پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۴ - Jun 2, 2005
مجلس لايحه تشكيل و اداره مناطق را به مجمع تشخيص فرستاد
گروه سياسي: در نشست علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي غلامعلي حداد عادل براي دومين سال به رياست مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد. از مجموع ۲۵۵ راي ماخوذه غلامعلي حداد عادل ۱۶۰ راي و حسن سبحاني نامزد ديگر تصدي پست رياست مجلس ۹۶ راي را كسب كردند.
همچنين باهنر و ابوترابي فرد نيز براي سال دوم هر يك به ترتيب با ۱۹۱ و ۱۷۲ راي بعنوان نواب رئيس اول و دوم انتخاب شدند.
تنها تغيير صورت گرفته در هيات رئيسه انتخاب شاهين محمد صادقي نماينده كازرون بعنوان منشي هيات رئيسه به جاي زاكاني بود.
در آغاز جلسه علني ديروز مجلس حداد عادل طي سخناني گفت: ملت ايران آگاهي خود را در پاسداري از آزادي در روز ۲۷ خرداد ۱۳۸۴ با حضور در پاي صندوقهاي رأي در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري به اثبات مي رسانند و به جهانيان اعلام مي كنند كه در ايران، دين هست و استقلال و آزادي هست، و مردمسالاري نيز هست، اما جايي براي بازگشت دشمنان و بيگانگان تسلط دوباره آنان، بر ايران وجود ندارد.
رئيس مجلس در جلسه علني ديروز مجلس همچنين با بيان اينكه در آستانه روزهاي چهاردهم و پانزدهم خرداد هستيم و بجاست كه از امام راحلمان ياد كنيم و سخن را به او اختصاص دهيم، اظهار داشت: در روزگاري كه استبداد داخلي گلوي ملت را مي فشرد و استعمار خارجي، استقلال كشور را تهديد مي كرد و كمتر كسي جرأت مخالفت با شاه را داشت، امام عزيز ما پرچم مبارزه با حكومت ستمشاهي را به دست گرفت و به نام اسلام قيام كرد و شجاعانه قدم به ميدان نهاد.
اين نهضت در عاشوراي سال ۱۳۴۲ با الهام از حماسه حسيني به اوج خود رسيد و در ۱۵ خرداد يعني دوازدهم محرم همان سال به خون كشيده شد. ۱۵ سال بعد همان مردم و همان امام با سرنگوني حكومت شاهنشاهي در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پيروزي را جشن گرفتند.
حدادعادل ادامه داد: اكنون ۱۶ سال پس از آن وداع جانسوز ملت عزيز ما با همان عشق و علاقه راه آن پير سفركرده را كه راه سلامت و سربلندي است به رهبري فقيهي ديگر كه خود در مكتب همان مرد بزرگ پرورش يافته و از آغاز نهضت با او همراه بوده، ادامه مي دهد و از آرمانهاي امام كه برخاسته از روح عدالت خواهي قرآن و معارف اسلامي است، حمايت مي كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با درود بر روح ملكوتي امام راحل گفت: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در چنين ايامي كه بيش از ايام ديگر به امام عزيز و راحلمان تعلق دارد، به روح بلند و ملكوتي او و همه شهيداني كه در راه پيروزي انقلاب اسلامي به شهادت رسيده اند، درود مي فرستيم و با امام (ره) پيمان مي بنديم كه در نگاهباني از ميراث گرانقدري كه به ما سپرده، لحظه اي كوتاهي نكنيم و همه توش و توان خود را در خدمت به كشور عزيزمان ايران كه به قول امام (ره) كشور رسول الله(ص) است به كار گيريم.
سپس نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز لايحه تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران را به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستادند.
براساس مصوبه مجلس به دولت اجازه داده مي شود در شهرستانهايي كه استعداد و توان لازم را دارند مناطقي را بعنوان منطقه ويژه اقتصادي ايجاد كنند.
حاشيه
* نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه اي خطاب به ملت شريف ايران با ۱۹۰ امضا از مردم ايران دعوت كردند كه در آستانه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري با شركت در انتخابات يك بار ديگر همبستگي ملي و مشاركت عمومي را در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به همين نام موسوم شده به اثبات رسانده و شكوه مردم سالاري ديني را در جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذارند.
* ۱۷۵ نماينده مجلس در نامه اي به سيد محمد خاتمي رييس جمهوري خواستار اجراي فوري قانون دستيابي به فناوري هسته اي صلح آميز شدند.
اين نامه را عليرضا زاكاني عضو هيات رييسه مجلس در پايان جلسه علني ديروز مجلس قرائت كرد.
*اعلمي در اعتراض به سخنان روز گذشته باهنر گفت: با رانت  خويشاوندان يا يك جناح خاص به مجلس نيامده ام. وي افزود: برخي مجلس را در حد يك باشگاه سياسي تنزل داده اند.
حداد عادل در پاسخ به تذكر اعلمي گفت: باهنر با تجربه طولاني يكي از بهترين متخصصان و كارشناسان است وي افزود: بنده وظيفه مي دانستم از باهنر دفاع كنم.
*سرودي نماينده تهران در نطق پيش از دستور خود خطاب به كانديداهاي اصول گرا گفت: نگذاريد مردم خداي ناكرده ازا حساس وظيفه شما بوي قدرت طلبي را استشمام نمايند. وي افزود: امروز همه شايد بايد احساس تكليف رفتنشان از احساس تكلف ماندنشان بيشتر باشد.
*هيات رئيسه جديد كميسيون هاي فرهنگ، انرژي و بهداشت انتخاب شد. آقاي عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگ، كمال دانشيار رئيس كميسيون انرژي و اميدوار رضايي بعنوان رئيس كميسيون بهداشت انتخاب شدند.
*نوعي اقدام عضو هيات رئيسه مجلس گفت: به دو دليل مجلس نتوانست به اهداف خود دستيابي كامل داشته باشد. وي افزود: اين دو دليل عبارتند از كوتاه بودن مدت زماني كه گذشت و دوم همسويي دولت با مجلس در برخي موارد.
*رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس از تشكيل يك گروه ۵ نفره براي بررسي كارشناسانه تعرفه هاي بخش خصوصي پزشكان خبر داد.

آصفي در ديدار با مقامات كويتي:
گسترش مناسبات با كويت از اصول سياست خارجي ايران است
ايسنا: آصفي كه به كويت سفر كرده است، صبح روز سه شنبه در ديدار با نخست وزير اين كشور، پيام رئيس جمهور كشورمان را به امير كويت تسليم كرد.
در اين پيام حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي با آرزوي سلامتي براي امير كويت بر گسترش روابط دو كشور تأكيد كرده است.
در اين ديدار شيخ صباح الاحمد الصباح، نخست وزير كويت ضمن تشكر از پيام رئيس جمهور كشورمان گفت، اين پيام حاكي از دوستي و اهتمام جمهوري اسلامي ايران نسبت به روابط است.
شيخ صباح هم چنين همكاري سازمان يافته دو كشور در زمينه مبارزه با مواد مخدر در قالب كميته امنيتي مشترك را ضروري ذكر كرد.
آصفي نيز با اشاره به اهتمام مسئولين نظام به گسترش روابط دوجانبه با كويت، خواستار سرعت بخشيدن به برنامه هاي در دست اجراي دو كشور شد و بر توسعه همكاري ها  تأكيد كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم چنين در ديدار صبح روز سه شنبه اش با وزير خارجه كويت درباره همكاري هاي قضايي، كنسولي، رسانه اي، بين المللي و مقابله با تروريسم و جنايات سازمان يافته با وي تبادل نظر كرد.
حميدرضا آصفي، معاون كنسولي، پارلماني و ارتباطات وزارت خارجه كشورمان در اين ملاقات با اشاره به سفر اخير دكتر شيخ محمد الصباح، وزير امور خارجه كويت به ايران، فضاي حاكم بر مناسبات دو كشور را خوب توصيف كرد.
وي پيشنهاد وزير خارجه كويت جهت تشكيل كميته عالي مشترك في مابين را مهم دانست و روند مذاكرات در خصوص پروژه هاي انتقال آب و گاز از ايران به كويت را مثبت ارزيابي كرد و اعلام داشت كه كار كارشناسي براي نهايي كردن مذاكرات تعيين حدود فلات قاره ادامه دارد.
معاون وزير خارجه كشورمان گسترش مناسبات با كويت را به عنوان يك اصل در سياست خارجي ايران دانست.

تصميم اخير ما به معناي ورود ايران به WTO نيست
ايسنا: جورج بوش بدون توجه به رويكرد صلح آميز ايران به برنامه هسته اي و در يك تغيير موضع نسبي اعلام كرد: سياست ما اين است كه ايراني ها را از داشتن قابليت توسعه غني سازي اورانيوم براي مرحله اي كه قادر شوند سلاح هسته اي بسازند، بازداريم.
به گزارش روزنامه هرالد سان، جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا طي كنفرانسي خبري در كاخ سفيد گفت: ما با سه كشور اروپايي همكاري مي كنيم و اميدواريم كه ايراني ها را قانع كنيم تا از دنبال كردن چنين برنامه اي دست بردارند و به نظر مي رسد پيشرفت هايي حاصل كرده ايم.رئيس جمهور آمريكا گفت: همواره باور داشته ام كه قطعا بهترين راه حل هر مساله سختي، استفاده از ديپلماسي است و در اين مورد فرانسه، آلمان و انگليس مذاكرات را از جانب باقي كشورهاي جهان اداره مي كنند و آن كشورها نسبت به اين كه ايران يك برنامه تسليحات هسته اي در اختيار داشته باشد، عميقا نگران هستند(!) رئيس جمهور آمريكا در بيان سياست هاي خصومت ورزانه واشنگتن عليه كشورمان ادعا كرد: اكنون سياست ما در اين باره بسيار روشن است و آن اين است كه ايراني ها توافق NPT را نقض كرده اند، ما متوجه شده ايم كه آنها اين توافق را نقض كرده اند و بنابراين وقتي مساله به اورانيوم بسيار غني شده يا غني سازي درجه بالاي اورانيوم مربوط مي شود، قابل اعتماد نيستند(!) وي ادامه داد: بنابراين سياست ما اين است كه مانع از در اختيار داشتن قابليت توليد اورانيوم غني شده به اندازه اي كه قادر به توليد سلاح هسته اي باشند، شويم.
رئيس جمهور آمريكا درباره اقدام اخير آمريكا در رفع وتوي درخواست ايران براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني گفت: در توافق مان براي آن كه ايران براي WTO درخواستش را ارايه كند، ما گفتيم، اگر مي خواهيد درخواست تان را براي WTO مطرح كنيد، پيش برويد و درخواست كنيد.اين همان بود و ما اين كار را براي تسهيل مذاكرات سه كشور اروپايي با ايران انجام داديم.بوش افزود: بنابراين تصميم ما اجازه دادن به آنها براي پيوستن - يا ارايه درخواست براي پيوستن - به WTO بود كه به معناي صعود به WTO نيست، اين حقي براي ارايه يك درخواست است كه به نظر مي رسد تصميمي منطقي براي پيشبرد مذاكرات با شركاي اروپايي مان باشد.
موضع آمريكا تغيير نكرده است
سخنگوي كاخ سفيد با اشاره به تغيير موضع نسبي اخير بوش اعلام كرد: موضع آمريكا درخصوص ايران تغييري نكرده است.خبرگزاري رويتر با اشاره به سخنان اخير جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا مبني بر اين كه سياست ما اين است تا از در اختيار داشتن قابليت توليد اورانيوم غني شده در حدي كه ايران را قادر به توليد سلاح هسته اي كند، جلوگيري كنيم به نقل از اسكات مك كللان، سخنگوي كاخ سفيد نوشت: موضع ما تغييري نكرده است و بوش به هيچ گونه تغييري كه به گشودن درها به سوي غني سازي اورانيوم تا مرحله اي كه تهران را به توليد بمب هسته اي قادر سازد، اشاره نكرده است.
از دستيابي ايران به مواد براي برنامه تسليحات هسته اي جلوگيري كرديم
كاندوليزا رايس مدعي شد، آمريكا و متحدانش در اجراي برنامه متوقف كردن گسترش سلاح هاي كشتار جمعي طي ۹ ماه گذشته، از دستيابي ايران به آنچه ادعا كرد مواد هسته اي براي برنامه تسليحات هسته اي  است، ممانعت كرده اند.وي مدعي شد: به عنوان مثال اين همكاري مواد و تجهيزات براي برنامه هاي موشكي بالستيك كشورهاي مربوطه، از جمله ايران را متوقف كرد(!) وزير خارجه آمريكا همچنين گفت: شركاي اجرايي اين برنامه با همكاري ديگران از دستيابي ايران به كالاهايي كه از برنامه هاي موشكي و سلاح هاي كشتار جمعي اش حمايت مي كند(!) ممانعت به عمل آورده اند.
گفتگوي آمريكا و اروپا در مورد ايران
نمايندگان آمريكا و اروپا امروز در نشستي در سطح وزراي دو طرف درخصوص ايران و برخي ديگر از كشورهاي خاورميانه مذاكره خواهند كرد.
در نشست آمريكا - اروپا كه امروز در آمريكا برگزار خواهد شد، بنيتا فررو والدنر، كميسيونر روابط خارجي اتحاديه اروپا، خاوير سولانا، رئيس سياست خارجي اين اتحاديه و ژان آسلبورن، وزير امور خارجه لوكزامبورگ و رئيس دوره اي اتحاديه اروپا، نمايندگان طرف اروپايي خواهند بود.
كاندوليزا رايس، وزير امورخارجه آمريكا و چند تن ديگر از مسئولين آمريكايي نيز در اين نشست حضور خواهند داشت.

حداد عادل در اولين كنفرانس مطبوعاتي دومين سال رياست مجلس:
نوع رفتار مجلس هفتم با دولت خاتمي مي تواند الگويي براي آينده باشد
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص چگونگي تعامل مجلس با دولت آينده، اظهار داشت: «نوع رفتار مجلس هفتم با دولت جناب آقاي خاتمي مي تواند الگويي براي آينده باشد.مشكل ما با دولت آينده بيش از مشكلي كه با دولت فعلي داشتيم و بر آن غلبه كرديم نخواهد بود.»دكتر غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري خود كه با حضور رسانه هاي داخلي و خارجي برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد امام راحل و گرامي داشت ۱۵ خرداد، به برگزاري انتخابات دومين دوره هيات رئيسه مجلس اشاره كرد و گفت: « در يك سال گذشته مواضع مجلس هفتم روشن و آشكار بوده و ما سعي كرديم بر عهدي كه بسته بوديم، يعني رفع مشكلات مردم و خدمت به كشور، حفظ منافع ملي و دفاع از انقلاب اسلامي پايبند و استوار بمانيم.» وي اظهار اميدواري كردكه در سه سال آينده نيز مجلس بتواند در همين راه گام بردارد، وي به برگزاري انتخابات دومين دوره رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: «اين انتخابات نيز موقعيت مناسب ديگري است كه حساسيت وضع فعلي را نشان مي دهد.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي درخصوص همكاري مجلس با دولت آينده و احتمال تغيير آرايش فراكسيون هاي مجلس در صورت پيروزي يكي از كانديداها، گفت: ما به هر كس كه ملت راي دهد احترام مي گذاريم و با رئيس جمهور منتخب و دولت معرفي شده همكاري خواهيم كرد و بر اصول خود پافشاري مي كنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه تعامل مجلس هفتم و دولت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت: رابطه ما با دولت آقاي خاتمي فراز و فرودهاي مختصري داشت، اما در مجموع رابطه اي مثبت و سازنده بود.از ۶۴ لايحه تقديم شده دولت به مجلس، ۵۰ لايحه را تصويب كرديم در حالي كه از ۳۳ طرحي كه نمايندگان به مجلس تقديم كرده اند، تنها ده طرح تصويب شد.اين نشان مي دهد كه مجلس بناي همكاري با دولت داشته است. حدادعادل در پاسخ به اين سؤال كه مهمترين پيام شما از سوي مجلس به كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري چيست؟ گفت: پيام ما براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين است كه در توسعه و پيشرفت كشور عدالت اجتماعي را فراموش نكنند و ميان توسعه اجتماعي و عدالت آشتي و توازن ايجاد كنند.
حدادعادل در ادامه درباره وظيفه نظارتي مجلس، با بيان اينكه قدمهاي خوبي براي سامان دادن به كار ناظران مجلس در مجامع و شوراهاي قانوني برداشته ايم، گفت: سعي كرده ايم كه اين نظارت كه سامان و سازماني نداشت را آيين مند كنيم.
وي به تشكيل هيات عالي نظارت كه يكي از اعضاي هيات رئيسه مسئول پيگيري آن است اشاره كرد و با بيان اينكه اگر در اين زمينه احتياج به قانون باشد آن را تصويب مي كنيم، افزود: در كنار اين نظارت، ديوان محاسبات نيز به وظيفه نظارتي خود بهتر عمل كرده و در چند ماه گذشته عملكرد ديوان محاسبات در نظارت بر اجراي قانون بودجه در دستگاههاي دولتي رشد قابل توجهي را نشان مي دهد.
حدادعادل در ادامه درخصوص تغيير و تحولات آتي در ميان كانديداهاي اصولگرايان گفت: «بعيد مي دانم كه در دو هفته باقي مانده تا برگزاري انتخابات تحول مهمي در صحنه انتخابات از نظر تعداد كانديداها رخ دهد.»وي از وجود دو عقيده در افكار عمومي خبر داد و گفت: «ممكن است عده اي بر اين اعتقاد باشند كه انصراف برخي از كانديداها به تصميم گيري كمك خواهد كرد و يا اينكه عده اي وجود كانديداهاي مختلف در تمامي سلايق را خواستار باشند؛ چرا كه معتقدند وجود كانديداهاي مختلف شور و شوق و افزايش مشاركت را در پي خواهد داشت.»وي با بيان اينكه وضعيت فعلي به گونه اي است كه با وجود ۸ كانديداي مطرح در انتخابات رياست جمهوري همه سليقه ها مي توانند در آن شركت كنند، خاطرنشان كرد: «ما با همين كيفيت به ۲۷ خرداد نزديك خواهيم شد.»
خبرنگاري از حدادعادل پرسيد آيا قبول داريد كه طرح تثبيت قيمتها تنها در مقوله بنزين خلاصه شد؟ كه حدادعادل تصريح كرد: «من اين تصور را صحيح نمي دانم، چرا كه قيمت كالاهايي نظير آب، برق، تلفن، پست، گاز، بنزين، مخابرات و قير ثابت ماند.»
وي از لجام گسيختگي قيمت برخي كالاها مثل ميوه ابراز تأسف و تعجب كرد و گفت: «ما در اين خصوص انتقاداتي داشتيم و از مسئولان مربوطه سؤال كرديم، هر چند كه پاسخ قانع كننده اي دريافت نكرديم؛ اما با اين حال معتقديم تثبيت قيمتها عاملي در جهت بهبود معيشت مردم بود.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سئوالي مبني بر تفاوت آراي روز گذشته خود در انتخابات هيات رئيسه نسبت به سال گذشته، گفت: «سال گذشته رقيبي براي انتخاب رئيس مجلس نبود، اما امسال يكي از همكاران به عنوان داوطلب وارد عرصه شد و فرصتي را براي نمايندگان ايجاد كرد.اين موضوع تأثيري در آراء رئيس مجلس داشت.»
وي با ابراز خوشحالي از وجود فضايي رقابتي در انتخابات روز گذشته هيات رئيسه مجلس، اظهار داشت: «همه ما بايد دموكراسي را تجربه كنيم، زيرا در معرض انتخاب قرار داشتن بهتر از مسابقه دويي است كه تنها يك دونده دارد.»
رئيس مجلس درخصوص اشاره يكي از خبرنگاران به نارضايتي رئيس جمهور از طرح تثبيت قيمت ها گفت: «در مذاكراتي كه با رئيس جمهور داشتيم همواره آقاي خاتمي از اظهار نظر همكاران خود درخصوص مخالفت با تثبيت قيمتها تعجب مي كردند و مي گفتند چرا بايد اين طور وانمود شود كه دولت موافق گراني است.»وي افزود: «اختلافي كه وجود دارد بر سر كاهش درآمد است.دولت به عنوان مصرف كننده بايد هزينه زيادي را بپردازد و طبيعتا اين گراني سبب گراني ساير كالاها نيز خواهد شد كه نه سودي براي دولت دارد و نه سودي براي مردم.»
حدادعادل با اشاره به ملاقاتي كه پيش از ثبت نام با  هاشمي رفسنجاني داشته است، گفت: «بنده طي مذاكراتي كه با آقاي هاشمي داشتم مي دانستم ايشان مايل هستند كه مديريت كشور به دست نيروهاي جوان باشد، لذا شايد اگر اصولگرايان به اجماع مي رسيدند تركيب نامزدها فرق مي كرد.بنابراين اين تنوع ادامه خواهد يافت و كسي نمي تواند راجع به نتيجه انتخابات و يا يك مرحله اي يا دو مرحله اي بودن آن پيش بيني كند.»
حدادعادل در ادامه نشست خبري خود، درخصوص عضويت ايران در WTO و فعاليت مجلس براي بسترسازي در اين خصوص، گفت: «درخصوص پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني بايد بگوييم كه ما هنوز در آغاز راه هستيم و ممكن است سالها به طول بيانجامد.حداقل زمان ثبت شده براي اين كار تاكنون ۳ سال بوده است.»
وي با بيان اينكه اين امر مستلزم تغيير بسياري از امور در اجرا و قانونگذاري است، گفت: «مجلس بطور كلي از پيوستن ايران به WTO استقبال و فرآيند مذاكرات و تأثير آن بر كشور را با دقت تعقيب مي كند.»وي ادامه داد: «سعي مي كنيم در اين خصوص خلاءهاي قانوني را پر كنيم و تلاش مي كنيم كه اين پيوستن به سود كشور باشد.»
رئيس مجلس درباره سياستهاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي و برنامه مجلس در اين باره گفت: «بخش مهمي از اين سياستها به تأييد مقام معظم رهبري رسيده و به قواي سه گانه ابلاغ شده است.با ابلاغ اين سياستها چشم انداز روشن تري از حيث محدوده دخالت دولت در حوزه  اقتصاد پيش چشم نمايندگان گسترده مي شود.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درخصوص حمايتش از يك كانديدا از ميان نامزدهاي اصولگرايان، تصريح كرد: «من به عنوان رئيس مجلس ترجيح مي دهم از هيچ كانديداي خاصي طرفداري نكنم، چون اين كار را به سود همكاري و هماهنگي ميان دولت آينده و مجلس مي دانم.»
حدادعادل درباره  فعاليت مجلس براي مبارزه با مفاسد اقتصادي اظهار داشت: «سعي كرديم در قانون بودجه با محكم كردن مواردي كه به جلوگيري از بي انضباطي مالي منجر مي شود زمينه را براي مفاسد اقتصادي كم كنيم.يكي از اقدامات مجلس اين بود كه استفاده خارج از شمول قانون محاسبات عمومي را به يك دهم مقدار قبل كاهش داد و اين قدمي براي ايجاد انضباط مالي بود.همچنين لايحه مبارزه با پولشويي كه در دست بررسي و آماده تقديم به صحن علني مجلس است نيز از همين موارد است.»
وي در بيان علت اين امر كه كمتر در ميان خبرنگاران حاضر شده است، گفت: «يك علت اين است كه بر خلاف مجلس قبلي كه عبور نمايندگان پس از تعطيلي روزانه مجلس از ميان خبرنگاران بود ،تغيير كرده است، اما سعي مي كنم در آينده با خبرنگاران گفت وگوهاي بيشتري داشته باشم.»حدادعادل افزود: «از اين جهت به شما حق مي دهم، چراكه تماس شخصي من با نمايندگان رسانه ها كمتر از گذشته بوده است.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤالي كه اولويت كاري مجلس هفتم را با دغدغه هاي دولت متفاوت مي دانست، گفت: «ما در تصويب قانون بودجه توانستيم بخشي از ديدگاههاي خود را اعمال كنيم، همچنين در تصويب قانون مربوط به تثبيت قيمتها به معيشت مردم كمك كرديم.افزايش صد درصدي دريافتي خانواده هاي تحت پوشش كميته  امام و بهزيستي نيز از موفقيت هاي ماست كه چنين رشدي تاكنون ديده نشده بود.
درمورد معلمان، بازنشستگان، بيمه روستايي، بهداشت و درمان، بيمه  تأمين اجتماعي كشاورزان و توجه به مناطق محروم در قانون بودجه موارد متعددي آمده كه نشانه  موفقيت مجلس است.»وي اظهار اميدواري كرد كه مجلس بتواند با همكاري دولت آينده در سه سال آتي در خدمت به مردم و معيشت آنان موفق تر از گذشته باشد.

يك مقام وزارت خارجه يمن:
اخبار رسانه ها مبني بر اتهام زني يمن به ايران دروغ است
ايسنا: البيان به نقل از يك منبع مسئول در وزارت خارجه يمن كه نامي از وي نبرد، نوشت: اخبار روزنامه ها درباره اتهاماتي كه حكومت يمن درباره حوادث صعده به ايران وارد كرده است، درست نيست.روزنامه البيان _ چاپ امارات _ با انتشار اين خبر افزود: اخبار برخي روزنامه ها مبني بر ابراز ناراحتي از سوي ابوبكر القربي، وزير خارجه يمن در سفر اخيرش به تهران به دليل آنچه عدم رعايت حقوق اقليت ها خوانده بوده، دروغ است. اين منبع همچنين گفت: مخالفان دولت مي خواهند با شايعه پراكني روابط بين ايران و يمن را تيره و تار كنند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |