سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۶ - Jun 7, 2005
كدام نامزد چه شعاري مي دهد
گروه سياسي: از عوامل كشاندن انتخاب كنندگان به پاي صندوقهاي راي، طرح شعارهاي جذاب براي مردم است. مردم با شنيدن اين شعارها به تحقق درآمدن آنها را براي اصلاح امور خود مناسب مي بينند و با رأي  دادن به مطرح كنندگان شعار مطلوب خود، فرصت عمل را در اختيار او قرار مي دهند. از جمله عاملهاي جدي تر شدن فضاي انتخاباتي طرح شعارهاي متفاوت و نقد سازنده و متقابل اين شعارهاست. اما طرح شعارهاي واحد مي تواند از شور و جديت فضاي رقابت نيز بكاهد. ترجيح بند شعارهاي هر ۸ كانديداي دوره نهم رفع مشكلات مردم است؛ هرچند هر كدام از آنها تعريفي خاص از مشكلات دارند ولي موضوع گراني، تورم، جوانان، بيكاري، پرونده هسته اي در طرح هاي همه آنها وجود دارد كه توضيحات جزئي چنداني در اين خصوص به گوش نمي خورد و همين صداي واحد كه از سوي چندين كانديدا منتشر مي شود، باعث شده است هر چند فضاي انتخابات از نزديك پر شور و هياهو ديده شود، از دور منافي چند صدايي و مغاير با شور و شوق عمومي باشد. با اين همه هر كدام از كانديداها در طراحي گفتمان انتخاباتي و شعارهاي كلان تبليغاتي خود راهي مجزا رفته اند.
اكبر هاشمي رفسنجاني چنانچه در سال ۶۸ دولت كار براي سازندگي تشكيل داده بود، اين بار هم شعار خود را همه با هم كار براي سربلندي ايران قرار داده است.
علي لاريجاني بيش از ديگر كانديداها گفتمان انتخاباتي خود را تثبيت كرده است. او منادي دميدن هواي تازه بر فضاي جامعه است كه از سوي دولت اميد منتشر مي شود. او البته بر ويژگي هاي دولت مدرن هم تاكيد مي كند و وجوه آن را در كتاب پيمان با مردم آورده است.
محمدباقر قاليباف شعارش را اولين بار در لوگوهاي سايت رسمي اش آورده است كه عبارت است از: «زندگي خوب برازنده ايراني». جمعيت ايثارگران هم كه از قاليباف حمايت مي كند حركت او را با سه محور امنيت، آرامش و اقتدار پيگيري كرده است.
مصطفي معين كه حاميانش او را كانديداي اصلاح طلبان پيشرو براي ادامه اصلاحات مي دانند ابتدا شعار شهروند مقتدر را طرح كرد و سپس به موضوع توسعه علمي مي پردازد. هرچند در نهايت شعار مي سازمت وطن را نهايي كرده ولي برنامه اش را با عنوان حكمراني خوب مطرح كرده است. مهدي كروبي بيش از شعارهايش معروف باشد وعده اش در خصوص پرداخت يارانه مستقيم ۵۰ هزار توماني در هر ماه به هر ايراني بالاي ۱۸ سال شناخته شده است. او در شعارهايش به موضوع رونق اقتصادي رفاه اجتماعي هم پرداخته است. حمايت از حقوق اقليتها هم از محورهاي مدعي تبليغاتي كروبي است. كروبي در سياست خارجي مسئله آشتي تمدنها را طرح كرده است.
محمود احمدي نژاد شهردار تهران شعار تحقق دولت اسلامي را سرلوحه فعاليت خود قرار داده است. او منادي مديريت تحولگرا و انقلابي نيز هست. گفتمان سياست خارجي احمدي نژاد نيز گفت وگو با ملت هاست.
محسن رضايي در برنامه هاي تبليغاتي خود به شدت مدافع جوانگرايي است. او گفته است كه ۳۰درصد از كابينه را به نسل سومي ها مي دهد و از هر قوميت عضوي در كابينه خواهد داشت و اينكه ۱۰ فدرال اقتصادي در كشور شكل مي دهد اين اواخر نيز او از تفاهم ملي و دولت ائتلافي سخن مي گويد.محسن مهرعليزاده يك گفتمان واحد دارد و آنهم دولت رفاه است. او در شعارهاي خود از سه مقوله كارآمدي، آرامش و عدالت دفاع مي كند.كانديداها هر چند اين شعارهاي متفاوت را عرضه داشته اند و در خصوص جزئيات هر كدام از اين شعارها و نقش آنها در حوزه هاي مختلف كمتر سخن مي گويند.
البته اقبال مردم به هر كدام از كانديداها مي تواند نشان دهد كه كدام شعار توانسته است افراد بيشتري را جذب كند و به پاي صندوقهاي رأي بكشاند.

انتخاب نهم
003975.jpg
احمدي نژاد: اولين لايحه رياست جمهوري من رفع مشكلات جوانان خواهد بود
مهر: دكتر احمدي نژاد در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق وعده داد: اولين لايحه ارسالي دولت من به مجلس رفع مشكلات جوانان خواهد بود. اين استاد دانشگاه در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا رشد اقتصادي در دولت شما با رشد اخلاقي مغايرت نخواهد داشت، گفت: رشد واقعي اقتصاد زماني ميسر خواهد شد كه با رشد اخلاقي منطبق با دستگاه هاي اسلام همراه باشد. اين كانديداي اصولگرا در زمينه اجماع و كنار رفتن برخي از كانديداها گفت: من معتقدم آرايش سياسي انتخابات در كشور ظرف چند روز آينده دستخوش تغييرات خواهد شد، اما بنده جزو اين مذاكرات و ائتلاف هاي صورت گرفته نخواهم بود. وي در پايان،  درخصوص تبليغات مرسوم و فعلي برخي كانديداها گفت: من اعتقادي به اينگونه تبليغات ندارم اگر كسي در انتخابات نزديك به ۲۰ ميليارد تومان خرج مي كند اگر مربوط به اموال خودش است بايد از او پرسيد از كجا آورده است و اگر مال ديگران است به چه علت اين مقدار پول را در اختيار او قرار داده اند و مطمئن باشيد اگر امكان اين مقدار تبليغ را هم داشتم استفاده نمي كردم چون اعتقادي به آن ندارم.
لاريجاني: خط قرمز بر روي فقر و تبعيض و فساد
ايسنا: خط قرمزي بر روي فقر، تبعيض و فساد مي كشم و اين امر جزو مطالبات واقعي مردم است.علي لاريجاني با بيان مطلب فوق در جمع مردم سمنان، افزود: ايجاد زمينه پيشرفت جوانان مهمترين وظيفه ماست.به جاي غوغاسالاري بايد ذهن جوانان را به سوي علم و دانش سوق داد.او با بيان اينكه تا زماني كه ايران در فقر به سر مي برد، نمي توان نهضت نرم افزاري را پياده كرد، گفت: من مي خواهم خط قرمز به روي فقر، تبعيض و فساد بكشم.براي نيل به اين هدف بايد دچار يك تحول عظيم در سيستم اداري كشور شويم و با مدرن كردن اين سيستم سطح معيشت كشور را بالا ببريم.لاريجاني با تأكيد بر اينكه بايد به تبعيض ها پايان داده شود، تصريح كرد: ورود برخي از مديران به سمت هاي اقتصادي ضابطه اي ندارد.نبايد اجازه داد اين دسته از مديران آبروي نظام را ببرند. سيستم اداري ما اكنون پير شده و بايد پوست بيندازد. من به شما قول مي دهم دست كساني را كه به بيت المال دست درازي كرده اند، قطع و رشوه خواري را ريشه كن كنم و براي اين كار نيز از بالا شروع خواهم كرد.
قاليباف: انتخابات به نفع من است
نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: براساس نظرسنجي ها و ميثاق نامه وضعيت انتخابات روشن و به نفع من است.محمدباقر قاليباف دوشنبه در نشستي با خبرنگاران رسانه ها در ياسوج افزود: تلاش مي كنم كه بين اصولگرايان اجماع صورت گيرد ولي مهم مشاركت حداكثري مردم است كه از هر نتيجه اي مهمتر مي باشد.
همايش مجمع اسلامي بانوان در حمايت از كروبي
فارس: مجمع اسلامي بانوان در حمايت از كانديداتوري مهدي كروبي در انتخابات رياست جمهوري دو همايش بزرگ ويژه بانوان برگزار مي كند.درخشنده سخنگوي مجمع اسلامي بانوان اظهار داشت: اين دو همايش بزرگ كه به ترتيب در شهرك انديشه و پارك لاله برگزار مي شود، ويژه بانوان بوده و در راستاي برنامه هاي تبليغاتي آقاي كروبي انجام مي شود.وي تصريح كرد: هنوز زمان اصلي اين دو همايش قطعي نشده، اما به احتمال فراوان در روزهاي ۲۲ و ۲۴ همين ماه آنها را در شهرك انديشه و پارك لاله برگزار خواهيم كرد.
حمايت يك تشكل سياسي از رضايي
فارس: دبير كل جبهه مردمي ايران اسلامي با اعلام حمايت از محسن رضايي، از حذف  هاشمي  رفسنجاني از فرآيند انتخاب كانديداي اين جبهه خبر داد.
علي فائزي دبير كل جبهه مردمي  ايران اسلامي  با اعلام اين خبر افزود: اين جبهه متشكل از ۳۴ حزب و تشكل سياسي بعد از بررسي ۶ الي ۷ ماه بر روي ۴۰ گزينه و قبل از اعلام تأييد صلاحيت شوراي نگهبان به ۵ گزينه رسيد و از ۵ گزينه به ۳ گزينه و از ۳ گزينه به ۲ گزينه و از ۲ گزينه به يك گزينه رسيد و در نهايت با ۱۵ معيار قوي كه طي بيانيه اي محسن رضايي را به عنوان كانديداي خود به مردم معرفي كرده است.فائزي با تأكيد بر اينكه رضايي به نفع هيچ كس كنار نخواهد رفت، گفت: در حال انجام رايزني هايي هستيم تا ديگران به نفع رضايي كنار بروند.
معين : حقوق شهروندي يكسان براي همه
ايرنا: نامزد  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  در جمع  مردم  اسلام آباد غرب  گفت : در دولت  من  شيعه  و سني  و همه  مردم  از حقوق  شهروندي  يكسان برخوردار هستند.مصطفي  معين  عصر يكشنبه  در اجتماع  مردم  اسلام  آباد غرب  افزود: در كابينه  من  از تمام  استانها و از همه  اقليتها اعم  از كرد، لر، بلوچ ، ترك  و عرب  استفاده  خواهد شد. اين  نامزد انتخابات  رياست  جمهوري  تصريح  كرد: دومين  گروه  كه  حقوق  آنها تضييع  شده  زنان  هستند، به  رغم  اينكه  ۵۰ درصد جمعيت  كشور را تشكيل  مي  دهند.وي  گفت : حقوق  اين  گروه  نيز مورد تجاوز قرار گرفته  اما در دوره  جديداصلاحات  وضعيت  زنان  را تغيير خواهم  داد و براي  مردان  و زنان  حقوق  يكسان قايل  خواهم  بود و در كابينه  خود از هر دو گروه  استفاده  خواهم  كرد.معين  اضافه  كرد: سومين  گروهي  كه  حقوق  آنان  نيز تضييع  شده  جوانان  هستند كه  ۷۰ درصد جمعيت  كشور را به  خود اختصاص  داده اند كه  بايد مورد توجه  قرارگيرند.وي  گفت : جواني  در فرهنگ  ما يك  جرم  و گناه  تلقي  مي شود كه  اين  درحالي است  كه  جواني  فرصت  است  زيرا كه  جوان  پر از نشاط، تحرك ، شادابي  و انگيزه  است  و بايد در همه  مسئوليت ها حضور داشته  باشد.
مهرعليزاده: دست در دست هم دهيم به مهر تا كشور خويش را كنيم آباد
ايسنا:كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بي تفاوت بودن نسبت به سرنوشت و آينده هيچ حاصلي جز حسرت نخواهد داشت، پس دست در دست هم دهيم به مهر و ايراني آباد و آزاد بسازيم كه هر ايراني به ايراني بودن خود افتخار كند.
محسن مهرعليزاده در جمع تعدادي از راي اولي ها درباره اهداف و برنامه هايش گفت: با يك نگاه واقع بينانه به وضعيت مردم متوجه خواهيم شد، آنها خواستار انجام اصلاحاتي در زندگي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي خود هستند.وي با بيان اينكه راه را اشتباه انتخاب كرده ايم افزود: در واقع، مردم در بخش هاي مختلفي كه دچار كمبود هستند، خواهان تجديدنظر اند. مهرعليزاده در ادامه خطاب به راي اولي ها، گفت: امروز كشور به يك الگو براي اداره كشور نيازمند است؛ الگويي كه براساس آن، در مسير اصلي رشد و توسعه قرار گيريم و من نيز بر اساس الگوهاي موفق در كشورهاي پيشرفته، دولت رفاه را انتخاب كرده ام.
وي افزود: عزيزان من! زمان نخواهد ايستاد و هيچ دست غيبي از عالم خارج باعث ترقي ما نخواهد شد، اين ما هستيم كه بايد دست در دست هم دهيم به مهر تا كشور خويش را كنيم آباد.
رفسنجاني: خصومت نيروهاي انقلاب با يكديگر، انسجام ملي را تهديد مي كند
هاشمي رفسنجاني در ميان جمعي از اعضاي هيات امنا و ائمه مساجد تهران خاطرنشان كرد: به خاطر شرايطي كه در ميان نيروهاي سياسي كشور وجود داشت، به ترديدهايم پايان دادم و با توكل به خدا وارد صحنه شدم. وي ادامه داد: تا اين مقطع پيروز و آرام هستم و خداوند حتما خير ملت را مي خواهد و من هم تسليم تصميم مردم هستم. رئيس مجمع تشخيص نظام در ادامه با بيان اين كه دشمنان، روحانيت و مساجد را هدف حمله  خود قرار داده اند، گفت: آنها فكر مي كنند تا وقتي كه روحانيت سنگر مسجد را حفظ مي كند خطر هميشه در كمين آنهاست. هاشمي رفسنجاني ادامه داد: اميدوارم با همدلي بتوانيم راه امام (ره) را ادامه دهيم. در روزهاي آخر عمر امام، ايشان فرمودند تا شما با هم هستيد انقلاب به پيش مي رود و بعد از مكثي كوتاه خطاب به من فرمودند به خصوص شما و آقاي خامنه اي.  وي گفت: تا زنده ام براي انقلاب كار مي كنم. من هم مانند طلبه اي در خدمت مردم و انقلاب هستم.
احمدي نژاد: تأكيد بر لزوم اصلاح رفتارها در عرصه مديريت كشور
مهر: شهردار تهران در جمع مردم گرگان در مسجدجامع اين شهر تاكيد كرد: براي تحقق جامعه پيشرفته، مقتدر و نمونه اسلامي در منطقه، بايد نگرش و اعتقاد مديران كشور به اسلام تغيير كند. احمدي نژاد كه شامگاه يكشنبه در جمع مردم گرگان در مسجد جامع اين شهر سخن مي گفت، افزود: اسلام كامل ترين دين است و تنها راه سعادت ما اجراي همه احكام و قوانين آن در اداره امور كشور است.احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم اصلاح رفتارها و جهت گيريها در عرصه مديريت كشور، در خصوص اصلاح نگرش به مقوله عدالت به عنوان ركن نظام اسلامي اظهار داشت: عده اي مي گويند ما ابتدا سازندگي و بعد عدالت را اجرا مي كنيم ، در حالي كه وقتي قله هاي ثروت در كشور ايجاد شد ، همان كساني كه با كمك صاحبان قدرت به موقعيت هاي ويژه رسيدند ، اجازه نمي دهند كه عدالت اجرا شود.اين كانديداي رياست جمهوري ريشه هاي بي عدالتي و تبعيض در كشور را انباشت ۶۰ درصد ثروت كشور در تهران و گردش آن در ميان يك گروه اقليت ، بالا بودن هزينه هاي مصرفي دولت و نظام نادرست بانكي كشور به عنوان عامل ايجاد فرصت ويژه خواري عنوان كرد و گفت كه با اصلاح اين مسايل مي توان ظرف پنج سال، با ا راده و تدبير، عمده مشكلات كشور را رفع كرد.احمدي نژاد درخصوص پرونده هسته اي كشورمان گفت : ايران براي توسعه فعاليت هاي علمي و مهندسي و اقتصادي خود نيازمند انرژي هسته اي است و امروز اين نياز به دست جوانان متخصص ما برآورده شده است.
وي افزود: عده اي از كشورهاي به اصطلاح ابر قدرت كه در ۲۵ سال گذشته ايران را كشوري عقب افتاده به جهانيان معرفي كرده اند، مخالف پيشرفت ايران هستند و مي خواهند ملت ما را از حق خود محروم كنند تا همچنان در صحنه بين الملل يكه تاز باشند، اما آنها نيز بالاخره حقيقت را خواهند پذيرفت.
لاريجاني پيمانش را با مردم منتشر كرد
ايسنا: علي لاريجاني، نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، در كتابچه اي با عنوان پيمان با مردم به بيان ديدگاه هاي خود در زمينه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و... پرداخته و تأكيد كرده است كه بر پيمان خود با مردم خواهد بود.
مفاهيم اين پيمان برگرفته از كلام بلند امير كلام، حضرت اميرالمومنين خطاب به مدير و كارگزار برجسته و ارشد خود مالك اشتر نخعي است.
دولت اميد با الهام از فرمان علوي و با وفاداري جان نثارانه به مقتداي خويش، خميني بزرگ، و به عزم گسترش ميراث آن جاودانه مرد و با التزام به نظام مبتني بر امامت الهي كه در قامت رعناي ولايت فقيه جلوه گري مي كند، پيمان مي بندد كه تمامي همت، توان، سرمايه و استعداد خود را وقف سرافرازي ملت مسلمان ايران كند.
قاليباف: به هيچ چيز جز پيروزي فكر نمي كنم
محمدباقر قاليباف همچنين طي سخناني در مصلاي شهر ياسوج، اين شهر را پايتخت غيرت ايران معرفي كرد و خطاب به مردم آن گفت: هرگز سلحشوري هاي شما در عمليات هاي دفاع مقدس را فراموش نمي كنم و امروز كه حضور باشكوه شما را مي بينم وظيفه ام سنگين تر شده است.قاليباف موفقيت خود را در برنامه هايي كه براي رياست جمهوري ارايه داده است، در سايه مشاركت معني دار مردم و كمك جوانان و حضور نخبگان دانست و گفت: اگر اين شرايط محقق شود در مدت كوتاهي خواهيم توانست تحولي جدي در همه عرصه ها در زندگي مردم به وجود بياوريم.محمد باقرقاليباف در پاسخ به اين سئوال در صورت پيروزي  هاشمي رفسنجاني در كابينه اش حضور خواهي داشت و يا از هاشمي رفسنجاني در كابينه خود استفاده مي كنيد، گفت: به هيچ چيز جز پيروزي در انتخابات فكر نمي كنم و اين بستر در جامعه آماده است.
رضايي :نبايد بگذاريم انتخابات به دور دوم كشيده شود
ايسنا: كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حضور مردم را در پاي صندوق هاي راي، سركوب برنامه هاي دشمن دانست و اظهار داشت: اگر مردم در پاي صندوق هاي راي حضور پيدا كنند آنان كه قصد دارند مشكلات عراق و افغانستان را براي ايران به وجود آورند برنامه هايشان با شكست مواجه خواهد شد.
محسن رضايي در ادامه سفرهاي انتخاباتي خود، روز دوشنبه به استان مركزي وشهرستان اراك سفر كرد و طي سخناني افزود: ما نبايد بگذاريم كه انتخابات به دور دوم كشيده شود؛ چرا كه اگر انتخابات به دور دوم كشيده شود، رئيس جمهور با آراي پايين تري انتخاب خواهد شد و دشمنان نظام به اهدافي كه دنبال آن هستند مي رسند.اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين در جمع هنرمندان نخبه كشور گفت: اگر لازم باشد يكي از بانوان ايراني را روبروي خانم رايس قرار خواهم داد تا اثبات كنيم كه توانايي و ظرفيت و هوشمندي زنان ايراني برتر از بسياري از زنان جهان است.وي افزود: اساسا اداره بعضي از وزارتخانه ها همچون وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان با روح و روان خانم ها بيشتر سنخيت دارد تا آقايان.رضايي با تأكيد بر حضور زنان در مسائل اساسي و استراتژيك كشور، گفت: نبايد با حضور بانوان به صورت تشريفاتي برخورد كرد.
رفسنجاني: اگر آنچه كه فكر مي كردم محقق مي  شد،بهتر بود نمي آمدم
مهر: هاشمي رفسنجاني نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه مردم و به خصوص جوانان بايد بتوانند در فضايي آزاد ابراز عقيده كنند گفت: مردم در تصميم  گيري  هاي كلان بايد مشاركت داشته باشند. هاشمي رفسنجاني كانديداي نهمين دوره رياست جمهوري در ديدار با جمعي از وكلا و مشاوران حقوقي گفت: در انتخابات نمي  توان با شعار در راهي قدم گذاشت كه بازگشت نداشته باشد.من حتي تا حد فشار آوردن و اولتيماتوم نيز پيش رفتم اما نتيجه  اي نگرفتم، اگر آنچه كه فكر مي كردم محقق مي  شد، بهتر بود كه نمي  آمدم.
هاشمي همچنين ابراز نگراني كرد كه تشنج ها و دعواها و مچ  گيري ها به انسجام ملي آسيب برساند. وي گفت: كساني مصلحت خود را در شعاري عمل كردن و ايجاد مانع براي موفقيت ديگران مي  دانند.ما نيازمند ايجاد فضاي همكاري و همدلي در بين نيروهاي انقلابي هستيم و اين از برنامه هاي من خواهد بود.هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دكتر ولايتي از نيروهاي خوب نظام است و مي تواند منشاء خدمات بسياري باشد و اميدواريم آنطور كه مد نظر ماست بتوانيم از ايشان استفاده كنيم.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: همكاري با دستگاه قضايي بايد از اولويت هاي دولت آينده باشد و گسترش خدمات حقوقي و قضايي و سهولت دسترسي مردم در جهت مقابله با پايمال شدن حقوق شهروندان بايد جدي گرفته شود.
طرح پرداخت ۵۰ هزار تومان مورد توجه قرار گرفته است
رئيس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي معتقد است: نمايندگان مجلس نمي توانند با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان مخالفت كنند؛ چراكه مي خواهند دور بعد نيز نماينده باقي بمانند و مورد اعتماد مردم باشند.حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر محتشمي پور طي سخناني در جمع مسئولان كميته هاي دانشجويي ستادهاي انتخاباتي كروبي در سراسر كشور، هرگونه نگراني و ترديد درخصوص پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان را بي مورد دانست و اظهار داشت: اين موضوع بدون اينكه مورد بحث علمي واقع شود، مورد توجه مردم قرار گرفته و لذا جاي برگشتي وجود ندارد و بايد قاطعانه پيش رفت.وي ادامه داد: مخالفت مجلس نيز در قبال اين طرح بي معني است و اگر كروبي اعلام كند كه قصد دارد نمايندگان مخالف را معرفي كند، اين نمايندگان ديگر نمي توانند در منطقه خود زندگي كنند.
هاشمي  رفسنجاني: بايد براي سربلندي و افتخار ايران تلاش كنيم
ايرنا: اكبر  هاشمي  رفسنجاني ، نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : جمهوري  اسلامي ايران  در موقعيت  حساس  و مهمي قرار گرفته  و ضروري  است  كه  همه نيروها براي  سربلندي  ايران  اسلامي تلاش  كنند.
هاشمي  رفسنجاني  روز دوشنبه  در ديدار با سردفتران ، دفترياران  ودانشجويان  مركز عالي  كانون  سردفتران  با اشاره  به  اينكه  ايران  كلكسيوني از منابع  دنياست ، اظهار داشت : جمهوري  اسلامي ايران  از موقعيت  سوق الجيشي  وحساسي  در منطقه  برخوردار است  و بايد از اين  موقعيت  ويژه  نهايت  استفاده  را ببريم .اين  نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  افزود: دوره  تقليد وعوامي گري  رو به  افول  است  و مردم  با آگاهي  و شناخت  براي  تعيين  سرنوشت خود، تصميم  مي گيرند.رفسنجاني  تأكيد كرد: مردم  ما با طبيعت  مسلمان  خود مي توانند براي  خود تصميم  بگيرند و راه  درست  را انتخاب  كنند و احتياج  به  برخي  كج  خلقي  ها ندارند. وي  اظهار داشت : مردم  در وضعيت  فعلي  نه  بصورت  خشن  و جنگهاي  چريكي  بلكه از طريق  تاثيرگذاري  بر افكار عمومي و مبارزه  منفي  و حضور در ميادين دموكراسي ، نظر خود را اعلام  و موجوديت  خود را تثبيت  مي كنند. اين  نامزد رياست  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنان  خود در تشريح  وضعيت جامعه  و مشكلات  پيش  رو، گفت : ايران  در موقعيت  تقريبا كم سابقه اي  قرار گرفته و نسبت  به  اوايل  انقلاب ، بسياري  از موانع  و دشمني ها نسبت  به  جمهوري  اسلامي كاهش  يافته  است . رفسنجاني  از مشكل  بيكاري  بعنوان  يكي  از مشكلاتي  كه  در جامعه  وجود دارد نام  برد و گفت : البته  اين  مشكل  قابل  حل  است  و تبديل  نرخ  بيكاري  به  عدد يك  رقمي قابل  تحقق  است .
سياست تبليغي احمدي نژاد پرهيز از زرق و برق هاي معمول است
فارس: رئيس كميته فرهنگي - هنري و تبليغات ستاد انتخابات احمدي نژاد گفت: سادگي و پرهيز از اسراف و زرق و برق هاي معمول در عرصه تبليغات از جمله سياست هاي كلي ستاد احمدي نژاد در عرصه تبليغات رياست جمهوري است.
سيد عليرضا سجادپور با بيان اين مطلب گفت: تاكيدات شخص احمدي نژاد مبني بر دوري از هرگونه خرج بيهوده است و ليكن رعايت اصول و مباني تبليغاتي و زيباشناسي در تبليغات رياست جمهوري ايشان را بر آن داشت كه از ابزار كم هزينه ولي پرفايده استفاده نمائيم. وي افزود: خوشبختانه اين روش تبليغي بازتاب بسيار گسترده اي در بين آحاد ملت جامعه داشته و بسياري از اقدامات تبليغي در حال حاضر توسط علاقه مندان آقاي دكتر و با هزينه هاي كاملاً شخصي آنها انجام مي شود. وي در پايان از عموم علاقه مندان به ديدگاه هاي احمدي نژاد خواست در صورت تبليغات و معرفي ايشان، كمك هاي خود را در اختيار ستادهاي مربوطه قرار دهند تا از اين طريق بستر مناسب براي شناسايي بيشتر ايشان در اقصي نقاط كشور پديد آيد.
همچنين درپي چاپ خبر انتشار سالنامه تبليغاتي براي دكتر احمدي نژاد از سوي شهرداري تهران «فقيه» قائم مقام ستاد انتخاباتي احمدي نژاد به ايسنا گفت: چنين كارهاي پرهزينه اي در سياست هاي انتخاباتي ما جايي ندارد و ما به طور كلي هزينه چنين تبليغاتي را نداريم. وي تاكيد كرد: ستاد انتخاباتي احمدي نژاد تلاش وافر دارد كه هيچ گونه استفاده اي از هزينه شهرداري در امر تبليغات صورت ندهد و حتي تا آنجا رعايت مي كند كه شائبه اين امر نيز به  وجود نيايد، اعتقاد داريم اين امر خلاف شرع و اخلاقيات است و نبايد از بيت المال استفاده شخصي كرد.
باهنر: كانديداهاي با مقبوليت پايين، انصراف دهند
ايرنا: نايب  رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: كانديداهايي كه مقبوليت پايين تري نسبت به بقيه دارند، انصراف دهند.«محمدرضا باهنر» در پاسخ  به سئوالي مبني بر اين كه درخواست برخي از نمايندگان اصولگراي مجلس براي انصراف كانديداها را چگونه ارزيابي مي كنيد، اظهار داشت: من هم توصيه مي كنم كانديداهايي كه احساس مي كنند از نظر مقبوليت و نظرسنجي ها در رتبه هاي پاييني هستند، انصراف دهند.وي افزود: خيلي از كانديداها توقع دارند كه بقيه منصرف شوند كه نتيجه بهتري در اين صورت در انتخابات خواهيم داشت.
حمايت جمعي از روحانيون، احزاب و گروه ها از هاشمي
مهر: جمعي از روحانيون، احزاب و گروههاي سياسي و اصناف با صدور بيانيه هاي جداگانه حمايت خود را از هاشمي رفسنجاني اعلام كردند. دربيانيه جمعي از روحانيون كاشان آمده است:  هاشمي رفسنجاني به عنوان كسي كه سوابق هدايتي و انقلابي درخشاني دارد از هر نظر مورد وثوق سران نظام و روحانيون كاشان است. جمعي از خوانين ايلات بختياري نيز طي بيانيه اي مشترك از كانديداتوري هاشمي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حمايت كردند.
اين بيانيه مي افزايد: با حضور ارزشمند و كانديداتوري هاشمي با تجربه ۸ سال بر مسند قانونگذاري و همين مدت مسئوليت بزرگ اجرايي و نيز ۸ سال مسئوليت مجمع تشخيص مصلحت نظام، توانايي خود را به اثبات رسانده است و بر همين مبنا ازايشان حمايت مي كنيم. دبير حزب اتحاد ملي مازندران هم گفت: به زودي حزب اتحاد ملي مازندران حمايت خود را از كانديداتوري  هاشمي اعلام خواهد كرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |