پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۴ - Jun 2, 2005
سارقان، تريلي را با بارش مي دزديدند
003765.jpg
گروه حوادث: تعقيب و گريز پليس براي دستگيري سه سارق حرفه اي كه مرتكب سرقت تريلي هاي حاوي بار مي شدند با دستگيري يكي از سه سارق به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، يكم دي ماه سال ۸۳ مردي به نام محرم به اداره آگاهي مركز مراجعه كرد و اظهار داشت: «شب گذشته تريلي ام را بار آهن زده و از اسلامشهر به تهران آمدم. بعد از رسيدن به تهران شب را در منزل خواهرم واقع در منطقه يافت آباد گذراندم صبح وقتي براي ادامه سفرم از منزل خارج شدم اثري از تريلي و بارش وجود نداشت». پرونده توسط پليس آگاهي مورد بررسي قرار گرفت. هنوز چند روزي از اعلام اين شكايت نگذشته بود كه فرد ديگري به نام حميد به اداره آگاهي مراجعه كرد و او نيز از سرقت تريلي اش كه حامل بار نخ از استان فارس بود به مأموران خبر داد.
حميد به افسر پرونده گفت: «بعد از بارگيري از استان فارس به تهران آمدم. شب را در منزل يكي از اقوام در خيابان مشيريه گذراندم تا صبح راهم را ادامه دهم ولي وقتي قصد سوار شدن به تريلي را داشتم ديدم كه اثري از تريلي و بار نيست». پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين خصوص ادامه داد و موفق به دستگيري ۱۰ خريدار اموال مسروقه كه در حوالي جاده مخصوص كرج، بار اين دو تريلي را خريداري كرده بودند، شدند.
در ادامه بررسي هاي پليسي معلوم شد در هر دو سرقت مذكور يك پيكان سفيدرنگ توسط اهالي ديده شده است. پلاك خودرو كشف شد و بدين ترتيب مالك آن كه سلطان بانو نام داشت شناسايي شد.
سلطان بانو در جريان تحقيقات به افسر پرونده گفت: «مالك خودرو مذكور من هستم ولي مدتي است كه در اختيار برادرم به نام غلامرضا قرار دارد.»
پليس در بررسي هاي بعدي متوجه شد غلامرضا از سارقان سابقه دار بوده و مدتي پيش به اتهام سرقت دستگير و محكوم به تحمل ۵ سال حبس شده بود. وي و يكي از هم بندي هايش در زندان درخواست مرخصي كرده و هر دو بعد از اينكه با مرخصي آنها موافقت شد، زندان را ترك كرده و متواري شدند.
جستجوها ادامه يافت تا رد سارقان در شهرستان ساوه پيدا شد. پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود دريافت غلامرضا و همدستش كه علي رضا نام دارد قصد دارند در شهرستان ساوه يك محموله ۴۰ ميليون توماني مسروقه را به فروش برسانند.
عمليات پليسي آغاز شد. سارقان وقتي متوجه تعقيب پليس شدند در حالي كه سوار يك پژو مشكي رنگ بودند متواري شدند.
تعقيب و گريز پليس تا آنجا ادامه يافت كه پژو داخل كانال آب افتاد. علي رضا در دم جان سپرد. غلام رضا فراري شد و همدست جديد آنان به نام احمد توسط پليس دستگير شد.
احمد در جريان بازجويي ها به ارتكاب سه فقره سرقت تريلي اعتراف كرد كه دو تا از تريلي ها حاوي بار بودند و يكي از آنان خالي بود.
جستجو براي دستگيري غلامرضا ادامه خواهد داشت.

حادثه در جهان
قتل براي تفريح
003762.jpg
سي ان ان: بازپرس ويژه قتل ايالت فلوريدا روز گذشته اعلام كرد كه دو جوان كه مرد بي خانماني را در يكي از پارك هاي شهر يافته و تنها براي سرگرمي وي را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و به قتل رسانده بودند، به زودي محاكمه خواهند شد.
كريستوفر شامهورن ۱۴ ساله و جفري اسپورگاه ۱۸ ساله هر دو به قتل عمد مقتول ۵۶ ساله اعتراف كرده اند.بازپرس تحقيق پرونده اعلام كرد كه متهمان پس از يافتن اين مرد بي خانمان فكر شومي به ذهنشان رسيده و تنها براي سرگرمي و تفريح وي را با ضربات مشت و لگد خود به قتل مي رسانند.
كريسوفر كه كمتر از ۱۸ سال سن دارد به زندان نوجوانان فرستاده خواهد شد و اين در حالي است كه متهم رديف اول پرونده كه ۱۸ سال سن دارد به زندان بزرگسالان فرستاده خواهد شد. كريستوفر در دادگاه اعتراف كرد كه پس از آنكه يك بار مقتول را مورد ضرب و شتم قرار دادند محل را ترك كردند اما پس از مدتي دوباره بازگشته و مجدداً و اين بار محكم تر او را مورد ضربات مشت و لگد خود قرار دادند.
پليس جنازه مقتول را چند روز پس از اين حادثه پيدا كرد و از وضعيت وي كاملاً مشهود بود كه چندين روز از مرگش مي گذرد. پزشكي قانوني در گزارش نهايي خود علت فوت مقتول را وارد آمدن چندين ضربه سنگين به مغزش اعلام كرده است.
دستگيري متهم ۹ ساله
سايت جنايي: پليس نيويورك روز گذشته دختر ۹ ساله اي را كه هنگام
توپ بازي با دوست يازده ساله اش با وي درگير شده و با فرو بردن چاقويي در قلبش وي را به قتل رسانده است به اتهام قتل غيرعمد بازداشت كرد.
پليس نيويورك به دليل سن كم متهم از افشاي نام وي خودداري كرده است. به گزارش مأمور تحقيق پرونده متهم فوق جوانترين فردي است كه تاكنون با اين سن و سال به اتهام قتل عمد محاكمه مي شود. مقتول كويين واشنگتن ۱۱ ساله پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت و عمق جراحت وارده درگذشت.
مادر بزرگ مقتول در بيمارستان پس از مرگ نوه اش در حالي كه به شدت مي گريست در اين خصوص گفت: به هيچ وجه نمي توانم درك كنم كه چگونه ممكن است دختر بچه اي با ۹ سال سن اقدام به قتل همبازي خود كند. آن هم قتل بر سر بازي با يك توپ ارزان قيمت.به گفته يكي از اعضاي خانواده، مادر مقتول و مادر قاتل از دوستان قديمي و صميمي يكديگر بودند. به نحوي كه كويين اكثر شب ها را در منزل متهم به قتل مي گذراند.به گزارش مأمور تحقيق پرونده مادر متهم تا چند دقيقه پيش از وقوع اين حادثه در منزل بوده است، اما زماني كه براي خريد از منزل خارج مي شود متهم و كويين بر سر توپي كه با آن بازي مي كردند با هم مشاجره مي كنند و متهم در اقدامي ناگهاني چاقويي را از آشپزخانه برداشته و در قلب مقتوله فرو مي كند.
مادر متهم پس از بازگشت به منزل با دخترش كه چاقويي را در دست داشت و كويين كه دستانش را بر روي قلبش گذاشته بود روبه رو گشت.
طبق قوانين نيويورك از آنجا كه متهم كمتر از ۱۶ سال سن دارد پرونده وي به دادگاه خانواده ارجاع داده خواهد شد. برخي از همسايگان متهم به قتل وي را دختري شيطان و بسيار پرجنب و جوش معرفي كرده اند.
پيش از اين در سال ۲۰۰۱ ليونل تيت ۱۴ ساله جوانترين متهمي بود كه به اتهام قتل دختر بچه ۶ ساله اي كه مادرش از وي مراقبت مي كرد به حبس ابد محكوم شد. ليونل زمان ارتكاب جرم تنها ۱۲ سال سن داشت.
پاهاي پري دريايي از هم جدا مي شود
003759.jpg
بي.بي.سي: يك نوزاد ۱ ساله «پرويي» كه به علت چسبيده بودن پاهايش ملقب به پري دريايي كوچك است، طي يك عمل جراحي پاهايش از هم جدا مي شود.«ميلاگورس كارن» نوزاد ۱ ساله به طور مادرزادي هنگام تولد پاهايش مانند دم ماهي و پري دريايي به هم چسبيده بود كه به دلايل پزشكي و ايمني، پزشكان تصميم گرفتند در اين زمان عمل جراحي را روي اين نوزاد انجام دهند.
بنابراين گزارش، بيشتر نوزاداني كه مانند «ميلاگورس» به دنيا مي آيند خيلي زود مي ميرند، اما اين نوزاد استثناي بوده است و پزشكان تلاش مي كنند او را نجات دهند. بر پايه اين گزارش، در اين عمل كه روز سه شنبه قرار است انجام  گيرد، گروه ويژه اي از جراحان با تخصص هاي مختلف شركت خواهند داشت.پزشكان اين نوزاد اعلام كردند «ميلاگورس»  حداقل ۱۵ بار بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد تا سيستم بدنش طبيعي كار كند.
اين گزارش مي افزايد: تنها كسي كه تاكنون توانسته است تا سن نوجواني با وجود مشترك بودن اعضاي بدنش زنده بماند، يك پسر ۱۶ ساله است.گفتني است، «ميلاگورس» به زبان اسپانيايي به معناي معجزه است و مسئولان اميدوارند اين نوزاد پس از عمل، نجات پيدا كند.

پرونده مرد جوان به دادسراي نظامي رفت
003756.jpg
گروه حوادث: پرونده مرگ جوان ۲۳ ساله اي كه در درگيري با مأمور نيروي انتظامي كشته شده بود، به شعبه ۱۱ دادسراي نظامي ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه ساعت ۱۶ روز ۲ خرداد ماه امسال وقوع مرگ جوان ۲۳ ساله اي به نام حميدرضا در بيمارستان هفت تير به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد. پس از تشكيل پرونده مشخص شد كه حميدرضا در اثر ضربه باتومي كه يك سرباز وظيفه به نام جعفر. الف ۶ روز پيش به وي وارد كرده است، به حالت كما رفته و از آن جايي كه تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه مانده بود، وي در اثر شكستگي كف جمجمه سر جان باخت.
برادر حميدرضا درباره وقوع حادثه مدعي شد: عصر روز ۲۸ ارديبهشت ماه زماني كه بعد از انجام كار روزانه به خانه رفتم متوجه شدم برادرم در بيمارستان هفت تير بستري شده است. سريع خودم را به آن جا رساندم. دوستش جاويد را ديدم. موضوع را جويا شدم. او گفت حدود ساعت ۷ بعدازظهر زماني كه در خيابان صابونيان با موتور در حال تردد بوديم ناگهان سرباز وظيفه گشت نيروي انتظامي باتومش را به طرف ما پرتاب كرد و ما بر روز زمين افتاديم.
سپس ما را بدون هيچ دليلي به كلانتري ۱۱۷ جواديه انتقال دادند و وقتي متوجه شدند، ضربه وارده باتوم به سر حميدرضا باعث شده وي حال خوبي نداشته باشد، او را به بيمارستان انتقال دادند و به من گفتند موتورت را بردار و برو!
شاكي در ادامه افزود: برادرم مدت ۶ روز در بيمارستان در حالت كما بود تا اين كه در تاريخ ۲ خرداد ماه جان باخت.
ما به دادسراي نظامي شكايت كرديم و پرونده براي رسيدگي به شعبه ۱۱ بازپرسي نزد بازپرس اسماعيل تيموري رفت. وي پس از مطالعه پرونده حكم جلب سرباز وظيفه را صادر كرد و حكم به فرماندهي بازرسي ناجا رفت. اما فرماندهي از تحويل متهم به دادسرا جلوگيري كرد و كلانتري با تنظيم گزارشي به دادسراي بعثت عنوان كرد كه تمامي اين ادعاها كذب است و سرنشينان موتورسيكلت خود بر روي زمين افتاده اند. در حالي كه پزشكي قانوني در گزارش خود ضرب و شتم با جسم سخت را تأييد كرده است.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون جعفر كه تنها متهم اين پرونده است، با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.
همچنين بازپرس اسماعيل تيموري در حال بررسي بر روي اتهام قتل عمدي يا غيرعمدي اين سرباز نيروي انتظامي است.

دستگيري قاچاقچي ۱۰ ملوان بنگلادشي
گروه حوادث: ماجراي ناپديد شدن ۱۰ ملوان بنگلادشي در تهران، با دستگيري سركرده شبكه قاچاق انسان وارد مرحله تازه تري شد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد ظهير
(۳۸ ساله) كه سركرده يك شبكه قاچاق انسان است با ناپديد شدن ۱۰ ملوان بنگلادشي در تهران تحت تعقيب پليس قرار گرفت. از آن جايي كه پرونده از حساسيت ويژه اي برخوردار بود، رسيدگي به پرونده در دستور كار ويژه حفاظت اطلاعات ناجا قرار گرفت. بعد از چند روز يكي از ملوانان ناپديد شده به دادسراي فرودگاه رفت و اظهار داشت كه آنان طبق نقشه قبلي كه در كشور بنگلادش كشيده بودند به ايران آمده اند و قرار است با هماهنگي هاي لازم توسط سركرده شبكه كه محمد ظهير نام دارد به صورت قاچاق از مرز تركيه به كشورهاي اروپايي بروند. تجسس ها براي دستگيري سركرده شبكه قاچاق ادامه داشت تا اينكه عصر ديروز با شناسايي محمد ظهير با وي يك قرار صوري گذاشته شد و وي توسط حفاظت اطلاعات ناجا دستگير شد.
در نخستين بازجويي ها از اين مرد مشخص شد كه وي ۵ سال قبل هم به اتهام قاچاق انسان در ايران دستگير شده و به ۶ ماه حبس و اخراج از ايران محكوم شده است. اين مرد، پس از گذراندن دوران محكوميتش مجدداً وارد ايران شده و از آن موقع با شناسايي اتباع بنگلادشي در ايران آنها را در شهريار و ورامين نگهداري مي كرده تا از مرز تركيه با واسطه هايي كه داشتند، به كشورهاي اروپايي انتقال مي دادند.اين قاچاقچي از طريق خط موبايلي كه داخل اتاق يكي از بنگلادشي ها بود، رديابي و دستگير شد.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون اين قاچاقچي انسان با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي درخصوص پرونده صورت گيرد.

حكم اعدام مرد قزويني به سازش انجاميد
گروه حوادث: اعضاي واحد صلح و سازش دادگستري شهرستان قزوين با برگزاري چند جلسه مذاكره فشرده موفق به حل و فصل يك پرونده قتل عمد(قصاص نفس) شدند.
به گزارش اداره شوراي حل اختلاف استان قزوين، اين حادثه ۹ سال قبل در پي وقوع درگيري هاي طايفه اي بين دو نفر به وقوع پيوسته است.
اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه برادر متهم «ع.م» متوجه شدشب حادثه برادرش به خاطر برخي اختلافات قديمي با طايفه س.الف درگير شده است؛ به اين ترتيب همان شب به در خانه س.الف رفته و زماني كه وي در حال شب نشيني بوده، با برادر صاحبخانه درگير شده و زماني كه مقتول اين صحنه را مي بيند وارد دعوا مي شود و با توجه به اظهارات شهود عيني، متهم با چوب س.الف را به قتل مي رساند.
متهم پس از دستگيري در اظهاراتش چنين مي گويد: وقتي به صحنه رسيدم برادر مقتول (س.الف) با چند نفر كه در مجلس مهماني بودند را ديدم كه در حال حركت به سمت محل درگيري بودند و مردم محل هم جمع شده اند. من برادرم را گرفتم و به طرفي آوردم و بقيه شاهدان برادر مقتول را از ما جدا كردند. در همان لحظه فردي از طايفه آنها چوبي را به طرفم پرتاب كرد و باعث شكستن دستم شد و من هم براي دفاع از خودم سنگي را برداشتم و پرتاب كردم. سنگ به سر مقتول خورد و با همان ضربه به زمين افتاد.
سپس پرونده جهت اجراي حكم به شعبه اول اجراي احكام كيفري قزوين ارجاع شد. در مرحله آخر، متهم با درخواست از رئيس قوه قضائيه از وي خواست تا پرونده جهت مصالحه به واحد صلح و سازش ارجاع شود كه پس از برگزاري چند جلسه فشرده، بين طرفين صلح و آشتي برقرار شد.

شاهدان حادثه متروي كرج در دادسراي ويژه روحانيت
گروه حوادث: با حضور چند تن از شاهدان صحنه وقوع جنايت در متروي كرج، تحقيقات مقدماتي از اين پرونده ادامه دارد. اين در حالي است كه با اعلام نظر پزشكي قانوني مبني بر سلامت كامل جسماني مقتول و عدم اعتياد او به مواد مخدر، جسد علي احمدي پور صبح امروز در محل امام زاده طاهر دفن خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، يك منبع آگاه در دادگاه ويژه روحانيت گفت: تاكنون تعدادي از شاهدان عيني حادثه در شعبه يكم دادسراي ويژه روحانيت حاضر شده و جزئيات وقوع حادثه را تشريح كرده اند. از ساير شاهدان نيز دعوت به عمل آمده تا در محل دادسرا حاضر شده و مشاهدات خود را بيان كنند.وي در خصوص ادعاي برخي از شاهدان مبني بر تصويربرداري از صحنه گفت: تاكنون هيچ تصويري از صحنه درگيري ها به اين دادسرا تحويل داده نشده است.
به گفته اين مقام آگاه ع.ن متهم پرونده همچنان در بازداشت موقت به سر مي برد.
چهارشنبه هفته گذشته يك فرد روحاني از عوامل نيروي انتظامي كه ملبس به لباس شخصي بود در راهروي متروي كرج جوان ۲۱ ساله اي به نام علي احمدي پور را به علت ايجاد مزاحمت براي دو دختر هدف گلوله قرار داد كه منجر به فوت وي شد. پيش از اين فرماندهي انتظامي كرج اعلام كرده بود تير سهواً از اسلحه متهم خارج و به مقتول اصابت كرده است. علاوه بر اين مقتول را فردي معتاد به مواد مخدر اعلام كرده بود.
با انتشار سخنان فرماندهي انتظامي كرج، خانواده مقتول اعلام كردند تا اعلام نظر پزشكي قانوني در مورد اعتياد فرزندشان اجازه دفن جسد او را نمي دهند.

نيابت قضايي براي پرونده كلاهبرداري تعاوني بانك صبا
گروه حوادث: معاون قضايي و اجراي احكام رييس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب تهران و قاضي ويژه شعبه ۲۸ دادگاه عمومي تهران در نامه اي، پرونده متهمان به كلاهبرداري تعاوني بانك صبا را به رييس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب شيراز، نيابت داد.
احمدزاده، معاون قضايي و اجراي احكام رييس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب تهران و قاضي ويژه شعبه ۲۸ دادگاه عمومي تهران در نامه اي به رييس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب شيراز آورده است: «نظر به اين كه در پرونده كلاسه ۱۴۲۹/۲۸/۸۳ كيفري ويژه مطروحه در اين شعبه آقايان: ۱)«كرامت الله. س» سرپرست سابق شركت تعاوني اعتبار راهيان بانگ صبا استان فارس ۲)« منوچهر. م» مسؤول شعبه مركزي شركت تعاوني مزبور در شيراز در سال ۸۲ بدون رعايت ضوابط و مقررات قانوني و اساسنامه شركت تعاوني با تباني و نيرنگ اقدام به پرداخت ۱۷ فقره وام بدون اخذ ضمانت و وثيقه لازم به آقاي«جلال. ر » و بستگان وي به شرح برگ هفتم پرونده نموده اند كه نظر به محتويات پرونده امر و شكايت مطروحه و عنايت به كيفيت پرداخت و دريافت وجه از ناحيه طرفين كه نتيجه اي جز حيف و ميل و تضييع اموال و حقوق ديگر سپرده گذاران نداشته است لذا با تلقي برگه به عنوان نيابت قضايي و با داشتن اختيارات كامل قانوني شخصا يا با ارجاع به احدي از همكاران محترم قضايي كليه افراد مذكور (دو نفر سرپرست و ۱۷ نفر دريافت كننده وام) با تذكر جلب احضار، تحقيقات لازم از ايشان انجام و به تمامي افراد مذكور اتهام شركت در كلاهبرداري و تحصيل مال نامشروع تفهيم، قرار تامين مناسب صادر و النهايه نيابت به اوراق جديد التحصيل را امر به اعاده فرمايند.وي در اين نامه يادآور شده است كه بديهي است در صورتي كه تامين ماخوذه منجر به بازداشت ايشان گردد دستورات لازم جهت اعزام نامبردگان را به دادگستري تهران صادر خواهند فرمود. ضمنا وكيل شكات حامل نيابت بوده كه با هدايت ايشان و اعلام آدرس كليه افراد اقدامات لازم را معمول خواهند فرمود.»

سه تبعه خارجي به دار مكافات آويخته شدند
ايرنا: با رأي  دادگستري  كرمان  و تأييد ديوان عالي  كشور سه  تبعه  خارجي  به  اتهام  تجاوز به  عنف  بامداد ديروز در كرمان  به  دار مكافات  آويخته  شدند.
دادستان  عمومي  و انقلاب  راور روز چهارشنبه  در خصوص  اتهام  اين  افراد گفت : بر اساس  دادنامه  شماره  ۸۳/۲ صادره  از شعبه  اول  دادگاه  كيفري  استان  كرمان  كه  با قضاوت  پنج  قاضي  برجسته  صورت  گرفت  چهار تبعه  افغاني  به  اتهام  سرقت  يك  راس  گوسفند و تجاوز به يك  زن  مسلمان  آذرماه  سال  ۸۳ در شهرستان  راور دستگير شدند.
سيدحسين  موسوي  افزود:سه نفر از اين  افراد به  نامهاي  ن، خ   و ب   كه  از افاغنه  غيرمجاز بودند به  اعدام  و ۷۴ ضربه  شلاق  و نفر چهارم  كه  جيلان  نام  دارد به  سه  سال  زندان  و ۱۶۴ ضربه  شلاق  محكوم  شد.تجاوز به يك  زن  مسلمان  توسط  اين  سه  تبعه  خارجي  در آذرماه  سال  گذشته  موجي  از نفرت  و نارضايتي  در شهرستان  راور ايجاد كرد.

به دنبال درگذشت زني كه پنج سال در كما بود
قصور پزشكان در به كما رفتن بيمار مسلم است
ايسنا: بيماري كه بيش از پنج سال پيش دراثر قصور پزشكان بيمارستاني در مشهد، به كما رفته بود به دليل نحوه نامناسب نگهداري درگذشت.
زن ۲۱ ساله اي به نام مرضيه غلامي كه در نخستين زايمان خود در بيمارستاني در مشهد تحت عمل سزارين قرار گرفته بود، به علت آن چه قصور پزشكان در نحوه  قرار دادن لوله اكسيژن به هنگام بيهوشي اعلام شد، به دليل وارد شدن صدمات جبران ناپذير مغزي به حالت كما فرو رفت و بيش از پنج سال از عمر خود را در اين وضعيت سپري كرد. اين در حالي است كه شكايت خانواده  بيمار كه هم اكنون در شعبه  ۱۰۱ كيفري عمومي مشهد در حال رسيدگي است، با گذشت پنج سال همچنان بي نتيجه مانده است.
خواهر مرضيه كه پرستار بازنشسته همان بيمارستان است با بيان اين ادعا كه لوله اكسيژن در اثر قصور پزشكان به جاي اين كه به ريه متوفي وارد شود به معده او وارد شده است اظهار داشت:  اين سهل انگاري باعث شد تا خواهرم پس از عمل به هوش نيايد و بيش از پنج سال از زندگي خود را در حالت كما سپري كند.
وي افزود: در شش ماه اول اين حادثه اتاقي از طرف بيمارستان در اختيار بيمار قرار گرفت كه سرانجام به علت بي توجهي بيمارستان نسبت به نگهداري و تغذيه بيمار مجبور به انتقال او به منزل پدر شديم.
اين خواهر با تاكيد بر اين كه در صورت بضاعت مالي خانواده اش و وجود امكانات مناسب امكان ادامه طولاني مدت زندگي بيمار وجود داشت، اظهار كرد: بيش از پنج سال پدر هشتاد ساله ام كه كارگر شهرداري است با تحمل مشكلات زياد مالي از خواهرم نگهداري  كرد و در طول اين مدت هيچ گونه كمك مالي و يا حمايتي از جانب بيمارستان و مقصران حادثه نسبت به خانواده ما صورت نگرفت و همين مسايل باعث شد تا او را براي نگهداري به منزل شوهرش انتقال دهيم.
اين پرستار بازنشسته علت مرگ بيمار را تغذيه نامناسب و نگهداري در شرايط غيربهداشتي عنوان كرد و افزود: مصدوم پنج ماه آخر زندگي خود را در حالي در منزل شوهرش گذراند كه حداقل بيست كيلوگرم از وزنش كم شده بود، موهاي سرش ريخته بود و در بدنش زخم هاي متعددي به وجود آمده بود.
وي افزود: به دليل ابهامات زيادي كه در مرگ خواهرم وجود داشت جسد وي براي كالبد شكافي و انجام تحقيقات در پزشكي قانوني مورد بررسي قرار گرفت كه هنوز نتايج آن اعلام نشده است.
وي با انتقاد از عملكرد دادگاه خاطرنشان كرد:  از پنج سال پيش منتظر پرداخته ديه از سوي مقصرين حادثه بوديم كه به دليل اطاله روند دادرسي و عدم صدور حكمي در اين زمينه ديه اي به ما پرداخت نشد.
او در بيان علت طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده مدعي شد كه نحوه  برخورد دادگاه با پزشكان متفاوت است.
وي افزود: با وجود اين كه تاكنون چهار كميسيون مختلف پزشكي در مشهد و تهران در خصوص اين پرونده اظهار نظر نموده اند، دادگاه حكمي صادر نكرده و براي پنجمين بار پرونده را به كارشناسي ارجاع داده است.
دكتر آريا حجازي، رييس سازمان پزشكي قانوني خراسان نيز با اعلام اينكه قصور پزشكان در اين قضيه مسلم است، اظهار داشت: كميسيون هاي پزشكي قانوني و نظام پزشكي در مورد اينكه قصوري از طرف پزشكان صورت گرفته است اتفاق نظر دارند، اما در مورد تعيين ميزان تقصير افراد مقصر اختلاف نظرهايي وجود داشته است.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه نظرات كميسيون هاي مختلف پزشكي تا چه مرحله اي قابل اعتراض است، اظهار داشت: هميشه امكان اعتراض طرفين به اين نظريات وجود دارد و بسته به نظر قاضي مي تواند كميسيون هاي جديدي تشكيل شود.
حجازي در خصوص زمان اعلام نظر پزشكي قانون در مورد نتايج كالبد شكافي بيمار اظهار داشت: معمولاً در اين گونه پرونده ها ظرف سي روز نتيجه اعلام مي شود كه البته اين زمان گاهي يك هفته و گاهي هم ممكن است بيش از يك سال به طول بينجامد.
وي علت زمان طولاني رسيدگي به پرونده هاي قصور پزشكي را پيچيدگي اين پرونده ها دانست و افزود:  چون كار درماني داراي پيچيدگي ها و ظرافت هاي خاص است به تبع آن رسيدگي به تخلفات مربوط به اين امر داراي پيچيدگي هاي خاص خود است و امكان كوتاه تر شدن رسيدگي به آنها نيز به وجود نمي آيد.

دستگيري سارقان مسلح بانك در كمتر از ۴۸ ساعت
گروه حوادث: با تلاش ماموران اداره يكم پليس آگاهي تهران، سارقان مسلح بانك صادرات شعبه اكبر مشهدي ظرف ۴۸ ساعت دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چهار روز پيش اين سارقان مسلح با نقاب و دو قبضه اسلحه كمري و يك دستگاه موتورسيكلت با مراجعه به بانك صادرات شعبه اكبر مشهدي، نازي آباد، چهارراه دخانيات، با تهديد مشتريان و كاركنان و رئيس شعبه، حدود ۱۰ ميليون تومان وجه نقد سرقت كرده و متواري شدند.
در حين فرار يكي از ماموران كلانتري نازي آباد پس از مشاهده اين ماجرا به طرف آنها تيراندازي كرده و يكي از سارقان را از ناحيه پنجه پاي چپ مجروح كرد و يكي از ساكهاي سارقان در صحنه جا ماند.با بررسي محتويات ساك، يك پلاك موتورسيكلت كشف شد كه پس از استعلام معلوم شد كه اين موتور متعلق به فردي به نام «ناصر» است. اين فرد طي تحقيقات اعلام كرد كه موتور را به صورت اقساطي به شخصي به نام «پرويز-ع» فروخته است.
بلافاصله منزل نامبرده شناسايي شد و پس از انجام هماهنگي هاي قضايي، ماموران پليس آگاهي به منزل وي مراجعه كرده و در يك عمليات پليسي «مرتضي و پرويز- ع» كه دو برادر بودند دستگير شدند . آنها در ابتدا منكر انجام هر گونه سرقتي شدند، اما پس از انجام تحقيقات فني پليسي و كشف اموال مسروقه از منزل آنها، لب به اعتراف گشوده و متهم سوم را هم معرفي كردند.
با راهنمايي اين دو متهم، آدرس و پاتوق هاي متهم فراري با هويت «سعيد» شناسايي شد و از آنجايي كه مخفيگاه وي از سوي پليس شناسايي شده بود، نامبرده خودش را به اداره آگاهي معرفي كرد.
متهمان در خصوص چگونگي خريد اسلحه به افسر پرونده گفتند: «۲ ماه قبل دو قبضه اسلحه را از شهرستان بروجرد به قيمت ۱۴۰ هزار تومان خريداري كرديم و بعد از بازگشت به تهران، تصميم به ارتكاب سرقت مسلحانه گرفتيم» .
سعيد يكي از متهمان به پليس گفت: «روز حادثه وقتي به بانك رسيديم همدستان مرا به سوي بانك هدايت كردند. ترسيده بودم و قادر به ادامه اجراي نقشه نبودم ولي به اجبار به سوي بانك رفته و با همكاري يكي ديگر از همدستانم مرتكب سرقت شديم» .
بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده در دايره ۱ اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |