دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۰ - Jul 18, 2005
خط اول منوريل تهران: اكباتان_صادقيه
تغيير مسير قطار هوايي با هدف حفظ نماي ميدان آزادي
براساس مصوبه شوراي شهر فقط آپارتمان هايي كه تا ۳۰ درصد مراحل ساخت آنها انجام شده باشد قابل پيش فروش هستند
002454.jpg
گروه شهري: اجراي پروژه منوريل در مسير صادقيه _ آزادي با سرمايه گذاري بالغ بر ۴۰ ميليارد تومان تسريع مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پايان يكصد و شصتمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: در اين جلسه مديرعامل شركت سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران گزارشي از نحوه جذب سرمايه و پيشرفت كار پروژه ارايه داد و قرار شد بررسي لازم درخصوص تعيين سرمايه گذار داخلي يا خارجي براي مشاركت در اين پروژه و رسيدن به نتيجه قطعي صورت گيرد تا بتوان هرچه سريعتر عمليات اجرايي منوريل صادقيه _ آزادي را آغاز و در اجراي آن تسريع كرد.
وي افزود: باتوجه به اينكه اين پروژه نيازمند سرمايه گذاري فراواني است تصميم گيري در اين باره به عهده شركت سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران گذاشته شده است.
رئيس شوراي شهر گفت: سرمايه گذاران داخلي و خارجي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري احداث پروژه منوريل اعلام كرده اند كه پس از بررسي ها سرمايه گذار پروژه مشخص خواهد شد. چمران خاطرنشان كرد كه برآورد اوليه براي احداث پروژه منوريل در خط صادقيه_ آزادي حدود ۵۵ ميليارد تومان است كه قرار بود ۲۰ ميليارد تومان آن ازطريق فروش آپارتمان هايي كه در كنار اين پروژه احداث مي شود تامين گردد.
چمران افزود: از آنجا كه پيش فروش آپارتمان ها داراي ويژگي ها و ضوابطي است، مقرر شد سرمايه مورد نياز براي احداث اين پروژه از طريق شركت سرمايه گذاري و پس از احداث ۳۰ درصد آپارتمان ها با پيش فروش آنها آغاز شود.
رئيس شوراي شهر گفت: مطابق قرارداد، شركت سرمايه گذاري بايد از مشاور خارجي استفاده كند و در همين راستا برخي شركت هاي آلماني براي اين منظور اعلام آمادگي كرده اند. به گفته وي قرار بود مسير ۶ كيلومتري احداث منوريل صادقيه تا آزادي به فرودگاه مهرآباد متصل شود كه با توجه به جابجايي اين فرودگاه مقرر شد مطالعات مربوط به ادامه خط انجام شود.
چمران افزود: در حال  حاضر، مشاور پروژه مشغول مطالعه بر روي ادامه اين خط از آزادي تا اكباتان است.وي در پاسخ به سئوالي درباره اظهارات مطرح شده مبني بر مشكلات احتمالي اجراي اين پروژه براي برج آزادي نيز گفت: مقرر شده است كه خط منوريل از مقابل برج آزادي عبور نكند و باتوجه به تغيير مسير به برج آزادي نمي رسد كه بخواهد آن را در معرض خطر قرار دهد.
مهندس چمران همچنين در پاسخ به سئوالي درباره مشكلات حقوقي مطرح شده و ارجاع پرونده منوريل به سازمان بازرسي كل كشور نيز گفت: اين مشكل از سوي شوراي عالي ترافيك مطرح شده، ولي از نظر ما شوراي عالي ترافيك، به عنوان شوراي عالي هماهنگي ترافيك كل كشور است و صرفاً بايد درخصوص پروژه هاي بزرگ نظر دهد نه درخصوص پروژه هاي كوچك و يا پروژه منوريل كه ۶ كيلومتر بيشتر نيست.
انتخاب شهردار از مجموعه مديريت شهري
رئيس شوراي شهر درخصوص انتخاب شهردار جديد تهران نيز گفت: در جلسه امروز درباره انتخاب شهردار نيز بحث و گفت وگو شد ولي به نتيجه قطعي و مشخصي نرسيد.
مهندس چمران افزود: براي انتخاب شهردار نمي توان ريسك كرده و از افراد ناآشنا به امور شهرداري استفاده كنيم به همين دليل در حال حاضر بررسي ها بيشتر روي اعضاي شوراي شهر و معاونين شهرداري صورت مي گيرد.
رئيس شوراي شهر در عين حال با استقبال از پيشنهادهاي مردمي دراين باره گفت: احتمال انتخاب شهردار تهران از ميان پيشنهادهاي مردمي نيز وجود دارد.
چمران همچنين با رد برخي گمانه زني ها د ر اين باره گفت: ما هنوز به هيچ فردي پيشنهاد تصدي شهرداري و يا پيشنهاد ارائه برنامه را نداده ايم، زيرا برنامه ها مشخص است و شهردار جديد براي تثبيت و اجراي آنها انتخاب مي شود.
مهندس چمران در پاسخ به سئوالي درباره پيشنهاد اخير دكتر احمدي نژاد رئيس  جمهور منتخب مبني بر تشكيل حوزه معاونت شهرداري و شوراها در دولت آينده گفت: تشكيل اين معاونت قانوني است زيرا در حال حاضر سازمان شهرداري ها و معاونت امور اجتماعي و شوراها در وزارت كشور وجود دارد و فقط بايد به رياست جمهوري منتقل شود.
وي در عين حال گفت: بهتر است شوراها به دولت متصل نباشند ولي از آنجا كه شورا نهاد نوپايي است بايد تحت حمايت قرار گيرد.
چمران افزود: بهتر است شورا به عنوان نهادي قانونگذار همچون مجلس باشد.
چمران همچنين خاطرنشان كرد كه در جلسه روز يكشنبه موضوع نحوه محاسبه و تعيين ميزان عوارض حذف راه پله، نورگير و ديوارها از تراكم زيربنا نيز در دستور كار قرار داشت كه با توجه به مشكلات و اعتراض هاي مربوط به نحوه محاسبه و دريافت عوارض مربوط به آنها قرار شد اين موضوع در كميسيون معماري و شهرسازي بررسي و پس از كارشناسي در صحن شوراي شهر مطرح شود.

در مراسم افتتاح ايستگاه آتش نشاني با حضور سرپرست شهرداري اعلام شد:
مأموران آتش نشاني در روزهاي تعطيل در
پارك هاي جنگلي مستقر مي شوند
گروه شهري: ديروز با حضور دكتر علي سعيدلو سرپرست شهرداري تهران شصت و يكمين ايستگاه آتش نشاني تهران در منطقه اقدسيه با اعتباري حدود ۴ ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
در همين مراسم معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرد كه ماموران و تجهيزات آتش نشاني در ايام تعطيل در پارك هاي جنگلي تهران مستقر مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما، چون منطقه يك به دليل وجود باغات، سفارتخانه ها، مراكز حساس سياسي، آموزشي، تجاري و مسكوني از موقعيت حساسي برخوردار است بنابراين احداث يك ايستگاه اصلي و مادر در اين منطقه از ضروريات به شمار مي رفت.
در مراسم بهره برداري از ايستگاه شماره ۶۱ اقدسيه مهندس محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران از احداث ۱۲ ايستگاه جديد تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: براين اساس تا پايان امسال تعداد ايستگاه هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني به ۸۸ و تا پايان سال ۸۵ جمعا به ۱۱۵ ايستگاه خواهد رسيد؛ به طوري كه تا دهه فجر امسال هر ۱۵ روز شاهد افتتاح يك ايستگاه آتش نشاني در شهر تهران خواهيم بود.
به گفته محمدي زاده تا پايان سال ۸۵ به ازاي هر ۷۰ هزار تهراني يك ايستگاه آتش نشاني وجود خواهد داشت و به زودي چندين خودروي ويژه خدمات رساني و اطفاي حريق جنگلها كه از توانايي حركت در شيب هاي تند و ميان درختان برخوردار هستند، خريداري خواهد شد. وي ارزش هر يك از اين خودروها را ۱۰ ميليون تومان اعلام كرد و افزود: علاوه بر اين، نيروهاي آتش نشاني در پاركهاي جنگلي چيتگر، سرخه حصار، گردنه قوچك و شيان در ساعات و روزهاي پرازدحام مستقر خواهند شد.

استانداردسازي مصالح ساختماني
002445.jpg
خبرگزاري فارس: رئيس كميته ايمني شوراي شهر تهران از بررسي طرح استاندارد سازي مصالح ساختماني مورد استفاده در شهر تهران توسط اين كميته خبر داد. حمزه شكيب با اشاره به مصرف بالاي مصالح ساختماني در شهر تهران، درخصوص ضرورت بررسي و ارائه طرح استانداردسازي مصالح ساختماني در شهر تهران گفت:مصالح ساختماني با كيفيت، يكي از عوامل مهم و موثر در ساخت و ساز مقاوم و استاندارد است. وي وزارت صنايع را مسئول كنترل كيفيت توليد مصالح دانست و تصريح كرد: متاسفانه مصالح موجود در بازار از استاندارد برخوردار نيستند و شوراي شهر تهران فراتر از حيطه وظايف خود به منظور ساماندهي وضع موجود در حال ريشه يابي و آسيب شناسي آفت هاي موجود براي توليد مصالح استاندارد است.

ساخت پل مكانيزه بر روي آزادراه تهران _ كرج
002442.jpg
نصب پل هوائي مكانيزه بر روي آزادراه تهران _ كرج از سوي شهرداري منطقه ۲۲ آغاز شد.
مژده جو - معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه ۲۲ افزود: اين پل كه روبروي شهرك پيكانشهر احداث
مي شود ، اكنون به مرحله اجراي فوندانسيون رسيده است.
وي با تأكيد بر اينكه با راه اندازي اين پل ، زيرگذر اين اتوبان در اين محل كه براي انتقال آب پيش بيني شده است. براي تردد عابرين بسته خواهد شد، گفت: نصب اين پل كه پنج متر ارتفاع و طول عرشه اي نزديك به چهل متر خواهد داشت ، نياز به هماهنگي با پليس راه براي مسدود كردن چند ساعته اتوبان خواهد داشت.

وضعيت ذخيره آب تهران
002457.jpg
مدير روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران اعلام كرد: با توجه به گرماي هوا و بالارفتن ميزان مصرف آب، شهر تهران از نظر ذخيره آب در وضع بحراني قرار دارد.خسرو رفيعي گفت: هرچند ميزان بارندگي و نزولات جوي در سال جاري از وضعيت مناسبي برخوردار بود ولي بر خلاف تصور عموم مردم، با توجه به گرماي هوا و بالارفتن ميزان مصرف آب، شهر تهران از نظر ذخيره آب در وضع بحراني قرار دارد. وي با بيان اينكه ميزان آب مصرفي تهران ۳ ميليون متر مكعب است، اظهار داشت: ظرفيت كل مخازن آب تهران حدود ۲ميليون مترمكعب است كه در صورت بروز مشكل در آبرساني به تهران كمتر از ۲۴ ساعت آب در لوله هاي اين شهر جريان خواهد داشت.

راه اندازي دفتر ارتباطات مردمي شهرداري در شرق تهران
002451.jpg
مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران اعلام كرد: دفتر ارتباطات مردمي شهرداري منطقه با هدف بهينه سازي و تقويت ارتباط مديريت شهري با شهروندان راه اندازي شد.
حميد نيكومنش گفت: دفتر ارتباطات مردمي كه در محل ساختمان مركزي شهرداري منطقه راه اندازي شده و به تدريج در نواحي سه گانه نيز راه اندازي مي شود، اطلاعات موردنياز شهروندان توسط كارشناسان ارايه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: درصد قابل توجهي از مراجعات شهروندان به شهرداري، صرفاً اخذ اطلاعات اوليه در زمينه ساخت و ساز است، از اين  رو ضمن تهيه و توزيع بروشورهاي مربوطه، شهروندان از تازه ترين مقررات شهري برخوردار مي شوند.
وي ضرورت تقويت ارتباط سريع مديريت شهري با شهروندان را ضروري خواند و افزود: افزون بر دفتر ارتباطات مردمي، سيستم تلفن گوياي اين شهرداري با شماره تلفن ۷۹۰۹۲۹۳ راه اندازي شده است و شهروندان مي توانند از اين طريق، نظرات خود را در امور شهري ارايه و يا براي ملاقات با شهردار ، تعيين وقت كنند.

ديدار سرپرست شهرداري با ساكنان منطقه ۳ تهران
سرپرست شهرداري تهران به همراه اعضاي شوراي اسلامي شهر، روز پنج شنبه ضمن حضور در منطقه ۳ شهرداري تهران، از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه ۳ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با سرپرست و معاونان شهرداري تهران، روزهاي دوشنبه و سه شنبه مركز ارتباطات مردمي شهرداري تهران واقع در ضلع جنوبي پارك شهر خيابان بهشت جنب درب ورودي دفتر مركز ارتباطات مردمي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۵۶۳۵۵۴۵ و ۵۶۳۸۸۴۲ تماس بگيرند.
بنابراين گزارش ملاقات عمومي سرپرست و معاونان شهرداري تهران در روز پنجشنبه هفته جاري شامل ساكنان منطقه ۳ خواهد بود و شهرونداني مي توانند در اين برنامه حضور پيدا كنند كه طي روزهاي اعلام شده از طريق مركز ارتباطات مردمي ثبت نام كرده باشند.

طرح مكمل مبارزه با حيوانات موذي آغاز شد
002448.jpg
مديرعامل  شركت  ساماندهي  صنايع  و مشاغل  شهرداري  تهران  با بيان  اين  كه واحدهاي  صنفي  متخلف  در رعايت  بهداشت  محيط، پلمب  مي شوند، از صدور يكهزار و۴۷۰ اخطاريه  براي  واحدهاي  صنفي  متخلف  تهران  طي  هفته  گذشته  خبر داد.
علي  محمدنژاد افزود: شهرداري  تهران  ازهفته  گذشته  و همزمان  با آغاز طرح  مكمل  مبارزه  با موش  به  شدت  با واحدهاي صنفي  متخلف  به خصوص  ميوه فروشي ها و واحدهاي  توليدي  برخورد مي كند.
وي  گفت : مهمترين  عامل  تكثير موش  در شهر تهران ، دفع  و جمع آوري  ناصحيح زباله  است  و شهرداري  تهران  تذكرات  جدي  به  ميوه  و تره بار فروشي ها و ديگر صنوف  داده  است  و در صورت  بي اعتنايي ، اين  صنوف  تعطيل  مي شوند.
وي  تأكيد كرد: شهرداري  مبلغ  هنگفتي  را براي  كنترل  تكثير موش  و مبارزه باآن  هزينه  كرده است  واجازه  تضييع  حقوق  شهروندي  توسط مغازه داران  رانمي دهد.
به گفته  محمدنژاد، يكي از منابع  غذايي  موش ، توسط واحدهاي  صنفي  كه زباله هاي  خود را در انهار مي ريزند، تامين  مي شود و شهرداري ، طبق  بند ۲۰ ماده  ۵۵قانون  شهرداري ها، نسبت  به  تعطيلي  اين  واحدهاي  صنفي  متخلف ، اقدام  خواهد كرد.
وي  با اشاره  به  استقرار ۱۱۰ پايگاه  در مناطق  مختلف  تهران  درچارچوب  طرح تكميلي  مبارزه  با موش  گفت : هزينه  مرحله  نخست  اجراي  اين طرح  دو ميلياردريال  پيش  بيني  شده  كه  اين  رقم  جدا از هزينه  خريد سموم  است .
مدير عامل  شركت  ساماندهي  صنايع  و مشاغل  شهرداري  تهران  افزود: در اين طرح  براي  نخستين  بار، تشكل هاي  مردمي زيست  محيطي  در قالب  ۴۵ تشكل ، شهرداري تهران  را در امر مبارزه  با موش با رويكرد حفظ محيط زيست  ياري  مي دهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |