پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۴ - Jun 2, 2005
ورزش
Front Page

ايران و كره شمالي فردا در ورزشگاه آزادي
دريچه صعود به جام جهاني به روي ايران گشوده مي شود
003783.jpg
جهانگير كوثري: فردا ايران به جام جهاني ۲۰۰۶ لبخند خواهد زد. پيروزي ايران در مقابل كره شمالي طبق ارزيابي هاي همگاني بايد فردا اتفاق بيفتد. اتفاق و حادثه نيز با توجه به قدرت تيم ايران و مقايسه نفر به نفر در اين بازي سهمي نخواهد داشت. آنها كه بدبين ترند با خاطرات ۱۹۶۶ زندگي مي كنند و مي گويند، توفان زرد قادر است از وجود اين كوتاه قامتان زرد در هر زمان آغاز شود، اما منطق فوتبال امروز ديگر از اين دست اتفاقات را در روند صعودي فوتبال موثر نمي داند، در اين قالب اصولي تيم ايران تفاوت ها و اختلافات فاحشي با كره شمالي دارد. در تيم كره شمالي هنوز روح آماتوريزم، حس عاطفي غير حرفه اي و احساسات افراطي ناسيوناليستي وجود دارد. شكل تيمي كره شمالي هنوز در بدنه سياست كشيده مي شود. اما در فوتبال حرفه اي و حتي نيمه حرفه اي اصول فوتبال معناي خود را دارد. جمعي از حرفه اي هاي فوتبال كه ميدانهاي بين المللي را تجربه كرده و مي كنند و الفباي پيروزي در ميدان را نزد مربيان بزرگ جهان مي آموزند، قصد دارند در مقابل كره شمالي به ميدان بروند. شور و ذوقي هم كه در جامعه ما جاري است كمك خواهد كرد تا انگيزه هاي غيرفني نيز افزايش يابد و راه رسيدن به جام جهاني هموار شود. اين فرضيه به اثبات رسيده يك واقعيت انكار ناپذير است كه اگر در جريان و روند تحولات يك پديده قرار نگيري، از آن دور و گاه بيگانه مي شوي. كره شمالي نزديك به بيست سال از دايره پرهياهو و متحول شده فوتبال دور بوده، در حالي كه پتانسيلي كه در جامعه شمالي كره وجود دارد، در بخش جنوبي نيز كاملاً به چشم مي خورد، اما جنوبي ها در مسير تحولات پديده هاي امروزي ورزش به ويژه فوتبال قرار گرفته اند و شمالي ها كمي قهرآميز و با همان تئوري هاي سياسي راديكال نتوانسته اند فوتبال را در چهارچوب مسائل اجتماعي خود هضم نمايند. كره شمالي در هر سه بازي خود به ژاپن، ايران و بحرين باخته است. اين سه شكست فرضيه بالا را ثابت مي كند، اما نه آن اندازه كه آنها را هيچ بگيريم. فردا سرنوشت تاريخي ورزش ما رقم خواهد خورد ما براي رسيدن به جمع تيمهاي بزرگ جهان و حضور در يك رخداد تاريخي به ميدان مي رويم. آنچه كه بايد براي ما اهميت داشته باشد شناخت ارزش و اندازه حضور در اين رويداد است، به همين دليل اين بازي بايد براي ما مهم باشد. در كادر فني مسايل خوب پيش  مي رود و همه چيز در جاي خود قرار دارد.
تركيب تيم ايران
تركيب تيم مشخص است، همه خوانندگان و علاقه مندان به فوتبال هم اين تركيب را مي شناسند. ميرزاپور، كعبي، گل محمدي، رضايي، زارع (نصرتي)، نكونام، زندي، مهدوي كيا، كريمي، هاشميان و دايي. اين يازده بازيكن فردا تكليف تيم فوتبال ايران را براي صعود روشن خواهند كرد. شيوه انتخابي برانكو در نگاه اوليه و عاميانه كاملاً مشخص است. شيوه تهاجمي براي گرفتن سه امتياز. اما اين تاكتيك چگونه بايد آغاز و انجام گيرد. مسلماً در اين شيوه نوع حركت بازيكنان و شيوه رسيدن به دروازه حريف بايد شرح داده شود.
كره شمالي با دو مهاجم بازي مي كند و اتفاقاً اين دو بازيكن (نام سونگ چول و لون  اين گوك) متمركز به مركز دفاع ما بازي مي كنند و كمتر به راست يا چپ مي روند. اين وظيفه را دو هافبك كناري كره شمالي (كيم يونگ جان و كيم يونگ سو) انجام مي دهند، اما نه به طريق هافبك هاي مدرن امروزي و با حركت هاي طولي كامل و تغذيه مهاجمان خود. كره با دو هافبك متمركز و چسبيده به خط دفاعي بازي مي كند. ان يونگ هاك و كيم چول اين وظيفه را به عهده دارند كه هيچگاه نتوانستند، طي اين سه بازي وظايف خود را انجام دهند. با اين ويژگي، كره شمالي در خط حمله و مياني، به نظر مي رسد، خطري جدي (برنامه خاصي) ما را تهديد نخواهد كرد. بخش دوم تاكتيك ما به خط مياني و حمله ما مربوط مي شود، در واقع هدف ما نيز پيروزي در اين ميدان است. برانكو روي دو فاكتور تكيه كرده است: خلاقيت فردي كه در هنر يكايك بازيكنان خط مياني و حمله ما وجود دارد و سرعتي كه در مقاطعي از بازي، موج سمت راست ما را به وجود مي آورد. سيكل اول با حركت كعبي از خط دفاعي آغاز و در سيكل دوم مهدوي كيا آن را ادامه مي دهد. حركت كعبي پس از جاگذاشتن حريف مستقيم خود (دريبل يا با پاس) با توپ به سراغ دفاع چپ كره مي رود حركت مهدوي كيا در فضاي پشت دفاع چپ كره (ري سيونگ سام) باعث مي شود تا كعبي توپ را در اين فضا بفرستد، درادامه اين حركت است كه دفاع كره شمالي از هم مي گسلد و بقيه  هافبكها و مهاجمان ما مي توانند امكان و فضاي لازم را براي زدن گل پيدا كنند. از سمت چپ، ما كمي محتاط تر هستيم و هجوم كمتري هم داريم در واقع سمت چپ دفاعي ما شعاع حركت محدودتري دارد و بيشتر به كار دفاعي مي پردازد.
برانكو به دليل ويژگي كعبي اين فرصت را به او مي دهد و آن را در بخشي از تاكتيك تيمي خود مي گنجاند. همان گونه كه از نكونام كه ذاتاً ميل به گلزني دارد و حالا برايش يك عادت شده است. مجموعه حركات انفرادي (كريمي، هاشميان، زندي، نكونام، مهدوي كيا، كعبي و دايي) را در مقايسه با بازيكنان كره نمي توان در يك كفه قرار داد و اتفاقا اين فاكتورهاي انفرادي نكات برتري تيم ما در مقابل كره شمالي است. اگر به اين خصوصيات كار تاكتيكي برانكو را نيز اضافه كنيم، تيم ما بايد كره شمالي را با بيش از دو گل شكست دهد. گلهاي اين بازي براي ما اهميت خاصي دارد و شايد در سرنوشت صعود ما موثر باشد. جدا از مسائل يادشده، اكثر بازيكنان ما روي ضربه هاي ايستگاهي، ضربات پنالتي و بازي هوايي بر حريف برتري دارند. اگر جدول ساده اي براي دو تيم ايران و كره شمالي تنظيم كنيم، خانه هاي مثبت آن بيشتر به ايران اختصاص  داده خواهد شد و درنهايت، مي توان ايران را تيم پيروز اين ميدان حساس دانست.
يادمان باشد كه داور اين ديدار القمدي از عربستان يكي از استثنايي ترين داوران جهان است كه كارت زرد و قرمز به آساني از جيبش بيرون مي آيد.

جامعه ورزش با آرمان هاي حضرت 
امام خميني(ره) تجديد ميثاق كرد
003792.jpg
جامعه ورزش همراه با ديگر گروه ها بار ديگر در آستانه سالروز رحلت جانگداز بنيانگذار جمهوري اسلامي «امام خميني(ره)» در بارگاه ملكوتي اش گرد هم آمدند و با آرمان هاي آن امام راحل تجديد ميثاق كرد.به گزارش خبرنگار ايرنا از مرقد مطهر «امام خميني (ره)» ، مسئولان سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك، فدراسيون هاي ورزشي، ادارات كل تربيت  بدني استان ها، هيئت هاي ورزشي و جمعي از ورزشكاران به همراه آحاد ملت ايران در بارگاه ملكوتي «امام خميني(ره)» گرد هم آمدند و بار ديگر با نام و ياد آن امام راحل تجديد ميثاق و با شهيدان انقلاب اسلامي بيعت كردند.در اين مراسم «رضا قراخانلو و علي كفاشيان» رئيس و دبير كل كميته ملي المپيك، و جمعي از مسئولان فدراسيونهاي ورزشي و ورزشكاران حضور داشتند.مسئولان ورزش و ورزشكاران طي مراسمي با نثار تاج گل به روح پر فتوح بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران يك بار ديگر با آرمانهاي امام راحل تجديد ميثاق كردند.
در اين مراسم فدراسيونهاي ورزشهاي جانبازان و معلولين، كشتي، بسكتبال، جودو، دوچرخه سواري، دووميداني، تيراندازي، موتورسواري، اتومبيلراني، تيراندازي با كمان، بولينگ و بيليارد، هندبال، ناشنوايان، واليبال، تكواندو و ورزشهاي همگاني به همراه برخي ورزشكاران اعم از «عليرضا رضايي» نايب قهرمان المپيك ۲۰۰۴ آتن در كشتي آزاد، باشگاه فجر سپاه، ادارات تربيت بدني استانهاي تهران، قم، اردبيل، همدان، هيات ورزشي تكواندو ناجا، ادارات تربيت بدني جنوب شرق، شمال غرب، جنوب غرب تهران، اسلامشهر، شهرري، شميرانات و هيأت دوچرخه سواري همدان حضور داشتند.
«سيد حسن خميني» نوه بزرگوار امام، در اين مراسم طي سخنان كوتاهي از حضور ورزشكاران و جامعه ورزشي ايران قدرداني نمود و تجديد ميثاق همه ساله جامعه ورزش كشور با امام راحل را يكي از بزرگترين دستاوردهاي ورزش عنوان نمود.
در همين حال، انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران، جامعه ورزش كشور و به ويژه همكاران در رسانه هاي ورزشي را به حضوري فعال و پرشور در ويژه برنامه هاي سالگرد ارتحال امام راحل و مراسم چهاردهم خرداد فرا  خواند.
از سوي ديگر، به  مناسبت گراميداشت شانزدهمين سالروز ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و تجديد ميثاق با آرمان هاي مقدس آن امام راحل صبح روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه ، مراسمي با حضور بيش از شش هزار ورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي در مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد. به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين رويداد مهم ابتدا دوندگان دانشگاه آزاد از مقابل دانشگاه آزاد واحد شهر ري تا پاركينگ شمالي مرقد مطهر به مسافت ۲ كيلومتر دويدند، سپس طي مراسمي ويژه با حضور دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد به منظور تجديد بيعت با آن امام راحل ضمن اهداي تاج گل به مرقد مطهر، به آن حضرت اداي احترام كردند.

ورزش در جهان
فيگو از رئال مادريد جدا مي شود
توتي تا ۲۰۱۰ در رم
003777.jpg
فرانچسكو توتي فصل آينده را نيز در رم بازي مي كند. وي با تمديد قراردادش تا سال ۲۰۱۰ وفاداري خود را به تيم محبوب پايتخت ايتاليا نشان داد. توتي براساس اين قرارداد براي هر فصل بازي ۴/۱۰ ميليون يورو دريافت خواهد كرد.
البته او به دليل محروميت قادر نيست در ديدارهاي باقيمانده فصل تيمش را همراهي كند.
به احتمال زياد همين محروميت سبب شده تا مارچلو ليپي مربي تيم ملي ايتاليا از وي براي ديدار شنبه شب مقابل نروژ از سري مسابقات انتخابي جام جهاني دعوت به عمل نياورد.
دل نري در پالرمو
لوئيجي دل نري مربي موفق ايتاليايي از فصل آينده هدايت تيم پالرمو از منطقه سيسيل را به عهده مي گيرد. مربي سابق اين تيم فرانچسكو گوئيدولين پس از آ نكه توانست با كسب عنوان ششمي سري A ايتاليا سهميه جام يوفا را براي تيمش به ارمغان آ ورد،  از مقام خود استعفا كرد.


باشگاه هاي اسپانيا:
تغيير در كادر مربيگري تيم ها
ديپورتيوولاكرونيا پس از هفت سال از خاوير ايرورتا مربي اين تيم جدا شد. اين درحالي است كه وي به ديپورتيو در راه رسيدن به موفقيت آميزترين و درخشانترين دوران تاريخ اين باشگاه كمك فراواني كرده بود. هر دو طرف به اين نتيجه رسيدند كه ديگر قراردادشان با يكديگر را تمديد نكنند.
ايرورتا با لاكرونيا يكبار قهرماني ليگ و يك بار نيز قهرماني جام حذفي اسپانيا را به دست آورده و سال قبل نيز اين تيم توانست در ليگ قهرمانان اروپا به مرحله نيمه نهايي برسد.
درهمين حال آتلتيكو مادريد ديگر تيم دسته اولي اسپانيا نيز مربي خود سزار فرناندو را به علت دست نيافتن به اهداف موردنظر سران تيم اخراج كرد. به عنوان جانشين وي بيش از همه نام مربي آرژانتيني كارلوس بيانكي به گوش مي خورد.

پايان يك دوران: فيگو رئال را ترك مي كند
003780.jpg
رييس باشگاه رئال مادريد به فيگو اجازه داد تا تيم جديدي براي خود پيدا كند. البته يكي از شرايط رفتن اين بازيكن ۳۲ ساله كه قراردادش تا سال ۲۰۰۶ معتبر است، اين است كه يك بازيكن از تيم آينده فيگو مدنظر رئالي ها براي جذب وي باشد.
فيگو پنج سال قبل اولين ستاره اي بود كه پس از روي كارآمدن پرز قراردادش را با مادريدي ها تمديد كرد. اما وندرلي لوگزامبورگو اين اواخر از وي تنها به عنوان بازيكن جايگزين استفاده مي كرد.

هانري به بارسلون مي رود
003786.jpg
فرانك ريكارد مربي هلندي تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا و قهرمان باشگاه هاي اين كشور، از علاقه مندي خود براي به خدمت گرفتن تيه ري هانري مهاجم فرانسوي تيم آرسنال انگليس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، در پي شايعاتي مبني بر اينكه ساموئل اتئو مهاجم كامروني تيم بارسلونا قصد ترك اين تيم را دارد، ريكارد،  هانري را به عنوان بهترين گزينه براي جانشيني اين بازيكن اعلام كرد.
اتو در فصل گذشته مسابقات فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي اسپانيا با به ثمر رساندن  ۲۴گل در رده دوم بهترين گلزنان اين مسابقات قرار گرفت.
با اين حال گفته مي شود كه مسئولان باشگاه آرسنال قصد ندارند  هانري را كه در فصل گذشته براي اين تيم ۲۵گل به ثمر رسانده است، از دست بدهند.

«دل پيه رو» پيروزي يوونتوس را مقابل تيم يوكوهاما اف مارينوس رقم زد
الساندرو دل پيه رو كاپيتان تيم فوتبال يوونتوس ايتاليا، با گل خود پيروزي را براي بازيكنان اين تيم در ديدار دوستانه مقابل تيم يوكوهاما اف مارينوس ژاپن به ارمغان آورد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از يوكوهاما، در اين ديدار كه عصر ديروز در ورزشگاه شهر يوكوهاما برگزار شد، دل پيه رو پيش از اينكه نيمه نخست به پايان برسد، دروازه تيم يوكوهاما را باز كرد.
تيم يوونتوس ۱۲روز قبل براي بيست و هشتمين بار عنوان قهرماني رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايتاليا را كسب كرد.
تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد اسپانيا، منچستر يونايتد و ليورپول انگليس نيز در هفته هاي آينده براي برگزاري چند ديدار دوستانه به ژاپن سفر خواهند كرد.

بازديد رئيس جمهوري از تمرينات تيم ملي فوتبال
003834.jpg
حجت الاسلام  والمسلمين  سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري ، عصر ديروز، در محل  اردوي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  براي  بازي  در برابر تيم هاي  كره  شمالي و بحرين  حضور يافت  و از روند اين  تمرين ها ديدن  كرد.خاتمي در اين  اردو كه  در محل  كمپ  تيم هاي  ملي  برگزار مي شود، از نزديك در جريان  وضعيت  آمادگي  ملي  پوشان  و برنامه هاي  تمريني  آنان  قرار گرفت  وبراي  آنان  در ادامه  رقابت هاي  مقدماتي  جام  جهاني  آرزوي  موفقيت  كرد.در اين  ديدار كه  مسئولان  سازمان  تربيت  بدني  و فدراسيون  فوتبال  رئيس جمهوري  را همراهي  مي كردند، كادر فني  تيم  ملي  فوتبال  ايران  آخرين  اطلاعات تيم  ملي  و حريفان  آن را در اختيار رئيس  جمهوري  قرار دادند. ديدار رئيس  جمهوري  از تمرين  تيم  ملي  فوتبال  كه نخستين  رويداد در نوع خود است ، از نظر اهميت  و زمان  وقوع  آن مورد توجه  كارشناسان  اين  رشته ورزشي  قرار گرفته  است .گزارش هاي  منتشره  به  نقل  از منابع  سازمان  تربيت  بدني  حاكيست  كه  رئيس جمهوري  قرار است  در ديدار ايران  برابر بحرين  در ورزشگاه  آزادي  تهران  حضوريافته  و از نزديك  اين  بازي  حساس  را تماشا كند.

قهرمان ۹۶ كيلويي هاي كشتي آسيا:
توانايي كسب مدال جهاني را دارم
003774.jpg
خبرنگار همشهري :حميد سيفي برنده مدال طلاي مسابقات  كشتي  آسيايي  سال  ۲۰۰۵ چين در بازگشت به تهران مي گويد: با توجه  به آمادگي  كامل  جسماني ، توانايي  كسب  مدال  در مسابقات  كشتي  آزاد قهرماني  جهان را دارم .
وي مي افزايد: به همين دليل در اردوي  انتخابي  تيم  ملي  براي  شركت  در مسابقات  قهرماني جهان  با تمام  وجود حاضر خواهم  شد.
قهرمان  ۲۶ ساله  نهاوندي  با اشاره  به  حضور پرقدرت  كشتي گيران  آسيايي  براي  كسب  مدال  در رقابتهاي قهرماني  آسيا  گفت : در اين  دوره  از رقابتها تيم هاي  آسيايي  با تمام  نفرات  اصلي  خود شركت  داشتند و تيم  خود را براي مسابقات  آسيايي  دوحه  قطر محك  مي زدند.
وي  درخصوص  شايعه  حضور يك  تيم  از استان  همدان  در رقابتهاي  ليگ  برتر كشور گفت : آرزوي  هر كشتي گيري  كسب  افتخار براي  وطن  و شهر خود است  و درصورت  درخواست  مسئولان  كشتي  همدان  براي  عضويت  در تيم  كشتي  اين  استان ، از آن  استقبال  مي كنم .
حميد سيفي از جمله كشتي گيراني است كه به دليل دارابودن فيزيك مناسب و استعداد لازم تاكنون در تورنمنت هاي مختلف بين المللي مدال هاي رنگين فراواني به دست آورده و در حال حاضر نيز جدي  ترين رقيب عليرضا حيدري براي پوشيدن پيراهن تيم ملي است. با توجه به وضعيت تازه سيفي، يك حيدري ناآماده قدر مسلم براي كسب پيروزي مجدد دشواري هاي فراواني خواهد داشت.

واليبال باشگاه هاي آسيا
سايپا با پيروزي بر شانگهاي چين آغاز كرد
003789.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: سايپا نماينده ايران در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا بازي هايش را با پيروزي آغاز كرد. سايپا كه درحقيقت اكثر نفرات آن را مجموعه اي از بازيكنان اميد، جوانان و بزرگسالان تشكيل مي دهند ديروز در شهر اسلام آباد پاكستان شانگهاي چين را مغلوب كرد.
نماينده ايران حتي از باخت گيم اول كه با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ حاصل شد جا نخورد و با هوشياري سه گيم بعدي را با نتايج ۲۶ بر ،۲۴ ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ برد تا حريفان آينده اش را دچار هراس سازد. هرچند به دليل درپيش بودن بازي هاي انتخابي قهرماني جهان و باتوجه به درگيري تيم ملي و غيبت صنام قهرمان ليگ برتر ايران توقعي از سايپا نمي رود كه همانند دوره هاي قبل از موجوديت واقعي واليبال ايران دفاع كند، اما اين پيروزي با اين نفرات از پتانسيل بالاي واليبال ايران حكايت مي كند. سخت ترين بازي سايپا امروز مقابل نماينده كشور ميزبان پاكستان است، تيمي كه به نوعي مي توان از آن به عنوان تيم ملي پاكستان ياد كرد. حريف سوم تيم سايپا در روز جمعه قهرمان باشگاه هاي تايلند خواهد بود.
مشكل جديد واليبال همزماني مسابقات جهاني و آسيايي
همزماني شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني با پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه نگراني تيم هاي مدعي آسيايي همچون (ايران، چين و كره جنوبي) را موجب شده است. در دوره قبلي بازي هاي آسيايي ۲۰۰۲ بوسان نيز چنين وضعيتي باعث شد تا تنها تيم هاي ايران و كره جنوبي مدال آسيايي را بر حضور در رقابت هاي جهاني ترجيح دهند ولي دو تيم ژاپن و چين تيم اول خود را در پيكارهاي جهاني و تيم دوم خود را در بازي هاي آسيايي شركت دادند. اين بار معلوم نيست مدعيان اصلي واليبال آسيا چه تاكتيكي را برمي گزينند.
رئيس فدراسيون واليبال در همين رابطه به همشهري گفت: باتوجه به اهميت مدال براي كاروان ورزشي ايران در جدول مدال ها، بازي هاي آسيايي دوحه از اهميتي بالاتر از مسابقات جهاني ژاپن براي ما برخوردار است.
با اين اوصاف، هيچ بعيد نيست كه در صورت صعود ايران به مسابقات جهاني ژاپن تيم ما با نفرات اميد و باتجربه در اين مسابقات حاضر شود. البته بايد ديد ساير رقباي ما در رويارويي با اين مشكل چگونه عمل مي كنند.
زمان نقل و انتقالات واليبال
تمديد شد
در پي درخواست تيم هاي واليبال، فدراسيون واليبال مدت نقل و انتقالات بازيكنان را تا پايان ماه جاري تمديد كرد. قبلا ۱۲ ارديبهشت تا ۱۲ خرداد زمان فصل نقل و انتقالات تعيين شده بود.
قطر يا امارات در گروه ايران
رقابت هاي زيرگروه واليبال انتخابي جهان در امارات به روز پاياني خود رسيده است. تا امروز كه يكي از دو تيم قطر يا امارات با كسب برتري مقابل هم در گروه ايران،  استراليا و ازبكستان جاي مي گيرند، اين دو تيم همه رقباي همگروه خود را شكست داده اند. در اين گروه تيم هاي عمان، امارات، مالديو، اردن، قطر و امارات شركت داشتند.
برنامه هفته دوم ليگ جهاني
هفته دوم از دور رفت شانزدهمين دوره ليگ جهاني واليبال فردا با انجام سه بازي آغاز و روزهاي شنبه، يكشنبه و دوشنبه با انجام ۹ بازي خاتمه مي پذيرد.
جمعه ۱۳ خرداد:
فرانسه _ بلغارستان
لهستان _ يونان
ايتاليا _ كوبا

سوريه در چهارمين دوره بازي هاي
زنان كشورهاي اسلامي در تهران
«فيصل بصري» رئيس اتحاديه ورزش سوريه اعلام كرد: سوريه با ۱۰ تيم ورزشي، ۱۵۰ ورزشكار و ۱۷ داور، در چهارمين دوره بازي هاي بانوان كشورهاي اسلامي شركت مي كند.
چهارمين دوره بازي هاي زنان كشورهاي اسلامي، مهرماه امسال به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، فيصل بصري در ديدار «غضنفر ركن   آبادي» كاردار جمهوري اسلامي ايران در سوريه همچنين خواستار تقويت همكاري هاي ورزشي ميان دو كشور و اعزام مربي از ايران به سوريه شد.
وي بر ضرورت انجام سفرهاي نوبه اي مقامات ورزشي ايران و سوريه براي تبادل نظر و استفاده از تجربيات يكديگر تاكيد و آمادگي كامل مسئولان ورزش سوريه براي همكاري با همتايان ايراني خود را اعلام كرد.
ركن آبادي نيز اهميت گسترش همكاري ميان فدراسيون هاي ورزشي دو كشور را تاييد و آمادگي متقابل ايران در اين عرصه را اعلام كرد.
بازيهاي زنان كشورهاي اسلامي در ۱۸ رشته ورزشي، اسكواش، بدمينتون، تنيس، بسكتبال، تنيس روي ميز، تيراندازي، تيروكمان، جودو، دووميداني، ژيمناستيك، شنا، كاراته، گلف، واليبال،  هندبال، تكواندو، فوتسال و تنيس معلولان از اول تا هشتم مهرماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

تكواندو ي فرانسه با همه نامدارانش به ايران مي آيد
سرمربي  تيم  ملي  تكواندو ايران  از شركت  نكردن  ملي پوشان  اين  رشته  درپيكارهاي  بين المللي  جام  فجر خبر داد.
مسابقات  بين المللي  تكواندو جام  فجر در روزهاي  سوم  تا پنجم  تيرماه امسال  در خانه  تكواندو تهران  برگزار خواهدشد و تاكنون  تيم هاي  فرانسه ، اردن ، آذربايجان ، كوبا، ارمنستان ، نروژ، بلاروس  و ژاپن  آمادگي  خود را براي  شركت  در اين  مسابقات  اعلام  كرده بودند.
حسن  ذوالقدر روز چهارشنبه  با بيان  اين  مطلب  گفت:  تنها ملي پوشاني  مي توانند در اين  مسابقات  شركت  كنند كه  تيم هاي  باشگاهي شان  در آن حضوريابند و خواستار حضور آنان  باشند.ذوالقدر در ادامه  اظهار داشت:  پيكارهاي  جام  فجر، محلي  براي  درخشش  ديگرتكواندوكاران  ايران  به شمار مي رود و جوانان  بايد از اين  فرصت  استفاده كنند.
وي  كه  مربيگري  تيم  تكواندو دانشجويان  ايران  اعزامي به  بازي هاي  ورزشي دانشجويان  جهان  را نيز برعهده  دارد، درباره  حضور ورزشكاران  اين  تيم  گفت پس  از گفت  وگو با مسئولان  فدراسيون  دانشجويي  نظر خود را در اين باره  بيان خواهد كرد.
بازي هاي  ورزشي  دانشجويان  جهان  مرداد امسال  در ازمير تركيه  برگزارخواهد شد و تيم  تكواندو ايران  يكي  از مدعيان  قهرماني  در پيكارهاي  تكواندوبه شمار مي رود.
سرمربي تيم تكواندو ايران در حال حاضر خبر از عدم حضور مستقل ملي پوشان را در اين پيكارها داد كه فرانسه با مربيگري هنگ ماير هلندي با نفرات سرشناس خود همچون مايكل برو دارنده مدال طلا، نقره و برنز جهان، لودويك وو قهرمان اروپا، كريستف نگدل نفر سوم جهان و مالك مقداد نايب قهرمان اروپا اعلام كرده است در اين مسابقات حاضر خواهد شد.

سه پيروزي متوالي
صبا باتري در جام باشگاههاي آسيا
برنگار همشهري: تيم بسكتبال صبا باتري در سومين بازي خود موفق شد تيم توپول قزاقستان را با نتيجه (۷۱ _ ۵۷) شكست دهد. پس از پيروزي صبا باتري در مقابل تيمهاي ساجس لبنان و يانكر كيكرز هند، اين سومين پيروزي مهم صبا باتري در چهارچوب مسابقات باشگاههاي آسياست كه در مانيل برگزار مي شود. امروز تيم صبا باتري در آخرين بازي مرحله مقدماتي در گروه الف در برابر تيم سن ميگوئل فيليپين ميزبان مسابقات قرار مي گيرد. با توجه به پتانسيل موجود در تيم صبا باتري به نظر مي رسد، اين تيم به چهارمين پيروزي خود دست يابد.

۱۰ ميليارد تومان اعتبار و حركت كميته ملي المپيك به سوي دوحه
گروه ورزشي: دبير كميته ملي المپيك از اختصاص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي فعاليت هاي سال ۸۴ اين كميته خبر داد.
علي كفاشيان به تفاهم انجام شده با سازمان مديريت و برنامه ريزي اشاره كرد و گفت: ما برنامه شفافي را براي كليه  فدراسيون هاي ورزشي به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارايه كرديم؛ بر اين اساس رقمي بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به كميته ملي المپيك اختصاص داده شد.
وي با اشاره به استقبال مسئولان سازمان مديريت و برنامه ريزي از اين برنامه گفت: شفافيت برنامه هاي ما براي فدراسيون هاي ورزشي جالب توجه بود. آنها از اين قضيه خوشحال شدند و حتي قول هاي مساعدي براي كمك هاي ديگر نيز به ما دادند.
وي در ادامه تاكيد كرد: بي ترديد براي رسيدن به بازي هاي آسيايي دوحه ما به هزينه اي بيش از اعداد و ارقام موجود نياز داريم. چرا كه در اين مسابقات بحث مدال آوري براي ما مطرح است و فدراسيون ها براي كار بيشتر بودجه  بيشتر مي خواهند. بر اين اساس اميدوارم طي قول هاي مساعد مسئولان سازمان مديريت و برنامه ريزي و مذاكراتي كه همچنان ادامه دارد، به اعتبارات ما افزوده شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |