكوني مرتكب قتل يك دختر نوجوان شده بود از سوي اولياء دم بخشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هشتم بهمن ماه سال ۷۸ مهدي كه به قصد سرقت به منزل يكي از شهروندان تهراني وارد شده بود با ديدن مريم ۱۲ ساله كه فرزند صاحب خانه بود غافلگير شده و در نهايت مجبور به كشتن دختر نوجوان شد. قاتل بعد از ارتكاب جنايت فراري شد. ولي كارآگاهان اداره آگاهي وي را رديابي كرده و دستگير كردند.
مهدي در جريان بازجويي پليسي به قتل مريم اعتراف كرد. جلسات دادرسي بر روي اين پرونده جنايي برگزارشد. خانواده اولياء دم درخواست قصاص نفس كردند. قاضي پرونده نيز بر پايه شواهد مندرج در پرونده و تقاضاي خانواده دختر ۱۲ ساله حكم اعدام براي مهدي صادر كرد.
حكم از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد و به اجراي احكام ارسال گرديد. مسئولين اجراي احكام تلاش خود را براي راضي كردن اولياء دم براي بخشيدن قاتل انجام دادند و در نهايت والدين مريم ۱۲ ساله از اعدام مهدي گذشت كردند.

حكم  اعدام  سارق  مسلح  در اهواز به  اجرا درآمد
ايرنا: حكم  «قصاص  نفس » يك  سارق  مسلح  صبح  چهارشنبه  در منطقه  سپيدار اهواز، سه  راه  تپه  به  اجرا درآمد.
اين  حكم  پس  از طي  تشريفات  قانوني  در شعبه ۳۲ ديوان  عالي  كشور به  تاييد رسيده  بود.
اين گزارش  حاكيست : حكم اعدام  محكوم  عليه  اكبر- م  در راستاي  برخورد قاطع  دستگاه  قضايي  با سلب  كنندگان  آرامش  مردم  به  اجرا درآمد.
بنا به  همين  گزارش  محكوم  عليه  به  اتهام  محاربه  به  علت  شركت  در سرقت هاي  مسلحانه ، ايجاد رعب  و وحشت  و سلب  امنيت  و آرامش  مردم  به  اعدام  در ملاء عام  محكوم  شده  بود.

پليس در جستجوي دوست خيانتكار
گروه حوادث:تحقيقات پليس براي دستگيري دو سارق كه مبلغ ۷ ميليون تومان وجه نقد دوست خود را به سرقت برده اند همچنان ادامه دارد.
فردي به نام « ميكاييل-ع» ديروز به كلانتري «۱۳ اسالم» در شهرستان «طالش» واقع در استان گيلان مراجعه كرد و اظهار داشت : ساكن تهران هستم و دوستي به نام « اميد- د» در اين شهرستان دارم كه چند سال است با هم رفت و آمد خانوادگي داريم.
او ادامه داد:  اميد چند روز پيش با من تماس گرفت و گفت اگر مقداري وجه نقد داري به طالش بيا تا با هم برنج خريد و فروش كنيم و من هم به پيشنهاد او با خودروي پژو خودم همراه با ۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان تراول چك جهت خريد برنج پيش او آمدم و پس از چند روز گردش و تفريح دوست اميد به نام مسعود نيز به ما ملحق شد و هنگام حركت درجاده اسالم خلخال بوديم كه اميد به من گفت تو خيلي خسته اي، بيا جايمان را عوض كنيم و كمي هم من رانندگي كنم. وقتي كه از خودرو جهت جابجايي پياده شد اميد به سرعت پشت فرمان نشست و به همراه مسعود متواري شد و ساعتي بعد با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت خودرو را در ورودي شهر «پره سر» پارك كرده ام.
براساس اين گزارش، ماموران به همراه «ميكاييل» به آدرس فوق عزيمت و خودرو را كشف كردند و در بازرسي از داشبورد آن مشخص شد كه متهمان با برداشتن تراول چكها خودرو را رها كرده اند و متواري شده اند.
تلاش ماموران براي دستگيري متهمان همچنان ادامه دارد.

۹۹ ضربه شلاق جزاي مرد متجاوز
گروه حوادث: مردي كه به اتهام ورود به عنف، تجاوز به زن حامله و ضرب و جرح از سوي قاضي شعبه ۱۶۰۴ دادگاه جنايي تهران محكوم به زندان،  شلاق و تبعيد شده بود، تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه علي .ب نام دارد و يكي از مهندسين شركت لاستيك سازي است متهم بود در ۲۹ بهمن سال ۸۱ باورود به منزل زني وي را مورد آزار و اذيت قرار داده است. در نخستين بررسي ها، پس از طرح شكايت زن صاحبخانه كه چهارماهه باردار بود اين مرد شناسايي و دستگير شد.
اين زن درخصوص حادثه اي كه برايش اتفاق افتاده بود، به قاضي نظري گفته بود: صبح روز حادثه به همراه همسرم از خواب بيدار شدم و او را راهي محل كارش شد. سپس خود به اتاق خوابم رفتم و در حالي كه استراحت مي كردم،  متوجه حضور مردي ناشناس در اتاقم شدم. آن مرد جورابي به صورتش كشيده و بالاي سرم ايستاده بود. اين مرد ناشناس مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و باعث شد تا جنين ۴ ماهه ام سقط شود.
با طرح شكايت اين زن، تحقيقات آغاز شد و با توجه به مشخصات ظاهري مرد ناشناس، كارآگاهان به همسايه روبه رويي خانه زن جوان مظنون شدند و وي را دستگير كردند. اين مرد به ضرب و جرح و آزار زن جوان اعتراف كرد و قاضي نظري وي را پس از برگزاري جلسه محاكمه به اتهام ورود به عنف به سه سال حبس، تجاوز به زن حامله ۹۹ ضربه شلاق و ضرب و جرح به ۱۰ سال تبعيد محكوم كرد.
اما وكيل متهم با اعتراض به حكم صادره توانست متهم پرونده را از اتهامات وارده تبرئه كند و وي مجدداً تنها به خاطر رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محكوم شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد تا در صورت تأييد به اجرا درآيد.

حكم  قصاص  نفس  قاتل  لغو شد
حكم  قصاص  نفس  يك  قاتل  كه  قرار بود خرداد ماه  جاري  در رامشير خوزستان  اجرا شود، با وساطت  شوراي  حل  اختلاف  حل  و فصل  شد.
گزارش  روابط  عمومي  اداره  امور شوراهاي  حل  اختلاف  استان  خوزستان  محكوم  عليه  خرداد ماه  سال  گذشته  در يك  درگيري  مسلحانه  در يكي  از روستاهاي  شهرستان  رامشير مرتكب قتل  يك  نفر شده  بود.
پرونده  اين  قتل  عمد در دادگاه  عمومي  تشكيل  و حكم  قصاص  متهم  نيز صادر و از سوي  ديوانعالي  كشور تاييد شده  بود.
اين  پرونده  به  يكي  از شوراهاي  حل  اختلاف  رامشير ارجاع  داده  شد كه  اعضاي  فعال  اين  شورا با واساطه    ريش  سفيدان  محل  و برگزاري  چندين  نشست ، موفق  به  كسب  رضايت  اولياي  دم  مقتول  در هفته  گذشته  شدند.
براساس  اين  گزارش  با   اجرا نشدن  اين  حكم ، پرونده  مختومه  شد.

جوان ۱۹ ساله از چوبه دار رهايي يافت
گروه حوادث: پسر جواني كه مرتكب جنايت شده بود از اعدام نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما چهارم آذرماه سال ۸۲ ميثم ۱۹ ساله در يك كارگاه مرغداري به دليل اختلاف قبلي كه با بهروز ۲۰ ساله داشت درگير شد و او را كشت. عامل جنايت بعد از چند روز دستگير شد و بعد از اعتراف به قتل در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. حكم قصاص نفس براي اين متهم صادره شد كه از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور تأييد شد.
حكم صادره به اجراي احكام انتقال يافت و تلاش هاي مسئولين اجراي احكام براي ايجاد صلح و سازش به نتيجه مثبت رسيد و اولياء دم از اعدام ميثم صرف نظر كردند.

گذشت اولياي دم، مردي را از اعدام نجات داد
گروه حوادث: مردي كه به خاطر برخي اختلافات خانوادگي، برادرش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه اولياي دم از حق خود گذشت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، متهم پرونده كه محمد نام دارد در فروردين ماه سال ۸۳ برادرش به نام عبدالحسين را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. اين مرد كه در صحنه حادثه در منطقه تهران نو دستگير شده بود، بلافاصله پس از بهبود در بيمارستان به قتل برادرش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را انتقامجويي از وي بيان كرد.برپايه اين گزارش قاضي حجت الاسلام حسيني كوه كمره اي و چهار قاضي مستشار با ختم جلسه دادگاه قرار است حكم مرد برادركش را ظرف ۱۰ روز آينده از لحاظ جنبه عمومي جرم صادر كند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |