يكشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۰ - May 29, 2005
انتخاب نهم
003321.jpg
اولين سفر انتخاباتي دكتر احمدي نژاد به استان اردبيل
گروه سياسي: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران در اولين سفر انتخاباتي خود پس از ثبت نام، بعد از ظهر ديروز در ميان استقبال گرم صدها تن از مردم، مقامات و مسئولان استان اردبيل وارد فرودگاه شهر اردبيل شد. صدها تن از علاقمندان و دوستداران دكتر احمدي نژاد از ساعات اوليه صبح ديروز براي گراميداشت مقدم وي، در فرودگاه شهر اردبيل تجمع كرده بودند. استقبال كنندگان از شهردار تهران، با شعارهاي صل علي محمد - بوي رجايي آمد به نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خير مقدم گفتند.
وي گفت: حضور در شهر اردبيل براي من يادآور خاطرات ماندگار زندگي در كنار مردم شريف، صميمي  ، پاك و زلال اين شهر است. دكتر احمدي نژاد پس از ابراز خوشوقتي از ديدار با مردم اردبيل از فرودگاه عازم مزار شهيدان والامقام اردبيل در بهشت فاطمه(س) شد و با قرائت فاتحه ياد حماسه آفريني هاي آنان را گرامي داشت.
بيانيه هاي اقشار مختلف در حمايت از لاريجاني
گروه سياسي: جامعه اسلامي كارگران با انتشار بيانيه اعلام كرد كه حل مشكل اقتصادي با ايجاد دولت اميد و دميدن هواي تازه است و ما از جامعه كارگري مي خواهيم براي احقاق حقوق خود به دكتر لاريجاني رأي دهند. ۲۷۶ نفر از رؤسا و ريش سفيدان و دانش آموختگان ۷ ايل و طايفه استان كهكيلويه و بويراحمد با امضاي طوماري حمايت خود را از دكتر علي لاريجاني اعلام كردند. گروهي از فارغ التحصيلان جوان رشته مهندسي كشاورزي ۱۸ دانشگاه كشور هم حمايت خود را از دكتر لاريجاني اعلام كردند. مجمع مركزي قاريان و حافظان قرآن كريم هم با صدور بيانيه اي از نامزدي دكتر لاريجاني حمايت كردند. محسن احمدي مسئول كميته عشاير و روستاهاي ستاد انتخاباتي لاريجاني نيز گفت كه دكتر لاريجاني با ارسال نامه اي به روستاييان سراسر كشور خواستار مشاركت آنان در برنامه ريزي هاي دولت اميد شد.
رقبا در تبليغات قانون گرا باشند
ايسنا: معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: نامزدهاي نهمين دوره  انتخابات رياست جمهوري بايد در رقابت انتخاباتي قانون گرا و قانون پذير باشند. وجيه الله آقاتقي در جلسه  ستاد انتخابات شهرستان تهران كه با حضور مسئولان امور مناطق برگزار شد، افزود: اختلاف سليقه محصول خرد و بينش يك جامعه است و نبايد در تبليغات انتخاباتي، موجب تخريب نامزد ديگر را فراهم كند. وي اظهار داشت: يكي از راه هاي جلب مشاركت حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي، پذيرش سليقه هاي متنوع احزاب و گروه هاي مردمي است.
توسعه سياسي از ويژگي هاي مهم دولت رفاه
ايسنا: محسن مهرعليزاده گفت: در دولت رفاه با به حداقل رسيدن عرصه  دخالت دولت در امور فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي عرصه  جامعه  مدني گسترش يافته و زمينه براي شكل گيري نهادهاي مدني مساعدتر مي شود. وي اظهار داشت: براي شكل گيري سازمان هايي كه به مفهوم واقعي غير دولتي باشند به يك نظام دموكراتيك نياز داريم. مهرعليزاده تاكيد كرد: متاسفانه برخي از سياسيون نيز هنگامي كه با ابزار سياسي براي نيل به مقاصد خود ناكام ماندند، توپ سياست را به زمين سازمان هاي غيردولتي انداختند كه باعث آسيب پذيري جدي در اين سازمان ها شد. وي اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه هستيم بايد مشاركت را جدي بگيريم و توجه جدي به سازمان هاي غيردولتي داشته باشيم. در عصري كه جامعه جهاني از توان سازمان هاي غيردولتي براي حل بسياري از مشكلات بهره مي گيرد جاي بسي تعجب است كه نگاه امنيتي و بدبينانه به اين سازمان ها وجود دارد و هرگونه تحرك از سوي آنها توطئه قلمداد مي شود. اين اصلاح طلب اجرايي تصريح كرد: در دولت رفاه، ايجاد فضايي براي توسعه  سازمان هاي غيردولتي پيش بيني شده و دولت رفاه، سازمان هاي غير دولتي را همكار خود مي داند. اين كانديداي نهمين دوره  انتخابات رياست جمهوري، با ترسيم برنامه  دولت رفاه در امور سياسي، توسعه  سياسي را از موارد عمده برنامه  دولت رفاه عنوان كرد.
پيوستن كامل به WTO
محسن رضايي درباره  پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني گفت: با پذيرش ايران در WTO به عنوان ناظر، مانع سياسي ايران براي پيوستن به اين سازمان برداشته شد.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري افزود: دولت آينده بايد تلاش كند قابليتهاي اقتصادي ايران به نحوي ارتقا يابد تا از موقعيتي كه فراهم شده براي پيوستن كامل ايران به سازمان تجارت جهاني استفاده شود. وي در عين حال گفت: اگر دولت آينده قابليتهاي اقتصادي ايران را فعال نكند و بهره وري و رقابت پذيري كالاهاي توليد ايران را افزايش ندهد، كشورمان از اين موقعيت فراهم آمده استفاده اي نخواهد برد.
رفسنجاني نامزد اصلح
ايرنا: جامعه روحانيت مبارز تبريز ديروز با صدور بيانيه اي، علي اكبر هاشمي رفسنجاني را نامزد اصلح و واجد شرايط نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد. در اين بيانيه آمده است: با در نظر گرفتن همه جوانب، هاشمي رفسنجاني نامزد توانمند، انقلابي، سياستمدار و قادر به دفع توطئه استكبار است. در اين بيانيه از مردم آذربايجان دعوت شده است با شركت آگاهانه و پرشور در انتخابات رياست جمهوري سپر فولادين در برابر تيرهاي خطرناك بيگانگان ايجاد كنند. در بخشي از اين بيانيه تاكيد شده است: انتخاب فرد اصلح از بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري توسط مردم اقتدار اركان نظام و در راس آنها ولايت فقيه را فراهم مي كند.
پرسش از دانشجويان پاسخ از رفسنجاني
اكبر هاشمي رفسنجاني  نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  روزشنبه  در ديدار دانشجويان  ۸۰ دانشگاه  دولتي  و غيردولتي  سراسر كشور به پرسشهاي  آنان  پاسخ  داد.
هاشمي رفسنجاني  در پاسخ  به  پرسشي    درمورد وضعيت  خانوادگي  خوداظهار داشت : پيش  از انقلاب  جزء طلبه هاي  متمكن  بودم  و با پيروزي  انقلاب  بخشي از دارايي  خود را به  تدريج  براي  زندگي  خود و فرزندان  و براي  انقلاب  هزينه كردم .
وي  اضافه  كرد: اكنون  فقط يك  قطعه  زمين  در قم  دارم  و در تهران  ملك  وخانه اي  از خودم  ندارم . البته  قبل  و بعد از مسئوليتم  ليست  داراييهايم  رابه  قوه  قضاييه  ارائه  كرده ام .
وي  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  آيا تيم  كاري  شما در دولت  احتمالي  آتي تفاوتي  با گذشته  خواهد داشت  يا خير ؟ گفت : دست  من  براي  انتخاب  افراد اصلح  و كارآمد بازاست .در صورت  پيروزي ، از سليقه هاي  مختلف  و افراد صالح استفاده  خواهم  كرد و هيچ  قيدي  ندارم  كه  از گروه  مشخصي  براي  كابينه استفاده  كنم .
نامزد رياست  جمهوري  ادامه  داد: يكي  از انتقاداتي  كه  در هشت  سال  دولت من  ابراز مي شد اين  بود كه  فضاي  اجتماعي  را بيش  از حد باز كردم  و من  اين تحليل  را قبول  ندارم .
وي  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  نظر صريح  شما درمورد رابطه  با آمريكا چيست؟ گفت : آمريكا بايد خصومت  با ايران  را كنار بگذارد و حسن  نيت  نشان دهد. آمريكايي ها اگر به  رابطه  با ايران  تمايل  دارند، بايد بدانند چنانچه خصومتي  بين  ما نباشد، مشكلات  ما و آمريكا كمتر خواهد شد. البته  تصميم  نهايي دراين  مورد به  نظر مقام  معظم  رهبري  بستگي  دارد.وي  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  زندگي  شايسته  را چگونه  ترسيم  مي كنيد؟ گفت : مهمترين  مساله  براي  جوانان ، تحصيل  و فراهم  كردن  امكانات  مناسب  براي تحصيل  است .بايد براي  شغل ، ازدواج ، تفريح  و نشاط جوانان  در حدود عقايدديني  و اخلاقي  اقدام  كنيم .اگر راه  درستي  را در اقتصاد در پيش  بگيريم ، مي توانيم  سرمايه هاي  داخلي  و خارجي  را جذب  و ميدان  كار را براي  بخش  خصوصي بيشتر كنيم .وي  تأكيد كرد: نبايد در مسائل  خصوصي  جوانان  سختگيري  كنيم .نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  با تأكيد بر اينكه  جوانان بايد در مسايل  سياسي  حق  تعيين  سرنوشت  داشته  باشند، اضافه  كرد: نسل  موجود وارث  انقلاب  است  و بايد براي  حضور آنان  زمينه سازي  كنيم .
يكي  ديگر از دانشجويان  گفت : يكي  از انتقاداتي  كه  به  دولت  شما واردمي شود، عدم  حمايت  از مديراني  مثل  كرباسچي ، نوري  و مهاجراني  است ، آيا چنين  انتقادي  را قبول  داريد؟هاشمي رفسنجاني  پاسخ  داد: در دوران  مسئوليت  به  حمايت  بيش  از حد ازمديرانم ، متهم  مي شدم  البته  مواردي  كه  مطرح  شد، در دولت  بعدي  بود با اين وجود فقط من  از اين  افراد حمايت  كردم  و ديگران  كه  بيشتر مديون  بودند ازآنان  دفاع  نكردند.
انتقاد ستاد احمدي نژاد از تخريب توسط صداوسيما
بازتاب: ستاد انتخاباتي احمدي  نژاد با صدور اطلاعيه  اي، تأثر خود  را از تخريب وجهه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در معاونت سياسي صداوسيما ابراز كرد. ستاد انتخاباتي احمدي  نژاد در اطلاعيه خود آورده است: تأسف و نگراني خود را از تداوم روش  هاي غير اصولي در برخي از برنامه  سازي  هاي خبري معاونت سياسي سازمان صداوسيما ابراز مي  كنيم و توجه رئيس و مسئولان اين سازمان را به اهميت و ضرورت حفظ اعتبار و منزلت رسانه ملي به ويژه در ارتباط با مسئله حساس انتخابات رياست جمهوري جلب مي  كنيم.
تلاش براي اجماع ميان نيروهاي اصلاح طلب
فارس: حزب مردم سالاري با بيان اينكه انتخابات را تحريم نخواهد كرد، افزود: حزب در همين راستا مجدداً تلاش خويش را در ميان اصلاح طلبان براي دستيابي به اجماع به عمل خواهد آورد در غير اين صورت، كانديداي مورد حمايت خويش را كه قطعاً خارج از مجموع اصلاح طلبان نخواهد بود در آينده اي نزديك معرفي خواهد كرد.
فعاليت ستادهاي انتخاباتي توكلي براي كمك به قاليباف
فارس: ستاد مركزي احمد توكلي در نامه اي به مسئولين ستادهاي استانها و شهرستانها از آنها خواست براي فعاليت انتخاباتي براي محمد باقر قاليباف فعال شوند.ستاد مركزي احمد توكلي در اين نامه با اشاره به ضرورت مشاركت گسترده مردم در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، آورده است: براي ايجاد بستر مناسب و پيروزي اصولگرايان آقاي احمد توكلي حمايت خود را از قاليباف اعلام نموده كه از مسئولين ستادهاي استانها و شهرستانها درخواست مي شود براي ايجاد و فضاي مشاركت و جلب آراي مردم به نفع قاليباف ستادها را فعال نمايند.
حمايت جمعيت ايثارگران از قاليباف
ايسنا: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي قاليباف را كانديداي نهايي خود معرفي كرد.
علي دارابي عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي پس از بيان اين مطلب گفت: در جلسه شوراي مركزي اين تشكل اكثريت اعضا به حمايت از كانديداتوري قاليباف راي دادند.
معين با صدور بيانيه اي اعلام حضور كرد
«مصطفي  معين » نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  گفت  كه  درصورت  پيروزي  در انتخابات ، از چهره هاي  سياسي  با سابقه  مبارزه  در راه  آزادي ايران  كه  صلاحيتشان  از سوي  شوراي  نگهبان  قانون  اساسي  رد شد و نيز كساني  كه به  ناحق  در دادگاهها محكوم  شده  اند، در سطوح  مختلف  مديريتي  استفاده  خواهدكرد.وي  عصر روز گذشته در بيانيه اي  كه  الهه  كولايي  بخش هايي  از آن را در جمع خبرنگاران  رسانه هاي  داخلي  و خارجي  قرائت  كرد، دلايل  شوراي  نگهبان  در ردصلاحيت  خود را شرعي  و قانوني  ندانست  و از اين  شورا خواست ، دلايل  عدم  صلاحيت او را به  اطلاع  عموم  مردم  برساند.
نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : اگراقدام  شوراي  نگهبان ، در رد صلاحيت  خود را قانوني  مي دانستم ، قطعا با سازوكار فراقانوني  درانتخابات  شركت  نمي كردم . معين  گفت : تجديد نظر شوراي  نگهبان  در تأييد صلاحيت  خود را نيز تجديدنظر در تصميمي غيرقانوني  مي دانم .وي  تأكيد كرد: چه  قبل  از تأييد صلاحيت  و چه  بعد از آن ، با هيچ  مقام  ومسئولي  در كشور براي  تأييد صلاحيت  خود، به  طور رسمي يا غيررسمي ، علني  ياغير علني  ديدار نداشته  ام  و هيچ  درخواستي  را مطرح  نكردم .نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  تأكيد كرد كه  چه  در انتخابات پيروز شود و چه  نشود، مصرانه  پيگيري  خواهد كرد تا شوراي  نگهبان  موظف  به ارايه  دلايل  رد صلاحيت  او شود و از اين  پس  بداند موظف  است  كه  مطابق  قانون تصميم  بگيرد. معين  معيار انتخابات  آزاد را تأييد صلاحيت  خود ندانست  و گفت : آن انتخاباتي  آزاد است  كه  در آن هيچ  داوطلبي  به خصوص  شخصيت هايي  كه  بخش هايي از گروههاي  اجتماعي  را نمايندگي  مي كنند، خارج  از ضوابط قانوني  رد صلاحيت  نشوند.
معين  افزود: خود را متعهد مي دانم  در صورت  انتخاب  شدن ، در برگزاري انتخابات  آزاد مانند انتخابات  دوره  دوم  شوراهاي  اسلامي شهر و روستا، بكوشم و از حقوق  همه  اشخاصي  كه  به  استقلال  و يكپارچگي  ايران  معتقدند و مي خواهند در چارچوب  قانون  اساسي  فعاليت  كنند، دفاع  كنم .

الهام: شوراي نگهبان مرجع مصلحت سنجي نيست
ايسنا: سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد: با توجه به جايگاه شورا نبايد از او طلب مصلحت گرايي كنيم، زيرا اين به نفع كشور و نظام تمام نمي شود.
دكتر غلامحسين الهام در نشست مطبوعاتي كه صبح روز شنبه برگزار شد، با اشاره به روند بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در شوراي نگهبان اعلام كرد: همانطور كه قبلا نيز اعلام شد شيوه ي كار شورا، حقوقي و قانوني است و ابدا سياسي نيست.
سخنگوي شوراي نگهبان، هم چنين تاكيد كرد كه وظيفه ي شوراي نگهبان احراز صفات مندرج در اصل ۱۱۵ قانون اساسي است، لذا در اين بحث، عدم صلاحيت مطرح نمي شود و تشخيص صلاحيت موضوعيت دارد.
وي اضافه كرد: با توجه به جايگاه شورا نبايد از او طلب مصلحت گرايي كنيم، زيرا اين به نفع كشور و نظام تمام نمي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان، هم چنين در بيان دلايل اينكه شوراي نگهبان در مراحل اوليه ي بررسي صلاحيت ها مصلحت گرايي نكرده است، عنوان كرد: دليل اينكه مصلحت گرايي نكرده ايم در نتيجه  كار مشخص مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان، در ادامه درباره ي اينكه آيا شوراي نگهبان از نامه ي مقام معظم رهبري به اين شورا برداشت حكم حكومتي داشته يا خير، با بيان اينكه شورا اين نامه را حكم حكومتي مي داند، گفت: بر اساس اين استنباط، ما نامه ي مقام معظم رهبري را در جلسه ي فوق العاده ي شورا مطرح و مفاد آن را مورد مطالعه و دقت قرار داديم و متوجه شديم كه دستور و حكم حكومتي است كه قابل اجراست، لذا به عنوان حكم حكومتي به آن توجه كرديم.
وي هم چنين درباره ي پاسخ شوراي نگهبان به اعتراض هاي افرادي كه صلاحيت شان توسط اين شورا احراز نشده، با يادآوري اقدامات دقيق شورا در حوزه ي بررسي صلاحيت ۱۰۱۴ كانديداي ثبت نام شده كه بر پايه ي سوابق و پرونده هاي آنها انجام گرفته، تصريح كرد: در هيچ جاي قانون، بر بيان دلايل احراز نشدن صلاحيت افراد ( به صورت عمومي) تصريح نشده است.
سخنگوي شوراي نگهبان، هم چنين درباره ي دليل احراز نشدن صلاحيت افرادي كه در دوره هاي قبل صلاحيت شان احراز شده بود، گفت: ملاك احراز صلاحيت وضعيت فعلي افراد است كه سوابق آنها در اين زمينه موثر بوده است.
الهام در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ به سوالي با قرائت نامه ي مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان به بخشي از اين نامه كه در آن عنوان شده بود شوراي نگهبان نسبت به اعلام اسامي افراد احراز صلاحيت شده تجديدنظر كند، گفت: در اين نامه عنوان شده نسبت به اعلام تجديدنظر صورت گيرد و نه بررسي مجدد. لذا اين مطلب نشان مي دهد دستور بازنگري مقام معظم رهبري كاشف بر وجود ايراد در بررسي صلاحيت ها نبوده است.
وي با يادآوري اقدام اخير شوراي نگهبان كه قبل از اعلام وزارت كشور اسامي كانديداها را در اختيار رسانه ها قرار داد، گفت: اين كار در دوره ي قبل نيز اتفاق افتاده، منع قانوني براي آن وجود ندارد. اما رسميت اعلام براي آثار آن از جمله تبليغات منوط به اعلام وزارت كشور است.

رئيس جمهور در ديدار سفير و نماينده دائم ايران در وين :
فعاليت هاي هسته اي ايران بدون ابهام است
ايسنا: محمد مهدي آخوندزاده، سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل و ارگان هاي تخصصي اين سازمان در وين پيش از عزيمت به محل ماموريت خود با حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور ديدار كرد.
خاتمي  در اين ديدار با اشاره به پيشرفت هايي كه در دنياي امروز در عرصه هاي مختلف و تكنولوژي صورت مي گيرد خاطر نشان كرد كه ايران نيز حق دارد از تكنولوژي و فن آوري روز دنيا ازجمله تكنولوژي هسته اي صلح آميز استفاده كند.
وي از ملت ايران به عنوان ملتي با استعداد در طول تاريخ ياد كرد و تصريح كرد: فعاليت  ايران در زمينه انرژي هسته اي صلح آميز و به دور از هر گونه ابهام است.
رئيس جمهور با اشاره به مذاكرات ايران و اروپا تصريح كرد: ايران اين مذاكرات را به عنوان يك اصل قبول دارد و تاكنون نهايت همكاري خود را در اين زمينه نشان داده است.
وي هم چنين جايگاه مهم ايران را به عنوان مركز انرژي در منطقه از جمله نفت و عضويت در سازمان اوپك خاطر نشان ساخت.

نتايج آزمون استخدامي ادواري تيرماه اعلام مي شود
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: نتايج آزمون استخدامي ادواري نيمه دوم تيرماه سال جاري اعلام مي شود.
«حسين توكلي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا درمورد ميزان ظرفيت پذيرش در اين دوره از آزمون اظهارداشت: در جلسه مشتركي كه قرار است مسوولان سازمان سنجش با سازمان مديريت و برنامه ريزي داشته باشند، حدنصاب تعداد افراد مجاز تعيين و اعلام خواهد شد. سومين دوره از آزمون استخدامي ادواري كشور با حضور حدود ۷۰۰ هزار داوطلب در روزهاي ۲۹ و ۳۰ ارديبهشت ماه امسال به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار شد.

وام مسكن خانواده هاي كم درآمد به ۴۰ ميليون ريال افزايش يافت
ايسنا: خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد كه مطلقا امكان مشاركت مالي در تأمين مسكن ندارند و عمدتا در روستاها ساكن هستند، در صورت تامين زمين در روستا، با كمك ۵/۳ ميليون توماني كميته امداد، از مسكن رايگان برخوردار مي شوند.
حسيني، معاون برنامه ريزي و امور مجلس كميته امداد امام خميني (ره) ضمن اعلام اين خبر همچنين با اشاره به تأمين مسكن و ارائه تسهيلات به خانواده ها و طبقات ضعيف جامعه افزود: ۱۸ ميليارد تومان اعتبار براي فعاليتهاي بخش مسكن و ساختمان كميته امداد در سال جاري از قبيل احداث اردوگاه ها، ساخت و تعمير مسكن، اختصاص يافته است.
وي افزود: كميته امداد به منظور حمايت از خانواده هاي كم درآمد ساكن شهرها و خارج از پوشش هاي حمايتي در سال گذشته ۵/۳ ميليون تومان وام مسكن و خدمات فني و مهندسي در اختيار اين خانواده ها قرار داد كه در سال جاري با توجه به افزايش قيمت ها، اين رقم حداقل با ۲۰ درصد رشد به ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان افزايش مي يابد. به گفته وي همچنين ايجاد امكان برخورداري خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد از مسكن اجاره به شرط تمليك نيز از برنامه هاي كميته امداد در سال جاري است.

مرحله دوم همسان سازي حقوق مستمري بگيران به زودي پايان مي يابد
گروه اجتماعي: سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي گفت: مرحله دوم طرح همسان سازي حقوق مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي با تحت  پوشش قرار دادن ۱۰۶ هزار مستمري بگير بزودي پايان مي يابد.
به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران فرخ ملكوند فرد افزود:به منظور اجراي مرحله طرح دوم همسان سازي مستمري ها ۴۰ ميليارد تومان از سوي شوراي عالي تأمين اجتماعي در اواخر سال گذشته به تصويب رسيد و ضوابط اجرايي آن نيز پس از بررسي هاي لازم و آگاهي از نظرات مشورتي فعالان تشكل هاي بازنشستگي تدوين، تصويب و اجرا شد.

تقدير البرادعي از ادامه تعليق فعاليتهاي هسته اي ايران
ايسنا: مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي (جمعه) از ايران به دليل آن كه فعاليت هاي به حالت تعليق درآمده هسته اي اش را از سر نگرفت، تقدير كرد.
محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با خبرگزاري رويتر اظهار داشت: من اين اقدام را مثبت مي بينم كه ايران توافق كرد به تعليق اش ادامه دهد و اقدامات يكجانبه اي خارج از توافقي بين المللي با اروپايي ها و شوراي حكام اتخاذ نكند.
براساس اين گزارش، البرادعي همچنين از ادامه مذاكرات ميان ايران و اروپا و توسعه آن به فراتر از برنامه هسته اي ايران كه روابط سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و غرب را نيز شامل مي شود، ابراز رضايت كرد. وي گفت: من تداوم گفت وگو را مثبت مي بينم. من اين را مثبت مي بينم كه طرف ها درك كرده و توافق كرده اند كه اين موضوع به فراتر از موضوع هسته اي تبديل شود؛ چرا كه آنها در خصوص انتقال فناوري، تحريم ها و مسايل امنيتي با يكديگر گفت وگو مي كنند.
البرادعي در بخش ديگري از اين گفت وگو با تصحيح اين كه آژانس هيچ مدركي دال بر آن كه ايران در پي توسعه تسليحات هسته اي بوده باشد پيدا نكرده است گفت كه مسايل باقي مانده در خصوص تاريخچه برنامه ايران بايد حل و فصل شود. وي گفت: فكر نمي كنم كه بتوانيم آينده برنامه هسته اي ايران را به طور كامل مشخص كنيم؛ بدون آن كه گذشته اش روشن شده باشد؛ ما (آژانس و اتحاديه اروپا) بايد با انرژي به كارمان ادامه دهيم.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |