سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۶ - Jun 7, 2005
گزارش نخستين جلسه محاكمه ۲۷
متهم خريد و فروش سؤالات كنكور
004005.jpg
004008.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: نخستين جلسه محاكمه ۲۷ متهم پرونده افشاي سؤالات كنكور در شعبه دوم مجتمع قضايي امام خميني به رياست قاضي سيامك مدير خراساني به صورت علني برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه با حضور متهمان و وكلاي آنها ساعت ۹ صبح آغاز شد. پس از قرائت قرآن كريم نماينده دادستان به عنوان مدعي العموم در جايگاه قرار گرفت. وي در اظهاراتش در خصوص اتهام ۲۷ نفر از افرادي كه در افشاي سؤالات كنكور نقش داشتند گفت: براساس گزارشات واصله و تحقيقات به عمل آمده و براساس محتويات پرونده من به عنوان نماينده دادستان در جهت حفظ منافع جامعه و دفاع از حقوق جامعه پس از بررسي و جمع آوري ادله و بازجويي و بازپرسي مكرر از هريك از متهمان متن كيفرخواست را بدين شرح تنظيم كرده ام. متهمان اصلي اين پرونده به نام هاي ۱- فتاح.ح (۳۳ ساله) مدير مؤسسه آموزشي …، مسئول تهيه و توزيع سوالات كنكور با نام هاي مستعار سعيد محمدي و مقدم كه به عنوان يكي از مهم ترين متهمان پرونده است ۲- عليرضا.ف (۳۶ ساله)كارمند دانشگاه ... ۳- محمدرضا.م (۳۳ ساله) دبير آموزشگاه كنكور ...، و مدرس دانشگاه ۴- محمدرضا. س (۳۰ ساله) كارمند سابق دانشگاه آزاد و شاغل در موسسه ... ۵- امير. خ (۳۶ ساله) كارمند رسمي دانشگاه ... و شاغل در دانشگاه ۶- محمدعلي. ح (۲۳ ساله) دبير آموزشگاه هاي كنكور در تهران ۷- محمدرضا. ح (۳۳ ساله) دبير فيزيك آموزشگاه كنكور ۸- بابك. الف (۲۹ ساله) دانشجوي اخراجي دانشگاه ۹- روح الله. م (۲۳ ساله) دانشجوي مهندسي ۱۰- علي اصغر.م فارغ التحصيل رشته روان شناسي ۱۱- امين. گ(۲۶ ساله) دانشجوي زبان عربي ۱۲- حسن.ع (۲۲ ساله) دانشجوي سال آخر رشته جغرافيا ۱۳- محمدعلي. الف (۲۸ ساله) شغل آزاد ۱۴- اردوان. الف (۲۳ ساله) شغل آزاد ۱۵- امير محمد. الف (۳۳ ساله) مهندسي پزشكي مدير مؤسسه ... ۱۶- حيدر.س (۳۴ ساله) دبير زبان انگليسي آموزشگاه هاي كنكور
۱۷- سيدعلي.پ (۳۳ ساله) كارمند سابق آموزش و پرورش دبير آموزشگاه هاي مختلف
۱۸- محمود. م (۲۵ ساله) مهندس متالورژي
۱۹- رسول.گ (۳۶ ساله) كارمند دانشگاه تهران ليسانس حسابداري
گروه دوم در جريان برگزاري دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور فعاليت داشته اند كه عبارتند از:
۲۰- جمشيد.ب (۴۲ ساله) مدير آموزشگاه ... مدرس دانشگاه متهم اصلي
۲۱- مهرداد.ب (۴۳ ساله) معروف به (رستم) افسر سابق ژاندارمري
۲۲- مجتبي.ه(۳۸) از موسسان آموزشگاه ...
۲۳- ناصر.الف (۳۸ ساله) كارمند دانشگاه ...
۲۴- منوچهر. م (۳۶ ساله) كارمند ...
۲۵- حشمت الله.ك (۲۵ ساله) مسئول مشاوره آموزش و پرورش
۲۶- حسين.ن (۴۲ ساله) كارمند دانشگاه ...
۲۷- سامان.الف (۳۳ ساله) دكتري زبان انگليسي- مدرس دانشگاه ...
همگي به خريد و فروش سؤالات دانشگاه دولتي- آزاد ودوره فراگير پيام نور متهم هستند.
با توجه به شكايت مربوطه و عمليات حفاظت اطلاعات موضوع به شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد و كميته ويژه اي در اين زمينه تشكيل شد. سپس دانشگاه آزاد و پيام نور با طرح شكايت خواهان رسيدگي به پرونده شدند. بازپرسي ها توسط بازپرس صورت گرفت و كليه سؤالات كه توسط افراد حاضر افشا شده بود، كشف گرديد. سپس هريك از متهمان با اقرار صريح خود اتهام وارده را قبول كردند و جمعاً مبلغ ۳۴۰ ميليارد ريال از داوطلبان كنكور اخذ شده كه مبلغ ۱۳ ميليون تومان متعلق به متهم رديف سوم محمدرضا، ۱۲ ميليون متعلق به متهم رديف هفتم محمودرضا و ۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان متعلق به متهم رديف ۱۸ كه محمود نام داشت از داوطلبان گرفته شده است كه تمامي مدارك پيوست به پرونده است. بنابر اين طبق ماده واحد مصوب ۱۷/۳/۴۹ تقاضاي كيفر نامبردگان را دارم. همچنين يكي از متهمان به نام بابك. الف كه در تهيه و نگهداري مواد مخدر و سي دي غيرمجاز فعاليت داشته محاكمه شود.
در ادامه قاضي مدير خراساني كه به تنهايي رياست دادگاه را بر عهده داشت درباره نحوه دستگيري متهمان چنين گفت: اوايل مرداد ماه سال ۸۳ زني با مراجعه به وزارت اطلاعات مدعي شد كه دو تن از بستگانش در دانشگاه رتبه هايي را به دست آورده اند كه با نحوه درس خواندن آنها مطابقت ندارد و به نوعي محال است كه آنها توانسته باشند خود به چنين رشته اي دست يافته باشند.
اداره اطلاعات بررسي هاي خود را در اين زمينه آغاز كرد و متوجه شد به سه صورت اقدام به افشاي سؤالات كنكور كرده اند. دسته اول مستقيماً با دانش آموزان وارد مذاكره شده و كليه سؤالات و جواب آنها را از طريق موبايل سرجلسه امتحان در اختيار آنها قرار داده اند. دسته دوم سؤالات را به دست آورده و قبل از برگزاري امتحان در اختيار داوطلبان قرار داده اند و دسته سوم سر جلسه امتحان كليه سؤالات را به دانش آموزان تحويل داده اند. به اين ترتيب با بررسي پاسخنامه ها و شناسايي داوطلبان، هريك از متهمان شناسايي شدند. از طرفي اين داوطلبان نوعاً دانشگاه صنعتي شريف را انتخاب نكرده بودند. چرا كه از پس امتحانات رياضي اين دانشگاه بر نمي  آمدند. همچنين جا دارد تا از سازمان سنجش كه همكاري ويژه اي را در اين زمينه با ما انجام داد تشكر كنيم.
در ادامه جلسه دادگاه، نماينده سازمان سنجش و دانشگاه پيام نور هر يك به طور جداگانه در جايگاه قرار گرفتند و خواهان رسيدگي عادلانه در خصوص پرونده شدند.
سپس متهم رديف اول كه فتاح نام داشت ضمن رد اتهام وارده گفت: من اين كار را انجام نداده ام. اقرار من تحت فشار بود. اين اتهام آنقدر براي من سنگين بود كه حتي يك بار در بازداشتگاه شماره ۲۰۹ خودكشي كردم.
در همان لحظه نماينده دادستان از متهم پرسيد شما نزد بازپرس هم تحت فشار بوديد؟ بله يك بار مرا پيش بازپرس خيرخواه بردند اما ۶ تن از ماموران وزارت اطلاعات همراه من بودند. وي در آخرين دفاع خود گفت: من حرف خاصي ندارم. من معلم نبودم و از طريق موبايل سؤالات را انتقال نداده ام.
سپس وكيل متهم در جايگاه قرار گرفت و با اعتراض به اينكه نتوانسته پرونده را مطالعه كند گفت: افشاي سؤالات جرم است. اما خريد و فروش خير. وقتي سؤالات از مخزن خارج مي شود در واقع ديگر محرمانه نيست. متهم رديف اول در ادامه گفت: آقاي قاضي وقتي سؤالات كنكور ۴۵ دقيقه قبل از امتحان توسط مراقبين شكسته مي شود و داوطلبان در حال پاسخگويي هستند، جواب سؤالات در ميدان انقلاب وليعصر، امام حسين با سؤالات به فروش مي رسد.
متهم رديف دوم (عليرضا) در دفاع از خود گفت: سؤالات كنكور ساعت ۱۲ شب قبل از امتحان توسط رسول.گ از مخزن خارج شد و به خانه من آورده شد. من هم سؤالات را به فرد مورد نظرم كه ... نام داشت دادم. اما او دو فقره چك ۲۰ ميليون توماني كه مسدود بود به من داد. من اين پول را بابت ۴ داوطلب دريافت كرده بودم. من خودم هرگز توانايي خارج كردن سؤالات را نداشتم.
در ادامه دادگاه هر يك از متهمان رديف سوم تا ۱۰ پرونده در جايگاه قرار گرفتند و به دفاع از خود پرداختند. برخي از آنها اتهامات را قبول نكردند و مدعي شدند كه تحت فشار اعتراف كرده اند.
ختم جلسه محاكمه ساعت ۱۳ از سوي سيامك مدير خراساني اعلام شد. وي تصريح كرد دادگاه در صورت اثبات جرم راجع به دانشجويان تصميم مي گيرد، اما دادگاه در حدود كيفرخواست مي تواند عمل كند، كيفرخواستي كه براي ما آمده است صرفا مربوط به متهمان است و هنوز براي هيچ دانشجويي كه از طريق كسب امتيازات نامشروع وارد دانشگاه شده باشد، كيفرخواستي نيامده است. البته در مورد دانشجويان تصميم اتخاذ خواهد شد.
همچنين در ادامه علي رفيعي پس از پايان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه دادگاه رسيدگي به افشاي سؤالات كنكور با پيگيري و جديتي كه دادستان تهران داشته و همكاري صميمانه و پيگيري وزارت اطلاعات تشكيل شد و اميدواريم با متهمان كه حدود ۲۷ نفر هستند برخورد جدي صورت گيرد و اين نگراني از سطح جامعه براي هميشه برچيده شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه دادگاه و دستگاه قضايي مانند هميشه با موضوع به صورت قاطع برخورد كند و افزود: فعلا در اين جلسه عليه ۲۷ نفر كيفرخواست صادر شده است.نماينده دادستان در تشريح دليل تقسيم بندي متهمان پرونده به دو بخش، گفت: در كيفرخواست متهمان تفاوت داشتند، برخي كارمند بودند و برخي هم به مخزن دسترسي داشتند، برخي نيز به عنوان مراقب شركت مي كردند و برخي ديگر كارمند بودند كه براساس اتهامات افراد تقسيم بندي شدند.
رفيعي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به وضعيت دانشجوياني كه از اين طريق وارد دانشگاه شده اند، رسيدگي مي شود يا خير؟ خاطر نشان كرد: فعلا تصميمي در خصوص دانشجويان گرفته نشده است؛ زيرا دادگاه موظف به رسيدگي در چارچوب كيفرخواست صادره است. كيفرخواست صادره از سوي دادسراي كاركنان دولتي عليه ۲۷ نفر است و درباره دانشجويان، خود دانشگاه ها پس از صدور راي مي توانند رسيدگي كنند.
وي افزود: فعلا درباره دانشجويان در كيفرخواست بحثي مطرح نشده است، مدعي العموم براساس قانون و در جهت حفظ منافع مردم و دفاع از حقوق آنها وارد شده و با پيگيري ها، كيفرخواستي عليه متهمان اصلي پرونده صادر كرده است.
رفيعي احتمال افزايش تعداد متهمان پرونده را رد كرد و گفت: اگر مطالب ديگري باشد، مدعي العموم در جهت احقاق حقوق عامه و مصالح كشور وارد خواهد شد.
نماينده دادستان در اين پرونده در پايان و در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان دارد كه مساله دانشجوياني كه از اين طريق وارد دانشگاه شدند، ناديده گرفته شود؟ اظهار داشت: جريان دادگاه و صدور كيفرخواست براي احقاق حقوق افراد است تا خداي نكرده حقي ضايع نشود، اما فعلا در كيفرخواست درباره دانشجويان تصميمي گرفته نشده است.

اصابت گلوله به قلب مرد بنگاهدار جان او را گرفت
گروه حوادث: جسد صاحب يك بنگاه كه در منزل مسكونيش با شليك يك گلوله جان سپرده بود توسط همسر و برادر زنش كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۷ روز چهاردهم خرداد ماه عنايت الله همسر و دو فرزندش را به منزل پدر زنش رساند. بعد از چند دقيقه استراحت و صرف ميوه به قصد انجام كاري مهماني را ترك كرد تا به منزل برود و ساعتي بعد به دنبال خانواده اش بيايد. چند ساعت بعد صداي زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد. مأموران كلانتري ۱۰۵ سنايي خبر مرگ مشكوك يك مرد را كه با شليك گلوله به ناحيه قلبش به قتل رسيده بود به بازپرس هنرمند دادند.
مدت زيادي طول نكشيد كه اكيپ پليسي به همراه بازپرس مذكور در بيمارستان كسري حضور به عمل آوردند. جسد متعلق به عنايت الله بود. بدن غرق در خون او را همسر و برادر زنش به بيمارستان كسري انتقال داده بودند ولي زمان براي كمك رساني به اين مرد به پايان رسيده بود و گلوله اي كه از فاصله اي اندك به قلب مرد شليك شده بود جان او را در دم گرفته بود.پليس آگاهي براي بررسي صحنه قتل به همراه بازپرس هنرمند به منزل عنايت الله مراجعه كردند.
همسر عنايت الله به كارآگاهان گفت:  «وقتي از غيبت همسرم نگران شدم به همراه برادرم از منزل پدري خارج شده و به خانه آمدم. وقتي وارد خانه شديم. همه چيز منظم در سر جايش وجود داشت. در ابتدا فكر كردم همسرم خانه را ترك كرده است ولي به محض ورود به اتاق خواب با جسد او كه با لباس كامل بر روي تخت خواب افتاده بود مواجه شديم. كلت كوچكي كه سال گذشته همسرم با اخذ مجوز خريداري كرده بود در دست راستش قرار داشت و گلوله قلب او را شكافته بود، بلافاصله او را به بيمارستان رسانديم ولي ديگر كسي نمي توانست به او كمك كند.»
سرايدار آپارتمان نيز به پليس گفت: «حدود ساعت ،۱۸ عنايت الله را كه با حالتي مضطرب و عصبي در حال صحبت كردن با تلفن همراهش بود مشاهده كردم كه وارد آپارتمان شد و سپس به سوي طبقه پنجم كه منزلشان در آن طبقه واقع شده بود رفت. چند ساعت بعد همسر وي و برادرزنش را ديدم كه وارد آپارتمان شدند و چند دقيقه كوتاه پس از آن صداي فريادهاي آنان توجه مرا جلب كرد وقتي به آپارتمان رسيدم با جسد عنايت الله مواجه شدم.»
جسد اين مرد كه مالك يك بنگاه املاك ملكي بود و طبق اظهارات نزديكانش مدتي قبل دچار مشكل مالي نيز شده بود به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت مرگ وي مشخص شود.دستور بررسي از اسلحه نيز توسط بازپرس هنرمند صادر شد.
بازپرس هنرمند روز گذشته اظهار داشت: «امكان وقوع خودكشي در اين پرونده وجود دارد، ولي در هر صورت پليس كار خود را انجام خواهد داد تا در صورت ارتكاب جنايت تحقيقات لازم صورت گيرد.»

قاتل سريالي زنان در دادگاه كيفري استان:
فقط يك قتل را قبول دارم
004011.jpg
گروه حوادث: محاكمه عامل قتل هاي سريالي تهران كه در آن ۵ زن قرباني شده اند ، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان در دو بخش علني و غيرعلني در حالي برگزار شد كه متهم  تنها يك فقره قتل را قبول كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي جلسه محاكمه رضوانفر- نماينده دادستان- در جايگاه قرار گرفت و با اشاره به جزييات حادثه و كشف اجساد اين ۵ زن عنوان كرد: نظير ازبك كه تنها متهم اين پرونده است با كشف جسد نيمه عريان يك زن در خانه اش شناسايي و دستگير شد. پس از دستگيري بلافاصله به چهار قتل ديگر اعتراف كرد كه جسد سه تن از قربانيان وي در چاه خانه اش پيدا شد.
متهم اين پرونده اعتراف كرد با اغفال زنان به پرداخت پول، آنها را به داخل خانه اش كشانده و پس از انجام عمل منافي عفت زماني كه بر سر پول با آنها درگير مي شد، زنان را به طرز فجيعي به قتل مي رساند. هم اكنون با توجه به درخواست سه تن از اولياي دم كه هويت قربانيان آنها شناسايي شده است، تقاضاي صدور حكم قانوني را براي او دارم.
سپس هر يك از اولياي دم در جايگاه قرار گرفتند و تقاضاي قصاص كردند. قاضي كوه كمره اي و چهار مستشارش كه رسيدگي به اين پرونده را بر عهده داشتند از نظير ازبك خواستند تا در مقام  دفاع قرار گرفت. وي در نخستين دفاعياتش تنها يك فقره قتل را قبول كرد و گفت: از قتل هاي ديگر هيچ خبري ندارم و من آنها را نكشته ام.
قاضي از نظير ازبك پرسيد شما هفته قبل زماني كه براي پاره اي تحقيقات به شعبه احضار شديد هر ۳ فقره را قبول كرده ايد چطور الان انكار مي كنيد؟
ازبك پاسخ داد: من هيچ يك از اظهارات قبلي ام را قبول ندارم. در اداره آگاهي هم تحت فشار اعتراف كردم.
در پايان جلسه محاكمه پس از دفاع ۱۰ دقيقه تنفس جلسه غيرعلني عامل قتل هاي سريالي تهران در خصوص اتهام منافي عفت آغاز شد.

دستگيري يك سارق مسلح
گروه حوادث: پليس آگاهي يك سارق مسلح را كه با همدستي فردي ديگر مرتكب دو فقره سرقت مسلحانه شده بودند دستگير كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هشتم ارديبهشت ماه سال جاري دو پسر جوان سوار بر موتورسيكلت خود در خيابان پاسداران در حال تردد بودند كه ناگهان دو مرد موتورسوار ديگر به آنان نزديك شدند. موتورسواران ناشناس با پاشيدن گاز اشك آور به صورت دو پسر جوان و تهديد اسلحه موتورسيكلت آنان را دزديده و فرار كردند.
سارقان بعد از سرقت با موتورسيكلت مسروقه به يك خودرو نزديك شدند. صاحب خودرو مسئول يك آزمايشگاه بود و سارقان با همان گاز اشك آور و اسلحه او را نيز تهديد كرده و كيف دستي اش را ربودند.
پرونده اين سرقت مسلحانه به دايره ۱ آگاهي مركز ارسال شد. پليس آگاهي بعد از چند روز تحقيق يكي از سارقان را دستگير كرد.
جستجو براي دستگيري سارقان فراري همچنان ادامه خواهد يافت.

فروش دختر در ازاي يك ميليون تومان
گروه حوادث: پرونده دختر جواني كه در اثر فقر مالي خانواده اش به مردي ۴۵ ساله فروخته شده بود در دادسراي هاشمي نژاد در دست بررسي قضايي است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۳ روز يكشنبه صداي فريادهاي دلخراش يك دختر جوان در فضاي خيابان هاشمي پيچيد. رهگذران با شنيدن صداي دختر هراسان شدند. دختر كمك مي طلبيد و صداي او از داخل يك ساختمان نيمه كاره به بيرون مي  آمد.
دقت بيشتر باعث شد اهالي با دختري كه لباس هايش پاره شده بود مواجه شوند.
مردم پليس ۱۱۰ را در جريان قرار دادند. به سرعت يك اكيپ پليسي به محل اعزام شدند و دو مرد كه شاهدان، ديده بودند كه قصد آزار دختر را داشتند با ديدن پليس فراري شدند.
دختر با بدني لرزان و رنگي پريده از ترس از مردم مي خواست تا لباس به او بدهند تا از اين وضعيت نامناسب خارج شود.
وقتي آرامش به دختر بازگشت به پليس گفت: «پدرم دچار وضع مالي بسيار نامناسبي است. چند روز پيش مرا در عوض تحويل يك ميليون تومان به مردي ۴۵ ساله كه داراي همسر و فرزند بود فروخت. و آن مرد نيز مرا كه ۲۰ سال بيشتر ندارم به عقد موقت ۹۹ ساله خود درآورد. همسر صيغه اي ام امروز من را به اين ساختمان نيمه كاره آورد تا شب را در اين محل بگذرانم زيرا نمي توانست مرا به خانه اش كه همسر و فرزندانش در آنجا بودند ببرد و وعده داد به زودي برايم خانه خواهد گرفت. تنها در آن ساختمان نيمه كاره باقي ماندم و همسر ۴۵ ساله ام آنجا را ترك كرد. ترسيده بودم ولي چاره اي جز ماندن در ساختمان نيمه كاره نداشتم. با تاريكي شب خوابيده بودم كه ناگهان همسر صيغه اي ام و مردي ناشناس بربالينم حاضر شده و هر دو قصد آزار و اذيت مرا داشتند، آنها لباسهايم را پاره كردند من كه ترسيده بودم فرياد  كشيدم و از مردم كمك خواستم.»
پرونده اين حادثه در دادسراي هاشمي نژاد در دست بررسي است و بازپرس پرونده دستور احضار پدر بهار ۲۰ ساله و مرد ناشناس و همسر صيغه اي بهار را صادر كرده است تا تحقيقات از آنان صورت گيرد.

اخاذي در پوشش مامور نيروي انتظامي
گروه حوادث: فردي كه در پوشش مامور نيروي انتظامي اقدام به اخاذي از مردم مي كرد، شناسايي و دستگير شد.
ماجرا از آنجايي آغاز شد كه فردي با مراجعه به كلانتري «تبريز» در آذربايجان شرقي، ماموران را در جريان يك مورد اخاذي گذاشت.
اين فرد به ماموران گفت: يكي از ماموران در خيابان جلوي ماشين من را گرفت و به بهانه اين كه من خلاف كردم قصد جريمه كردن من را داشت اما هنگامي كه مقاومت من را ديد از كار خود منصرف شد.
ماموران با گرفتن مشخصات اين فرد و چهره نگاري مامور قلابي او را شناسايي و دستگير كردند.

گذشت اولياي دم از قاتل پسرشان
گروه حوادث: پسر ۱۸ ساله اي كه متهم به قتل برادرش بود، در جلسه  محاكمه از سوي اولياي دم مورد بخشش قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، سعيد (۱۸ ساله) متهم است به اينكه برادرش مجيد را در تاريخ ۲۴ آذرماه سال ۸۳ در محله وحدت كرج با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است. رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه صبح روز ۲۵ آذرماه سال ۸۳ پدر مقتول با مراجعه به كلانتري وحدت مدعي شد كه پسرش شب گذشته توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و وقتي زخمي به خانه آمده است، بلافاصله او را به بيمارستان انتقال داده اند اما وي فوت شده است.
بنابراين تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و كارآگاهان متوجه يكسري تناقض  گويي در اعضاي خانواده مجيد شدند. تا اينكه پدر مجيد به قتل پسرش توسط فرزند كوچكترش اعتراف كرد و گفت: شب حادثه مجيد و سعيد در حال تماشاي تلويزيون بودند كه با هم بر سر كنترل تلويزيون درگير شدند. سپس آنها به داخل اتاق رفتند و ناگهان سعيد به آشپزخانه رفت و با آوردن چاقو به طرف مجيد حمله ور شد.
صبح ديروز سعيد با حضور پنج قاضي دادگستري به دفاع از خود پرداخت و اولياي دم با اعلام رضايت عنوان كردند كه نمي خواهند فرزند ديگرشان را از دست بدهند.
بنابراين متهم در آخرين دفاع ضمن ابراز پشيماني از دادگاه خواهان بخشش شد. قرار است حكم پرونده پسر جوان از لحاظ جنبه عمومي به زودي صادر شود.

حادثه در جهان
خودكشي مادر و دختر خسته از زندگي
سايت جنايي: پليس ايالت اورگان اعلام كرد كه مادر و دختري كه پليس اجساد آنها را در منزلشان پيدا كرده است با نقشه قبلي اقدام به خودكشي كرده اند.
نيروهاي پليس ايالتي اجساد جنت كيمبل ۵۰ ساله و ماري كيمبل ۲۹ ساله را در حالي كه هر دور با شليك گلوله فوت كرده بودند در منزل ويلايشان در جنوب شهر پورتلند پيدا كردند.
بازپرس تحقيق پرونده با توجه به شواهد و مدارك موجود اعلام كرده است كه جنت ابتدا طبق نقشه قبلي دخترش را با شليك يك گلوله به قتل رسانده و سپس خودكشي مي كند. براساس شواهد موجود دختر وي نيز با اين مسأله موافق بوده است.
پليس اجساد متوفيان را به دنبال تماس همسر جنت با نيروهاي پليس و گزارش خبر مرگشان پيدا كرد. پليس در كنار جسد جنت نامه اي پيدا كرد مبني بر تصميم هر دو نفر براي پايان دادن به زندگيشان.
همسر جنت كه از اقدام دختر و همسرش شوكه شده بود در اين خصوص گفت: ماري از دوران كودكي بسيار به مادرش وابسته بوده و تحمل زندگي بدون حضور وي برايش كاملاً غيرممكن بود.يكي از دوستان جنت در بازجويي هايش به پليس گفته بود كه جنت اخيراً  از وضعيت بد ماليشان به ستوه آمده بود و همواره از خسته شدن از زندگي صحبت مي كرد.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده، جنت پيش از تيراندازي به دخترش و سپس خودكشي، تمامي درهاي منزل را قفل كرده و در مقابل درب ورودي نيز ميز بزرگي گذاشته بود تا كسي نتواند در حين خودكشي وي مزاحمش شود.

آخرين اخبار از توطئه يك قتل عام خانوادگي ناكام
گروه حوادث: تحقيقات پليس براي دستگيري طراح توطئه يك جنايت خانوادگي كه از ايران گريخته و به كشور انگلستان عزيمت كرده است در دايره ۱ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز چهارشنبه گذشته مأموران گشت پليس كلانتري ۱۰۲ پاسداران با مشاهده يك خودرو پيكان كه در يكي از خيابان هاي فرعي بوستان ششم خيابان پاسداران پرسه مي زد آنان را تحت نظر قرار دادند. رفتار سرنشينان خودرو مذكور غيرعادي به نظر مي رسيد. دستور ايست از سوي پليس به آنان داده شد. پليس در بررسي از خودرو با چند تير جنگي مواجه شد و اين در حالي بود كه اسلحه اي در خودرو وجود نداشت. مأموران با اين تصور كه دو مرد سرنشين اين خودرو اسلحه را بيرون پرتاب كرده اند تمام حاشيه خيابان را تحت بررسي قرار دادند و نهايتا اسلحه در ميان شمشادها كشف شد.
دو مرد جوان كه ۳۰ و ۲۲ ساله بودند به آگاهي مركز انتقال يافتند . آنها در جريان تحقيقات پليس به مأموران گفتند: «صاحب يكي از منازل آن خيابان كه مالك يك كارخانه شكلات سازي است اختلافي با دامادش داشت و ما براي تهديد پدرزنش به آن خيابان رفته بوديم و قرار بود با شكستن شيشه هاي خانه آن مرد ،وي را تهديدش كنيم تا پولي را كه قرار بود به دامادش بدهد، بپردازد.»
با اعترافات اين دو مرد مسلح كارآگاهان منزل مرد كارخانه دار را شناسايي كردند. در تجسس از وي پرده از جزئيات توطئه يك جنايت كه ناكام ماند فاش شد. مرد كارخانه دار به پليس آگاهي گفت: «من با دو برادرزن و باجناقم سر ۳۰ ميليون تومان اختلاف پيدا كرده بوديم. آنان وقتي ديدند خواسته غيرمنطقي آنان را عملي نمي كنم مرا تهديد كردند.»
دو مرد مسلح در تحقيقات بعدي به پليس گفتند: «طراح نقشه يكي از برادرزن هاي مرد كارخانه دار بود. درعوض پرداخت ۱۵ ميليون تومان از ما خواستند تا مرد كارخانه دار و خانواده اش را بكشيم.
قرار بود در ابتدا ۷۰۰ هزار تومان به حساب ما ريخته شود و بعد از پايان نقشه مابقي پول قرارداد پرداخت شود. ۷۰۰ هزار تومان ريخته شد و ما براي اجراي نقشه به محل حادثه رفته بوديم كه دستگير شديم.»
دستور بازداشت تمام متهمان اين پرونده صادر شد. پليس در ادامه متوجه شد كه طراح نقشه قصد فرار به كشور انگلستان را دارد. تدابير امنيتي حاصل شد ولي بر پايه آخرين اخبار رسيده در خصوص اين پرونده برادرزن مرد كارخانه دار كه طراح اين نقشه بود موفق به فرار از كشور شده است.
مرد كارخانه دار در خصوص اين ماجرا به خبرنگار ما گفت: «يك باند در شهرستان اردبيل به طور غيرقانوني و با مشاركت يك پزشك با اخذ پنج ميليون تومان از خانواده هاي پسراني كه زمان سربازي آنان فرارسيده بود معافيت غيرقانوني پزشكي صادر مي كردند كه پسر باجناقم  نيز از اين طريق معافيت سربازي خود را گرفته بود. در زماني كه اختلاف بين من و باجناقم بر سر آن ۳۰ ميليون تومان به وجود آمد اين باند نيز توسط پليس شناسايي و اعضاي آن تماما دستگير شدند. افرادي نيز كه از اين طريق معافيت كسب كرده بودند نيز بازداشت شدند كه در ميان آنان پسر باجناقم نيز حضور داشت. باجناق بنده با تصور اين كه من در پي اختلافاتي كه با او داشتم اين باند را به پليس معرفي كرده ام و مسبب دستگيري پسرش شده ام كينه مرا به دل گرفت و به تهديدات خود افزود.»
بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده در دايره ۱ آگاهي مركز تا دستگيري اعضاي اين باند ادامه خواهد يافت.

مرگ مرموز پسر جوان در ميان شعله هاي آتش
گروه حوادث: جسد نيمه سوخته يك پسر جوان در ميان شعله هاي آتش كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، شعله هاي آتش در فضاي يك آپارتمان مسكوني واقع در حوالي خيابان نامجو فروزان شده بود. همسايه ها با ديدن آتش هراسان با مركز امداد آتش نشاني تماس گرفتند. دقايقي كوتاه طول كشيد تا صداي آژير خودروهاي آتش نشاني در فضا پيچيد. ماموران امداد بلافاصله وارد عمل شده و خود را به مركز آتش رساندند. در آپارتمان گشوده شد، دود همه جا را فرا گرفته بود، سرماي آب، گرماي آتش را خنثي كرد. وقتي آتش خاموش شد. جسم بي جان يك مرد جوان در برابر ديدگان ماموران امداد نمايان شد. متوفي حدود ۲۵ سال سن داشت و جسدش نيمه سوخته بود. با كشف اين جسد پليس نيز در صحنه حاضر شد. ماموران كلانتري ۱۰۶ خيابان نامجو بعد از انجام تحقيقات اوليه پليس، مراتب را به اطلاع بازپرسي كشيك ويژه قتل رساندند.
بازپرس شاه محمدي و اكيپ پليس دايره ۱۰ آگاهي مركز به محل اعزام شدند. اهالي در جريان تحقيقات به پليس گفتند: «منزل آتش گرفته متعلق به مادر و پسري است. چند روز پيش مادر پسر جوان از تهران سفر كرده و به يكي از شهرستانها رفت. پسر تنها در خانه حضور داشت.»
در بررسي هاي بعدي كه پليس به انجام رساند با مشاهده عكس هاي پسر صاحب خانه شباهت زيادي بين جسد و عكس ها ديده نشد.
خودرو پيكان پسر صاحب خانه نيز مفقود شده بود. يكي از همسايه ها به كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي گفت: «چند دقيقه قبل از رويت آتش سوزي فردي را مشاهده كردم كه سوار بر خودرو پيكان صاحب خانه از آپارتمان خارج شد ولي نمي دانم خود صاحب خانه بود و يا شخص ديگري سوار برآن خودرو محل را ترك كرد.»
جسد به دستور بازپرس شاه محمدي به پزشكي قانوني انتقال يافت تا بدين ترتيب علت مرگ مشخص شود.
بررسي هاي پليس برروي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |