يكشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۰ - May 29, 2005
ايران _ آذربايجان، امروز در آزادي
آخرين بازي تداركاتي قبل از صعود
003405.jpg
سيامك قليچ خاني: تيم ملي فوتبال ايران امروز در آخرين ديدار تداركاتي اش قبل از دو بازي حساس مقابل كره شمالي و بحرين به ديدار تيم ملي آذربايجان مي رود. جمهوري آذربايجان در آخرين بازي اش در مسابقات مقدماتي جام جهاني در باكو با ۲ گل مغلوب انگلستان شد و هيچ اميدي به صعود به جام جهاني ندارد اما تيمي است محكم و خشن كه در بستن بازي و سيكل تدافعي، تيم قابل اتكايي است. مربي اين تيم كارلوس آلبرتو پريرا كاپيتان تيم ملي برزيل در جام جهاني ۱۹۷۰ است و در مدت دوسالي كه در آذربايجان بوده ، اين تيم را متحول كرده است.
تيم ملي در اين بازي مي تواند نيروهاي تازه تر را آزمايش كند، به خصوص كه مهدوي كيا تازه از چين آمده، رحمان رضايي هنوز ايتالياست و مبعلي نيز كه مصدوم مي باشد. بازي با آذربايجان دور تمريني براي تعيين خط سبقت تيم ملي براي صعود به جام جهاني است.
آذربايجان ، تركيبي از كره شمالي و بحرين است
ايران طي دو هفته  آينده  ديدارهاي سرنوشت سازي را پيش رو دارد و اميدوار است به لطف خونسردي و اعتماد به نفس بالاي برانكو ايوانكوويچ پس از بازي دوستانه يكشنبه برابر آذربايجان از كره  شمالي و بحرين امتيازهاي لازم را براي راهيابي به مرحله  نهايي جام جهاني به دست آورد.
خونسردي و ايمان برانكو به كارش با چند ماه پيش قابل مقايسه نيست. تنها اميد به اين كه اين خوش باوري سرانجام تلخي نداشته باشد!
سرمربي كروات ايران درباره  شرايط تيم و هدف هايش پيش از رويارويي با آذربايجان گفت: «براي ما اين بازي اهميت فراواني دارد چرا كه مي توانم آمادگي فني و بدني مردانم را بسنجم و ببينم تا چه اندازه براي بازي مقابل كره  شمالي و بحرين آماده هستند. شيوه  بازي آذربايجان هم مانند كره  شمالي است هم بحرين. با تيمي روبرو مي شويم كه تركيبي از اين دو تيم است.»
مهدي مهدوي كيا نيز از روز گذشته به تمرين هاي ايران اضافه شد، «كيا» ي هامبورگ در آلمان دردسر بزرگي دارد. او در هامبورگ مي ماند در حالي كه باشگاه مي خواهد بازيكن ايراني را به قيمت خوب بفروشد. اين موضوع گوش راست تيم ملي را نااميد كرده است.
برانكو درباره  برزخ مهدوي كيا گفت: «به خوبي مي دانم مهدوي كيا چه مشكلي دارد. هامبورگ مي خواهد اين بازيكن گران قيمت را با پيشنهاد خوبي بفروشد تا شرايط بد مالي اش بهتر شود. اما، با اين وجود من در آن باشگاه نيستم و نمي دانم كه براي مهدوي كيا چه چيز بهتر است يا چه تصميمي مي گيرد.»
ساعت برگزاري دو ديدار تيم ملي
ساعت برگزاري دو ديدار تيم ملي فوتبال ايران برابر كره شمالي و بحرين در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ اعلام شد. هر دو ديدار تيم فوتبال ايران در روزهاي ۱۳ و ۱۸ خرداد به ترتيب مقابل كره شمالي و بحرين، ساعت ۰۵/۱۹ دقيقه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. ديدار تيمهاي ملي فوتبال ايران و كره شمالي را ابراهيم خليل القمدي داور اهل عربستان قضاوت خواهد كرد. القمدي را در اين ديدار علي الخليفي از قطر و شيخ حمدي القدير از سوريه كمك خواهند كرد. راشد ناصر الحمدان از عربستان نيز داور چهارم اين ديدار خواهد بود. همچنين كوون جونگ چول از كره جنوبي، ديدار تيمهاي ملي فوتبال ايران و بحرين را به عنوان داور قضاوت خواهد كرد.
كيم داي يونگ از كره جنوبي و ليوتي جون از چين نيز به عنوان كمك، چول را در اين ديدار همراهي خواهند كرد. لي جي يونگ از كره جنوبي داور چهارم اين ديدار خواهد بود.
تيم ملي فوتبال بحرين، عربستان را متوقف كرد
تيم ملي فوتبال بحرين، يكي از حريفان كشورمان در مسابقات مقدماتي جام جهاني در رياض تيم ملي عربستان را متوقف كرد.
سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين باره نوشت: تيم ملي بحرين در شهر رياض با نتيجه  يك بر يك تيم ملي عربستان را متوقف كرد تا ولفگانگ سيدكا دومين گام خود را با اين تيم با موفقيت بردارد. اين نتيجه پيش از ديدار جمعه  آينده براي هر دو تيم، نتيجه اي مثبت تلقي مي شود. عربستان جمعه  هفته  جاري در شهر جده ميزبان تيم ملي كويت است و بحرين در شهر منامه ميزبان تيم ملي ژاپن است.

ميلان باروش در راه والنسيا
003402.jpg
گروه ورزشي: «ميلان  باروش » مهاجم  اهل  چك  باشگاه  ليورپول  انگليس  ديروز تأييد كردباشگاه  اسپانيايي  والنسيا خواهان  عقد قرارداد با وي  است .مهاجم  ۲۳ ساله  ليورپول  كه در جشن  قهرماني  اين  تيم  در پيكارهاي  جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا حضور داشت ، يكي  از بازيكناني  است  كه  احتمالا در فهرست  نقل  و انتقالات  قراردارد و والنسيا علاقه مند به  جذب  وي  است .گفته  مي شود پيشنهادهايي  از سوي  فيورنتينا كه  در آستانه  سقوط از ليگ  دسته  يك  ايتالياست  و چند باشگاه  ليگ  برتري  براي  خريد بهترين  گلزن مسابقات  جام  ملتهاي  اروپا سال  ۲۰۰۴ وجود دارد. باروش مي گويد: او گفت بازي  در والنسيا را دوست  دارم  اما از ماندن  در ليورپول  نيز خوشحال  مي شوم  بنابراين  بايد ببينيم  در آينده   چه  خواهد شد.
هشدار پريرا به رونالدو
«كارلوس  آلبرتو پريرا» سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  روز جمعه  به رونالدو اخطار داد به  بهانه  خستگي  نمي تواند از همراهي  تيم  كشورش  دررقابت هاي  جام  كنفدراسيون ها به  ميزباني  آلمان ، سر باز زند.مهاجم  باشگاه  رئال  مادريدگفته  بود به  علت  خستگي  زياد مايل  است  از بازي  در پيكارهاي  جام  كنفدراسيون ها معاف  شود و به  استراحت  بپردازد.پريرا در پاسخ  به  اين  درخواست  اظهار داشت : در صورتي  كه  دلايل  متقني  وجودداشته  باشد، او كاملا حق  دارد كه  از حضور در تيم  برزيل  عذرخواهي  كند امااگر به  خاطر استراحت  چنين  درخواستي  را طرح  كند، قطعا نخواهم  پذيرفت  و چنين  دليلي  قانع كننده  نيست .

دلايل ناكامي كشتي فرنگي ايران از زبان محمد بناء
003408.jpg
گروه ورزشي: محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان مي گويد: كشتي ما همواره روي يك خط حركت مي كند و به همين دليل در آستانه بازي هاي المپيك يا بازي هاي آسيايي در نقطه اوج قرار نمي گيريم.
وي درخصوص علل عملكرد ضعيف تيم كشتي فرنگي در آسيايي چين گفت: چند عامل به موفقيت ما كمك مي كند؛ يكي از اين عوامل زمان برگزاري مسابقات انتخابي در ماه گذشته بود، در حالي كه مي توانستيم همانند كشتي آزاد، انتخابي را به تيرماه موكول كنيم و جام تختي را ملاك انتخاب تيم آسيايي قرار دهيم.
ليگ فرنگي نيز در زمان نامناسبي برگزار شد و در حالي كه نفراتي نظير باباجان زاده و توكلي خود را براي آسيايي آماده مي كردند، هر هفته در وزن خود كشتي گرفتند.
از كنار قانون جديد نيز نبايد بي تفاوت عبور كرد، چرا كه هنوز داوران نيز در اين مورد هماهنگ عمل نمي كنند و بي ترديد در آسيايي مشكلاتي از اين لحاظ براي ما ايجاد شده است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: پس از چندين درخشش، نقطه تاريكي در كارنامه فرنگي ايجاد شده است كه بايد با بررسي عملكرد گذشته به اشتباهات پي برد تا اين نقطه تاريك را پاك كرد. همه ما از يك خانواده هستيم و اگر با برنامه ريزي صحيح از تمام سرمايه هاي خود استفاده كنيم، جايگاه بسيار بهتري در آسيا خواهيم داشت.

آغاز بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا
گروه ورزشي: شانزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا از امروز در شهر مانيل آغاز مي شود. تيم صباباتري در گام نخست امروز به ديدار ساجس لبنان مي رود. ساجس تيم قدرتمندي است، اما صباباتري هم با در اختيار داشتن ده بازيكن ملي پوش و دو بازيكن خارجي حريف معمولي براي قهرمان باشگاه هاي لبنان محسوب نمي شود. براي موفقيت صباباتري تداركات وسيعي ديده شده است. حضور در تورنمنت دوبي و تمرينات منظم باعث شده تا اين تيم كمبودي را حس نكند. با توجه به غيبت سئوال برانگيز نمايندگان شرق آسيا و اين كه كنفدراسيون بسكتبال قاره هم همانند هندبال در كنترل كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس قرار گرفته است، شرقي ها چندان تمايلي نسبت به گذشته در رقابت هاي باشگاهي از خود نشان نمي دهند.

ورزش و مديران ورزش نبايد رنگ سياسي به خود بگيرند
دكترعلي لاريجاني كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد: ورزش و مديران ورزش نبايد رنگ سياسي به خود بگيرند، همان طور كه فرهنگ و هنر نيز نبايد با سياسي كاري همراه شود.
دكتر علي لاريجاني كه در جمع كثيري از نخبگان ورزش كشور در سالن همايشهاي نگار سخن مي گفت، افزود: بايد در مقوله ورزش به دو بحث مهم ورزش قهرماني و ورزش همگاني توجه ويژه شود چرا كه ورزش قهرماني موجب ايجاد غرور و افتخار در جامعه مي شود و ورزش همگاني نيز موجب افزايش نشاط و تحرك در جامعه مي گردد.
لاريجاني توجه به ورزش بانوان را ديگر ويژگي دولت اميد دانست و اضافه كرد: متاسفانه در جامعه ما فرسايش جسمي از سن ۲۵ سالگي در بانوان آغاز مي شود و توجه به ورزش بانوان موجب سلامتي نسل هاي يك كشور مي شود.عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به فراز و فرودهاي موجود در ورزش قهرماني كشور گفت: افتخارآفريني ورزشكاران در مسابقه هاي مختلف بين المللي موجب غرور و سرافرازي مردم كشور است اما اگر اين قهرماني ها تداوم نداشته باشد و همراه با فراز و نشيب هايي گردد اين شكست ها، تاثير مثبتي در جامعه نخواهد داشت.رئيس سابق صداوسيما گفت: برخي در زمان رياست بنده بر سازمان صداوسيما بر ما خرده مي گرفتند كه چرا اين قدر برنامه هاي ورزش از شبكه هاي تلويزيوني پخش مي شود در حالي كه اگر براي اوقات فراغت و سلايق بينندگان ارزش قائل شويم، ارزش اين برنامه ها را خواهيم دانست.پيش از سخنان دكتر لاريجاني، رئيس فدراسيون واليبال در اين مراسم اظهار داشت: يكي از پايه هاي رشد ورزش در كشور، حمايت بي دريغ دكتر لاريجاني در زمان رياست بر سازمان صداوسيما بود.يزداني خرم با اشاره به مراسم انتخاب ورزشكار برتر كه به تدبير دكتر لاريجاني در صداوسيما پايه ريزي شد افزود: فكر خلاق و نوآوري هاي دكتر لاريجاني موجب شد تا همه قهرمانان از برگزاري اين چنين برنامه هايي از ايشان قدرداني كنند.تيمور غياثي از قهرمانان سابق دو و ميداني و از مديران فعلي اين فدراسيون نيز با اشاره به تحول ورزش پس از ورود دكتر لاريجاني به صداوسيما گفت: فردي به ورزش توجه كرده كه جزو اديبان و دانشمندان اين كشور است و اين توجه موجب شناخته شدن قهرمانان و پيشكسوتان ورزش به مردم جامعه گرديد.پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي واليبال كشور نيز در ادامه با تاكيد بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري، كانديداي مورد حمايت اين رشته را دكتر لاريجاني عنوان كرد.قهرمان سابق تكواندو كشور نيز با اشاره به سخنان دكتر لاريجاني گفت: من مطمئن هستم مردان بزرگ بر سر حرف خود خواهند بود واين نظرات به ثمر خواهد نشست.سيد حسين زاهدي در پايان خاطرنشان كرد: ما نياز به يك تحول در عرصه ورزش داريم و اين كار بزرگ فقط از عهده مرداني بزرگ مثل دكتر لاريجاني برخواهد آمد.

فوتسال قهرماني آسيا: تيم ملي ايران، مغلوب ژاپن شد
تيم  ملي  فوتسال  ژاپن  در چهارمين  ديدار خود در هفتمين  دوره  مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا با نتيجه  ۳ بر ۱ ايران  را شكست  داد.مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا از روز اول  خرداد در شهر هوشي  مين  ويتنام آغاز شده  است  و تا چهاردهم  خردادماه  ادامه  دارد.ژاپن  پيشتر صدرنشين  گروه  پنجم  شده  بود.تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  نيز با پيروزي  بر تيم هاي  بوتان ، لبنان  و كويت  صدرنشين  گروه  سوم  بود.
اين  اولين  شكست  تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  در رقابتهاي  قهرماني  آسيا در شش  دوره  گذشته  و اين  دوره  مسابقات  در شهر هوشي  مين  ويتنام  است .
تيم  فوتسال  كشورمان  امروز به  مصاف  تايلند خواهد رفت  و تيم ژاپن  نيز در مقابل  چين  قرار خواهد گرفت .

تيم واليبال دانشجويان در اندازه هاي تيم ملي
گروه ورزشي _ علي شاكري: با مشخص شدن دستياران دانشگاهي پارك كي ون تمرينات تيم واليبال دانشجويان ايران براي حضور در بيست و سومين دوره مسابقات جهاني دانشجويان در ازمير تركيه وارد مراحل جدي تري شد.
با نگاهي به اسامي ۲۰ بازيكن حاضر در اردوي تيم دانشجويان درمي يابيم انتخاب ۱۲ بازيكن كاري است سخت و دشوار كه مربيان اين تيم بايد با حوصله و ظرافت از عهده اين كار بر آيند. اردوي آينده تيم دانشجويان ۶ تيرماه اعلام شده است:
۱- پيمان اكبري ۲- اميرحسين منظمي ۳- فرهاد ظريف ۴- عليرضا بهبودي ۵- بهنام محمودي ۶- عليرضا نادي ۷- مرتضي شياري ۸- بهرام جعفرپور ۹- غلامرضا مومني مقدم ۱۰- اميرحسين معززي خواه ۱۱- ميكائيل تاجر ۱۲- فرهاد كاوه آهنگران ۱۳- سعيد عسگري ۱۴- روح الله صالحي نژاد ۱۵- مهرداد سلطاني ۱۶- عليرضا رحماني ۱۷- امين معمري ۱۸- حسين حبيبي نوا ۱۹- كاوه مهدوي ۲۰- اميد حبيبي

شكست نايب قهرمان المپيك در خانه
در شروع ليگ جهاني شانزدهم، مهم ترين پيروزي را تيم متحول شده فرانسه بدست آورد كه با پديده هايي چون پويل و زوبو توانست در گام نخست ايتاليا را شكست دهد.نايب قهرمان المپيك آتن و ليگ جهاني دوره پيش  بدون سارتوتي حريف كاملا تسليم برابر فرانسه بود. كوبا نيز در صوفيه با شكست بلغارستان دست به كاري بزرگ زد و يونان هم موفق شد صربستان و مونته نگرو را با برتري كامل مغلوب كند. لهستان در بازي با آرژانتين به برتري رسيد.
نتايج بازي هاي هفته اول
ايتاليا صفر _ فرانسه ۳
لهستان ۳ _ آرژانتين يك
بلغارستان يك _ كوبا ۳
يونان ۳ _ صربستان ومونته نگرو صفر

جشنواره ميني گلف خانواده برگزار مي شود
ثبت نام نخستين جشنواره ميني گلف تهران آغاز شد.اين رقابت ها روزهاي نوزدهم و بيستم خردادماه در باشگاه انقلاب تهران برگزار مي شود.افراد خانواده ها اعم از برادر و خواهر، پدر و دختر و همسران مي توانند در اين مسابقات شركت كنند.آخرين زمان ثبت نام براي حضور در اين رقابت ها دهم خردادماه است.
علاقه مندان براي شركت در اين مسابقه مي توانند جهت ثبت نام به فدراسيون گلف واقع در مجموعه ورزشي انقلاب مراجعه كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |