پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۴ - Jun 2, 2005
در مراسمي با حضور رئيس و اعضاي شوراي شهر
بهره برداري از ايستگاه مترو چيتگر آغاز شد
003852.jpg
گروه شهري: صبح ديروز، ايستگاه متروي چيتگر و ساختمان جديد فرهنگسراي شهر، در منطقه ۲۲ شهرداري تهران، با حضور رئيس و برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران در مراسم گشايش اين ايستگاه گفت: تهران با مشكلات گوناگون از جمله معضلات ترافيكي و زيست محيطي مواجه است و براي رفع اين معضلات و ارتقاي زندگي به سطح استانداردهاي معمولي نياز به حركت و كار فراواني مي باشد و اين هدف تنها با تلاش مضاعف همه مسئولان بويژه دولت قابل دستيابي است.
وي با موفق خواندن پروژه متروي تهران گفت: شوراي شهر در سال گذشته ساخت و احداث ۲۰۰ كيلومتر خطوط مترو را تصويب كرد كه بر اين اساس مترو در خطوط ۶ ، ۸ و ۹ گسترش مي يابد اما با توجه به اينكه در حال حاضر، به رغم تلاش هاي قابل تقدير دست اندركاران مترو، اين خطوط ۱۰ الي ۱۵ كيلومتر در سال گسترش مي يابد، انتظار مي رود با همكاري مجلس و دولت پروژه هاي تصويب شده حداكثر طي ۸ سال آينده به فرجام برسد.
چمران با اشاره به ورود روزانه ۱۶۰۰ خودروي جديد به معابر و شريان هاي تهران تصريح كرد: اين مقدار افزايش خطوط مترو نمي تواند پاسخگوي نياز شهروندان باشد. از اين رو، ضروري است با گسترش خطوط مترو و افزايش شبكه اتوبوسراني در سطح شهر، شهروندان را داوطلبانه به انتخاب وسايل حمل و نقل همگاني ترغيب نماييم و به اين ترتيب مانع از تردد خودروهاي شخصي در سطح شهر شويم.
رئيس شوراي شهر تهران افزود: استفاده از خودروهاي شخصي، زيان هاي فراواني براي كشور در پي داشته، به طوري كه در پاره اي موارد براي تأمين بنزين اين خودروها از محل ذخيره هاي ارزي هزينه شده است. حال آن كه با گسترش مترو ومنوريل و ديگر وسايل حمل و نقل عمومي مي توان اين مشكلات را كاهش داد.
چمران در پايان گفت: در هيچ كشوري هزينه هاي ساخت تأسيسات زيربنايي شهري را از محل عوارض مردمي تأمين نمي كنند، بلكه تمامي اين هزينه ها از محل اعتبارات دولتي تأمين مي گردد. بر اين اساس، شايسته است دولت بيش از پيش به گسترش شبكه حمل و نقل عمومي بويژه مترو توجه كنند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس محسن هاشمي مديرعامل مترو نيز در اين مراسم گفت: تا پيش از افتتاح اين ايستگاه، در مسير متروي تهران _ كرج فقط ايستگاه ورد آورد و ايران خودرو فعال بود كه با گشايش ايستگاه چيتگر امكان دسترسي ساكنان شهرك هاي موجود در اين محدوده به شبكه مترو نيز فراهم شده است.
هاشمي افزود: با راه اندازي اين ايستگاه، بخش مهمي از مناطق ۲۲ و ۲۱ شهرداري تهران كه از بافت مسكوني، صنعتي و تفريحي تشكيل شده به متروي تهران متصل مي شود.
هاشمي هزينه هاي ارزي ساخت اين ايستگاه را حدود ۱۰ ميليون دلار ذكر كرد و گفت: فضاي داخلي ايستگاه ۷ هزار مترمربع مي باشد و در اين ايستگاه كليه خدمات و امكانات مورد نياز شهروندان و مسافران پيش بيني شده است. از جمله ۱۰۰ هزار متر فضاي پيراموني ايستگاه براي پاركينگ و توقف اتوبوس و خودروهاي شخصي آماده سازي شده است و علاوه بر كاربري آن به عنوان يك پارك سوار، شهروندان مي توانند با اطمينان كامل خودروهاي خود را در محل هاي مورد نظر پارك و به مناطق مركزي شهر سفر كنند.
گفتني است همزمان با افتتاح فرهنگسراي شهر، ۳۰ پروژه عمراني، فرهنگي و خدماتي در شمال غرب تهران با صرف هزينه اي بالغ بر ۷۳ ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر علي محمد شاعري شهردار منطقه ۲۲ در اين باره گفت: ۲۰ خيابان جديد به منظور تكميل شبكه معابر عمومي، راه اندازي جايگاه سوخت CNG در محور آزاد راه تهران كرج و ايمني سازي معابر و نيز بهره برداري از نخستين پل مكانيزه هوايي ويژه عابر پياده در بلوار دهكده المپيك از جمله پروژه هايي است كه در اين منطقه به بهره برداري رسيده است.
وي با اشاره به اينكه از اول تيرماه طرح الكترونيكي كردن مديريت شهري در اين منطقه اجرا مي شود تصريح كرد: تمام فرآيند صدور پروانه ساختماني و مجوزها، اخذ درآمدها و حتي خدمات شهري از ابتداي تيرماه به صورت الكترونيكي انجام مي شود.
وي تصريح كرد: از سال گذشته تاكنون ۱۰۰ هزار تن آسفالت براي ايمن سازي و مناسب سازي معابر سطح منطقه استفاده شد.

نقش بازيافت زباله در بهبود محيط زيست
شكوفايي مسائل زيست محيطي تهران با بازيافت زباله تحقق يافته است
003861.jpg
يك استاد دانشگاه، به توفيقات ارزشمند شهرداري تهران در صنعت بازيافت زباله و جلوگيري از دفن آن اشاره كرد و گفت: شكوفايي مسائل زيست محيطي پايتخت با بازيافت زباله تحقق يافته است.
دكتر ابوالقاسم مقيمي در بازديد جمعي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه امام حسين(ع) از منطقه كهريزك، افزود: تصور اوليه ما از اين مجموعه با آنچه كه در اين بازديد مشاهده كرديم بسيارمتفاوت است، چراكه از اتفاقات رخ داده طي چند ماه اخير در اين منطقه بي خبر بوديم.
وي ضمن قدرداني از تلاشهاي صورت گرفته در اين بخش ،بر ضرورت اطلاع رساني دقيق به شهروندان جهت تغيير فضاي ذهني آنان نسبت به اين منطقه تاكيد كرد.وي اقدامات انجام شده در بخش مديريت پسماندهاي پايتخت را در كشور بي نظير توصيف كرد و ضرورت فرهنگ سازي و ارائه آموزش هاي لازم به مردم جهت تفكيك زباله از مبدأ و نيز كاهش توليد زباله را يادآور گرديد.

۸۵ درصد از اقشار ضعيف جامعه قادر به
برنامه ريزي اوقات فراغت فرزندانشان نيستند
003867.jpg
خبرگزاري فارس: مدير كل مراكز فرهنگي هنري منطقه شرق تهران در نشست مديران منطقه شرق گفت: ۸۵ درصد اقشار پايين دست جامعه امكان برنامه ريزي براي گذراندن اوقات فراغت فرندان خود را ندارند.
به گزارش خبرگزاري فارس كاظم كمالي نسب خاطر نشان كرد: از آنجا كه بررسي ها نشان مي دهد نزديك به ۵۰ درصد از جوانان در حد بسيار كم و ۱۲ درصد آنها به هيچ عنوان از برنامه هاي اوقات فراغت رضايت ندارند، ضرورت توجه و برنامه ريزي براي اوقات فراغت گروه هاي مختلف سني به ويژه جوانان متناسب با تقاضا و خواست هاي آنها دو چندان مي شود.
وي گفت: اگر بپذيريم كه اوقات فراغت نقش اساسي در اجتماعي كردن جوانان و مانعي در بروز كجروي ها و بزهكاري ها به شمار مي رود، آنگاه تلاش و تكاپوي همه سازمانهاي مسئول به سمت و سوي برنامه ريزي هدفمند، روانشناسانه و متناسب با ذائقه اين قشر جامعه - با تكيه بر محورهاي ديني - بسيج خواهد شد.
مديركل مراكز فرهنگي هنري منطقه شرق تهران در ادامه گفت: طرح چرخه فرهنگ به منظور ترويج فرهنگ دوچرخه سواري و با هدف الگوسازي مناسب براي حفظ محيط زيست و آشنايي بيشتر شهروندان با نهضت فرهنگي هنري شهرداري تهران آغاز شد.
وي اظهار داشت اين طرح كه همزمان با سالروز آزاد سازي خرمشهر توسط رياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افتتاح شد، با هدف مشاركت نوجوانان و جوانان و غني سازي اوقات فراغت با توزيع بروشور فعاليت هاي مراكز فرهنگي از جمله فرهنگسراها، خانه هاي فرهنگ، كتابخانه ها و نگارخانه ها به تدريج در سطح شهر تهران توسعه داده خواهد شد.
برنامه هاي نهضت تابستاني شهرداري تهران براي غني سازي اوقات فراغت شهروندان با فراخواني، از نخبگان، كارشناسان و سازمان هاي دست اندركار اوقات فراغت آغاز شد.

همكاري هاي زيست محيطي ايران و عمان
003870.jpg
فارس: طي ديدار روز گذشته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشورمان با وزير محيط زيست عمان گسترش همكاري در زمينه هاي، نفت، پتروشيمي، آب و تنوع زيستي و آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي سازمان محيط زيست، شيخ رواس وزير محيط زيست عمان، از پيشرفتهاي ايران و نقش ايران در مناسبات بين المللي و منطقه اي تقدير كرد و گفت محيط زيست زمينه مهم همكاري بين دو كشور در قالب روابط دوستانه و برادرانه مي باشد و در تمام زمينه ها اين رابطه بايد ادامه پيدا كند.
در جريان اين ديدار معصومه ابتكار از وزير محيط زيست عمان جهت شركت در نمايشگاه بين المللي محيط زيست و جشنواره بين المللي فيلم سبز دعوت به عمل آورد.

ديدارشهردار با ساكنان منطقه يازده تهران
003858.jpg
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنج شنبه دوازدهم خرداد ماه (امروز)، ضمن حضور در منطقه يازده شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران در جريان اين ديدار شهروندان ساكن منطقه يازده تهران ضمن ملاقات با شهردار تهران مسايل و مشكلات خود را مطرح مي كنند و همچون ديدارهاي پيشين شهردار تهران براي حل مسايل مطرح شده ، طبق ضوابط و قوانين شهرداري ، دستور لازم را صادر مي كند .

افزايش خطر بيابان زايي
003864.jpg
آسمان آبي ايران _ ۹۰ درصد از اراضي كشور در معرض تهديد خطر بيابان زايي است.
ايران با ۳۴ ميليون هكتار بيابان حدود ۲/۱ درصد خشكي ها و حدود ۵/۲ درصد بيابان هاي دنيا را داراست.بررسي هاي صورت گرفته مشخص كرده است حدود ۴۳ ميليون هكتار از اراضي كشور در معرض تهديد و ۹۰ درصد از اراضي نيز در معرض تهديد بيابان زايي است. همچنين از مجموع كل خسارات ناشي از فرسايش بادي در ايران ۷/۴۵ درصد به واحدهاي مسكوني، تاسيسات زيربنايي، صنعتي و راه ها، ۳/۴۴ درصد به اراضي زراعي و حدود
۱۰ درصد به منابع زيستي به ويژه مراتع وارد آمده است.

گراميداشت شهداي ۱۵ خرداد
003855.jpg
ايلنا: مراسم گراميداشت سالروز ۱۵ خرداد با مشاركت بنياد شهيد، آموزش و پرورش، شهرداري مناطق ۱۵ و ۱۴ حوزه نمايندگي ولي فقيه جنوب شرق تهران، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، ناحيه مقاومت بسيج مالك اشتر و با حضور خانواده هاي معظم شاهد در محل گلزار اين شهيدان والامقام برگزار مي گردد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ با تشكيل ستاد بزرگداشت شهداي ۱۵ خرداد، طي نشستي كه در شهرداري منطقه ۱۵ برگزار شد براي هرچه باشكوه تر برگزارشدن سالروز ۱۵ خرداد برنامه ريزي شد.
بنا به همين گزارش مراسم يادشده روز يكشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۳۰/۱۷ در گلزار شهداي ۱۵ خرداد در بزرگراه امام رضا (ع) جنب مسجد سيدالشهدا برگزار مي گردد.

وضعيت آماري زوج هاي متقاضي وام ازدواج
برابر گزارش ستاد پيوند آسماني شهرداري تهران وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج تا مورخ ۱۰ خردادماه جاري به شرح زير است :
۱) تعداد متقاضيان كه اطلاعات آنها وارد شبكه شده است ۱۵۸۶۸۴ نفر.
۲) تعداد متقاضيان كه دعوتنامه براي آنها ارسال شده است ۱۴۳۰۱۶ نفر.
۳) تعداد مراجعه كنندگان به ستاد جهت اخذ حواله وام ۷۹۴۸۳ نفر.
۴) تعداد وام پرداخت شده ۷۴۳۴۸ نفر.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران:
راه انقلاب و اسلام را ادامه خواهيم داد
چمران: زنده و مستقل بودن كشور ما در گرو ادامه دادن راه امام است
۴ هزار ورزشكار شهرداري تهران با حضور در مرقد مطهر امام راحل، بار ديگر با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مهدي چمران در اين مراسم با اشاره به سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي و سالگرد قيام خونين ۱۵ خرداد اظهار داشت: ياد و خاطره آن امام راحل همواره در دل ملت ما و تمام كشورهاي مسلمان براي هميشه باقي خواهد ماند و بر همه ملت شريف ايران واجب است كه راه آن معمار بزرگ انقلاب اسلامي را ادامه دهد و رهروان خوبي براي راه اين بزرگوار باشيم چراكه قطعا زنده بودن و مستقل بودن كشور ما در گرو ادامه دادن راه امام است.
وي تاكيد كرد: اگر بتوانيم راه امام را ادامه دهيم قطعا در آينده به پيروزي بزرگتري نايل خواهيم شد و مي توانيم در دنيا سرآمد ملل روي زمين باشيم و اگر استقلال فكري خودمان رابه دنبال شجاعت امام و راه امام ادامه دهيم، هيچ قدرتي توان ايستادگي در مقابل ما را نخواهد داشت و ما به عنوان يك ملت آزاده در دنيا مطرح خواهيم شد، در حاليكه اگر به قدرت طلبي سرگرم شويم، معلوم نيست خداي متعال چه سرنوشتي را براي آينده كشورمان رقم بزند.
چمران با اشاره به ساده زيستي حضرت امام خميني
( ره ) اظهار داشت: امام عاشق مردم بود و به آنها اهميت مي داد.
او همواره دغدغه حمايت از اقشار محروم و آسيب ديده را داشت و حتي زمانيكه به مقام رهبري ملت ايران نيز رسيد، ساده زيستن و سادگي را فراموش نكرد.
وي ادامه داد: ما در همين جا و در كنار مرقد مطهر امام راحل بار ديگر با آرمانهاي او تجديد ميثاق مي كنيم و سوگند مي خوريم كه تا جان در بدن داريم و تا آخرين قطره خون خود، راه انقلاب و اسلام را ادامه خواهيم داد.

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران:
ميدان نور تهران تا پايان پاييز به بهره برداري مي رسد
ايرنا: مديرعامل  سازمان  مهندسي  و عمران  شهرداري  تهران  گفت : ميدان  نور تهران با طراحي  جديد ترافيكي  تا پايان  پاييز امسال  به بهره برداري  مي رسد.
حسين  هادياني  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان  تهران  افزود: در ميدان  نور دو طرح  ترافيكي  در حال  اجراست  كه  يكي  احداث پل  روگذر بزرگراه  رسالت  است  كه  اين  پل  از بزرگراه  رسالت  شروع  و با عبور از بزرگراه  اشرفي  اصفهاني  و ميدان  نور به  بخش  غربي  اين  بزرگراه  متصل  مي شود.وي  به  احداث  پل  ستاري  به  عنوان  دومين  طرح  ميدان  نور اشاره  كرد و گفت : احداث  پل  ستاري  تا ۸۰درصد انجام  شده  و تلاش  داريم  در ابتداي  فصل  تابستان ، مورد بهره  برداري  قرار گيرد.
وي  با بيان  اينكه  بيش  از ۶۰ درصد ازمراحل  احداث  پل  رسالت  انجام  شده است ، افزود: باتوجه  به  بار ترافيكي  سنگيني  كه  روزانه  بر ميدان  نور وارد مي شود، احداث  پل هاي  روگذر، بخش  مهمي از ترافيك  غرب  تهران  را كم  مي كند.هادياني  به  وجود معارضان  ملكي  و تاسيساتي  فراوان  در اجراي  طرح  ميدان نور اشاره  كرد و افزود: اين  مهم ، بار مالي  بيش  از ۳۰۰ ميليارد ريال  بر شهرداري  تهران  وارد كرده  است .
به  گفته  وي ، بسياري  از طرح هاي  ترافيكي  درون  شهري  تهران  در مدت  زماني اندك  قابل  اجراست  اما وجود معارضان  بسيار و همكاري  نكردن  برخي  دستگاه  ها و شهروندان  زمان  آنها را بسيار افزايش  مي دهد.

مناطق ۲۲ و ۱۲ به ترتيب، پاك ترين و آلوده ترين نقاط شهر تهران
هواي تهران با كاهش آلاينده ها همراه است
خبرگزاري فارس: اطلاعات رسيده از ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي تهران حاكي است كه كاهش ميزان آلاينده ها در هواي تهران همچنان ادامه دارد و امروز نيز بخش اعظمي از تهراني ها در هواي پاك تنفس مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مناطق ،۶ ،۷ ،۸ ،۱۰ ،۱۱ ۱۲ و ۱۶ داراي هواي سالم هستند و ديگر مناطق شهري نيز در وضعيت پاك قراردارند و همچنين بر اساس شاخص استاندارد آلودگي هواي امروز تهران، مناطق ۲۲ و ۱۲ به ترتيب، پاك ترين و آلوده ترين نقاط شهر تهران محسوب مي شوند.

تكميل يك خبر
ديروز در گزارش مربوط به جلسه علني شوراي شهر، انتقاد دكتر مهنوش معتمدي آذر عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران از پرداخت وام با بهره ۲۵ درصد به تاكسيرانان عينا چاپ شد ولي بخش مربوط به اظهارات امير محمود دهلوي مديرعامل سازمان تاكسيراني به دليل كمبود فضا در صفحه بندي حذف گرديد كه به شرح زير مي باشد:
با اين حال اميرمحمود دهلوي مديرعامل تاكسيراني كه در جلسه ديروز شوراي شهر حضور داشت گفت: بهره اي بابت اين وام دريافت نمي شود بلكه در قبال پرداخت ۵۰۰ هزار تومان وام ۲۴ ماهه ۱۳ هزار تومان به عنوان كارمزد توسط صندوق بسيج دريافت مي شود. ضمن اين كه اين وام توسط صندوق بسيج پرداخت مي شود و در حيطه اختيار ما نيست.

تجهيز خطوط مترو تهران به تلفن همراه
ايلنا: در آستانه فرارسيدن شانزدهمين سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خميني(ره) با تلاش شبانه روزي متخصصان و كاركنان شركت ارتباطات سيار، از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ،۸۴ خطوط متروي ميرداماد تا حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و ميدان بهارستان تا ميدان صادقيه تهران، زير پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفت.
اين اقدام در راستاي توسعه ارتباطات و رفاه حال شهروندان تهراني در خطوط مترو در زيرزمين، با نصب ۲۵ عدد ايستگاه فرستنده و گيرنده راديويي (BTS) صورت گرفته است.

در مدت ۲۶ سال گذشته
تعداد دستگاه هاي اجرايي ۳ برابر و تعداد كاركنان دولت ۴ برابر شده است
مهر: بر اساس گزارش تهيه شده در سازمان مديريت و برنامه ريزي هم اكنون تعداد دستگاه هاي اجرايي كشور در مقايسه با سال ۱۳۵۷ بيش از سه برابر و تعداد كاركنان دولت چهار برابر شده است.
سازمان مديريت و برنامه ريزي در گزارشي كه اخيرا درخصوص لزوم كوچك سازي دولت تهيه كرده، آورده است: در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به لحاظ گرايش به دولتي كردن امور، بخش دولتي به تدريج گسترش يافته است.
در اين گزارش تصريح شده است: تعداد دستگاه هاي اجرايي كشور در مقايسه با سال ۱۳۵۷ تا بيش از سه برابر افزايش يافت و در همين مدت تعداد كاركنان دولت نيز چهاربرابر شد.
به گزارش مهر، برهمين اساس، تعداد كاركنان دولت از ۵۵۰ هزار نفر سال ۱۳۵۷ به دو ميليون و ۴۲ هزار و ۵۳۰ نفر در سال ۱۳۸۳ رسيده است.
براساس اعلام سازمان مديريت و برنامه ريزي، تعداد كاركنان دولت در سال ،۸۲ دو ميليون و ۲۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر- در سال ،۸۱ دو ميليون و ۲۸۵ هزار و ۶۸۵ نفر- در سال ،۸۰ دو ميليون و ۳۲۸ هزار و ۶۳۵ نفر- در سال ،۷۸ دو ميليون و ۲۵۲ هزار و ۶۲۵ نفر بوده است.
اين گزارش حاكي است كه تعداد كارمندان در سال ،۷۶ دو ميليون و ۳۶۰هزار و ۳۲۰ نفر- در سال ،۷۴ دو ميليون و ۱۶۰ هزار و ۷۲۳ نفر- در سال ،۷۲ دو ميليون و ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ نفر- در سال ،۷۰ دو ميليون و ۸۱ هزار و ۳۶ نفر و در سال ،۶۸ يك ميليون و ۷۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر بوده است.
به گزارش مهر، در شرايط فعلي تجميع امور سياست گذاري و تصدي گري در وزارتخانه ها صورت گرفته كه اين امر موجب تحت تاثير قرار گرفتن اهتمام تصميمات مديريت به نفع تصدي هاي دولتي شده و در دستور كار دولت قرار گرفته است.براساس گزارش سازمان مديريت، همچنين درطول پنج سال برنامه سوم، ميزان كاهش نيروي انساني در دستگاههاي دولتي ۲۱۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده و اين در حالي است كه اين ميزان در سال نخست برنامه حدود ۴۳ هزار و ۷۶۰ نفر و در سال پاياني ۴۱ هزار و ۴۲۰ نفر بوده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |