پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۴ - Jun 16, 2005
صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان
گذشت سه خانواده در موردسه پرونده قتل
004728.jpg
گروه حوادث: سه متهم به قتل كه پرونده اتهامي آنها در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان رسيدگي شده بود، با رضايت اولياي دم از قصاص نفس (اعدام) رهايي يافتند.
رضايت اين سه خانواده صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با حضور قاضي كوه كمر ه اي و چهار قاضي مستشار صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، ابراهيم (۳۶ ساله) متهم است كه شامگاه ۲۰ آبان ماه سال ۸۲ در درگيري مردي به نام علي اكبر را با ايراد يك ضربه چاقو به كتفش به قتل رسانده است.
گزارش اين حادثه، ساعت ۴۰/۲ بامداد به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد و بلافاصله پس از حضور مأموران در محل حادثه بررسي هاي مقدماتي آغاز شد و اهالي محل در بازپرسي هاي خود مدعي شدند كه ابراهيم به همراه يكي از دوستانش به نام امير با علي اكبر(مقتول) درگير شده و پس از وقوع حادثه، فرار كردند.
به اين ترتيب شناسايي و دستگيري امير در دستور كار ويژه قرار گرفت تا اين كه وي دستگير شد. او در اظهاراتش مدعي شد: شب حادثه ابراهيم با يكي از دوستانش مشكل پيدا كرده بود. به همين خاطر براي رفع مشكل به خانه ما آمدند اما گفت وگوي آنها منجر به درگيري شد، مشكل قديمي شان مجدداً مطرح شد و اين حادثه اتفاق افتاد.
مأموران با داشتن سرنخ هاي جديد در پرونده توانستند ابراهيم را در تاريخ ۲۰ فروردين ماه سال ۸۳ در مخفي گاهش واقع در ساوجبلاغ دستگير كنند. وي بعد از دستگيري به قتل اعتراف كرد و مدعي شد اين حادثه كاملاً  اتفاقي بود.
صبح ديروز امير متهم به قتل ابراهيم با حضور پنج قاضي دادگاه كيفري استان محاكمه شد و رضوانفر به قرائت كيفرخواست پرداخت. سپس اولياي دم با حضور در جايگاه ضمن اعلام گذشت از حق خودشان، بيان كردند و به خاطر كودك پنج ساله متهم و براساس رأفت اسلامي از حقشان گذشت كرده اند.
سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و در حالي كه متأثر بود در آخرين دفاع خود گفت: اين درگيري ناخواسته بود. اصلاً  عمدي نبود. من بعد از حادثه چند روز در امامزاده طاهر به سر بردم و در همان جا توبه كردم.
وي جزييات شب حادثه را اين گونه مطرح كرد: شب حادثه وقتي درگيري بالا گرفت مقتول در ابتدا با چاقو ضربه اي را به پيشاني من زد و من در دفاع از خودم با چاقويي كه همراه داشتم يك ضربه به كتفش وارد كردم. به اين ترتيب، در پايان جلسه محاكمه، وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و ختم جلسه دادگاه اعلام شد.
اعلام گذشت دو خانواده ديگر
اين گزارش حاكي است، صبح ديروز اولياي دم دو خانواده ديگر با حضور در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري اعلام گذشت كردند. يكي از پرونده ها مربوط به درگيري دو برادر بود كه به خاطر اختلافات مالي و كاري با يكديگر درگير شده و يكي از برادرها قرباني اين اختلاف شد.
همچنين در پرونده ديگري علي. ن كه متهم به قتل شوهر صيغه اي دختر خاله اش بود نيز از حكم قصاص نفس (اعدام) رهايي يافت. خانواده اولياي دم صبح ديروز علي را مورد عفو خود قرار دادند. اين مرد كه در سال ۸۳ شوهر دختر خاله اش را در خانه اش به قتل رسانده بود، پس از دستگيري مدعي بود كه مقتول به همسرش سوء نيت دارد. به همين خاطر شب حادثه با او درگير شده و او را در خانه اش به قتل رسانده است.
برپايه اين گزارش، قضات دادگاه كيفري استان با توجه به گذشت اولياي دم اين سه پرونده قرار است حكم متهمان را از لحاظ جنبه عمومي ظرف ۱۰ روز آينده صادر كنند.

صدور قرار وثيقه براي يك متهم به قتل
گروه حوادث: براي پسرجواني كه در يك نزاع دسته جمعي موجب مرگ يكي از پسران هم محلي خود شده بود از سوي شعبه ۱۱۵۷ قرار وثيقه صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، سال ۸۱ يك نزاع خونين در قهوه خانه سرچشمه رخ داد، ميثم و مجيد بر سر يك اختلاف قبلي با يكديگر درگير شده بودند. دعواي آنان به خيابان كشيده شد، ميثم كه چاقو را در دستان مجيد ديده بود دانست كه مجيد به شدت عصباني است. خود را به داخل حياط يكي از خانه هاي آن محل رساند. مجيد به دنبال او وارد خانه شد، ميثم چاقو را از دست مجيد خارج كرد و يك ضربه محكم به كتف مجيد وارد كرد. مجيد خون آلود بر روي زمين افتاد و ميثم فراري شد.
مجيد را به بيمارستان سينا رساندند. اين پسر جوان چندين روز تحت درمان پزشكي قرار گرفت و در نهايت از بيمارستان مرخص شد وي چند روز بعد از خروج از بيمارستان در اثر شدت جراحت ناشي از ضربه چاقو جان سپرد.
پدر مجيد بعد از مرگ فرزندش شكايتي در دادسراي امور جنايي تهران تنظيم كرد مبني بر اينكه ميثم با پسرم درگير شده و سپس او را با ضربات چاقو مجروح كرده كه منجر به مرگ مجيد شده است.
پرونده مذكور در دايره ۱۰ آگاهي مركز تحت بررسي قرار گرفت. ميثم بازداشت شد و به درگيري منجر به جرح با مجيد اعتراف كرد.
رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران زير نظر قاضي جواد اسماعيلي انجام گرفت.
روز گذشته قرار بازداشت ميثم به  قرار وثيقه پانصد ميليون ريالي تا خاتمه رسيدگي تبديل شد و بدين ترتيب ميثم از زندان آزاد خواهد شد ولي رسيدگي بيشتر در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

گروگانگيري چهار مرد تهراني در شهرهاي زابل و زاهدان
گروه حوادث: دو عمليات پليسي جداگانه براي خنثي كردن دو گروگانگيري در شهرهاي زاهدان و زابل توسط مأموران دايره ۱۱ آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، در طول يك هفته گذشته چهار مرد تهراني كه براي انجام دو معامله جداگانه و بدون آشنايي با يكديگر از تهران خارج شده و يك نفر آنان به شهر زاهدان و سه نفر ديگر به شهر سوخته واقع در شهرستان زابل رفته بودند توسط افرادي ناشناس ربوده شده و پرونده آنان در دايره ۱۱ آگاهي مركز در دست بررسي است.
مردي كه عمليات پليسي براي دستگيري گروگانگيران وي در شهرستان زاهدان آغاز شده است حدود ۱۵ روز قبل از تهران به زاهدان عزيمت كرده بود تا در يك معامله مواد مخدر حضور يابد ولي طرفين معامله  او را به گروگان گرفته و درخواست صد و پنجاه ميليون تومان از خانواده وي كرده اند. جستجوي پليسي براي يافتن آدم ربايان و نجات اين مرد ۵۰ ساله ادامه خواهد يافت.
گروگان هاي ديگر سه مرد بودند كه از تهران به شهر سوخته عزيمت كرده بودند تا در يك معامله عتيقه حضور يابند، آنان نيز از سوي طرفين معامله ربوده شده اند. جستجو براي دستگيري اين آدم ربايان نيز توسط مأموران دايره ۱۱ آگاهي مركز آغاز شده است.

افسردگي عامل اصلي خودكشي پوپك بود
گروه حوادث: سازمان پزشكي قانوني عامل اصلي فوت زني را كه در سيزدهم آبان ماه سال گذشته در منزل شخصي خود به طرز مشكوكي جان باخته بود بيماري افسردگي عنوان كرد و اظهار داشت كه هيچگونه دليلي بر وقوع جنايت نبوده و متوفيه اقدام به خودكشي كرده است.
از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ به ماموران كلانتري ۱۱۲ ابوسعيد وقوع يك فقره فوت مشكوك در خيابان وحدت اسلامي اطلاع داده شد.
بر اساس اين گزارش اكيپي از ماموران براي بررسي موضوع به محل رفته و مشاهده كردند زني به نام پوپك در منزل مسكوني خود فوت كرده است.
در تحقيقات و جستجوهاي اوليه مشخص شد كه متوفيه با شوهر صيغه اي خود به نام مسعود در آنجا مستاجر بوده اند و قبل از حضور ماموران، اكيپي از اورژانس به محل فوت متوفيه مراجعه و فوت مرحومه را تأييد كرده اند.
اين گزارش مي افزايد: ماموران كلانتري با تشكيل پرونده مقدماتي و همچنين حسب دستور بازپرس محترم شعبه هفت دادسراي جنايي تهران بزرگ، اين پرونده براي ادامه رسيدگي در شانزدهم آبان ماه به معاونت مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ارجاع داده شد.
بر اساس تحقيقات و كاوش هاي پليس آگاهي و همچنين نظريه كارشناسي پزشكي قانوني مشخص شد كه چهار بريدگي سطحي موازي در مچ سمت چپ و يك بريدگي سطحي ساعد چپ متوفيه گزارش شده است و به همين خاطر تعيين علت مرگ متوفيه براي اخذ نظر كارشناسي به بعد موكول شد.
مسعود همسر متوفيه در اظهارات خود به پليس آگاهي گفت: همسرم پوپك از مدتها قبل بيماري افسردگي داشته و بر اساس تجويز پزشك معالجش داروهاي ضدافسردگي مصرف مي كرده است.
مسعود در ادامه اظهاراتش بيان داشت: دوازدهم آبان ماه، شب هنگام به يكباره پوپك از لحاظ رواني به هم ريخت و با شكستن تعدادي ظروف شيشه اي و چيني شروع به خودزني كرد و به هر سختي كه شد جلويش را گرفتم و او را متقاعد كردم كه ديگر اين كار را انجام ندهد... نزديك به نيمه هاي شب بود... بريدگي هاي دستش را ضدعفوني كردم و تا حدود اذان صبح كنارش بودم و او را تحت مراقبت داشتم تا اينكه كاملا آرام شد.
همسر متوفيه گفت: هر دويمان حسابي خسته شده بوديم و به همين خاطر خوابمان گرفت.
حدود ساعت ۱۱ ظهر كه از خواب بيدار شدم متوجه شدم كه پوپك غيرعادي خوابيده و دهانش پر از كف شده و هرچه صدايش زدم جوابم را نداد و سريعا با اورژانس تماس گرفتم.خانواده متوفيه در اين زمينه اظهار داشتند: پوپك داراي بيماري افسردگي شديدي بود و به همين خاطر با شوهر قبلي اش بر سر مسائل زندگي اختلاف داشتند و شوهر سابقش او را طلاق داده است.
بر اساس آخرين تحقيقات و نظريه هاي كارشناسي پزشكي قانوني و همچنين حكم قضايي يكي از علت هاي مرگ پوپگ عارضه حاد تنفسي اعلام شد كه اين عارضه به علل مختلفي ناشي از بيماري داخلي و عوارض دارويي ايجاد مي گردد و هيچگونه دليلي بر وقوع جنايت مستدل نبوده و علت فوت متوفيه خودكشي محرز شده است.

استيذان براي پرونده قتل در اسلامشهر
004731.jpg
گروه حوادث: پرونده پسر جواني كه به خاطر تلفن زدن مردي را به قتل رسانده بود، براي اجراي حكم و استيذان نزد رئيس قوه قضاييه رفت.
به گزارش خبرنگار ما، متهم كه ستار نام دارد در تاريخ ۲۴ فروردين ماه سال ۸۲ در يك درگيري خياباني در منطقه اسلامشهر پسري را در درگيري بر سر نوبت تماس تلفني با ضربه چاقو به قتل رساند.مقتول كه محمد نام داشت در محل حادثه جان باخت و ستار بلافاصله پس از وقوع حادثه توسط مأموران پليس دستگير شد. متهم به قتل كه در شعبه ۱۷ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، در آخرين جلسه محاكمه خود مدعي شد كه مست بوده و از آن جايي كه مكالمه تلفني مقتول طولاني شده بود با او درگير شده وي را به قتل رسانده است.
قاضي عزيزمحمدي با توجه به درخواست اولياي دم و اعتراف صريح، متهم را به خاطر قتل عمدي به قصاص نفس(اعدام) محكوم كرد. حكم ستار از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور تأييد شد.
پرونده به اجراي احكام دادسراي امور جنايي ارجاع شد و صبح ديروز اين پرونده براي استيذان نزد رياست قوه قضاييه رفت. در صورت اجازه رياست قوه قضاييه ستار در ليست اعدامي ها قرار خواهد گرفت.

اقرار براي نجات جان همسر
گروه حوادث: حكم اعدام زني كه با اقرار نابجاي خودش مسووليت قتل دوست شوهرش را برعهده گرفته بود بعد از بررسي هاي پزشكي قانوني نقض شد.
ماندانا مادر ۳ كودك ، ۳ سال پيش به اتهام قتل دوست همسرش محكوم به اعدام شد. اما اخيراً معلوم شده كه متهم اقرارش درست نبوده است.
او ابتدا در تعريف ماجراي اين اتفاق مي گفت كه همسرش «حبيب» با مقتول در معاملات مواد مخدر اختلاف شديد مالي پيدا كرده بود و مدت ها در حال نزاع و اختلاف سپري مي كرد. در يكي از همين نزاع ها بود كه حبيب، دوستش محسن را با اسلحه به قتل رساند و متواري  شد. اما برخلاف مراحل تحقيق كه مدعي ارتكاب قتل توسط همسرش شده بود، در مرحله بازجويي به دلايل نامعلومي اقرار به قتل محسن  كرد . بنابراين با توجه به اقرار او، حكم اعدام براي اين متهم صادر شد.
بنابراين گزارش سرانجام با پيگيري هاي وكيل مدافع ماندانا ، بررسي هاي پزشكي قانوني و دادگاه حكم اعدام او نقض شد.
عليزاده طباطبايي وكيل متهم در اين باره مي گويد: با كمك گواهي پزشكي قانوني و همكاري مددكاران زندان، مجازات او را نقض كرديم. چرا كه تنها دليل پرونده عليه ماندانا «اقرار متهم» بود درحالي كه ثابت شد اين اقرار تحت شرايط خاص روحي و جسمي اعلام شده است. دادستان هم اين امر را پذيرفت و پرونده را به شعبه ۱۴۷ كيفري بازگرداند.
اين وكيل دادگستري متذكر شد: متاسفانه همسر ماندانا متهم اول پرونده، همچنان متواري است و اقدام دستگاه هاي ذي ربط براي بازداشت او نتيجه نداشته است. جالب اين كه درخواست طلاقي هم از سوي ماندانا مدت ها قبل از وقوع اين جريان به دادگاه ارايه شده بود.
وي درباره وضعيت فرزندان خردسال ماندانا گفت: موكلم در ۱۶ سالگي ازدواج كرده و اكنون ۲۳ ساله است كه ۳ فرزند ،۴ ۵ و ۷ ساله دارد. با توجه به زنداني بودن او و شرايط بحراني فرزندانش از نظر خانوادگي ،مالي و روحي اميدواريم بتوانيم در جلسه رسيدگي اول مردادماه شرايط آزادي موقت اين مادر را فراهم كنيم.

حكم شلاق سارق خودرو اجرا شد
ايسنا: حكم ۷۰ ضربه شلاق سارق سابقه دار خودرو صبح ديروز در اجراي احكام دادسراي جنايي تهران به اجرا درآمد. «بهروز - ي» كه از سارقان با سابقه سرقت خودرو در تهران است، روز گذشته به اتهام سرقت يك دستگاه خودروي پرايد بازداشت شد. وي، از سارقاني است كه پيش از اين ده ها خودرو را به سرقت برده بود و مدتي به واسطه  سند در خارج از زندان به سر مي برد كه بار ديگر به دليل سرقت پرايد دستگير شد. پرونده  رسيدگي به اين سرقت صبح ديروز در شعبه  ششم دادسراي جنايي تهران تشكيل شد و تحقيقات در اين رابطه در دادسرا ادامه دارد.

صدور كيفر خواست ۳۰ متهم ديگر از
پرونده افشاي سئوالات كنكور
فارس: رئيس شعبه ۱۲ دادسراي انقلاب گفت: هم اكنون كيفرخواست حدود ۳۰ متهم ديگر از اين پرونده صادر شده ولي هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
در حالي كه هفته آينده حكم ۵۹ متهم افشاي سئوالات كنكور از سوي شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومي تهران صادر خواهد شد، رئيس شعبه ۱۲ دادسراي انقلاب مي گويد كه پرونده حدود ۹۰ متهم ديگر كه تعدادي از آنها نيز در بازداشت هستند هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
طباطبايي نژاد به خبرنگار اجتماعي فارس در اين باره گفت: كيفرخواست ۹۰ متهم ديگر به تدريج در حال آماده شدن است كه پس از تكميل تحقيقات به دادگاه ارسال خواهد شد.
وي افزود: ارسال اين پرونده ها به دادگاه بايد از سوي دفتر دادسرا انجام شود.

راز مرگ دو مرد در نظريه پزشكي قانوني
گروه حوادث: قاضي دادگاه كيفري استان، از بازپرس هشتگرد خواست تا با رفع نواقص پرونده مرگ دو مرد نظريه پزشكي قانوني درباره علت اصلي مرگ دو قرباني را برايش بفرستد تا وي بتواند به راحتي جلسه محاكمه را برگزار كند.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال گذشته پيكر بي جان مرد جواني به نام «علي» توسط همسرش نرگس به بيمارستان انتقال يافت، پزشكان اورژانس پس از معاينه اعلام كردند كه وي در اثر سكته قلبي جان باخته است. دو روز از مرگ علي نگذشته بود كه مأموران گشت جاده اي جسد پسر جوان مجهول الهويه اي را در كانال آب جاده چالوس پيدا كردند. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني هويت وي به نام حميد.ق (۲۴ساله) آشكار شد و كارآگاهان دريافتند كه وي با ضربات متعدد چاقو به قفسه سينه و كمرش به قتل رسيده است.
تحقيقات كارآگاهان در خصوص شناسايي عامل يا عاملان قتل پسر جوان ادامه داشت تا اين كه آنها متوجه شدند كه حميد خواهرزاده علي است و اين دو به فاصله نزديكي جان باخته اند. از طرفي چون خانواده علي نسبت به عروسشان (نرگس) مشكوك بودند، كارآگاهان وي را تحت بازجويي قرار دادند. وي در ابتدا منكر هرگونه جنايتي شد اما از آن جايي كه در اظهاراتش دچار تناقض گويي بود، كارآگاهان جنايي به وي مشكوك شدند و وي را مجدداً بازجويي كردند.
اين بار نرگس چون هيچ راه فراري نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل حميد با همدستي شوهرش اعتراف كرد.
وي در اظهاراتش گفت: مدتي بود كه با حميد رابطه داشتم و از آن جايي كه مي دانستم يك روز همسرم جريان را متوجه خواهد شد به او گفتم كه حميد چندين مرتبه مزاحم من شده و قصد آزار و اذيتم را دارد به همين خاطر همسرم تصميم گرفت هر طوري شده از حميد انتقامجويي كند.
بنابراين طي نقشه اي او را به شمال برديم اما در آن جا در خصوص نحوه كشتن حميد با يكديگر به توافق نرسيديم؛ در راه برگشت بوديم كه علي در كنار كانال آب در جاده چالوس نگه داشت و در فرصتي مناسب او را از پشت سر با چاقو مورد حمله قرار داد.
نرگس افزود: سپس پيكر خونين حميد را به داخل كانال آب انداختيم و به تهران بازگشتيم. دو روز بعد از اين حادثه همسرم سكته كرد و جان باخت.
كارآگاهان جنايي با توجه به اظهارات نرگس وي را به اتهام معاونت در قتل بازداشت كردند و پس از صدور كيفرخواست پرونده را براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع كردند. اما با توجه به مطالعه دقيق پرونده و بررسي هاي صورت گرفته قاضي و چهار مستشارش متوجه نواقص زيادي در پرونده شدند؛ به طوري كه احتمال مي دهند علي نيز توسط نرگس به قتل رسيده است؛ بنابراين با توجه به فرضيات، پرونده را مجدداً براي بررسي تكميلي و اين كه پزشكي قانوني علت اصلي مرگ علي را مشخص كند مجدداً به دادسراي هشتگرد ارسال كردند.
برپايه اين گزارش، با مشخص شدن علت اصلي مرگ اين دو مرد، قرار است قاضي عزيزمحمدي، پرونده را براي برگزاري جلسه محاكمه تحويل گيرد.

حادثه در جهان
نامه يك اعدامي پيش از مرگ
سي. ان. ان : روانپزشكي كه يكي از مخالفان سرسخت اعدام قاتل زنجيره اي مايكل روز بود، روز گذشته نامه اي را دريافت كرد كه مايكل روز پيش از اعدامش براي او نوشته و پست كرده بود. در اين نامه مايكل روز خطاب به وي گفته بود: ابتدا بررسي كن و سپس ازدواج كن .
دكتر اتوات گراسيان در مصاحبه اي مطبوعاتي در اين خصوص گفت : ابتدا از ديدن اين نامه وحشت زده شدم. البته پس از مدتي به شدت خنديدم. مايكل همواره مي خواست كه برنده باشد و اين بار نيز برنده شد. مايكل روز در تاريخ سيزدهم مه با تزريق آمپول مرگ اعدام شد. تاريخ اين نامه به دهم يعني سه روز پيش از اعدامش بازمي گردد. مايكل روز از ابتداي تشكيل جلسات رسيدگي به اتهاماتش از قاضي دادگاه خواسته بود كه براي وي حكم اعدام صادر كند. وي متهم بود كه در ايالت كنتيكوت چهار نفر را به قتل رسانده است. وي پس از بازداشت صراحتا به اتهامات خود اعتراف كرده و خواهان اشد مجازات براي خود شد. روانپزشكي كه مايكل را براي چند ماه مورد معاينه قرار داده بود به همراه يكي ديگر از همكارانش اعلام كرده بود كه مايكل در شرايط روحي مناسب به سر نمي برد و بنابراين نمي تواند در مورد اتهام خود به درستي فكر كند. علاوه بر روانشناس فوق، نامزد مايكل نيز پس از اعدام وي نامه اي از او دريافت كرده است. البته نامزد وي از افشاي جزئيات اين نامه خودداري كرده است.
مدافع ليورپول به اتهام قتل بازداشت شد
سه شنبه، پليس انگلستان از بازداشت استيوفينان، مدافع ليورپول به اتهام قتلي در آوريل گذشته خبر داد. فينان كه در پيروزي تاريخي ليورپول در بازي پاياني ليگ قهرمانان سهيم بود با تصادف با يك پيرمرد هشتاد و يك ساله هنگام رانندگي سبب شد او به سبب ضربه مغزي پس از پنج هفته از دنيا برود. سخنگوي پليس مرسي سايد گفت: «يازده آوريل ۲۰۰۵ اين بازيكن بيست و نه ساله به اتهام قتل هنگام رانندگي دستگير شد و تا زمان ادامه بازجويي هاي، چهارشنبه بيست و نه جون به قيد ضمانت آزاد است.»بازيكن تيم ملي ايرلند جنوبي فصل ۲۰۰۳ از فولام به ليورپول پيوست. او پيش از آن كه به سبب مصدوميت تعويض شود، مردان آنفيلد را در نيمه اول بازي پاياني ليورپول در ليگ قهرمانان همراهي كرد.
جوان آمريكايي به اتهام قتل يك خانواده شش نفره محاكمه مي شود
آسوشيتدپرس: يك جوان آمريكايي امروز به اتهام قتل شش نفر از بستگان نامزدش محاكمه مي شود. يك جوان ۲۵ ساله آمريكايي ساكن «آلاباما» به نام «وستلي دوون هريس» امروز به اتهام قتل مادربزرگ، پدر و مادر و سه برادر نامزد ۱۶ ساله اش «جانيس بال» كه سه سال پيش به وقوع پيوسته ، محاكمه مي شود.بنابراين گزارش،  «هريس» كه معتاد به مواد مخدر است اعضاي خانواده نامزدش را به دليل مخالفت با ملاقات و ازدواج آنها با يكديگر در خانه روستايي شان و با شليك گلوله به قتل رساند و چندي بعد دستگير شد. اين در حالي است كه در ابتدا پليس به «بال» نيز به علت مورد تعرض قرار گرفتن از سوي برادرها و پدرش در تباني قتل آنها مشكوك شد ولي بعد با اثبات بي گناهي اش، او را آزاد كرد.به گفته پليس «هريس» در صورت گناهكار شناخته شدن در دادگاه به مرگ و يا حبس ابد محكوم خواهد شد.
۳۵۰ سگ و گربه در منزل مسكوني
رويتر : دو مرد انگليسي به اتهام نگهداري غيرقانوني ۳۵۰ حيوان خانگي دستگير شدند.
ماموران انجمن حمايت از حيوانات «نورفلك» انگليس ديروز دو مرد را به اتهام نگهداري غيرمجاز ۳۵۰ حيوان خانگي و از جمله ۱۳۱ سگ، ۴۸ گربه و ۸۰ خوك در خانه اش شناسايي و بازداشت كردند.به گفته ماموران اين انجمن، عليرغم هشدارهاي عمومي عليه نگهداري اين گونه حيوانات در خانه، تمهيدات جدي تري بايد اعمال شود چرا كه متأسفانه قوانين قبلي در اين مورد ظاهرا موثر نيفتاده است.
بر اساس اين گزارش، ماموران پس از كشف اين حيوانات كه در شرايط بسيار بدي به سر مي بردند آنان را به محل امني انتقال دادند.گفتني است، روز جمعه نيز زني به جرم نگهداري ۲۷۱ سگ و گربه در خانه اش و بدرفتاري با آنها به سه ماه حبس محكوم شد.
سارقان آمريكايي اين بار مرغ و جوجه دزديدند
اي.بي.سي نيوز: سارقان آمريكايي اين بار ۵۳ مرغ و جوجه و شش بوقلمون را از يك مرغداري ربودند.
سارقان آمريكايي هفته گذشته با ربودن ۵۳ مرغ و جوجه و شش بوقلمون از يك مرغداري واقع در بنسون موجب نگراني روستاييان اين ناحيه شدند.
به گفته يكي از مالباختگان به نام اسميت كه تاكنون چنين دستبردي را تجربه نكرده بود، هر يك از مرغ و جوجه ها، ۱۰ دلار ارزش داشت و سارقان حتماً براي تهيه مواد مخدر اقدام به ربودن آنها كرده اند.
اين درحالي است كه به عقيده او جوجه ها و ساير حيوانات حكم فرزند را براي آنان دارند و مراقبت از آنها از اهميت زيادي برخوردار است.
لازم به ذكر است، خانم اسميت با تعيين ۱۰۰ دلار پاداش، از تمام كساني كه در اين رابطه و يا از سارقان اطلاعاتي دارند، درخواست كمك كرد.

اختلاف ملكي چهار روستا پس از ۲۰ سال خاتمه يافت
گروه حوادث: اعضاي شوراي حل اختلاف شهر معلم كلايه موفق به حل و فصل اختلاف ۲۰ ساله چهار روستا شدند.
به گزارش اداره شوراهاي حل اختلاف استان قزوين، اين اختلاف بر سر چند قطعه زمين آبي در روستاي اوان بود كه ارديبهشت ماه امسال پرونده اي تشكيل و در شوراي حل اختلاف بخش رودبار الموت مورد رسيدگي قرار گرفت.
پس از تلاش هاي شبانه روزي اعضاي شوراي حل اختلاف رودبار الموت مالكان اراضي متقاعد به فروش زمين هاي خود شدند و در نهايت نمايندگان روستاهاي اوان، ديكين، آيين و كوشك كه حدود ۲۰ سال با هم اختلاف داشتند، با هم صلح و سازش كردند.
شايان ذكر است كه از سال ۸۳ تا كنون ۱۰۳۵ فقره پرونده در شوراي حل اختلاف بخش رودبار الموت مورد رسيدگي قرار گرفته كه از اين تعداد ۱۰۰۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |