سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۱ - Jul 19, 2005
كيسه هاي كوكائين عامل مرگ دو تانزانيايي در ايران
گروه حوادث: با مرگ مشكوك يك تبعه تانزانيا در بيمارستان سينا، پليس به اطلاعات جديدي در خصوص پخش مواد مخدر در كشور دست يافت.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۷ و۴۵ دقيقه روز يكشنبه مأموران كلانتري ۱۰۹ اطلاع پيدا كردند كه مرد جوان ۲۹ ساله اي تبعه كشور تانزانيا در بيمارستان سينا به طرز مشكوكي جان سپرده است. مأموران خود را به محل رساندند. متوفي راني نام داشت. مراتب به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. به دستور بازپرس پرونده پزشكان بيمارستان سينا به دليل حساسيت موضوع بررسي دقيق تري را براي يافتن علت مرگ «راني» آغاز كردند. بعد از بررسي منطقه گردن متوفي معلوم شد نامبرده در اثر تركيدن يك كيسه كوكائين از مجموع كيسه هايي كه با يك رشته نخ نازك به طريق حرفه اي در بدن وي جاسازي شده بود جان سپرده است.
همراه وي كه او نيز فردي تانزانيايي بود بازداشت شد. در بررسي بدني از همراه «راني» معلوم شد در بدن وي نيز مواد مخدر از نوع كوكائين  جاسازي شده است. به دستور بازپرس پرونده جسد راني به پزشكي قانوني انتقال يافت و همراه وي نيز در بيمارستان بستري شد تا كوكائين جاسازي شده در بدنش خارج شود.
به گفته بازپرس اصغرزاده فروردين ماه سال جاري نيز خبر مرگ مشكوك يك تبعه تانزانيايي كه در ميدان بهارستان به طور ناگهاني بر روي زمين افتاده و جان سپرده بود به بازپرس كشيك ويژه قتل آن زمان اطلاع داده شد. با اين كه متوفي از ناحيه سر به علت اصابت با زمين دچار خونريزي شده بود ولي پزشكان مركز پزشكي قانوني كشور علت مرگ وي را نيز تركيدن كيسه حاوي كوكائين در بدنش اعلام كردند.
بازپرس اصغرزاده ضمن اعلام اين خبر افزود: «شايد وقت آن باشد كه مأموران انتظامي دقت بيشتري بر روي حضور اتباع تانزانيايي در كشور انجام دهند تا با مشغول شدن علت اصلي حضور اين افراد در كشور ايران از پخش مواد مخدر جلوگيري شود.»
بررسي هاي تكميلي در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

امجد بي گناه شناخته شد
گروه حوادث: دادگاه امور جنايي تهران امجد ايراني مقيم ابوظبي متهم به آمريت در قتل يك زن كارمند را بي گناه شناخت.
در اين پرونده بر اساس اعلام پليس بين الملل ابوظبي(امارات متحده عربي) «طالب» و «هاشم» كه هر دو تبعه ايران بودند به قتل عمدي خانم «آريتا» معروف به «ناديه» متهم شده و تحت تعقيب قرار گرفتند.
اين متهمان در تهران توسط ماموران اداره آگاهي دستگير و ضمن اعتراف به ارتكاب قتل به شرح جزئيات قتل و نحوه مشاركت در اين جنايت اقرار كردند اما در جلسه بازپرسي منكر ارتكاب قتل شدند.
بعد از اين ماجرا، با توجه به محتويات پرونده و مدارك ارسالي پليس بين الملل از جهت جنبه عمومي جرم ، با توجه به ايراني بودن متهم و اتهام انتسابي به نامبردگان، قرار مجرميت آنها محرز اعلام شد و سرانجام قرار مجرميت براي آنها صادر و اعلام شد.
طبق راي دادگاه اتهام « امجد» داير بر آمريت قتل عمدي آريتا، صرف نظر از انكار متهمان اصلي پرونده در جلسه اخير بازپرسي مبني بر دخالت او، با توجه به انكار مصرانه و فقدان ادله اثباتي، قرار منع تعقيب وي صادر و اعلام شد.
امجد در مورد اين پرونده مي گويد: من مدير يك شركت كامپيوتري در دبي هستم. در روز۲۹/۸/۸۲ يكي از كارمندان شركت به نام آريتا بنا به دلايل نامعلومي در محل كار خود حاضر نشد. بعد از دو روز بي اطلاعي فقدان او را به پليس دبي اعلام كردم.
بعد از۱۰ روز پليس خبر داد كه اين خانم به دليل نامعلومي به قتل رسيده است. تحقيقات وسيع در دبي توسط پليس انجام شد. آنها از كليه كارمندان شركت و خود من تحقيق كردند اما به اين خاطر كه دليل كافي در اختيار نداشتند براي من حكم برائت صادر كردند. تا اينكه در بهمن ماه ۱۳۸۳ يكي از كارمندان اخراجي ام به اتهام قتل آريتا در تهران دستگير شد. او كه به خاطر مسايل مالي اخراج شده بود، از روي لجاجت و به قصد انتقام جويي، مرا به عنوان آمريت در قتل مقتوله معرفي كرد.
پس از مراجعه من به اداره آگاهي، تحقيقات همه جانبه اي در مراحل بازجويي و بازپرسي صورت گرفت كه همچنين پس از مواجهه حضوري ام با متهمان، آنها اعلام كردند كه به خاطر لجبازي و انتقام گيري شخصي و به جهت اينكه اخراج شده بوديم، اين اعترافات كذب را عنوان نموده اند.
بازپرس شعبه هفتم به لحاظ فقر دليل، قرار منع پيگرد مرا صادركرد كه پس از تبادل با داديار اظهار نظر سرانجام قرار صادره از سوي دادگاه ۱۱۵۷ كيفري به مرحله قطعيت رسيد .
گفتني است قرار صادره از سوي داديار اظهار نظر دادسرا مورد اعتراض قرار مي گيرد كه در نهايت حكم صادره در دادگاه شعبه ۱۱۵۷ دادگاه عمومي تهران مورد بررسي قرار مي گيرد و دادگاه مجدداً راي صادره از سوي بازپرس شعبه هفتم مبني بر قرار منع تعقيب « امجد» را مورد تاييد قرار مي دهد. در حكم صادره آمده است:
اينك دادگاه صرف نظر از اقدامات انجام شده توسط محاكم قضايي كشور امارات متحده عربي كه نهايتاً به علت عدم كفايت دلايل مطرح شده اقامه دعوي كيفري عليه آقاي امجد را بي مورد اعلام نموده اند (گواهي صادره از دادگستري دبي به شماره ۳۱۰ مورخ ۲۰۰۴/۵/۱۸ در صفحه ۹۰ پرونده) نظر به اينكه به جز اظهارات هاشم و طالب مبني بر اينكه به تحريك امجد مرتكب قتل خانم آريتا گرديده اند، دليل ديگري بر توجه اتهام به مشاراليه وجود ندارد و از طرفي در تحقيقات بعمل آمده بعدي متهمان اعلام نموده اند به خاطر لجبازي با امجد اين مطالب را عنوان نموده اند و ارتكاب قتل را نيز منكر مي گردند .
صرف نظر از اينكه اظهارات متهمان عليه يكديگر را نمي توان به عنوان دليل بر مجرميت ديگري محسوب نمود، بنابراين به لحاظ جميع جهات فوق، دادگاه با تاييد نظريه بازپرس محترم شعبه هفتم دادسراي ناحيه بيست وهفتم تهران مبني بر صدور قرار منع تعقيب، در خصوص امجد حل اختلاف مي نمايد. نظريه دادگاه مستنداً به ماده سه قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب با اصلاحات بعدي قطعي است.

پليس آمريكا يك روز پس از سانحه رانندگي
جسد دو كودك را پيدا كرد
آسوشيتدپرس: پليس آمريكا ديروز در ايالت آلاباما جسد دو كودك را پيدا كرد.
بر اساس اين گزارش، دو روز پيش خودروي حامل اين دو كودك به همراه مادرشان در رودخانه كاهابا سقوط كرد. گروه امداد پس از اطلاع از وقوع حادثه، خود را به محل رسانده و مادر اين كودك را نجات دادند، اما نتوانستند دو كودك را پيدا كنند. مادر مصدوم به بيمارستان انتقال يافت و تحت مداوا قرار گرفت، اما ماموران با تلاش مستمر خود توانستند ديروز جسد اين دو كودك ۵ ساله و ۱۸ ماهه را دورتر از محل حادثه پيدا كنند.
هنوز علت بروز اين سانحه مشخص نشده و ماموران در حال پيگيري هستند. گفتني است، با وقوع توفان دنيس آب رودخانه بالا آمده و عمق بيشتر پيدا كرده بود.

قتل داماد توسط پدر زن
002535.jpg
گروه حوادث: مردي كه به اتهام قتل دامادش بازداشت شده بود، صبح ديروز لب به اعتراف گشود و تنها انگيزه خود از وقوع حادثه را دريافت مهريه دخترش عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده كه عصر روز شنبه به همراه دخترش آزيتا در حين انتقال جسد به خارج از شهر تهران توسط پليس شناسايي و دستگير شدند، صبح ديروز نزد بازپرس حسيني درباره نحوه وقوع حادثه چنين گفت: دخترم حدود
۵/۱ سال قبل با صفر آشنا شد و با هم قرار ازدواج گذاشتند. در اين مدت دخترم خيلي عذاب كشيد زيرا از شروع زندگي شان با يكديگر اختلاف داشتند. در اين  مدت من چندين بار از شهرستان به تهران آمدم و آنها را آشتي دادم، اما اين اختلافات دامنه بيشتري گرفت تا اين كه روز حادثه، وقتي تازه به خانه دخترم رسيده بودم، دامادم با آزيتا درگير شد و همين امر باعث عصبانيت من شد. زماني كه دامادم، آزيتا را كتك زد ديگر نتوانستم خود را كنترل كنم و به طرفش حمله ور شده، او را خفه كردم.
بر پايه اين گزارش، آزيتا با تأييد صحبت هاي پدرش عنوان كرد، اظهارات اوليه ما كذب بود.
بازپرس حسيني با شنيدن صحبت هاي پدر و دختر جوان دستور بازداشت آنها را صادر كرد تا نظريه پزشكي قانوني در خصوص علت اصلي مرگ اعلام شود.

خروج مترو تهران- كرج از ريل
002538.jpg
گروه حوادث: قطار مترو شهري تهران- كرج، صبح ديروز به دليل درست عمل نكردن سوزن از ريل خارج شد.
به گزارش خبرنگار ما اين حادثه كه ساعت ۷ صبح ديروز در ايستگاه گلشهر اتفاق افتاد، خوشبختانه هيچ گونه خسارت جاني بر جا نگذاشت.
روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران در خصوص بروز اين حادثه به خبرنگار ما گفت: ساعت ۷ صبح ديروز زماني كه لوكوموتيوران در ايستگاه گلشهر مسافرگيري مي كند و قصد تعويض ريل را داشته است، زماني كه در حال شانت روي يكي از سوزن هاي ايستگاه بود به دليل مناسب عمل نكردن سوزن از ريل خارج شد.پس از اين اتفاق بلافاصله اكيپ هاي فني- مهندسي در محل حضور يافتند و به بررسي صحنه پرداختند. همچنين نيروهاي امداد و نجات نيز با حضور در ايستگاه گلشهر اقدام به كمك رساني كردند. در اين اتفاق، براي هيچ يك از مسافران واگن اول كه مخصوص بانوان است، مشكل خاصي پديد نيامد و همگي مسافران با سلامت از قطار بر روي سكو انتقال يافتند.

قاتل ۸۴ ساله بازداشت شد
آسوشيتدپرس: مرد ۸۴ ساله اي كه اعتراف كرده بود همسر خود را كه مبتلا به بيماري آلزايمر بوده به قتل رسانده است، از سوي قاضي دادگاه عالي ايالات متحده به تحمل حبس محكوم شد.
ويليلم والاك ۸۴ ساله روز گذشته به اتهام قتل عمد به ۱۰ سال حبس محكوم شد. البته با توجه به سن بالاي متهم وي پس از گذراندن يك سال از دوران حبسش مي تواند تقاضاي تجديد نظر كند. به گفته بازپرس تحقيق پرونده متهم در سال ۲۰۰۴ يك كيسه پلاستيكي را بر سر همسر بيمارش كشيده و او را خفه كرده است. وي پس از به قتل رساندن همسرش، خودكشي مي كند كه با دخالت پليس از مرگ حتمي نجات مي يابد.
قاضي پرونده با بي رحم خواندن نحوه قتل مقتوله اعلام كرد كه متهم بايد جزاي عمل خود را ببيند. وكيل مدافع متهم در دادگاه همواره سعي كرد كه اتهام موكلش را از قتل عمد به قتل از روي ترحم كاهش دهد.

خانه تكاني پرده از راز يك جنايت برداشت
آسوشيتدپرس: مردي كه متهم به قتل يك زن بود روز گذشته پس از آن كه از همسرش خواست تا خانه محل سكونت شان را مرتب كند، به جرم قتل عمد بازداشت شد. همسر اين مرد هنگامي كه قصد مرتب كردن وسايل را داشت ناگهان با تكه هاي اجساد يك زن روبه رو شد.
همسر كنت كارپنتر بلافاصله پس از مشاهده تكه هاي اجساد با پليس تماس گرفته و آنها را در جريان قرار داد. پليس پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني اعلام كرد كه جسد فوق متعلق به اديت پن ۵۵ ساله است كه در ماه فوريه ناپديد شده بود.
در حال حاضر پليس كنت را به اتهام قتل عمد بازداشت كرده است.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده، كنت روز حادثه پس از آن كه متوجه شد مقتوله به نامزد سابقش كمك كرده تا عليه وي دادخواستي را تسليم دادگاه كند، عصباني شده و با نيرنگ او را به منزل خود مي آورد. زماني كه مقتوله با كنت روبه رو مي شود، كنت او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جنازه اش را به آتش مي كشد. پيش از اين نيز كنت زماني كه به اتهام ديگري بازداشت شده بود براي همسرش از زندان نامه اي فرستاد و از وي خواسته بود تا بالشتي را كه در اتاق خوابشان پنهان كرده از بين ببرد. البته اين نامه هرگز به دست همسر كنت نرسيده بود. قرار است حكم نهايي متهم ظرف چند روز آينده اعلام شود.

مرگ راننده كاميون در اتوبان بابايي
گروه حوادث: واژگوني يك دستگاه كاميون در اتوبان شهيد بابايي باعث مرگ و مصدوميت دو تن از سرنشينان آن شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني ساعت ۳۰/۳ صبح ديروز يك دستگاه كاميون ۱۸ چرخ كه از غرب به شرق اتوبان شهيد بابايي در حال ورود به مسير خروجي ميدان استخر بود به دلايل نامعلومي در كنار جاده واژگون شد.
شدت اين حادثه به حدي بود كه راننده و سرنشين آن در داخل كابين جلو اين خودرو سنگين محبوس شدند و كاميون كاملاً در هم ريخت.
با اطلاع موضوع به سازمان آتش نشاني نيروهاي ايستگاه ۵۷ و اكيپ امداد و نجات ۱۰ اين سازمان با حضور در محل حادثه و جابه جايي كاميون تريلي با جسد راننده آن به نام سعيد
(۳۵ ساله) و پيكر نيمه جان و مجروح شاگرد وي به نام محمد (۲۵ ساله) روبه رو شدند.
با انتقال مجروح اين حادثه به بيمارستان و تحويل جسد راننده به عوامل انتظامي مستقر در محل علت اصلي اين حادثه هم اكنون از سوي كارشناسان راهنمايي و رانندگي تحت بررسي است.

سارق مسلح در مرخصي دزدي كرد
گروه حوادث: سارق مسلحي كه با مرخصي گرفتن از زندان قصد سرقت مسلحانه را داشت، توسط عوامل انتظامي كرج به دام افتاد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي استان تهران، سرهنگ كسروي ـ فرمانده انتظامي شهرستان كرج ـ درخصوص نحوه دستگيري اين سارق گفت، در پي تماس يكي از شهروندان با مركز فوريت  هاي پليسي ۱۱۰ و اعلام سرقت مسلحانه از خانه شخصي به نام «ص» بلافاصله تيمي از مأموران در محل حادثه حضور يافتند و اقدامات اوليه براي بررسي موضوع آغاز شد.
وي ادامه داد: مأموران با رعايت تمام جوانب و با استفاده از شگردهاي پليسي وارد خانه شده و سارق (رحيم ۳۵ ساله) را كه مسلح به يك قبضه سلاح كلت قلابي بود و چهره خود را با جوراب پوشانده بود، در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ كسروي در پايان افزود: در بازجويي مأموران از رحيم مشخص شد كه وي تاكنون به خاطر پنج فقره سرقت مسلحانه دستگير و با دستور قضايي تحويل زندان شده است و اكنون با مرخصي گرفتن از زندان قصد سرقت داشته است.
بر پايه اين گزارش، اين سارق مسلح هم اكنون با قرار بازداشت تحويل مأموران كلانتري ۱۷ مهرويلا شده است.

با رد درخواست گذشت اولياي دم پرونده كبري
زن جوان در آستانه اعدام قرار گرفت
002541.jpg
گروه حوادث: اولياي دم پرونده كبري _ ر بار ديگر بر تقاضاي قصاص خود پافشاري كردند.
اين دومين بار است كه جلسه شوراي حل اختلاف براي دريافت رضايت از اولياي دم پرونده تشكيل مي شود. اما با عدم رضايت آنها، يك بار ديگر كبري كه در زمان مطرح شدن پرونده به عروس ۲۰ ساله مشهور شده بود، در آستانه اعدام قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، رأس ساعت ۱۶ بعدازظهر روز گذشته دومين جلسه حل اختلاف پرونده كبري _ ر كه متهم به قتل مادرشوهر خود است در ساختمان شوراي حل اختلاف واقع در خيابان فرجام برگزار شد.
چهار نفر از شش ولي دم مقتوله در جلسه حضور داشتند. در چهره هيچكدام از آنان نشانه اي از گذشت وجود نداشت. همگي همچنان داغدار مرگ مادر بودند و خواهان قصاص نفس كبري، تا شايد بدين ترتيب، مرهمي بر دردشان باشد.
اولياء دم با تمام تلاشي كه مسئولين شوراي حل اختلاف در مسير رضايت انجام دادند بار ديگر اعدام كبري را درخواست كردند.
عبدالصمد خرمشاهي كه در كنار موكل خود نشسته بود خطاب به اعضاي شوراي حل اختلاف گفت: «طبق قانون بايد تمامي اولياء دم درخواست خود را به دادگاه ارايه كنند. ولي دو ولي دم مقتوله كه خارج از ايران زندگي مي كنند تاكنون درخواست خود را به شوراي حل اختلاف اعلام نكرده اند و وكالت نامه اي كه يكي از اولياء دم از آنان دراختيار دارد تا زمان صدور حكم اوليه و تاييد آن در ديوان عالي كشور اعتبار دارد و ما خواهان روشن شدن دقيق درخواست دو ولي دم مذكور هستيم.»
خرمشاهي در ادامه گفت: اگر اولياي دم بار ديگر درخواست قصاص نفس كنند، اميدواريم رياست محترم قوه قضاييه با استفاده از اختيارات خود دستور دهند پرونده با توجه به بحث دفاع مشروع بار ديگر مورد بررسي قرار گيرد.

اختلافات خانوادگي باعث شد به شوهرم سيانور بخورانم
گروه حوادث: زني كه به خاطر اختلافات شديد خانوادگي با خوراندن سيانور شوهرش را به قتل رسانده بود ، دستگير شد.
از طريق مركز فوريت هاي پليسي ،۱۱۰ هفدهم ارديبهشت سال جاري به ماموران اداره دهم پليس آگاهي خبر فوت مشكوك مردي در منزلش گزارش داده شد. در اين مدت با انجام تحقيقات فني و بررسي هاي لازم و همچنين اخذ نتايج آزمايشات سم شناسي و آسيب شناسي علت فوت اين مرد، مسموميت با سيانور عنوان شد.
اين گزارش حاكي است، آخرين نتايج و تحقيقات جمع آوري شده دال بر آن بود كه تنها فردي كه مي تواند اين عمل را انجام داده باشد، همسر مقتول است. او در تحقيقات اوليه ابتدا منكر هر گونه جرمي شد اما وقتي با دلايل مستند و منطقي ماموران روبرو شد لب به اعتراف گشود و بيان داشت: از وقتي كه من با همسرم ازدواج كردم بنا به دلايلي با يكديگر اختلاف شديدي داشتيم، هر كاري كردم كه از شوهرم جدا شوم او قبول نكرد... هر روز ما در خانه ماتم داشتيم... هر روز درگيري بود... خسته شده بودم. تا اينكه به سرم زد مقداري سيانور تهيه كنم و به ماجرا فيصله دهم.
ماموران اداره آگاهي بر اساس تحقيقات انجام شده دريافتند كه همسر مقتول يك قبضه اسلحه كمري را كه قبلا در منزلشان بود در منزل مادرش در خيابان پيروزي مخفي كرده است. در اين مورد با هماهنگي مقام قضايي منزل مادر متهم به قتل مورد بازرسي قرار گرفت و تعداد يك قبضه اسلحه كمري كاليبر ۴۵ ميلي متري، ۹ تير فشنگ، سه عدد خشاب، يك جعبه وسايل تنظيف اسلحه ، شش تير با كاليبرهاي متفاوت، يك عدد خشاب خالي و يك قبضه سلاح ۹ ميلي متري كشف و ضبط كردند.
متهم به قتل در بازجويي به عمل آمده اظهار داشت ، اسلحه و مهمات و متعلقات مكشوفه متعلق به همسرش بوده و پس از فوت چون احتمال بازرسي از منزل را توسط ماموران مي داد، آنها را بدون اطلاع مادرش در داخل وسايل زندگي مادرش مخفي كرده است. تحقيقات تكميلي در اين زمينه ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |