شنبه ۱۱ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۷ - Jul 2, 2005
حمله بيمار رواني به يك پيرزن
گروه حوادث: يك بيمار رواني عصر روز پنجشنبه با ضربات چاقو يك زن مسن را كشت و خود نيز به طرز مشكوكي جان سپرد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز پنجشنبه تعداد زيادي از اهالي منطقه حصارك بر بالين جسد دلبر ۶۷ ساله ايستاده بودند. اين زن مسن با ضربات چاقو از پاي درآمده بود.
عامل جنايت منصور ۲۳ ساله نام داشت كه مدت ها بود از بيماري رواني رنج مي برد.
منصور بعد از اينكه با دردست داشتن چاقو به سوي دلبر حمله ور شد و اين زن را به قتل رساند خود نيز خون آلود بر روي زمين افتاد.
پيكر نيمه جان منصور را اهالي به بيمارستان پيامبر انتقال دادند ولي پزشكان موفق نشدند او را از مرگ نجات دهند و منصور در اثر شدت خونريزي ناشي از جراحت در ناحيه مچ دستش جان سپرد.
وقوع اين دو مرگ به اطلاع بازپرس حسيني رسيد. تحقيقات پليسي آغاز شد.
در اولين بررسي ها اين فرضيه كه منصور اقدام به خودزني كرده باشد از سوي بازپرس حسيني رد شد.
دستور انتقال جسد منصور به پزشكي قانوني صادر شد تا با انجام آزمايشات لازم طبق گفته بازپرس پرونده معلوم شود منصور خودزني كرده است و يا قرباني يك انتقام گيري شده است.
اولياءدم دلبر كه در صحنه جنايت حضور داشتند ضمن اعلام اين مطلب كه مقتوله و عامل جنايت هيچ آشنايي قبلي با يكديگر نداشتند عنوان كردند كه منصور بعد از قتل دلبر اقدام به خودزني كرده است.
به دستور بازپرس حسيني اولياءدم مقتوله در كلانتري ۱۳۸ حصارك مورد بازجويي قرار گرفتند.
تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده در دايره ۱۰ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت تا درصورت امكان وقوع جنايت از سوي افرادي كه شاهد مرگ دلبر بوده و به قصد انتقام گيري مرتكب قتل منصور شده اند واقعيت فاش شود.

از سوي شعبه ۷۶ دادگاه كيفري
حكم برادران خطا كار صادر شد
001176.jpg
گروه حوادث: دو برادر به همراه دامادشان كه مي خواستند از دختري بخاطر اغفال خواهرشان براي فرار از خانه انتقام بگيرند و او را به بياباني بردند و تحت تجاوز قرار داده بودند به حبس و ديه و شلاق محكوم شدند.
ماجراي اين انتقام عجيب با ادعاهاي تكاندهنده دختر جوان از سوي قضات دادگاه كيفري استان تهران تحت رسيدگي ويژه قرارخواهدگرفت.
بنا به اين گزارش، روز۱۶ فروردين ماه سال جاري وقتي دختر ۲۲ساله اي خانه پدري اش در حوالي كرج را ترك كرد هيچ كس نمي دانست او به همراه يكي از دوستانش طرح فرار از خانه را ريخته اند و اين دختر ديگر بازنخواهدگشت.
با ناپديد شدن دختر جوان خانواده اش به جست و جوي وي پرداختند و زماني كه اثري به دست نياوردند به پليس مراجعه كردند و خواستار رديابي دختر گمشده خود شدند.
مأموران در تحقيقات خود دريافتند كه دختر جوان مدتي پيش وقتي به خاطر عدم تفاهم از همسر عقدي اش طلاق گرفته است و در خانه پدري اش ابراز نارضايتي مي كرد ه تا اينكه به بهانه خريد و سرزدن به آشنايان خانه را ترك كرده است. با قوت گرفتن اين فرضيه كه دختر جوان از خانه فرار كرده  پليس به رديابي هاي تخصصي براي يافتن سرنخي از وي نزد دوستانش دست زد تا اينكه ۴۸ساعت بعد ردپاي اين دختر فراري در شهرك قدس به دست آمد.
ظهر روز ۱۸ فروردين ماه وقتي اعضاي خانواده دختر فراري در خيابانها مي گشتند تا اين دختر را پيدا كنند متوجه خودروي پژويي شدند كه خواهرشان به همراه دختر ديگري در صندلي عقب نشسته اند. برادران دختر فراري با تعقيب خودروي پژو توانستند آن را متوقف كنند و با پي بردن به اينكه راننده هيچ ارتباطي با دو دختر فراري ندارد و در آژانس كار مي كند خواهرشان و دوست وي را از پژو پياده كردند و به باد كتك گرفتند.
دختر فراري و دوستش كه آرايش غليظي داشتند وقتي به خانه پدري انتقال داده شدند پدر وي نيز با مشت و لگد به جان آنان افتاد سپس از پسران و دامادش خواست دوست دخترش را كه عامل اصلي فريب او بوده و سابقه فرار از خانه داشت را به پليس تحويل دهند. دو برادر و دامادشان ساعتي بعد دوست خواهرشان را به پليس مبارزه با مفاسد اجتماعي كرج تحويل دادند و قبل از اينكه بتوانند شكايتي از او طرح كنند ادعاهاي دختر جوان كه گريه
مي كرد مأموران را برآن داشت تا اين سه مرد را بازداشت كند.
اين دختر ادامه داد: همه من را مقصر مي  دانستند تصور مي كردند دخترشان را من اغفال كرده ام، پدرش مرا كتك زد و به دست دو پسر و دامادش سپرد. اين سه مرد بدون اعتنا به التماس  هايم مرا به بياباني بردند و... «با اين ادعا، دو برادر و شوهرخواهر دختر فراري تحت تحقيق گرفته شدند، آنان در بازجويي ها پذيرفتند كه به دوست خواهرشان تجاوز كرده اند و انگيزه خود را انتقام دانستند. هر سه مرد به مأموران گفتند كه خواهرشان دختر ترسويي بود و از سوي دوستش اغفال شده است و آنان از روي خشم و عصبانيت براي انتقام اين دختر را به بيابان برده اند و بعد از تجاوز به وي، اين دختر را تحويل پليس داده اند.
بنابه گزارش خبرنگار جنايي ما، دو برادر ۲۷و ۲۲ساله به همراه داماد ۳۲ساله شان و دو دختر فراري از خانه بازداشت شده اند و پرونده اين انتقام در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران از سوي ۵ قاضي تحت رسيدگي ويژه قرار گرفت.
قاضي دادگاه پس از برگزاري جلسه محاكمه برادر كوچكتر را از اتهام وارده تبرئه كرد و برادر بزرگتر را به حبس و شلاق و ديه محكوم كرد. حكم صادره براي تاييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

مشت و لگد پاسخ مرد حراف به دختر معترض در صف تلفن همگاني
001179.jpg
عكس: ايسنا
ايسنا: يك دختر ۱۸ ساله در صف تلفن همگاني مورد ضرب و شتم شديد مرد پرحرف قرار گرفت.
«مژگان» ۱۸ ساله بعد از ظهر روز چهارشنبه در حاليكه براي اطلاع دادن از وضعيت و حالش قصد تلفن فوري به مادرش را داشت در صف منتظران تلفن همگاني خيابان پيروزي ايستاد و در باجه تلفن با مردي مواجه شد كه با پرگويي امكان تلفن كردن را از سايرين گرفته بود.
در اين لحظه صبر دختر جوان پشت باجه تلفن بعد از ۲۰ دقيقه حرف زدن و پرگويي هاي مرد ۲۶ ساله به سر آمد.
دختر جوان چندين بار به مرد حراف تذكر داد و حتي از او خواهش كرد براي چند دقيقه تلفن را قطع كرده تا وي تماس فوري خود را برقرار كند.اما در اين حين مرد پرگو كه از اصرارهاي دختران جوان براي برخورداري از حقوق خود عصباني شده بود با رها كردن گوشي تلفن با مشت و لگد به جان دختر افتاد.مردم كه متوجه جيغ  و فريادهاي دختر جوان شده بودند به كمك وي شتافته و با تماس با نيروهاي پليس ۱۱۰ مرد عصباني بازداشت شد.وي در بازجويي هاي ماموران پليس مدعي شد اين دختر با نيات پليدي صورتش را به بدنه ماشين كوبانده تا از من اخاذي كند. بررسي هاي پليس درخصوص اين حادثه ادامه دارد.

در كلاله گلستان رخ داد:
سارقان پس از جعل مبلغ چك، آن را وصول مي كردند
پليس: اعضاي باندي كه اقدام به سرقت چك از داخل بانك ها مي كردند و پس از جعل مبلغ آن، مجددا از حساب ها برداشت مي كردند دركلاله دستگير شدند.
ساعت ۱۵ و ۵۰ دقيقه هفتم تيرماه فردي دريكي از بانك هاي شهرستان كلاله استان گلستان طي تماس تلفني با ۱۱۰ به دستگيري شخص جاعلي كه جهت نقد كردن چك هاي خود به بانك مراجعه كرده بود خبرداد.ماموران اداره آگاهي اين شهرستان پس از كسب خبر سريعا به محل اعزام شدند و يدالله - الف را دستگير و به كلانتري منتقل كردند.
يدالله در بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد كه به همراه فردي به نام غلام رضا - ق ساكن بابل در زمينه جعل اوراق فعاليت و همكاري مي كند.با اعترافات متهم، پليس تحقيقات خود را براي دستگيري شريك اوآغاز كرد و موفق شدند خودروي او را در سطح شهر توقيف كنند.ماموران آگاهي شهرستان كلاله در بازرسي از داخل خودرو تعداد زيادي اوراق بهادر از جمله حدود ۳۰ فقره چك از بانك هاي مختلف با اسامي گوناگون، چند دفترچه پس انداز، ۴ گواهينامه جعلي، انواع گوناگون دسته چك به همراه وسايل جعل كشف كنند.
غلامرضا متهم رديف دوم در بازجويي هاي پليسي به سرقت چك از داخل بانك ها اعتراف كرد و گفت: پس از سرقت چك ها و جعل مبلغ آن، مجددا با نام هاي مختلف از بانك برداشت مي كردند.
اين گزارش حاكي است ماموران در ادامه تحقيقات خود شخص ديگري به نام
حسين - الف را دستگير و از داخل كيف دستي او چند دفترچه پس انداز، چك هاي مختلف و نيز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان وجه نقد كشف كردند.
گفتني است، متهمان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

موتورسوار متخلف وسيله نقليه خود را به آتش كشيد
گروه حوادث: يك موتورسوار متخلف در ميان انبوه جمعيت وسيله نقليه خود را آتش زد.
بعد از ظهر چهارشنبه گذشته تعدادي مأمور راهنمايي و رانندگي در خيابان انقلاب و در نزديكي پيچ شميران اقدام به جمع آوري موتورسيكلتهاي متخلف مي كردند.
در اين ميان هنگامي كه ماموران در حال انجام وظيفه بودند، ناگهان پس از متوقف كردن يك موتورسيكلت و جلوگيري از تردد آن بعلت فرسودگي و نداشتن پلاك با برخورد شديد راكب آن مواجه شدند.
موتورسوار مذكور كه حدودا ۳۰ سال سن داشت به دنبال متوقف شدن موتورسيكلتش به شدت با مامور راهنمايي و رانندگي درگير شد و درحاليكه شهروندان شاهد سعي در خاتمه دادن به درگيري داشتند، بعلت عدم موفقيت، موتورسوار را به حال خود واگذاشتند.
موتورسوار نيز با مشاهده عدم توجه مامور راهنمايي و رانندگي به داد و فريادهايش يكباره در اقدامي جنون آميز در حاليكه به گفته شاهدان از وضعيت روحي مناسبي برخوردار نبود، بنزين را از داخل باك موتورسيكلت بيرون كشيد، و با زدن كبريت وسيله نقليه خود را آتش زد و درحاليكه با صداي بلند مردم را فرامي خواند شروع به دست زدن كرد و به تماشاي سوخته شدن وسيله نقليه اش نشست.به دنبال اين حادثه ماموران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران سريعا در محل حاضر و اقدام به خاموش كردن حريق كردند.

دو كيف قاپ حرفه اي دستگير شدند
گروه حوادث: دو كيف قاپ حرفه اي كه با كمين كردن در جلوي بانك طبق نقشه قبلي قصد سرقت پول مشتري را داشتند، با مقاومت شاكي و همكاري مردم و پليس دستگير شدند.
ماجراي دستگيري اين دو كيف قاپ حرفه اي از آنجا در دستور پليس قرار گرفته كه دو جوان با يك دستگاه موتورسيكلت با كمين كردن در جلوي بانك و شناسايي افراد پولدار قصد سرقت كيف يكي از مشتريان كه حاوي مبالغي پول بود را داشتند.
اين گزارش حاكي است، حوالي ظهر ديروز فردي كه مبلغ زيادي پول را از يكي از شعبات بانك شهرك وليعصر گرفته بود، حين خروج مورد حمله فردي قرار گرفت از آنجا كه جوان كيف قاپ با مقاومت صاحب كيف مواجه  شد قصد متواري شدن داشت، اما مالباخته با ايجاد سر و صدا اهالي دور و بر خود را ترغيب كرد كه او را در دستگيري جوان كمك كنند.
اين گزارش مي افزايد: متهم به سرقت وقتي از چند طرف با هجوم مردم رو برو شد مسير خود را به سمت همدستش كه سوار بر يك موتورسيكلت منتظر او بود منحرف كرد و با چند نفر درگير  شد و در اين ميان همدستش كه احساس خطر  مي كرد قصد فرار داشت كه چند نفر هم بر سر او ريخته با او درگير شدند در اين ميان گشت پليس وارد صحنه درگيري شده و با گرفتن اطلاعات از چند نفر هر دو سارق را دستگير  كرد.يكي از سارقان كه اظهار داشت بي سرپرست است در اعترافات خود به پليس گفت: روز قبل من با دوستم قرار گذاشتم كه امروز در جلوي اين بانك كمين كنيم.طبق نقشه دوستم در چند متري ساختمان بانك با يك دستگاه موتورسيكلت منتظر من ماند.
من به عنوان مشتري وارد بانك شدم سپس بعد از دقايقي طعمه خود را شناسايي كردم كه به محض خارج شدن از بانك به كيفش حمله ور شدم اما مقاومت مالباخته باعث شد كه من توسط مردم و پليس دستگير شوم.
گفتني است، متهمان با تشكيل پرونده اي تحويل مراجع قضايي استان شدند.

جنايت در خيابان غياثي
گروه حوادث: دو مرد جوان درپي اختلافات قبلي با يكديگر درگير شده و يكي از آنها به قتل رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز پنجشنبه ۹ خردادماه امسال از طريق ماموران كلانتري ۱۱۴ غياثي به بازپرس ويژه قتل _ حسيني _ وقوع يك فقره قتل اطلاع داده شد. پس از حضور ماموران در صحنه حادثه، بررسي هاي مقدماتي بر روي پرونده آغاز شد و مشخص گرديد، دو مرد كه مدت ها قبل با يكديگر اختلاف داشته اند، با يكديگر درگير شده و يكي از آنها ديگري را با ضربات چاقو به قتل رسانده و از محل متواري شده است.
بر پايه اين گزارش، پس از انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني با دستور بازپرس ويژه قتل، رديابي هاي مقدماتي براي دستگيري متهم آغاز شده است.

دادگاه آمريكا، پدر قاتل را به اعدام محكوم كرد
آسوشيتدپرس: دادگاه كاليفرنيا يك مرد آمريكايي را كه با شليك گلوله به چشم ۹ نفر از فرزندانش آنها را به قتل رسانده بود به مرگ محكوم كرد.
يك مرد ۵۸ ساله كاليفرنيايي به اتهام كشتن ۹ نفر از فرزندان كه برخي از آنها دختران و دختران خواهر و برادرانش بوده به مرگ محكوم شد.
بنابراين گزارش «ماركاس وسن» ۵۸ ساله كه از راه نامشروع صاحب فرزنداني شده بود قربانيان خود را كه بين فاصله سني يك تا ۲۵ ساله بودند پس از تعرض و هتك حرمت، آنها را از ناحيه چشم مورد اصابت گلوله قرار داده و كشت.
اجساد قربانيان يك جا به صورت يك تپه خون آلود در منزل «وسن» كشف شد.
تحقيقات پليس زماني شروع شد كه دو نفر از دختران خواهر وي كه قرار بود قرباني اهداف شوم و پليد او شوند با فرار از خانه به پاسگاه پليس رفته و از «وسن» شكايت كردند.
وكيل «وسن» در دادگاه بروز قتل ها را اين گونه بيان كرد كه بزرگترين دختر «وسن» با كشتن بقيه قربانيان خودكشي كرده است. اما دادگاه با استناد به مدارك موجود «وسن» را قاتل شناخته و حتي حكم حبس ابد را براي او نپذيرفتند و او را به مرگ محكوم كرد.

دانشجوي انگليسي به جرم قتل والدينش
محكوم به حبس ابد شد
آسوشيتدپرس:يك دانشجوي انگليسي كه والدينش را با ضربات چاقو و چكش به قتل رسانده بود به حبس ابد محكوم شد.
«بلاك ويل» دانشجوي جوان انگليسي والدينش را با ضربات چكش و چاقو كشت و تمام موجودي كارت اعتباري آنها را سرقت كرد.
بنابراين گزارش، اين جوان كه به تازگي دوران دبيرستان خود را با بالاترين نمرات سپري كرده و وارد دانشگاه شده بود، چندي پيش والدين ۷۳ و ۶۱ ساله اش را در روستايي واقع در جنوب غرب «انگليس» با ضربات چكش و چاقو به قتل رساند.
وي با تخليه مبلغ ۵۴ هزار دلار از كارت اعتباري آنها همراه نامزدش به «آمريكا» رفته و چند روزي را در هتل «كاخ» در نيويورك سپري كرده است.
جسد اين زوج چندي بعد غرق در خون در منزل مسكوني آنها كشف و پليس ليورپول «برايان بلاكرويل» را به اتهام قتل دستگير كرد.
«برايان» در دادگاهي كه در« ليورپول» تشكيل شد مجرم شناخته شده و به حبس ابد محكوم شد.

كشف جسد زن ژاپني در صندوق عقب اتومبيل تصادفي
ديلي يوميوري :جسد يك زن ژاپني در صندوق عقب يك اتومبيل تصادفي در بزرگراهي كشف شد ، در اين حادثه رانندگي يك مرد و كودك سه ساله جان باخته بودند.
جسد يك زن ۲۸ ساله ژاپني در حالي كه چند روز از مرگش مي  گذشت در صندوق عقب يك اتومبيل تصادفي در يك بزرگراه كشف شد.
بنابراين گزارش، اين اتومبيل كه راننده آن فردي ۳۲ ساله بود همراه پسربچه سه ساله اش مدت دو روز بدون هدف و مقصد در بزرگراه در حال رانندگي بوده و روز گذشته دچار تصادف رانندگي شده و سرنشينان آن در دم جان باختند.
پس از حضور پليس در محل و بررسي ماجرا، جسد جوان يك زن كه احتمال مي رود چند روز گذشته بر اثر خفگي كشته شده باشد در صندوق عقب اين اتومبيل كشف شد.
در بررسي هاي بعدي مشخص شد اين سه نفر اعضاي يك خانواده بوده و مرد اين خانواده چند روز اخير دچار مشكل مالي در شركت خود شده بود و احتمال دارد انگيزه او از قتل همسرش به گونه اي مربوط به اين موضوع شود.بررسي هاي پليس همچنان ادامه دارد.

قتل در پي اختلافات خانوادگي
پليس: اختلافات خانوادگي بين دو طايفه در شهرستان اسلام آباد غرب منجر به كشته شدن پيرمرد ۵۰ ساله شد.
ماموران انتظامي پاسگاه شيان شهرستان اسلام آباد غرب، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه روز گذشته پس از اطلاع از نزاع ميان دو خانواده در روستاي شيان، به محل اعزام شدند.
آنها با عزيمت به محل متوجه شدند مرد ۵۰ ساله اي به نام اسفنديار - الف با ضربات چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده است.
با گزارش موضوع اين جنايت به بازپرس ويژه دادسراي جنايي و حضور وي در محل، تحقيق در اين زمينه آغاز شد.
با مشخص شدن هويت طرفين درگير، ماموران عاملان قتل به نام هاي مسعود- الف و بهمن - الف را دستگير كردند.
يكي از متهمان در تحقيقات به بازپرس جنايي گفت: مدتي است بر سر مسائل خانوادگي با خانواده اسفنديار اختلاف داشتيم تا اينكه شب حادثه بر سر مسائلي من و پسرم با اسفنديار و دو پسرش درگير شديم.
وقتي درگيري بالا گرفت در يك حركت اسفنديار را با ضربات چاقو زخمي كرديم اما او به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
گفتني است، متهمان راهي زندان شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |