سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۱ - Jul 19, 2005
سياسي
Front Page

ديدار نخست وزير عراق با مقام معظم رهبري
002586.jpg
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديروز در ديدار آقاي ابراهيم جعفري نخست وزير عراق و هيات همراه، ضمن ابراز خرسندي از تشكيل دولتي برخاسته از مردم در عراق، آقاي ابراهيم جعفري را شخصيتي صالح، متدين و متفكر خواندند و تصريح كردند: اولويت اساسي براي جمهوري اسلامي ايران، عراقي مستقل، يكپارچه و برخوردار از امنيت و رفاه است.
ايشان در اين ديدار كه در مشهد مقدس انجام شد، ملت عراق را برادر واقعي ملت ايران دانستند و با تاكيد بر اين كه مردم عراق در دوران جنگ تحميلي نيز از اقدامات رژيم بعث منزجر بودند، افزودند: سرنگوني صدام به همان اندازه كه براي مردم عراق خوشحال كننده بود، براي مردم ايران نيز خرسندكننده بود.
مقام معظم رهبري با اشاره به اين كه عراق جديد دشمناني دارد كه مخالف امنيت و پيشرفت اين كشور هستند، خاطرنشان كردند: اراده اي وجود دارد كه مي خواهد با حوادث تلخ و ترورهاي كور مانع از برقراري ثبات در عراق شود و به احتمال زياد صهيونيست ها در طراحي اين قضايا دست دارند، اما ملت و دولت عراق با توجه به ثروت هاي طبيعي و انساني خود مي توانند با همت و عزم راسخ، عراق را آنچنان كه شايسته است بسازند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حضور نظاميان آمريكايي در عراق را موجب زحمت و آزار براي مردم عراق و منطقه دانستند و تاكيد كردند: عراق جديد در دنياي اسلام طرفداران زيادي دارد و ملت هاي مسلمان و بسياري از دولت هاي اسلامي از اقدام هاي آمريكا در عراق ناخرسند هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، قانون اساسي را مهم ترين مساله  پيش روي عراق برشمردند و افزودند: ملت عراق نشان داده است كه خواستار قانون اساسي بر محوريت اسلام است و اميد است نمايندگان ملت عراق در مجلس ملي نيز با تدوين چنين قانون اساسي موجبات احياي مجدد جايگاه رفيع عراق در دنياي اسلام را فراهم كنند.
ايشان با تاكيد بر لزوم هوشياري مردم و دولت عراق در قبال توطئه ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني خاطرنشان كردند: مردم عراق اعم از شيعه و سني بايد در كنار هم و با همدلي براي ساختن عراق تلاش نمايند و تلاش هاي استكباري و استعماري براي ايجاد اختلاف را خنثي نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين لزوم توجه دولت جديد عراق به مساله  فلسطين را يادآور شدند و افزودند: به رغم تلاش آمريكايي ها، فلسطين به عنوان مساله  محوري دنياي اسلام باقي خواهد ماند و جا دارد دولت عراق با حمايت از ملت فلسطين و آرمان هاي اين ملت مظلوم، تشخص خود را در دنياي اسلام نشان دهد.
در اين ديدار كه آقاي عارف معاون اول رييس جمهور نيز حضور داشت، آقاي ابراهيم جعفري نخست وزير عراق با اظهار خرسندي فراوان از سفر به ايران و ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي، از امام خميني (ره) به عنوان رمز پيروزي انقلاب اسلامي ياد كرد و افزود: ما اميدواريم با اين ديدار صفحه  سياهي كه صدام در روابط عراق و ايران به وجود آورده بود برطرف شود و افق جديدي در تاريخ روابط دو ملت برادر ايران و عراق گشوده شود.
وي با قدرداني از كمك ها و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت عراق در مقاطع سخت و بحراني، مهم ترين اولويت دولت جديد عراق را بازسازي امور زيربنايي، حل مشكلات اقتصادي و خدمات رساني به مردم عنوان كرد و گفت: در اين سفر با توجه به حضور تعداد زيادي از اعضاي كابينه و مذاكرات خوبي كه با مقامات ايراني انجام گرفته، اميد است سطح همكاري هاي دو كشور در ابعاد مختلف ارتقاء يابد.
نخست وزير عراق همچنين با تشريح آخرين وضعيت اين كشور، روند برگزاري انتخابات اخير و تشكيل دولت جديد را بسيار خوب توصيف كرد و افزود: در خصوص تدوين قانون اساسي عراق نيز اميدواريم روند خوبي طي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مشكلات امنيتي كنوني در عراق و ترورها و انفجارهاي اخير، با حمايت عوامل خارجي سازماندهي مي شوند، گفت: به رغم تمام اين توطئه ها، روند اقدامات امنيتي خوب است و تلاش هاي زيادي براي مقابله با اين ناامني ها در حال انجام است.

در پايان ديدار هيأت عراقي از تهران اعلام شد
ايران و عراق ۵ كميته مشترك كاري تشكيل دادند
002595.jpg
مهر: ابراهيم الجعفري نخست وزير عراق تاكيد كرد كه دولت متبوعش براي ساختن كشوري آباد، آزاد و مستقل در منطقه، به همكاري جمهوري اسلامي ايران نيازمند است.
الجعفري كه در راس هياتي بلندپايه از مقامات سياسي و اقتصادي كشور عراق به ايران سفر كرده بود، در پايان سفر رسمي خود در مصاحبه اي مطبوعاتي ضمن قدرداني از مهمان نوازي مردم و مسئولين كشورمان، هدف از سفرش به ايران را تقويت روابط سياسي و اقتصادي دوجانبه بين دو كشور دانست.
نخست وزير عراق در ادامه با اشاره به حضور تعدادي از وزراي دولت كشورش در ايران گفت: علت حضور وزيران مختلف وجود زمينه هاي مشترك فراوان ميان دو كشور است و در اين سفر سعي خواهيم كرد با رايزني هاي مختلف، سطح همكاري هاي دو كشور را ارتقا بخشيم.
وي از تشكيل پنج كميته كاري در اين سفر خبر داد و اضافه كرد: كميته هاي سياسي، بازسازي، مبارزه با تروريسم، همكاري هاي اقتصادي و بازرگاني براي دست يافتن به همكاري هاي مشترك و امضاي تفاهم نامه ها از جمله اين كميته هاست.
وي تروريسم را يك پديده شوم و مضر توصيف كرد و گفت: تروريسم نه فقط براي ايران و عراق، بلكه براي همه جهان خطرناك است و ما سعي كرديم با امضاي تفاهم نامه ها و افزايش سطح همكاري هاي خود، به سرعت جلوي اين پديده را بگيريم.
گفتني است، پس از مصاحبه مطبوعاتي نخست وزير عراق، وي مورد بدرقه رسمي معاون اول رييس جمهور كشورمان قرار گرفت و با هيات همراه، تهران را به مقصد مشهد ترك كرد.
ابراز اميدواري خرازي
براي برگزاري عادلانه دادگاه صدام
مهر: نخست وزير عراق گفت: دولت عراق اميدوار است در چارچوب رايزني هاي جاري بتوانيم در تمامي زمينه هاي موجود توافق و ساز و كار همكاري ها را در بخش هاي مورد علاقه طراحي و ساماندهي نماييم.
دكتر خرازي، وزير امور خارجه كشورمان با آقاي ابراهيم الجعفري نخست وزير عراق ديدار و پيرامون مسائل مورد علاقه و راه هاي تحكيم روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.
ابراهيم الجعفري، با اشاره به عمق روابط تاريخي و جغرافيايي دو كشور عراق و ايران گفت: دولت عراق اميدوار است در چارچوب رايزني هاي جاري بتوانيم در تمامي زمينه هاي موجود و توافق ساز و كار همكاري ها را در بخش هاي مورد علاقه طراحي و ساماندهي نماييم.
دكتر خرازي با توجه به مناسبات دو كشور در دوره جديد اظهار داشت: راهبرد همكاري و حمايت از دولت عراق يك سياست اساسي براي دولت جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود و جمهوري اسلامي ايران با عزم جدي و اهتمام خاص آمادگي دارد زمينه هاي همكاري هاي دوجانبه را در بخش هاي انرژي و تجارت، ارتباطات و تبادل فراورده هاي نفتي، تبادل زوار و تورهاي توريستي و فعال ساختن پيمانكاران ايراني به منظور مشاركت در طرح هاي بازسازي و عمراني از طريق كمكهاي بين المللي را محقق سازد. وزير خارجه كشورمان با تبيين مشكلات و مسائل كه دو ملت ايران و عراق از طريق سياست هاي ظالمانه صدام متحمل شده اند ابراز اميدواري كرد كه دولت عراق بتواند با برگزاري محاكمه عادلانه صدام و ديگر رهبران بعثي نسبت به تسكين آلام مردم دو كشور و ديگر كشورهاي منطقه اقدام نمايد.
ايران از يك عراق آزاد و مردم سالار
حمايت مي كند
محمدرضا عارف معاون اول رئيس جمهور تأكيد كرد: سياست راهبردي ايران حمايت از يك عراق آزاد و مردم سالار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس محمدرضا عارف معاون اول رئيس جمهور امروز دوشنبه در پايان سفر سه روزه نخست وزير عراق و هيات همراه به تهران در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به سؤالي تأكيد كرد: بعد از روند استقرار آرامش در عراق و سقوط صدام، ايران همكاري هاي فراواني را با عراق انجام داده و اينك نيز تمامي تجربيات خود را در اختيار اين كشور قرار مي دهد.
عارف با ابراز اميدواري نسبت به تداوم روند حاكميت دموكراسي در كشور عراق تصريح كرد: اميدواريم براساس قانون اساسي عراق مردم اين كشور بتوانند دولت منتخب خود را انتخاب كنند.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مشكلات فراوان دولت عراق گفت: اسناد خوبي در تهران بررسي شد كه زمينه ساز توسعه همكاري ها خواهد بود و اميدواريم به زودي در اين زمينه به تفاهم برسيم.
عارف تأكيد كرد: در زمينه صنعتي ميان عراق و هفت شركت صنعتي ايران در خصوص سرمايه گذاري مشترك مذاكراتي صورت گرفت و اسنادي نيز به امضا رسيد.
وي گفت: در خصوص برق و افزايش ظرفيت هاي صدور برق به عراق و همچنين توسعه نيروگاه ها در عراق مذاكراتي ميان مسئولان ذيربط دو كشور صورت گرفت و اسنادي نيز امضا شد.

اتحاديه اروپا در انتظار همكاري با دولت جديد ايران است
ايرنا: «جك استراو» وزير امور خارجه انگليس ديروز با بيان اين كه اتحاديه اروپا در انتظار همكاري با دولت رئيس جمهوري منتخب ايران است، افزود كه اين اتحاديه پيشنهادهاي خود در زمينه پرونده هسته اي را در پايان ماه ژوئيه و يا اوايل ماه اوت (اواسط مرداد ماه) به جمهوري اسلامي ايران ارائه مي كند. استراو در آستانه برگزاري نشست عادي شوراي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در بروكسل، به خبرنگاران گفت كه وزيران ياد شده گزارش موجود در مورد وضع كنوني پرونده ايران را مورد بررسي قرار مي دهند. استراو ادامه داد كه در پي مذاكرات انجام شده در ماه مه در ژنو، سه كشور انگليس، آلمان و فرانسه كه به ايي يو- ي۳ معروفند و همچنين خاوير سولانا نماينده عالي اتحاديه اروپا در حال حاضر سرگرم تدارك مجموعه پيشنهادهايي براي ارائه به ايراني ها هستند. وزير امور خارجه انگليس كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد، همچنين گفت: اين مرحله اي است كه در حال حاضر در آن به سر مي بريم. استراو ادامه داد: ما به همان گونه كه با دولت آقاي خاتمي همكاري مي كنيم، آشكارا چشم به راه همكاري با دولت جديد آقاي احمدي نژاد نيز هستيم.

در ديدار ابراهيم جعفري مطرح شد :
تأكيد احمدي نژاد بر آمادگي ايران
در تأمين امنيت و بازسازي عراق
002589.jpg
ايسنا: رئيس جمهور منتخب ملت ايران، روز دوشنبه، ابراهيم جعفري نخست وزير عراق و هيات عاليرتبه همراه وي را كه براي انجام يك ديدار رسمي به تهران سفر كرده است، به حضور پذيرفت.دكتر احمدي نژاد در اين ديدار به مشتركات عميق مذهبي، فرهنگي و تمدن تاريخي دو كشور اشاره كرد و گفت: نورافشاني و جاذبه  معنوي بقاع متبركه ائمه معصومين (ع) در عراق، دل هاي مشتاق و شيفته همه آزاديخواهان، مسلمانان و به طور خاص ملت ايران را به سوي خود مي كشاند و اينك با حذف رژيم ديكتاتور صدام در عراق، مرز دو كشور به مرز دوستي و برادري تبديل شده است و دو ملت بايد در عرصه هاي مختلف با يكديگر به تعامل و همكاري نزديك و صميمانه بپردازند و رفت و آمدها براي زيارت اماكن مقدسه به سهولت انجام شود.رئيس جمهور منتخب، نقش مرجعيت ديني و دولت عراق را در تحكيم همبستگي ملي و ايجاد ثبات و امنيت در اين كشور بسيار مهم و تعيين كننده خواند و ابراز اميدواري كرد كه با تصويب قانون اساسي عراق و اعمال حاكميت اراده  مردم، زمينه براي استقرار آرامش و امنيت در زندگي مردم مظلوم اين كشور فراهم شود.وي اقدامات خشونت آميز و تروريستي را به نفع دشمنان اسلام و بهانه اي براي تهاجم به مسلمانان دانست و افزود: كساني كه در پي تسلط بر منابع منطقه هستند، براي دستيابي به اهداف سياسي خود از جمله هجمه به اسلام و مسلمانان، تروريسم را به وجود آورده اند و از آن بهره برداري مي كنند كه حمايت سلطه طلبان از گروهك تروريستي منافقين را مي توان نشانه بارز اين روش و منش استكباري دانست.
رئيس جمهور منتخب آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري با دولت ابراهيم جعفري جهت تامين امنيت و ايجاد ثبات و هم چنين بازسازي اين كشور همسايه مورد تأكيد قرار داد و گسترش ارتباطات بازرگاني، اتصال راه آهن بصره به خرمشهر، احداث خط لوله نفت بصره به آبادان و نيز برقراري خط هوايي تهران - بغداد را به نفع دو كشور دانست.
احمدي نژاد موضع دولت آينده  ايران را در ارتباط با عراق تحكيم مناسبات دوستانه و توسعه روابط در همه  زمينه ها عنوان و تأكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران آماده است تا توانمندي هاي تخصصي خود را در ارتباط با مسكن و شهرسازي و مديريت شهري در اختيار عراق قرار دهد.
وي هم چنين تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان پرچمدار مردم سالاري ديني در جهان از روند مردم سالاري در عراق بسيار خوشحال و خرسند است.در اين ديدار ابراهيم جعفري، نخست وزير عراق طي سخناني، انتخاب احمدي نژاد را به رياست جمهوري اسلامي ايران، ثمره  حاكميت اراده  ملت ايران دانست و ابراز اميدواري كرد كه روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف گسترش يابد.
وي گزارشي از آخرين تحولات كشورش را ارايه كرد و طي آن يادآور شد كه اقدامات تروريستي در عراق با هدف جلوگيري از به نتيجه رسيدن تجربه  جديد سياسي اين كشور صورت مي گيرد.
نخست وزير عراق هم چنين تبادل چند موافقتنامه و يادداشت تفاهم در زمينه هاي صنعتي، انرژي، اقتصادي و جهانگردي را نشان دهنده  تمايل دو كشور به توسعه  روابط فيمابين دانست و ابراز اميدواري كرد كه با اجرايي شدن اين موافقتنامه ها به زودي همكاري هاي دو جانبه گسترش يابد.

تأكيد رؤساي جمهور ايران و توگو بر ارتقاي روابط دوجانبه
002592.jpg
مهر: سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران و فائوره ناسيبه در جمع خبرنگاران بر علاقمندي دو كشور ايران و توگو در ارتقاي روابط دو جانبه و همكاري هاي مشترك تاكيد كردند.رئيس جمهور توگو، پس از مراسم استقبال رسمي در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران گفت: مراتب قدرداني و سپاسگزاري خود، دولت و ملت توگو را از جمهوري اسلامي ايران به علت دعوت به ايران ابراز مي كنم.
وي اعلام كرد: در اين سفرقرار است پروژه هاي زيادي بين ايران و توگو مورد بررسي قرارگيرد كه تاسيس دومين دانشگاه، و همچنين مقوله هايي مانند تحقيقات، كشاورزي و بهره گيري از پتانسيل هاي موجود، محور مذاكرات ما است.
رئيس جمهور توگو با بيان اينكه استقلال اقتصادي مهمتر از استقلال سياسي است افزود: ما نيز مانند ملت ايران به دنبال خود كفايي و استقلال در عرصه اقتصاد هم پاي استقلال سياسي هستيم.
سيد محمد خاتمي نيز در جمع خبرنگاران؛ سفر رئيس جمهور توگو به كشورمان را نقطه عطفي در تاريخ روابط دو كشور توصيف كرد و گفت: توگو كشوري با ثبات و مهم در غرب آفريقاست كه هم توسعه و هم دموكراسي را با يكديگر تجربه مي كند و به دنبال ارتقاي علم و اقتصاد در اين كشور است.
خاتمي با بيان اينكه روابط ميان ايران و توگو بر اساس احترام متقابل و تقويت پايه هاي حكومت مردمي و پيشرفت دو كشور خواهد بود افزود: اهداف و تهديدات مشترك، ايران و توگو را به هم نزديكتر كرده است.
رئيس جمهور؛ تقويت آموزش، تحقيقات ، صنعت ، كشاورزي و اقتصاد را از محورهاي مهمي دانست كه مي تواند در همكاري هاي دو جانبه مورد توجه قرار بگيرد.
فائوره اسوزيمنا ناسيبه رئيس جمهوري توگو و هيات همراه صبح روز گذشته با حضور در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي با نثار تاج گل نسبت به مقام شامخ حضرت امام خميني(ره) اداي احترام كردند.

وزير كشور: تردد اتباع ايران و عراق
با ضوابط قانوني تسهيل مي شود
ايرنا: عبدالواحد موسوي  لاري ، وزير كشور در ديدار با خانم  سهيله  عبدالجعفر وزير امور مهاجرين  عراق  گفت  كه  بناي  ايران  آن است  كه  رفت  و آمد اتباع  دوكشور با ضوابط قانوني  و شرايط رسمي تسهيل  شود.
به  گزارش  روابط عمومي  وزارت  كشور، موسوي  لاري  گفت  كه  جمهوري  اسلامي  ايران  در مناسبات  فيمابين  خود با دولت  مردمي  عراق  خواهان  سربلندي  ملت  آن كشور است .
وي  بهبود شرايط اعطاي  ويزا، مدارك  تحصيلي  فرزندان  پناهندگان  و حل  و فصل  اسناد مربوط به  اموال  و احوال  شخصيه  آنان ، در پايان  دادن  به  وضعيت پناهندگي  شان  را مهم  خواند.
موسوي  لاري  بازگشت  داوطلبانه  مهاجرين  عراقي  و تردد مجدد آنها با گذرنامه هاي  قانوني  را از مهم ترين  اقدامات  براي  ساماندهي  امور پناهندگان  ذكر كرد.
وزير كشور توجه  به  مشكلات  مهاجرين  عراقي  را دغدغه  جمهوري  اسلامي  دانست  و ابراز اميدواري  كرد كه  در چارچوب  روابط رسمي  دو كشور وضعيت  پناهندگان  عراقي  از شكل  فعلي  خارج  شود و آنها به  كشور خود بازگردند.
سهيله  عبدالجعفر وزير امور مهاجرين  عراقي  نيز با يادآوري  كمك ها و مساعدت هاي  جمهوري  اسلامي  ايران  به  كشور همسايه  خود در روزهاي  سخت  و بحراني  عراق ، از دولت  و ملت  ايران  قدرداني  كرد.
وي  با بيان  اينكه  صدام  در دوران  حكومتش ، مردم  هر دو كشور ايران  و عراق  را مورد تهاجم  ظالمانه  خود قرار داد ابراز اميدواري  كرد كه  روابط دو دولت  و ملت  در شرايط جديد همچنان  رو به  پيشرفت  و توسعه  حركت  كند.

هاشمي رفسنجاني:
اروپائيها در مسائل هسته اي واقع بين باشند
فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مذاكرات هسته اي ميان جمهوري اسلامي ايران و اروپا، تأكيد كرد: انتظار داريم اروپاييها در مسائل هسته اي واقع بينانه و بر اساس مقررات جهاني عمل كنند.
هاشمي رفسنجاني روز گذشته در ديدار سفير جديد كشور پرتغال، گسترش روابط دو كشور بر اساس تامين منافع متقابل را خواستار شد.
وي افزود: تأكيد بر حق ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تبديل به مسئله مهمي در روابط ايران و اروپا شده است و فضاي كلي مناسبات ايران با اروپا در همه ابعاد بستگي به حل مناسب اين موضوع دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اقتصاد رقابتي را مبناي روابط اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي غربي عنوان كرد و گفت: با جهت گيري كلان اقتصادي در جمهوري اسلامي ايران، فضا براي حضور بيشتر بخش خصوصي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي ديگر فراهم است و ايران مي تواند در سطح بالاتري در تجارت جهاني فعال باشد.
سفير كشور پرتغال نيز در اين ديدار با اشاره به پيشينه گسترده روابط دو كشور، گفت: اميدوارم جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا با تقويت روابط خود زمينه گسترده تري را ايجاد كنند.

حجت الاسلام حسن خميني:
بايد تلاش كنيم تا دولت جديد در اجراي شعارهايش موفق باشد
ايسنا: دبيركل و اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي عصر روز يك شنبه با حضور در دفتر امام خميني(ره) واقع در جماران با حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني ديدار كردند.
در اين ديدار كه به مناسبت چهلمين سالگرد شهداي حزب مؤتلفه انجام شد، نوه امام ضمن خوشامدگويي به حاضرين طي سخناني به بحث معنويت در جهان معاصر اشاره كرد و افزود: در دنياي كنوني گرايش به معنويت گسترش يافته است و اين امر در اقصي نقاط جهان حتي در محيطهايي كه سابقه ضد مذهبي بوده، به وضوح به چشم مي آيد.سيدحسن خميني اظهار داشت: همانطور كه به التقاط سياسي حساس هستيم بايد در مقابل التقاط مذهبي هم از خود واكنش نشان دهيم.
فرزند يادگار امام تصريح كرد: بعضي افراد و جريانات هستند كه با سوء استفاده از عواطف مذهبي مردم به دين ضربه مي زنند و اين حركت آرام آرام به سمت تغيير مبلغان دين در جامعه در حال حركت است و اين خطر بسيار بزرگي است كه اصل دين را تهديد مي كند.
فرزند يادگار امام در بخش ديگري از سخنان خود به همكاري و همياري همه مسئولان با رئيس جمهور منتخب اشاره كرد و گفت: امروز كه دولت جديد سر كار آمده همه بايد تلاش كنيم تا بتواند در اجراي شعارهايش موفق باشد و جامعه را به سوي پيشرفت بيشتر رهنمون سازد.وي با يادآوري زحمات دولت هاي قبل به خصوص حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، اظهار داشت: بي انصافي است كه از فعاليت ها و پيشرفت هاي چشمگيري كه توسط دولتمردان گذشته صورت گرفته تقدير نشود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |