پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۸ - May 26, 2005
هكرها اخاذي مي كنند
گروگانگيري فايل هاي كامپيوتري
003240.jpg
گروه دانش- امير بهادري نژاد: روز گذشته اعلام شد، هكرها به شيوه جديدي، كامپيوتر كاربران را مورد يورش قرار داده اند. پيش از اين هكرها با ارسال برنامه هاي ويروسي به سرقت اطلاعات محرمانه موجود در كامپيوترهاي شخصي كاربران مي پرداختند اما آنها طي چند روز اخير تغيير تاكتيك داده اند و اطلاعات الكترونيكي صاحب كامپيوتر را جهت اخاذي به گروگان مي گيرند.
به عبارتي ديگر، هكرها با ورود به كامپيوتر اشخاص، كليه مدارك الكترونيكي موجود در كامپيوتر را به گروگان گرفته و اعلام مي كنند تنها در صورت دريافت۲۰۰ دلار پول از طريق شبكه جهاني اينترنت، قفل مدارك الكترونيكي گروگان گرفته شده را باز خواهند كرد.
چند روز قبل يكي از كاربران يك سايت اينترنتي در سن ديگو متوجه شد كه يك هكر، مدارك الكترونيكي و تصاوير ديجيتالي موجود در كامپيوتر وي را به گروگان گرفته و او نمي تواند به فايل هاي مورد نظر خود دسترسي پيدا كند. چند ثانيه بعد نيز، كاربر يك نامه الكترونيكي دريافت كرد كه در اين نامه، هكر از او خواسته بود تا اينكه ۲۰۰ دلار به حسابش واريز نمايد كه در صورت پرداخت شدن اين مبلغ، رمز لازم براي شكستن قفل فايل هاي مورد نظر در اختيارش قرار خواهد گرفت.
يك كارشناس حوزه IT كه در زمينه امنيت وب فعاليت دارد مي گويد: اين اقدام هكرها دقيقاً مشابه اقدام سارقي است كه بدون اجازه وارد منزلتان مي شود، سپس تمام اشياء قيمتي موجود در خانه را داخل يك گاوصندوق مي ريزد و بدون اينكه رمز گاوصندوق را در اختيارتان قرار بدهد، خانه را ترك مي كند.
به گفته كارشناسان امنيت وب، با آنكه تهديد جديد كاربران بسيار خطرناك است اما با توجه به اينكه هنوز در سراسر جهان گسترش نيافته نبايد نگراني زيادي در مورد آن داشت.
در پي انتشار اين خبر، شركت هاي امنيت وب در تلاش هستند با عرضه نرم افزارهاي امنيتي جديد از كاربران اينترنت در برابر حملات هكرهاي اخاذ جلوگيري كنند.
«جو استوارت» محقق كامپيوتر در دانشگاه شيكاگو، پس از مواجه شدن با اين مشكل توانست پس از چند ساعت و بدون اينكه پولي به هكرها بپردازد، قفل فايل هاي كامپيوتر خود را بشكند. اما وي هشدار مي دهد كه گروگانگيري هكرها در آينده پيچيده تر خواهد شد چون هكرها ديگر اشتباهات گذشته را انجام نخواهند داد و به همين دليل در كار خود موفق تر خواهند شد.
از سوي ديگر يكي ديگر از مأموران FBI مي گويد: هكرها در ازاي دريافت مبلغ ناچيزي به شكستن قفل فايل ها مي پردازند به همين دليل بسياري از مردم سؤال مي كنند كه به چه دليل مبلغ مورد درخواست آنها تا اين حد پايين است. درخواست ۲۰۰ دلاري هكرها نشان از هوشمندي آنان دارد چون اگر مبلغ سنگين تري را درخواست مي كردند، به ندرت كاربران حاضر به پرداخت آن مي شدند.
اين در حالي است كه در گذشته، هكرها براي آزادسازي فايل هاي الكترونيكي گروگان گرفته شده درخواست دهها هزار دلار پول مي كردند.
كارشناسان مي گويند، پايگاه اينترنتي كه مرجع انتشار اين نرم افزار اخاذي بود مسدود شده است و با توجه به اينكه هكرها از طريق خدمات بانكداري الكترونيك از كاربران پول دريافت مي كنند، در آينده اي نزديك مي توان آنها را شناسايي كرد.

كاهش خريد و عمليات بانكي آن لاين
003234.jpg
گروه دانش: نگراني كاربران اينترنت در مورد سرقت رفتن اطلاعات محرمانه آنان باعث شده تا تعداد افرادي كه عمليات بانكي و خريد خود را به صورت آن لاين انجام مي دهند كاهش يابد.
نتايج تازه ترين نظر سنجي كه در كشور انگليس انجام شده حاكي از آن است، ۱۷ درصد از افرادي كه قبلاً از طريق آن لاين عمليات بانكي خود را انجام مي دادند ديگر اين كار را نمي كنند و تعداد افرادي كه خريد آن لاين انجام مي دادند به ميزان ۱۳ درصد كاهش يافته است.
اخيراً هكرها در شبكه جهاني اينترنت، اقدام به طراحي و راه اندازي پايگاه هاي اينترنتي كرده اند كه اين پايگاهها كاملاً مشابه سايت هاي بانك ها و فروشگاه هاي آن لاين است.
كاربران نيز به سرعت فريب اين سايت ها را مي خورند و با ورود به آن، كليه اطلاعات محرمانه خود از جمله رمز عبور كارت اعتباري شان را در اختيار اين سايت ها قرار مي دهند.
در حال حاضر اين مشكل، كاربران اينترنت در اروپا و آمريكا را زجر مي دهد. براساس نظر سنجي صورت گرفته حداقل يك چهارم كاربران اينترنت در انگليس حداقل يك بار با سرقت رفتن اطلاعات محرمانه شان مواجه شده اند. همچنين در آمريكا اطلاعات شخصي ۹/۹ ميليون نفر به سرقت رفته و به هر يك از آنان ۵ هزار دلار هزينه تحميل شده است.

كتابخانه هاي آن لاين
003237.jpg
گروه دانش: شركت گوگل قصد دارد، كتابخانه دانشگاه هاي معتبر جهان را به صورت آن لاين در اختيار كاربران قرار بدهد كه يكي از سازمانهاي نشر آمريكا معتقد است گوگل با انجام اين كار، قانون كپي رايت را نقض مي كند. اين سازمان كه در واقع نماينده ناشران كتابهاي درسي و مجلات آكادميك است مي گويد اين اقدام گوگل باعث مي شود كه صاحبان اين آثار نتوانند با نشر آنها درآمد كسب كنند.
سال گذشته شركت گوگل با ۴ دانشگاه برتر جهان قرارداد امضا كرد تا كتابخانه هاي آنان را به صورت آن لاين در سايت خود قرار بدهد.
براساس اين قرارداد۲۰۰ ميليون دلاري، شركت گوگل تا سال ۲۰۱۵ بيش از ۱۵ ميليون جلد از كتابهاي دانشگاههاي استنفورد، ميشيگان، هاروارد و كتابخانه نيويورك را در سايت خود قرار خواهد داد. همچنين تعدادي از كتابخانه هاي موجود در دانشگاه آكسفورد نيز آن لاين خواهد شد.
در حال حاضر بسياري از مردم جهان دسترسي به كتاب هاي موجود در كتابخانه هاي معتبرندارند اما با راه اندازي سرويس جديد گوگل، آنها مي توانند با چند كليك به دريايي از اطلاعات دست يابند.رئيس دانشگاه آكسفورد معتقد است، عرضه اين خدمت جديد به اندازه اختراع صنعت چاپ مهم و تأثيرگذار خواهد بود.

كد اصلي «لانگ هورن» در اختيار محققان
003231.jpg
گروه دانش: شركت نرم افزاري مايكروسافت كد اصلي نسخه آزمايشي سيستم عامل «لانگ هورن» را به منظور بررسي بيشتر در اختيار گروهي از كاربران منتخب خود قرار داد.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اينترنتي «تك وب» ، اين شركت نسخه آزمايشي كد اصلي نگارش بعدي سيستم عامل «ويندوز» خود به نام «لانگ هورن» را در وب سايت ويژه «شبكه برنامه نويسان مايكروسافت» قرار داده كه شامل بخشي از قابليتهاي ويندوز «لانگ هورن» از جمله فن آوري گرافيك سه بعدي به نام «آولون» يو يك نرم افزار ويژه اشتراك گذاري فايل به نام «اينديگو» مي شود.
اين دومين بار است كه مايكروسافت كد اصلي «ويندوز لانگ هورن» را در اختيار گروهي از برنامه نويسان و كاربران منتخب خود قرار مي دهد.
«ويندوز لانگ هورن» كه احتمالا نسخه نهايي آن در سال ۲۰۰۶به بازار مي آيد، نخستين نگارش جديد سيستم عامل شركت مايكروسافت از سال ۲۰۰۱ محسوب مي شود. اين شركت احتمالا تابستان آينده نگارش آزمايشي و اوليه «لانگ هورن» را منتشر خواهد كرد.

ايران
برگزاري سومين دوره مسابقات روباتيك آزاد
گروه دانش: سومين دوره مسابقات روباتيك آزاد (Aut open) ۱۲ الي ۱۵ خرداد ماه سال جاري در دانشكده مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي اميركبير با حضور تيم هاي روباتيك داخلي و خارجي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، اين مسابقات با هدف فراهم آوردن فرصتي براي تيم هاي متقاضي شركت در رقابت هاي جهاني روبوكاپ برپا مي شود كه طي آن بتوانند توانايي ها و نتايج فعاليت هاي خود را ارزيابي و با ديگر تيم هاي فعال داخلي و خارجي در اين عرصه مقايسه كنند.بنابراين گزارش مسابقات در چهار ليگ «شبيه سازي دو بعدي فوتبال» ، «شبيه سازي سه بعدي فوتبال» ، «مربي» و «امداد» برگزار مي گردد.تيم هاي خارجي شركت كننده در اين مسابقات از طريق اينترنت مسابقه خود را برگزار خواهند كرد.
همچنين علاقه مندان جهت اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس اينترنتي http://ce.aut.ac.ir/~robotics/aut-open/index.htm مراجعه كنند.

ساخت  برانكارد ويژه  حمل  مصدوم  از پلكان 
واحد مركزي خبر: شهروند بروجردي  در استان  لرستان  موفق  به  طراحي  و ساخت  برانكارد ويژه  حمل  مصدوم  از پلكان  و كوهستان  شد.
علي  محمد خوش  سخن  سازنده  اين  برانكارد ويژگي هاي  آن  را كه  به  تاييد سازمان  ثبت  اختراعات  كشور رسيده  است  امكان  حمل  آن  به  وسيله  يك  نفر اعلام  كرد و گفت : برانكارد طراحي  شده  وي  مي تواند به  شكل  صندلي  درآيد.
وي  هدف  از ساخت  اين  دستگاه  را سهولت  در حمل  مصدومان  از پلكان  و مكانهاي  سخت  گذر اعلام  كرد.

پارك  علم  و فناوري  يزد رتبه  دوم  كشور را دارد
:IRIB پارك  علم  و فناوري  استان  يزد به  لحاظ  تعداد شركت ها و موسسات  فناوري، پس  از اصفهان  رتبه  دوم  كشور را داراست .
رئيس  پارك  علم  و فناوري  يزد گفت:  تاكنون  ۸۴ شركت  و موسسه  در اين  پارك  پذيرفته  شده اند.
  اوليا به  برنامه  هاي  اين  پارك  در پنج  سال  آينده  اشاره  كرد و افزود: ايجاد۲۰۰ موسسه  و شركت  فناوري، ايجاد ۶۰۰شغل  و ارزش  افزوده  به  ميزان  صدميليارد ريال  و راه  اندازي  ده  آزمايشگاه  مجهز از برنامه هاي  پارك  علم  و فناوري  يزد در برنامه  چهارم  توسعه  است .وي  حمايت  از موسسات  خصوصي  علم  و فناوري  و ايجاد شركت هاي  كوچك  و متوسط  فناوري  را از اهداف  تشكيل  پارك  علم  و فناوري  يزد عنوان  كرد و گفت:  تجاري  سازي  تحقيقات  و افزايش  حضور شركتهاي  فناوري  داخلي  در بازار جهاني  از ديگر اهداف  اين  پارك  است .

تقدير از برگزيدگان جشنواره نرم افزار علوم اسلامي
رسا: جشنواره نرم افزار علوم اسلامي امروز (پنج شنبه) با حضور كارشناسان حوزه و دانشگاه در محل فرهنگسراي قم برگزار مي شود.
حجت الاسلام بهرامي دبير برگزاري جشنواره نرم افزار علوم اسلامي در اين زمينه گفت:به منظور تجليل از توليدكنندگان نرم افزارها و پايگاه هاي علوم اسلامي، جشنواره نرم افزار علوم اسلامي از سال گذشته آغاز شد كه پس از فراخوان از عرضه كنندگان نرم افزارها و پايگاه هاي اسلامي، هيأت داوران بررسي هاي خود در چهار گروه آموزش، اطلاع رساني، مولتي مديا و متون شروع كرد.وي افزود: پس از بررسي هاي كارشناسان از سوي هيأت داوران، برگزيدگان گروههاي مختلف شناخته شدند كه امروز (پنجم خرداد) در مراسمي معرفي و از آنها قدرداني خواهد شد.
دبير جشنواره نرم افزار علوم اسلامي خاطرنشان كرد: اين جشنواره با همكاري شركت تعاوني مراكز اطلاع رساني علوم اسلامي و معاونت فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شده است.

افزايش پهناي باند اينترنتي حوزه  علميه قم
ايسنا: مدير اطلاع رساني و ICT دفتر تبليغات اسلامي حوزه  علميه  قم گفت: دفتر تبليغات اسلامي حوزه  علميه  قم در راستاي خدمات دهي فناوري اطلاعات و ارتباطات با ايجاد يك ISP با سرعت ۵۱۲ كيلوبايت اقدام به سرويس دهي ارتباطات به مراكز پژوهشي و تحقيقاتي و همچنين پژوهشگران برتر حوزه كرده است.
«محمد رضا حسيني» گفت: از آنجا كه مراكز پژوهشي جهت استفاده از اينترنت همواره با مشكل مواجه بودند و سرعت اينترنت در ISP هم همواره در نوسان مي باشد دفتر تبليغات اسلامي حوزه  علميه  قم اقدام به در اختيار گذاشتن خط اينترنت براي مراكز پژوهشي كرده است.

نخستين نمايشگاه سراسري تجارت الكترونيكي ICT
در مازندران برگزار مي شود
گروه دانش: نخستين نمايشگاه سراسري الكترونيك، رايانه، تجارت الكترونيكي و ICT به مدت پنج روز از تاريخ ۱۱ تير ماه در استان مازندران برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا،  نمايش دستاوردهاي نرم افزاري و سخت افزاري شركت هاي داخلي،  اهميت به مطبوعات و مجلات IT و ميزان تاثير آنها در پيشرفت اين صنعت، ايجاد ارتباط بيشتر بين دانشگاه و مراكز تجاري و شركت هاي فعال در زمينه  IT، فرهنگ سازي در رابطه تجارت الكتروينك و آموزش الكترونيكي و ارائه  دستاوردهاي دولت در اين زمينه و بسترسازي براي پيشرفت اين صنعت در كشور از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

حضور جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي
در اجلاس جامعه اطلاعاتي آسيا و اقيانوسيه
گروه دانش: جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي در نمايشگاه دستاوردهاي فناوري اطلاعات ايران در حاشيه اجلاس جامعه اطلاعاتي منطقه آسيا و اقيانوسيه، حضور دارد.
به گزارش روابط عمومي جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي معرفي توانمندي هاي محصولات توليدي ايران از جمله اهداف حضور جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي در اين نمايشگاه است.اين گزارش مي افزايد: اين نمايشگاه فرصتي است براي معرفي شركتهاي فعال ايراني كه در زمينه نرم افزارهاي چند رسانه اي فعاليت مي كنند، به همين منظور محصولات ارائه شده به دبيرخانه در نمايشگاه عرضه مي شود.
اين اجلاس از تاريخ ۱۰ الي ۱۲خردادماه در محل همايش هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.

آموزش
۳ راه براي جلوگيري از كلاهبرداري اينترنتي
گروه دانش: هم اكنون اينترنت به فضايي تبديل شده است كه افراد مختلف با مقاصد گوناگون در آن حضور دارند و بديهي است كه گروهي نيز اقدام به سوءاستفاده از مردم بي اطلاع مي كنند.
به گزارش دفتر اطلاع رساني مؤسسه تحقيقات و توسعه ناجا (اي پليس)، براي اين كه هدف كلاهبرداري ها و يا دزدي هاي اينترنتي قرار نگيريد ۳ راه مؤثر وجود دارد.
مشاور اداره پليس سايبر هند گفت: از تايپ كردن اطلاعات حساس خود در كافي نت ها خودداري كنيد، هيچ وقت پس ورد هاي خود را در مكاني غير از جايي كه آنها را ساخته ايد به كار نبريد و هيچ وقت شماره تلفن خود را در چت روم ها اعلام نكنيد.
دكتر سانجي جدهاو افزود: يكي از راه هايي كه دزدان اطلاعاتي اقدام به آن مي كنند اين است كه با فرستادن صفحاتي مشابه سايت هاي رسمي از كاربر مي خواهند تا شماره پين كد اول خود را وارد كنند زيرا در بانك ها براي ورود به بعضي از خدمات حساب فقط همين شماره كافي است ولي براي انتقال پول بايد شماره پين كد دوم هم در اختيار باشد، بنابر اين بعد از اين كه كاربر دو بار پين كد اول خود را وارد كرد و با پيام اشتباه ساختگي در ورود اطلاعات مواجه شد از وي خواسته مي شود تا براي حل مشكل پين كد شماره ۲ خود را نيز وارد كند كه در اين صورت اطلاعات وي به سرقت مي رود.
همچنين در حساب هاي اينترنتي اگر كاربر بعد از استفاده از حساب خود آن را Sign Out نكند حساب به مدت ۳۰ ثانيه باز مي ماند كه در اين مدت بسياري از هكرها مي توانند وارد حساب هاي بانكي وي شوند.

لنز ويژه گوشي همراه
يك گروه از محققان كانادايي لنز جديدي را به منظور استفاده در گوشي هاي همراه به كاربران ارائه مي دهند.اين محققان كانادايي توانستند لنزهاي جديدي را طراحي كنند كه قابل استفاده در گوشي هاي همراه است و قادر است عكس هايي با كيفيت فوق العاده و وضوح تصوير بالايي بگيرد.ضخامت اين لنز ۵ برابر كمتر از ضخامت كاغذ است و كاربر را قادر مي سازد بدون تغيير موقعيت لنز، آن را تنظيم كند و يا آن را زوم كند.مسئولان اعلام كردند اين لنزدر آينده اي نزديك در مواردي ديگر نيز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

يافته هاي  جديد در خصوص  نوعي  پروتئين  مؤثر در جلوگيري  از التهابات  شديد
گروه دانش :محققان  مي گويند يك  پروتئين  ضد التهابي  موسوم  به  انكسين  يك  در محافظت  بيماران  در برابر واكنش  التهابي  شديد بدن  حين بروز عفونت  نقش  مؤثري  دارد.
به  نوشته  آخرين  شماره  نشريه  آسيب  شناسي  آمريكا، سندرم  واكنش  شديد التهابي  زماني  روي  مي  دهد كه  بدن  در معرض  يك  عفونت  بسيار شديد قرار مي گيرد و قادر به  كنترل  دستگاه  ايمني  نيست  به  همين  علت  وقتي  دستگاه  اميني  بدن  به  صورت  كنترل  نشده  فعال  مي شود به  جاي  آنكه  عفونت  را از بدن  رفع كند، به  بدن  آسيب  مي رساند و با آزاد كردن  پيام هاي  ايمني  بسيار بافت هاي  بدن  را از بين  مي برد. در مطالعه  جديد كه  روي  موش ها انجام  شد مشخص  گرديد وقتي 
موش هاي  معمولي  در معرض  ماده  سمي  ال  پي  اس ، كه  از سموم  باكتري  هاست  قرار مي گيرند گلبول هاي  سفيد به  صورت  تدريجي  از خون  به  سوي  بافت هاي  مبتلا مهاجرت  مي  كنند ولي  با تزريق  ال  پي  اس  به  موش هايي  كه  فاقد ژن  انكسين  هستند گلبول هاي  سفيد به  صورت  غير قابل  كنترل  از رگها خارج  مي شوند و به  بافت ها حمله  مي  كنند.
در اين  گروه  از موش ها چهل  و هشت  ساعت  پس  از تزريق  ال  پي  اس  صد در صد موش ها از بين  مي روند. وقتي  پروتئين  انكسين  به  اين  گروه  از موش  ها تزريق  مي شود شصت  درصد آنها زنده  مي  مانند.

كشف  سياره اي  در فاصله  پانزده  هزار سال  نوري  از زمين
بي بي سي : گروهي  بين  المللي  از اخترشناسان  سياره اي  را در فاصله  پانزده  هزار سال  نوري  از زمين  كشف  كردند.
به  علت  دوري  بسيار زيادي  اين  سياره  از زمين ، دانشمندان  آن  را به  طور غير مستقيم  و با توجه  به  آثارش  كشف  كردند.
كشف  ستاره اي  كه  اين  سياره  به  گرد آن  مي چرخد، با توجه  به  تأثير گرانشي  آن  بر نور ستاره اي  دورتر صورت  گرفت  و ميزان  انحراف  نور ستاره  دورتر باعث  شد تا دانشمندان  به  وجود اين  سياره  دور دست  پي  ببرند.
بررسي ها نشان  مي  دهد جرم  سياره  جديد چندين  برابر جرم  مشتري ، بزرگترين  سياره  منظومه  شمسي  است .

هكرها
تحقيق اف بي آي از هكرهاي شركت مؤسسه اطلاعاتي
گروه دانش: اف بي آي آمريكا براي تحقيق در مورد نفوذ به واسط اطلاعاتي اين كشور ۱۰ نفر را دستگير كرد.
به گزارش دفتر اطلاع رساني موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (epolice)، پليس بعد از مظنون شدن به ۱۰ نفر با هجوم به محل كار هر يك از آنها رايانه هايشان را در كاليفرنيا، مينسوتا و كارولينا ضبط كرد.
شركت lexisNexis چندي پيش اعلام كرد امكان دارد هكرها با نفوذ به شبكه هاي اين شركت اطلاعات شخصي هزاران نفر از مردم را دزديده باشند و قصد سوء استفاده از آنها را داشته باشند. به طوري كه در طي دو سال گذشته اطلاعات شخصي ۳۱۰ هزار نفر از شهروندان آمريكايي به سرقت رفته است.
پليس اعلام كرد، در حال تحقيق در مورد اين موضوع است كه آيا اطلاعات مذكور توسط هكرها به سرقت رفته است يا به علت يك اشتباه انساني به خارج درز كرده است.
چندي پيش نزديك ترين رقيب اين شركت به نام choice Point كه سازمان مرجع اطلاعات كارت هاي اعتباري دولت است توسط هكرها مورد هجوم قرار گرفت و اطلاعاتش به سرقت رفت.

اميدهاي  تازه  براي  ساخت  داروي  ضد سرطان  پروستات
بي بي سي: دانشمندان  سرگرم  آزمايش  داروهاي  جديد براي  درمان  سرطان  پيشرفته  پروستات  هستند.
مسئولان  موسسه  تحقيقات  سرطان  در انگليس  اعلام  كردند هم  اكنون  در پي  يافتن  بهترين  دارو براي  درمان  سرطان  پروستات  از ميان  بيست  و پنج  داروي  در دست  آزمايش  هستند.
جداسازي  سلول هاي  سرطاني  پروستات  براي  آزمايش  به  علت  ماهيت  گسترش  آن  بسيار مشكل  است  از اين  رو پيشرفت ها براي  درمان  سرطان  پروستات  در مقايسه  با ديگر سرطان ها نظير سرطان  سينه  بسيار كمتر بوده  است .
به  همين  علت  هنوز علت  ژنتيكي  مقاومت  سرطان  پروستات  به  هورمون  درماني  كشف  نشده  است . هم  اكنون  سرطان  هاي  پيشرفته  پروستات  را با روش  هورمون  درماني  مداوا مي  كنند كه  چندان  موثر نيست  و براي  مدت  كوتاهي  بيمار را زنده  نگه  مي  دارد.
سرطان  پروستات  رايج  ترين  سرطان  در مردان  است  و در انگليس  هر سال  سي هزار مورد جديد ابتلا به  اين  سرطان  گزارش  مي شود.

ساخت  نخستين  تفنگ  نوري  با قابليت  پرتاب  ذره اي
محققان  موفق  شدند تفنگ  نوري  بسازند كه  مي تواند فوتونها يا ذرات  نور را به  داخل  فيبر نوري  بفرستد.اين  تفنگ  نوري  ديودي  نوري  است  كه  در هر ثانيه  تا يكهزار فوتون  يا ذره  نور را به  طور مجزا به  داخل  فيبر نوري  مي فرستد.با استفاده  از اين  دستگاه  مي توان  در هر ثانيه  يك  مگابيت  اطلاعات  را از طريق  كابل  نوري  منتقل  كرد.مزيت  اين  ديود نوري  جديد اين  است  كه  با امواج  نوري  با طول  موج  ۳/ ۱ ميكرومتر كه  براي  فيبرهاي  نوري  رايج  در بازار مناسب  است ، كار مي كند.

ويروس
گسترش ويروس در تلفن همراه
گروه دانش: ويروس تلفن همراه COMMWARRIOR كه اخيرا در ايتاليا نيز مشاهده شده باعث شده آسيب پذيري سيستم عامل SYMBIAN كه در بسياري از گوشي  ها به كار گرفته مي  شود، افزايش يابد.
طبق گزارش شركت خدمات امنيتي F-SECUNE ، ايتاليا سومين كشوري است كه ظرف سه هفته شاهد آلوده شدن گوشي  هاي همراه به اين ويروس بوده است. اين ويروس قبلا در عمان و هند نيز ديده شده است.
شواهد حاكي است كه اين ويروس به سرعت در حال گسترش است و همين امر باعث نگراني كاربران و شركت  هاي امنيتي شده است.
اين ويروس تنها گوشي  هاي هوشمند را كه مجهز به سيستم عامل SYMBIAN هستند آلوده مي  كند.
اين ويروس گوشي  ها را وادار مي  كند در جواب تماس  ها نسخه  اي از كد مخرب آن را كه در درون يك پيام PREMICM مبتني بر فناوري ارسال پيام چند رسانه  اي (MMS) مخفي شده ارسال كند؛ اين ويروس از طريق بلوتوس نيز منتشر مي  شود.

آن لاين
تأثير محيط بر رايانه  كوانتومي
ايسنا: دانشمندان به چگونگي تاثير عوامل محيطي بر رايانه كوانتومي پي بردند.
اين يافته مهندسان را در فهم بهتر چگونگي قرار دادن اجزاء كوانتومي داخل يك رايانه اداري استاندارد كمك كرده و انسان را يك مرحله به محاسبات كوانتومي نزديكتر مي كند.
اين تيم همكار از مركز فناوري نانو در لندن، دانشگاه كالج در لندن، مؤسسه Paul Scherrer و دانشگاه شيكاگو نشان داده اند كه چگونه محيط اطراف، رفتار يك كامپيوتر كوانتومي را بطور اساسي تغيير مي دهد در صورتي كه بر رايانه هاي امروزي هيچ تأثيري ندارد.
استاد گابريل آپلي، از دانشكده فيزيك دانشگاه كالج و مدير مركز فناوري نانو لندن مي گويد: يكي از سؤالات مهم در علوم طبيعي اين است كه آيا مكانيك كوانتومي وابسته به محيط آزمايش است.
خواسته هاي اخير براي امنيت ارتباطات و سرعت بسيار بالاي محاسبات باعث مطرح شدن فناوري جديدي شده است كه در آن كيوبيت ها جايگزين بيت هاي ۰ و ۱ الكترونيك ديجيتالي كنوني مي شوند.
براي طراحي رايانه هاي كوانتومي پايداري كيوبيت ها در شرايط واقعي - همانند پايداري بسته هاي مدار مجتمع (IC) در رايانه هاي فعلي- ضروري است. فيزيكدانان اين شرايط را به محيط اطراف و يا به اصطلاح حمام نسبت مي دهند و اين چالش براي كنترل و به حداقل رساندن تأثيرات متقابل كيوبيت ها و اين حمام است.
همان گونه كه توجه به شرايط هواي آشفته در طراحي در صنايع هوايي ضروري است، در طراحي كوانتومي نيز توجه دقيق به حمام ها در محل استفاده از اين وسايل جديد ضروري است.
حمام ها به دليل طبيعتشان مي توانند باعث مشكلاتي شوند، بنابراين مطالعه تأثير متقابل بين كيوبيت ها و اين حمام ها در ابتداي راه است.
بنابر اعلام ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، اين كار جديد نشان مي دهد، چگونه يك حمام ويژه، كيوبيت هاي درون يك بلور را كه به عنوان يك رايانه كوانتومي خيلي ابتدايي رفتار مي كند، تحت تأثير قرار مي دهد. براي مثال اين حمام چگونگي حركت كيوبيت ها در پاسخ به تحريكي مانند موج هاي راديويي را تغيير خواهد داد. اين تحقيق همچنين پيشنهاد مي دهد كه اين اثر مي تواند با خود موج هاي راديويي و دماي حمام كنترل شود.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |