شنبه ۱۱ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۷ - Jul 2, 2005
جام حذفي باشگاههاي كشور- ابومسلم، يك تيم واقعي از خراسان است
صبا باتري بازي مربيان را برد
001245.jpg
خبرنگار همشهري: جام حذفي به مرحله نيمه نهايي رسيد. چهار تيم استقلال اهواز و فجر سپاسي شيراز از قبل خود را به اين مرحله رسانده بودند. ابومسلم نيز با پيروزي در مقابل پيكان توانست به عنوان يكي از چهار مدعي اين جام خود را مطرح كند. ابومسلم حركت خوبي را آغاز كرده است. تيمي با اين پتانسيل نياز به حمايت مسئولين استان بزرگ خراسان دارد.
شرايط ابومسلم چون تيمهاي خوزستان يا فارس و اصفهان نيست. استان خراسان است و يك تيم به نام ابومسلم كه تمام استعدادهايش در اين تيم متمركز شده است. اين تيم قادر است به مكانهاي بهتري در فوتبال كشور و جام حذفي دست يابد. ابومسلم روز گذشته طي يك بازي دشوار و سخت پيكان را با يك گل مغلوب كرد تا آرزوهاي اين تيم را در جام حذفي نيز بر باد دهد.
پيكان خوب آغاز كرد و با اشتهاي بسيار و حركت هاي طولي سعي كرد تا خود را به دروازه ابومسلم نزديك كند، اما دفاع ابومسلم هرگز اجازه نداد مهاجمان با انگيزه پيكان به گل برسند.
ابومسلم طي چند حمله پراكنده دفاع پيكان را مورد ارزيابي قرار داد و سرانجام توسط محمد سلسالي در دقيقه ۴۵ به گل پيروزي دست يافت. ابومسلم با اداره بازي در نيمه دوم و تعقيب توپ در زمين حريف و بسط بازي در عرض زمين توپ و بازي را در اختيار گرفت.
تلاش پيكان با وجود دو بازيكن اخراجي (سرآباداني و سرآسيابي) راه به جايي نبرد و با وجود تمام شايستگي با جام حذفي وداع گفت و چه افسوس. در ورزشگاه درخشان صباباتري و مجيد جلالي دست به كار بزرگي زدند و تيم خوش تركيب و آماده  پاس را با چهار گل شكست دادند.
اين بازي كه به جنگ مربيان تبديل شده بود، مجيد جلالي را به عنوان برنده معرفي كرد و دنيزلي با تمام تجربيات و دانشي كه داشت مغلوب برنامه هاي كامپيوتري و حساب شده مجيد جلالي شد. جلالي با اين پيروزي يكي از سنگرهاي از دست رفته خود را بازپس گرفت. او اعتبار خود را دوباره به خود سنجاق كرد تا ثابت كند در زمان خروج از پاس توانمنديهايش در نطفه خفه شده است.
پاس بازي را با احتياط آغاز كرد، عدم ارتباط صحيح خط دفاع با خط مياني، ناهماهنگي مهاجمان با بازيكنان بازيساز خود و غرور بيش از حدي كه در حركات پاسي ها نمايان بود باعث شد تا صبا باتري با درايت كاپيتان خود علي دايي نقطه سست قلب دفاع پاس را هدف قرار دهد و از همانجا به دروازه پاس نزديك شود.صباباتري با گل سهراب بختياري زاده پيش افتاد. گل مدافع سرحال صباباتري نشان از تاكتيك آزادي بود كه جلالي برگزيده بود. پاس در شوك فرو رفت، اما صباباتري قدر اين گل را ندانست و كمي عقب كشيد.
صباباتري دو بار از سمت چپ داخلي خود ضعف نشان داد و سرانجام نيز ايمان رزاقي موفق شد گل تساوي را بزند. بازي تساوي نگراني پاس را كمتر كرد، اما زماني كه حميد ابراهيمي داخل محوطه جريمه پاس شد و با ضربه  زيبايي گل دوم را زد، برتري هاي صبا باتري مشهود شد. ايمان رزاقي يكبار ديگر به داد پاس رسيد و با گل دوم خود بازي را مساوي كرد، حالا نوبت دفاع و هافبكهاي پاس بود كه بازي را در منطقه خود با حفظ توپ بدست  آورند كه چنين نشد. علي دايي كاپيتان صباباتري در پي ضعف دفاعي پاس دو ضربه پنالتي خود را گل كرد و موفق شد صباباتري را در اين بازي بزرگ به پيروزي چهار بر دو برساند.
اين شكست هشداري جدي براي پاس بود تا پيله غرور را از دور خود جمع كند و به فكر بازي در باشگاههاي آسيا  باشد، با اين پيروزي زيبا صباباتري حالا بايد با جلالي به ديدار استقلال اهواز برود و ابومسلم نيز با فجر سپاسي بازي كند.

۱۸ بازيكن در اردوي تيم واليبال جوانان ايران
خبرنگار همشهري:مرحله  پنجم  اردوي  آمادگي  تيم  واليبال  جوانان  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني  اين  رشته  از روز يكشنبه  دوازدهم  تير در سالن  واليبال  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  داير مي شود.مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  زير ۲۱ سال  جهان  در روزهاي  ۱۵ تا ۲۳ مردادماه  در هندوستان  برگزار خواهد شد.از ميان  ۱۹ بازيكن  دعوت  شده  به  مرحله  چهارم ، تنها يك  بازيكن  به  نام  رضا خداپرست  به  مرحله  پنجم  دعوت  نشده  است .
در اين  اردوي  ۱۲ روزه  هجده  بازيكن  دعوت  شده  زير نظر ست  كوويچ  مربي  اهل  صربستان  و مونته نگرو و ديگر مربيان  مربوطه  تمرينات  خود را پي مي گيرند.اسامي  دعوت شدگان  به  اردو عبارت  است  از: پاسورها: سعيد معروف ، بهزاد به نژاد، سعيد عسگريان
 ليبرو: عبدالرضا عليزاده ، شاهين  مفيدي ، عباس  همت  رفيع  
بازيكنان  سرعتي : سيدمحمد موسوي ، جواد محمدنژادي ، عادل  غلامي ، ، مهدي  رنجبر.
بازيكنان  قدرتي : حمزه  زريني ، وحيد صادقي ، محسن  رازقي ، مرتضي صالحي ، آرش  صادقياني 
قطر پاسور: محمد سليماني ، محمدمحمد كاظم ، منصور زادون

دو پيروزي براي تيم ملي بسكتبال ايران در بيروت
خبرنگار همشهري: تيم ملي بسكتبال ايران با دو پيروزي در بازيهاي غرب آسيا شب گذشته در بيروت به مصاف لبنان ميزبان رقابت ها رفته است. تيم ايران ابتدا در پيكاري حساس برابر اردن حريف هميشگي اش به برتري ۸۷ بر ۷۶ رسيد و سپس موفق به شكست عراق با نتيجه ۹۶ بر ۶۳ شد. در دو بازي قبلي ايران كامراني، اسلامي و آفاق در زمره بهترين هاي تيم ايران بودند. بازي با لبنان در حقيقت تعيين كننده قهرمان اين دوره از بازيهاست. تيم ايران كه با مشكلات غذا و هتل روبرو بود با تلاش رضا مشحون و نوربخش با تغيير مكان و بهبود وضعيت غذايي هم اكنون شرايط خوب دارد. تيم ايران امروز به مصاف يمن ضعيف ترين تيم اين دوره از مسابقات خواهد رفت.

پيروزي پرسپوليس بر استقلال در فوتسال
خبرنگار همشهري:در ادامه  رقابتهاي  فوتسال  باشگاههاي  برتر ايران ، عصر جمعه  يك  ديدار درتهران  برگزار شد كه  طي  آن تيم  پيروزي  تهران  برابر استقلال ، همتاي  تهراني خود به  برتري  دست  يافت .
دراين  مسابقه  پرگل  كه  از ديدارهاي  معوقه  هفته  دهم  محسوب  مي شد، تيم پيروزي  موفق  شد با نتيجه  ۴ بر ۳ از سد حريف  خود عبور كند.گل هاي  تيم  پيروزي  را محسن  زارعي ، مجتبي  آهنگران  (۲ گل ) و عبدالله نژاد به  ثمر رساندند.تيم  استقلال  تهران  نيز توسط محمد هاشم  زاده  ( ۲ گل ) و شاهرخ  پيرتن  به گلهاي  خود دست  يافت .اين  ديدار در سالن  ۱۲ هزار نفري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزارشد.

بزرگداشت پيشكسوتان استقلال در ديدار با سائوپائولو
001242.jpg
تيم  فوتبال  استقلال  تهران  در ديداري  دوستانه  برابر مهمان  خود تيم  منتخب ايالت  سائو پائولوي  برزيل  با نتيجه  ۲ بر ۱ بازي  را واگذار كرد.
در اين  ديدار كه  عصر پنجشنبه  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار شد، ابتدا تيم  استقلال  تهران  بدنبال  شوت  از راه  دور علي  نيكبخت  واحدي  در دقيقه  ۶۴ از حريف  خود پيش  افتاد، اما تيم  منتخب  ايالت  سائوپائولو در دقايق  ۷۰ و ۸۰ بازي  با گلهاي  لويس  و كارلينوس  موفق  شد ميزبان  خود را شكست  دهد.
مسابقه  ديروز را محمود رفيعي  به  كمك  مرتضي  كريمي  و داود رفعتي  قضاوت كرد و غلامرضا جباري  هم  به  عنوان  داور چهارم  در ورزشگاه  حاضر بود.اين  مسابقه  به  دليل  تجليل  از پيشكسوتان  تيم  استقلال  ترتيب  يافته  بود كه در ابتداي  مسابقه  با حضور جعفر مختاري  فر و عباس  سرخاب ، تيم  ميزبان  در۱۵ دقيقه  با گلهاي  فرزاد مجيدي  در دقيقه  ۳ و مهدي  امير آبادي  در دقيقه  ۹ از حريف  خود پيش  بود كه  پس  از مراسم  تجليل  از پيشكسوتان  استقلال ، مسابقه مجددا با ياران  اصلي  تيم  مهمان  ادامه  يافت  و نتيجه  ۲ بر صفر منتفي  اعلام شد.كانون حمايت از پيشكسوتان و بازيكنان استقلال در اولين حركت خود توانست از عنايت جانانپور، كامبيز جمالي، جعفر مختاري فر و عباس سرخاب قدرداني كند.اين كانون با حضور منصور پورحيدري، پرويز ابوطالب، جواد قراب، هادي نراقي، بهتاش فريبا و شهرام وزيري شكل گرفته است كه اساسنامه آن در حال تدوين و به زودي مكان و مديريت هاي آن اعلام خواهد شد.

هانوفر با هاشميان چشم به جام يوفا دارد
مجله  فوتبال  كيكر چاپ  آلمان  نوشت : وحيد هاشميان  مهاجم ايراني  باشگاه  هانوفر كسب  جواز صعود به  رقابت هاي  جام  اتحاديه  باشگاههاي اروپا طي  فصل  آينده  را سرلوحه  اهداف  خود قرار داده  است .
وي  كه  قرار است  در نوك  حمله  تيم هانوفر زوج  توماس  برداريچ  مهاجم  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  باشد، در مصاحبه هايش  اعلام  كرده  كه  تيم  هانوفر از پتانسيل  زيادي  براي  صعود به  جام  يوفابرخوردار است .
باشگاه  هانوفربراي  حضورقدرتمند درفصل  آينده  شماري  از بهترين  بازيكنان بوندسليگا را به  عضويت  گرفته  است .

بارسلونا و رونالدينهو
001239.jpg
فوق  ستاره  باشگاه  بارسلوناي  اسپانيا رونالدينهو روز پنجشنبه  تصديق كرد هنوز هيچ  تصميمي درمورد پيشنهاد جديد اين  باشگاه  مبني  بر تمديدقراردادش  تا سال  ۲۰۱۴ نگرفته  است .كاپيتان  ۲۵ ساله  تيم  فوتبال  برزيل اظهارداشت : هنوز سه  سال  از قرارداد فعلي ام  باقي مانده  و از وضعيتم  راضي هستم .درحال  حاضر به  هيچ  چيز ديگري  فكر نمي كنم  و خيالم  بابت  آينده  راحت است .
طبق  گزارش  مطبوعات  اسپانيا، باشگاه  بارسلونا خواهان  تمديد قراردادرونالدينهو به  مدت  پنج  سال  و افزودن  اين  تبصره  است  كه  چهارسال  به چهارسال  قابل  تمديد باشد.
وي  در پاسخ  به  سئوالي  درمورد احتمال  بازي  در ليگ  يونان  كنار دوست خود ريوالدو گفت : در فوتبال  هر اتفاقي  ممكن  است  و هيچ  چيزي  را نمي شودغيرممكن  دانست .
هافبك  باشگاه  بارسلونا براي  شركت  در مراسم  قرعه كشي  رقابت هاي  ليگ باشگاهي  يونان  در فصل  آينده  به  آتن  سفر كرده  و طبق  شنيده ها ۳۰۰ هزار يورواز اين  بابت  دريافت  كرده  است .

كار جوانان در مسابقه هاي جهاني سخت شد
گروه ورزشي: سرپرست  تيم  كشتي  آزاد جوانان  ايران  مي گويد: كاروان  كشتي  جوانان  ايران  به منظور شركت  در پيكارهاي  كشتي  آزاد و فرنگي  قهرماني  جوانان  جهان  در سال ۲۰۰۵ در ليتواني ، در نخستين  ساعات  بامداد روز دوشنبه  ۱۳ تير ماه  عازم اين  كشور خواهد شد.سرهنگ  محمد انصاري  با اشاره به  تغيير به  وجود آمده  در زمان  اعزام  جوانان  كشتي  ايران  به  ليتواني  اظهار داشت : در ابتدا تصميم  بر اين  بود كه  تيم  كشتي  آزاد جوانان  ايران  ديروزبه  ليتواني  اعزام  شود اما به  دليل  آن كه  سفارت  ليتواني  درتركيه ، ويزاي  اعضاي  هيات  ايراني  را از روز سوم  ماه  جولاي  ( ۱۲ تير ماه) براي  ۹ روز صادر كرده  است ، به  ناچار تغييري  در زمان  اعزام  بوجود آمد.
انصاري  گفت : خوشبختانه  در فرودگاه  مسكو توقف  زيادي  نخواهيم  داشت  اما زماني  وارد شهر ويلنيوس  خواهيم  شد كه  تا زمان  وزن  كشي  چهار وزن  نخست رقابتهاي  كشتي  آزاد فقط چهار - پنج  ساعت  فرصت  خواهيم  داشت  كه  همين  مساله كار ما را تا حدودي  سخت  خواهد كرد.

هندبال نوجوانان آسيا
ايران جواز صعود به مسابقات جهاني را گرفت
خبرنگار همشهري: تيم هندبال نوجوانان ايران با راهيابي به ديدار پاياني نخستين دوره مسابقات نوجوانان آسيا (انتخابي جهان) موفقيت هاي دو سال گذشته اين رشته را تداوم بخشيد. تيم نوجوانان ايران عصر روز پنج شنبه در شهر بانكوك اين بار بحرين را با شكست ۳۷ بر ۳۳ روبه رو ساخت. تيم ايران با اين پيروزي توانست ضمن گرفتن جواز سهميه مسابقات جهاني قطر راهي فينال شود. حريف ايران در بازي پاياني كره جنوبي است. تيمي كه يك بار در دور مقدماتي با حساب ۳۴ بر ۳۳ مغلوب تيم ايران شد.كره اي ها در نيمه نهايي ۳۲ بر ۳۰ ژاپن را شكست دادند. بدين ترتيب امروز دو تيم ايران و كره براي بازي پاياني و بحرين و ژاپن براي انجام بازي رده بندي مقابل هم خواهند ايستاد.

امروز آغاز اردوي تيم واليبال دانشجويان ايران
مرحله سوم اردوي آمادگي تيم واليبال دانشجويان ايران با دعوت از ۱۵ بازيكن از روز شنبه (يازدهم تيرماه) در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تهران داير مي شود.تيم واليبال دانشجويان ايران خود را براي شركت در بازي هاي ورزشي دانشجويان جهان كه در روزهاي ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه در شهر ازمير تركيه برگزار مي شود، آماده مي كند.اسامي دعوت شدگان به اردو عبارت است از: بهرام جعفرپور، مرتضي شياري، غلامرضا مؤمني مقدم، اميرحسين معززي خواه، ميكائيل تاجر، فرهاد كاوه آهنگران، سعيد عسگريان، روح الله صالحي، مهرداد سلطاني، عليرضا رحماني، امين معمري، كاوه مهدوي، اميد حبيبي، احمد فتح، حسين مقدم راد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |