سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۱ - Jul 19, 2005
راهكار يا خطاي تازه
احياي كشتي فرنگي با تركيب بابك - بناء
002553.jpg
محمدرضا منصوريان: در ميان اهالي كشتي و به اصطلاح معروف آنهايي كه اهل فن اند و خوب با چم و خم اين ورزش آشنايي دارند، هميشه اين نكته وجود داشته و دارد كه كشتي فرنگي هم در ميان ما مي تواند همچون كشتي آزاد صاحب موقعيت و اعتبار بين المللي شود به شرط آن كه با ريشه يابي هاي بيشتر و به كار گماردن مربيان و متخصصين بهتر كمبودها و نارسايي هاي موجود در بطن آن شناخته و حل و فصل گردد.
در روزهاي اخير موفقيت جوانان فرنگي كار ايراني در رقابت هاي جهاني ليتواني كه با رشادت تيم ما را صاحب ۲ مدال زرين طلا در ميان مدعيان بيش از ۵۰ كشور جهان ساختند، حكايت روشني از تحولات بوجود آمده در اين رشته ورزشي در كشور بود و نشان داد كه ترقي كشتي فرنگي و سربلندي نمايندگان آن در كنار كشتي آزاد معماي چندان پيچيده اي نيست و تنها علاقمندي توأم با آرامش در كنار مديريت و آموزش صحيح به راحتي مي تواند نقائص را رفع و زمينه چنين موفقيت هايي را فراهم سازد.
حالا پرسش اين است كه اعتقاد و اعتماد لازم به مربيان وطني كه در بخش كشتي فرنگي جوانان به بار نشسته است، آيا در بخش هاي ديگر اين ورزش هم مي تواند مؤثر و تعيين كننده باشد؟ اين نكته بسيار ظريف و دقيقي است كه فدراسيون كشتي ريسك آن را به جان خريده و در رابطه با تيم كشتي فرنگي بزرگسالان دست به چنين گزينشي زده است.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي كه از عملكرد محمد بناء و همكارانش در تيم كشتي فرنگي جوانان رضايت خود را نشان داده است، ديروز زمينه انتقال اين گروه از رده جوانان به بزرگسالان را فراهم ساخت و با صدور حكمي محمد بناء، موسي طباطبائي و ناصر نوربخش را به عنوان مربيان تيم ملي بزرگسالان در مسابقه هاي جهاني مجارستان در سال ۲۰۰۵ برگزيده از قرار معلوم حسن بابك مديرفني تيم هاي ملي كشتي فرنگي كه بعد از رقابت هاي قهرماني آسيا و ناكامي فرنگي كاران كشورمان مرتباً مورد انتقاد قرار گرفته است. پيشنهاد كادر فني جديد را به طالقاني ارائه كرده كه بلافاصله مورد موافقت وي قرار گرفته است.پيش از اين انتخاب محمد بناء گفته بود كه زمينه فعاليت من در تيم ملي بزرگسالان فراهم نيست كه ظاهراً مذاكرات ۳ساعته وي با طالقاني نتيجه داده و وي با قبول پيشنهاداتش مسئوليت اين كار سنگين را پذيرفته است.
كاملاً روشن است كه با توجه به توانايي هاي آشكار بناء و دستيارانش حضور آن ها به خوبي مي تواند منشأ تحول و حركت هاي سودمندي در تيم ملي كشتي فرنگي در رده بزرگسالان شود، اما تنها نگراني موجود اين است كه اگر چنانچه همفكري و همسويي بابك _ بناء نتواند به سرانجام برسد، آنگاه چگونه مي توان به انتظار موفقيت و سربلندي در كشتي فرنگي نشست. ضروري ترين كار اين است كه در اين جمع ۴نفره رئيس محترم فدراسيون كشتي از همين ابتداي كار شرح وظايف و خطوط اصلي فعاليت هاي هركدام از طرفين موجود در اين گروه را روشن و خود به عنوان محور اصلي در اين كار ناظر فعاليت هاي آنان باشد. رئيس كشتي بايد كه نگاه موشكافانه تري به اين كار داشته باشد.
باز هم تغيير قوانين در كشتي فرنگي
به احتمال فراوان پيش از مسابقات جهاني مجارستان قوانين كشتي فرنگي بازهم دستخوش تغييرات قرار مي گيرد.
عزيز الله اطاعتي رئيس كميته داوران فدراسيون كشتي در اين خصوص مي گويد :ماريو رئيس كميته داوران فيلا خبر از احتمال ايجاد تغييرات كوچك در قوانين كشتي فرنگي داد و طي جلسه اي كه وي با مارتينتي در آمريكا خواهد داشت، در اين خصوص تصميم گيري مي شود و اين احتمال وجود دارد تا درخصوص اخطارها در هنگام اجراي فنون و سه اخطاره شدن كشتي گيران تغييراتي ايجاد شود.
بالاترين نشان فيلا براي جدي
رافائل مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي با ارسال بالاترين نشان افتخار فيلا، از سه دهه تلاش هاي خستگي ناپذير رحيم جدي داور ممتاز بين المللي كشورمان تقدير و تشكر كرد. به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي مارتينتي در نامه اي خطاب به رحيم جدي آورده است:تبريك فيلا را به خاطر فعاليت هاي حرفه اي خود پذيرا باشيد. اميدوارم هميشه فيلا و كشتي را مورد حمايت خود قرار دهيد. آرزومنديم شاهد موفقيت هاي روز افزون شما در ادامه اين فعاليت هاي حرفه اي باشيم تا در آينده بتوانيد هر چه بيشتر به فيلا و جامعه كشتي كمك كنيد.

تقدير رئيس جمهور از ورزشكاران
فدراسيون فوتبال به طور جداگانه لوح تقديري را تقديم خاتمي كرد و خاتمي با مربي تيم ملي فوتبال كشورمان به زبان انگليسي گپ و گفت كوتاهي داشت و با هر يك از بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان نيز دقايقي كوتاه گفت وگو  كرد.
عكس: مجتبي جانبخش
002556.jpg
مراسم تجليل از قهرمانان ملي و تقدير ورزشكاران از رئيس جمهور به مراسم بدرقه و خداحافظي ورزشكاران از خاتمي تبديل شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي يكشنبه شب با حضور در جمع ورزشكاران از قهرمانان ملي تجليل كرد و از آنان خواست تا براي سرافرازي بيشتر و كسب موفقيت هاي بيشتر تلاش مستمر داشته باشند.
رئيس جمهور در اين مراسم كه در محوطه باز كميته المپيك برگزار مي شد جهان امروز را جهان جنگ، خشونت، ترور و شكنجه عنوان كرد و گفت: در اين جهان وحشي و خشن كه در آن انسان نسبت به همه دوران هاي تاريخي در بخش هايي از جهان بي ارزش تر است پيام ورزش، پيام آزادگي و دوستي است. رداي ورزش رداي رقابت در عين رفاقت است. پاينده و گسترده باد اين پيام و اين ندا.
وي ورزشكاران را در دنياي امروز پيام آور صلح، همزيستي، نشاط و محبت دانست و باليدن به افتخاراتي كه ورزشكاران براي ميهن كسب كرده اند و لذتي كه در لحظه لحظه زندگي از حضور آنها برده است را براي خود افتخار بزرگي خواند.
رئيس جمهور با شكر به درگاه الهي از اينكه در حالي مسند قدرت را ترك مي كند كه در عرصه ورزش شاهد دستاوردهاي بزرگ، شكوفايي هاي ارزشمند و زيربنايي هستيم، برخي از آثار اين تلاش ها را نمايان خواند و نسبت به نمود پيدا كردن اين تلاش ها در آينده ابراز اميدواري كرد.
پس از پايان سخنان رئيس جمهور لوح و جام تقدير و سپاس تهيه شده از سوي ورزشكاران به خاتمي تقديم شده و از تلاش هاي وي در طول هشت سال گذشته تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم به رؤساي فدراسيون هاي ورزشي موفق يك دستگاه پرايد و به رئيس فدراسيون فوتبال يك دستگاه پژوي پرشيا و رؤساي فدراسيون هاي كوهنوردي و واليبال پژوي ۴۰۵ اهداء شد.
در اين مراسم خاتمي خطاب به طالقاني رئيس فدراسيون كشتي كشور توصيه كرد كه تمام تلاش خود را براي موفقيت هاي بيشتر و بهتر كشتي كشورمان به كار گيرد.
خاتمي خطاب به عليرضا حيدري كه در جمع كشتي گيران حاضر براي گرفتن عكس خداحافظي با رئيس جمهور حضور داشتند، گفت: عليرضا حيدري هميشه قهرمان است حال مي خواهد مدال بياورد يا نياورد.
در ادامه اين مراسم كه با هنرنمايي باستاني كاران، تكواندوكاران، ووشوكاران و كاراته كاران آغاز شد و با هنرنمايي عليرضا عصار ادامه يافت، همچنين هر يك از اعضاي فدراسيون ها و ورزشكاران رشته هاي مختلف ورزشي با خاتمي عكس يادگاري  گرفتند.

گلزني علي كريمي براي بايرن مونيخ
002550.jpg
گروه ورزشي: علي  كريمي مهاجم  ايراني  باشگاه  بايرن  مونيخ  آلمان  در اولين  ديدار مهم  تداركاتي  اين  تيم  پيش  از آغاز فصل  جديد، با يك  گل  دروازه  تيم  كارلسروهه  را گشود.سايت  اختصاصي  بايرن  نوشت : تيم  بايرن  قطعا از نتيجه  تنها ديدار مهم تداركاتي  خود در فصل  تابستان  ناراضي  خواهد بود چراكه  مقابل  تيم  دسته  دومي  كارلسروهه  با نتيجه  مساوي  ۳ بر ۳ متوقف  شد.به  نوشته  اين  سايت ، ۲۳ هزار و ۶۰۰ تماشاگر اين  ديدار در ورزشگاه  وايلدپارك ، رقابتي  مهيج  و سرعتي  و فرصت هاي  متعدد گلزني  را با وجود هواي داغ  تابستان  شاهد بودند.تيم  ميزبان  با گل  دوندي  در دقيقه  ۱۵ از بايرن  جلو افتاد اما با گل شول  (۳۷) نتيجه  ۱ بر ۱ مساوي  شد.پس  از گل  حميدزيچ  در دقيقه  ،۵۸ علي  كريمي  بازيكن  جديد بايرن  كه  در تابستان  به  عضويت  گرفته  شد، در دقيقه  ۶۱ اين  تيم  را ۳ بر ۱ صاحب  برتري  كرد اما برتري  بايرن  به  طول  نينجاميد و در دقايق  ۶۶ و ۸۷ با گلهاي  فدريك  و ماسمانيديس  جبران  شد.

اردوي جودو از پاريس تا رشت
تيم ملي جودو بزرگسالان ايران كه با ۱۰جودوكار و چهار نفر همراه در اردوي آمادگي مشترك در فرانسه شركت كرده بود، در نخستين ساعات بامداد ديروز از طريق خط هوايي پاريس - مسكو - تهران وارد تهران شد.
عليرضا اميني مدير تيم هاي ملي و سرمربي تيم ملي جودو ايران كه سرپرستي تيم اعزامي به اردوي آمادگي در فرانسه را برعهده داشت، درباره تشكيل اين اردو گفت: در اردوي آمادگي مشترك كه به ميزباني فرانسوي ها به مدت يك هفته در حومه شهر پاريس تشكيل شد، تيم هاي بيش از ۳۰ كشور جهان كه بيشتر آنها اروپايي بودند، شركت كرده بودند و در بين جودوكاران زن و مرد شركت كننده، دارندگان مدالهاي مسابقه هاي جهاني سالهاي اخير و بازيهاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني و ۲۰۰۴ آتن ديده مي شدند.وي افزود: تيم هاي كشورهاي فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، هلند، بلژيك، مجارستان، لهستان، سوئيس، اتريش، آمريكا، برزيل و كانادا از جمله تيم هاي شركت كننده در اردوي يك هفته اي پاريس بودند كه با بهترين نفرات خود در اين اردو حضور داشتند.
اميني گفت: تصميم داريم تا زمان باقيمانده به اعزام تيم ملي ايران به پيكارهاي جودو قهرماني جهان در مصر، يك اردوي يك هفته اي در شهر رشت برگزار كنيم.

۶ ژيمناست ايراني در راه هند
خبرنگار همشهري: اعضاي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان اعزامي به مسابقات جام «راجيو گاندي» در كشور هند انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك حميدرضا بابايي، سروش پولاديان، علي عزيزي، وحيدرضا كاكاوند، كامبيز حاج محمدي و علي اصغر مرزبان دعوت شدگان به اردوي نهايي تيم ملي ژيمناستيك مي باشند كه قرار است در اين هفته اردوي خود را در استان اردبيل آغاز كنند.
همچنين براساس اعلام فدراسيون ژيمناستيك رضا خيرخواه و بيژن جوانبخت به عنوان مربي تيم، سيد محسن جواهري به عنوان داور و جواد سالك به عنوان سرپرست اين تيم را در مسابقات بين المللي هند همراهي مي كنند.
نخستين دوره رقابت هاي ژيمناستيك جام راجيو گاندي طي روزهاي بيستم لغايت بيست و هفتم مردادماه با حضور ۱۲ كشور آسيايي و اروپايي به ميزباني حيدرآباد هندوستان برگزار مي شود.

حسين فركي:
ايران بدون استرس به جام جهاني راه يافت
گروه ورزشي:مربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: خوشبختانه تيم ملي فوتبال ايران بر خلاف دوره گذشته، بدون استرس و آسان به مرحله نهايي رقابت هاي فوتبال جام جهاني راه يافت.
حسين فركي با بيان اين مطلب گفت: هدف كادر فني تيم ملي فوتبال ايران و دست اندركاران فدراسيون فوتبال صعود تيم ملي به جام جهاني بود و از اينكه به اين هدف دست يافتيم و آرزوي مردم كشورمان را برآورده كرديم، خرسندم.
فركي افزود: همانطور كه رئيس جمهوري وعده داده بود، هديه اي كه حاصل زحمات عزيزان و كاركنان ايران خودرو است،به ما تحويل شد كه به لحاظ معنوي براي مجموعه تيم ملي ارزش زيادي دارد.
همايون شاهرخي مدير فني تيم ملي ايران به همرا ه يحيي گل محمدي، سيد مهدي رحمتي و جواد كاظميان ملي پوشان فوتبال كشورمان، افرادي بودند كه ديروز براي دريافت خودرو اهدايي رئيس جمهوري به نمايندگي تحويل خودرو ايران خودرو مراجعه كرده بودند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |